Ik was altijd uitgezonderd daarvan en vond dat jammer, omdat die pakjes er zo leuk uitzagen. Achteraf snap ik wel waarom (mijn ouders wisten al vroeg dat ik lactoseitolerant benquote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:21 schreef Mikeytt het volgende:
Niet uit de supermarkt, maar ik mis schoolmelk wel
[ afbeelding ]
Ja ook toen bestond dat al natuurlijk. Kreeg je iets anders mee van je ouders?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 08:25 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik was altijd uitgezonderd daarvan en vond dat jammer, omdat die pakjes er zo leuk uitzagen. Achteraf snap ik wel waarom (mijn ouders wisten al vroeg dat ik lactoseitolerant ben).
Zure bommen bestaan ook nog, kopen voor 10 cent per stuk als de SRV-wagen langs kwam. Ik heb twee jaar geleden zo'n ton gekocht, er zijn er nog maar 20 uit denk ik, hahaha.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 16:45 schreef Knipoogje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze zijn nog steeds te koop
Al vind ik het ongetwijfeld nu zoete troep, maar indertijd stond ik altijd met een gulden die ik van mama had gekregen bij het zwembadwinkeltje en was het "10 schuimblokken". of "10 cola flesjes en 5 schuimblokken"
Dat was al eind jaren 70. Weet niet zeker of ik ze ook nog voor 5 cent heb meegemaakt. Colaflesjes voor 3 cent kan ik me wel herinneren nog.
Die tweede, die waren toch van marsepein? Altijd populair voor in de schoen met Sinterklaas.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 17:32 schreef Managarm het volgende:
[..]
Zure bommen bestaan ook nog, kopen voor 10 cent per stuk als de SRV-wagen langs kwam. Ik heb twee jaar geleden zo'n ton gekocht, er zijn er nog maar 20 uit denk ik, hahaha.
[ afbeelding ]
Deze worden ook nog verkocht denk ik, zo zoet.
[ afbeelding ]
Ja fondant, niet lekkerquote:Op woensdag 12 augustus 2026 19:08 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Die kikkers en muizen zijn echt ranzig
Oh! Soms heb ik daar ineens zo'n zin in ....quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn oog viel vandaag op Bessola. Ik heb het nooit gegeten maar het staat denk ik al mijn hele leven in de supermarkt.
[ afbeelding ]
Nooit een fan geweest, mij moe en zus waren er gek op, dus kwam regematig voorbij inclusief het eeuwige gezeur, ik snap niet dat je het niet lekker vind, ik vind dat lekker, vind je dat echt niet lekker?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef SimonB. het volgende:
Watergruwel. Als ik er aan denk ga ik al bijna over m'n nek...
De naam alleen alquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:38 schreef SimonB. het volgende:
Watergruwel. Als ik er aan denk ga ik al bijna over m'n nek...
Nog nooit gezienquote:Op woensdag 12 augustus 2026 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn oog viel vandaag op Bessola. Ik heb het nooit gegeten maar het staat denk ik al mijn hele leven in de supermarkt.
[ afbeelding ]
Staat denk ik vooral in supermarkten waar de clientele wat traditioneel is. Dus eerder in een dorp vol bejaarden dan in een stad met veel studenten en migrantenquote:
Ik denk dat het vooral komt omdat ik dat vak al jaren oversla, lactose intolerantie.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Staat denk ik vooral in supermarkten waar de clientele wat traditioneel is. Dus eerder in een dorp vol bejaarden dan in een stad met veel studenten en migranten
Mijn vader at het in de jaren 80, met vanillevla. Brrrquote:
Grappig genoeg zit hier geen zuivel in, dus zou uitgerekend jij dit probleemloos kunnen etenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral komt omdat ik dat vak al jaren oversla, lactose intolerantie.
Ik denk niet dat het in Portugal verkocht wordtquote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Grappig genoeg zit hier geen zuivel in, dus zou uitgerekend jij dit probleemloos kunnen eten
Klinkt verschrikkelijk trouwens. Doet me denken aan Haagsche Bluf, wat moeder van schoolvriendin weleens maakte. Blurghhh. Doe mij dan maar gewoon geen dessert
Eerlijk gezegd, ik moest het opzoeken want ik had er nog nooit van gehoord.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:22 schreef Boca_Raton het volgende:
Iemand wel eens Hangop gegeten? En, beviel het?
Vroeger betaalde ik mijn broer om mijn portie op te eten. En mijn moeder had het nog wel zelf gemaakt.
De textuur is anders, want het is ingedikt.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:33 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ik moest het opzoeken want ik had er nog nooit van gehoord.
Klinkt eigenlijk niet eens echt verkeerd...![]()
Wat is dan het verschil in smaak tussen hangop en bijvoorbeeld yoghurt?
Het was dikker en ook luchtiger dan yoghurt. Maar de smaak wasquote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:33 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, ik moest het opzoeken want ik had er nog nooit van gehoord.
Klinkt eigenlijk niet eens echt verkeerd...![]()
Wat is dan het verschil in smaak tussen hangop en bijvoorbeeld yoghurt?
Misschien in de verhollandste bejaardenwinkels in de Algarvequote:Op donderdag 13 augustus 2026 09:51 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het in Portugal verkocht wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |