Bij AH hebben ze wel 'santen' zo te zien, maar ik haal altijd een blok bij de toko.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:21 schreef sigme het volgende:
Ik zocht laatst santen in de supermarkt en het was niet te vinden. De supermarktmedewerker die ik ernaar vroeg keek me aan alsof ik om iets heel exotisch vroeg.
Als kind hadden we dat altijd wel in huis. Ik was gek op kokos en mijn moeder gebruikte het dus veel.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:21 schreef sigme het volgende:
Ik zocht laatst santen in de supermarkt en het was niet te vinden. De supermarktmedewerker die ik ernaar vroeg keek me aan alsof ik om iets heel exotisch vroeg.
Ja, goddank hebben de meeste NL supermarkten het gewoon in het standaardassortiment. Dat maakt het ook zo raar dat er mensen zijn die een standaardproduct in het geheel niet kennen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:25 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Bij AH hebben ze wel 'santen' zo te zien, maar ik haal altijd een blok bij de toko.
https://www.ah.nl/product(...)n-cocos-creme-santen
Oh, daar verbaas ik me niet eens meer over. Zeker niet als je wat vraagt aan de vakkenvullers. Moest onlangs mosterdzaadjes hebben voor m'n zelfgemaakte acar ketimoen, werd ik ook aangekeken of ze water zagen brandenquote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:28 schreef sigme het volgende:
Ja, goddank hebben de meeste NL supermarkten het gewoon in het standaardassortiment. Dat maakt het ook zo raar dat er mensen zijn die een standaardproduct in het geheel niet kennen.
Ik gok het er op dat het een generatie dingetje is.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, goddank hebben de meeste NL supermarkten het gewoon in het standaardassortiment. Dat maakt het ook zo raar dat er mensen zijn die een standaardproduct in het geheel niet kennen.
Ik ben raar.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Makkelijker, duurder, met rare extra additieven...quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik gok het er op dat het een generatie dingetje is.
Zelf heb ik sinds ik het huis uit ben ook nog maar zelden gekocht.
Wel vaak kokosmelk voor door de sauzen, soep en Indische gerechten e.d.
Dat is wat makkelijker toe te passen, denk ik…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Citroenzuur, reuzel, lard, ganzevet (en Odol): veel "niche"-producten haal ik wel in Duitsland. Daar lopen ze gewoon 25 jaar achter. Of voor
[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 05-08-2026 21:19:52 ]ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Er zijn helaas zelden vakkenvullers van 80 te vinden.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:57 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou het ook wel bijzonder vinden als elke vakkenvuller van 16 wist wat santen is/zijn.
Ik zou zeggen: gelukkig maar. Als die met je mee moeten lopen kost dat te veel tijd.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Er zijn helaas zelden vakkenvullers van 80 te vinden.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:58 schreef sigme het volgende:
Anyway, mijn verhaal over Odol heb ik al meermaals verteld maar is geen supermarktproduct.Ik heb serieus gegoogeld op hanzevet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Citroenzuur, reuzel, lard, hanzevet (en Odol): veel "niche"-producten haal ik wel in Duitsland. Daar lopen ze gewoon 25 jaar achter. Of voorThe love you take is equal to the love you make.
Maximaal exotisch eten was echt de nasi waar ik het eerder over had.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Echt niet?
Santen:
[ afbeelding ]
Een soort van gedroogde/geconcentreerde kokosrasp. Hoort echt bij de Nederlands-Indische keuken.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 20:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb serieus gegoogeld op hanzevet.
quote:Op woensdag 5 augustus 2026 19:58 schreef sigme het volgende:
Anyway, mijn verhaal over Odol heb ik al meermaals verteld maar is geen supermarktproduct.Hanzevet, dan zou ik denken je komt uit Zeeland/BelgiëSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Citroenzuur, reuzel, lard, ganzevet (en Odol): veel "niche"-producten haal ik wel in Duitsland. Daar lopen ze gewoon 25 jaar achter. Of voor![]()
Begrijp je het doel van dit topic wel?quote:
Snap we ook niks vanquote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
Nog steeds boos over het verdwijnen van kapiteinkoek. Iedereen en hun moeder, oma en tante kocht dit, dus hoezo is de productie in vredesnaam gestopt
[ afbeelding ]
Brokken, als in, normaal te snijden is het dan niet meer want zachtquote:
Smac, heerlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 13:48 schreef Managarm het volgende:
[..]
Hoorde daar niet zo'n ranzig blik Spam doorheen?.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |