Nu.nlquote:Het onlineprogramma RoddelPraat is opnieuw in opspraak geraakt. In een video op de Zwarte Cross interviewen presentatoren Dennis Schouten en Jan Roos twee minderjarige meisjes, waarbij vooral laatstgenoemde seksueel getinte opmerkingen maakt.
Een van de meisjes zegt in het fragment zestien jaar te zijn. De 49-jarige Roos zegt daarop: "Dat mag van de wet", doelend op haar leeftijd. Later in het gesprek zegt hij dat "alles past met een beetje spuug" en maakt hij een grap waarin hij suggereert dat het meisje naast haar moeder in de auto masturbeert.
Roos en Schouten deden zich voor als presentatoren van NPO Radio 2. De omroep laat in een reactie weten dat de video niet door NPO Radio 2 is gemaakt. "De personen in de video werken niet voor NPO Radio 2 en spreken dus niet namens NPO Radio 2."
Op sociale media reageren veel mensen verontwaardigd op het fragment. Ook worden de politie en Instagram onder het bericht getagd, met het verzoek de video offline te halen. De meisjes staan vooralsnog herkenbaar in beeld op de Instagram-pagina van RoddelPraat.
Uitspraken mogelijk strafbaar door nieuwe wet
Strafrechtadvocaat Zahra Boufadiss zegt desgevraagd tegen NU.nl dat de uitspraken mogelijk strafbaar zijn. Dat komt door de relatief nieuwe wet tegen seksueel geweld. Sinds juli 2024 kan seksuele intimidatie in het openbaar strafbaar zijn. "Alles hangt af van de omstandigheden, maar aan delen van dit wetsartikel lijkt te zijn voldaan", zegt zij. "De uitspraken zijn in het openbaar gedaan en er is sprake van seksuele opmerkingen die mogelijk vrees aanjagen of vernederend zijn."
Verschillende influencers hebben kritische video's over het fragment geplaatst op Instagram en TikTok. NU.nl heeft RoddelPraat gevraagd om een reactie, maar het programma was nog niet bereikbaar.
Onder de video's van andere influencers hebben de makers wel van zich laten horen. Daar leek de kritiek aan dovemansoren gericht. "Veel dames hier moeten ongesteld worden. Fijn weekend, boze dames", schreef Schouten.
RoddelPraat vaker onder vuur
Het is niet de eerste keer dat Schouten en Roos met hun programma RoddelPraat ophef veroorzaken. De afleveringen, waarin ze doorgaans achter een desk zitten en roddels over bekende Nederlanders bespreken, bevatten regelmatig controversiële uitspraken. Zo haalde YouTube eerder afleveringen van de serie offline omdat die in strijd waren met het beleid tegen online pesten.
Ook moesten de mannen zich in het verleden voor de rechter verantwoorden vanwege smaad. Zo werden ze onder meer aangeklaagd door televisieproducent John de Mol, zangeres Famke Louise en onlangs door columnist Lale Gül.
Oh, dan is dit goed bij minderjarigen om te zeggen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:20 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het was allesbehalve chique, maar ook niet echt shockerend. Je kunt je ook afvragen wat mensen van die leeftijd doen op een festival waarvan men weet dat er veel drank en drugs genuttigd wordt.
Het was vooral een ongemakkelijke gewaarwording. Dat mensen onder de 18 een festival, waar alcohol wordt geschonken, mogen betreden, lijkt me een zaak voor de dienstdoende organisaties met het mandaat om daar iets tegen te doen. Vroeger mochten we met 16 al aan de zuup.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, dan is dit goed bij minderjarigen om te zeggen.
Rare gedachtengang.
Ze mochten gewoon het festival betreden.
Nee, dit is de omgekeerde wereld.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het was vooral een ongemakkelijke gewaarwording. Dat mensen onder de 18 een festival, waar alcohol wordt geschonken, mogen betreden, lijkt me een zaak voor de dienstdoende organisaties met het mandaat om daar iets tegen te doen. Vroeger mochten we met 16 al aan de zuup.
Lul niet zo dom. Je probeert het een draai te geven om het goed te pratenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:20 schreef SebbeSwensje het volgende:
Het was allesbehalve chique, maar ook niet echt shockerend. Je kunt je ook afvragen wat mensen van die leeftijd doen op een festival waarvan men weet dat er veel drank en drugs genuttigd wordt.
Hier kan ik vrij weinig tegen inbrengen, want ik kreeg op mijn 35e hier van de week nog een ban voor het niet houden kunnen van mijn smoel. Dat gezegd hebbende denk ik niet dat deze dames of jouw dochter zich onveilig zouden hebben moeten voelen door dit soort vragen. Chique blijft iets heel anders.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, dit is de omgekeerde wereld.
Je kan ook je smoel houden.
Als mijn dochter zo zou worden aangesproken, zou ik daar niet van gecharmeerd zijn. Dus laten we dat vooral niet normaliseren.
En het andere meisje blijkt 15 te zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als 49 jarige kerel zo tegen een meisje van 16 praten, heb je dan een klap van de molen gehad of nietVond het altijd al een enge vent. En die Dennis ook.
Eerlijk gezegd denk ik dat ook ja. In je face een reactie willen uitlokken is iets heel anders dan iemand moedwillig willen beïnvloeden en in dat opzicht zie ik een hoop risico's in dit soort evenementen. Een leeftijdseis zou helemaal niet gek zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit is vooral kroegpraat, het staat buiten kijf dat 16 jarige meisjes niets te vrezen hebben voor zulke figuren, maar eerder voor figuren met een bepaalde <nee> achtergrond.
Want als ze 18 is, zijn dit soort praatjes wel oké?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat ook ja. In je face een reactie willen uitlokken is iets heel anders dan iemand moedwillig willen beïnvloeden en in dat opzicht zie ik een hoop risico's in dit soort evenementen. Een leeftijdseis zou helemaal niet gek zijn.
Niets te vrezen hebben, terwijl ze (blijkbaar) tijdens een interview onderwerp worden van suggestieve opmerkingen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit is vooral kroegpraat, het staat buiten kijf dat 16 jarige meisjes niets te vrezen hebben voor zulke figuren, maar eerder voor figuren met een bepaalde culturele achtergrond.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:27 schreef Yara. het volgende:
Wanneer pakken ze die rotzooi nou eens echt aan?
Sowieso Jan Roosik word al misselijk als ik die kop zie.
Je hebt het over de Zwarte Cross, daar lopen de leeftijden letterlijk uiteen van 2 tot 82 jaar en alles ertussenin, niet elk festival is voor 18+ pepscheppende drinkebroers, en de Zwarte Cross zeker niet...quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dat mensen onder de 18 een festival, waar alcohol wordt geschonken, mogen betreden, lijkt me een zaak voor de dienstdoende organisaties met het mandaat om daar iets tegen te doen. Vroeger mochten we met 16 al aan de zuup.
Net zo ongepast, maar net zo net-niet-nieuwswaardig.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Want als ze 18 is, zijn dit soort praatjes wel oké?
Flikker een eind op.
Ik ken het festival verder niet, maar ik kan me goed voorstellen dat daar wat doorgesnoven en dronken mensen rondwandelen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:59 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Je hebt het over de Zwarte Cross, daar lopen de leeftijden letterlijk uiteen van 2 tot 82 jaar en alles ertussenin, niet elk festival is voor 18+ pepscheppende drinkebroers, en de Zwarte Cross zeker niet...
https://www.zwartecross.nl/info/huisregels/
Dus die meisjes moeten daar gewoon veilig kunnen feestvieren en zo'n creep als Jan Roos op ophoeren met z'n zogenaamd grappige opmerkingen
Ga je nu al het wangedrag van niet moslims (of autochtonen?) goedpraten onder het mom van:quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit is vooral kroegpraat, het staat buiten kijf dat 16 jarige meisjes niets te vrezen hebben voor zulke figuren, maar eerder voor figuren met een bepaalde culturele achtergrond.
Ga je nu elk incident met een autochtoon gebruiken voor het oersaaie: "zie je, autochtonen zijn het probleem!"-riedelje?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:40 schreef butz0rs het volgende:
Net als met Marianne Vaatstra blijkt de blanke dikke buurman een veel groter gevaar
We hebben het dus over een meisje van 15 en 16, waarbij de kans veel groter is dat ze onzeker meelachen ipv hem boos een reprimande te geven.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:24 schreef VEM2012 het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat als je het fragment ziet dat je denkt: fophef, ze doen zelf leuk mee. Doet mij ook een beetje aan Hawk Tuah girl denken.
Maar je weet gewoon niet wat de impact gaat zijn en als volwassen kerel doe je zoiets gewoon niet.
Maar goed, de ophef zal vast weer geld opleveren…
Blijkbaar wel nieuwswaardig aangezien deze gasten vaak genoeg met nieuwsberichten komen over allochtonen die meiden lastig vallen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Net zo ongepast, maar net zo net-niet-nieuwswaardig.
[..]
Ik ken het festival verder niet, maar ik kan me goed voorstellen dat daar wat doorgesnoven en dronken mensen rondwandelen.
Ze doen hetzelfde als een Lubach doet maar met een ander publiek en een andere stem. Ik kan het vaak zat wel waarderen en dit ging net even de grens over, maar ik kan het allemaal niet schokkend noemen. Laten we ons alsjeblieft druk maken om de werkelijke kwesties.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Blijkbaar wel nieuwswaardig aangezien deze gasten vaak genoeg met nieuwsberichten komen over allochtonen die meiden lastig vallen.
Geef dan zelf ook het goede voorbeeld.
Hoe oud is die Jan Roos eigenlijk? Ver in de 50? En dan zulke praatjes tegen jonge meiden? Kom op zeg.
Dit was geen sartire, die twee waren zelf dronken of onder invloed van drugs.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ze doen hetzelfde als een Lubach doet maar met een ander publiek en een andere stem. Ik kan het vaak zat wel waarderen en dit ging net even de grens over, maar ik kan het allemaal niet schokkend noemen. Laten we ons alsjeblieft druk maken om de werkelijke kwesties.
Nee. Dat is niet 'goed'. Het is ordinair, wanstaltig. En dat is precies waar het programma is voor bedoeld.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Rare gedachtengang.
Dit is wel satire. Daar gingen ze juist voor naar de zwarte cross.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit was geen sartire, die twee waren zelf dronken of onder invloed van drugs.
Dat is niet zo vreemd op een dergelijk festival en als dat zo onwenselijk is hadden ze niet toegelaten moeten worden. Gelukkig zijn de meeste festivals met een "no tolerance" beleid precies het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit was geen sartire, die twee waren zelf dronken of onder invloed van drugs.
Hij weet wel wie hij aan spreekt inderdaad. Ik denk niet dat hij van die vieze praat bij een volwassen vrouw durft te houden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We hebben het dus over een meisje van 15 en 16, waarbij de kans veel groter is dat ze onzeker meelachen ipv hem boos een reprimande te geven.
Nu wordt het toch niet zo leuk gevonden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:41 schreef OllieA het volgende:
Lasteraars, roddelaars, vieze ventjes... Het plebs vindt het blijkbaar leuk, want ze kunnen er van rond komen.
Je kent zwarte cross niet?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
[..]
Ik ken het festival verder niet, maar ik kan me goed voorstellen dat daar wat doorgesnoven en dronken mensen rondwandelen.
Wat is dit nu weer voor rare vraag?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet 'goed'. Het is ordinair, wanstaltig. En dat is precies waar het programma is voor bedoeld.
Hoeveel % van de mensen die hier hun verontwaardiging over kenbaar maken zullen daadwerkelijk dingen doen die goed zijn voor de veiligheid van meisjes, vrouwen?
Ik ken het als dat festival waar die boer uit Kockengen graag naartoe ging die graag koeien wilde omduwen. Ik ken verder het publiek noch de line-up.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kent zwarte cross niet?
Hahaha. Nu probeer je te hard.
Nou en? Moet iedereen maar oprotten omdat er dronken mensen rondlopen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben wel wat te vrezen, namelijk precies dat wat ze is overkomen. Jonge meisjes van die leeftijd benader je als vieze oude mannen niet op die manier. Dat is seksistisch en kan bedreigend overkomen. Grote kans dat ze zich met hun houding geen raad wisten en niet wisten hoe te reageren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Integendeel. Ik denk dat deze heren juist de vervelende mensen op afstand hebben gehouden met hun camera en microfoon. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat ze iets ergers hebben voorkomen met hun aanwezigheid.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:48 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Nou en? Moet iedereen maar oprotten omdat er dronken mensen rondlopen?
Oohhzo. ja. Wil al zeggen. Het 'echt' niet kennen is wel heel knap.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik ken het als dat festival waar die boer uit Kockengen graag naartoe ging die graag koeien wilde omduwen. Ik ken verder het publiek noch de line-up.
Je kan ook aan alles zien dat deze meisjes echt jong waren qua emotionele ontwikkeling. Niet al jong-assertief. Maar ze wisten totaal niet hoe hiermee om te gaan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hebben wel wat te vrezen, namelijk precies dat wat ze is overkomen. Jonge meisjes van die leeftijd benader je als vieze oude mannen niet op die manier. Dat is seksistisch en kan bedreigend overkomen. Grote kans dat ze zich met hun houding geen raad wisten en niet wisten hoe te reageren.
Die twee viespeuken moeten zich schamen.
Kut, heb ik net mijn mening gegeven. En nu blijkt het filmpje gewoon humor.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier het filmpje.
https://www.dumpert.nl/it(...)ClLM22WKhKa8kiaA3yBQ
Van naam en ik weet een beetje wat de doelgroep is, maar ik ben er zelf nog nooit geweest.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oohhzo. ja. Wil al zeggen. Het 'echt' niet kennen is wel heel knap.
Nee hoor. Een normale reactie voor meiden van die leeftijd.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan ook aan alles zien dat deze meisjes echt jong waren qua emotionele ontwikkeling. Niet al jong-assertief. Maar ze wisten totaal niet hoe hiermee om te gaan.
Moet je eens doen. Is echt leuk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Van naam en ik weet een beetje wat de doelgroep is, maar ik ben er zelf nog nooit geweest.
Zoals. Leg dat eens beter uit.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Integendeel. Ik denk dat deze heren juist de vervelende mensen op afstand hebben gehouden met hun camera en microfoon. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat ze iets ergers hebben voorkomen met hun aanwezigheid.
Ben zelf wel een motorrijder, dus misschien wel. Heb alleen verder weinig met crossen en boeren en dat lijkt toch wel een beetje de boventoon te voeren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moet je eens doen. Is echt leuk.
Slap geouwehoer net zoals deze zaken demoniseren slap geouwehoer is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:56 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Zoals. Leg dat eens beter uit.
Die zou op haar 15e of 16e niet op de zwarte cross rondlopen, met alle respect. Ik wil niets goedpraten, maar ik vind het wel een beetje far fetched allemaal.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:00 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Demoniseren![]()
Het zal verdomme je dochter maar zijn. Om te janken
Zucht.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die zou op haar 15e of 16e niet op de zwarte cross rondlopen, met alle respect. Ik wil niets goedpraten, maar ik vind het wel een beetje far fetched allemaal.
Dat is voor 16-18 jarige jongens wel lame, als er geen leeftijdsgenotes rond zouden lopen om te versierenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die zou op haar 15e of 16e niet op de zwarte cross rondlopen, met alle respect. Ik wil niets goedpraten, maar ik vind het wel een beetje far fetched allemaal.
Daarmee praat je het dus goed.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Alsof ik een slachtoffer van verkrachting door het slijk aan het halen benquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zucht.
En maar blijven victim blamen.
15 jarige jongen zou ik ook niet laten gaan. Doe dat soort fratsen maar als je 18 bent en ik je als volwassene kan behandelen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is voor 16-18 jarige jongens wel lame, als er geen leeftijdsgenotes rond zouden lopen om te versieren.
Zo mag jij dat zien.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:07 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Daarmee praat je het dus goed.
Grensoverschrijdend gedrag is niet alleen verkrachting.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Alsof ik een slachtoffer van verkrachting door het slijk aan het halen bendoe 'ns normaal joh.
[..]
15 jarige jongen zou ik ook niet laten gaan. Doe dat soort fratsen maar als je 18 bent en ik je als volwassenen kan behandelen.
[..]
Zo mag jij dat zien.
Maar wat wil je nu precies dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Grensoverschrijdend gedrag is niet alleen verkrachting.
Het mag volgens de wet, dus waarom zo'n ophef.quote:
Sja, zelf niet jong geweest denk ik dan maar.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
15 jarige jongen zou ik ook niet laten gaan. Doe dat soort fratsen maar als je 18 bent en ik je als volwassenen kan behandelen.
Daar weet jij helemaal niks van, hoe die dames zich voelen nu. Het staat inmiddels wel overal op het internet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Het mag volgens de wet, dus waarom zo'n ophef.
Netjes, nee zeker niet, maar gewoon voor de gein, maakt toch niks uit man. Alsof die grietjes nu helemaal gekwetst en alles zijn. Schei toch uit.
Ik kwam als 15-jarige nergens binnen, omdat ik 12 leek. Bevalt me best, want met mijn 35 word ik vrijwel altijd onder de 30 geschat, maar toen was het wel lastig. Ik heb altijd wel van een drankje en een feestje gehouden, maar de enige keer dat mijn ouders moesten uitrukken was als de band van mijn fiets leeg was. Ik denk niet automatisch dat mijn kinderen net zo onschuldig als ik zullen gaan zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, zelf niet jong geweest denk ik dan maar.
Genoeg als tiener op festivals etc rondgehangen hoor,, gelukkig lieten veel vaders hun dochters wel iets vrijer, want het was anders best saai geweest zonder ze.
Maar dat je er als ouwe kerel weg bij moet blijven lijkt me logisch, dat is een ander verhaal.
Wil je dan toch een beetje mans doen met jonge vrouwen als "influencer", loop dan op een groep 22 jarigen af ofzo, ook vieze oude mangedrag, maar die weten daar dan wel raad mee als het ze niet bevalt. Zo'n jong kind van 16 weet zich geen houding te geven, raar zeg.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kan ook aan alles zien dat deze meisjes echt jong waren qua emotionele ontwikkeling. Niet al jong-assertief. Maar ze wisten totaal niet hoe hiermee om te gaan.
Onschuldig hoeft dan ook niet, dat was ik niet en mijn toenmalige vriendinnetjes/scharreltjes/1 keer zoenen nooit meer zien meisjes op festivals etc ook nietquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik kwam als 15-jarige nergens binnen, omdat ik 12 leek. Bevalt me best, want met mijn 35 word ik vrijwel altijd onder de 30 geschat, maar toen was het wel lastig. Ik heb altijd wel van een drankje en een feestje gehouden, maar de enige keer dat mijn ouders moesten uitrukken was als de band van mijn fiets leeg was. Ik denk niet automatisch dat mijn kinderen net zo onschuldig als ik zullen gaan zijn.
Er lopen nog veel viezere kerels rond op dat soort festivals. Ik zou erom lachen als ik mijn dochter in deze situatie zou tegenkomen en dat het ervan zou hebben weerhouden om in een situatie te komen zoals met die Italiaan op Koningsdag in Amsterdam.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onschuldig hoeft dan ook niet, dat was ik niet en mijn toenmalige vriendinnetjes/scharreltjes/1 keer zoenen nooit meer zien meisjes op festivals etc ook niet.
Maar het punt was dat een meisje van 15/16 prima op een festival als dit hoort te kunnen rondbanjeren zonder zich druk te maken om kerels die haar opa hadden kunnen zijn.
Ja, er loopt van alles rond, en dat is het punt, dat gaat dus al heel lang helemaal prima op de Cross (zegt de expert die er 1 hele keer geweest is) en dat houden ze graag zoquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Er lopen nog veel viezere kerels rond op dat soort festivals. Ik zou erom lachen als ik mijn dochter in deze situatie zou tegenkomen en dat het ervan zou hebben weerhouden om in een situatie te komen zoals met die Italiaan op Koningsdag in Amsterdam.
Je legt weer alle verantwoording bij het meisje.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Er lopen nog veel viezere kerels rond op dat soort festivals. Ik zou erom lachen als ik mijn dochter in deze situatie zou tegenkomen en dat het ervan zou hebben weerhouden om in een situatie te komen zoals met die Italiaan op Koningsdag in Amsterdam.
Klopt, ik heb geen kinderen. Al die hahahaha's verzin je er ter plekke bij, maar daar kan ik mee leven. Ben je echt zo overstuur van dit fragment?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je legt weer alle verantwoording bij het meisje.
‘Hahaha, gelukkig was je niet zo dronken dat je dan zou zijn verkracht als bij die vrouw door die Italiaan op koningsdag, hahaha.’
Het is duidelijk, dat jij geen kinderen hebt.
Nee hoor, ik verzin niks. Je zou er om lachen samen met je dochter, je post het zelf.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Klopt, ik heb geen kinderen. Al die hahahaha's verzin je er ter plekke bij, maar daar kan ik mee leven. Ben je echt zo overstuur van dit fragment?
Haha, er kwam een oude opa op me af en die begon over vingeren haha...we hebben zo gelachenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zou lachen om de situatie en haar benadrukken dat je moet uitkijken met vreemden, maar dat als ze in een situatie met meerdere mensen en een semiproffesionele filmcrew in aanraking komt terwijl ze omringd wordt door heel veel andere mensen, er niet zoveel aan de hand zal zijn. Ze mag van mij onzeker doen en ze mag van mij adrem zijn, maar ik zal me niet veel zorgen maken om haar welzijn en veiligheid.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, ik verzin niks. Je zou er om lachen samen met je dochter, je post het zelf.
Dat hebben ze denk ik wel gedaan ja.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:38 schreef Yara. het volgende:
[..]
Haha, er kwam een oude opa op me af en die begon over vingeren haha...we hebben zo gelachen
Deze minderjarige meiden zijn gebruikt om te kunnen shockeren en om Jan Roos (en roddelpraat) weer in de picture te brengen. Ik zou woest zijn mocht ik de moeder van één van die twee meiden zou zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zou lachen om de situatie en haar benadrukken dat je moet uitkijken met vreemden, maar dat als ze in een situatie met meerdere mensen en een semiproffesionele filmcrew in aanraking komt terwijl ze omringd wordt door heel veel andere mensen, er niet zoveel aan de hand zal zijn. Ze mag van mij onzeker doen en ze mag van mij adrem zijn, maar ik zal me niet veel zorgen maken om haar welzijn en veiligheid.
[..]
Dat hebben ze denk ik wel gedaan ja.
Dan moet je je dochter niet naar zo'n festival laten gaan. Legio mannen en vrouwen gaan naar festivals om te kijken of er wat te vinden valt. Nu is het toevallig een vieze ouwe vent, maar als je niet wil dat je zoon of dochter zo aangesproken wordt, moet je ze niet naar een feest laten gaan waar de helft hetals (sub)doel heeft op jacht te gaan en dit soort seksueel getinte dingen te zeggen en vooral doen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, dit is de omgekeerde wereld.
Je kan ook je smoel houden.
Als mijn dochter zo zou worden aangesproken, zou ik daar niet van gecharmeerd zijn. Dus laten we dat vooral niet normaliseren.
Het shockeren is bij mij in elk geval niet gelukt. Ik vond het vooral een heel ongemakkelijk moment waarbij de interviewers heel graag iets wilden, maar niet bij machte waren om dat te bereiken. De meiden zelf wisten niet waar deze lui voor waren en ze waren ook te jong om te drinken dus ze waren prima bij zinnen. Het was vooral kansloos, maar echt totaal niet schokkend.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Deze minderjarige meiden zijn gebruikt om te kunnen shockeren en om Jan Roos (en roddelpraat) weer in de picture te brengen. Ik zou woest zijn mocht ik de moeder van één van die twee meiden zou zijn.
Jij bent dan ook geen tienermeisje van 16.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het shockeren is bij mij in elk geval niet gelukt. Ik vond het vooral een heel ongemakkelijk moment waarbij de interviewers heel graag iets wilden, maar niet bij machte waren om dat te bereiken. De meiden zelf wisten niet waar deze lui voor waren en ze waren ook te jong om te drinken dus ze waren prima bij zinnen. Het was vooral kansloos, maar echt totaal niet schokkend.
Als dat het argument gaat worden moet iedereen beoordeeld worden door een leeftijdsgenoot met dezelfde levenservaring.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:53 schreef Yara. het volgende:
[..]
Jij bent dan ook geen tienermeisje van 16.
Dennis en Jan zijn met dit filmpje toch in het nieuws gekomen? Missie geslaagd.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het shockeren is bij mij in elk geval niet gelukt. Ik vond het vooral een heel ongemakkelijk moment waarbij de interviewers heel graag iets wilden, maar niet bij machte waren om dat te bereiken. De meiden zelf wisten niet waar deze lui voor waren en ze waren ook te jong om te drinken dus ze waren prima bij zinnen. Het was vooral kansloos, maar echt totaal niet schokkend.
Waarom zou het levenservaring heten? Als iemand van 35 of 60 zou je inmiddels moeten weten dat even uit het niets praten over seks met jonge meisjes "frowned upon" isquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als dat het argument gaat worden moet iedereen beoordeeld worden door een leeftijdsgenoot met dezelfde levenservaring.
Mijn missie of die van jou?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dennis en Jan zijn met dit filmpje toch in het nieuws gekomen? Missie geslaagd.
Ik heb er ook wel wat bezwaren bij. Laatst nog een enorm knappe 18-jarige die me constant aan het eyeballen was en die toen terloops haar Airpod liet liggen zodat ik contact met haar had kunnen maken. Knappe meid, maar teveel bezwaren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom zou het levenservaring heten? Als iemand van 35 of 60 zou je inmiddels moeten weten dat even uit het niets praten over seks met jonge meisjes "frowned upon" is.
Dat tieners, jongens, meisjes, onderling ransballen zijn staat daar los van, dat is de bedoeling als tiener.
You do you. Maar ik denk niet dat als je haar benaderd had je geopend had met dat met een beetje spuug alles pastquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Mijn missie of die van jou?
[..]
Ik heb er ook wel wat bezwaren bij. Laatst nog een enorm knappe 18-jarige die me constant aan het eyeballen was en die toen terloops haar Airpod liet liggen zodat ik contact met haar had kunnen maken. Knappe meid, maar teveel bezwaren.
Ik denk dat je mijn post niet leest zoals bedoeld. Nogmaals, ik kan mij voorstellen dat het fragment onschuldig lijkt, maar het is niet onschuldig omdat de impact groot kan zijn en als volwassen kerels doe je zoiets niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We hebben het dus over een meisje van 15 en 16, waarbij de kans veel groter is dat ze onzeker meelachen ipv hem boos een reprimande te geven.
Exactemundo. Dat is geen zin die je toepast als je serieus werk wil maken van die situatie. Het staat op beeld, is wel ongemakkelijk, maar ook weer straight. Hij hoopte op een ongemakkelijke reactie, omdat ze er zelf al ongemakkelijk in stonden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
You do you. Maar ik denk niet dat als je haar benaderd had je geopend had met dat met een beetje spuug alles past.
Missie van Jan Roos.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Mijn missie of die van jou?
[..]
Ik heb er ook wel wat bezwaren bij. Laatst nog een enorm knappe 18-jarige die me constant aan het eyeballen was en die toen terloops haar Airpod liet liggen zodat ik contact met haar had kunnen maken. Knappe meid, maar teveel bezwaren.
Omdat het je niet shockeerd?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als dat het argument gaat worden moet iedereen beoordeeld worden door een leeftijdsgenoot met dezelfde levenservaring.
We draaien in cirkels, ik hou het erop, met je levenservaring zou je moeten weten dat het ongemakkelijk laten voelen van meisjes van 15/16 niet jouw ding zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Exactemundo. Dat is geen zin die je toepast als je serieus werk wil maken van die situatie. Het staat op beeld, is wel ongemakkelijk, maar ook weer straight. Hij hoopte op een ongemakkelijke reactie, omdat ze er zelf al ongemakkelijk in stonden.
Jan Roos hoopt op wat meer abonnees zodat hij niet meer hoeft te werken en weg kan komen met 2 uur in een studio zitten fulmineren.quote:
Gewoon een hele bewuste actie van Roos en zijn maatje.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We draaien in cirkels, ik hou het erop, met je levenservaring zou je moeten weten dat het ongemakkelijk laten voelen van meisjes van 15/16 niet jouw ding zou moeten zijn.
Dat hij het dan zelf online gooit is de reden waarom mensen er over vallen. Ik persoonlijk ga ook niet om de galg roepen, maar het is gewoon nogal cringe allemaal.
Uiteraard, het was geen interview over wie hun favoriete act was of dat het lekker weer wasquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:13 schreef Yara. het volgende:
[..]
Gewoon een hele bewuste actie van Roos en zijn maatje.
Nee echt alleen maar mannen met een bepaalde huiskleur kunnen een viespeuk zijn, het witte ras is superior en zal nooit zoiets doen ofzo?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit is vooral kroegpraat, het staat buiten kijf dat 16 jarige meisjes niets te vrezen hebben voor zulke figuren, maar eerder voor figuren met een bepaalde <nee> achtergrond.
100% cringe. Het ongemak straalt van die gasten af en dat proberen ze dan te maskeren met vieze praatjes naar een stel minderjarigen. Laat dit een reden zijn om niet te abonneren, maar we hoeven het DSI niet in te schakelen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We draaien in cirkels, ik hou het erop, met je levenservaring zou je moeten weten dat het ongemakkelijk laten voelen van meisjes van 15/16 niet jouw ding zou moeten zijn.
Dat hij het dan zelf online gooit is de reden waarom mensen er over vallen. Ik persoonlijk ga ook niet om de galg roepen, maar het is gewoon nogal cringe allemaal.
Nee ok, maar het is nou eenmaal in het nieuws en we hebben een mooi topic om er over te kunnen mekkeren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
100% cringe. Het ongemak straalt van die gasten af en dat proberen ze dan te maskeren met vieze praatjes naar een stel minderjarigen. Laat dit een reden zijn om niet te abonneren, maar we hoeven het DSI niet in te schakelen.
Het is wel weer wat anders dan moeten kijken naar andere mensen die posten of uit ellende maar naar 9gag, ST:FC, of goojara gaan. Daar heb je absoluut gelijk in.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee ok, maar het is nou eenmaal in het nieuws en we hebben een mooi topic om er over te kunnen mekkeren.
Daarom, normaal gesproken zou ik de stad in zijn gegaan met de pride, maar ik had er gewoon geen zin in, dan maar op de FOK!quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:20 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het is wel weer wat anders dan moeten kijken naar andere mensen die posten of uit ellende maar naar 9gag, ST:FC, of goojara gaan. Daar heb je absoluut gelijk in.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Integendeel. Ik denk dat deze heren juist de vervelende mensen op afstand hebben gehouden met hun camera en microfoon. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat ze iets ergers hebben voorkomen met hun aanwezigheid.
Ik mag sinds vandaag weer posten, dus ik doe alsof dit mijn leven is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarom, normaal gesproken zou ik de stad in zijn gegaan met de pride, maar ik had er gewoon geen zin in, dan maar op de FOK!.
Met een bepaalde logica kun je die kant op, ja.quote:
Als 30- en 50-jarigen moet je weten dat je dit niet hoort te doen en je inhouden. Zoek maar een paar meiden van halverwege de twintig die je de oren kunnen wassen met je idiote opmerkingen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Schaamteloos om zo hordes met mid 20'ers voor de bus te gooien. Wees er maar trots op.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als 30- en 50-jarigen moet je weten dat je dit niet hoort te doen en je inhouden. Zoek maar een paar meiden van halverwege de twintig die je de oren kunnen wassen met je idiote opmerkingen.
Roos en die andere gast hebben het online gezet, he. Dus daar moet je zijn met schadelijk dat het online staat.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:28 schreef Durmada het volgende:
Het is voor deze meisjes toch veel erger en schadelijker dat dit opeens landelijk nieuws is en zij dus in het middelpunt van de belangstelling staan nu?
Ja het is ongepast om zo te interviewen, maar door dit zó veel aandacht te geven doe je die meisjes veel meer kwaad.
Ben je er wel eens geweest? Zwarte cross is voor alle leeftijden, daar lopen ook gezinnen met peuters rond. Voor iedereen is er wat te doen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:20 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dan is het voor de bus gooien, maar jonge tienermeisjes is geen probleem, en anders hadden ze er maar niet moeten zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Schaamteloos om zo hordes met mid 20'ers voor de bus te gooien. Wees er maar trots op.
En hun doelgroep zal het vast gezien hebben.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Roos en die andere gast hebben het online gezet, he. Dus daar moet je zijn met schadelijk dat het online staat.
Ik ben er nog nooit geweest en daar ga ik waarschijnlijk dus ook plat op. Een festival heeft voor mij een vooringenomen vibe.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ben je er wel eens geweest? Zwarte cross is voor alle leeftijden, daar lopen ook gezinnen met peuters rond. Voor iedereen is er wat te doen.
Dat maakt dit festival
Deze post begrijp ik totaal niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is het voor de bus gooien, maar jonge tienermeisjes is geen probleem, en anders hadden ze er maar niet moeten zijn.
Duidelijk. Je bent niet serieus te nemen, of erger.
Helaas werkt het in de grote boze mensenwereld, op een sporadische uitzondering na, niet zo.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:40 schreef butz0rs het volgende:
Net als met Marianne Vaatstra blijkt de blanke dikke buurman een veel groter gevaar
Ja. Alleen niet zo handig van RP dat ze dit fragment extra onder de aandacht brengen door het op X te plaatsen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 20:28 schreef Durmada het volgende:
Het is voor deze meisjes toch veel erger en schadelijker dat dit opeens landelijk nieuws is en zij dus in het middelpunt van de belangstelling staan nu?
Ja het is ongepast om zo te interviewen, maar door dit zó veel aandacht te geven doe je die meisjes veel meer kwaad.
Absoluut, maar ik en vele anderen hadden dit nooit gezien zonder al deze aandacht. RP zat fout, maar het wordt nu opgeblazen en die arme meisjes krijgen nu alleen maar meer heisa over hen heen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:14 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Ja. Alleen niet zo handig van RP dat ze dit fragment extra onder de aandacht brengen door het op X te plaatsen.
Of nog beter, helemaal niet uit moeten zenden.
Het is ze weer gelukt. Jan Roos en Dennis riepen wat onzin en het geld rolde weer binnen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:39 schreef Durmada het volgende:
[..]
Absoluut, maar ik en vele anderen hadden dit nooit gezien zonder al deze aandacht. RP zat fout, maar het wordt nu opgeblazen en die arme meisjes krijgen nu alleen maar meer heisa over hen heen.
Opgeblazen? Door wie dan wel?quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:39 schreef Durmada het volgende:
[..]
Absoluut, maar ik en vele anderen hadden dit nooit gezien zonder al deze aandacht. RP zat fout, maar het wordt nu opgeblazen en die arme meisjes krijgen nu alleen maar meer heisa over hen heen.
Jan Roos weet als geen ander hoe media werkt en dit is gewoon een bewuste actie om in de spotlights te komen, je kunt een hoop van hem vinden, maar die kerel is niet dom.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:14 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Ja. Alleen niet zo handig van RP dat ze dit fragment extra onder de aandacht brengen door het op X te plaatsen.
Of nog beter, helemaal niet uit moeten zenden.
Je kunt ook te ver gaan in je mediageylheid. En dit is véél te ver. Ronduit dom.quote:Op zondag 2 augustus 2026 01:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jan Roos weet als geen ander hoe media werkt en dit is gewoon een bewuste actie om in de spotlights te komen, je kunt een hoop van hem vinden, maar die kerel is niet dom.
Het gaat mijnheer maar om 1 ding, en dat is geld, een tijdje terug ging hij iets van 1000 onzinnige etenswaren opeten op youtube, dat is puur SEO boasting.quote:Op zondag 2 augustus 2026 01:45 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Je kunt ook te ver gaan in je mediageylheid. En dit is véél te ver.
Dat jij dat ook nog volgt zegquote:Op zondag 2 augustus 2026 01:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat mijnheer maar om 1 ding, en dat is geld, een tijdje terug ging hij iets van 1000 onzinnige etenswaren opeten op youtube, dat is puur SEO boasting.
Ach vroeger ging het er nog erger aan toe.quote:Op zondag 2 augustus 2026 02:38 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Dat jij dat ook nog volgt zeg![]()
Maar dan nog, een 15- en 16-jarige "met hulp van wat spuug" willen (laten) penetreren is een big no go
Dan zit er een steekje aan je los (of je bent een grote ordinaire "<nee>").
En aan RP-volgers die dit vermakelijk vinden ook.
Ik volg helemaal niks, ik observeer alleen dingen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 02:38 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Dat jij dat ook nog volgt zeg![]()
Maar dan nog, een 15- en 16-jarige "met hulp van wat spuug" willen (laten) penetreren is een big no go
Dan zit er een steekje aan je los (of je bent een grote ordinaire "<nee>").
En aan RP-volgers die dit vermakelijk vinden ook.
Omdat er gewoon veel mensen rondlopen met dezelfde twijfelachtige mindset, die herkenning zoeken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:43 schreef Yara. het volgende:
[..]
Het is ze weer gelukt. Jan Roos en Dennis riepen wat onzin en het geld rolde weer binnen.
Dat mensen naar die rotzooi kijken zal ik wel nooit begrijpen.
Ik zag op Instagram de moeder van één van de meiden zeggen dat het goed met ze gaat.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 21:39 schreef Durmada het volgende:
[..]
Jan Walgje Roosquote:Op zondag 2 augustus 2026 10:14 schreef BeriBeri het volgende:
Jan Roos
Em welke 'influencers' () maken er zo'n ophef over?
Ik denk dat dat wel meevalt. Zo erg kunnen mensen toch niet zijnquote:Op zondag 2 augustus 2026 10:00 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Omdat er gewoon veel mensen rondlopen met dezelfde twijfelachtige mindset, die herkenning zoeken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het onlineprogramma...".quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:23 schreef Lyrebird het volgende:
Ranzig.
Kijkt er iemand wel eens televisie? Het komt namelijk wel vaker voor dat Hilversum ons ranzige kost voorschotelt.
Zolang het met toestemming is, is er verder weinig aan de hand. Dit gaat om tienermeisjes die overvallen werden door een stel hitsige honden.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:23 schreef Lyrebird het volgende:
Ranzig.
Kijkt er iemand wel eens televisie? Het komt namelijk wel vaker voor dat Hilversum ons ranzige kost voorschotelt.
Ja zeker. En iets zegt me dat dit vaker voorkomt.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:30 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Zolang het met toestemming is, is er verder weinig aan de hand. Dit gaat om tienermeisjes die overvallen werden door een stel hitsige honden.
Het is te ziek voor woorden.
Ik kom nooit op een station en ook niet meer in de kroeg.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja zeker. En iets zegt me dat dit vaker voorkomt.
Kom je wel eens ergens op een station? Ga je wel eens naar een kroeg?
Hij heeft 3 kinderenquote:Op zondag 2 augustus 2026 12:46 schreef Richestorags het volgende:
Voor mensen die anderen constant de maat nemen is dit gewoon smakeloos natuurlijk. Voor gewone mensen trouwens ook. Het zal je pa maar zijn.
Ja daarom. Ik had mijn pa echt een tik verkocht als ik een dergelijke video van hem zag verschijnen.quote:
Dit gaat je wereldbeeld wellicht een beetje slopen, maar echt waar, er zijn ook hele gekke, achterlijke, domme vrouwen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:54 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zelfs Jan Roos kreeg ooit iemand tussen de lakens.
Of half blind.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit gaat je wereldbeeld wellicht een beetje slopen, maar echt waar, er zijn ook hele gekke, achterlijke, domme vrouwen.
Schokkend, I know.
Echte schoonheid zit toch van binnen?quote:
Zou moeder op Fok meelezen?quote:Volgens haar speelt ook mee dat de discussie online soms omslaat naar victimblaming. "Ik heb opmerkingen voorbij zien komen dat het haar of onze schuld zou zijn, omdat ze zo jong op een festival rondloopt", zegt ze. Een slecht argument, vergelijkbaar met 'ze droeg een kort rokje, dus ze vroeg erom'. Daarnaast klopt het ook niet. "Haar vader was in de buurt, net als meerdere ouders van vrienden en vriendinnen."
Laat me raden, je hebt zelf geen kinderen hequote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hier kan ik vrij weinig tegen inbrengen, want ik kreeg op mijn 35e hier van de week nog een ban voor het niet houden kunnen van mijn smoel. Dat gezegd hebbende denk ik niet dat deze dames of jouw dochter zich onveilig zouden hebben moeten voelen door dit soort vragen. Chique blijft iets heel anders.
Die vraag is me eerder al gesteld in dit topic.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:28 schreef TLC het volgende:
[..]
Laat me raden, je hebt zelf geen kinderen he
Heel goed.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:02 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/media/6(...)gen-roddelpraat.html
Familie minderjarige meisje overweegt aangifte te gaan doen.
Aangifte van wat precies?quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het zou goed zijn als NPO ook aangifte zou doen. Pak ze maar eens goed aan.
Meisjes tussen 16 en 20 vooraan en vrouwen boven de 30 naar achteren!!!quote:
quote:
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Strafrechtadvocaat Zahra Boufadiss zegt desgevraagd tegen NU.nl dat de uitspraken mogelijk strafbaar zijn. Dat komt door de relatief nieuwe wet tegen seksueel geweld. Sinds juli 2024 kan seksuele intimidatie in het openbaar strafbaar zijn. "Alles hangt af van de omstandigheden, maar aan delen van dit wetsartikel lijkt te zijn voldaan", zegt zij. "De uitspraken zijn in het openbaar gedaan en er is sprake van seksuele opmerkingen die mogelijk vrees aanjagen of vernederend zijn."
Smaad, laster?quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:24 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Wat heeft de NPO er mee te maken?
Ze gaven zich uit als interviewers in opdracht van NPO 2 radio wat dus niet zo was.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:24 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Wat heeft de NPO er mee te maken?
Okquote:Op zondag 2 augustus 2026 17:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze gaven zich uit als interviewers in opdracht van NPO 2 radio wat dus niet zo was.
Dat zeg ik: smaad en/of laster. Roos en Schouten hebben zich desgevraagd uitgegeven voor NPO reporters. Dat met deze bagger richting 2 pubers.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:28 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Maar wat heeft de NPO ermee te maken?
Het zal zijdelings worden meegenomen maar is (voor de NPO) niet de primaire klacht.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het lijkt me gek als de NPO hier aangifte van doet.
Toen gaf je aan van niet. Terwijl je deed alsof je ze wel had.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die vraag is me eerder al gesteld in dit topic.
Ik zou als ik jou was niet direct ergens solliciteren als jurist.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:33 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Het zal zijdelings worden meegenomen maar is (voor de NPO) niet de primaire klacht.
Helaas kan Jan Roos met zijn maatje zelf slecht incasseren. Dat siert die koetjes niet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:39 schreef Mubassie het volgende:
Haten op Roddelpraat![]()
Prachtig wanneer zuigende vlogfamilies of over het paard getilde bn'ers weer eens lekker aangepakt worden
Niet direct neequote:Op zondag 2 augustus 2026 17:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was niet direct ergens solliciteren als jurist.
Ik vind de ophef hierover eerlijk gezegd nogal overtrokken. Naar mijn mening gaat het hier om seksueel getinte opmerkingen en niet om seksuele intimidatie. Dat onderscheid is naar mijn idee belangrijk, zeker wanneer je kijkt naar de context waarin de opmerkingen zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 18:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hebben wel wat te vrezen, namelijk precies dat wat ze is overkomen. Jonge meisjes van die leeftijd benader je als vieze oude mannen niet op die manier. Dat is seksistisch en kan bedreigend overkomen. Grote kans dat ze zich met hun houding geen raad wisten en niet wisten hoe te reageren.
Die twee viespeuken moeten zich schamen.
quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:57 schreef RAVW het volgende:
Hetzelfde geldt naar mijn mening voor de uitspraak over "een beetje spuug". Zoals ik het begrijp, was die opmerking niet rechtstreeks gericht aan de aanwezige vrouwen. De opmerking ontstond naar aanleiding van een gesprek over de juridische vraag of het stellen van bepaalde vragen aan minderjarigen strafbaar is.
Voor de mindere onder ons zal ik het even uitleggen.quote:
quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:07 schreef RAVW het volgende:
[..]
Voor de mindere onder ons zal ik het even uitleggen.
Hij vraag aan die dames mag ik jullie interviewen of een vraag stellen?
ja ?
Maar Hoe oud zijn jullie
16 jaar
Hij zegt netjes oke dan is het niet strafbaar (klopt juridisch)
Direct reageert hij daarop naar zich elf toe: "met een beetje spuug er op gaat het , als die had gezegd:dan hoeft dit geen probleem te zijn ( alleen hij doet het een beetje puberaal neer zetten zodat de Jeugd het begrijpt en nu is Nederlands te klein.)
Meer is het niet,
Het is in de eerste plaats al smerig om 2 jonge meiden te belazeren en te zeggen dat ze op de radio komen. En al helemaal als ze bewust door deze 2 smeerlappen gebruikt zijn om zich weer op de kaart te zetten.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:07 schreef RAVW het volgende:
[..]
Voor de mindere onder ons zal ik het even uitleggen.
Hij vraag aan die dames mag ik jullie interviewen of een vraag stellen?
ja ?
Maar Hoe oud zijn jullie
16 jaar
Direct reageert hij daarop naar zich elf toe: "met een beetje spuug er op gaat het , als die had gezegd:dan hoeft dit geen probleem te zijn ( alleen hij doet het een beetje puberaal neer zetten zodat de Jeugd het begrijpt en nu is Nederlands te klein.)
Meer is het niet,
Ja, ik ga niet in op het feit dat het fout is wat ze hebben gedaan. Daar kunnen we het gewoon over eens zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is in de eerste plaats al smerig om 2 jonge meiden te belazeren en te zeggen dat ze op de radio komen. En al helemaal als ze bewust door deze 2 smeerlappen gebruikt zijn om zich weer op de kaart te zetten.
Dit is wel een hele doordachte vergelijking. Telefonische verkoop vs seksueel grensoverschrijdende opmerkingen. Zo had ik het nog niet bekeken. Hier moet je heel voorzichtig mee omgaan en de situatie idd niet zwaarder maken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ja, ik ga niet in op het feit dat het fout is wat ze hebben gedaan. Daar kunnen we het gewoon over eens zijn.
Mijn punt gaat er meer om dat tegenwoordig alles wat mannen zeggen of doen richting vrouwen al snel onder een vergrootglas wordt gelegd, terwijl vergelijkbare situaties andersom lang niet altijd dezelfde aandacht krijgen.
Soms worden dingen die helemaal niet zo bedoeld zijn, toch meteen in de richting van grensoverschrijdend gedrag geduwd. Dat vind ik persoonlijk te ver gaan.
Dat ze hebben gelogen over de organisatie waarvoor ze werken, is natuurlijk niet netjes. Maar kijk bijvoorbeeld eens naar de telefoontjes die ik zelf regelmatig krijg van dames: "Wij zijn van Ziggo", terwijl ze uiteindelijk voor Odido blijken te bellen. Of: "Wij zijn van Eneco", terwijl ze eigenlijk van EnergieDirect zijn.
Ik heb niet om die telefoontjes gevraagd als man en zelf duidelijker vermeld dat ik ze niet wil.
NEE = NEE
Maar ze blijven me lastig vallen.
Dat soort misleiding gebeurt tegenwoordig overal. Dat maakt het niet goed, maar ik vind wel dat je moet oppassen om niet iedere situatie meteen zwaarder te maken dan hij daadwerkelijk is.
Als iemand duidelijk een grens aangeeft — "nee is nee" — dan hoort die grens gerespecteerd te worden. Misleiding en het negeren van een duidelijke afwijzing zijn op zichzelf al verkeerd, maar je moet vervolgens wel naar de concrete situatie kijken en niet automatisch de zwaarst mogelijke kwalificatie erop plakken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:21 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dit is wel een hele doordachte vergelijking. Telefonische verkoop vs seksueel grensoverschrijdende opmerkingen. Zo had ik het nog niet bekeken. Hier moet je heel voorzichtig mee omgaan en de situatie idd niet zwaarder maken.
Het zegt zoveel over jouw gedachtegang dat je ongewenste telefonische marketing door vrouwen zet tegenover seksueel grensoverschrijdend gedrag van twee volwassen kerels naar twee jonge tieners van 15 en 16.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ja, ik ga niet in op het feit dat het fout is wat ze hebben gedaan. Daar kunnen we het gewoon over eens zijn.
Mijn punt gaat er meer om dat tegenwoordig alles wat mannen zeggen of doen richting vrouwen al snel onder een vergrootglas wordt gelegd, terwijl vergelijkbare situaties andersom lang niet altijd dezelfde aandacht krijgen.
Soms worden dingen die helemaal niet zo bedoeld zijn, toch meteen in de richting van grensoverschrijdend gedrag geduwd. Dat vind ik persoonlijk te ver gaan.
Dat ze hebben gelogen over de organisatie waarvoor ze werken, is natuurlijk niet netjes. Maar kijk bijvoorbeeld eens naar de telefoontjes die ik zelf regelmatig krijg van dames: "Wij zijn van Ziggo", terwijl ze uiteindelijk voor Odido blijken te bellen. Of: "Wij zijn van Eneco", terwijl ze eigenlijk van EnergieDirect zijn.
Ik heb niet om die telefoontjes gevraagd als man en zelf duidelijker vermeld dat ik ze niet wil.
NEE = NEE
Maar ze blijven me lastig vallen.
Dat soort misleiding gebeurt tegenwoordig overal. Dat maakt het niet goed, maar ik vind wel dat je moet oppassen om niet iedere situatie meteen zwaarder te maken dan hij daadwerkelijk is.
Ehm ... je laat hier voor het gemak effe wat zinnen ("context"quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:07 schreef RAVW het volgende:
Hoe oud zijn jullie
16 jaar
Direct reageert hij daarop naar zich elf toe: "met een beetje spuug er op gaat het ,
Nee joh, meer is het niet, met je pak ijsjes (past dat een beetje?quote:als die had gezegd:dan hoeft dit geen probleem te zijn ( alleen hij doet het een beetje puberaal neer zetten zodat de Jeugd het begrijpt en nu is Nederlands te klein.)
Meer is het niet,
En met een beetje spuug laten zien dat er voederbieten in passen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 19:36 schreef OllieA het volgende:
Deze twee laffe honden zouden ze in hun blote reet aan een schandpaal moeten zetten, als attractie op de Zwarte Cross. Een interview-clown erbij en dan een live-cam erop.
Dit somt de hedendaagse samenleving wel op ja.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:36 schreef RAVW het volgende:
[..]
Als iemand duidelijk een grens aangeeft — "nee is nee" — dan hoort die grens gerespecteerd te worden. Misleiding en het negeren van een duidelijke afwijzing zijn op zichzelf al verkeerd, maar je moet vervolgens wel naar de concrete situatie kijken en niet automatisch de zwaarst mogelijke kwalificatie erop plakken.
En dat is als mannen wat zeggen wel het probleem aan het woorden in deze maatschappij.
Kijk eens naar BNN-programma Neuken doe je zo! (uitgezonden in 2003) of het legendarische Spuiten en Slikken (gestart in 2005) bedoelt. Beide programma's stonden destijds bekend om hun uiterst openhartige en taboedoorbrekende interviews met scholieren en jongeren over seksualiteit.
Was geen probleem .. nee want een vrouw die de interview gaf.
In die tijd waren programma's als Neuken doe je zo!, met Bridget Maasland, en later Spuiten en Slikken heel open over seks en seksualiteit. Neuken doe je zo! was in 2003 zelfs expliciet opgezet als seksuele voorlichting voor jongeren, en Spuiten en Slikken begon in 2005 met onder anderen Sophie Hilbrand en Filemon Wesselink.
Wat jij volgens mij zegt, is:
"Toen een volwassen vrouwelijke presentatrice jongeren openlijk vragen stelde over seks en seksualiteit, werd dat gezien als journalistiek, voorlichting of taboedoorbrekend. Maar als een volwassen man tegenwoordig een opmerking maakt richting een vrouw, kan dezelfde maatschappij veel sneller spreken over grensoverschrijdend gedrag."
En daar zit jouw kritiek op de dubbele standaard. Je zegt niet dat alles wat vroeger op televisie gebeurde daarom automatisch goed was. Je vraagt je af waarom de beoordeling van gedrag zo sterk kan verschillen afhankelijk van wie het doet en tegen wie.
Oh dus eigenlijk is het heel normaal dat een kerel van 31 je 15-jarige dochter met wat spuug penetreert. Omdat ze op de Zwarte Cross staat.quote:Op maandag 3 augustus 2026 07:49 schreef incel het volgende:
[..]
Dit somt de hedendaagse samenleving wel op ja.
Toen ik 16 was was het echt dood normaal dat je in het weekend aan het zuipen was in de kroeg of in de disco. Vaak genoeg samen met andere mannen en vrouwen van rond de 30 of zelfs ouder. Dat was gewoon een gezellige vrijdagavond of zaterdagavond. Waren ook genoeg minderjaren toen nog bij zowel jongens als meisjes uit mijn klas, echt mensen van 15 jaar oud die ook al stiekem mee gingen en dat iemand anders van 16+ met een bandje om zijn pols voor hun biertjes en wijntjes haalde. Er werd ook openlijk over seks gesproken en grappen gemaakt en lekker binnen gerookt en drankjes gedronken en soms gingen we naar buiten om met elkaar te flikflooien.
Maar vandaag de dag is de wereld te klein. Fophef door influencers die graag de moraalridder uit wil hangen.
Die chicks staan nota bene op de zwarte crossWeet je wat voor festival dat is? Ja gek he dat er over seks en alcohol wordt gepraat. Kom eens uit je fucking rukbunker als je hier van schrikt
![]()
"Oooh nee wat erg dit kan echt niet" aldus de vrouwelijke influencer van 30+ die langzaam zich aan het realiseren is dat ze te oud wordt en zich genegeerd voelt.
Echt wat een vervelende tijdlijn leven we invroeger was alles serieus zo veel beter.
Nee dat mag niet, 15 jaar is niet legaalquote:Op maandag 3 augustus 2026 08:34 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Oh dus eigenlijk is het heel normaal dat een kerel van 31 je 15-jarige dochter met wat spuug penetreert. Omdat ze op de Zwarte Cross staat.
Je geheugen misleid je.quote:Op maandag 3 augustus 2026 07:49 schreef incel het volgende:
Toen ik 16 was was het echt dood normaal dat je in het weekend aan het zuipen was in de kroeg of in de disco. Vaak genoeg samen met andere mannen en vrouwen van rond de 30 of zelfs ouder. Dat was gewoon een gezellige vrijdagavond
Een journalist mag dit vragen. Je hoeft geen antwoord te gevenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Rare gedachtengang.
Of je iets wel of niet grappig vind doet niet terzake.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:59 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Je hebt het over de Zwarte Cross, daar lopen de leeftijden letterlijk uiteen van 2 tot 82 jaar en alles ertussenin, niet elk festival is voor 18+ pepscheppende drinkebroers, en de Zwarte Cross zeker niet...
https://www.zwartecross.nl/info/huisregels/
Dus die meisjes moeten daar gewoon veilig kunnen feestvieren en zo'n creep als Jan Roos op ophoeren met z'n zogenaamd grappige opmerkingen
Misschien moet je niet voor anderen denken. Je weet helemaal niet hoe zij zich hierover voelt en gevoeld heeft. Seksueel grensoverschrijdend benaderd worden door twee oude kerels, die het opnemen, liegen over waarvoor ze het opnemen en dan online plaatsen. Dat is op zoveel manieren hartstikke fout.quote:Op maandag 3 augustus 2026 09:57 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Of je iets wel of niet grappig vind doet niet terzake.
Mijn vraag is of de meisjes zich onveilig gevoelt hebben tijdens het interview.
Ik denk dat een meisje van 16 zich op een kermis of strand onveiliger voelt. Dit komt niet door een interviewer die ongepaste vragen stelt.
Jij DENK wel te weten hoe ze zich gevoeld hebben. Over voor anderen DENKen gesproken.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je niet voor anderen denken. Je weet helemaal niet hoe zij zich hierover voelt en gevoeld heeft. Seksueel grensoverschrijdend benaderd worden door twee oude kerels, die het opnemen, liegen over waarvoor ze het opnemen en dan online plaatsen. Dat is op zoveel manieren hartstikke fout.
Je zegt letterlijk dat je denkt dat de meisjes zich hier minder onveilig hebben gevoeld dan op een kermis of strand.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:50 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Jij DENK wel te weten hoe ze zich gevoeld hebben. Over voor anderen DENKen gesproken.
Misschien moet je ook eens wat beter lezen voordat je andere aanspreekt.
Ik denk helemaal niet hoe de meisjes zich tijdens het interview gevoelt hebben.
Heb me ook niet uitgelaten over het gegeven dat ik instem met de handelswijze van Jan Roos en Dennis Schouten.
Wat me wel verbaast is dat een interview van 2 minuten op een festival al meer dan 8 pagina's aan reacties heeft gekregen. Ik DENK dat door deze ophef de meisjes meer geschaad worden.
Ik DENK dat het ook niet uitmaakt of je door Roddelpraat, Pownews, NPO, CNN of wat voor media ook wordt geinterviewd. Is het namelijk wel ok als je door BNNVARA de zelfde vragen gesteld krijgt.
ik DENK dat we eens goed na moeten DENKen waar we als maatschappij naar toe willen.
Ik DENK dat we in onze maatschappij grotere problemen hebben.
Ik DENK dat ik DENK dat DENKen alleen nog selectief gebeurt.
Je bedoelt één ouwe kerel en een jonge depressie kasthomo.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:30 schreef miss_sly het volgende:
Seksueel grensoverschrijdend benaderd worden door twee oude kerels,
die kasthomo is ook al in de dertig. Dan is zo praten over meisjes van 16 nog steeds net zo foutquote:Op maandag 3 augustus 2026 11:03 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Je bedoelt één ouwe kerel en een jonge depressie kasthomo.
Schouten zei toch niet zoveel bijzonders (wanneer eigenlijk wel?) als ik het goed heb? Die staat er meestal maar dom bij te lachen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:05 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
die kasthomo is ook al in de dertig. Dan is zo praten over meisjes van 16 nog steeds net zo fout
Ik blijf er bij dat je goed moet lezen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je zegt letterlijk dat je denkt dat de meisjes zich hier minder onveilig hebben gevoeld dan op een kermis of strand.
Het gaat er niet om dat als ze op deze manier door een andere omroep worden geïnterviewd het wel oké zou zijn. Het is nooit oké. Het gaat erom dat Roos de meisjes wijsmaakt dat ze voor een reguliere zender werken in plaats van hun eigen viezige programmaatje. De meisjes worden voorgelogen en niet-leeftijdadequaat benaderd.
In mijn tijd wel, "vroegâh" (waar jij ook je hele pleidooi aan ophangt).quote:Op maandag 3 augustus 2026 08:40 schreef incel het volgende:
[..]
Nee dat mag niet, 15 jaar is niet legaal
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |