abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221500230
Jan Roos ziet er ook uit als een onsmakelijk trolletje. Zo'n ongewassen viespeuk.

En dat staat dan tegen twee tieners aan te kwijlen. Wat een idioot.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:52:28 #227
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_221500263
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:43 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Nee joh, er was idd niks seksueels aan hun woordkeuze. Zo benader ik mijn buurmeisjes ook altijd, hooguit ietwat onhandig soms, meer niet.
Lees die hele stuk wat die zegt eens terug, en denk eens na voor dat je oordeelt.
Die opmerking over dat spuug is en verwijzing naar zijn uitspraak op 16 jaar ja dan mag ik volgens de rechter je interviewen.
Dus hij zegt dit niet tegen de dames maar hij maakt een flauwe woord grap er achter aan.
niet gericht aan de dames maar gericht aan zijn eerdere zin.
Maar ja dat is het probleem met deze maatschappij alles word direct in het negatieve gezet.
Zo lang de mannen maar als monster of worden geschilderd .

Jan Roos krijgt doodsbedreigingen na seksuele opmerkingen tegen tienermeisjes

nu iedereen vervolgen die zich schuldig er aan gemaakt heeft, ook de mensen die hem op internet aanvallen zijn dezelfde mensen die zorgen dat dit soort dingen gebeuren.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:55:43 #228
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221500281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:52 schreef RAVW het volgende:

[..]
Lees die hele stuk wat die zegt eens terug, en denk eens na voor dat je oordeelt.
Die opmerking over dat spuug is en verwijzing naar zijn uitspraak op 16 jaar ja dan mag ik volgens de rechter je interviewen.
Dus hij zegt dit niet tegen de dames maar hij maakt een flauwe woord grap er achter aan.
Maar ja dat is het probleem met deze maatschappij alles word direct in het negatieve gezet.
#191 gelezen?

Jij slaat de plank volledig mis, niet ik. Kijk het fragment gerust nog eens een paar keer terug kerel.

[ Bericht 5% gewijzigd door FrancoBolli op 04-08-2026 16:04:39 ]
Colleziono francobolli di bambini
pi_221500282
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:52 schreef RAVW het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor bizarre spin?

Het bebrilde trolletje zegt: 'alles past met een beetje spuug'. Daarmee doelt hij op neuken, en het is gericht op een 16-jarige meid.

Geen idee of het strafbaar is, maar het is duidelijk grensoverschrijdend en ongepast. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:58:31 #230
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221500302
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor bizarre spin?

Het bebrilde trolletje zegt: 'alles past met een beetje spuug'. Daarmee doelt hij op neuken, en het is gericht op een 16-jarige meid.

Geen idee of het strafbaar is, maar het is duidelijk grensoverschrijdend en ongepast. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet.
Sterker: op DIE 16-jarige meid. Gewoon. In her face.

Helaas wil @RAVW het anders doen voorkomen door de helft van de context weg te laten. En volhouden hè.
pi_221500311
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:58 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Sterker: op DIE 16-jarige meid.

Helaas wil @:RAVW het anders doen voorkomen door de helft van de context weg te laten. En volhouden hè.
Waarom iemand wil sterven op deze berg - dus met het verdedigen van een overduidelijke sleazy Jan Roos - is mij een raadsel.
pi_221500315
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Alleen mag Jan Roos met zijn reputatie dan ook laten zien dat het klopt door aangifte te doen.
Doet hij niet. Want Jan Roos liegt dat hij barst. Continue.
"Pools are perfect for holding water"
pi_221500329
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom iemand wil sterven op deze berg - dus met het verdedigen van een overduidelijke sleazy Jan Roos - is mij een raadsel.
Dan ben je wellicht een beter mens dan ik, qua geloven in het positieve in je medemens. Waar het voor jou een raadsel is, gok ik namelijk meteen dat iemand die Roos in deze verdedigt, dat waarschijnlijk doet omdat ze er op zijn minst zelf geen probleem in zien om zo tegen een meisje van die leeftijd te praten. Dat ze zichzelf dat ook wel zien doen of zouden willen.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:06:59 #234
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221500336
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:01 schreef probeer het volgende:

[..]
Verdienmodel. Over de rug van bleue tienermeisjes.
pi_221500340
Als een volwassen man in mijn sociale omgeving het openlijk voor Roos op zou nemen, zou ik meteen denken "OK, notitie aan mezelf; vanuit een idee van sociale controle moet ik dus bewust in de gaten gaan houden hoe jij je gedraagt rondom tienermeisjes".
pi_221500342
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:40 schreef RAVW het volgende:

[..]
Daar heeft mijn werkgever toch een hele andere mening over ( P&O) En nu nog steeds.
Dat zijn maar dingetjes en daar moest je je niet druk om maken, en ik moest niet alles zo letterlijk nemen.
Daarbij 4 maanden elke dag met de Dood bedreigt worden was ook geen reden tot ziek melden.
Ik heb nog steeds het schrijven van haar uit 1996 ( meerdere malen )
ik ben heden de dag dat nog steeds proberen aan te kaarten PTSS.
Maar ja P&O is een dame en daar kan je als man geen grensoverschrijdend gedrag aanklacht tegen in dienen.
Want je word gewoon overal weg gezet als probleem geval of als lastig.

mmmmm waar komt mij dat toch bekent van voor als een man iets zegt dat die gelijk een probleem is.
welkom in de wereld van Sociaal Media en onbegrensde mogelijkheden.
Soms denk ik wel een heel gevaarlijke gedachtegoed en dan nog maar te bedenken dat zulke mensen dan nog ook in het echte level gewoon vrij rond lopen.
Wtf staat hier.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221500346
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:07 schreef probeer het volgende:
Als een volwassen man in mijn sociale omgeving het openlijk voor Roos op zou nemen, zou ik meteen denken "OK, notitie aan mezelf; vanuit een idee van sociale controle moet ik dus bewust in de gaten gaan houden hoe jij je gedraagt rondom tienermeisjes".
En ik zou concluderen dat die volwassen man niet thuishoort in mijn sociale omgeving.
pi_221500356
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Wtf staat hier.
Meneer heeft een collega seksueel geïntimideerd en is op de vingers getikt door P&O. Hij is als gevolg daarvan bedreigd en voelt zich nu slachtoffer.

Waarop ik zou zeggen: doe gewoon normaal op de werkvloer, godse smeerlap.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:11:51 #239
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221500359
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Wtf staat hier.
Een verhaal van een gedesillusioneerde man.
pi_221500360
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:06 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Verdienmodel. Over de rug van bleue tienermeisjes.
Jup. Ophef creeren. Liegen. Opstoken. Domme haat verspreiden. Want aandacht is kliks/views is geld tegenwoordig. En de viespeuk loopt binnen. Al is het bij Jan ook wel overduidelijk dat al zijn onzin, leugens, haat en viespeukerij voort komt uit wie hij echt is.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:14:50 #241
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221500379
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Jup. Ophef creeren. Liegen. Opstoken. Domme haat verspreiden. Want aandacht is kliks/views is geld tegenwoordig. En de viespeuk loopt binnen. Al is het bij Jan ook wel overduidelijk dat al zijn onzin, leugens, haat en viespeukerij voort komt uit wie hij echt is.
Dennis doet niet voor ‘m onder. Riooljournalistiek (als je het al journalistiek durft te noemen) in tweevoud.
pi_221500380
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En ik zou concluderen dat die volwassen man niet thuishoort in mijn sociale omgeving.
Ow ja absoluut. Maarja, soms heb je nou eenmaal zo iemand als buurtgenoot, of lid van dezelfde vereniging ofzo, collega, de postbode.

Nee, als het iemand zou zijn waarbij ik veel meer controle over onze relatie heb (zoals een vriend, kennis, familielid) dan zou dit gedrag inderdaad reden zijn om geen contact te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 04-08-2026 16:20:08 ]
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:18:58 #243
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_221500400
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:55 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
#191 gelezen?

Jij slaat de plank volledig mis, niet ik. Kijk het fragment gerust nog eens een paar keer terug kerel.
FOUTE AFSLAG VAN JE

Ik vind dat hier een aantal dingen door elkaar worden gehaald. Laat ik vooropstellen dat ik de woordkeuze van Jan Roos ook niet bepaald verstandig vind. Het was een platte en dubbelzinnige grap en je kunt je afvragen waarom je zoiets überhaupt voor een camera zegt. Daar mag je hem wat mij betreft gewoon op aanspreken.

Maar dat is iets heel anders dan wat er nu op sociale media van wordt gemaakt.

De meisjes waren 16 jaar. Er was sprake van een openbaar interview op een festival, met camera's erbij. Er was geen sprake van dwang, geen aanraking, geen bedreiging en voor zover uit de beelden blijkt ook geen seksuele toenadering. De opmerking die hij maakte kun je zien als een ordinaire, puberale grap of een hardop uitgesproken gedachtegang. Dat je die grap smakeloos of ongepast vindt, is prima. Dat vind ik zelf ook. Maar dat maakt het nog niet automatisch seksuele intimidatie of een strafbaar feit.

In Nederland is 16 jaar bovendien niet de algemene wettelijke grens waarbij iedere seksuele opmerking tegenover iemand ineens strafbaar wordt omdat die persoon nog geen 18 is. Minderjarig zijn en seksueel niet mogen instemmen zijn juridisch niet hetzelfde.

Wat mij vooral stoort, is dat veel mensen nu alleen de woorden "seksueel" en "minderjarig" zien en vervolgens meteen de conclusie trekken dat er dus sprake moet zijn geweest van strafbaar gedrag. Zo werkt het recht niet. Je moet kijken naar wat er daadwerkelijk is gezegd en gedaan, naar de context en naar de omstandigheden.

Je kunt dus prima zeggen: "Dit was een smakeloze grap, zijn woordkeuze was fout en als volwassen man had hij beter moeten nadenken."

Maar dat is iets anders dan zeggen: "Hij heeft twee minderjarige meisjes seksueel geïntimideerd" of hem zonder meer als strafbaar dader neerzetten.

Kritiek op zijn gedrag? Prima. Doodsbedreigingen? Absoluut niet. Maar iemand publiekelijk veroordelen voor een strafbaar feit terwijl je niet eens hebt vastgesteld dat er juridisch sprake is van een strafbaar feit, vind ik minstens zo problematisch.

Je hoeft zijn grap niet leuk te vinden om ook gewoon naar de feiten en de wet te blijven kijken.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:20:15 #244
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_221500408
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:58 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Sterker: op DIE 16-jarige meid. Gewoon. In her face.

Helaas wil @:RAVW het anders doen voorkomen door de helft van de context weg te laten. En volhouden hè.
HET IS NIET STRAFBAAR

Ik vind dat hier een aantal dingen door elkaar worden gehaald. Laat ik vooropstellen dat ik de woordkeuze van Jan Roos ook niet bepaald verstandig vind. Het was een platte en dubbelzinnige grap en je kunt je afvragen waarom je zoiets überhaupt voor een camera zegt. Daar mag je hem wat mij betreft gewoon op aanspreken.

Maar dat is iets heel anders dan wat er nu op sociale media van wordt gemaakt.

De meisjes waren 16 jaar. Er was sprake van een openbaar interview op een festival, met camera's erbij. Er was geen sprake van dwang, geen aanraking, geen bedreiging en voor zover uit de beelden blijkt ook geen seksuele toenadering. De opmerking die hij maakte kun je zien als een ordinaire, puberale grap of een hardop uitgesproken gedachtegang. Dat je die grap smakeloos of ongepast vindt, is prima. Dat vind ik zelf ook. Maar dat maakt het nog niet automatisch seksuele intimidatie of een strafbaar feit.

In Nederland is 16 jaar bovendien niet de algemene wettelijke grens waarbij iedere seksuele opmerking tegenover iemand ineens strafbaar wordt omdat die persoon nog geen 18 is. Minderjarig zijn en seksueel niet mogen instemmen zijn juridisch niet hetzelfde.

Wat mij vooral stoort, is dat veel mensen nu alleen de woorden "seksueel" en "minderjarig" zien en vervolgens meteen de conclusie trekken dat er dus sprake moet zijn geweest van strafbaar gedrag. Zo werkt het recht niet. Je moet kijken naar wat er daadwerkelijk is gezegd en gedaan, naar de context en naar de omstandigheden.

Je kunt dus prima zeggen: "Dit was een smakeloze grap, zijn woordkeuze was fout en als volwassen man had hij beter moeten nadenken."

Maar dat is iets anders dan zeggen: "Hij heeft twee minderjarige meisjes seksueel geïntimideerd" of hem zonder meer als strafbaar dader neerzetten.

Kritiek op zijn gedrag? Prima. Doodsbedreigingen? Absoluut niet. Maar iemand publiekelijk veroordelen voor een strafbaar feit terwijl je niet eens hebt vastgesteld dat er juridisch sprake is van een strafbaar feit, vind ik minstens zo problematisch.

Je hoeft zijn grap niet leuk te vinden om ook gewoon naar de feiten en de wet te blijven kijken.
pi_221500424
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dan zul je waarschijnlijk geen witte 60+ mannelijke collega's hebben.

Ik maak gewoon een notitie van mensen met aparte denkbeelden (of dat nu seksueel, racistisch of politiek is), maar zeker in het geval van collega's kun je verder vrij weinig doen. Je kunt alleen zorgen dat zulke idioten uit je privé omgeving blijven.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:24:09 #246
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_221500428
@RAVW : get your facts straight. Ben niet geïnteresseerd in je eigen verdraaide versies.
pi_221500442
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dan zul je waarschijnlijk geen witte 60+ mannelijke collega's hebben.

Ik maak gewoon een notitie van mensen met aparte denkbeelden (of dat nu seksueel, racistisch of politiek is), maar zeker in het geval van collega's kun je verder vrij weinig doen. Je kunt alleen zorgen dat zulke idioten uit je privé omgeving blijven.
Ik heb meerdere van zulke collega's. Die vinden dit net zo goed smakeloos en onacceptabel.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:29:28 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221500463
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:01 schreef probeer het volgende:

[..]
Inderdaad, daarom zeg ik het ook.

De man heeft al zoveel onzin verzonnen dat ik dit ook zonder bewijs gewoon niet geloof.
pi_221500544
Dit is trouwens Jan Roos in een 'interview' (ik zet interview tussen haakjes want ik ben van mening dat 'iemand laten lullen en mee-knikken' geen echt interview is) met een of ander conservatief blogmeisje van anderhalve week geleden:

quote:
Bekijk deze YouTube-video

Eh we moeten ervoor zorgen dat kinderen weer onderwijs krijgen in Nederland. En dan heb ik het over rekenen, een taal en niet eh dat het heel normaal is om eh om je in je kont te laten Ja, want dat is letterlijk wat ze nu eh krijgen te leren. Mijn zoontjes die eh eh waren 15. Dan had je paarse maandag of vrijdag. Ja, paarse vrijdag. Ja. En eh nou ja eh ze werden al een beetje moeilijk aangekeken omdat ze niet een regenboog eh sticker op hun jas wilden hebben. Ehm en daarna ging de wiskundeleraar uitleggen hoe heerlijk het was toen hij voor het eerst anaal werd ontmaagd. Nou, dat vertel je dan aan kinderen van 15. Oké. Ja, ik ik ik vind dat een eh een perversiteit. Ja.
Natuurlijk liegt hij hier dat hij barst, en heeft de wiskundeleraar van zijn zonen dat helemaal niet gezegd. Maar het is toch weer een teken dat seksualiteit en tieners wellicht voor Jan een stuk groter onderwerp is dan het zou moeten zijn. Een spreekwoordelijk 'waar het hart van vol is, loopt de mond van over'.

Al zie je dat wel vaker bij mensen met immorele opvattingen/gedragingen; enorme projectie. Waar ze zich zelf schuldig aan maken, daar beschuldigen ze anderen van.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:44:11 #250
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_221500565
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:24 schreef FrancoBolli het volgende:
@:RAVW : get your facts straight. Ben niet geïnteresseerd in je eigen verdraaide versies.
We zullen straks wel zien wat de rechter er van gaat vinden.
Of is dan zij verhaal ook in eens verdraaid?

Want als die wel straft krijg is het een goede rechter maar geen straf dan is het weer een D66 rechter en dan is het weer softie in dat land met de rechter.
je leest net anders meer omdat mensen heel graag zien dat iemand die een andere mening, gedachten heeft aan de hoogste boom word opgeknoopt.
En dat word met de sec erger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')