SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 09:15 schreef INViCTuS het volgende:
Misshobje zit in een mijn
Goeie TT wel. Echt 1 van de beste zomers in jaren
Ik had eerst deze in de week voorspelling maar had hem alsnog 1 graadje hoger gezet.. super stom!quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 02:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Haha ja bizar he!
Deze temperatuur zag ik even niet aankomen.
Trui uit op het terras in januariquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 09:40 schreef INViCTuS het volgende:
Cancel die winter maar. Zou voor mij goed uitkomen betreft werk
[ x ]
Juli zoals die eigenlijk hoort te zijn. Geen temperaturen onder de 20. Wel sneu voor Wijsterquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:21 schreef bloodymary1 het volgende:
De julimaand was fantastisch! Augustus wordt nog beter!
Ik wil graag een weekend schaatsen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Trui uit op het terras in januari
Naast de Denenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:08 schreef Pisces het volgende:
[..]
Ik wil graag een weekend schaatsen.![]()
Daarna de Noren naar zolder en de trui aan op het terras.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Een zolder vol Scandinaviërs!
Als nog heb je het wel goed gedaan hoorquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]ik heb heerlijk geslapen
[..]
Ik had eerst deze in de week voorspelling maar had hem alsnog 1 graadje hoger gezet.. super stom!
Dat kan ook binnenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:08 schreef Pisces het volgende:
[..]
Ik wil graag een weekend schaatsen.![]()
Daarna de Noren naar zolder en de trui aan op het terras.
Ja ik zag het 1e gewoon weer eens. Lang geleden hehe. Blijquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als nog heb je het wel goed gedaan hoor
Ja lucky youquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja ik zag het 1e gewoon weer eens. Lang geleden hehe. Blij
Thanksiequote:Op zaterdag 1 augustus 2026 15:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja lucky youen dat mocht ook wel eens weer
![]()
Hier zon en wolken, en de wind die weer flink aanwezig is bij 21,4gr
Bij jou inderdaad stuk rustiger dan hier, al is de wind wel weer wat afgenomen. Max stoot: 34km/h om 16:24.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Thanksie![]()
Hier vandaag ook zoiets maar weinig wind en stuk warmer graad of 24 misschien 23. Prima weer.
Erg warme nacht ook weer maandag op dinsdag.quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:17 schreef StateOfMind het volgende:
Morgen weer eens 35 graden hier
Dinsdag 31.
En donderdag 24, waarmee lokale hittegolf nummer 4 ten einde komt.
Daar ben ik naar onderwegquote:Op zondag 2 augustus 2026 11:42 schreef marcb1974 het volgende:
Duitsland waarschuwt voor 40 graden in het Zuid-westen, ben benieuwd hoeveel last we hier krijgen .........
Zie hier toch al een graad of 35-36 voor het Schwarzwald ....quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Daar ben ik naar onderweg![]()
Maar in Hochschwarzwald zou het ~30 graden worden.
ICOND2 houdt het op een goede 30 waar wij zitten. Ga je nasr zeg Freiburg, dus het Schwarzwald uit ga je wel vlot naar de 40. Dagen erna wel koeler.quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zie hier toch al een graad of 35-36 voor het Schwarzwald ....
https://www.bild.de/news/(...)b622dd06dd5ef2e415d0
Hoop voor jou dat het meevalt ...quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
ICOND2 houdt het op een goede 30 waar wij zitten. Ga je nasr zeg Freiburg, dus het Schwarzwald uit ga je wel vlot naar de 40. Dagen erna wel koeler.
Anders in de airco hangen anderhalve dagquote:Op zondag 2 augustus 2026 11:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoop voor jou dat het meevalt ...
Kan je ook de plaatjes los delen voor iedereen zonder Twitteraccount?quote:
Ik kan ze gewoon apart bekijken zonder twitter.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je ook de plaatjes los delen voor iedereen zonder Twitteraccount?
x.com veranderen in xcancel.comquote:Op zondag 2 augustus 2026 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je ook de plaatjes los delen voor iedereen zonder Twitteraccount?
Wat leuk om zoiets met je moeder te doen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Deze week toch maar met mijn moeder naar het Schwarzwald. Gisteren naar huis gereden vanuit Oostenrijk en nu onderweg naar Schwarzwald. Dan neem ik haar daarna nog een weekje mee naar de Alpen.
Een stuk leuker dan je moeder te onthoofdenquote:Op zondag 2 augustus 2026 14:44 schreef Pisces het volgende:
[..]
Wat leuk om zoiets met je moeder te doen.
Soms vergeet ik even wie wie is, maar ik ben er vrij zeker van dat dit een waardeloos account is.quote:
Morgen weer aan het werk 😬quote:
Half jaar flaneren is het nieuwe normaal @Zipportalquote:Op zondag 2 augustus 2026 15:37 schreef RamboDirk het volgende:
Deze zomer begint genante trekjes te krijgen. Zwembad staat al 2 maanden, standaard 27-35 graden, laatste significante regen ergens in mei. En dan moeten augustus en september nog komen
Mediterrane zomers in noordwest europa zijn wel de standaard norm inmiddels.
Zegt ie na twee verregende zomers op rij. In 2024 hadden we op dit punt nog niet echt zomer gehad en was het tot juni ook nog best fris.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:37 schreef RamboDirk het volgende:
Deze zomer begint genante trekjes te krijgen. Zwembad staat al 2 maanden, standaard 27-35 graden, laatste significante regen ergens in mei. En dan moeten augustus en september nog komen
Zolang het met je ouders kan moet je dat zeker doen. 2 weken geleden met m'n pa in de Alpen geweest. Loopt niet meer heel steil omhoog of zo snel als ik, maar verder is naar beneden kilometers maken geen probleem met z'n 74 jaar.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:44 schreef Pisces het volgende:
[..]
mijn gezicht wanneerquote:Op zondag 2 augustus 2026 15:37 schreef RamboDirk het volgende:
Zwembad staat al 2 maanden, standaard 27-35 graden, laatste significante regen ergens in mei. En dan moeten augustus en september nog komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gênant zeker niet. Zou standaard moeten zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:37 schreef RamboDirk het volgende:
quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zegt ie na twee verregende zomers op rij. In 2024 hadden we op dit punt nog niet echt zomer gehad en was het tot juni ook nog best fris.
Vandaag is idd lekker ja, mede door het briesje.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gênant zeker niet. Zou standaard moeten zijn.
Weer van vandaag kan je ook niet op klagen. 28 graden met luchtvochtigheid van kleine 30% en zelfs een briesje. Puik weertje
2 jaar geleden precies in de zomer verhuisd. Tien weken in rok gelopen. Geen idee wat er verregend was. In de avond?quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zegt ie na twee verregende zomers op rij. In 2024 hadden we op dit punt nog niet echt zomer gehad en was het tot juni ook nog best fris.
Herinneringen van vroeger ophalen. Zijn we een aantal keer geweest met z'n tweeën. Ze wilde graag nog een keer terug, maar niet alleen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:44 schreef Pisces het volgende:
[..]
Augustus is gisteren al begonnen!quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:37 schreef RamboDirk het volgende:
Over juni en juli zijn er maar 11 dagen 25+ geweest (in juli dit jaar alleen al 14). In juli is de langste periode zonder regen 4 dagen. Er was één warmteprikje eind juni en ook nog wel redelijk weer eind juli in die 4 dagen aan het einde van de maand, maar verder was het echt niet best.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:54 schreef Pisces het volgende:
[..]
2 jaar geleden precies in de zomer verhuisd. Tien weken in rok gelopen. Geen idee wat er verregend was. In de avond?
Hier gaan we naar de zoveelste regionale hittegolfquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over juni en juli zijn er maar 11 dagen 25+ geweest (in juli dit jaar alleen al 14). In juli is de langste periode zonder regen 4 dagen. Er was één warmteprikje eind juni en ook nog wel redelijk weer eind juli in die 4 dagen aan het einde van de maand, maar verder was het echt niet best.
Gruhquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hier gaan we naar de zoveelste regionale hittegolf![]()
De dagen dat hier de max onder de 25 heeft gelegen zijn op een ruime hand te tellen volgens mij.
Ah, my badquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gruh
Lang niet gezien.
En ik had het over 2024. Zowel juni als juli dit jaar hebben die 11 al ruimschoots overtroffen
Nog steeds niet het intense troll level van deze user doorhebbenquote:Op zondag 2 augustus 2026 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan weet je wat je moet doen vanavondquote:Op zondag 2 augustus 2026 17:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Heel veel ooievaars in de wei tegenover het huis. Ze staan soms met een stuk of tien bijelkaar. En dat op meerdere plekken.
Hier valt het wel mee lijkt het, het gras en de bomen zijn allemaal nog steeds zo groen als het maar kanquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:10 schreef ffoyle-involutus het volgende:
Lekker weertje maar wat is de tuin een droge zooi... Gisteren bezig geweest een gat te graven voor een tweede vijver, met moeite kreeg ik de spade in de grond en op een meter diepte nog steeds kurkdroog zand... Niet best.
Ik ben met mijn moeder hequote:Op zondag 2 augustus 2026 20:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan weet je wat je moet doen vanavond
Ik zag vanmorgen dus dat het nog erger is dan toen ik vertrok. Bij ons thuis is op veel publieke plekken niks meer van het gras over. Harde, bruine sprieten als beste, maar dus ook veel dode stukken gras.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier valt het wel mee lijkt het, het gras en de bomen zijn allemaal nog steeds zo groen als het maar kan
Gras komt wel weer terug. Het is maar grasquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen dus dat het nog erger is dan toen ik vertrok. Bij ons thuis is op veel publieke plekken niks meer van het gras over. Harde, bruine sprieten als beste, maar dus ook veel dode stukken gras.
Hoe is een tuinexpert zo harteloosquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gras komt wel weer terug. Het is maar gras
Nepgras beste grasquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Haha! Nou, groen is inderdaad mooier, maar ik vind het veel erger als er mooie struiken, bloemen of bomen kapot gaan. Gras is op zich vrij sterk.quote:
Meeste wel, maar best wat blijvende schade denk ik. Ach ja, we zien welquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gras is vrij matig altijd. Beter plantenquote:Op zondag 2 augustus 2026 21:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Haha! Nou, groen is inderdaad mooier, maar ik vind het veel erger als er mooie struiken, bloemen of bomen kapot gaan. Gras is op zich vrij sterk.
De planten lijken er weinig problemen mee te hebben, bomen in de tuin zien er verder ook goed uit. Toch lijkt me een beetje regen geen verkeerd iets. En dan niet een kort maar hevig buitje maar wat langdurige.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier valt het wel mee lijkt het, het gras en de bomen zijn allemaal nog steeds zo groen als het maar kan
Twee maanden nadat we de sleutel hebben gekregen, ben ook wel weer genezen van gras en weet weer waarom ik het in het oude huis er uit had gedaan. Maar ik gun die jongen wel wat ruimte dus ga proberen er volgend jaar iets van te maken. Anders padelbaanquote:Op zondag 2 augustus 2026 21:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gras is vrij matig altijd. Beter planten
quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan weet je wat je moet doen vanavond
Oepsquote:
Ja ik lees her en der inderdaad dat het op sommige plekken toch dramatisch is, maar uiteindelijk als er weer regen komt groeit het wel weer terugquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen dus dat het nog erger is dan toen ik vertrok. Bij ons thuis is op veel publieke plekken niks meer van het gras over. Harde, bruine sprieten als beste, maar dus ook veel dode stukken gras.
Hij/zij zoekt vast een koude onderkomen voor de komende dagenquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zit hier ook een of andere specht te timmeren als een malle, alsof ie een heel bos moet verbouwen
Uitstekend idee.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Oeps![]()
das niet handig nee, dan wordt dus snel een meid van straat plukken
Weet je, van ons zal ze het niet horenquote:Op zondag 2 augustus 2026 22:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Uitstekend idee.Zal vast niet uitlekken richting vrouwlief. Moeders kan best een geheimpje bewaren.
Toch?
Snap ik. Met mobiele airco heb ik er evengoed last van. Maar ik heb de temperaturen bij jou langs zien komen geloof ik en daar word je niet vrolijk van. Ik zou daar ziek van worden (letterlijk).quote:Op maandag 3 augustus 2026 00:21 schreef THEFXR het volgende:
Ik merk door de aanhoudende hitte, dat mijn weerbaarheid ernstig is gedaald. Eerst mijn lichaam tijdens code rood en nu het gewoon mentaal.
Heb je een lichamelijk euvel dan? Sinds code rood vind ik eigenlijk alles wat de weergoden projecteren wel prima vol te houden.quote:Op maandag 3 augustus 2026 00:21 schreef THEFXR het volgende:
Ik merk door de aanhoudende hitte, dat mijn weerbaarheid ernstig is gedaald. Eerst mijn lichaam tijdens code rood en nu het gewoon mentaal.
Ja, mijn lichaam is niet meer gezond.quote:Op maandag 3 augustus 2026 01:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je een lichamelijk euvel dan? Sinds code rood vind ik eigenlijk alles wat de weergoden projecteren wel prima vol te houden.
Paar dagen 30+ graden so be it. Zolang het geen 36 graden is en de nachten een beetje afkoelen komt het allemaal wel goed.
+ regen en forse windstoten hoorde ik. Maar eens afwachten hoever het komt. Windstoten hoeft niet, maar wat regen is meer dan welkomquote:
Waarschijnlijk dan ook maar plaatselijk in den landequote:Op maandag 3 augustus 2026 11:05 schreef cinderloom het volgende:
[..]
+ regen en forse windstoten hoorde ik. Maar eens afwachten hoever het komt. Windstoten hoeft niet, maar wat regen is meer dan welkom
Toch gaat helaas het moment weer komen dat we het liedje van Gerard Cox weer op kunnen duikelen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
Vandaag 35 en morgen 32.
Dat maakt het totaal aantal dagen van 30+ op 24 dagen.
En daar zaten flink veel 33-34 bij.
En dan nog die 4 extreem hete dagen aan het eind van die lange hittegolf in juni, toen het achtereenvolgens 36,37,39 en 37 graden was.
Dat is inmiddels weer aan het afbouwen, dus verwacht er niet veel vanquote:Op maandag 3 augustus 2026 11:05 schreef cinderloom het volgende:
[..]
+ regen en forse windstoten hoorde ik. Maar eens afwachten hoever het komt. Windstoten hoeft niet, maar wat regen is meer dan welkom
doe is linkje?quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Toch gaat helaas het moment weer komen dat we het liedje van Gerard Cox weer op kunnen duikelen.
Laten we hopen dat dat nog even duurt
Eigenlijk zou ik niet moeten reageren op iemand die "doe is" schrijft ipv "doe eens"quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:18 schreef kree het volgende:
[..]
doe is linkje?
moet het verder ook allemaal nog maar weer zien, gig voorspelden ze dikke onweer `;0
thanksquote:Op maandag 3 augustus 2026 12:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik niet moeten reageren op iemand die "doe is" schrijft ipv "doe eens"
Dat kan ECHT niet.
Maar omdat ik zo goedhartig ben, voor deze keer
Bekijk deze YouTube-video
Is die neerslag voor heel het land of weer alleen voor het zuidoosten?quote:Op maandag 3 augustus 2026 13:22 schreef DemonRage het volgende:
In de pluimen zie ik dat ECMWF steevast neerslag berekent voor morgen in de namiddag/avond terwijl GFS ze voor vanavond berekent.
Dat wordt kijken welk model er gelijk krijgt (of geen van beide).
Schoonmoeder in de fik? Boh.quote:Op maandag 3 augustus 2026 15:27 schreef DemonRage het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)it-door-droogte.html
Grote fik in Limbabwe.
Alsof het daar veel regentquote:Op maandag 3 augustus 2026 13:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is die neerslag voor heel het land of weer alleen voor het zuidoosten?
In Afrika is het zeer heetquote:Op maandag 3 augustus 2026 16:50 schreef atohemert het volgende:
[ afbeelding ]
Idd aan de warme kant, ik vind het wel lekker maar binnen met gesloten ramen en deuren is het iets minder zonder airco al kan ik wel beter tegen extreme hitte doorgaans.
Is dat wel in Nederland? Waar zijn de dikke Duitsers die kuilen graven? En waar zijn de Nederlanders? Ziet er uit alsof 't herfst is daar.quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:50 schreef MissHobje het volgende:
Prima te doen vandaag![]()
Het waaide eerst behoorlijk maar de wind valt aardig weg.
[ afbeelding ]
Ja zeker in Nederland, Wijk aan zeequote:Op maandag 3 augustus 2026 16:53 schreef Twieki het volgende:
[..]
Is dat wel in Nederland? Waar zijn de dikke Duitsers die kuilen graven? En waar zijn de Nederlanders? Ziet er uit alsof 't herfst is daar.
Bij Duitse tekst/woorden zie ik altijd in gedachten zo'n rood aangelopen, driftig met de handen bewegende schreeuwende Duitser voor mequote:Op maandag 3 augustus 2026 17:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag de Gauchachschlucht en stukje Wutachschlucht gelopen. Stroomt nog wel wat water doorheen, maar in het voorjaar of na een natte periode is het wel spectaculairder. Moet ik ook nog efns doen, is al te lang geledfn, misschien als de kleine wat ouder is..
Maar nu de paden goed droog en begaanbaar, dat is met mijn moeder eigenlijk wrl prettig. Blijft - ondanks een minder gevulde beek/rivier - een prachtige omgeving.
Ik betwijfel of we er wat van mee gaan krijgen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:16 schreef MissHobje het volgende:
In België onstaan nu onweers buien..
https://dev.stormbuster.n(...)w7USe964F2KkYUi3GHYQ
Wutach > wütende Ach. Past dus wel bij je gedachtegang.quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:19 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij Duitse tekst/woorden zie ik altijd in gedachten zo'n rood aangelopen, driftig met de handen bewegende schreeuwende Duitser voor me
Schandalig dat je niet gewoon je laptop meeneemt met een hikequote:Op maandag 3 augustus 2026 17:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog wat foto's.. helaas niks beters met de telefoon. Maak foto's met de DSLR en heb geen laptop bij
Echt hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Schandalig dat je niet gewoon je laptop meeneemt met een hike
moet dat nu... 36 graden onder de zonwering ....quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:46 schreef Nattekat het volgende:
Warmte? Waar hebben jullie het over.
Grgr uit 26 graden Leiden.
Ben eens om 06:00 met laptop en al vanaf 600 meter vertrokken om op een hete dag op 2400m te werkenquote:Op maandag 3 augustus 2026 17:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Schandalig dat je niet gewoon je laptop meeneemt met een hike
Kijk @Geschiedkundige zo kan het ookquote:Op maandag 3 augustus 2026 18:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben eens om 06:00 met laptop en al vanaf 600 meter vertrokken om op een hete dag op 2400m te werken
Maar ik heb er helemaal geen mee, ook niet in de fewo. Ding ligt in Oostenrijkquote:Op maandag 3 augustus 2026 18:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kijk @:Geschiedkundige zo kan het ook
Dat was na een week 30+ of zo toch. Nu is het binnen nog gewoon koel hier.quote:Op maandag 3 augustus 2026 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
Valt nog enigszins mee nu vind ik. Die 37 graden van paar weken geleden was echt vreselijk. Zo zie je ook maar wat een verschil 1 graad kan zijn.
We wennen er ook meer aan, hè. Juni was de eerste echte hittequote:Op maandag 3 augustus 2026 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
Valt nog enigszins mee nu vind ik. Die 37 graden van paar weken geleden was echt vreselijk. Zo zie je ook maar wat een verschil 1 graad kan zijn.
Dit.quote:Op maandag 3 augustus 2026 19:06 schreef lbosse het volgende:
[..]
Dat was na een week 30+ of zo toch. Nu is het binnen nog gewoon koel hier.
You ain't seen n-n-nothing yetquote:Op maandag 3 augustus 2026 19:12 schreef cinderloom het volgende:
ja we wennen er aan, maar zoals vandaag 37 is echt veel
Seychellen?quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:50 schreef MissHobje het volgende:
Prima te doen vandaag![]()
Het waaide eerst behoorlijk maar de wind valt aardig weg.
[ afbeelding ]
Paar keer onweer mag best, maar verder valt er weinig te klagen. Tussendoor hebben we nu ook nachten gehad om te koelen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 19:27 schreef GarlandBriggs het volgende:
Heerlijk weertje vandaag. Normaal gesproken heb je maar 1 of 2 van dit soort dagen maar dit jaar zijn het er wel 12 ofzo. 1 van de beste zomers ooit!
Ik zou er niks op tegen hebben dat dit de standaard wordt...alleen iets meer regen dan...iets
Ik vind het ook fantastisch weer idd en binnen wat warmpjes maar buiten is het uitstekend te doen als je gewoon rustig aan doetquote:Op maandag 3 augustus 2026 19:27 schreef GarlandBriggs het volgende:
Heerlijk weertje vandaag. Normaal gesproken heb je maar 1 of 2 van dit soort dagen maar dit jaar zijn het er wel 12 ofzo. 1 van de beste zomers ooit!
Ik zou er niks op tegen hebben dat dit de standaard wordt...alleen iets meer regen dan...iets
quote:Op maandag 3 augustus 2026 19:03 schreef Discombobulate het volgende:
Maar vochtigheid speelt ook een grote rol hequote:Op maandag 3 augustus 2026 19:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
We wennen er ook meer aan, hè. Juni was de eerste echte hitte
Hier was het gelukkig 'slechts' bij 35 gebleven.quote:Op maandag 3 augustus 2026 19:12 schreef cinderloom het volgende:
ja we wennen er aan, maar zoals vandaag 37 is echt veel
Ik heb het bij gehouden en in mijn regio is het morgen de 24e dag deze zomer dat de 30 graden of meer is.quote:Op maandag 3 augustus 2026 19:27 schreef GarlandBriggs het volgende:
Dit is duidelijk 1 van de beste zomers in jaren. Vrij stabiel en continuïteit gewaarborgdquote:Op maandag 3 augustus 2026 20:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb het bij gehouden en in mijn regio is het morgen de 24e dag deze zomer dat de 30 graden of meer is.
En daar zaten meer dagen bij van 33 en hoger (met als heetste 39), en minder dagen van 30 tot 32.
En het scheelt enorm of het 31 graden is of 35.
Meer zomers als deze, met de temperaturen in mijn regio, is een horror scenario.
Zal dit nu puur toeval zijn of het nieuwe klimaat?quote:Op maandag 3 augustus 2026 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is duidelijk 1 van de beste zomers in jaren. Vrij stabiel en continuïteit gewaarborgd
Nu nog toeval. Of het structureel is dat merken we de komende jaren wel. Iets meer regen voor de tuin, landbouw en bossen e.d en verder is het dan ook eigenlijk best wel prima. Ok, te heet hoeft niet eensquote:Op maandag 3 augustus 2026 20:14 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Zal dit nu puur toeval zijn of het nieuwe klimaat?
Kortom: volgend jaar weer of maken we ook kans op een koerelere / nattere zomer 2027?
Er nadert wat idd... maar of het niet in elkaar kakt da's een tweede.quote:
Eerst nog een hele maand nazomer in september waarbij de temperatuur hopelijk niet of nauwelijks onder de 20 graden zal komen. Gevolgd door een goldener oktober waarbij het overdag tot pak 'm beet de 20e dagelijks 16-18 graden zal zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Opbokken met die hitte
Tijd voor de herfst
We tellen af
Mijn woonkamer is 23.5, maar alles boven de 22 vind ik binnen eigenlijk niet zo chill. Slaapkamer 25 waar ik het liever 18/19 hebquote:Op maandag 3 augustus 2026 21:03 schreef Discombobulate het volgende:
Vind het nu toch wel echt weer vies warm binnen. 25 nu, dat is net mijn grens boven wat ik comfortabel vind. Drie of vier dagen met waaier aan geslapen (mijn slaapkamer is altijd wel redelijk koel), maar twijfel of ik 'm vanavond ook weer neerzet.
En dan morgen ook weer nog.
Met of zonder airco?quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mijn woonkamer is 23.5, maar alles boven de 22 vind ik binnen eigenlijk niet zo chill. Slaapkamer 25 waar ik het liever 18/19 heb
Zonder! Zal morgen wel 24.5 zijn. Voorlopig blijft alles dichtquote:
Oktober ga ik weer voor de lange broek. Hopelijk red je het nog 2 maanden.quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:03 schreef Geschiedkundige het volgende:
Opbokken met die hitte
Tijd voor de herfst
We tellen af
En na de winter in de nasleep van een brute El Niño komt in 2027 de zomer des doods.quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Eerst nog een hele maand nazomer in september waarbij de temperatuur hopelijk niet of nauwelijks onder de 20 graden zal komen. Gevolgd door een goldener oktober waarbij het overdag tot pak 'm beet de 20e dagelijks 16-18 graden zal zijn.
Daarna komt de wintertijd in de buurt en begint de ellende. Maar gelukkig duurt dat nog even.
Je hoort mij niet klagen hoor, geef mij maar ieder jaar ditquote:Op maandag 3 augustus 2026 20:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb het bij gehouden en in mijn regio is het morgen de 24e dag deze zomer dat de 30 graden of meer is.
En daar zaten meer dagen bij van 33 en hoger (met als heetste 39), en minder dagen van 30 tot 32.
En het scheelt enorm of het 31 graden is of 35.
Meer zomers als deze, met de temperaturen in mijn regio, is een horror scenario.
Ha, profiteer ik toch nog van in IJsland zitten.quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:23 schreef kilon het volgende:
En de volgende hitte dient zich alweer aan (ja, ik weet dat het nog verder weg is en zo maar dan nog) met in het midden richting de 30 graden dus naar het zuiden toe weer kansen op een regionale hittegolf.
[ afbeelding ]
En geen spatje regen in het vooruitzicht. Erg verontrustend.
[ afbeelding ]
Zoals de heetste week deze zomer maar dan de hele zomerquote:Op maandag 3 augustus 2026 21:33 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En na de winter in de nasleep van een brute El Niño komt in 2027 de zomer des doods.
lol wat uit te breidenquote:Op maandag 3 augustus 2026 22:04 schreef Pvt.Webster het volgende:
Gaat nog wel een week of 2 door met hoge temperaturen als de trend van de pluim uit komt.
Hopelijk bereikt er nog wat regen ons land vanavond/vannacht. Stond voornamelijk alleen voor Limburg, maar gebied lijkt wat uit te breiden.
Bevrorenkatquote:Op maandag 3 augustus 2026 21:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ha, profiteer ik toch nog van in IJsland zitten.
Het is amper NL binnen. Die buien in Belgie stonden ook in de fijnmazige kaarten, maar eenmaal richting NL bleef er volgens modellen weinig over.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:05 schreef kree het volgende:
[..]
lol wat uit te breiden
voor zo er ik radar plaatje zie. totaal zuid NL. alleen het gaat net langs ZW
ja klopt. toch denk ik Zuiden enzo Brabant Zeeland mss stukje. en daarna richting noord oost krijgen iig wat regen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:09 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Het is amper NL binnen. Die buien in Belgie stonden ook in de fijnmazige kaarten, maar eenmaal richting NL bleef er volgens modellen weinig over.
Op de huidige radar zie ik alleen buien in Limburg vooralsnog. Vraag is dus hoeveel er daadwerkelijk een groter deel van het land bereikt.
Tuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:50 schreef Quyxz_ het volgende:
Zijn wel heftige buien boven België, maar wat zal ervan overblijven als het boven Nederland hangt? De hamvraag is: Kan ik gaan slapen met de ramen maximaal open?
Het is vrijwaring. Wel even opletten hèquote:Op maandag 3 augustus 2026 22:54 schreef maily het volgende:
[..]
Tuurlijk.
disclaimer
Misschien regent het binnen.
quote:Op maandag 3 augustus 2026 23:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is vrijwaring. Wel even opletten hè![]()
![]()
Ik zie wel flitsen, maar het is nog benauwd warm.
Dat hoorde ik dusquote:Op maandag 3 augustus 2026 23:32 schreef Remco het volgende:
Gigantisch knal net in Wierden, niet vaak zulk hard onweer gehoord.
Ik kon het vanuit Goor horen bulderen. Misschien een positieve ontlading waardoor de lengte groter is:quote:Op maandag 3 augustus 2026 23:32 schreef Remco het volgende:
Gigantisch knal net in Wierden, niet vaak zulk hard onweer gehoord.
Ik heb hem weer open.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 00:34 schreef MissHobje het volgende:
Regen![]()
Alleen nu de ramen weer op kiep stand ipv helemaal open
Heftigquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 00:46 schreef DutchBlend het volgende:
Lekker irritant die regen, kan nog maar 1 mobairco draaien ipv 3
quote:Op maandag 3 augustus 2026 23:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik kon het vanuit Goor horen bulderen. Misschien een positieve ontlading waardoor de lengte groter is:
[ afbeelding ]
Ah, dat was die ene flits die ik helemaal in Leiden zag terwijl er niets zichtbaar was op de bliksemradar.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:28 schreef Remco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Behoorlijke inslag geweest dus.
Oh echt? Dat is wel heel apart. Uit heel Europa hoor je berichten over extreme hitte, zelfs uit de UK. En normaal is het daar bij jou toch vaak warmer dan hier in de zomer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:03 schreef Dven het volgende:
Hier gelukkig één van de koelste en natste juli-maanden van deze eeuw achter de rug. Niets mis meeDe extreme hitte lijkt de omgeving te mijden als de pest
IJsland is kouder dan gemiddeld.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh echt? Dat is wel heel apart. Uit heel Europa hoor je berichten over extreme hitte, zelfs uit de UK. En normaal is het daar bij jou toch vaak warmer dan hier in de zomer.
IJsland kent ook vrijwel geen zomerquote:
En dan nog kouder dan gemiddeld.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
IJsland kent ook vrijwel geen zomer
De hitte liep over het algemeen vast tegen 'het ijzeren gordijn'.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh echt? Dat is wel heel apart. Uit heel Europa hoor je berichten over extreme hitte, zelfs uit de UK. En normaal is het daar bij jou toch vaak warmer dan hier in de zomer.
Viel mij ook al op idd. In Scandinavië was het vrij koel deze zomer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:32 schreef Dven het volgende:
[..]
De hitte liep over het algemeen vast tegen 'het ijzeren gordijn'.
Noord-Europa was ook overwegend koel.
Hier bleef de temperatuur zo rond de 30°C steken en er viel geregeld een bui. Eigenlijk perfect dus, denk ook niet dat iemand wakker heeft gelegen van het uitblijven van hittegolven.
Komende periode wel heet maar nog altijd niet extreem.
[ afbeelding ]
Dat is lichtelijk vervelend. Dan maar hopen dat de supermarkten niet al leeggehamsterd zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:22 schreef Drass het volgende:
Storing geen water... tja het zal eens niet. (Ede).
Heb heel de zolder vol met water, liter of 50 voor als de russen binnen vallen of ditquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:25 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat is lichtelijk vervelend. Dan maar hopen dat de supermarkten niet al leeggehamsterd zijn.
Meestal 10 min na zo'n berichtquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:25 schreef kilon het volgende:
[..]
Dat is lichtelijk vervelend. Dan maar hopen dat de supermarkten niet al leeggehamsterd zijn.
Dan heb je meer aan wodka, om ze om te kopenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:31 schreef Drass het volgende:
[..]
Heb heel de zolder vol met water, liter of 50 voor als de russen binnen vallen of dit
Het is kwart voor bier zie ikquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
En anders maar vroeg aan het bier, of de wijn! Het is er weer voor.
Je moet goed drinken met dit weerquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je moet goed drinken met dit weer
Dat is een flinke, maar niet echt geschikt om je auto op te ladenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:28 schreef Remco het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Behoorlijke inslag geweest dus.
QFFT!!quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:11 schreef lbosse het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)an-zelfs-gezond-zijn
Mensen zouden beter bestand zijn tegen de hittegolf als ze de warmte al eerder hebben omarmd.
Omarm de warmte allen
[ afbeelding ]
Vandaag een paar liter Kölsch wegkappen. Maar ik moet eerst zo nog een paar keer met de auto weg..kan het mooi opkoelen!quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 12:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Acclimatiseren voor mij is gewoon thuis in de airco zitten die steeds slechter kan koelen omdat het bij alle buren gedurende de zomer steeds warmer wordtquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:11 schreef lbosse het volgende:
https://nos.nl/artikel/26(...)an-zelfs-gezond-zijn
Mensen zouden beter bestand zijn tegen de hittegolf als ze de warmte al eerder hebben omarmd.
Omarm de warmte allen
[ afbeelding ]
#teamaircoquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:49 schreef TLC het volgende:
De benauwdheid en hitte binnenshuis.. je ziet letterlijk gewoon wazig voor je ogen![]()
quote:High Temperature
35.1°C at 14:38
JA! Er zou toch verkoeling komenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 14:41 schreef LTVDK het volgende:
Dacht dat het vandaag minder warm zou worden dan gisteren
[..]
Echt een sneu neus eerste klas en helemaal vol van zichzelfquote:
Hé, als ie het eens fout heeft geeft ie dat vast netjes toequote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt een sneu neus eerste klas en helemaal vol van zichzelf
Ook bijzonder. We moeten eerst onder de 25 duiken één dagje om een soort hitte-record te behalen. Komt het niet onder de 25 behaal je het niet.quote:
Nee, dan ben ik weer genezen en waardeer ik de zomer hier.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wanneer je terugkomt, kunnen we weer de klaagzang aanhoren.
*kijkt naar buiten*quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:45 schreef fetX het volgende:
Hele jaar door alleen maar wind, maar zodra het boven de 30 komt is het zo goed als windstil.
100% eensquote:
Wow weer prachtige kiekjes...en ik wil daar nu wel inspringen, lijkt me heerlijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag ook hier bloedheet, met lokaal 36 graden. Dus maar weer de schluchten ingedoken want daar is het frisser, ditmaal de Haslachschlucht en een ander deel van de Wutachschlucht. Bij de monding van de Haslach in de Wutach kon je ook perfect afkoelen,daar ben ik dus even de Wutach ingedoken. Net als wat lokale bewoners overigrns. Graadje of 15, maar perfect met dit weer dus![]()
Nu gelukkig na regen wat afkoeling. Straks komt er als het goed is nog onweer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk het niet hoor @Paulquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:31 schreef Paul het volgende:
Gaat vanavond regenen of onweren bij misshobje en mij? (Den dolder)
Hier hoog in het noorden was het te ruiken. Maakte niet uit waar ik heenging, overal hing een vage brandlucht en grijzige waas aan de horizon. Blijkbaar is het laag blijven hangen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 17:21 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
Triest beeld en tegelijkertijd een prachtige foto![]()
Vanmiddag ook langs de sportschool geweestquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:54 schreef MissHobje het volgende:
[..]
100% eens![]()
Ging dus op de fiets naar de gym..was al compleet nat van het zweet bij aankomst![]()
Wel lekker pittig getraind maar compleet leeggelopen![]()
Regende soort van op de terug weg..maar verdampte direct..heel weird.
Nu als een zombie op de bank
Van de week toevallig welquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 16:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hé, als ie het eens fout heeft geeft ie dat vast netjes toe
Schitterende foto's, vooral die eerstequote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag ook hier bloedheet, met lokaal 36 graden. Dus maar weer de schluchten ingedoken want daar is het frisser, ditmaal de Haslachschlucht en een ander deel van de Wutachschlucht. Bij de monding van de Haslach in de Wutach kon je ook perfect afkoelen,daar ben ik dus even de Wutach ingedoken. Net als wat lokale bewoners overigrns. Graadje of 15, maar perfect met dit weer dus![]()
Nu gelukkig na regen wat afkoeling. Straks komt er als het goed is nog onweer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Vanmiddag ook langs de sportschool geweest, komt wel dichtbij zo
Ben alleen niet naar binnen geweest
Rechenfelsen, met een betere camera en meer water nog veel mooierquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Schitterende foto's, vooral die eerste
Ongetwijfeld, maar ik ga niet vrijwillig een ruimte vol martelwerktuigen binnen 😱quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:02 schreef MissHobje het volgende:
[..]![]()
nou moet zeggen die airco was wel geweldig
Als je een beetje goed ter been bent en houdt van wandelen, is de Schluchtensteig in Hochschwarzwald in mei of juni wel een aanrader. Die ga ik zeker weer doen als mijn zoontje een stuk ouder is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 18:56 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Wow weer prachtige kiekjes...en ik wil daar nu wel inspringen, lijkt me heerlijk
Heb ik al gelopenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als je een beetje goed ter been bent en houdt van wandelen, is de Schluchtensteig in Hochschwarzwald in mei of juni wel een aanrader. Die ga ik zeker weer doen als mijn zoontje een stuk ouder is.
Walgelijk, alleen al vanwege dit soort dagen die steeds vaker voorkomen zal ik altijd de zomer haten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:38 schreef heywoodu het volgende:
Heel even buiten gevoeld, wat het is ongelooflijk smerig nu buiten, tering
Mijn el cheapo weerstationnetje zegt 28°C met 50% rv binnen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:29 schreef Maver24 het volgende:
Wat is dit nu voor schijtweer. Het is zwaar benauwd. Het is 29 binnen met 80% luchtvochtigheid
Nog maar zo'n twee maanden volhouden voor we dit weer eventjes achter ons kunnen laten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Walgelijk, alleen al vanwege dit soort dagen die steeds vaker voorkomen zal ik altijd de zomer haten.
Sterkte aan wie geen airco heeft want regen komt er amper dus dit is het wel. Graad of 23 vannacht als minima waarschijnlijk.
Morgen gelukkig beter.
Mooi hoor!quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als je een beetje goed ter been bent en houdt van wandelen, is de Schluchtensteig in Hochschwarzwald in mei of juni wel een aanrader. Die ga ik zeker weer doen als mijn zoontje een stuk ouder is.
Eventjes? Pak 'm beet 5-6 maandenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog maar zo'n twee maanden volhouden voor we dit weer eventjes achter ons kunnen laten.
Of de Annapurna. Gasherbrum 1 komt geen top poging dit jaarquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:49 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Mooi hoor!
Klein stapje bovendien naar Gasherbrum 1...
Is dat besloten na de rampdag afgelopen week op Broad Peak of was dat al eerder het geval?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Of de Annapurna. Gasherbrum 1 komt geen top poging dit jaar
En dan krijgen we weer van "Het is hier 16°C binnen, toch maar de verwarming even aanzetten."quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog maar zo'n twee maanden volhouden voor we dit weer eventjes achter ons kunnen laten.
Of lekker een vest aan en dan is het gelijk opgelostquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
En dan krijgen we weer van "Het is hier 16°C binnen, toch maar de verwarming even aanzetten."
Heeft er volgens mij wel mee te maken, maar vooral het weer en onstabiele sneeuwlagen maakt het dit klim seizoen onmogelijk. K2 ook nietquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 19:55 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Is dat besloten na de rampdag afgelopen week op Broad Peak of was dat al eerder het geval?
Daar wordt het binnen niet warmer van. Sowieso onbegrijpelijk waarom iemand het 16 graden in z'n woonkamer zou willen hebben, maar dat terzijdequote:Op dinsdag 4 augustus 2026 20:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of lekker een vest aan en dan is het gelijk opgelost
Dat hoef ik ook niet hoor. Het is alleen zo veel makkelijker om het niet te koud te krijgen dan om het niet te warm te krijgenquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 20:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daar wordt het binnen niet warmer van. Sowieso onbegrijpelijk waarom iemand het 16 graden in z'n woonkamer zou willen hebben, maar dat terzijde
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |