SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 09:15 schreef INViCTuS het volgende:
Misshobje zit in een mijn
Goeie TT wel. Echt 1 van de beste zomers in jaren
Ik had eerst deze in de week voorspelling maar had hem alsnog 1 graadje hoger gezet.. super stom!quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 02:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Haha ja bizar he!
Deze temperatuur zag ik even niet aankomen.
Trui uit op het terras in januariquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 09:40 schreef INViCTuS het volgende:
Cancel die winter maar. Zou voor mij goed uitkomen betreft werk
[ x ]
Juli zoals die eigenlijk hoort te zijn. Geen temperaturen onder de 20. Wel sneu voor Wijsterquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:21 schreef bloodymary1 het volgende:
De julimaand was fantastisch! Augustus wordt nog beter!
Ik wil graag een weekend schaatsen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:35 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Trui uit op het terras in januari
Naast de Denenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:08 schreef Pisces het volgende:
[..]
Ik wil graag een weekend schaatsen.![]()
Daarna de Noren naar zolder en de trui aan op het terras.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Een zolder vol Scandinaviërs!
Als nog heb je het wel goed gedaan hoorquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]ik heb heerlijk geslapen
[..]
Ik had eerst deze in de week voorspelling maar had hem alsnog 1 graadje hoger gezet.. super stom!
Dat kan ook binnenquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:08 schreef Pisces het volgende:
[..]
Ik wil graag een weekend schaatsen.![]()
Daarna de Noren naar zolder en de trui aan op het terras.
Ja ik zag het 1e gewoon weer eens. Lang geleden hehe. Blijquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als nog heb je het wel goed gedaan hoor
Ja lucky youquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 14:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja ik zag het 1e gewoon weer eens. Lang geleden hehe. Blij
Thanksiequote:Op zaterdag 1 augustus 2026 15:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja lucky youen dat mocht ook wel eens weer
![]()
Hier zon en wolken, en de wind die weer flink aanwezig is bij 21,4gr
Bij jou inderdaad stuk rustiger dan hier, al is de wind wel weer wat afgenomen. Max stoot: 34km/h om 16:24.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 17:06 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Thanksie![]()
Hier vandaag ook zoiets maar weinig wind en stuk warmer graad of 24 misschien 23. Prima weer.
Erg warme nacht ook weer maandag op dinsdag.quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:17 schreef StateOfMind het volgende:
Morgen weer eens 35 graden hier
Dinsdag 31.
En donderdag 24, waarmee lokale hittegolf nummer 4 ten einde komt.
Daar ben ik naar onderwegquote:Op zondag 2 augustus 2026 11:42 schreef marcb1974 het volgende:
Duitsland waarschuwt voor 40 graden in het Zuid-westen, ben benieuwd hoeveel last we hier krijgen .........
Zie hier toch al een graad of 35-36 voor het Schwarzwald ....quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:47 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Daar ben ik naar onderweg![]()
Maar in Hochschwarzwald zou het ~30 graden worden.
ICOND2 houdt het op een goede 30 waar wij zitten. Ga je nasr zeg Freiburg, dus het Schwarzwald uit ga je wel vlot naar de 40. Dagen erna wel koeler.quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zie hier toch al een graad of 35-36 voor het Schwarzwald ....
https://www.bild.de/news/(...)b622dd06dd5ef2e415d0
Hoop voor jou dat het meevalt ...quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
ICOND2 houdt het op een goede 30 waar wij zitten. Ga je nasr zeg Freiburg, dus het Schwarzwald uit ga je wel vlot naar de 40. Dagen erna wel koeler.
Anders in de airco hangen anderhalve dagquote:Op zondag 2 augustus 2026 11:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoop voor jou dat het meevalt ...
Kan je ook de plaatjes los delen voor iedereen zonder Twitteraccount?quote:
Ik kan ze gewoon apart bekijken zonder twitter.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je ook de plaatjes los delen voor iedereen zonder Twitteraccount?
x.com veranderen in xcancel.comquote:Op zondag 2 augustus 2026 12:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan je ook de plaatjes los delen voor iedereen zonder Twitteraccount?
Wat leuk om zoiets met je moeder te doen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Deze week toch maar met mijn moeder naar het Schwarzwald. Gisteren naar huis gereden vanuit Oostenrijk en nu onderweg naar Schwarzwald. Dan neem ik haar daarna nog een weekje mee naar de Alpen.
Een stuk leuker dan je moeder te onthoofdenquote:Op zondag 2 augustus 2026 14:44 schreef Pisces het volgende:
[..]
Wat leuk om zoiets met je moeder te doen.
Soms vergeet ik even wie wie is, maar ik ben er vrij zeker van dat dit een waardeloos account is.quote:
Morgen weer aan het werk 😬quote:
Half jaar flaneren is het nieuwe normaal @Zipportalquote:Op zondag 2 augustus 2026 15:37 schreef RamboDirk het volgende:
Deze zomer begint genante trekjes te krijgen. Zwembad staat al 2 maanden, standaard 27-35 graden, laatste significante regen ergens in mei. En dan moeten augustus en september nog komen
Mediterrane zomers in noordwest europa zijn wel de standaard norm inmiddels.
Zegt ie na twee verregende zomers op rij. In 2024 hadden we op dit punt nog niet echt zomer gehad en was het tot juni ook nog best fris.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:37 schreef RamboDirk het volgende:
Deze zomer begint genante trekjes te krijgen. Zwembad staat al 2 maanden, standaard 27-35 graden, laatste significante regen ergens in mei. En dan moeten augustus en september nog komen
Zolang het met je ouders kan moet je dat zeker doen. 2 weken geleden met m'n pa in de Alpen geweest. Loopt niet meer heel steil omhoog of zo snel als ik, maar verder is naar beneden kilometers maken geen probleem met z'n 74 jaar.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:44 schreef Pisces het volgende:
[..]
mijn gezicht wanneerquote:Op zondag 2 augustus 2026 15:37 schreef RamboDirk het volgende:
Zwembad staat al 2 maanden, standaard 27-35 graden, laatste significante regen ergens in mei. En dan moeten augustus en september nog komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gênant zeker niet. Zou standaard moeten zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:37 schreef RamboDirk het volgende:
quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zegt ie na twee verregende zomers op rij. In 2024 hadden we op dit punt nog niet echt zomer gehad en was het tot juni ook nog best fris.
Vandaag is idd lekker ja, mede door het briesje.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gênant zeker niet. Zou standaard moeten zijn.
Weer van vandaag kan je ook niet op klagen. 28 graden met luchtvochtigheid van kleine 30% en zelfs een briesje. Puik weertje
2 jaar geleden precies in de zomer verhuisd. Tien weken in rok gelopen. Geen idee wat er verregend was. In de avond?quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zegt ie na twee verregende zomers op rij. In 2024 hadden we op dit punt nog niet echt zomer gehad en was het tot juni ook nog best fris.
Herinneringen van vroeger ophalen. Zijn we een aantal keer geweest met z'n tweeën. Ze wilde graag nog een keer terug, maar niet alleen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:44 schreef Pisces het volgende:
[..]
Augustus is gisteren al begonnen!quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:37 schreef RamboDirk het volgende:
Over juni en juli zijn er maar 11 dagen 25+ geweest (in juli dit jaar alleen al 14). In juli is de langste periode zonder regen 4 dagen. Er was één warmteprikje eind juni en ook nog wel redelijk weer eind juli in die 4 dagen aan het einde van de maand, maar verder was het echt niet best.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:54 schreef Pisces het volgende:
[..]
2 jaar geleden precies in de zomer verhuisd. Tien weken in rok gelopen. Geen idee wat er verregend was. In de avond?
Hier gaan we naar de zoveelste regionale hittegolfquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over juni en juli zijn er maar 11 dagen 25+ geweest (in juli dit jaar alleen al 14). In juli is de langste periode zonder regen 4 dagen. Er was één warmteprikje eind juni en ook nog wel redelijk weer eind juli in die 4 dagen aan het einde van de maand, maar verder was het echt niet best.
Gruhquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hier gaan we naar de zoveelste regionale hittegolf![]()
De dagen dat hier de max onder de 25 heeft gelegen zijn op een ruime hand te tellen volgens mij.
Ah, my badquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gruh
Lang niet gezien.
En ik had het over 2024. Zowel juni als juli dit jaar hebben die 11 al ruimschoots overtroffen
Nog steeds niet het intense troll level van deze user doorhebbenquote:Op zondag 2 augustus 2026 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan weet je wat je moet doen vanavondquote:Op zondag 2 augustus 2026 17:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Heel veel ooievaars in de wei tegenover het huis. Ze staan soms met een stuk of tien bijelkaar. En dat op meerdere plekken.
Hier valt het wel mee lijkt het, het gras en de bomen zijn allemaal nog steeds zo groen als het maar kanquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:10 schreef ffoyle-involutus het volgende:
Lekker weertje maar wat is de tuin een droge zooi... Gisteren bezig geweest een gat te graven voor een tweede vijver, met moeite kreeg ik de spade in de grond en op een meter diepte nog steeds kurkdroog zand... Niet best.
Ik ben met mijn moeder hequote:Op zondag 2 augustus 2026 20:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan weet je wat je moet doen vanavond
Ik zag vanmorgen dus dat het nog erger is dan toen ik vertrok. Bij ons thuis is op veel publieke plekken niks meer van het gras over. Harde, bruine sprieten als beste, maar dus ook veel dode stukken gras.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier valt het wel mee lijkt het, het gras en de bomen zijn allemaal nog steeds zo groen als het maar kan
Gras komt wel weer terug. Het is maar grasquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen dus dat het nog erger is dan toen ik vertrok. Bij ons thuis is op veel publieke plekken niks meer van het gras over. Harde, bruine sprieten als beste, maar dus ook veel dode stukken gras.
Hoe is een tuinexpert zo harteloosquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gras komt wel weer terug. Het is maar gras
Nepgras beste grasquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Haha! Nou, groen is inderdaad mooier, maar ik vind het veel erger als er mooie struiken, bloemen of bomen kapot gaan. Gras is op zich vrij sterk.quote:
Meeste wel, maar best wat blijvende schade denk ik. Ach ja, we zien welquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gras is vrij matig altijd. Beter plantenquote:Op zondag 2 augustus 2026 21:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Haha! Nou, groen is inderdaad mooier, maar ik vind het veel erger als er mooie struiken, bloemen of bomen kapot gaan. Gras is op zich vrij sterk.
De planten lijken er weinig problemen mee te hebben, bomen in de tuin zien er verder ook goed uit. Toch lijkt me een beetje regen geen verkeerd iets. En dan niet een kort maar hevig buitje maar wat langdurige.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier valt het wel mee lijkt het, het gras en de bomen zijn allemaal nog steeds zo groen als het maar kan
Twee maanden nadat we de sleutel hebben gekregen, ben ook wel weer genezen van gras en weet weer waarom ik het in het oude huis er uit had gedaan. Maar ik gun die jongen wel wat ruimte dus ga proberen er volgend jaar iets van te maken. Anders padelbaanquote:Op zondag 2 augustus 2026 21:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Gras is vrij matig altijd. Beter planten
quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan weet je wat je moet doen vanavond
Oepsquote:
Ja ik lees her en der inderdaad dat het op sommige plekken toch dramatisch is, maar uiteindelijk als er weer regen komt groeit het wel weer terugquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen dus dat het nog erger is dan toen ik vertrok. Bij ons thuis is op veel publieke plekken niks meer van het gras over. Harde, bruine sprieten als beste, maar dus ook veel dode stukken gras.
Hij/zij zoekt vast een koude onderkomen voor de komende dagenquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
Zit hier ook een of andere specht te timmeren als een malle, alsof ie een heel bos moet verbouwen
Uitstekend idee.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Oeps![]()
das niet handig nee, dan wordt dus snel een meid van straat plukken
Weet je, van ons zal ze het niet horenquote:Op zondag 2 augustus 2026 22:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Uitstekend idee.Zal vast niet uitlekken richting vrouwlief. Moeders kan best een geheimpje bewaren.
Toch?
Snap ik. Met mobiele airco heb ik er evengoed last van. Maar ik heb de temperaturen bij jou langs zien komen geloof ik en daar word je niet vrolijk van. Ik zou daar ziek van worden (letterlijk).quote:Op maandag 3 augustus 2026 00:21 schreef THEFXR het volgende:
Ik merk door de aanhoudende hitte, dat mijn weerbaarheid ernstig is gedaald. Eerst mijn lichaam tijdens code rood en nu het gewoon mentaal.
Heb je een lichamelijk euvel dan? Sinds code rood vind ik eigenlijk alles wat de weergoden projecteren wel prima vol te houden.quote:Op maandag 3 augustus 2026 00:21 schreef THEFXR het volgende:
Ik merk door de aanhoudende hitte, dat mijn weerbaarheid ernstig is gedaald. Eerst mijn lichaam tijdens code rood en nu het gewoon mentaal.
Ja, mijn lichaam is niet meer gezond.quote:Op maandag 3 augustus 2026 01:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je een lichamelijk euvel dan? Sinds code rood vind ik eigenlijk alles wat de weergoden projecteren wel prima vol te houden.
Paar dagen 30+ graden so be it. Zolang het geen 36 graden is en de nachten een beetje afkoelen komt het allemaal wel goed.
+ regen en forse windstoten hoorde ik. Maar eens afwachten hoever het komt. Windstoten hoeft niet, maar wat regen is meer dan welkomquote:
Waarschijnlijk dan ook maar plaatselijk in den landequote:Op maandag 3 augustus 2026 11:05 schreef cinderloom het volgende:
[..]
+ regen en forse windstoten hoorde ik. Maar eens afwachten hoever het komt. Windstoten hoeft niet, maar wat regen is meer dan welkom
Toch gaat helaas het moment weer komen dat we het liedje van Gerard Cox weer op kunnen duikelen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
Vandaag 35 en morgen 32.
Dat maakt het totaal aantal dagen van 30+ op 24 dagen.
En daar zaten flink veel 33-34 bij.
En dan nog die 4 extreem hete dagen aan het eind van die lange hittegolf in juni, toen het achtereenvolgens 36,37,39 en 37 graden was.
Dat is inmiddels weer aan het afbouwen, dus verwacht er niet veel vanquote:Op maandag 3 augustus 2026 11:05 schreef cinderloom het volgende:
[..]
+ regen en forse windstoten hoorde ik. Maar eens afwachten hoever het komt. Windstoten hoeft niet, maar wat regen is meer dan welkom
doe is linkje?quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
Toch gaat helaas het moment weer komen dat we het liedje van Gerard Cox weer op kunnen duikelen.
Laten we hopen dat dat nog even duurt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |