abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221455760
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 07:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
EMDR = werkgeheugenbelasting. Althans, volgens de Nederlandse theorie.
Is er in andere landen een andere uitleg van de werking/toepassing?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221455821
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juli 2026 09:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Is er in andere landen een andere uitleg van de werking/toepassing?
Ja, de oorspronkelijke theorie is dat het om oogbewegingen gaan of in ieder geval bilaterale bewegingen (van links naar rechts). De EMDR-praktijk in Nederland is enorm en hier is langzamerhand de gedachte ontstaan dat die oogbewegingen werkgeheugenbelasting geven en dat het niet om de bilaterale bewegingen op zichzelf gaat. Ik geloof dat de originele Shapiro-aanhangers (zij is degene die EMDR per toeval ontdekt heeft) daar nog anders over denken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221456118
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2026 09:17 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen :)

Wat naar, @:cat-astrophe
Geen werkrelatie met die persoon in kwestie hoop ik?
Nee, totaal onbekende.

Net las ik dat er een soort van plofkraak in haar buurt is geweest vannacht :X Gelukkig had zij daar doorheen geslapen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221456126
Sterkte met poes @Sarabi zo lastig dat ze niet kunnen zeggen wat er aan de hand is.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 29 juli 2026 @ 10:11:48 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221456143
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 09:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, de oorspronkelijke theorie is dat het om oogbewegingen gaan of in ieder geval bilaterale bewegingen (van links naar rechts). De EMDR-praktijk in Nederland is enorm en hier is langzamerhand de gedachte ontstaan dat die oogbewegingen werkgeheugenbelasting geven en dat het niet om de bilaterale bewegingen op zichzelf gaat. Ik geloof dat de originele Shapiro-aanhangers (zij is degene die EMDR per toeval ontdekt heeft) daar nog anders over denken.
Hier staat op de afdeling Klinische Neurofysiologie voor (onder meer) EMDR therapie ook gewoon een oogbewegingstimulatie opstelling, en is er ook een ordertype voor in het EPD.
(Ik kan alleen niet zien of het ook nog gebruikt wordt)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221456159
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 09:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Interessante informatie.
Zoals ik tegen haar zei (nadat ze vertelde dat de flitsen van het gebeurde bleven terugkomen): zolang je geen rsi duim gaat ontwikkelen kan het in ieder geval geen kwaad om te doen.
pi_221456425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:11 schreef fietsie het volgende:

[..]
Hier staat op de afdeling Klinische Neurofysiologie voor (onder meer) EMDR therapie ook gewoon een oogbewegingstimulatie opstelling, en is er ook een ordertype voor in het EPD.
(Ik kan alleen niet zien of het ook nog gebruikt wordt)
Oh ja hoor, die gebruiken wij ook. In Nederland wordt de werkgeheugenbelasting ook primair toegepast door oogbewegingen. Maar vooral het theoretisch voor onderzoek is anders.

Ik zou zelf de EMDR door de psychologen laten doen :+
pi_221456435
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Interessante informatie.
Zoals ik tegen haar zei (nadat ze vertelde dat de flitsen van het gebeurde bleven terugkomen): zolang je geen rsi duim gaat ontwikkelen kan het in ieder geval geen kwaad om te doen.
Zeker niet. En het is ook heel normaal dat het nu nog terugkomt. Als dat over een paar weken nog zo is dan is een bezoekje aan de huisarts wel de moeite waard. Verdrietig hoor, om daar getuige van te zijn.
pi_221456743
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sterkte met poes @:sarabi zo lastig dat ze niet kunnen zeggen wat er aan de hand is.
Thanks en ja dat vooral.
Meneer moest niets van de haarbalpasta weten }:| dat was te verwachten.
Met veel pijn en moeite wel wat in zijn bek gekregen.
Morgen of overmorgen is het nieuwe voer binnen.

Normaal laat je een kat beetje bij beetje aan het nieuwe voer wennen zou je dat nu ook aanraden of in een keer over op het nieuwe voer?
Ik vraag het sowieso ook nog bij de dierenarts als ik het voer ophaal maar benieuwd hoe jij er tegen aan kijkt.
  woensdag 29 juli 2026 @ 11:09:40 #108
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221456780
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik zou zelf de EMDR door de psychologen laten doen :+
Ahja maar die zijn er zelden / er zijn er te weinig / als ze er al zijn posten ze 'productie maxium bereikt' berichten op het intranet.

Toen ik nog apparatuurplaatsingen deed was het hele KNF onderzoeksteam te orderen voor o.a. ziekenhuispsychiatrie; die afdeling beschikt over huisvesting die beter geschikt is voor onderzoeken dan de jaren '60 laagbouw met enkelsteens muren en enkelglas waar de psychiaters (meestal dus niet) zitten :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221456912
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Thanks en ja dat vooral.
Meneer moest niets van de haarbalpasta weten }:| dat was te verwachten.
Met veel pijn en moeite wel wat in zijn bek gekregen.
Morgen of overmorgen is het nieuwe voer binnen.

Normaal laat je een kat beetje bij beetje aan het nieuwe voer wennen zou je dat nu ook aanraden of in een keer over op het nieuwe voer?
Ik vraag het sowieso ook nog bij de dierenarts als ik het voer ophaal maar benieuwd hoe jij er tegen aan kijkt.
Ik heb ooit wel eens speciaalvoer voorgeschreven gekregen van de DA en daar kon meteen naar overgestapt worden kreeg ik te koren toen ik ook twijfelde
We have far more in common than that which devides us..
pi_221456945
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:09 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ahja maar die zijn er zelden / er zijn er te weinig / als ze er al zijn posten ze 'productie maxium bereikt' berichten op het intranet.

Toen ik nog apparatuurplaatsingen deed was het hele KNF onderzoeksteam te orderen voor o.a. ziekenhuispsychiatrie; die afdeling beschikt over huisvesting die beter geschikt is voor onderzoeken dan de jaren '60 laagbouw met enkelsteens muren en enkelglas waar de psychiaters (meestal dus niet) zitten :P
Onverstandig beleid van je directie :Y
pi_221456946
Net 5 km gelopen met de jongste. Het was wel warm
pi_221457119
@Myraela ik las je update net pas, hopelijk alles goed verlopen in het ziekenhuis?

En fijn dat Teuntje zo’n goed nieuws thuis heeft gevonden @Kaatje1 . Lastig, maar haat elke keer moeten afwijzen omdat het lichamelijk te pijnlijk is, voelt natuurlijk ook helemaal niet fijn. Teuntje komt dan zo toch mooi op dr pootjes terecht :*

En heftige gebeurtenis om te aanschouwen voor je collega Cat.

Hoe snel na een traumatische gebeurtenis moet/kun je dit soort werkgeheugenbelasting eigenlijk inzetten? En is het ook op de langere termijn dan effectief? Het klinkt een beetje als wegstoppen/weglopen van/wegdrukken van de gebeurtenis, maar er zal vast een bewezen langdurige werking van zijn als het zo veelvuldig wordt toegepast :) . Het zal dan vast anders werken dan vluchten in werk/hobby’s en daarmee je werkgeheugen belasten?
(Geen kritiek, ik ben gewoon benieuwd)

En in die lijn…
Ik had laatst een neurowetenschapper als cliënt (kwam erachter omdat ie iets teveel van medicatie en receptoren wist toen ik z’n hond in zijn bijzijn aan het recoveren was :D ) en die bevestigde dat midazolam bij mensen wel eens wordt ingezet omdat het geheugenverlies direct na een traumatische gebeurtenis kan veroorzaken. (Klopt dat Club, dat jij weet?) Wij passen het dus ook wel eens toe, niet dat we echt goed kunnen beoordelen of het effect heeft gehad, maar wellicht… misschien….

Een hond of kat laten Tetrissen wordt wat lastig. Misschien kunnen we wat anders verzinnen. :+
pi_221457345
Formeel is er sprake van PTSS als de klachten zes weken bestaan. Dus tot zes weken is het "normale verwerking" en kan overmatige focus juist ook hertaumatiseren (dat is de reden dat uitgebreide debriefings zijn gestopt). Het idee achter EMDR is juist niet vermijden maar het opnieuw verwerken van het trauma, omdat de herinneringen onder hoogspanning niet goed hun weg hebben gevonden naar her geheugen. Juist op de lange termijn is het effectief. Verder zet je mensen volledig stil in hun trauma (iets wat je normaal gesproken probeert te vermijden) en dan ga je het werkgeheugen belasten. Het gaar juist om die combinatie van scherpstellen op het probleem en dan je hersenen aan het werk zetten. Bij goede indicatie en een goed geschoolde therapeut is het ontzettend effectief.

Die toepassing van midazolam ken ik niet. Maar mijn klinische indruk is dat de gedachte dat PTA leidt tot minder trauma echt niet altijd juist is, in net zo veel gevallen is het eerder versterkend.
pi_221457530
De toepassing van midazolam (benzodiazepine, toch?) ken ik ook niet. Wél die van een bètablokker icm exposure bij angst, waarbij het idee is dat bij het opnieuw activeren van het "angstige geheugenspoor" in combinatie met iets nieuws toevoegen (zoals wel in de situatie blijven ipv niet), het geheugenspoor weer echt "geopend" wordt voor opnieuw opslaan, en dat de bètablokker vervolgens voorkomt dat dat geheugenspoor weer wordt opgeslagen. Waardoor de angst verdwijnt (want geen angstige herinnering meer). UvA doet daar veel onderzoek naar, Merel Kindt, heb er zelf ook aan meegedaan. Schijnt bij een specifieke fobie het aantal benodigde exposures echt gigantisch te verminderen. Ik deed mee bij effect op paniekstoornis (ook al voldeed ik niet geheel aan de criteria), weet niet wat daar de uitkomst van was. Ik heb zelf wel het idee dat het iets geholpen heeft, net een scherp randje eraf, maar ik weet niet of ik bètablokker of placebo heb gehad.
pi_221457609
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 11:49 schreef Clubsoda het volgende:
Formeel is er sprake van PTSS als de klachten zes weken bestaan. Dus tot zes weken is het "normale verwerking" en kan overmatige focus juist ook hertaumatiseren (dat is de reden dat uitgebreide debriefings zijn gestopt). Het idee achter EMDR is juist niet vermijden maar het opnieuw verwerken van het trauma, omdat de herinneringen onder hoogspanning niet goed hun weg hebben gevonden naar her geheugen. Juist op de lange termijn is het effectief. Verder zet je mensen volledig stil in hun trauma (iets wat je normaal gesproken probeert te vermijden) en dan ga je het werkgeheugen belasten. Het gaar juist om die combinatie van scherpstellen op het probleem en dan je hersenen aan het werk zetten. Bij goede indicatie en een goed geschoolde therapeut is het ontzettend effectief.

Die toepassing van midazolam ken ik niet. Maar mijn klinische indruk is dat de gedachte dat PTA leidt tot minder trauma echt niet altijd juist is, in net zo veel gevallen is het eerder versterkend.
Thnks! Interessant hor dat brein van ons werkt/kan werken!

Maar eigenlijk zou je dus moeten Tetrissen onder begeleiding van een therapeut dan? Want als je dat op jezelf gaat doen lijkt het me dan minder op die combinatie gericht? (Ik zou niet weten hoe ik dat zelf een beetje kan doen zonder of mezelf helemaal te verliezen in de nare herinnering, of gewoon te hyperfocussen op het spel).

En ja, ik ben er ook niet altijd even zeker van of de benzo’s meer kwaad dan goed doen. (Er zijn ook anesthesiologen die het juist bij oudere dieren vanwege de desoriëntatie proberen te vermijden.
Ik had laatst een compleet getraumatiseerde rottweiler (echt volle paniek), en die heb ik wel zonder die paniek weer wakker gekregen. Maar of het nu de midazolam was, andere medicatie of gewoon complete uitputting…. (de angst was er overigens nog wel hoor, maar veel minder. )

We gebruiken natuurlijk veel combinaties van middelen dus vaak is het lastig te zeggen wat nu welk gedrag veroorzaakt. Opiaten hebben ook wel hun effecten bijvoorbeeld…. En dan hebben we ook een enorm diverse patiëntenpopulatie die qua diersoort al anders kan reageren, maar ook binnen rassen en daarbinnen weer individuen.. :+
pi_221457670
Nou, voor echte ptss-behandeling wil je wel naar een therapeut. Maar voor wat ondersteuning in de fase van verwerking is tetrissen geen slecht idee. Een full blown ptss los je er niet mee op nee.
pi_221457676
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 12:01 schreef vlindertje89 het volgende:
De toepassing van midazolam (benzodiazepine, toch?) ken ik ook niet. Wél die van een bètablokker icm exposure bij angst, waarbij het idee is dat bij het opnieuw activeren van het "angstige geheugenspoor" in combinatie met iets nieuws toevoegen (zoals wel in de situatie blijven ipv niet), het geheugenspoor weer echt "geopend" wordt voor opnieuw opslaan, en dat de bètablokker vervolgens voorkomt dat dat geheugenspoor weer wordt opgeslagen. Waardoor de angst verdwijnt (want geen angstige herinnering meer). UvA doet daar veel onderzoek naar, Merel Kindt, heb er zelf ook aan meegedaan. Schijnt bij een specifieke fobie het aantal benodigde exposures echt gigantisch te verminderen. Ik deed mee bij effect op paniekstoornis (ook al voldeed ik niet geheel aan de criteria), weet niet wat daar de uitkomst van was. Ik heb zelf wel het idee dat het iets geholpen heeft, net een scherp randje eraf, maar ik weet niet of ik bètablokker of placebo heb gehad.
Ook interessant. Heeft de bètablokkers dan een direct neurologisch effect hebben of gaat het om het onderdrukken van de fysiologisch angstreactie (door bloeddrukverlaging en hartslagverlaging) waardoor je hersenen minder angst registreren en opslaan?
pi_221457683
In Z&G lees ik dat Myraela is bevallen van een gezonde zoon O+
pi_221457709
Ik zag vanochtend trouwens dat iemand een brandende peuk had weggegooid pal naast een gortdroge berm. Dat is sowieso als asociaal maar op dit moment is al helemaal de vraag welke memo je dan gemist hebt 8)7
pi_221457780
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 10:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zeker niet. En het is ook heel normaal dat het nu nog terugkomt. Als dat over een paar weken nog zo is dan is een bezoekje aan de huisarts wel de moeite waard. Verdrietig hoor, om daar getuige van te zijn.
Ik weet en zij weet :Y
pi_221457801
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 12:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ook interessant. Heeft de bètablokkers dan een direct neurologisch effect hebben of gaat het om het onderdrukken van de fysiologisch angstreactie (door bloeddrukverlaging en hartslagverlaging) waardoor je hersenen minder angst registreren en opslaan?
Van wat ik begreep is het effect gebaseerd op dat eerste, dat het echt neurobiologisch interfereert met het heropslag-proces! Maar heb niet helemaal tot in detail onthouden hoe het werkt. Het ging om een lage dosis ook wel.
Ik kan me wel voorstellen dat het tweede mogelijk ook meehelpt, maar dat was niet het primaire doel waarvoor het werd ingezet!

Groetjes vanuit een snikhete stad.
Vanochtend herkansingen van twee opdrachten eindelijk nagekeken. Daarna mezelf "beloond" met ronde 2 van het hardloop opbouwschema. In de sportschool met redelijk goed werkende airco, godzijdank *O* . En nu ga ik nog een rondje schoenen zoeken en passen, en daarna avocadodip en olijven halen op de markt denk ik :9

[ Bericht 8% gewijzigd door vlindertje89 op 29-07-2026 13:27:41 ]
  woensdag 29 juli 2026 @ 14:17:04 #122
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221458306
Spektakel hier; brandweerkorpsen van de hele omgeving van Leeuwarden knallen naar de binnenstad; een uitslaande brand in het oudste deel van de binnenstad...

Ons kantoor staat naast de doorgaande weg die daarheen leidt.... indrukwekkend hoeveel materiaal die kant op gaat nu
pi_221458311
Over een half uurtje toch maar even langs de dierenarts, hij heeft vanochtend 4x overgegeven en heeft nu ook geen trek.
pi_221458326
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:17 schreef Sarabi het volgende:
Over een half uurtje toch maar even langs de dierenarts, hij heeft vanochtend 4x overgegeven en heeft nu ook geen trek.
Sneu!! Hopelijk is er niks ergs aan de hand en werkt een anti misselijk spuit om zich weer wat beter te voelen!
pi_221458344
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:19 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Sneu!! Hopelijk is er niks ergs aan de hand en werkt een anti misselijk spuit om zich weer wat beter te voelen!
Ik hoop het :) het is op een week na 1 jaar geleden dat we de andere kat hebben laten inslapen en ik merk dat ik daar toch steeds mee in mijn hoofd loop.
pi_221458488
Duimen zijn aan voor kat
pi_221458494
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:17 schreef fietsie het volgende:
Spektakel hier; brandweerkorpsen van de hele omgeving van Leeuwarden knallen naar de binnenstad; een uitslaande brand in het oudste deel van de binnenstad...

Ons kantoor staat naast de doorgaande weg die daarheen leidt.... indrukwekkend hoeveel materiaal die kant op gaat nu
Was dat onlangs ook al het geval?
Uitslaande brand binnenstad😳

In een snikheet Olst - wáár? - een cola zero op het terras. De IJssel oversteken met pontjes is geen optie.
Tis mooi hier hoor! En op de fiets vang je wind.

Omdat het ijs bij Gio’s aan de overkant van de markt zò lekker is, hebben wij een nacht bijgeboekt.
Omdat het kan…🥰
  woensdag 29 juli 2026 @ 14:53:33 #128
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221458499
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:52 schreef AnneX het volgende:

[..]

Paar jaar terug is daar vlakbij een zeer grote brand geweest met slachtoffers ja.
pi_221458687
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:52 schreef AnneX het volgende:

[..]

In een snikheet Olst - wáár? - een cola zero op het terras. De IJssel oversteken met pontjes is geen optie.
Tis mooi hier hoor! En op de fiets vang je wind.

Omdat het ijs bij Gio’s aan de overkant van de markt zò lekker is, hebben wij een nacht bijgeboekt.
Omdat het kan…🥰
Olst, daar kwam ik vroeger wel. Er is een station, maar ik kwam er op de fiets (als meisje van 7) vanuit Deventer.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221458870
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Duimen zijn aan voor kat
Prikje tegen de misselijkheid en alles wijst wel op voedselallergie. Dus eerst proberen of ander voer effect heeft voordat ze een heel bloedonderzoek wilde doen. Nu alleen op zoek naar eten dat hij lekker vindt (sowieso al een uitdaging) maar ook bij al zijn medisch gedoe past (want hij heeft niet alleen die allergie).

Net gebeld naar Royal Canin maar die hebben helaas niet wat we zoeken. Morgen of overmorgen komt het hypoallergeen voedsel binnen, als ie dat zou eten zou het geweldig zijn maar veel katten vinden het niet te vreten.
De dierenarts ging ook nog nadenken over opties en wij zijn nu naar de dierenspeciaalzaak om te kijken of er iets ter overbrugging is.
pi_221458883
Wij hebben dit weekend een bruiloft. In Beieren :') het wordt daar maar 32 graden, dus top :+ (vandaag 39). Dus ik sta nu feestpakken te strijken (het is ik ieder geval duidelijk dat we voor de luchtige varianten gaan) en stil speelgoed voor tijdens de ceremonie in te pakken.
pi_221458888
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 15:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Prikje tegen de misselijkheid en alles wijst wel op voedselallergie. Dus eerst proberen of ander voer effect heeft voordat ze een heel bloedonderzoek wilde doen. Nu alleen op zoek naar eten dat hij lekker vindt (sowieso al een uitdaging) maar ook bij al zijn medisch gedoe past (want hij heeft niet alleen die allergie).

Net gebeld naar Royal Canin maar die hebben helaas niet wat we zoeken. Morgen of overmorgen komt het hypoallergeen voedsel binnen, als ie dat zou eten zou het geweldig zijn maar veel katten vinden het niet te vreten.
De dierenarts ging ook nog nadenken over opties en wij zijn nu naar de dierenspeciaalzaak om te kijken of er iets ter overbrugging is.
Ik duim dus even door. Kon toen bij Elin gelukkig terug naar normale voer wat ze toen opeens wel weer at. Katten
pi_221459013
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 15:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik duim dus even door. Kon toen bij Elin gelukkig terug naar normale voer wat ze toen opeens wel weer at. Katten
Ja katten :D
pi_221459207
En die haarbalpasta binnen krijgen ging met zijn 2en niet veel beter dan eerder vandaag alleen -O- nouja er zal wel iets binnenkomen. En ik zie dat de dosis die de DA doorgegeven is al flink hoger is dan wat op de verpakking staat dus hopelijk doet het sowieso iets.
pi_221459276
Wat voor haarbal pasta heb je nu @Sarabi?
Ik heb gimcat malt soft pasta, die van mij vinden t erg lekker. Zien het echt als traktatie. Maar die vinden alles lekker, dus niet heel representatief :+

En wat voor voedselallergie vermoeden jullie, of nog helemaal onduidelijk en eerst zes weken eliminatiedieet en dan testen? En wat voor dingen heeft kat nog meer? En welk voer had kat nu? Wie weet kan ik nog wat meedenken.

Mijn katten aten zowel de Royal Canin hypoallergenic als sensitivity control heel goed. Maar again, die eten alles :+
pi_221459336
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 17:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat voor haarbal pasta heb je nu @:Sarabi?
Ik heb gimcat malt soft pasta, die van mij vinden t erg lekker. Zien het echt als traktatie. Maar die vinden alles lekker, dus niet heel representatief :+

En wat voor voedselallergie vermoeden jullie, of nog helemaal onduidelijk en eerst zes weken eliminatiedieet en dan testen? En wat voor dingen heeft kat nog meer? Wie weet kan ik nog wat meedenken.

Mijn katten aten zowel de Royal Canin hypoallergenic als sensitivity control heel goed. Maar again, die eten alles :+
Deze kat eet echt niets :')
Lax a plast hebben we nu.

We hebben nooit uitgezocht welk voedselallergie precies. Maar we vermoeden gevogelte en zalm. Verder zijn zijn nieren ook niet geweldig dus dat is eigenlijk nog het belangrijkste om rekening mee te houden qua voeding.

Ik hoop dat hij straks de hypoallergeen/renal voeding van Royal Canin gewoon gaat eten maar de dierenarts zei zelf al dat die niet heel lekker is. Maar wie weet, hij is raar.

Man en ik gaan nu even een paar uur de deur uit. Even proberen te ontspannen en anders loop ik ook maar continu achter de kat aan en daar wordt ie ook niet beter van.

Ik had net nog wel een heel klein beetje van het oude voer gevonden. Staat wel al een tijd open dus ben benieuwd of het nog smaakt maar daar heeft ie wel al wat van gegeten.
pi_221459394
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 17:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Deze kat eet echt niets :')
Lax a plast hebben we nu.

We hebben nooit uitgezocht welk voedselallergie precies. Maar we vermoeden gevogelte en zalm. Verder zijn zijn nieren ook niet geweldig dus dat is eigenlijk nog het belangrijkste om rekening mee te houden qua voeding.

Ik hoop dat hij straks de hypoallergeen/renal voeding van Royal Canin gewoon gaat eten maar de dierenarts zei zelf al dat die niet heel lekker is. Maar wie weet, hij is raar.

Man en ik gaan nu even een paar uur de deur uit. Even proberen te ontspannen en anders loop ik ook maar continu achter de kat aan en daar wordt ie ook niet beter van.

Ik had net nog wel een heel klein beetje van het oude voer gevonden. Staat wel al een tijd open dus ben benieuwd of het nog smaakt maar daar heeft ie wel al wat van gegeten.
Ahh, die is er dus nog wel, de hypoallergeen & renal combinatie v Royal Canin? Ik kon hem eerder niet meer vinden (ik kijk af en toe of het nog bestaat, een andere die eerder bestond die hebben ze ook stopgezet namelijk), maar misschien keek ik verkeerd. Gevogelte is wel een nare, met name kip zit in heel erg veel voer helaas (die van mij is in elk geval voor kip allergisch, mogelijk ook lam, en in elk geval niet voor rund). Stond hij nu ook al op nierdieet, of nog op normaal voer?

Niervoeding is met name lage fosfor en lage natrium dacht ik he? Volgens mij is natvoer daar standaard al lager in dan brokjes (maar dat weet ik niet helemaal zeker). Natvoer iets opwarmen schijnt het ook lekker te maken voor katten. Maar nierdieet en voedselallergie is echt een rottige combinatie, ja.. eventueel kun je nog kijken naar trovet renal venison, die heeft alleen hert als dierlijke eiwitbron. Deze is op normale webshops als natvoer (bv https://www.medpets.nl/trovet-renal-rid-venison-kat-blik). Het droogvoer is via trovetplus (https://onlyfresh.com/nl/products/renal-voor-katten) ook beschikbaar. Ze hebben daar ook natvoer, ik weet niet helemaal wat verschil tussen dat natvoer en de blikken die ze bv bij medpets verkopen is. In de brokken zit wel kippenolie zie ik (in beide natvoeren niet), nou zou kippenallergie alleen voor eiwit moeten zijn, maar de olie kan natuurlijk wel verontreinigd zijn met eiwit. Als hert een eiwitbron is die je kat nog niet eerder heeft gehad, zou hij voor hert iig nog niet allergisch moeten kunnen zijn.

Ik zie hier: https://mcvoordieren.nl/kennisbank/nierdieet/ ook dat er fosfaatbinders bestaan die je evt over normaal eten kunt doen, wanneer kat het nierdieet niet wil eten. Misschien om achter de hand te hebben/met dierenarts te bespreken als 'ie het niet wil eten?

En heel goed dat jullie even de deur uit gaan :*

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 29-07-2026 17:58:10 ]
pi_221459425
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2026 15:14 schreef sigme het volgende:

[..]
Olst, daar kwam ik vroeger wel. Er is een station, maar ik kwam er op de fiets (als meisje van 7) vanuit Deventer.
Dat is 10 km! _O_
Een goed half uur. Voor een volwassene.

Het is 32o + Op de fiets waait het lekker door.
De stomme knooppunten route uitknobbelen moet in de schaduw van een boom gebeuren. De stukken, die wij door het bos fietsen, ruiken heerlijk!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stom omdat ergens een bordje onder de begroeiing wegvalt.
En elders zitten de bordjes op een lantaarnpaal geschroefd.
En dan ons eigen richtinggevoel. Díe kant, nee daarheen…😉
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 juli 2026 @ 17:37:49 #139
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221459505
Op kantoor was het goed uit te houden.
Maar goed WEEKEND :)
Morgen wel klusdag. Elektricien komt voor eerste stappen van het gas af gaan. Mn oude geiser doet het steeds minder goed. Ik heb nog zo'n open ding :s).
Doorstroomtoestel is al in bestelling bij Loodgieter. Maar morgen komt de elektricien zn werk doen zodat het doorstroomtoestel ergens volgende maand aangesloten kan worden en ook de voorbereidingen voor inductie worden getroffen.

Meterkast heeft jaren geleden al update gekregen, incluis drie fase, toen vanuit de VVE er een aanbieding kwam.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 17:51:41 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221459596
Heb je wel zo'n zware aansluiting, meestal zijn die dingen toch 18kW?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 17:57:28 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221459640
Ik heb ook al vermindering van gasverbruik ingezet. Tijdje terug natuurlijk spouwmuurisolatie, maandag werd de airco geleverd. Die wordt halverwege september geïnstalleerd. 5kW in de woonkamer en een 5,5kW duo-split met unit in de "rommelkamer" en in de slaapkamer. De rommelkamer grenst net als woonkamer aan de keuken, ik hoop op die manier met de deur open ook de keuken mee te kunnen verwarmen.

MHI was boven budget dus LG, die is iets minder efficiënt wat betreft verwarmen.
pi_221459686
Een polletje.
1:
2:
3:

Welke is qua kleuren het leukst voor een dagelijkse schoen?

POLL
pi_221459688
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 17:51 schreef derLudolf het volgende:
Hangt van het debiet af hoe zwaar zo'n toestel is, maar ze zijn godvergeten dik ja.
pi_221459699
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Een polletje.
1:[ link | afbeelding ]
2:[ link | afbeelding ]
3:[ link | afbeelding ]

[poll=10259]
Die zijn geen van alle geschikt als dagelijkse schoen :+
En voor dagelijks erop sporten maakt het niet uit hoe mooi of lelijk ze zijn.

Zo. Ugh.
pi_221459706
2 wan iets minder knalwit dus beter bij spijker en andere broeken. Ik vind (mijn mening) knalwitte schoenen bij normale (veel donkerder) kleding zo raar (zie infantino bij uitreiking WK voetbal. Donker pak witte schoenen)
  woensdag 29 juli 2026 @ 18:11:39 #146
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221459710
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 17:57 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb ook al vermindering van gasverbruik ingezet. Tijdje terug natuurlijk spouwmuurisolatie, maandag werd de airco geleverd. Die wordt halverwege september geïnstalleerd. 5kW in de woonkamer en een 5,5kW duo-split met unit in de "rommelkamer" en in de slaapkamer. De rommelkamer grenst net als woonkamer aan de keuken, ik hoop op die manier met de deur open ook de keuken mee te kunnen verwarmen.

MHI was boven budget dus LG, die is iets minder efficiënt wat betreft verwarmen.
Heb sinds 2 weken ook een LG split-unit (MAX 33 BTU R32 6,5 k) met 3 AI Air Special binnenunits in de huis-, slaap- en werkkamer (resp. 4,2Kw en 2x 2Kw).

Het is nog even wennen qua instellingen, zeker in mijn werkhok onder een plat, houten dak.
Bij een instelling van 23 graden (met buiten 30+ graden) zat ik gewoon te rillen achter mijn bureau. Een instelling van 25 graden was beter, waarbij het rond mijn bureau 22 graden was.

Maar wat een genot met dit weer… *O*
pi_221459723
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:08 schreef sigme het volgende:

[..]

Zo. Ugh.
Haha het zijn toch echt lifestyle schoenen :P en ze zouden beter ondersteunend moeten zijn dan mn airmaxjes. Dus ik ga ze toch wel echt dagelijks dragen (en zeker niet erop sporten) :D . Ik vind alleen de kleuren zo saai allemaal. Van heel veel sneakers overigens. Nog maar weinig met beetje uitgesproken kleur ;(
  woensdag 29 juli 2026 @ 18:16:24 #148
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221459730
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:14 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haha het zijn toch echt lifestyle schoenen :P en ze zouden beter ondersteunend moeten zijn dan mn airmaxjes. Dus ik ga ze toch wel echt dagelijks dragen (en zeker niet erop sporten) :D
Doen!
Wel #3 dan… :P
pi_221459813
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:14 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haha het zijn toch echt lifestyle schoenen :P en ze zouden beter ondersteunend moeten zijn dan mn airmaxjes. Dus ik ga ze toch wel echt dagelijks dragen (en zeker niet erop sporten) :D . Ik vind alleen de kleuren zo saai allemaal. Van heel veel sneakers overigens. Nog maar weinig met beetje uitgesproken kleur ;(
Als je vraagt wat het meest dagelijks is, dan 3. 1 zijn de mooiste.
pi_221459816
quote:

[..]

Zo. Ugh.
Iedereen en zn moeder is het met je oneens :+
pi_221459818
quote:

[..]

Zo. Ugh.
Eens!
pi_221459823
quote:

[..]
Advies van de podotherapeut hier was juist Nike Air max
pi_221459833
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 17:26 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat is 10 km! _O_
Een goed half uur. Voor een volwassene.

Het is 32o + Op de fiets waait het lekker door.
De stomme knooppunten route uitknobbelen moet in de schaduw van een boom gebeuren. De stukken, die wij door het bos fietsen, ruiken heerlijk!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stom omdat ergens een bordje onder de begroeiing wegvalt.
En elders zitten de bordjes op een lantaarnpaal geschroefd.
En dan ons eigen richtinggevoel. Díe kant, nee daarheen…😉
Is het niet handig als je een route al bedacht hebt die in komoot uit te werken? Werkte bij ons heel goed laatst
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 juli 2026 @ 18:36:35 #154
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221459844
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:34 schreef Goitske het volgende:

[..]
Is het niet handig als je een route al bedacht hebt die in komoot uit te werken? Werkte bij ons heel goed laatst
Daar had ze juist ruzie mee :P
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 18:37:18 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221459848
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:10 schreef Kaatje1 het volgende:
2 wan iets minder knalwit dus beter bij spijker en andere broeken. Ik vind (mijn mening) knalwitte schoenen bij normale (veel donkerder) kleding zo raar (zie infantino bij uitreiking WK voetbal. Donker pak witte schoenen)
Onder een pak horen gewoon nette leren schoenen. Cognac kleur of donkerder, met riem in de kleur van schoenen
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 18:38:29 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221459854
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Een polletje.
1:[ link | afbeelding ]
2:[ link | afbeelding ]
3:[ link | afbeelding ]

[poll=10259]
Wil je een gewenst antwoord of mijn mening?
SPOILER
pi_221459860
quote:

[..]
Barefoot gaan
Kun je als Bambi
https://lejanbrand.com/nl(...)ucts/lejan-one-bambi

Jouw opties zijn alledrie nogal saai.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221459866
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Iedereen en zn moeder is het met je oneens :+
Maar míjn moeder niet!

Ik mocht nog thuiswonend absoluut geen sportschoenen dragen in het dagelijks leven op straffe des ontervings.

Maar die is iets ouder dan sigme
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 18:42:27 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221459872
pi_221459899
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:34 schreef Goitske het volgende:

[..]
Wat borisz zegt…frons.
Nadat knooppunten er een rommeltje van maakte - of wij 😎- toch maar google navigatie. Die is op de fiets ook mogelijk. Alleen verstond ik de stem niet met Bluetooth op de hoorapps. Dan maar op richtingsgevoel.

😂😂😂 dag 3 ontdekking: de toiletbril gaat automatisch omhoog en omlaag als je erlangs gaat! Er zijn ook nog functies met douchen en föhnen van de billen.
Nog niet meegespeeld.
Ad. De benedenbuurvrouw thuis heeft zo’n “ Japans toilet” laten installeren. Die is reuze enthousiast. Natuurlijk.
pi_221459953
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Maar míjn moeder niet!

Ik mocht nog thuiswonend absoluut geen sportschoenen dragen in het dagelijks leven op straffe des ontervings.

Maar die is iets ouder dan sigme
Mijn moeder heeft redelijk recent een paar rode jordans aangeschaft O+
pi_221459954
Barefoot vinden mijn platvoeten en overpronerende enkels denk ik niet bijzonder grappig. Kunnen daar steunzolen in?

Overigens wel eens @Vanyel dat alledrie de opties saai zijn qua kleur. Dit zijn dus géén sportschoenen maar lifestyle schoenen :+ wat blijkbaar de fancy naam voor sneakers is tegenwoordig. Ik vind het er ook uit zien als sportschoenen hoor :+ lijken net tennisschoenen. En ik vind ze ook geen van allen echt mooi. Het is dus ook zeker geen fashion keuze, maar een comfort/ondersteuningskeuze. Hardloopschoenen hebben dan wél weer allemaal kekke kleurtjes O+ maar die zijn weer niet geschikt voor gebruik als 'normale' schoen ;( .

Airmax is ook geen verkeerde schoen hoor @Goitske, ik loop er nu ook al vijf jaar op. En misschien koop ik er daar ook nog wel een paar van (ik heb deze op 't oog). Maar deze uit mn poll zitten lekker en ik heb bij mn airmaxjes dat ik bij lang lopen of staan wel wat last krijg, en ik hoop bij deze dan wellicht minder. En sowieso is wat afwisseling niet verkeerd. En mn huidige airmaxjes hebben aan beide voeten een gaatje in de mesh bovenkant bij mn grote teen en links begint er ook eea los te laten, en mn andere vier paar zijn ook dingen mee, dus ik moet écht op korte termijn nieuwe.

Die van @derLudolf vind ik ook wel lollig, maar ken het merk niet en wel nog duurder haha.
pi_221459981
Vandaag waren we dus in een snikheet, kleurrijk Amsterdam waar de fotograaf dacht dat we morgen zouden komen. :X
Het is 'm vergeven, wij hebben gewacht in een café aan de voet van die ouwe Wester 🎶 en daarna op een trap waar dit hing:

Bovendien heeft hij het helemaal goed gemaakt door ruim anderhalf uur voor ons uit te trekken ipv een uurtje en ontzettend veel en uitgebreid verteld over de studio, zijn eigen historie, de historie van de straat (de nieuwe leliestraat) en de 17e eeuwse kunst.

Uitgebreid prachtige 17e eeuwse kleding gepast, geholpen door hem, uiteindelijk veel foto's gemaakt _O- O+ 1 is echt ons aller favoriet, en door het gedoe voor ons, krijgen we er nog 1tje.

Morgen krijgen we na de nabewerking de bestanden *O*
pi_221459985
Asics hebben nogal een tennisschoenenvibe ja. Zou een Nike p6000 een optie zijn, @vlindertje89 ? Zo op het oog is dat een vergelijkbaar model maar de kleuren zijn een stukje wilder. Mijn platvoeten passen er goed in :+

We hebben beide merken -natuurlijk- in huis dus kan even vergelijkend warenonderzoek doen. :D
pi_221460000
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:05 schreef Clubsoda het volgende:
Asics hebben nogal een tennisschoenenvibe ja. Zou een Nike p6000 een optie zijn. Zo op het oog is dat een vergelijkbaar model maar de kleuren zijn een stukje wilder. Mijn platvoeten passen er goed in :+
Oh, die ken ik nog niet.
Verdorie, moet ik weer winkels af _O-
Kom bij reviews bekijken ook de Nike vomero 5 tegen. Nou, nog één rondje dan morgen voor ik echt iets ga beslissen :+
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 19:11:33 #166
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221460007
(Floris) van Bommel is toch wel een bekende naam in de schoenen @vlindertje89
Enige nadeel er van is, is dat je daarna niets anders wilt :+
pi_221460019
Natuurlijk zijn wij benieuwd naar de foto’s @Blues
Krijg nu een beetje Volendammer vibes😉
pi_221460022
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:10 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh, die ken ik nog niet.
Verdorie, moet ik weer winkels af _O-
Kom bij reviews bekijken ook de Nike vomero 5 tegen. Nou, nog één rondje dan morgen voor ik echt iets ga beslissen :+
Ah, die hebben we ook :+
pi_221460052
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:14 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ah, die hebben we ook :+
Hahaha! Dan hoor ik graag welke volgens jullie lekkerder zitten, de p6000, vomero 5 of asics :+ Welk model hebben jullie van de Asics?
pi_221460060
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:11 schreef derLudolf het volgende:
(Floris) van Bommel is toch wel een bekende naam in de schoenen @:vlindertje89
Enige nadeel er van is, is dat je daarna niets anders wilt :+
De winkel ken ik ook wel van naam. Maar dacht dat het een schoenenwinkel is die allerlei merken verkoopt, maar dat is dus niet zo? Alleen verschillende modellen van eigen merk? Dan wel logisch dat ik de modelnaam niet kende :+
pi_221460143
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:14 schreef AnneX het volgende:
Natuurlijk zijn wij benieuwd naar de foto’s @:Blues
Krijg nu een beetje Volendammer vibes😉
Had ik ook hoor, toen ik dit kado kreeg.
Maar het is niet te vergelijken.
Kijk maar eens rond hier:
Het melkmeisjesproject https://share.google/lp5g7P37KGkEyMpBM

SPOILER
pi_221460210
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:19 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hahaha! Dan hoor ik graag welke volgens jullie lekkerder zitten, de p6000, vomero 5 of asics :+ Welk model hebben jullie van de Asics?
Ik denk de Gel 1160 maar weet t niet zeker. Ben zelf het meest dol op de p6000.
pi_221460245
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik denk de Gel 1160 maar weet t niet zeker. Ben zelf het meest dol op de p6000.
De 1130 gok ik dan. Die heb ik geprobeerd ook maar vond ik net minder lekker dan de gt-2160. T is wel net een vlotter modelletje.
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 20:06:18 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221460306
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:21 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
De winkel ken ik ook wel van naam. Maar dacht dat het een schoenenwinkel is die allerlei merken verkoopt, maar dat is dus niet zo? Alleen verschillende modellen van eigen merk? Dan wel logisch dat ik de modelnaam niet kende :+
Het is de laatste Nederlandse schoenfabrikant fabrikant, uit Moergestel. Geen idee of ze winkels hebben.
pi_221460494
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 19:56 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
De 1130 gok ik dan. Die heb ik geprobeerd ook maar vond ik net minder lekker dan de gt-2160. T is wel net een vlotter modelletje.
Sorry, die ik het meeste draag, zijn Kayano20. Er zwerft ook een paar 14 rond.
pi_221460613
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 20:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Sorry, die ik het meeste draag, zijn Kayano20. Er zwerft ook een paar 14 rond.
Ah, de kayano 14 heb ik inderdaad ook gepast, die zat ook best wel lekker. De 20 heb ik niet gepast, die heb ik ook in geen enkele winkel gezien.
pi_221460624
Ik loop mijn wandelingen nog steeds op hele antieke, maar nog onverslijtbare Nikes O+
Nu zijn mijn wandelingen nooit langer dan een uur hooguit, maar nog niks versleten!

Ik vind de asics niet zo heel mooi Vlinder, ik koos de 2e.
  woensdag 29 juli 2026 @ 20:39:46 #178
63722 z80
I fink you freaky
pi_221460635
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 17:51 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf 18kW te koop. Bij een beetje winter en fatsoenlijke hoeveelheid water heb je al 21kW nodig.
Dat ding dat hier aan de muur hangt is dan wel oud en waarschijnlijk vol kalk. Maar 18kW stand in de winter is te weinig.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 juli 2026 @ 20:57:38 #179
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221460767
Ik deed deze week weer eens mee aan wat onderzoekjes. Dit keer niks proeven helaas.
Ik had voor het eerst AI-interviews. De vragenstellert was een computer. Wel even wennen. Na een vraag kwam een samenvattende vraag of je het antwoord wat zij dan 'vertaalden' kon bevestigen.

Vergoeding was wel weer leuk en relatief best hoog voor alle opdrachten en tijd. Een groepsgesprek live is toch wel leuker :+.
pi_221460878
:O

Vanavond een ruim halfuur nodig gehad om de baby kalm op bed te krijgen. Inmiddels een halfuur later horen we zo nu en dan getrommel en gebabbel dus slapen is blijkbaar nog geen sprake van, maar hij is iig niet meer hysterisch ^O^
Pffff man _O-

M'n ouders zijn gisteren naar oma geweest. Het is gelukt *G*
Blijkbaar had oma wel een slechte dag qua pijn. Vorige week vertelde ze dat ze toch maar wel akkoord was gegaan met ook oxycodon te gaan slikken, maar dat doet ook niet genoeg tegen de zenuwpijn in haar been. Arme oma ;(
pi_221460884
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Barefoot vinden mijn platvoeten en overpronerende enkels denk ik niet bijzonder grappig. Kunnen daar steunzolen in?

Dat verpest het concept een beetje.
In mijn ogen maak je je voeten bepaald niet sterker door al die steun, n=1 onderschreven door de revalidatiearts in een specifieke situatie niet zijnde de mijne. Ik heb dat dus rustig opgebouwd en heb het idee dat ik nu echt wel sterkere voeten en enkels heb dan voorheen.
pi_221460901
@vlindertje89 ik zou ze zelf nooit dragen (heb alleen maar All Stars) maar ik vind die Asics wel leuke schoenen!

Voor evt andere opties, misschien van Salomon? Die zitten lekker en vind ik er altijd wel leuk uitzien. Misschien qua pasvorm ook wel geschikt want ze vallen volgens mij smal, net zoals Nikes. (Asics niet. Ik heb van Salomon een maat groter nodig voor de breedte maar Asics valt voor mij op maat)
  woensdag 29 juli 2026 @ 21:19:23 #183
63722 z80
I fink you freaky
pi_221460917
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 21:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
In mijn ogen maak je je voeten bepaald niet sterker door al die steun, n=1 onderschreven door de revalidatiearts in een specifieke situatie niet zijnde de mijne. Ik heb dat dus rustig opgebouwd en heb het idee dat ik nu echt wel sterkere voeten en enkels heb dan voorheen.
n=2
Van stalen steunzolen naar draag alles wat lekker zit.
Voor mij zijn de five finger shoes echt een uitkomst.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221460981
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 21:13 schreef Tele6 het volgende:
:O

Vanavond een ruim halfuur nodig gehad om de baby kalm op bed te krijgen. Inmiddels een halfuur later horen we zo nu en dan getrommel en gebabbel dus slapen is blijkbaar nog geen sprake van, maar hij is iig niet meer hysterisch ^O^
Pffff man _O-

M'n ouders zijn gisteren naar oma geweest. Het is gelukt *G*
Blijkbaar had oma wel een slechte dag qua pijn. Vorige week vertelde ze dat ze toch maar wel akkoord was gegaan met ook oxycodon te gaan slikken, maar dat doet ook niet genoeg tegen de zenuwpijn in haar been. Arme oma ;(
Getrommel en gebabbel O+

Naar voor Oma ;(
pi_221461085
Inmiddels gehuil. Baby van bed gehaald, nieuwe luier, flesje. Niet helemaal blij terug op bed, maar een stuk kalmer.

Wederom pffff.

Melk aan m'n schouder :r
pi_221461095
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 18:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Onder een pak horen gewoon nette leren schoenen. Cognac kleur of donkerder, met riem in de kleur van schoenen
_O_ Helemaal mee eens
Alleen vond ik 300 euro voor een bijpassende riem wat overdreven, goede vriend niet.
pi_221461144
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 21:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik train al zeker vier jaar wekelijks (en momenteel drie tot viermaal per week) gericht mijn enkelstabiliteit en balans (in schoenen zonder mijn steunzolen en volgens mij ook zonder verdere speciale ondersteuning), maar mijn platvoeten zijn nog steeds wel echt platvoeten, en ondanks die training zakken mijn enkels bij lopen/rennen door naar binnen. En gezien rechts al twee keer ingescheurd is geweest, links met tot dat moment al 3.5 jaar wekelijks trainen, neem ik liever geen risico met niet corrigeren naast de stabiliteitstraining. Ik loop thuis ook wel veel op blote voeten, maar als ik dat teveel doe merk ik ook dat ik pijn krijg onder mijn grote teen omdat het gewicht teveel daarop komt. Ik snap je punt verder wel hoor en denk dat het voor veel mensen best kan werken, maar gezien mijn ervaringen met al trainen durf ik dat niet aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 21:16 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 ik zou ze zelf nooit dragen (heb alleen maar All Stars) maar ik vind die Asics wel leuke schoenen!

Voor evt andere opties, misschien van Salomon? Die zitten lekker en vind ik er altijd wel leuk uitzien. Misschien qua pasvorm ook wel geschikt want ze vallen volgens mij smal, net zoals Nikes. (Asics niet. Ik heb van Salomon een maat groter nodig voor de breedte maar Asics valt voor mij op maat)
Ik moet juist ook relatief breed, deze Asics is ook een vrij breed model :Y. Wel eentje die ik meeneem als ik dan toch weer op pad ga om de andere Nike opties te passen, zeker als ze ook brede fit opties hebben.

En sneu van oma ;( . Krijgt ze ook iets specifiek voor zenuwpijn? Want dat is oxy niet, dacht ik? Of ik heb dat verkeerd onthouden, dat kan zeker ook.
pi_221461156
Wat lief dat je zoveel helpt @Tele6 O+
Hebben ze een draagzak? Soms helpt dat enorm om kleintjes tot rust te krijgen. Maar weet niet hoe klein deze is en of dat al kan. Oudste nichtje was er niet zo van, jongste nichtje kan in paar minuten van totaal overstuur naar slaap gaan in de draagzak :D .
pi_221461182
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 21:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat lief dat je zoveel helpt @:Tele6 O+
Hebben ze een draagzak? Soms helpt dat enorm om kleintjes tot rust te krijgen. Maar weet niet hoe klein deze is en of dat al kan. Oudste nichtje was er niet zo van, jongste nichtje kan in paar minuten van totaal overstuur naar slaap gaan in de draagzak :D .
Deze is 10 maanden.
Z'n papa is er gewoon maar zit met een geopereerd been. Dus we krijgen iig instructie. Volgende stap zegt hij is een zetpil :X
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 21:57:39 #190
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221461186
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 21:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
_O_ Helemaal mee eens
Alleen vond ik 300 euro voor een bijpassende riem wat overdreven, goede vriend niet.
Dat is wel wat overdreven ja.
Bij deze schoenen heb ik wel een bijpassende riem, inclusief logo van Drenthe.
https://www.schutrups.nl/drenthe-skyline-editie/
pi_221461199
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2026 17:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ahh, die is er dus nog wel, de hypoallergeen & renal combinatie v Royal Canin? Ik kon hem eerder niet meer vinden (ik kijk af en toe of het nog bestaat, een andere die eerder bestond die hebben ze ook stopgezet namelijk), maar misschien keek ik verkeerd. Gevogelte is wel een nare, met name kip zit in heel erg veel voer helaas (die van mij is in elk geval voor kip allergisch, mogelijk ook lam, en in elk geval niet voor rund). Stond hij nu ook al op nierdieet, of nog op normaal voer?

Niervoeding is met name lage fosfor en lage natrium dacht ik he? Volgens mij is natvoer daar standaard al lager in dan brokjes (maar dat weet ik niet helemaal zeker). Natvoer iets opwarmen schijnt het ook lekker te maken voor katten. Maar nierdieet en voedselallergie is echt een rottige combinatie, ja.. eventueel kun je nog kijken naar trovet renal venison, die heeft alleen hert als dierlijke eiwitbron. Deze is op normale webshops als natvoer (bv https://www.medpets.nl/trovet-renal-rid-venison-kat-blik). Het droogvoer is via trovetplus (https://onlyfresh.com/nl/products/renal-voor-katten) ook beschikbaar. Ze hebben daar ook natvoer, ik weet niet helemaal wat verschil tussen dat natvoer en de blikken die ze bv bij medpets verkopen is. In de brokken zit wel kippenolie zie ik (in beide natvoeren niet), nou zou kippenallergie alleen voor eiwit moeten zijn, maar de olie kan natuurlijk wel verontreinigd zijn met eiwit. Als hert een eiwitbron is die je kat nog niet eerder heeft gehad, zou hij voor hert iig nog niet allergisch moeten kunnen zijn.

Ik zie hier: https://mcvoordieren.nl/kennisbank/nierdieet/ ook dat er fosfaatbinders bestaan die je evt over normaal eten kunt doen, wanneer kat het nierdieet niet wil eten. Misschien om achter de hand te hebben/met dierenarts te bespreken als 'ie het niet wil eten?

En heel goed dat jullie even de deur uit gaan :*
Hypoallergeen en Renal kan op dit moment wel alleen via de DA besteld worden.

Hij stond al op een nierdieet, wat dat precies inhoudt weet ik zo niet :@
Die Trovet klinkt wel erg goed, morgenvroeg eens hier bij Pets Place kijken want die verkopen dat merk hier volgens mij wel. En anders eens online bestellen. Thanks!

Ik sla deze info allemaal op, wie weet heeft de DA/wij er nog wat aan. Heel erg bedankt O+

We zijn nu weer onderweg naar huis. Hopelijk treffen we een beetje blije kat aan die ook nog gegeten heeft.
  Moderator woensdag 29 juli 2026 @ 22:01:03 #192
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221461216
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 20:39 schreef z80 het volgende:

[..]
Vanaf 18kW te koop. Bij een beetje winter en fatsoenlijke hoeveelheid water heb je al 21kW nodig.
Dat ding dat hier aan de muur hangt is dan wel oud en waarschijnlijk vol kalk. Maar 18kW stand in de winter is te weinig.
Die 21kW is dan taktisch gekozen omdat je dan geen toestemming hoef te hebben van de netbeheerder of is dat alleen voor laadpalen vanaf 22kW omdat die langdurig dat vermogen opnemen?
pi_221461308
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 21:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Deze is 10 maanden.
Z'n papa is er gewoon maar zit met een geopereerd been. Dus we krijgen iig instructie. Volgende stap zegt hij is een zetpil :X
Oh, bijna net zo oud als nichtje O+ .
Paracetamol is er ook in drank, die kun je met een doseerspuitje geven, dat werkt sneller! En is makkelijker te geven ;) . Heb je nu niks aan, maar wellicht wisten ze dat niet. Buren wisten dat ook niet tot ik het ze vorige keer dat jongste nichtje was logeren vertelde (omdat ik t haar gegeven had toen tegen tandjespijn), en hun oudste is al 3.5 :P .

Soms helpt het ook om iets langer te blijven, ipv baby rustig maar wel wakker in bed te leggen. Maar dat ligt ook beetje aan wat zij willen daarmee, en zij weten vast het best hoe ze hun kind in slaap krijgen ;). Ik doe het bij jongste nichtje als ze het lastig heeft meestal wel dat ik haar in slaap wieg en dan pas wegleg, vooral om het mezelf makkelijker te maken :+ (en dat zeggen zij ook altijd, maak t jezelf niet moeilijker dan nodig). Succes in elk geval, lief dat je helpt, wordt vast enorm gewaardeerd!
pi_221461370
Eetclub etentje gehad hier. Veel complimenten gehad (courgettesoep, gestoofde snijbonen, gele rijst en bobotie en citroenijs en chocolaijs) minder over dan gehoopt.
Wel heel vervelend dat iemand aankondigde te gaan scheiden. Dat zagen wij (en zij tot voor kort) niet aankomen.

Ach arme oma van @Tele6 is er al meer duidelijkheid over haar leefsituatie?

Ben nu, in etappes, de eettafel en keuken aan het opruimen. Blij dat ik morgen niet naar de boten hoef. Lijf is er klaar mee.
pi_221461587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 21:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik train al zeker vier jaar wekelijks (en momenteel drie tot viermaal per week) gericht mijn enkelstabiliteit en balans (in schoenen zonder mijn steunzolen en volgens mij ook zonder verdere speciale ondersteuning), maar mijn platvoeten zijn nog steeds wel echt platvoeten, en ondanks die training zakken mijn enkels bij lopen/rennen door naar binnen. En gezien rechts al twee keer ingescheurd is geweest, links met tot dat moment al 3.5 jaar wekelijks trainen, neem ik liever geen risico met niet corrigeren naast de stabiliteitstraining. Ik loop thuis ook wel veel op blote voeten, maar als ik dat teveel doe merk ik ook dat ik pijn krijg onder mijn grote teen omdat het gewicht teveel daarop komt. Ik snap je punt verder wel hoor en denk dat het voor veel mensen best kan werken, maar gezien mijn ervaringen met al trainen durf ik dat niet aan.
[..]
Ik moet juist ook relatief breed, deze Asics is ook een vrij breed model :Y. Wel eentje die ik meeneem als ik dan toch weer op pad ga om de andere Nike opties te passen, zeker als ze ook brede fit opties hebben.

En sneu van oma ;( . Krijgt ze ook iets specifiek voor zenuwpijn? Want dat is oxy niet, dacht ik? Of ik heb dat verkeerd onthouden, dat kan zeker ook.
Ik weet verder niet wat oma krijgt. Ze zei dat ze de oxycodon er nu bij krijgt omdat die langer zou moeten werken. Maar het helpt dus niet genoeg :{
pi_221461618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 22:12 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh, bijna net zo oud als nichtje O+ .
Paracetamol is er ook in drank, die kun je met een doseerspuitje geven, dat werkt sneller! En is makkelijker te geven ;) . Heb je nu niks aan, maar wellicht wisten ze dat niet. Buren wisten dat ook niet tot ik het ze vorige keer dat jongste nichtje was logeren vertelde (omdat ik t haar gegeven had toen tegen tandjespijn), en hun oudste is al 3.5 :P .

Soms helpt het ook om iets langer te blijven, ipv baby rustig maar wel wakker in bed te leggen. Maar dat ligt ook beetje aan wat zij willen daarmee, en zij weten vast het best hoe ze hun kind in slaap krijgen ;). Ik doe het bij jongste nichtje als ze het lastig heeft meestal wel dat ik haar in slaap wieg en dan pas wegleg, vooral om het mezelf makkelijker te maken :+ (en dat zeggen zij ook altijd, maak t jezelf niet moeilijker dan nodig). Succes in elk geval, lief dat je helpt, wordt vast enorm gewaardeerd!
Ah ik zal het de volgende keer doorgeven van de paracetamol drank!

De eerste keer in bed leggen ben ik er wel bij gebleven tot hij helemaal leek te slapen, maar de papa zei dat ze dat normaal eigenlijk nooit doen en dat baby zichzelf vaak ook gewoon in slaap kletst. Werkte bij de tweede keer naar bed brengen idd eventjes. Maar na 15 min was hij weer aan het huilen.

Na de zetpil heb ik nog een keer geprobeerd om hem kalm te krijgen en in bed te leggen, maar elke keer als ik dacht dat hij wel ok lag, hoorde hij me weglopen ;(
En toen kwam z'n moeder thuis. Dus wij zijn afgelost *G*

En misschien had hij eigenlijk toch gewoon vooral veel dorst. Waar z'n moeder hem erg goed mee kon helpen ^O^

Oh en ik ben ergens tussen de bedrijven door nog ondergekotst. Beetje melk over de schouder is nog ok, maar kots met stukjes. Gadver. :')

Baby is wel een heel lieve leeftijd. Hij heeft een hoop interesse in de mensen om zich heen en je kan al echt een beetje met hem spelen. En zo 's avonds als hij zich niet zo lekker voelt zo'n warm hoofdje tegen je aan O+

Maar gadver die kots. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')