In de vega paté zat schimmelquote:Op woensdag 22 juli 2026 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb wat gejokt, expresIk zou er toch ook een koelelement bij doen want die heb ik altijd gekoeld liggen. En ik vind smeersels koud lekkerder. Maar ik zou me zeker geen zorgen maken zonder en al helemaal niet met deze producten. Wel met die zalm
![]()
Heb je van de smeersels kunnen genieten?
Haha jakkieee!quote:Op woensdag 22 juli 2026 23:18 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 wij hadden vroeger helemaal geen vriezer en daarmee ook geen koelblokken. Wel koeltasjes. De gekoelde producten gingen daarin met de hoop dat ze toch iets van de kou van de koelkast vast zouden houden, iig beter dan niks.
Op fietsvakantie van die voorgesneden plakken jong belegen kaas in een koeltasje, zomerse temperaturen... zwetende kaas
Haha ja leuk he, kinderenquote:Op woensdag 22 juli 2026 23:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb me trouwens nog nooit zo oud gevoeld als vanavond, toen de baby na de zesde keer in de maneschijn (ik kende de tekst nog!) in slaap viel en we met alle volwassenen beneden op de bank ploften en vooral niet te luid gingen doen, luisterend of t kind ook bleef slapen. We zijn nu toch echt een generatie opgeschoven.
Overigens heeft baby eerst over me heen geniesd (ik voelde de spetters), toen een kotsje gedaan gelukkig naast de bank en toen de poepluier geproduceerd. Getver
Nou kots ga ik nooit aan wennen, mondje melk terug prima maar echt overgeven brrrrr hebben ze bij mij al zeer jong gedaan vooral de jongste dus die is getraind op overgeven in een emmerquote:Op woensdag 22 juli 2026 23:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha jakkieee!
[..]
Haha ja leuk he, kinderen. Je gaat het vanzelf minder vies vinden na wat exposure
. Zelfs ik laat me inmiddels in mijn gezicht hoesten en niesen zonder meteen te willen douchen
. Poepluiers zijn ook niet mn favoriet, maar ik ruik niet supergoed, dus dat scheelt wel. Al heb ik er ook wel eens kokhalzend boven gestaan
. Echt kots godzijdank nog nooit gehad, bij jonkies dan, wel bij 10-14jarigen. Ook niet per se een aanrader overigens. Mondje melk terug wel, ook dat went. Gaat het al kriebelen?
![]()
![]()
En ja, we zijn oud! Ik voelde me ook oud toen date vanavond om 21.30 voorstelde zo te gaan en ik dacht ah ja ik wil idd lekker naar bed. Dat is de bank geworden, maar alsnog.
De mijne ging naadloos van te pas en te onpas melkreflux over op vaak en veel kotsen. Die was dan zo gestresst dat emmers geen zin hadden, omdat ze voortdurend nee schudde dus alle kanten op sproeide.quote:Op donderdag 23 juli 2026 08:49 schreef Goitske het volgende:
Nou kots ga ik nooit aan wennen, mondje melk terug prima maar echt overgeven brrrrr hebben ze bij mij al zeer jong gedaan vooral de jongste dus die is getraind op overgeven in een emmer
De jongste van ons heeft toen hij 3 was een hele zware buikgriep gehad was niet te doen, restant daarvan was ooknl een secundaire lactose intolerantie... Compleet feest.quote:Op donderdag 23 juli 2026 09:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De mijne ging naadloos van te pas en te onpas melkreflux over op vaak en veel kotsen. Die was dan zo gestresst dat emmers geen zin hadden, omdat ze voortdurend nee schudde dus alle kanten op sproeide.
Het went. Vond ik.
Heb je wel veel aan een hulp als je nog zoveel zelf moet doen daarna?quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:28 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues ik zag het langskomen maar dacht al, uit zoveel mensen ka ik jou niet vinden![]()
Van het citroenijs maken had ik nog 1 citroen voor zest over en sap van 2 citroenen. Dus dat net verwerkt en in de vriezer, altijd handig om op voorraad te hebben.
Zo even het fornuis en ovendeur weer netjes maken. De hulp had alles nat afgenomen (prima) maar niet nagedroogd (had ik gevraagd) dus overal gedroogde druppels en het ziet er niet uit (spiegel in de badkamer ook, maar daar heb ik een trapje voor nodig)
Hoe is het met die van jou? In aantocht nog?quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:27 schreef Myraela het volgende:
Goede timing om binnen te vallen. Baby’s.
Ja, zit behoorlijk ongeduldig te wachten. Hopelijk deze week. Niet omdat ik er zoveel zin in heb overigens, maar we moeten toch weer door die babyfase heen en met zwanger zijn ben ik ook wel klaar.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:40 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe is het met die van jou? In aantocht nog?
quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:47 schreef Myraela het volgende:
Ik bedoel natuurlijk te zeggen. Het is zo’n magische tijd, we genieten nu al van elk moment.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Dit was de tweede en laatste keerquote:Op donderdag 23 juli 2026 12:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb je wel veel aan een hulp als je nog zoveel zelf moet doen daarna?
Alvast een hele voorspoedige bevalling gewenstquote:Op donderdag 23 juli 2026 12:42 schreef Myraela het volgende:
Ja, zit behoorlijk ongeduldig te wachten. Hopelijk deze week. Niet omdat ik er zoveel zin in heb overigens, maar we moeten toch weer door die babyfase heen en met zwanger zijn ben ik ook wel klaar.
Ik bedoel natuurlijk te zeggen. Het is zo’n magische tijd, we genieten nu al van elk moment. Voordat de moederpolitie over m’n negatieve attitude valt.
Hopeloos toch he, wij hebben het ook lang geleden opgegeven.quote:
Ik bedoel natuurlijk te zeggen. Het is zo’n magische tijd, we genieten nu al van elk moment. Voordat de moederpolitie over m’n negatieve attitude valt.
Oh help de moedermaffia... Stelletje zeikerds iedereen doet het op zijn/haar eigen manier en dat is prima zolang het kind veilig op groeit. Volg je gevoel ipv de moeder maffia en de draagpolitiequote:Op donderdag 23 juli 2026 12:47 schreef Myraela het volgende:
Ach en als je eenmaal in die baby fase zit dan is het ook gewoon zo en ga je met die flow wel weer.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, zit behoorlijk ongeduldig te wachten. Hopelijk deze week. Niet omdat ik er zoveel zin in heb overigens, maar we moeten toch weer door die babyfase heen en met zwanger zijn ben ik ook wel klaar.
Ik vind dat je een ander niet moet lastig vallen er mee.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:47 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Goitske dus iedereen moet het op zijn eigen manier doen en dat is prima, behalve als die manier jou niet aanstaat blijkbaar?
Inhoudelijk gezien snap ik je best hoor wat betreft het afschermen, maar zo vlak na je eerste paar zinnen vond ik het wat tegenstrijdig![]()
Dat lijkt me echt de helquote:Op donderdag 23 juli 2026 15:28 schreef Goitske het volgende:
Sowieso ik heb 10 jaar lang het minimale gezegd ondanks alle drama op de appgroepen van die klassen. Afgelopen jaar was wel echt bizar toen ze die klas met 40 leerlingen gingen maken.. gevolg was bijna 60 ouders in een app groep.
Dan had je voor 11 uur smorgens met een beetje pech al 30 appjes
Ik denk dat je hier wel goed zit.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:47 schreef Myraela het volgende:
Ik had de groep op stil staan maar je moest er wel zo nu en dan door heen want de klassenmoeder vroeg ook dingen bijv wie kan rijden, of wie heeft dit of dat etc dus waarvoor die app eigenlijk is.quote:
Geriatrische moederquote:Op donderdag 23 juli 2026 15:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel goed zit.
Ik vond wachten op de bevalling bij de eerste ook echt afschuwelijk. Tweede keer een inleiding, want geriatrische moeder. Gaf wel rust. Ik vind baby's ook reuze lief maar ik ga echt veel beter op peuter+.
Ik stond vanochtend in de lift met en vrouw met weeën en jeetje, wat fijn dat dat niet meer hoeft.![]()
Helpt misschien niet. Sorry.
Ja ik vond het toch maar saai die nachten doorslapen, straks geen luiers meer en die borsten voelde ook maar nutteloos zonder een melkfabriek te zijn, dus laten we er nog eentje maken.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Zit die politie hier?
Maar.. weer? Ik heb vast niet opgelet maar jij vindt babies zo leuk dat je een tweede hebt gemaakt?
Ik had me dus de hele tijd ingesteld op inleiden met 38 weken vanwege zwangerschapsdiabetes. Want dat was m’n eerste bevalling. Maar deze week wel weer diabetes, maar onder controle qua waardes en groei dus gewoon afwachten. Uiteraard was ik daarover best even teleurgesteld. En nu voelt het vanaf 38 weken al alsof ik ver overtijd ben.quote:Op donderdag 23 juli 2026 15:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier wel goed zit.
Ik vond wachten op de bevalling bij de eerste ook echt afschuwelijk. Tweede keer een inleiding, want geriatrische moeder. Gaf wel rust. Ik vind baby's ook reuze lief maar ik ga echt veel beter op peuter+.
Ik stond vanochtend in de lift met en vrouw met weeën en jeetje, wat fijn dat dat niet meer hoeft.![]()
Helpt misschien niet. Sorry.
Je snapt m'n punt niet volgens mij.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:57 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik vind dat je een ander niet moet lastig vallen er mee.
Als jij er voor kiest dat je kind in een groepsapp zit moet je niet gaan klagen als de kinderen het over het weerbericht hebben. Dan kun je de keuze maken je kind niet in die appgroep te zetten of gewoon te zeggen joh leg die telefoon gewoon even weg. Maar verbied niet 39 kinderen om het over het weer te hebben
En ga niet mensen anoniem zitten appen als ik dan vraag en wie ben jij? Je alleen antwoord krijgt een moeder uit de klas. Ja ga kwijt
Ik had twee weken geleden op donderdag een date en op vrijdag met een ander. Met die van donderdag ging ik gister jeu de boulen, die van vrijdag niet nogmaals mee afgesproken. Maar ondanks dat die van gister op papier alles is waar ik naar op zoek ben, voelde ik er niks bij. Geen enkel sprankje fysieke aantrekkingskracht, spanning, whatever. Hij ook niet, dus dat was dan wel weer fijn, dat we op een lijn zaten daarin. Dus nu moet ik weer nieuwe dates zoekenquote:Op donderdag 23 juli 2026 16:08 schreef Myraela het volgende:
Maar jongens, hebben jullie nog leuke slowchat juice die ik heb gemist? Ik las wel dat het met Golfer na flink schrikken nu iets beter gaat. Vlindertje aan het daten?
He jammer.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had twee weken geleden op donderdag een date en op vrijdag met een ander. Met die van donderdag ging ik gister jeu de boulen, die van vrijdag niet nogmaals mee afgesproken. Maar ondanks dat die van gister op papier alles is waar ik naar op zoek ben, voelde ik er niks bij. Geen enkel sprankje fysieke aantrekkingskracht, spanning, whatever. Hij ook niet, dus dat was dan wel weer fijn, dat we op een lijn zaten daarin. Dus nu moet ik weer nieuwe dates zoeken
Hij verbaast de artsen ook met dit snelle herstel. Nu doet ie ook wel dingen op wilskracht maar het gaat echt goed.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:08 schreef Myraela het volgende:
Maar jongens, hebben jullie nog leuke slowchat juice die ik heb gemist? Ik las wel dat het met Golfer na flink schrikken nu iets beter gaat.
Ja, en dat was voor ons beide ook niet waar we naar op zoek zijnquote:Op donderdag 23 juli 2026 17:11 schreef Blues het volgende:
[..]
He jammer.
En vrienden heb je genoeg zeker
quote:Hij verbaast de artsen ook met dit snelle herstel. Nu doet ie ook wel dingen op wilskracht maar het gaat echt goed.
Vanavond samen nnar de voorstelling in Caprera en morgen gaat ie zelf(s) 3 uurtjes werken daar
Mijn geliefde combo: bolletje citroenijs onder en (pure) chocolade bovenop in een wafel.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Oehoeh, het citroenijs is oh zo lekker. Nu 6 porties en straks nog een grote portie maken (recept was voor een grotere ijsmachine dus moet het in 2x. Volgende week nog chocoladeijs maken. Neem aan dat er wel wat overblijft na het eetclub etentje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is jou mening. Dat ik vind dat ieder het op zn eigen manier doet betekent niet dat ik er niks van mag vinden.quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:21 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Je snapt m'n punt niet volgens mij.
Ik zei al dat ik inhoudelijk best snap wat je eraan irriteert.
Het ging me erom dat je eerst zegt dat iedereen het op zn eigen manier moet doen en dat dat prima is. En een witregel verder ga je helemaal los op hoe anderen het doen, wat niet per se samen te vatten is als 'prima'. Het ging me dus om die tegenstrijdigheid zo binnen dezelfde post.
[..]
Ik had twee weken geleden op donderdag een date en op vrijdag met een ander. Met die van donderdag ging ik gister jeu de boulen, die van vrijdag niet nogmaals mee afgesproken. Maar ondanks dat die van gister op papier alles is waar ik naar op zoek ben, voelde ik er niks bij. Geen enkel sprankje fysieke aantrekkingskracht, spanning, whatever. Hij ook niet, dus dat was dan wel weer fijn, dat we op een lijn zaten daarin. Dus nu moet ik weer nieuwe dates zoeken
Ik had bij de oudste met 39 weken steeds voorweeën. Ik heb twee weken en een dag gedacht dat het nu toch écht bijna ging beginnenquote:Op donderdag 23 juli 2026 16:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik had me dus de hele tijd ingesteld op inleiden met 38 weken vanwege zwangerschapsdiabetes. Want dat was m’n eerste bevalling. Maar deze week wel weer diabetes, maar onder controle qua waardes en groei dus gewoon afwachten. Uiteraard was ik daarover best even teleurgesteld. En nu voelt het vanaf 38 weken al alsof ik ver overtijd ben.
Dan interpreteerde ik wat je typte denk ik anders dan wat je ermee bedoelde.quote:Op donderdag 23 juli 2026 18:02 schreef Goitske het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Dat ik vind dat ieder het op zn eigen manier doet betekent niet dat ik er niks van mag vinden.
Het gaat er wel om dat ik mijn mond hou tegen die gene en het die persoon het laat doen zoals die het wil, hun keuze maar val mij er niet mee lastig dat ik het anders doe.
De moeder maffia vind dat ze je gelijk moeten vertellen hoe jij het zou moeten doen en dat gebeurde in die klas heel erg.
Wij hadden gepland nu naast onze eigen hond 3 weken onze oppashond te hebben, en tegen de principes in daarbinnen ook nog 5 dagen de schattige hond te logeren. Dus 3 in totaal.quote:
Dat heb je keer op keer of niet?quote:Op donderdag 23 juli 2026 16:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Maar ondanks dat die van gister op papier alles is waar ik naar op zoek ben, voelde ik er niks bij.
Eigen route of een bestaande gpx?quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:08 schreef AnneX het volgende:
Best prettig rustig op de weg hè in de vakantie…
@:borisz Dacht ik komoot te gebruiken voor de fietstochten volgende week.
Kan er geen wijs uit.![]()
Dan dus gewoon met anwb eropuit.nl op de fiets.
Jup. Of nou ja, ze zijn niet altijd op papier alles waar ik naar zoek, maar dat ik er niks noppes nada bij voel wat betreft spanning of fysieke aantrekking heb ik inderdaad wel eigenlijk elke keer. En ik wéét dat ik dat wel direct bij iemand kan hebben. Was toen met die hockeyscharrel bv wel heel erg. En met een hockeybroekie waar ik daarna wel eens op hockeyfeest mee getongd heb ook. Nou was dat beide dan ook wel weer alleen maar datquote:Op donderdag 23 juli 2026 20:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat heb je keer op keer of niet?
Misschien moet je eens een gezellige deerne proberen
Ik heb dit vandaag nog gegetenquote:Op donderdag 23 juli 2026 17:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Mijn geliefde combo: bolletje citroenijs onder en (pure) chocolade bovenop in een wafel.![]()
Da’s voor de volgende keer wel een idee. Ik hou van basilicumquote:Op donderdag 23 juli 2026 20:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb nu al twee keer bij mn favo ijskar citroen-basilicum ijs gehaald en dat is me toch lekker.. terwijl citroen normaal gesproken niet een smaak is die ik als eerste zou kiezen. Dus gooi er eens basilicum doorheen bij een klein deel @:Kaatje1, misschien vind jij het ook lekker!
Heerlijk!quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Sliptongwas het ook lekker @:Dr_Flash ? Ziet er in elk geval uit als een gezellige dag zo!
In het ergste geval eindig je op hetzelfde punt als nuquote:Op donderdag 23 juli 2026 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Jup. Of nou ja, ze zijn niet altijd op papier alles waar ik naar zoek, maar dat ik er niks noppes nada bij voel wat betreft spanning of fysieke aantrekking heb ik inderdaad wel eigenlijk elke keer. En ik wéét dat ik dat wel direct bij iemand kan hebben. Was toen met die hockeyscharrel bv wel heel erg. En met een hockeybroekie waar ik daarna wel eens op hockeyfeest mee getongd heb ook. Nou was dat beide dan ook wel weer alleen maar dat(en was die tweede sowieso te jong voor iets serieus). Ik heb sindsdien met maar twee van mn dates gezoend, maar ook dat was dan op hun initiatief en voelde ik dan eigenlijk niks bij.
Weet alleen niet of dat opgelost wordt door met een vrouw te daten, want vooralsnog nooit lichamelijk aangetrokken geweest tot / romantische gevoelens gehad voor een vrouw.
Klinkt goed @:Kaatje1!
Het gaat om een bestaande gpx via de anwb waarmee ik niet kan omgaan.quote:Op donderdag 23 juli 2026 20:27 schreef borisz het volgende:
[..]
Eigen route of een bestaande gpx?
Ik moet zeggen ik plan nooit mn eigen routes, maar download de routes altijd van elders en die zet ik in Komoot.
Ik noem altijd het ijs dat ik onderin wil als eerste en vind het zo onnoemelijk kut als de ijsschepper dan zonder overleg de volgorde wijzigtquote:Op donderdag 23 juli 2026 20:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb dit vandaag nog gegetenDe ijsmeneer zei dat het maar goed was dat ik de volgorde benoemde want anders was het andersom op het hoorntje gedaan. Chocoladeijs (room) is zwaarder dan citroenijs (sorbet) was zijn logica.
Mooie sjaal, past goed bij je.
Wel een risicootje dit idd.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In het ergste geval eindig je op hetzelfde punt als nu
Waarheid.quote:Op donderdag 23 juli 2026 22:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik noem altijd het ijs dat ik onderin wil als eerste en vind het zo onnoemelijk kut als de ijsschepper dan zonder overleg de volgorde wijzigt
Ik heb hier werkelijk nog nooit over nagedachtquote:
Als nu. Zo eindigen als ik is niet het ergste gevalquote:Op donderdag 23 juli 2026 22:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wel een risicootje dit idd.
Voor je het weet heeft ze een migrante en een baby
Euh, gezelligquote:Op donderdag 23 juli 2026 19:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij hadden gepland nu naast onze eigen hond 3 weken onze oppashond te hebben, en tegen de principes in daarbinnen ook nog 5 dagen de schattige hond te logeren. Dus 3 in totaal.
Maarrrrrrr toen kregen we puppies en hebben wij niet 1 eigen hond maar 2 eigen hond en heeft de oppashond ook een van de puppies geadopteerd. Dus nu hebben we er vijf. Vijf!
Zei ik niet wilde ik ook heus niet insinueren heus heus!quote:Op vrijdag 24 juli 2026 06:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Als nu. Zo eindigen als ik is niet het ergste geval
Nou. Vlinder voelt zich vaker niet aangetrokken tot mannen die op papier top zijn. Jij suggereert een deerne. Vlinder voelt zich niet aangetrokken tot deernes. Waarop ik suggereer dat ze zich tot die op-papier-oke kerel ook niet (altijd) aangetrokken voelt dus wat heb je dan te verliezen?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 10:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zei ik niet wilde ik ook heus niet insinueren heus heus!
Integendeel
Maar ik snap je zin niet helemaal eerlijk gezegd
Ik zie heel vaak trucks bij normale tankstations.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 09:57 schreef AnneX het volgende:
Wat een mooie staarten! 😎 van de roedel.
Vannacht was ik in Berlijn. En logeerde ook bij sigme onderweg 😇
Dat bracht mij vanmorgen bij de vraag wáar tanken trucks eigenlijk?
En tractoren? Wij zien ze nooit bij een tankstation nl.
De serveerster was de schoonmaaksterquote:Op vrijdag 24 juli 2026 10:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ik was vannacht uiteten met iemand (geen idee wie) die allemaal rotopmerkingen maakte tegen de serveerster. Ik was heel boos
Haha geïnfluencedquote:Op vrijdag 24 juli 2026 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Die bikkelG![]()
Ik was even geïnfluenced. Kwam een paar keer wat dingen tegen met rijstvellen. Die bleek ik (enigszins over datum) in huis te hebben. Die een badje van geklutst ei gegeven, dan worden ze zacht dan een blok kaas erin en het ding oprollen (2 vellen) dan moeten er nog sesamzaadjes over (had ik niet) en evt wat kruiden (minder chilivlokker was beter geweest). Dit ding insprayen met olie en dan 14 minuten op 200 in de airfryer.
Het was lekker maar niet ‘dit maak ik meteen nog een keer” lekker. M’n boterham met kaas en komkommer erna was ook gewoon erg lekker
Dat was helderquote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou. Vlinder voelt zich vaker niet aangetrokken tot mannen die op papier top zijn. Jij suggereert een deerne. Vlinder voelt zich niet aangetrokken tot deernes. Waarop ik suggereer dat ze zich tot die op-papier-oke kerel ook niet (altijd) aangetrokken voelt dus wat heb je dan te verliezen?
Ik laat me niet door Kaatje influencen. Al zijn kaas en deeg wel mijn favorietie voedsels.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 14:12 schreef Blues het volgende:
[..]
Haha geïnfluenced![]()
Ik ook! Sta/ga Saotosoep te maken.
Omdat t op feesboek hep gestaan![]()
https://www.facebook.com/share/p/19BrgVU9Wk/
Kaas in bladerdeeg is lekkerder en minder werk en minder rommel.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 15:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik laat me niet door Kaatje influencen. Al zijn kaas en deeg wel mijn favorietie voedsels.
Ik heb ook saoto op de planning staan. Volgende week donderdag hopelijk naar de kippenboer, dat weekend een hele kip op de bbq en daarna saoto maken van het karkas.
Oh klinkt lekker, ik heb nu scharrel kipdijfilet in de pan.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 15:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik laat me niet door Kaatje influencen. Al zijn kaas en deeg wel mijn favorietie voedsels.
Ik heb ook saoto op de planning staan. Volgende week donderdag hopelijk naar de kippenboer, dat weekend een hele kip op de bbq en daarna saoto maken van het karkas.
g smeert lemoncurd op zijn pannenkoekjes😅quote:Op vrijdag 24 juli 2026 15:50 schreef AnneX het volgende:
Receptenvooral bakken.
Vandaag ook eens opgeruimd en gerubriceerd en opgeslagen.
Vooral met lemon.
Blijkbaar moet ik op zoek naar Meyer lemons 😇 om zelf eens lemon curd te maken volgens het recept van Gemma https://www.biggerbolderb(...)-meyer/#recipe-video
Niet / nauwelijks in Nederland verkrijgbaar. Dan maar een boom😂 uit het tuincentrum.
Smaakt het eten en snoepen en drinken weer?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 16:00 schreef Blues het volgende:
[..]
g smeert lemoncurd op zijn pannenkoekjes😅
Gaat wat beter!quote:Op vrijdag 24 juli 2026 16:03 schreef AnneX het volgende:
Smaakt het eten en snoepen en drinken weer?
Lemon curd is al jaren een favoriet uit de pot. Bij ah nu ook sinasappelcurd! ter afwisseling.
Ik zocht laatst het pak gedroogde, dus geen verse, macaroni... wist zeker dat ik het had gezien met uitpakken vd boodschappen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Wekenlang gezocht naar een hele fijne snoeischaar, toen me er maar bij neergelegd dat ik ‘m per ongeluk had weggegooid. Niet dus, ding lag gewoon in een ander deel van de lade kijken kaat, kijken
Idd ik erger me eraanquote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige ( maar echt, die lade doe ik tig keer per dag open)
Ik heb de tour de France even aan. Die toeschouwers sporen echt niet. Zo ontzettend dicht op de rijders, hartstikke gevaarlijk
Als iemand de vlag en de deeghaken ziet liggen…😇quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik zocht laatst het pak gedroogde, dus geen verse, macaroni... wist zeker dat ik het had gezien met uitpakken vd boodschappen.
Ja hoor in de koelkast
Doodeng..dat dat goed gaat🙈🙈quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige ( maar echt, die lade doe ik tig keer per dag open)
Ik heb de tour de France even aan. Die toeschouwers sporen echt niet. Zo ontzettend dicht op de rijders, hartstikke gevaarlijk
quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:29 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues het kan nog erger, iemand op X:
“Ik ga normaal altijd met de bus naar werk. Vandaag een keer met de auto gegaan… en vervolgens gewoon met de bus weer naar huis gegaan na mijn werkdag.
Het besef kwam toen ik nonchalant uitstapte en naar huis liep.😭😭💀💀
Het erge is dat dit niet eens de eerste keer is.”
Zijn alle dozen al uitgepakt?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:30 schreef AnneX het volgende:
Als iemand de vlag en de deeghaken ziet liggen…😇
quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ik heb wel eens mijn vermiste fiets teruggevonden, tegen muur van de afhaal-Chinees (op loopafstand..).quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:29 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues het kan nog erger, iemand op X:
“Ik ga normaal altijd met de bus naar werk. Vandaag een keer met de auto gegaan… en vervolgens gewoon met de bus weer naar huis gegaan na mijn werkdag.
Het besef kwam toen ik nonchalant uitstapte en naar huis liep.😭😭💀💀
Het erge is dat dit niet eens de eerste keer is.”
quote:
Jij leek te denken dat ik "als ik (nu)" schreef.quote:Op donderdag 23 juli 2026 21:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In het ergste geval eindig je op hetzelfde punt als nu
quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:36 schreef sigme het volgende:
Ik heb wel eens mijn vermiste fiets teruggevonden, tegen muur van de afhaal-Chinees (op loopafstand..).
Ik had eens dat een vriend van me in de loop van de middag z'n roes had uitgeslapen en in ons jeugdhonk verscheen met de vraag of iemand enig idee waar de sleutel die hij op z'n tafel gevonden had van was. Ik heb 'm bedankt voor het terugbrengen van mijn fietssleutel en de fiets later zelf even opgehaald.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:45 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ik kon ooit mijn fiets niet meer vinden na een eh beschonken nacht in het Utregse Pothuys.
Lopend, zwalkend naar huis met vriendin..
Stond om de hoek in een steegie. Zelf neergezet
quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had eens dat een vriend van me in de loop van de middag z'n roes had uitgeslapen en in ons jeugdhonk verscheen met de vraag of iemand enig idee waar de sleutel die hij op z'n tafel gevonden had van was. Ik heb 'm bedankt voor het terugbrengen van mijn fietssleutel en de fiets later zelf even opgehaald.
Hetzelfde punt als waar ik nu al ben - dates hebbende met mensen waar ik niks bij voelquote:
Vast bij onze doos met hekreparatiespullen in de buurt.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is een Braun handmixer uit de vorige eeuw.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vast bij onze doos met hekreparatiespullen in de buurt.
Onze kringloopwinkel heeft een heel krat vol deeghaken van allerlei oude mixers. We hebben er zelf wel eens gekeken voor een tweede set voor onze antieke Philips mixer. Het is dat ik niet weet naar wat voor haken je precies op zoek bent, anders kon ik wel kijken.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 20:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het is een Braun handmixer uit de vorige eeuw.
En ik heb een site gevonden, die VIJFTIEN miljoen onderdelen kan leveren…volgens zeggen en een 4/5 sterren review.
Die heb ik foto’s gestuurd van het type nr. plaatje en het model.
Afwachten…😇
😂😂😂quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:18 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond de baby in bad helpen doen. Mijn taak was het vullen van het bad.
Nou was het wel handig geweest als ik daarvoor eerst de stop van het bad dicht had gedaan.
Nu heb ik ook de badkamervloer kunnen dweilen.
quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:18 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanavond de baby in bad helpen doen. Mijn taak was het vullen van het bad.
Nou was het wel handig geweest als ik daarvoor eerst de stop van het bad dicht had gedaan.
Nu heb ik ook de badkamervloer kunnen dweilen.
Hé…dat is ook een goeie. De KLW is meer terrein voor MnX. 😎quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Onze kringloopwinkel heeft een heel krat vol deeghaken van allerlei oude mixers. We hebben er zelf wel eens gekeken voor een tweede set voor onze antieke Philips mixer. Het is dat ik niet weet naar wat voor haken je precies op zoek bent, anders kon ik wel kijken.
Nee nee, dat bedacht ik er gewoon zelf achteraanquote:Op vrijdag 24 juli 2026 17:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[..]
Jij leek te denken dat ik "als ik (nu)" schreef.
Zeker! Maar niet mijn woordenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 08:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee nee, dat bedacht ik er gewoon zelf achteraan![]()
Dat ze ook kon eindigen als jij nu. Je weet het immers nooit
quote:
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Mogge allemaal. Vandaag belooft een goede dag te worden. Minimaal huishouden, maximaal tuin. En vanavond krijgen we vrienden op bezoek voor een krokettenfeest onder de overkapping. Zoveel mogelijk smaken proberen, we hebben 17 opties
Lastig kiezen! Zijn er nieuwe smaken bij?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Mogge allemaal. Vandaag belooft een goede dag te worden. Minimaal huishouden, maximaal tuin. En vanavond krijgen we vrienden op bezoek voor een krokettenfeest onder de overkapping. Zoveel mogelijk smaken proberen, we hebben 17 opties
Ah dat doe ik ook altijd als ik de koelkast schoon moet maken. Onze zijn gelukkig waterdichtquote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hé…dat is ook een goeie. De KLW is meer terrein voor MnX. 😎
Eerst even afwachten wat de site oplevert.
Vergelijkbaar: van de week de groentela vol sop om schoon te maken.
Die bleek dus niet helemaal waterdicht te zijn.
Wat lief ( en gedurfd) om de baby in bad te doen.
Was het helpen om de volgende x te doen?
En heeft liever dat jij dan de klusjes doetquote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:20 schreef Tele6 het volgende:
maar B gaat liever beide dagen op pad en doet dan de klusjes niet?
Een heel stevig gesprek voeren met meneer B.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:20 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen is B mee naar babyzwemmen en zit ik met m'n ziel onder de arm. Ik had allerlei dingen die ik vandaag wilde doen maar gisteren zei B meteen ja dat hij wilde gaan zwemmen en dan kan ik wel thuis blijven om de 3 resterende vakantiewassen te draaien en het zand op te stofzuigen dat hij in de slaapkamer heeft neergelegd omdat we met die baby naar de speeltuin waren gisteren en de douche schoon te maken en boodschappen te doen? We konden vanochtend niet overleggen wie wat zou doen want een andere vriendin vroeg of ze op de koffie kon komen en B had al ja gezegd.
Misschien had ik ook wel mee willen zwemmen maar ik zou morgen zelf naar een vriendin gaan en ik wil geen zand in bed.
En nu is B boos naar zwemmen gegaan omdat ik vanochtend ongezellig doe maar ik weet niet hoe ik gezellig moet doen??
Ik heb gezegd dat ik liever 1 dag per weekend op pad ben zodat we de andere dag aan klusjes toe komen maar B gaat liever beide dagen op pad en doet dan de klusjes niet?
Wat moet ik nou doen
Hij zegt, ga lekker hardlopen, ga lekker naar buiten terwijl ik naar zwemmen ben. Maar er zit zand in mijn bed
Dit ook weer allemaal mijn probleem want B heeft een hartstikke gezellige dag met vrienden en zwemmen en alles, alleen doe ik zo ongezellig
Een aangetrouwde-neef van C. heeft een aardappeltransportbedrijf (3x woordwaarde), en die was (is?) ook helemaal into de aankleding van zijn truck. Echt vanbinnen en vanbuiten. Verbeek heet zijn bedrijf, wellicht heb jij wel eens een truck van hem gezien want hij heeft ook wel prijzen gewonnen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:01 schreef derLudolf het volgende:
Oh en ik reed gisteren op de A28 tegen 19u.
Snapte niet waarom er zoveel tramsportbeleiding reed, echt een stuk of zes van die busjes en de vrachtauto daar achter hadden een normale oplegger er achter. Maar iets verder was het een massa van vrachtwagens. Ik zag die tramsportbeleiding bij Hoogeveen, waar je afdraait richting Groningen en tot aan De Wijk was het een blok vrachtwagens.
Ik had niet meegekregen dat Truckstar dit weekend is. Hele drommen berm toeristen wel. Mooi hoor, hele stuk met een glimlach achter het stuur gezeten.
Mooi dat er nog mensen zijn met zoveel passie voor hun beroep. Genoeg chauffeurs die hun overuren laten betalen in het oosten bekleden van de cabine, sideskirts, of een set Alcoa's (van die glimmende velgen)
Ja dat is een hele nare aandoeningquote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:46 schreef Syrena het volgende:
Vent zoeken die ook niet tegen zand in zijn bed kanIk heb enorm geboft dat F. door zijn ex is gedrild. Hij ruimt achter zijn kont op en poetst beneden op zaterdag als ik boven doe. Wat afspraken met derden betreft, daar schoot zijn ex altijd van uit haar slof, ik heb hem nu eindelijk zo ver dat hij zelf beslist of hij iets wil doen met iemand, hij durfde het in het begin amper aan te kaarten
![]()
En nu ligt ie als een dood vogeltje ocharm op de bank. Ik dacht eerst hartinfarct ofzo, zweten, misselijk, duizelig. Maar het lijkt BPPD. Heeft zijn vader ook vaker last van. Emmertje is gevuld geworden (wilde geen emmer, moest van mij, ik had gelijk).
Timing is klote, hij zou een collega N. en mij naar feestje van andere collega brengen en halen.
N. haar vader is heel ziek, het was de vraag of ze überhaupt mee kon. Dus die appt net dat ze kon en wel de afleiding kon gebruiken...moet ik afzeggen.
Feest is in België, ik rij dat sws niet en haar man heeft hun auto nodig om haar moeder naar haar vader te brengen voor bezoek.
Ach ja. Er zijn ergere dingen, maar hij is wel heel sneu.
Mijn ideeën voor vandaag waren om in de ochtend hard te lopen als het nog lekker koel was en rustig op straat. Dan een paar klusjes: was afhalen, douche schoonmaken. Eigenlijk moet de wc ook gepoetst en dat zou B doen maar hij is er dus niet meer om dat te doen. Ik wilde langs de schoenmaker want er is iets los aan mijn sandalen. En dan mijn haakwerk. Ik ben een schildpad aan het maken.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat is een hele nare aandoening
@:Tele6 wat rot dat je je (weer) zo voelt
Je zegt : "Ik had allerlei dingen die ik vandaag wilde doen" en verderop: "Wat moet ik nou doen"
Welke dingen wilde jij vandaag doen?
Welke dingen had je voor jezelf bedacht?
Hoe lang duurt het om je bed zandvrij te maken? Kwestie van beddengoed eraf, nieuw beddengoed erop en evt slaapkamer stofzuigen? Dan zou ik dat doen, en daarna iets gaan doen waar jij zin in hebt of wat op jouw wil-ik-doen lijstje stond. B kan dan op de terugweg van zwemmen boodschappen meedoen, en mag daarna de vakantiewassen doen, stofzuigen en de douche schoonmaken. En daarna een stevig gesprek voeren over wat het betekent om een huishouden te vormen - zowel voor huishoudelijke klussen, als voor de beide afzonderlijke agenda's en de gezamenlijke agenda. Dus dat hij zijn automatische 'ja leuk' heel rap mag gaan afleren, en mag vervangen door 'ik kijk even in de agenda/overleg met Tele en kom erop terug!'. En ook eens uitleggen wat er bij jou gebeurt. Dus dat jij niet eens de kans krijgt om iets te zeggen over of je mee had willen gaan zwemmen, dat je daarvan baalt, dat jij vervolgens met alle huishoudelijke klussen blijft zitten, en dat er dan óók nog eens wordt gezeurd over jouw humeur, en dat het ook niet de eerste keer is dat het op deze manier gaat. En dat het voor jou niet werkt op deze manier. Misschien ook eens vragen hoe hij het zou vinden als jij alles voor hem beslist. Of dat gewoon eens een keer daadwerkelijk doen. Op vrijdag (of zoveel eerder als nodig) zeggen, ik ben morgenochtend hardlopen en daarna ga ik lunchen bij het pannenkoekenrestaurant, dus jij moet de was doen en de douche schoonmaken en stofzuigen. En zondag gaan we samen naar x toe dus dan moeten we dit en dat ervoor gedaan hebben. En als hij dan zegt dat hij al iets anders van plan was, zeggen dat je dit al hebt afgesproken dus dat dat niet kan, en als hij niet mee wil, dan zeggen dat hij anders lekker kan gaan schoonmaken of hardlopen terwijl jij wat leuks aan het doen bent? En dan eens kijken hoe dat gaat. Gaat hij daar goed op? Nou top, dan weet je dat je het voortaan zo kunt doen en heb jíj eens wat te zeggen over de weekendplanning. Gaat hij daar niet goed op en wordt hij chagrijnig? Boos op 'm worden dat hij zo ongezellig doet. Wil hij met je in gesprek over dat hij dit kut vindt? Top, dan snapt hij ook meteen waarom jij het de afgelopen keren kut vond, en kun je misschien een mooie middenweg afspreken waarbij jullie beide invloed hebben op de plannen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:20 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen is B mee naar babyzwemmen en zit ik met m'n ziel onder de arm. Ik had allerlei dingen die ik vandaag wilde doen maar gisteren zei B meteen ja dat hij wilde gaan zwemmen en dan kan ik wel thuis blijven om de 3 resterende vakantiewassen te draaien en het zand op te stofzuigen dat hij in de slaapkamer heeft neergelegd omdat we met die baby naar de speeltuin waren gisteren en de douche schoon te maken en boodschappen te doen? We konden vanochtend niet overleggen wie wat zou doen want een andere vriendin vroeg of ze op de koffie kon komen en B had al ja gezegd.
Misschien had ik ook wel mee willen zwemmen maar ik zou morgen zelf naar een vriendin gaan en ik wil geen zand in bed.
En nu is B boos naar zwemmen gegaan omdat ik vanochtend ongezellig doe maar ik weet niet hoe ik gezellig moet doen??
Ik heb gezegd dat ik liever 1 dag per weekend op pad ben zodat we de andere dag aan klusjes toe komen maar B gaat liever beide dagen op pad en doet dan de klusjes niet?
Wat moet ik nou doen
Hij zegt, ga lekker hardlopen, ga lekker naar buiten terwijl ik naar zwemmen ben. Maar er zit zand in mijn bed
Dit ook weer allemaal mijn probleem want B heeft een hartstikke gezellige dag met vrienden en zwemmen en alles, alleen doe ik zo ongezellig
Naar vanwege die olie? Vroeger wist men ook niet beter. Heb ook wel foto's gezien uit de tijd dat je veel vaker olie moest wisselen, dan stonden ze op een bergpas en werd er gewoon een gat in de berm gegraven.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:43 schreef Candaasje het volgende:
Mijn opa werkte trouwens voor een (nare) man die inderdaad de olie op zijn terrein aftankte. Of beter gezegd, in zijn terrein… Dat huis en de grond werd na zijn overlijden dus onverkoopbaar….
Dan is het probleem opgelostquote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:28 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 het is geen baby zwemles, ze zijn gewoon naar het zwembad. Hij ging rond 11:00. De baby is 10 maanden en loopt al, dus ik weet niet hoe lang ze zullen kunnen zwemmen met m.
Kijk dit alles is uiteindelijk mijn probleem, want ik had een wekker staan om 8:00 zodat ik op tijd kon beginnen met hardlopen en poetsen en zo, ik ben alleen om 8:00 niet begonnen omdat ik me rot voelde. Als ik gewoon begonnen was, was ik nu wss al klaar geweest met alle klusjes.
Ze zullen vast niet pas om 21.00 thuis zijn, dus prima tijd voor B om nog klusjes te doen erna.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:28 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 het is geen baby zwemles, ze zijn gewoon naar het zwembad. Hij ging rond 11:00. De baby is 10 maanden en loopt al, dus ik weet niet hoe lang ze zullen kunnen zwemmen met m.
Kijk dit alles is uiteindelijk mijn probleem, want ik had een wekker staan om 8:00 zodat ik op tijd kon beginnen met hardlopen en poetsen en zo, ik ben alleen om 8:00 niet begonnen omdat ik me rot voelde. Als ik gewoon begonnen was, was ik nu wss al klaar geweest met alle klusjes.
Z'n schoenen gisteravond naast bed uitgetrokken en uitgeschud. Ik denk dan, doe dat buiten of bij de vuilnisbak?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Dan is het probleem opgelost![]()
want je hebt een offday. Boks! Want dat heb ik heeft iedereen wel eens... ik wil dan gewoon niet aan de dag beginnen zelfs.
Doe alleen de klus die echt 'moet' : het zand (iewww zand in je bed, het stukje van : dat heeft hij daar neergelegd, snap ik niet helemaal) en de was ophangen en gewoon ff wandelen. Of pak de fiets voor een ijsje in de stad, even er uit!
Dat moet je niet alleen denken maar ook doen. Wat een ….. dat je dat zo doet, dat ruim je dan toch ook meteen op? Zou dat zand bij elkaar vegen en in zijn deel van het bed leggen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:37 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Z'n schoenen gisteravond naast bed uitgetrokken en uitgeschud. Ik denk dan, doe dat buiten of bij de vuilnisbak?
Een heel deel van het zand ligt nu in de rest van het huis, want ik stapte er vanochtend met opstaan middenin en had pas later door wat het was.
En dat dus, krijgt hij er van mij ook een tik bijquote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben echt helemaal niet agressief aangelegd, maar ik zou graag B een tik komen geven elke keer als hij zoiets (handschoenen naast bed uitschudden, zonder overleg weekendplannen maken, boos worden als jij dat niet trekt, jou met klusjes opzadelen..) doet
Nee, ook gewoon een heel nare man. Mijn opa is oprecht altijd een heel harde werker geweest, hoorde je nooit klagen maar deze werkgever heeft hij nooit gemogen. Niet dat je hem er echt over hoorde hoor, en uit beleefdheid (en omdat ‘de directeur’) waren er wel bezoekjes. Maar de opluchting was bijna tastbaar toen die man overleedquote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Naar vanwege die olie? Vroeger wist men ook niet beter. Heb ook wel foto's gezien uit de tijd dat je veel vaker olie moest wisselen, dan stonden ze op een bergpas en werd er gewoon een gat in de berm gegraven.
Geen harde, gewoon een klein corrigerend tikje op de arm ter herinnering. Zo van, oh wacht, dit is niet oke.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dat dus, krijgt hij er van mij ook een tik bij
Ik weet het niet hoor. Het is voor hem hartstikke rot om op te staan met de verwachting dat ik zometeen blij terug kom van hardlopen en dan zit ik sip op de bank omdat ik m'n dag niet kan overzien. En dan is er geen tijd om samen de dag te plannen omdat vriendin op de koffie komt en voordat hij door kan haasten richting zwembad krijgt hij een huilbui van mij over zich heen maar hij kan het zwembad ook niet afzeggen want dat heeft hij beloofd te gaan doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ze zullen vast niet pas om 21.00 thuis zijn, dus prima tijd voor B om nog klusjes te doen erna.
En nee. Gewoon echt NEE op je tweede alinea. Het is niet jouw probleem dat jij het niet trekt en je daardoor rot voelt, als jouw hele weekendplanning voor jou bepaald wordt en vervolgens ook nog gezeurd wordt over jouw humeur. Dat is een hem- danwel jullie-probleem, maar absoluut niet een alleen van jou-probleem. Maar hoe vaker je dat tegen jezelf zegt, hoe meer je het blijft geloven, en hoe rotter je je erover gaat voelen. Dus nogmaals: nee. Stop, hou op, ik vind het niet meer leuk dat je zo denkt. Zeg dat ook maar eens tegen je eigen hoofd als je deze gedachtengang in gaat.
Stop. Echt, stop. Lees dit nou eens alsof een goede vriendin je over dit voorval zou vertellen. Zou je dan dit tegen haar zeggen?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Het is voor hem hartstikke rot om op te staan met de verwachting dat ik zometeen blij terug kom van hardlopen en dan zit ik sip op de bank omdat ik m'n dag niet kan overzien. En dan is er geen tijd om samen de dag te plannen omdat vriendin op de koffie komt en voordat hij door kan haasten richting zwembad krijgt hij een huilbui van mij over zich heen maar hij kan het zwembad ook niet afzeggen want dat heeft hij beloofd te gaan doen.
Wat allemaal voorkomen had kunnen worden als ik gewoon was gaan hardlopen en poetsen en wassen vanochtend.
En nou komt hij zometeen teleurgesteld terug omdat ik nog steeds niet blij ben! Hij appte net dat hij er weer aan komt dus ik heb nog een paar minuten of zo
Tele, ik bedoel dit niet onaardig maar je kiest nu voor de makkelijkste, (schijn) veilige weg; jezelf de schuld van alles geven zodat je niet de confrontatie met B hoeft aan te gaan over zijn (asociale!) gedrag.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Het is voor hem hartstikke rot om op te staan met de verwachting dat ik zometeen blij terug kom van hardlopen en dan zit ik sip op de bank omdat ik m'n dag niet kan overzien. En dan is er geen tijd om samen de dag te plannen omdat vriendin op de koffie komt en voordat hij door kan haasten richting zwembad krijgt hij een huilbui van mij over zich heen maar hij kan het zwembad ook niet afzeggen want dat heeft hij beloofd te gaan doen.
Wat allemaal voorkomen had kunnen worden als ik gewoon was gaan hardlopen en poetsen en wassen vanochtend.
En nou komt hij zometeen teleurgesteld terug omdat ik nog steeds niet blij ben! Hij appte net dat hij er weer aan komt dus ik heb nog een paar minuten of zo
Epley proberen?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:46 schreef Syrena het volgende:
Maar het lijkt BPPD. Heeft zijn vader ook vaker last van. Emmertje is gevuld geworden (wilde geen emmer, moest van mij, ik had gelijk).
Had jij dat wel proactief met hem besproken?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:01 schreef Tele6 het volgende:
Mijn ideeën voor vandaag waren om in de ochtend hard te lopen als het nog lekker koel was en rustig op straat. Dan een paar klusjes: was afhalen, douche schoonmaken. Eigenlijk moet de wc ook gepoetst en dat zou B doen maar hij is er dus niet meer om dat te doen. Ik wilde langs de schoenmaker want er is iets los aan mijn sandalen. En dan mijn haakwerk. Ik ben een schildpad aan het maken.
Wat dat betreft hou ik voor mezelf nog wel wat hoopquote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:51 schreef Clubsoda het volgende:
Zo hardleers als B worden ze ook maar zelden gemaakt denk ik. Meine Güte.
We hebben de bbq maneuvre geprobeerd, die deed niksquote:
Stel dat wij een situatie als Tele en B zouden hebben, zou Mrs V ws de leuke dingen zijn gaan doen en daarna nog ff het klusje te rammen en hogelijk verbaasd zijn dat ik had verwacht dat ze dat vóór de leuke dingen ging doen want zo gebeurt het toch ook.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Stel dat wij een situatie als Tele en B zouden hebben, zou J gewoon eerder zijn bed uitkomen om zijn klusjes deels te doen.
Ik had hem donderdag verteld dat ik ervan baalde dat de douche zo vies was, maar dat ik er pas zaterdagochtend aan toe zou komen. Toen zei hij dat hij dan wel met me mee tegelijk de wc kon doen want dat vind ik een heel stom en goor klusje. Gisteren nadat hij het babyzwemmen had gepland heb ik alleen gezegd dat ik dan om 8 uur op zou staan om hard te lopen voor het zwemmen en dat ik niet wist wanneer we dan aan alle klusjes toe zouden komen maar ik was gisteravond te moe/warrig om een goed plan te maken. En vanochtend hadden we geen tijd voor een plan want vriendin kwam op de koffie.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Had jij dat wel proactief met hem besproken?
Je verhaal is wel duidelijk dat hij niet zo richting jou bespreekt maar doe je dat andersom wel?
Ik zou zelf het ook later doenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Stel dat wij een situatie als Tele en B zouden hebben, zou Mrs V ws de leuke dingen zijn gaan doen en daarna nog ff het klusje te rammen en hogelijk verbaasd zijn dat ik had verwacht dat ze dat vóór de leuke dingen ging doen want zo gebeurt het toch ook.
Volgende keer gezellig bespreken met vriendin erbij.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:54 schreef Tele6 het volgende:
En vanochtend hadden we geen tijd voor een plan want vriendin kwam op de koffie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem aan dat hij straks even gaat douchen? Wanneer hij dat gaat doen kan jij meteen aangeven “ga er vanuit dat jij de badkamer ook meteen doet en als je toch bezig bent de wc?” Hij komt tenslotte in een zandloos huis en bedquote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had hem donderdag verteld dat ik ervan baalde dat de douche zo vies was, maar dat ik er pas zaterdagochtend aan toe zou komen. Toen zei hij dat hij dan wel met me mee tegelijk de wc kon doen want dat vind ik een heel stom en goor klusje. Gisteren nadat hij het babyzwemmen had gepland heb ik alleen gezegd dat ik dan om 8 uur op zou staan om hard te lopen voor het zwemmen en dat ik niet wist wanneer we dan aan alle klusjes toe zouden komen maar ik was gisteravond te moe/warrig om een goed plan te maken. En vanochtend hadden we geen tijd voor een plan want vriendin kwam op de koffie.
Waarom kon je je dag niet meer overzien? Volgens mij omdat B gisteren dropte hoe hij zijn weekend had gepland. Zonder overleg met jou.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Het is voor hem hartstikke rot om op te staan met de verwachting dat ik zometeen blij terug kom van hardlopen en dan zit ik sip op de bank omdat ik m'n dag niet kan overzien.
Was dat ook niet iets wat hij spontaan had afgesproken?quote:En dan is er geen tijd om samen de dag te plannen omdat vriendin op de koffie komt
Ja, d'oh. Ik zou denken dat hij snapt hoe je hoofd werkt en dat zijn gedrag daarin niet helpend is. Het is sowieso echt niet onredelijk om een beetje meer te overleggen met je partner. Los van hoe specifieke hoofden werken. Ik zou ook pissed zijn als mijn partner lekker op pad gaat en het huishouden voor mij laat liggen (wat ik vervolgens net zo hard zou laten liggen maar ik ben dan ook een soort ma Flodder).quote:en voordat hij door kan haasten richting zwembad krijgt hij een huilbui van mij over zich heen
Zonder overleg met jou.quote:maar hij kan het zwembad ook niet afzeggen want dat heeft hij beloofd te gaan doen.
Zie opmerking 1.quote:Wat allemaal voorkomen had kunnen worden als ik gewoon was gaan hardlopen en poetsen en wassen vanochtend.
Boohoo jammer voor hem. Jij hebt een rottigere ochtend gehad.quote:En nou komt hij zometeen teleurgesteld terug omdat ik nog steeds niet blij ben! Hij appte net dat hij er weer aan komt dus ik heb nog een paar minuten of zo
Die had ik er helaas dus ook niet in zitten. Ik heb ook niet nog een kaartje waar veel ruimte op is, ik moet ze eens uitzoeken en backuppen en dan de kaartjes leeggooien. Ik heb nu een 256GB kaartje, dus genoeg ruimte voor een paar jaar, dus niet echt haast met het uitzoekwerkquote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s ook balen @:vlindertje89, daar zou ik ook enorm humeurig van zijn. Voor de zeker een reserve kaartje standaard in de tas? Ik kom natuurlijk van het met fotorolletjes fotograferen en toen had ik altijd een reserve rolletje bij me, dat heb ik daarna ook met geheugenkaartjes gedaan. Kwam er laatst nog een paar tegen (maar weet nu even niet wat ik ermee gedaan heb)
Ahhh shit shit shitquote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Geniet ervan @:Clubsoda!
Ik ging vanochtend naar de dierentuin om eindelijk mn nieuwe lens daar uit te proberen. Ik bedacht me alleen terwijl ik aldaar de camera uit mijn tas haalde, dat waarschijnlijk het geheugenkaartje nog in de usbc-stick zat die thuis op tafel lag.. wat ook zo bleek te zijn. Ik ben er de hele ochtend chagrijnig van geweest. Vooral omdat ik vanochtend nog heb afgewogen, ga ik dit doen, of doe ik alle huishoudklusjes, of ruim ik de schuur een keer op en gooi ik alles wat ik kwijt wil in de vuilnisbak / in de buren app / op Marktplaats. En ik dit koos omdat het prachtig foto weer was de hele ochtend (volle zon maar nog 24-26 graden), en het de komende week of meer bewolkt of veel te heet wordt. En nu kon ik dus én geen foto's maken, én die andere dingen ook niet doen. En mn fototas is niet heel ergonomisch, en als alle spullen erin blijven want geen foto's maken is hij wel vrij zwaar, dus langer dan een uurtje een ronde door het park om dan zonder camera gewoon leuk dieren te kijken hield ik ook niet vol, en was al met last van rug. Dus het lukte ook niet echt om de knop om te zetten en dan alsnog van een ochtend dierentuin te genieten.
Op de terugweg wel via markt gegaan en lekkere 30+ kaas gehaald en net de vaatwasser aangezet en de wasmachine aan gezet. En nu ga ik even uur op de bank liggen voordat ik verder ga met huishoudklusjes.
Wat zou er nodig zijn voor jou om dan iets te zeggen als: lieve B, je overvalt me hiermee. We hadden toch afgesproken dat we morgenochtend zouden poetsen? Waarom spreek je opeens zonder overleg wat anders af? Want nu moet ik dus eerder opstaan en mijn planning omgooien en dat vind ik niet fijn/kost me veel moeite (zoals je weet). Jij bent degene die iets anders plant, hoe ga je dit oplossen zodat we de al eerder afgesproken dingen wel kunnen doen?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had hem donderdag verteld dat ik ervan baalde dat de douche zo vies was, maar dat ik er pas zaterdagochtend aan toe zou komen. Toen zei hij dat hij dan wel met me mee tegelijk de wc kon doen want dat vind ik een heel stom en goor klusje. Gisteren nadat hij het babyzwemmen had gepland heb ik alleen gezegd dat ik dan om 8 uur op zou staan om hard te lopen voor het zwemmen en dat ik niet wist wanneer we dan aan alle klusjes toe zouden komen maar ik was gisteravond te moe/warrig om een goed plan te maken. En vanochtend hadden we geen tijd voor een plan want vriendin kwam op de koffie.
Ik denk dat niet alle mensen (mannen?) goed gaan op "Oh, ik weet niet wanneer ik dan de klusjes moet doen". Daar horen ze simpelweg geen hulpvraag in. Zou het helpen als je zou vragen "leuk plan. Wil je met me meedenken hoe we dan de klusjes gaan doen?" Of "leuk! Laat je me even weten hoe jij het huishouden zou willen aanpakken, ik kan even niet denken".quote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Doorverkopen aan mijn buurman?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had meer uit de gein een bod gedaan op een partij poloshirts, Amazon retouren. gewonnen, vandaag kwamen ze aan, 24 poloshirts van Schlesinger, Ralf Lauren, etc, allemaal in mijn grote (en passen ook perfect) voor 3 Euro het stuk. Wow, (kosten in de winkel tussen de 50 en 150 euro)
Spanje (zonsverduistering) en Londen (theater).quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Doorverkopen aan mijn buurman?
Die heeft 1 roze 😉
Wat zijn de vakantieplannen Cat?
Heb je vast wel gepost..en overheen gelezen.
Neuh, die ga ik lekker zelf dragen de komende jaren.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Doorverkopen aan mijn buurman?
Die heeft 1 roze 😉
Oh ja.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Spanje (zonsverduistering) en Londen (theater).
dat is voldoende tot …2080quote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Neuh, die ga ik lekker zelf dragen de komende jaren.
Autisme & overprikkeld denk ik. Normaal gaat het (met gepaste tegenzin) wel. En de schoenmaker in vorige woonplaats kende ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:05 schreef Syrena het volgende:
Is dat schoenmaker issue een autisme issue? Of een overprikkeld issue? Ik heb dat met tijden namelijk ook, maar kan inmiddels ietsje beter een soort van stappenplan voor mezelf maken wat het issue dan vaak oplost. Indien niet rant ik tegen F. Of mijn moeder. F. zou idd ook naar de schoenmaker gaan voor me. Mijn moeder ligt er aan, ze kan het ook erger maken![]()
Het plan maken kan trouwens best dagen durenmaar toen ik begin 20 was zat ik hyperventilerend te wiegen in een hoekje*, dus ik vind het wel een vooruitgang. Nu ik bijna 50 ben
![]()
*toen heb ik hulp gezocht. Had mss wat langer moeren lopen dat traject, maar dan zou de persoonlijkheidsstoornis geregistreerd worden i.p.v. de mildere angststoornis. Ofzoiets.
Dosering langzaam opschroeven en uiteindelijk heb je de pittigheidstolerantie van @z80quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gatverdrie, Hel op de Fiets.
Ik had vanmiddag een groot blik gerookt paprikapoeder gekocht, ben er gek op, gebruik dat veel. Ben ik het blik deels aan het omvullen in een pot voor in de keuken, wat handzamere hoeveelheid, zie ik dat het "hot" is, en dat menen ze, het is bijna zo scherp als cayennepeper.
Plaatsvervangend opgelucht dat je niet naar de onverstaanbare meneer hoefdequote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Autisme & overprikkeld denk ik. Normaal gaat het (met gepaste tegenzin) wel. En de schoenmaker in vorige woonplaats kende ik.
B is gegaan en meldde dat het een onverstaanbare meneer was, maar hij heeft nu een bonnetje waarmee ik de schoenen woensdag op kan halen.
Fijn trouwens van de vooruitgang. En dat F je kan helpen
Zou het wat zijn om een planbord op te hangen? Kun je daar de klusjes op schrijven met een B of T er voor.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Autisme & overprikkeld denk ik. Normaal gaat het (met gepaste tegenzin) wel. En de schoenmaker in vorige woonplaats kende ik.
B is gegaan en meldde dat het een onverstaanbare meneer was, maar hij heeft nu een bonnetje waarmee ik de schoenen woensdag op kan halen.
Fijn trouwens van de vooruitgang. En dat F je kan helpen
Wanneer ik heet wil gebruik in heet, ik wil een mooie gerookte paprikasmaak. Verder kook ik ook voor anderenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dosering langzaam opschroeven en uiteindelijk heb je de pittigheidstolerantie van @:z80
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Die heb ik ook ooit eens verwisseld, maar kwam er pas achter toen het al in de lasagnesaus zat. Moest er een liter passata bij doen en best wat suiker om het eetbaarder te makenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gatverdrie, Hel op de Fiets.
Ik had vanmiddag een groot blik gerookt paprikapoeder gekocht, ben er gek op, gebruik dat veel. Ben ik het blik deels aan het omvullen in een pot voor in de keuken, wat handzamere hoeveelheid, zie ik dat het "hot" is, en dat menen ze, het is bijna zo scherp als cayennepeper.
Da’s wel sundquote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En wanneer het een klein potje geweest was.... Maar het is een Fucking kilo
Da's dichter bij mijn tuin dan bij die van vlinder denk ikquote:Op zaterdag 25 juli 2026 18:08 schreef borisz het volgende:
Herken me deels wel in B. Het weekend is er om uit te te trekken. Ben in mijn geval twee vd drie dagen de hort op. Die derde dag is wel voor de dingen die ook moeten gebeuren. Vaak met tegenzin.
Al heb ik deze week veel ovenschotels gegeten. En in de tijd dat het in de oven stond heb ik over de week toch mn keuken incluis vele kastjes eens uitgemest en gepoetst.
Maar goed ik heb makkelijk praten ben alleen. Dus ik doe waar ik zin in heb en hoef maar minimaal met anderen rekening te houden.
Maar je moet niets Tele!
Ik was in de ouwe achtertuin van Bloes en de huidige van Vlinder. Amelisweerd en Rhijnauwen
Goed ideequote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s wel sund
Kleine potjes kopen, leuk stickertje erop en cadeau geven aan vrienden? (Met waarschuwing)
Jaquote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Da's dichter bij mijn tuin dan bij die van vlinder denk ikmooi he?
Leuk klein centrum met mijn favo kapster👍🏼en eten op de markt.quote:Op zondag 26 juli 2026 07:18 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja
Ben er wel vaker geweest. En ook meerdere keren doorgelopen naar WbDuurstede.
Je bent de allereerste die ik positief zie praten over de Lidl zelfscan. Ik ben groot fan van zelfscan maar die van de Lidl is echt gemaakt om me woest te krijgen met dat idiote systeem.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:28 schreef Tuindier het volgende:
Ik hoop dat er goede kandidaten bijzitten @:Kaatje1 !
Ik heb net weer voor de hele week boodschappen ingeslagen bij de Lidl. Tegenwoordig met zelfscan, heerlijk. Ik kreeg controle op de soort bananen, had bio gekozen. De dame na mij kreeg dezelfde controle, maar die had bio als ‘gewoon’ afgewogen dus ik snap waarom de controle er is. Morgen komt picnic de laatste niet-Lidl dingen brengen en dan hebben we weer structuur.
Ik vind de zelfscan bij de Lidl ook tof. Als je onderweg scant dan. Die hoerige weegschaal daarentegenquote:Op zondag 26 juli 2026 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je bent de allereerste die ik positief zie praten over de Lidl zelfscan. Ik ben groot fan van zelfscan maar die van de Lidl is echt gemaakt om me woest te krijgen met dat idiote systeem.
Ik vond ‘t even wennen maar kan er nu goed mee overweg. Wel iets vaker assistentie bij nodig dan de andere supers maar dat stoort me niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je bent de allereerste die ik positief zie praten over de Lidl zelfscan. Ik ben groot fan van zelfscan maar die van de Lidl is echt gemaakt om me woest te krijgen met dat idiote systeem.
Die weegschaal jaquote:Op zondag 26 juli 2026 10:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind de zelfscan bij de Lidl ook tof. Als je onderweg scant dan. Die hoerige weegschaal daarentegen![]()
![]()
Ik kan dit bijna voelenquote:Op zondag 26 juli 2026 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Probeer die weegschaal eens te doen met een helpende peuter.
"NIET op leunen! Niet aankomen! Niet richting de weegschaal ademen! Niets afpakken! Niet zo snel aangeven!"
"Waarom niet mama?"
"Dan raakt de weegschaal in de war"
"Waaróm raakt de weegschaal in de war?"
"ALS IK DAT TOCH EEN WIST JONGEN!"
Ellendig onding. (De weegschaal, niet de peuter).
Wat is daar mis mee?quote:Op zondag 26 juli 2026 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In Schotland hadden ze dit bij vrijwel iedere supermarkt.quote:
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 18:16 schreef sigme het volgende:
En een vriendin (moeilijk vind ik dat, iemand zo noemen, maar goed, de enige persoon die ik afgelopen 20 jaar ietwat heb weten te binden)Sinds ik je post last spookt ie rond in mijn hoofd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herken het 'weten te binden' met maar 1 vriendin. Nog nooit zo'n lange vriendschap met iemand gehad, ik ken haar sinds 2007, ook als collega's begonnen, maar inmiddels zo hecht dat we bijna dagelijks contact hebben.
En elkaar eigenlijk maar weinig echt 'zien'.
Ik hoor jou heel weinig over 'vriendinnen' (of 'vrienden'); heb jij ze wel?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Sinds ik je post last spookt ie rond in mijn hoofd.
Ik herken het 'weten te binden' met maar 1 vriendin. Nog nooit zo'n lange vriendschap met iemand gehad, ik ken haar sinds 2007, ook als collega's begonnen, maar inmiddels zo hecht dat we bijna dagelijks contact hebben.
En elkaar eigenlijk maar weinig echt 'zien'.
Citytrip gaat helemaal naar Koekstad.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Waar gaan jullie heen @:annex ?
Wijk bij Duurstede, dan moet ik altijd denken aan een bezorgde statushouder die daaraan gekoppeld was. Vroeg zich af of het daar allemaal duurder was dan in de rest van Nederland![]()
Was gisteravond in gesprek met iemand die heel misschien Teuntje wil hebben. En later uit Spanje bericht dat er nog een stel belangstelling voor haar heeft.
Ik ga dat gekke lieve beestje zo missen maar mijn lijf zal het fijn vinden
Deventerquote:
Bij jou in Duitsland niet.. in Nettetal-Kaldekirchen, waar ik af en toe boodschappen doe op vakantie, helaas wel.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:46 schreef z80 het volgende:
Gezien alle commentaar over de weegschaal en kratten even google er bij gehaald.
Die onzin weegmeuk hebben we in Duitsland gelukkig niet. Enkel 1 weegschaal voor groente/fruit. En dat is voor Duitsers al moeilijk genoeg.
Het probleem van de weegschaal 1 in zin. Is gewoon kut.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Probeer die weegschaal eens te doen met een helpende peuter.
"NIET op leunen! Niet aankomen! Niet richting de weegschaal ademen! Niets afpakken! Niet zo snel aangeven!"
"Waarom niet mama?"
"Dan raakt de weegschaal in de war"
"Waaróm raakt de weegschaal in de war?"
"ALS IK DAT TOCH EEN WIST JONGEN!"
Ellendig onding. (De weegschaal, niet de peuter).
Altijd maar 1 of 2. Rest zie ik als kennissen denk ik?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:33 schreef sigme het volgende:
Ik hoor jou heel weinig over 'vriendinnen' (of 'vrienden'); heb jij ze wel?
Deze 'nieuwe' van mij heb ik leren kennen in 2013 ofzo en onlangs toen wij pups hadden heb ik haar weer eens benaderd; we bleken elkaar in de 9(!) jaar daarvoor niet gezien te hebben. Maar dat is wel ongeveer mijn niveau van vriendschap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker om het eens uit te schrijven
[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 26-07-2026 13:28:34 ]
Dat het goed zou komen hoopte ik ook, maar gisteren zat ik te lezen en ze sprong meerdere keren op schoot. Ik had steeds niet door dat ze aanstalten maakte want dan kan ik het voorkomen. En vanochtend sprong ze weer op me toen ik in bed lag. En dat doet zo’n pijn steeds en duurt ook totdat het wegtrekt. Probeert ook steeds dat ze op de bank naast me komt liggen (hoopte dat dat ook ok is voor haar) maar ze blijft aandringen om op schoot te komen en ook te trappelen.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Citytrip gaat helemaal naar Koekstad.
Jammer hoor! dat Teuntje niet matcht met je lijf. Je vertelt er verder leuk en amusant over. Zoals dat slepen met haar speelgoed.
Stiekem hoopte ik dat het goed zou gaan. En velen met mij, vermoed ik.
Dit ja!quote:Op zondag 26 juli 2026 11:44 schreef AnneX het volgende:
Jammer hoor! dat Teuntje niet matcht met je lijf. Je vertelt er verder leuk en amusant over. Zoals dat slepen met haar speelgoed.
Stiekem hoopte ik dat het goed zou gaan. En velen met mij, vermoed ik.
Die telefoon zelfscan werkt voor mij juist weer best oke.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:29 schreef sigme het volgende:
Die weegschaal is even puzzelen, maar ook daar geldt (voor mij) als je het ding eenmaal onder de knie hebt werkt het prima. Tenzij je er een behulpzame kleuter bij hebt, dan is die weegschaal een onneembare horde.
Ik laad m'n boodschappen in kratten en bij de Lidl heb ik zeker 2 kratten nodig, dus ik heb sowieso altijd eerst een assistent nodig om m'n kratten-op-weegschaal goed te keuren.
De Lidl-zelfscan in de winkel met eigen mobiel vind ik dan weer totaal onmogelijk.
Lidl heeft bij het betalen een weegschaal waar je al je boodschappen op moet zetten nadat je ze gescand hebt. Extra controle of je alles wel afgerekend hebt. Eigen tasjes tasjes zijn ingewikkeld qua gewicht, zelfs 1 ademteug richting die weegschaal en het ding schiet al in storing.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:11 schreef Blues het volgende:
Is het dan zo anders die weegschaal dan die van bijv. AH ?
Het werkt niet met een tas. Dus je moet eerst alles op de weegschaal leggen en dan in je tas doen. Dat duurt langer. Je kunt niet doorwerken, want alles moet eerst in de weegschaal en dan herkend worden door de weegschaal. Als je er tegenaan leunt raakt ie van slag. Het duurt vooral oneindig veel langer dan nodig.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
Die dingen hier in Duitsland scannen en wegen goed en snel.
Was het maar een kleuter. Kleuters zijn gewend aan gestructureerde opdrachten en instructies. Hebben enige impulscontrole.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:29 schreef sigme het volgende:
Die weegschaal is even puzzelen, maar ook daar geldt (voor mij) als je het ding eenmaal onder de knie hebt werkt het prima. Tenzij je er een behulpzame kleuter bij hebt, dan is die weegschaal een onneembare horde.
Ik laad m'n boodschappen in kratten en bij de Lidl heb ik zeker 2 kratten nodig, dus ik heb sowieso altijd eerst een assistent nodig om m'n kratten-op-weegschaal goed te keuren.
De Lidl-zelfscan in de winkel met eigen mobiel vind ik dan weer totaal onmogelijk.
Echt he? Het is net iemand met PMS. Een scheve blik en je kunt het de rest van de dag bezuren. Wat een hooggevoelige zieltjes.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het probleem van de weegschaal 1 in zin. Is gewoon kut.
Met je telefoon onderweg alles al scannen daarentegen![]()
Oh ja sorry, peuter. Dreumes. Klein kind. Ik heb niet veel nuance-aanduiding binnen 'drie turven hoog'.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:45 schreef Clubsoda het volgende:
Was het maar een kleuter. Kleuters zijn gewend aan gestructureerde opdrachten en instructies. Hebben enige impulscontrole.
Werkt het helemaal niet? Bij Lidl in Duitsland waar ik wel eens kom, werkt het als je de tas in de bak zet vóórdat je begint met je producten scannen/op start klikken. Dan neemt hij dat gewicht als nulpunt. Zou wel stom zijn als ze dat in NL niet zo hebben gedaan..quote:Op zondag 26 juli 2026 13:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het werkt niet met een tas. Dus je moet eerst alles op de weegschaal leggen en dan in je tas doen. Dat duurt langer. Je kunt niet doorwerken, want alles moet eerst in de weegschaal en dan herkend worden door de weegschaal. Als je er tegenaan leunt raakt ie van slag. Het duurt vooral oneindig veel langer dan nodig.
quote:Op zondag 26 juli 2026 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja sorry, peuter. Dreumes. Klein kind. Ik heb niet veel nuance-aanduiding binnen 'drie turven hoog'.
Jawel hoorquote:Op zondag 26 juli 2026 14:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Werkt het helemaal niet? Bij Lidl in Duitsland
Baby liggen of kruipen en huilen. Geen tanden, heel schattig.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja sorry, peuter. Dreumes. Klein kind. Ik heb niet veel nuance-aanduiding binnen 'drie turven hoog'.
Als je een boodschappentas hebt, dan werkt het (meestal). Met een rugzak, wat je 9 van de 10 keer hebt, niet. De bodem is denk ik te dik, of het oppervlakte te klein. Dus dam is het bij elk product "fout!!! Product niet herkend". Dus dan moet het naast de tas en na het betalen in de tas.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Werkt het helemaal niet? Bij Lidl in Duitsland waar ik wel eens kom, werkt het als je de tas in de bak zet vóórdat je begint met je producten scannen/op start klikken. Dan neemt hij dat gewicht als nulpunt. Zou wel stom zijn als ze dat in NL niet zo hebben gedaan..
Nogmaals zeer blij dat mijn Lidl dit nog niet heeft bij de zelfscankassa's(afkloppen..). Dus je kunt ook hier boodschappen komen doen
![]()
Oh wauw. Naar Spanje of in NL?quote:Op zondag 26 juli 2026 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Het gaat snel, Teuntje zal waarschijnlijk dinsdag al verhuizen
Nederland, naar wat ooit @Lonaa city was (misschien nog wel maar dat weet ik niet zeker) daar waar mijn grootouders zijn geborenquote:
Ik ben plaatsvervangend blij voor haar dat ze niet weer een hele vliegreis hoeft mee te maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Nederland, naar wat ooit @:lonaa city was (misschien nog wel maar dat weet ik niet zeker) daar waar mijn grootouders zijn geboren
Ze was ook niet komen vliegen, ze is op een vrijdag om 10.30 op transport gegaan in een mandje in een busje met 7 katten en 3 honden (geen idee hoe dat onderweg ging) en zaterdag om 17 uur uit het mandje gekomen hier in huis.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben plaatsvervangend blij voor haar dat ze niet weer een hele vliegreis hoeft mee te maken.
En idd hopelijk voor jou een beter passende poes!
Mss toch eentje vanaf heel jong? Zodat er nog wat te 'leren' valt.
Ik krijg steeds meer het idee dat mijn oudste nichtje echt wel érg rustig isquote:Op zondag 26 juli 2026 14:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Baby liggen of kruipen en huilen. Geen tanden, heel schattig.
Dreumesen kruipen of lopen zonder controle, zeggen niets en begrijpen ook niets. Als je denkt "kamikaze", dan is het een dreumes. Als het in een gangpad ligt te gillen ook.
Peuters praten. Héél veel. Ze lopen, maar vaker rennen ze en bijna net zo vaak vallen ze ook. Ze peuteren ook daadwerkelijk aan alles.
Kleuters gaan naar school. Dat zijn al bijna mensen.
Wil je erover praten?quote:Op zondag 26 juli 2026 14:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jawel hoor
Als je maar niet hoest, zucht, ademt, stampt, je haast, lucht in je tas hebt etc
Wat verdrietigquote:Op zondag 26 juli 2026 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Het gaat snel, Teuntje zal waarschijnlijk dinsdag al verhuizen
Oh ja, dat is wel heel rustig. Leuk voor ouders die denken dat door hun briljante opvoeding komtquote:Op zondag 26 juli 2026 15:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat mijn oudste nichtje echt wel érg rustig is. Die is altijd heel beheerst geweest, echt nooit ook maar enkele kamikaze neigingen in kunnen bespeuren. Eigenlijk nooit tantrums, het 'ergste' dat ik heb meegemaakt is een 'hmm
![]()
'
en dan moest ik gaan uitvinden waar ze niet content mee was. Jongste zit duidelijk meer pit in, ik stond rustig te koken en een minuut later hing ze in de ene kattenfontein en één keer mn blik afwenden verder hing ze in de ander aan de andere kant van de kamer
Ik ga door die rotkassa’s als ik al weet dat m’n humeur slecht is, of ik veel boodschappen heb gewoon weer naar de ouderwetse kassa. Terwijl ik toch nog niet echt een boomer ben.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:47 schreef Clubsoda het volgende:
Persoonlijk denk ik dat de vertraging door die krengen veel meer kost dan de misgelopen kosten door diefstal. Maar goed.
Nichtje kon ook wel de trap op klimmen, maar super beheerst, en als ik zei ik ga even boven een trui halen, blijf jij beneden, dan deed ze dat ook braafquote:Op zondag 26 juli 2026 16:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja, dat is wel heel rustig. Leuk voor ouders die denken dat door hun briljante opvoeding komt![]()
De mijne stond met 11 maanden opeens halverwege de trap. Dook vorig jaar van de leuning van de bank. Hij is al ontelbare keren op zijn knieën op straat gevallen omdat hij sneller rent dan zijn benen kunnen. Laatst deed hij dat ook en bedacht in zijn val dat een koprol ook wel kon en bedacht zich toen zijn voorhoofd de stoep raakte, opnieuw.Hij springt zonder moeite bij de gymles 1,5 meter naar beneden (op een matje wel). En hij zit al-tijd overal aan te prutsen. Hij praat nooit niet. Ik denk niet dat hij dagelijks boos is ergens over, maar zeker om de dag. En ik vind dit exemplaar echt 10x makkelijker dan de oudste
Awww zonde! Ik heb niet het hele teuntje verhaal gevolgd. Maar dat klinkt als kattengedrag waar veel mensen juist blij van zouden worden zo’n schootplakker. Dus die komt vast helemaal op een goed plekje.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat het goed zou komen hoopte ik ook, maar gisteren zat ik te lezen en ze sprong meerdere keren op schoot. Ik had steeds niet door dat ze aanstalten maakte want dan kan ik het voorkomen. En vanochtend sprong ze weer op me toen ik in bed lag. En dat doet zo’n pijn steeds en duurt ook totdat het wegtrekt. Probeert ook steeds dat ze op de bank naast me komt liggen (hoopte dat dat ook ok is voor haar) maar ze blijft aandringen om op schoot te komen en ook te trappelen.
Haha ja, ik geloof dat zij het omgekeerde pad bewandelen nu. Hoewel ze in de eerste maanden wel eens hebben gezegd dat tweede nichtje nog rustiger was dan eerste. Toen heb ik me (onuitgesproken uiteraard) wel eens afgevraagd of ze daar bewusteloos mee bedoeldenquote:Op zondag 26 juli 2026 16:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat maakt al zo'n verschil. Ik heb bij de oudste wel eens advies gevraagd bij het consultatiebureau over driftbuien. Gewoon negeren, was de reactie. Dus toen gaf ik aan dat ik na 45 minuten negeren ook wel een beetje aan het einde van mijn Latijn was en toen hadden ze geen advies meerik stond een paar jaar geleden echt vol verbazing te kijken naar mijn nichtje die heel hard ging gillen van vermoeidheid en overprikkeling. En mijn zus of zwager haar even troosten en toen WAS HET KLAAR. Ik was echt met stomheid geslagen. Ik begreep ook pas jaren later van vriendinnen dat er ook daadwerkelijk peuters zijn tegen wie je kunt zeggen "blijf hier even staan" en ze dat dan ook doen. Dat klinkt toch beduidend makkelijker dan op een parkeerplaats met boodschappentassen staan klooien terwijl je met een hand een kind in bedwang houdt.
Zo'n tweede kind is dan wel helend hoor. Dit lag dus niet (alleen) aan mijn opvoeding. Mijn oudste is een enorm leuk mens, maar ook nogal intens
Klinkt als de kinderen hier. Het valt mij nog altijd mee dat ik nooit met een gebroken arm ofzo op de SEH heb gezeten met die 2. De oudste vertelt nooit zo veel, de jongste kletst de oren van je kop dat je echt denkt hou je mond eens.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja, dat is wel heel rustig. Leuk voor ouders die denken dat door hun briljante opvoeding komt![]()
De mijne stond bijvoorbeeld met 10 maanden opeens halverwege de trap. Dook vorig jaar van de leuning van de bank. Hij is al ontelbare keren op zijn knieën op straat gevallen omdat hij sneller rent dan zijn benen kunnen. Laatst deed hij dat ook en bedacht in zijn val dat een koprol ook wel kon en bedacht zich toen zijn voorhoofd de stoep raakte, opnieuw.Hij springt zonder moeite bij de gymles 1,5 meter naar beneden (op een mat wel). En hij zit al-tijd overal aan te prutsen. Hij praat nooit niet. Ik denk niet dat hij dagelijks boos is ergens over, maar zeker om de dag. En ik vind dit exemplaar echt 10x makkelijker dan de oudste
Nadeel is bij zo'n meltdown dan kunnen ze zeggen wat in een boekje staat maar voor elk kind is dat anders.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha ja, ik geloof dat zij het omgekeerde pad bewandelen nu. Hoewel ze in de eerste maanden wel eens hebben gezegd dat tweede nichtje nog rustiger was dan eerste. Toen heb ik me (onuitgesproken uiteraard) wel eens afgevraagd of ze daar bewusteloos mee bedoelden![]()
. En ze is nu (11 maanden) ook echt nog niet enorm aan de tantrums, maar er zit gewoon wat meer leven/temperament in, je moet echt wel wat meer d'r in de smiezen houden en is bv ook sneller gefrustreerd als ze iets wil wat niet lukt of wat ze nog niet kan oid.
Buurmeisje is een ander verhaal, die kan inderdaad ook echt helemaal over de flos gaan en daar totaal niet uit te halen zijn. Die ligt inderdaad rustig meer dan een half uur te krijsen. Meerdere keren per dag, als ze een lastige dag heeft. Daar is inderdaad ook bij het cb wel advies over gevraagd. Het gaat geloof ik de laatste tijd wel iets beter.
Echt he? Het praat en beweegt al-tijd. Dat praten in twee talenquote:Op zondag 26 juli 2026 17:04 schreef Morgane89 het volgende:
Mijn kleuter maakt ongeveer altijd geluid, behalve als we hem voorlezen of hij tv kijkt of zo. Hij praat, zingt of neuriet continu. Ik word er soms helemaal krankjorum van
O ja, bewegen ook. Wiebelen, frunniken, rennen in huis, dansen, of een combinatiequote:Op zondag 26 juli 2026 17:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Echt he? Het praat en beweegt al-tijd. Dat praten in twee talennog meer woorden tot je beschikking
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik het heeeeeerlijk vind om even geen kat te hebben. Ik heb enorm gejankt toen m’n kat een paar maanden terug overleed. Maar jeetje, het is toch wel erg fijn om niet nog iets te hebben dat aandacht vraagt en m’n huis voelt zoveel schoner zonder de kattenbak, brokjes en vooral kattenharen. Ik stoorde me daar nooit aan, tot ik een kind kreeg. Dus met baby twee op komst (erg snel op komst, want ik ben gisteren ineens opgenomen met zwangerschapsvergiftiging) is het erg fijn dat het huis even beestvrij is.quote:
Yes, de ballon zit erin dus waarschijnlijk morgen verder.quote:
Komt helemaal goed, thanks!quote:Op zondag 26 juli 2026 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh, opgenomen @:myraela sterkte met alles wat snel gaat gebeuren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |