abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221428774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had meer uit de gein een bod gedaan op een partij poloshirts, Amazon retouren. gewonnen, vandaag kwamen ze aan, 24 poloshirts van Schlesinger, Ralf Lauren, etc, allemaal in mijn grote (en passen ook perfect) voor 3 Euro het stuk. Wow, (kosten in de winkel tussen de 50 en 150 euro)
Doorverkopen aan mijn buurman?
Die heeft 1 roze 😉

Wat zijn de vakantieplannen Cat?
Heb je vast wel gepost..en overheen gelezen.
pi_221428805
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die heeft 1 roze 😉

Wat zijn de vakantieplannen Cat?
Heb je vast wel gepost..en overheen gelezen.
Spanje (zonsverduistering) en Londen (theater).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 25 juli 2026 @ 15:37:59 #199
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221428839
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die heeft 1 roze 😉

Neuh, die ga ik lekker zelf dragen de komende jaren.
pi_221429251
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Spanje (zonsverduistering) en Londen (theater).
Oh ja.
Nog zo veel nachtjes slapen dus…

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Neuh, die ga ik lekker zelf dragen de komende jaren.
dat is voldoende tot …2080 w/
pi_221429568
In mijn Aldi gisteren geen kressants in de diepvries aangetroffen trouwens :'(
Ook geen splitjes, die hadden ze vorig jaar zeker weten wel :(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_221429754
Nou inmiddels heb ik gestofzuigd en heeft B het toilet gepoetst. En nu is hij voor me naar de schoenmaker en gaat hij boodschappen halen.

Hij zegt dat hij me wel had gevraagd of ik het ok vond als die vriendin kwam koffiedrinken, namelijk "Vriendin wil koffie komen drinken, ik heb half 10 voorgesteld, vind je dat ok?" En tja, ik heb moeite om dan nog nee te zeggen want hij heeft eigenlijk al ja tegen haar gezegd. :')

En het zand is geen probleem, ik heb het immers zo op kunnen stofzuigen?

Hij wil weten wat hij kan doen om me weer blij te maken en ik wéét het niet meer. Hij wil vanavond iets leuks doen samen, lekker naar buiten.

Maar ik zit er zodanig doorheen dat de schoenmaker al een onoverkomelijk iets leek (uitleggen wat er kapot is aan de schoenen, krijg ik een bonnetje mee of een SMS of een mail, gaan ze me een bericht sturen als het klaar is of moet ik er op de bonnefooi langs, is het op naam of krijg je een nummer om de schoenen te halen, kunnen ze überhaupt zolen van sandalen repareren)

Nou moet ik vanavond gaan fietsen met B en een ijsje eten.
pi_221429971
Jij Tele moet niks. Wat zou je willen?

Stukkie fietsen? Ja, leuk.
pi_221430067
Is dat schoenmaker issue een autisme issue? Of een overprikkeld issue? Ik heb dat met tijden namelijk ook, maar kan inmiddels ietsje beter een soort van stappenplan voor mezelf maken wat het issue dan vaak oplost. Indien niet rant ik tegen F. Of mijn moeder. F. zou idd ook naar de schoenmaker gaan voor me. Mijn moeder ligt er aan, ze kan het ook erger maken :+

Het plan maken kan trouwens best dagen duren :') maar toen ik begin 20 was zat ik hyperventilerend te wiegen in een hoekje*, dus ik vind het wel een vooruitgang. Nu ik bijna 50 ben :Y)

*toen heb ik hulp gezocht. Had mss wat langer moeren lopen dat traject, maar dan zou de persoonlijkheidsstoornis geregistreerd worden i.p.v. de mildere angststoornis. Ofzoiets.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_221430127
Je moet natuurlijk niets @Tele6 Wanneer jij daar nu echt geen zin in hebt zal het echt niet leuker worden voor hem en voor jou. Want voor hem is daarmee waarschijnlijk de kous af “we hebben toch iets leuks gedaan samen” en bij jou sputttert het nog na
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 25 juli 2026 @ 17:29:07 #206
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221430265
Gatverdrie, Hel op de Fiets.
Ik had vanmiddag een groot blik gerookt paprikapoeder gekocht, ben er gek op, gebruik dat veel. Ben ik het blik deels aan het omvullen in een pot voor in de keuken, wat handzamere hoeveelheid, zie ik dat het "hot" is, en dat menen ze, het is bijna zo scherp als cayennepeper.
pi_221430439
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:05 schreef Syrena het volgende:
Is dat schoenmaker issue een autisme issue? Of een overprikkeld issue? Ik heb dat met tijden namelijk ook, maar kan inmiddels ietsje beter een soort van stappenplan voor mezelf maken wat het issue dan vaak oplost. Indien niet rant ik tegen F. Of mijn moeder. F. zou idd ook naar de schoenmaker gaan voor me. Mijn moeder ligt er aan, ze kan het ook erger maken :+

Het plan maken kan trouwens best dagen duren :') maar toen ik begin 20 was zat ik hyperventilerend te wiegen in een hoekje*, dus ik vind het wel een vooruitgang. Nu ik bijna 50 ben :Y)

*toen heb ik hulp gezocht. Had mss wat langer moeren lopen dat traject, maar dan zou de persoonlijkheidsstoornis geregistreerd worden i.p.v. de mildere angststoornis. Ofzoiets.
Autisme & overprikkeld denk ik. Normaal gaat het (met gepaste tegenzin) wel. En de schoenmaker in vorige woonplaats kende ik. :)

B is gegaan en meldde dat het een onverstaanbare meneer was, maar hij heeft nu een bonnetje waarmee ik de schoenen woensdag op kan halen.

Fijn trouwens van de vooruitgang. En dat F je kan helpen O+
pi_221430440
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik had vanmiddag een groot blik gerookt paprikapoeder gekocht, ben er gek op, gebruik dat veel. Ben ik het blik deels aan het omvullen in een pot voor in de keuken, wat handzamere hoeveelheid, zie ik dat het "hot" is, en dat menen ze, het is bijna zo scherp als cayennepeper.
Dosering langzaam opschroeven en uiteindelijk heb je de pittigheidstolerantie van @z80 ^O^
pi_221430456
Ondertussen heb ik die ellendige douche ook weer gepoetst. B had het putje ontstopt (erg lief) en de zwarte meuk zat tot een meter hoog tegen de muur (erg jammer). Gefixt ^O^
pi_221430469
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Autisme & overprikkeld denk ik. Normaal gaat het (met gepaste tegenzin) wel. En de schoenmaker in vorige woonplaats kende ik. :)

B is gegaan en meldde dat het een onverstaanbare meneer was, maar hij heeft nu een bonnetje waarmee ik de schoenen woensdag op kan halen.

Plaatsvervangend opgelucht dat je niet naar de onverstaanbare meneer hoefde *O* nou ja, alleen voor ophalen, dan hoef je woe alleen met bonnetje te zwaaien :s)

Ja, F. O+
Net tweede emmertje :r geleegd, zo rot voor 'm. Hoop dat het morgen beter gaat.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 18:08:27 #211
63722 z80
I fink you freaky
pi_221430475
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Zou het wat zijn om een planbord op te hangen? Kun je daar de klusjes op schrijven met een B of T er voor.

Je woont samen met een nerd. Eentje die gewent is dat het niet stof en zand vrij is. Zolang de wc en bed nog bereikbaar zijn is het goed. Dat duurt even voordat dit is aangepast.
En wees duidelijk. Als hij de wc zou schoonmaken, en jij vind te te lang duren, zet dan de fles schoonmaakmiddel OP de wc. Zodat hij er niet omheen kan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 juli 2026 @ 18:08:47 #212
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221430477
Herken me deels wel in B. Het weekend is er om uit te te trekken :+. Ben in mijn geval twee vd drie dagen de hort op. Die derde dag is wel voor de dingen die ook moeten gebeuren. Vaak met tegenzin.
Al heb ik deze week veel ovenschotels gegeten. En in de tijd dat het in de oven stond heb ik over de week toch mn keuken incluis vele kastjes eens uitgemest en gepoetst.
Maar goed ik heb makkelijk praten ben alleen. Dus ik doe waar ik zin in heb en hoef maar minimaal met anderen rekening te houden.

Maar je moet niets Tele!

Ik was in de ouwe achtertuin van Bloes en de huidige van Vlinder. Amelisweerd en Rhijnauwen :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 25 juli 2026 @ 18:10:01 #213
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221430484
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dosering langzaam opschroeven en uiteindelijk heb je de pittigheidstolerantie van @:z80 ^O^
Wanneer ik heet wil gebruik in heet, ik wil een mooie gerookte paprikasmaak. Verder kook ik ook voor anderen
pi_221430513
Ik had een fijne dag met de vijf honden (en liefste). Buurpuppy kwam ook spelen (ook eentje van Mooitje), dus dat was Mooitje + 3 van haar pups (nr 1, 2 & 3), oppashond & schattige hond. En een vriendin (moeilijk vind ik dat, iemand zo noemen, maar goed, de enige persoon die ik afgelopen 20 jaar ietwat heb weten te binden)
Met een hond natuurlijk, dus we hebben gewandeld met zeven honden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221430551
PS: dat alle moeilijkheden @Tele6 niet aan te rekenen zijn betekent niet dat alles B's schuld is.

Hij heeft al jaren samengewoond; blijkbaar kan hij dat. Maar elke samenwoonpartner is anders en daar is geen van beide 'schuldig' aan.

@Tele6 wees liever voor jezelf!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221430558
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Die heb ik ook ooit eens verwisseld, maar kwam er pas achter toen het al in de lasagnesaus zat. Moest er een liter passata bij doen en best wat suiker om het eetbaarder te maken
  zaterdag 25 juli 2026 @ 19:43:05 #217
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221431019
En wanneer het een klein potje geweest was.... Maar het is een Fucking kilo
pi_221431037
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 19:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En wanneer het een klein potje geweest was.... Maar het is een Fucking kilo
Da’s wel sund

Kleine potjes kopen, leuk stickertje erop en cadeau geven aan vrienden? (Met waarschuwing)
pi_221431849
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 18:08 schreef borisz het volgende:
Herken me deels wel in B. Het weekend is er om uit te te trekken :+. Ben in mijn geval twee vd drie dagen de hort op. Die derde dag is wel voor de dingen die ook moeten gebeuren. Vaak met tegenzin.
Al heb ik deze week veel ovenschotels gegeten. En in de tijd dat het in de oven stond heb ik over de week toch mn keuken incluis vele kastjes eens uitgemest en gepoetst.
Maar goed ik heb makkelijk praten ben alleen. Dus ik doe waar ik zin in heb en hoef maar minimaal met anderen rekening te houden.

Maar je moet niets Tele!

Ik was in de ouwe achtertuin van Bloes en de huidige van Vlinder. Amelisweerd en Rhijnauwen :+
Da's dichter bij mijn tuin dan bij die van vlinder denk ik :W mooi he?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 21:48:41 #220
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221432173
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 19:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Da’s wel sund

Kleine potjes kopen, leuk stickertje erop en cadeau geven aan vrienden? (Met waarschuwing)
Goed idee
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juli 2026 @ 07:18:21 #221
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221433659
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 21:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Da's dichter bij mijn tuin dan bij die van vlinder denk ik :W mooi he?
Ja :)
Ben er wel vaker geweest. En ook meerdere keren doorgelopen naar WbDuurstede.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221433774
Mogge!

Onze emoe heeft allemaal kleine emoetjes gelegd :')
pi_221433855
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 07:18 schreef borisz het volgende:

[..]
Ja :)
Ben er wel vaker geweest. En ook meerdere keren doorgelopen naar WbDuurstede.
Leuk klein centrum met mijn favo kapster👍🏼en eten op de markt.
Toch ook zo groot, dat je er kunt verdwalen en rondjes rijden :@

Gezien de temp volgende week even gecheckt: het hotel heeft airco op alle kamers w/
pi_221434093
F. kan weer rechtop zitten O+
Ik heb al 3 ramen gewassen van opluchting :')
pi_221434135
Mogge!

Waar gaan jullie heen @AnneX ?

Wijk bij Duurstede, dan moet ik altijd denken aan een bezorgde statushouder die daaraan gekoppeld was. Vroeg zich af of het daar allemaal duurder was dan in de rest van Nederland _O-

Was gisteravond in gesprek met iemand die heel misschien Teuntje wil hebben. En later uit Spanje bericht dat er nog een stel belangstelling voor haar heeft.
Ik ga dat gekke lieve beestje zo missen maar mijn lijf zal het fijn vinden
pi_221434375
Ik hoop dat er goede kandidaten bijzitten @Kaatje1 !

Ik heb net weer voor de hele week boodschappen ingeslagen bij de Lidl. Tegenwoordig met zelfscan, heerlijk. Ik kreeg controle op de soort bananen, had bio gekozen. De dame na mij kreeg dezelfde controle, maar die had bio als ‘gewoon’ afgewogen dus ik snap waarom de controle er is. Morgen komt picnic de laatste niet-Lidl dingen brengen en dan hebben we weer structuur O+.
  zondag 26 juli 2026 @ 10:31:50 #227
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221434398
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 10:28 schreef Tuindier het volgende:
Ik hoop dat er goede kandidaten bijzitten @:Kaatje1 !

Ik heb net weer voor de hele week boodschappen ingeslagen bij de Lidl. Tegenwoordig met zelfscan, heerlijk. Ik kreeg controle op de soort bananen, had bio gekozen. De dame na mij kreeg dezelfde controle, maar die had bio als ‘gewoon’ afgewogen dus ik snap waarom de controle er is. Morgen komt picnic de laatste niet-Lidl dingen brengen en dan hebben we weer structuur O+.
Je bent de allereerste die ik positief zie praten over de Lidl zelfscan. Ik ben groot fan van zelfscan maar die van de Lidl is echt gemaakt om me woest te krijgen met dat idiote systeem.
Spoilers!
pi_221434435
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Je bent de allereerste die ik positief zie praten over de Lidl zelfscan. Ik ben groot fan van zelfscan maar die van de Lidl is echt gemaakt om me woest te krijgen met dat idiote systeem.
Ik vind de zelfscan bij de Lidl ook tof. Als je onderweg scant dan. Die hoerige weegschaal daarentegen :r :r :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221434445
quote:

[..]
Ik vond ‘t even wennen maar kan er nu goed mee overweg. Wel iets vaker assistentie bij nodig dan de andere supers maar dat stoort me niet.
  zondag 26 juli 2026 @ 10:42:07 #230
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221434470
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 10:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vind de zelfscan bij de Lidl ook tof. Als je onderweg scant dan. Die hoerige weegschaal daarentegen :r :r :r
Die weegschaal ja }:| }:| }:|
Spoilers!
pi_221434502
Ik zag meer mensen klagen maar bij mij had de weegschaal alles in één keer raak. Wat doet ie dan hoerig?
pi_221434514
Probeer die weegschaal eens te doen met een helpende peuter.

"NIET op leunen! Niet aankomen! Niet richting de weegschaal ademen! Niets afpakken! Niet zo snel aangeven!"

"Waarom niet mama?"

"Dan raakt de weegschaal in de war"

"Waaróm raakt de weegschaal in de war?"

"ALS IK DAT TOCH EEN WIST JONGEN!"

Ellendig onding. (De weegschaal, niet de peuter).
  zondag 26 juli 2026 @ 10:59:08 #233
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221434574
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 10:50 schreef Clubsoda het volgende:

"NIET op leunen! Niet aankomen! Niet richting de weegschaal ademen! Niets afpakken! Niet zo snel aangeven!"

"Waarom niet mama?"

Ik kan dit bijna voelen ;(
Spoilers!
  zondag 26 juli 2026 @ 11:09:28 #234
63722 z80
I fink you freaky
pi_221434662
quote:

[..]
Wat is daar mis mee?
Die dingen hier in Duitsland scannen en wegen goed en snel.
pi_221434682
Nu moet ik binnenkort naar de Lidl voor een zelfscan en weegschaal onderzoek :+
Moet dan wel naar omliggende gebieden, want natuurlijk hebben we in dit kakdorp alleen juweliers :{w
pi_221434691
Het ligt denk ik ook aan wélke weegschaal je bedoelt. Die om producten af te wegen werkt bij mij altijd prima (maar ik heb ook nooit peuters mee). Wél irritant vind ik de Lidl winkels waarbij je elke keer na het scannen van een product, dat product in de 'weegschaal' bak moet zetten voor je door kunt met het volgende product. Dat maakt het meteen twee keer zo langzaam. Dat hebben ze overigens ook wel verwarrend gedaan, op die bak staan dan stickers met weegschaal, maar op de daadwerkelijke weegschaal voor af te wegen producten staat niks. Gelukkig heeft mijn Lidl niet zo'n weegschaal bak, daar kan ik gewoon alles scannen en in tas gooien.

@Tele6 kun je aan B uitleggen dat als hij zegt "vriendin wil langskomen voor koffie, ik heb half 10 voorgesteld, is dat ok?" de vraag vooral gericht lijkt op of het tijdstip oké is, ipv op of het überhaupt ok is als ze komt? En dat het fijn is om dus éérst te overleggen of het uitkomt, vóór hij een tijd voorstelt? Want ik snap wel dat je bij deze vraagstelling ook niet echt meer het gevoel hebt dat je nee kan zeggen op het überhaupt komen. Misschien ziet hij gewoon niet zo dat als hij aan haar half 10 voorstelt, dat dus al de indruk wekt dat het kan?

Overigens eens met @sigme dat het feit dat het niet aan jou ligt, ook niet maakt dat alles B's schuld is. Ik denk dat hij vanuit zijn eerdere ervaringen met A misschien veel meer directe communicatie gewend is, waardoor hij bij minder of geen directe terugkoppeling echt niet snapt wat nou het probleem is en waar dit vandaan komt. Ik denk wel dat het een verantwoordelijkheid van jullie allebei is om te zorgen dat jullie elkaar beter gaan snappen, en dat het te simpel is om die verantwoordelijkheid volledig bij jou te leggen of te zeggen dat jij maar weer autisme begeleiding moet krijgen zodat je beter om kan gaan met onverwachte wendingen. Daar mag ook best vanuit de andere kant meer rekening mee gehouden worden en meer afstemming voor plaatsvinden dan nu het geval is. Maar het belangrijkste lijkt me wel om er eens, op een moment dat ieders emoties wat zijn gezakt, echt goed over te praten. Wat gebeurt er vanuit jouw oogpunt, wat voor effect heeft dat op jou, etc - zodat hij begrijpt welke effecten zijn handelen op jou heeft. En andersom ook, wat gebeurt er vanuit zijn oogpunt. Misschien dat jullie dan samen wel kunnen pinpointen waar het dan precies mis gaat - bv welke dingen worden er gedacht maar niet uitgesproken waardoor bij de ander een reactie komt die niet was gekomen als het wél uitgesproken was? Ik kan me bv voorstellen dat B misschien wel heeft gedacht dat hij nog ruim genoeg tijd had voor de wc schoonmaken na babyzwemmen. En dat als hij ook bij jou had aangegeven dat hij meegaat babyzwemmen, en daarna dan de wc zal schoonmaken, en op de terugweg evt ook wel boodschappen mee kan nemen als handig, jij je ook heel anders gevoeld had.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 26-07-2026 11:30:40 ]
  zondag 26 juli 2026 @ 11:16:17 #237
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221434712
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die weegschaal ja }:| }:| }:|
In Schotland hadden ze dit bij vrijwel iedere supermarkt.
Heel irritant, vooral als je de boel gewoon in je tas wil doen zoals altijd. _O-
pi_221434792
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 18:16 schreef sigme het volgende:
En een vriendin (moeilijk vind ik dat, iemand zo noemen, maar goed, de enige persoon die ik afgelopen 20 jaar ietwat heb weten te binden)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds ik je post last spookt ie rond in mijn hoofd. :)
Ik herken het 'weten te binden' met maar 1 vriendin. Nog nooit zo'n lange vriendschap met iemand gehad, ik ken haar sinds 2007, ook als collega's begonnen, maar inmiddels zo hecht dat we bijna dagelijks contact hebben.
En elkaar eigenlijk maar weinig echt 'zien'.
pi_221434805
Die weegschaal is even puzzelen, maar ook daar geldt (voor mij) als je het ding eenmaal onder de knie hebt werkt het prima. Tenzij je er een behulpzame kleuter bij hebt, dan is die weegschaal een onneembare horde.

Ik laad m'n boodschappen in kratten en bij de Lidl heb ik zeker 2 kratten nodig, dus ik heb sowieso altijd eerst een assistent nodig om m'n kratten-op-weegschaal goed te keuren.

De Lidl-zelfscan in de winkel met eigen mobiel vind ik dan weer totaal onmogelijk.
pi_221434838
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:27 schreef Blues het volgende:

[..]
Sinds ik je post last spookt ie rond in mijn hoofd. :)
Ik herken het 'weten te binden' met maar 1 vriendin. Nog nooit zo'n lange vriendschap met iemand gehad, ik ken haar sinds 2007, ook als collega's begonnen, maar inmiddels zo hecht dat we bijna dagelijks contact hebben.
En elkaar eigenlijk maar weinig echt 'zien'.
Ik hoor jou heel weinig over 'vriendinnen' (of 'vrienden'); heb jij ze wel?

Deze 'nieuwe' van mij heb ik leren kennen in 2013 ofzo en onlangs toen wij pups hadden heb ik haar weer eens benaderd; we bleken elkaar in de 9(!) jaar daarvoor niet gezien te hebben. Maar dat is wel ongeveer mijn niveau van vriendschap :')
pi_221434938
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 09:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Waar gaan jullie heen @:annex ?

Wijk bij Duurstede, dan moet ik altijd denken aan een bezorgde statushouder die daaraan gekoppeld was. Vroeg zich af of het daar allemaal duurder was dan in de rest van Nederland _O-

Was gisteravond in gesprek met iemand die heel misschien Teuntje wil hebben. En later uit Spanje bericht dat er nog een stel belangstelling voor haar heeft.
Ik ga dat gekke lieve beestje zo missen maar mijn lijf zal het fijn vinden
Citytrip gaat helemaal naar Koekstad.

Jammer hoor! dat Teuntje niet matcht met je lijf. Je vertelt er verder leuk en amusant over. Zoals dat slepen met haar speelgoed.
Stiekem hoopte ik dat het goed zou gaan. En velen met mij, vermoed ik.
pi_221434947
Koekstad als in Antwerpen?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221434949
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:45 schreef Pinnenmutske het volgende:
Koekstad als in Antwerpen?
Deventer ;)
  zondag 26 juli 2026 @ 11:46:21 #244
63722 z80
I fink you freaky
pi_221434954
Gezien alle commentaar over de weegschaal en kratten even google er bij gehaald.
Die onzin weegmeuk hebben we in Duitsland gelukkig niet. Enkel 1 weegschaal voor groente/fruit. En dat is voor Duitsers al moeilijk genoeg.
pi_221435094
Dat was een half uurtje miezer en er is al weer blauw te zien.
Vanmiddag is de afsluitende tijdrit voor 100 kinderen, slippend over de rotonde. Of is het asfalt al weer droog?
De eerste vijf waaronder één meisje zitten binnen 2 sec van elkaar.
Bergklassement, dijkklassement, tussensprint worden afwisselend gewonnen door vriendjes van elkaar. Nu even rivalen.
Vanmiddag de prijsuitreiking en Alle kinderen krijgen een prijs.
De leukste vind ik ‘Scheet van de week’ = schatje.
De hele week met allerlei nevenactiviteiten als slapen? bij de boer, polderen, zwembad is allemaal georganiseerd door de ex renners in talloze commissies.
pi_221435102
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:46 schreef sigme het volgende:

[..]
Deventer ;)
Koelkast. w/
pi_221435123
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:46 schreef z80 het volgende:
Gezien alle commentaar over de weegschaal en kratten even google er bij gehaald.
Die onzin weegmeuk hebben we in Duitsland gelukkig niet. Enkel 1 weegschaal voor groente/fruit. En dat is voor Duitsers al moeilijk genoeg.
Bij jou in Duitsland niet.. in Nettetal-Kaldekirchen, waar ik af en toe boodschappen doe op vakantie, helaas wel.
pi_221435159
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 10:50 schreef Clubsoda het volgende:

"Waarom niet mama?"

Het probleem van de weegschaal 1 in zin. Is gewoon kut.

Met je telefoon onderweg alles al scannen daarentegen O+ O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221435270
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:33 schreef sigme het volgende:

Ik hoor jou heel weinig over 'vriendinnen' (of 'vrienden'); heb jij ze wel?

Deze 'nieuwe' van mij heb ik leren kennen in 2013 ofzo en onlangs toen wij pups hadden heb ik haar weer eens benaderd; we bleken elkaar in de 9(!) jaar daarvoor niet gezien te hebben. Maar dat is wel ongeveer mijn niveau van vriendschap :')
Altijd maar 1 of 2. Rest zie ik als kennissen denk ik?
SPOILER
Lekker om het eens uit te schrijven :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 26-07-2026 13:28:34 ]
pi_221435276
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Citytrip gaat helemaal naar Koekstad.

Jammer hoor! dat Teuntje niet matcht met je lijf. Je vertelt er verder leuk en amusant over. Zoals dat slepen met haar speelgoed.
Dat het goed zou komen hoopte ik ook, maar gisteren zat ik te lezen en ze sprong meerdere keren op schoot. Ik had steeds niet door dat ze aanstalten maakte want dan kan ik het voorkomen. En vanochtend sprong ze weer op me toen ik in bed lag. En dat doet zo’n pijn steeds en duurt ook totdat het wegtrekt. Probeert ook steeds dat ze op de bank naast me komt liggen (hoopte dat dat ook ok is voor haar) maar ze blijft aandringen om op schoot te komen en ook te trappelen.
pi_221435452
Oh jullie bedoelen de weegschaal bij de zelf-scan-en-afrekenkassa aan het einde? Ik had nu zelfscanindewinkel, en enkel de weegschaal bij de groente. Die was even wennen ja, maar dat kende ik al uit de UK waar ik in het begin er ook steeds ruzie mee had.
pi_221435520
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:44 schreef AnneX het volgende:

Dit ja!
Zo jammer dat ze weg moet.. maar zo'n enorm miauwende kat, naast het op je zere lijf springen lijkt me ook wel heel vervelend.
pi_221435528
Meestal vergeet ik te wegen maar het is soms onduidelijk aangegeven
Werewolf
pi_221435550
Mijn haar staat maar weer eens in de verf :+

Hier miezer, nu ff droog maar straks ook weer regen. Daarom gaan we met een social deal einde middag richting strandtent (nu dus niet druk met dit weer) in Zandvoort voor een hapje eten. Voor het eerst weer buiten de deur, nu in g's zoveelste leven ;)

Aankomende week weer heet en wij gaan (is een verzette afspraak ivm g's opname) op de heetste dag woensdag _O- naar Amsterdam en hijsen ons in een Rembrandt/Vermeer pak voor de milkmaildexperience :') Is een kado voor mijn pensionering van mijn collega's.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 26-07-2026 13:21:50 ]
pi_221435555
Is het dan zo anders die weegschaal dan die van bijv. AH ?
pi_221435565
Soms staat het er niet eens bij maar dan hoor ik het bij de kassa

Belgie he
Werewolf
pi_221435703
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:29 schreef sigme het volgende:
Die weegschaal is even puzzelen, maar ook daar geldt (voor mij) als je het ding eenmaal onder de knie hebt werkt het prima. Tenzij je er een behulpzame kleuter bij hebt, dan is die weegschaal een onneembare horde.

Ik laad m'n boodschappen in kratten en bij de Lidl heb ik zeker 2 kratten nodig, dus ik heb sowieso altijd eerst een assistent nodig om m'n kratten-op-weegschaal goed te keuren.

De Lidl-zelfscan in de winkel met eigen mobiel vind ik dan weer totaal onmogelijk.
Die telefoon zelfscan werkt voor mij juist weer best oke.
Soms gedoe met telefoon die op slot schiet.
En vervolgens bij de zelfscanweegschaalkassahel alleen je foon scannen, betalen en :W naar iedereen die nog aan het vloeken en wegen en inpakken is O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221435733
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:11 schreef Blues het volgende:
Is het dan zo anders die weegschaal dan die van bijv. AH ?
Lidl heeft bij het betalen een weegschaal waar je al je boodschappen op moet zetten nadat je ze gescand hebt. Extra controle of je alles wel afgerekend hebt. Eigen tasjes tasjes zijn ingewikkeld qua gewicht, zelfs 1 ademteug richting die weegschaal en het ding schiet al in storing.

AH heeft deze bij mijn weten niet. Alleen de bekende groenten- en fruit weegschalen in de winkel. Kun je op gaan staan en ze werken nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 26-07-2026 13:43:44 ]
pi_221435803
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:09 schreef z80 het volgende:

[..]
Wat is daar mis mee?
Die dingen hier in Duitsland scannen en wegen goed en snel.
Het werkt niet met een tas. Dus je moet eerst alles op de weegschaal leggen en dan in je tas doen. Dat duurt langer. Je kunt niet doorwerken, want alles moet eerst in de weegschaal en dan herkend worden door de weegschaal. Als je er tegenaan leunt raakt ie van slag. Het duurt vooral oneindig veel langer dan nodig.
pi_221435837
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 11:29 schreef sigme het volgende:

Was het maar een kleuter. Kleuters zijn gewend aan gestructureerde opdrachten en instructies. Hebben enige impulscontrole.

Peuter kunnen drie dingen: waarom zeggen, rennen (dus niet stoppen!) en in een oogwenk overal hun kleine friemelvingertjes op loslaten. Oh, en gillen als ze een van deze dingen niet mogen.

Ik vind peuters echt briljant hoor, maar God, wat zijn ze onpraktisch.
pi_221435844
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Het probleem van de weegschaal 1 in zin. Is gewoon kut.

Met je telefoon onderweg alles al scannen daarentegen O+ O+
Echt he? Het is net iemand met PMS. Een scheve blik en je kunt het de rest van de dag bezuren. Wat een hooggevoelige zieltjes.
pi_221435901
Wat een gedoe met die weegschalen. Ik kom hooguit bij de Deka en die is simpel.

Nou, de (mogelijk) nieuwe eigenaren van Teuntje gaan een filmpje van hun huis maken wanneer Spanje dat goedkeurt maken ze een afspraak met mij om haar op te halen. Ze klinken echt heel enthousiast.
pi_221435960
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:45 schreef Clubsoda het volgende:
Was het maar een kleuter. Kleuters zijn gewend aan gestructureerde opdrachten en instructies. Hebben enige impulscontrole.

Oh ja sorry, peuter. Dreumes. Klein kind. Ik heb niet veel nuance-aanduiding binnen 'drie turven hoog'.
pi_221435972
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 13:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Het werkt niet met een tas. Dus je moet eerst alles op de weegschaal leggen en dan in je tas doen. Dat duurt langer. Je kunt niet doorwerken, want alles moet eerst in de weegschaal en dan herkend worden door de weegschaal. Als je er tegenaan leunt raakt ie van slag. Het duurt vooral oneindig veel langer dan nodig.
Werkt het helemaal niet? Bij Lidl in Duitsland waar ik wel eens kom, werkt het als je de tas in de bak zet vóórdat je begint met je producten scannen/op start klikken. Dan neemt hij dat gewicht als nulpunt. Zou wel stom zijn als ze dat in NL niet zo hebben gedaan..

Nogmaals zeer blij dat mijn Lidl dit nog niet heeft bij de zelfscankassa's *O* (afkloppen..). Dus je kunt ook hier boodschappen komen doen ;)
pi_221435991
Oh en @borisz zijn wandelronde was inderdaad meer in de achtertuin van Club dan die van mij :Y . Wel in de achtertuin van mijn oudste uni en mijn huidige fysio!
pi_221436142
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh ja sorry, peuter. Dreumes. Klein kind. Ik heb niet veel nuance-aanduiding binnen 'drie turven hoog'.
:N
Peuter <> dreumes :D

Baby<dreumes<peuter<kleuter
pi_221436165
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Werkt het helemaal niet? Bij Lidl in Duitsland
Jawel hoor :Y

Als je maar niet hoest, zucht, ademt, stampt, je haast, lucht in je tas hebt etc
pi_221436305
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Baby liggen of kruipen en huilen. Geen tanden, heel schattig.
Dreumesen kruipen of lopen zonder controle, zeggen niets en begrijpen ook niets. Als je denkt "kamikaze", dan is het een dreumes. Als het in een gangpad ligt te gillen ook.
Peuters praten. Héél veel. Ze lopen, maar vaker rennen ze en bijna net zo vaak vallen ze ook. Ze peuteren ook daadwerkelijk aan alles.
Kleuters gaan naar school. Dat zijn al bijna mensen.
pi_221436328
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:03 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Werkt het helemaal niet? Bij Lidl in Duitsland waar ik wel eens kom, werkt het als je de tas in de bak zet vóórdat je begint met je producten scannen/op start klikken. Dan neemt hij dat gewicht als nulpunt. Zou wel stom zijn als ze dat in NL niet zo hebben gedaan..

Nogmaals zeer blij dat mijn Lidl dit nog niet heeft bij de zelfscankassa's *O* (afkloppen..). Dus je kunt ook hier boodschappen komen doen ;)
Als je een boodschappentas hebt, dan werkt het (meestal). Met een rugzak, wat je 9 van de 10 keer hebt, niet. De bodem is denk ik te dik, of het oppervlakte te klein. Dus dam is het bij elk product "fout!!! Product niet herkend". Dus dan moet het naast de tas en na het betalen in de tas.

Persoonlijk denk ik dat de vertraging door die krengen veel meer kost dan de misgelopen kosten door diefstal. Maar goed.
pi_221436385
Het gaat snel, Teuntje zal waarschijnlijk dinsdag al verhuizen ;(
pi_221436473
@Kaatje1 wat dubbel. Maar wel ook echt fijn en goed en leuk dat zo'n leuk katje weer nieuwe mensen vindt. Ik hoop dat ze nu haar definitieve plekje heeft, ze heeft bij jou een goed tussenstation gehad :Y
pi_221436604
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh wauw. Naar Spanje of in NL?
pi_221436655
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh wauw. Naar Spanje of in NL?
Nederland, naar wat ooit @Lonaa city was (misschien nog wel maar dat weet ik niet zeker) daar waar mijn grootouders zijn geboren
pi_221436686
Ik hoop dat jij ook nog een poesje vind dat precies bij jou past, @Kaatje1
pi_221436862
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:

Nederland, naar wat ooit @:lonaa city was (misschien nog wel maar dat weet ik niet zeker) daar waar mijn grootouders zijn geboren
Ik ben plaatsvervangend blij voor haar dat ze niet weer een hele vliegreis hoeft mee te maken.

En idd hopelijk voor jou een beter passende poes!
Mss toch eentje vanaf heel jong? Zodat er nog wat te 'leren' valt. :D
pi_221436955
Ik denk eerlijk gezegd dat kittens nog veel springeriger zijn. Ik zou juist eerder denken aan eentje van een jaar of 2, die bij een gastgezin in huis zit (als enige kat of met die van het gezin zelf), zodat ze echt goed weten hoe hij/zij zich in huiselijke setting gedraagt.

Verder wat @sigme zegt, @Kaatje1: wat ontzettend fijn dat ze een nieuw huisje gevonden heeft, en wat fijn voor jouw lijf, maar ook verdrietig dat je weer afscheid moet nemen!
pi_221436958
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ben plaatsvervangend blij voor haar dat ze niet weer een hele vliegreis hoeft mee te maken.

En idd hopelijk voor jou een beter passende poes!
Mss toch eentje vanaf heel jong? Zodat er nog wat te 'leren' valt. :D
Ze was ook niet komen vliegen, ze is op een vrijdag om 10.30 op transport gegaan in een mandje in een busje met 7 katten en 3 honden (geen idee hoe dat onderweg ging) en zaterdag om 17 uur uit het mandje gekomen hier in huis.

En eigenlijk wil ik geen kitten, die krijgen altijd wel een huisje. Ga nu (over een tijdje) op zoek naar een kat die wegens omstandigheden ergens weg moet en waar ze weten hoe ze in huislijke omgeving is. In de appgroep zie je katten langskomen die, nu ze een eigen plek hebben, totaal anders blijken te zijn dan de omschrijving. In het asiel zitten ze in grote groepen en katachtigen zijn (behalve leeuwen) over het algemeen solo dieren. Vaak een of twee anderen gaat goed, maar als ik zag hoe Elin veranderde na de dood van Nika en ook bij vrienden waar één kat er niet meer is, gaat het zoveel beter met de overgebleven twee
pi_221436969
Wat @vlindertje89 zegt 😉
pi_221437027
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Baby liggen of kruipen en huilen. Geen tanden, heel schattig.
Dreumesen kruipen of lopen zonder controle, zeggen niets en begrijpen ook niets. Als je denkt "kamikaze", dan is het een dreumes. Als het in een gangpad ligt te gillen ook.
Peuters praten. Héél veel. Ze lopen, maar vaker rennen ze en bijna net zo vaak vallen ze ook. Ze peuteren ook daadwerkelijk aan alles.
Kleuters gaan naar school. Dat zijn al bijna mensen.
Ik krijg steeds meer het idee dat mijn oudste nichtje echt wel érg rustig is :+ . Die is altijd heel beheerst geweest, echt nooit ook maar enkele kamikaze neigingen in kunnen bespeuren. Eigenlijk nooit tantrums, het 'ergste' dat ik heb meegemaakt is een 'hmm :( ;(' _O- en dan moest ik gaan uitvinden waar ze niet content mee was. Jongste zit duidelijk meer pit in, ik stond rustig te koken en een minuut later hing ze in de ene kattenfontein en één keer mn blik afwenden verder hing ze in de ander aan de andere kant van de kamer :+
pi_221437030
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jawel hoor :Y

Als je maar niet hoest, zucht, ademt, stampt, je haast, lucht in je tas hebt etc
Wil je erover praten?
pi_221437051
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat verdrietig -O- wat fijn *O*

Zal heel dubbel zijn voor je. Maar ze is zo opgebloeid bij jou, die gaat vast snel wennen O+

Ga jij kijken naar een andere kat?
pi_221437108
Ja ik ga wel kijken maar niet direct. Even hiervan bijkomen. Maar mocht het zo zijn dat er een kat in nood langskomt (baasje plotseling naar een tehuis of erger) dan kan dat zomaar veranderen
pi_221437226
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 15:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat mijn oudste nichtje echt wel érg rustig is :+ . Die is altijd heel beheerst geweest, echt nooit ook maar enkele kamikaze neigingen in kunnen bespeuren. Eigenlijk nooit tantrums, het 'ergste' dat ik heb meegemaakt is een 'hmm :( ;(' _O- en dan moest ik gaan uitvinden waar ze niet content mee was. Jongste zit duidelijk meer pit in, ik stond rustig te koken en een minuut later hing ze in de ene kattenfontein en één keer mn blik afwenden verder hing ze in de ander aan de andere kant van de kamer :+
Oh ja, dat is wel heel rustig. Leuk voor ouders die denken dat door hun briljante opvoeding komt :+

De mijne stond bijvoorbeeld met 10 maanden opeens halverwege de trap. Dook vorig jaar van de leuning van de bank. Hij is al ontelbare keren op zijn knieën op straat gevallen omdat hij sneller rent dan zijn benen kunnen. Laatst deed hij dat ook en bedacht in zijn val dat een koprol ook wel kon en bedacht zich toen zijn voorhoofd de stoep raakte, opnieuw. :') Hij springt zonder moeite bij de gymles 1,5 meter naar beneden (op een mat wel). En hij zit al-tijd overal aan te prutsen. Hij praat nooit niet. Ik denk niet dat hij dagelijks boos is ergens over, maar zeker om de dag. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 26-07-2026 18:33:42 ]
pi_221437268
quote:
17s.gif Op zondag 26 juli 2026 14:47 schreef Clubsoda het volgende:
Persoonlijk denk ik dat de vertraging door die krengen veel meer kost dan de misgelopen kosten door diefstal. Maar goed.
Ik ga door die rotkassa’s als ik al weet dat m’n humeur slecht is, of ik veel boodschappen heb gewoon weer naar de ouderwetse kassa. Terwijl ik toch nog niet echt een boomer ben.
pi_221437297
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh ja, dat is wel heel rustig. Leuk voor ouders die denken dat door hun briljante opvoeding komt :+

De mijne stond met 11 maanden opeens halverwege de trap. Dook vorig jaar van de leuning van de bank. Hij is al ontelbare keren op zijn knieën op straat gevallen omdat hij sneller rent dan zijn benen kunnen. Laatst deed hij dat ook en bedacht in zijn val dat een koprol ook wel kon en bedacht zich toen zijn voorhoofd de stoep raakte, opnieuw. :') Hij springt zonder moeite bij de gymles 1,5 meter naar beneden (op een matje wel). En hij zit al-tijd overal aan te prutsen. Hij praat nooit niet. Ik denk niet dat hij dagelijks boos is ergens over, maar zeker om de dag. En ik vind dit exemplaar echt 10x makkelijker dan de oudste :+
Nichtje kon ook wel de trap op klimmen, maar super beheerst, en als ik zei ik ga even boven een trui halen, blijf jij beneden, dan deed ze dat ook braaf :D . In de speeltuin deed ze wel heel lang bij vallen in het zand zich niet opvangen met haar handen, want dan werden haar handen vies _O- . Maar viel ook niet zo vaak.

Nu praat ze ook wel vrij veel, maar vaak ook wel ook echt overdacht. Dat ze een tijdje wat zit te observeren en dan haar overpeinzingen daarover deelt :D . Ze is minder dan buurmeisjes echt alles wat ze doet aan het ondertitelen. Maar gelukkig laat ze niet de kaas van dr brood eten inmiddels, als buurmeisje iets afpakt waarmee zij speelde dan zegt ze daar iets van en als buurmeisje wat wil doen wat zij niet wil dan zegt ze dat ook gewoon en gaat ze doen waar ze zelf zin in heeft. Nog steeds geen tantrums overigens, soms gaat ze een beetje dreinen of nog steeds de 'hmm :( ;( ' maar daar is ze ook heel makkelijk weer uit te halen door af te leiden of te zeggen dat wat ze wil echt niet kan/mag/gaat gebeuren. En ze is niet bang, maar wel voorzichtig, dus bewegen gaat nog steeds vrij beheerst. Zal niet zomaar ergens op klimmen of af springen als je niet kijkt.

Garantie tot mijn voordeur, geen idee hoe ze thuis is :+ maar broertje en schoonzus hebben haar wel ook altijd al voorzichtig genoemd, dus ik denk toch wel redelijk vergelijkbaar.
pi_221437299
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 12:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat het goed zou komen hoopte ik ook, maar gisteren zat ik te lezen en ze sprong meerdere keren op schoot. Ik had steeds niet door dat ze aanstalten maakte want dan kan ik het voorkomen. En vanochtend sprong ze weer op me toen ik in bed lag. En dat doet zo’n pijn steeds en duurt ook totdat het wegtrekt. Probeert ook steeds dat ze op de bank naast me komt liggen (hoopte dat dat ook ok is voor haar) maar ze blijft aandringen om op schoot te komen en ook te trappelen.
Awww zonde! Ik heb niet het hele teuntje verhaal gevolgd. Maar dat klinkt als kattengedrag waar veel mensen juist blij van zouden worden zo’n schootplakker. Dus die komt vast helemaal op een goed plekje.
pi_221437341
Mijn dochter is ook absoluut geen kamikaze kind. Maar waar ze fysiek heel rustig en lief is, is zij vooral erg aan het ontdekken hoe ze mensen kan bespelen.
pi_221437412

[ Bericht 50% gewijzigd door Clubsoda op 26-07-2026 18:33:13 ]
pi_221437660
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat maakt al zo'n verschil. Ik heb bij de oudste wel eens advies gevraagd bij het consultatiebureau over driftbuien. Gewoon negeren, was de reactie. Dus toen gaf ik aan dat ik na 45 minuten negeren ook wel een beetje aan het einde van mijn Latijn was en toen hadden ze geen advies meer :') ik stond een paar jaar geleden echt vol verbazing te kijken naar mijn nichtje die heel hard ging gillen van vermoeidheid en overprikkeling. En mijn zus of zwager haar even troosten en toen WAS HET KLAAR. Ik was echt met stomheid geslagen. Ik begreep ook pas jaren later van vriendinnen dat er ook daadwerkelijk peuters zijn tegen wie je kunt zeggen "blijf hier even staan" en ze dat dan ook doen. Dat klinkt toch beduidend makkelijker dan op een parkeerplaats met boodschappentassen staan klooien terwijl je met een hand een kind in bedwang houdt.

Zo'n tweede kind is dan wel helend hoor. Dit lag dus niet (alleen) aan mijn opvoeding. Mijn oudste is een enorm leuk mens, maar ook nogal intens O+
Haha ja, ik geloof dat zij het omgekeerde pad bewandelen nu. Hoewel ze in de eerste maanden wel eens hebben gezegd dat tweede nichtje nog rustiger was dan eerste. Toen heb ik me (onuitgesproken uiteraard) wel eens afgevraagd of ze daar bewusteloos mee bedoelden :D :+ . En ze is nu (11 maanden) ook echt nog niet enorm aan de tantrums, maar er zit gewoon wat meer leven/temperament in, je moet echt wel wat meer d'r in de smiezen houden en is bv ook sneller gefrustreerd als ze iets wil wat niet lukt of wat ze nog niet kan oid.

Buurmeisje is een ander verhaal, die kan inderdaad ook echt helemaal over de flos gaan en daar totaal niet uit te halen zijn. Die ligt inderdaad rustig meer dan een half uur te krijsen. Meerdere keren per dag, als ze een lastige dag heeft. Daar is inderdaad ook bij het cb wel advies over gevraagd. Het gaat geloof ik de laatste tijd wel iets beter.
pi_221437780
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

De mijne stond bijvoorbeeld met 10 maanden opeens halverwege de trap. Dook vorig jaar van de leuning van de bank. Hij is al ontelbare keren op zijn knieën op straat gevallen omdat hij sneller rent dan zijn benen kunnen. Laatst deed hij dat ook en bedacht in zijn val dat een koprol ook wel kon en bedacht zich toen zijn voorhoofd de stoep raakte, opnieuw. :') Hij springt zonder moeite bij de gymles 1,5 meter naar beneden (op een mat wel). En hij zit al-tijd overal aan te prutsen. Hij praat nooit niet. Ik denk niet dat hij dagelijks boos is ergens over, maar zeker om de dag. En ik vind dit exemplaar echt 10x makkelijker dan de oudste :+
Klinkt als de kinderen hier. Het valt mij nog altijd mee dat ik nooit met een gebroken arm ofzo op de SEH heb gezeten met die 2. De oudste vertelt nooit zo veel, de jongste kletst de oren van je kop dat je echt denkt hou je mond eens.
Maar beiden zijn wel echt pittig altijd geweest.
De oudste kon ontzettend boos en onbereikbaar zijn. Dit was echt ontzettend lastig tijdens de covid lockdowns want dan begreep hij de lesstof niet en errorrr
De jongste gaat altijd de discussie aan of hij nou gelijk heeft of niet.
Maar beiden hele zachtaardige jongens
pi_221437863
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 16:41 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haha ja, ik geloof dat zij het omgekeerde pad bewandelen nu. Hoewel ze in de eerste maanden wel eens hebben gezegd dat tweede nichtje nog rustiger was dan eerste. Toen heb ik me (onuitgesproken uiteraard) wel eens afgevraagd of ze daar bewusteloos mee bedoelden :D :+ . En ze is nu (11 maanden) ook echt nog niet enorm aan de tantrums, maar er zit gewoon wat meer leven/temperament in, je moet echt wel wat meer d'r in de smiezen houden en is bv ook sneller gefrustreerd als ze iets wil wat niet lukt of wat ze nog niet kan oid.

Buurmeisje is een ander verhaal, die kan inderdaad ook echt helemaal over de flos gaan en daar totaal niet uit te halen zijn. Die ligt inderdaad rustig meer dan een half uur te krijsen. Meerdere keren per dag, als ze een lastige dag heeft. Daar is inderdaad ook bij het cb wel advies over gevraagd. Het gaat geloof ik de laatste tijd wel iets beter.
Nadeel is bij zo'n meltdown dan kunnen ze zeggen wat in een boekje staat maar voor elk kind is dat anders.
De ene spreek je toe en komt er uit de ander is onbereikbaar en heeft eigenlijk gewoon een knuffel nodig en alles daar tussenin
  zondag 26 juli 2026 @ 17:04:58 #292
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_221437950
Mijn kleuter maakt ongeveer altijd geluid, behalve als we hem voorlezen of hij tv kijkt of zo. Hij praat, zingt of neuriet continu. Ik word er soms helemaal krankjorum van 8)7
pi_221437981
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:04 schreef Morgane89 het volgende:
Mijn kleuter maakt ongeveer altijd geluid, behalve als we hem voorlezen of hij tv kijkt of zo. Hij praat, zingt of neuriet continu. Ik word er soms helemaal krankjorum van 8)7
Echt he? Het praat en beweegt al-tijd. Dat praten in twee talen }:| nog meer woorden tot je beschikking :')
  zondag 26 juli 2026 @ 17:11:21 #294
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_221438015
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2026 17:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Echt he? Het praat en beweegt al-tijd. Dat praten in twee talen }:| nog meer woorden tot je beschikking :')
O ja, bewegen ook. Wiebelen, frunniken, rennen in huis, dansen, of een combinatie :D en twee talen klinkt inderdaad als een nog hogere spraakwaterval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')