Autisme & overprikkeld denk ik. Normaal gaat het (met gepaste tegenzin) wel. En de schoenmaker in vorige woonplaats kende ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:05 schreef Syrena het volgende:
Is dat schoenmaker issue een autisme issue? Of een overprikkeld issue? Ik heb dat met tijden namelijk ook, maar kan inmiddels ietsje beter een soort van stappenplan voor mezelf maken wat het issue dan vaak oplost. Indien niet rant ik tegen F. Of mijn moeder. F. zou idd ook naar de schoenmaker gaan voor me. Mijn moeder ligt er aan, ze kan het ook erger maken![]()
Het plan maken kan trouwens best dagen durenmaar toen ik begin 20 was zat ik hyperventilerend te wiegen in een hoekje*, dus ik vind het wel een vooruitgang. Nu ik bijna 50 ben
![]()
*toen heb ik hulp gezocht. Had mss wat langer moeren lopen dat traject, maar dan zou de persoonlijkheidsstoornis geregistreerd worden i.p.v. de mildere angststoornis. Ofzoiets.
Dosering langzaam opschroeven en uiteindelijk heb je de pittigheidstolerantie van @z80quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gatverdrie, Hel op de Fiets.
Ik had vanmiddag een groot blik gerookt paprikapoeder gekocht, ben er gek op, gebruik dat veel. Ben ik het blik deels aan het omvullen in een pot voor in de keuken, wat handzamere hoeveelheid, zie ik dat het "hot" is, en dat menen ze, het is bijna zo scherp als cayennepeper.
Plaatsvervangend opgelucht dat je niet naar de onverstaanbare meneer hoefdequote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Autisme & overprikkeld denk ik. Normaal gaat het (met gepaste tegenzin) wel. En de schoenmaker in vorige woonplaats kende ik.
B is gegaan en meldde dat het een onverstaanbare meneer was, maar hij heeft nu een bonnetje waarmee ik de schoenen woensdag op kan halen.
Fijn trouwens van de vooruitgang. En dat F je kan helpen
Zou het wat zijn om een planbord op te hangen? Kun je daar de klusjes op schrijven met een B of T er voor.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Autisme & overprikkeld denk ik. Normaal gaat het (met gepaste tegenzin) wel. En de schoenmaker in vorige woonplaats kende ik.
B is gegaan en meldde dat het een onverstaanbare meneer was, maar hij heeft nu een bonnetje waarmee ik de schoenen woensdag op kan halen.
Fijn trouwens van de vooruitgang. En dat F je kan helpen
Wanneer ik heet wil gebruik in heet, ik wil een mooie gerookte paprikasmaak. Verder kook ik ook voor anderenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dosering langzaam opschroeven en uiteindelijk heb je de pittigheidstolerantie van @:z80
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Die heb ik ook ooit eens verwisseld, maar kwam er pas achter toen het al in de lasagnesaus zat. Moest er een liter passata bij doen en best wat suiker om het eetbaarder te makenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gatverdrie, Hel op de Fiets.
Ik had vanmiddag een groot blik gerookt paprikapoeder gekocht, ben er gek op, gebruik dat veel. Ben ik het blik deels aan het omvullen in een pot voor in de keuken, wat handzamere hoeveelheid, zie ik dat het "hot" is, en dat menen ze, het is bijna zo scherp als cayennepeper.
Da’s wel sundquote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En wanneer het een klein potje geweest was.... Maar het is een Fucking kilo
Da's dichter bij mijn tuin dan bij die van vlinder denk ikquote:Op zaterdag 25 juli 2026 18:08 schreef borisz het volgende:
Herken me deels wel in B. Het weekend is er om uit te te trekken. Ben in mijn geval twee vd drie dagen de hort op. Die derde dag is wel voor de dingen die ook moeten gebeuren. Vaak met tegenzin.
Al heb ik deze week veel ovenschotels gegeten. En in de tijd dat het in de oven stond heb ik over de week toch mn keuken incluis vele kastjes eens uitgemest en gepoetst.
Maar goed ik heb makkelijk praten ben alleen. Dus ik doe waar ik zin in heb en hoef maar minimaal met anderen rekening te houden.
Maar je moet niets Tele!
Ik was in de ouwe achtertuin van Bloes en de huidige van Vlinder. Amelisweerd en Rhijnauwen
Goed ideequote:Op zaterdag 25 juli 2026 19:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s wel sund
Kleine potjes kopen, leuk stickertje erop en cadeau geven aan vrienden? (Met waarschuwing)
Jaquote:Op zaterdag 25 juli 2026 21:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Da's dichter bij mijn tuin dan bij die van vlinder denk ikmooi he?
Leuk klein centrum met mijn favo kapster👍🏼en eten op de markt.quote:Op zondag 26 juli 2026 07:18 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja
Ben er wel vaker geweest. En ook meerdere keren doorgelopen naar WbDuurstede.
Je bent de allereerste die ik positief zie praten over de Lidl zelfscan. Ik ben groot fan van zelfscan maar die van de Lidl is echt gemaakt om me woest te krijgen met dat idiote systeem.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:28 schreef Tuindier het volgende:
Ik hoop dat er goede kandidaten bijzitten @:Kaatje1 !
Ik heb net weer voor de hele week boodschappen ingeslagen bij de Lidl. Tegenwoordig met zelfscan, heerlijk. Ik kreeg controle op de soort bananen, had bio gekozen. De dame na mij kreeg dezelfde controle, maar die had bio als ‘gewoon’ afgewogen dus ik snap waarom de controle er is. Morgen komt picnic de laatste niet-Lidl dingen brengen en dan hebben we weer structuur.
Ik vind de zelfscan bij de Lidl ook tof. Als je onderweg scant dan. Die hoerige weegschaal daarentegenquote:Op zondag 26 juli 2026 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je bent de allereerste die ik positief zie praten over de Lidl zelfscan. Ik ben groot fan van zelfscan maar die van de Lidl is echt gemaakt om me woest te krijgen met dat idiote systeem.
Ik vond ‘t even wennen maar kan er nu goed mee overweg. Wel iets vaker assistentie bij nodig dan de andere supers maar dat stoort me niet.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je bent de allereerste die ik positief zie praten over de Lidl zelfscan. Ik ben groot fan van zelfscan maar die van de Lidl is echt gemaakt om me woest te krijgen met dat idiote systeem.
Die weegschaal jaquote:Op zondag 26 juli 2026 10:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind de zelfscan bij de Lidl ook tof. Als je onderweg scant dan. Die hoerige weegschaal daarentegen![]()
![]()
Ik kan dit bijna voelenquote:Op zondag 26 juli 2026 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Probeer die weegschaal eens te doen met een helpende peuter.
"NIET op leunen! Niet aankomen! Niet richting de weegschaal ademen! Niets afpakken! Niet zo snel aangeven!"
"Waarom niet mama?"
"Dan raakt de weegschaal in de war"
"Waaróm raakt de weegschaal in de war?"
"ALS IK DAT TOCH EEN WIST JONGEN!"
Ellendig onding. (De weegschaal, niet de peuter).
Wat is daar mis mee?quote:Op zondag 26 juli 2026 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
In Schotland hadden ze dit bij vrijwel iedere supermarkt.quote:
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 18:16 schreef sigme het volgende:
En een vriendin (moeilijk vind ik dat, iemand zo noemen, maar goed, de enige persoon die ik afgelopen 20 jaar ietwat heb weten te binden)Sinds ik je post last spookt ie rond in mijn hoofd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herken het 'weten te binden' met maar 1 vriendin. Nog nooit zo'n lange vriendschap met iemand gehad, ik ken haar sinds 2007, ook als collega's begonnen, maar inmiddels zo hecht dat we bijna dagelijks contact hebben.
En elkaar eigenlijk maar weinig echt 'zien'.
Ik hoor jou heel weinig over 'vriendinnen' (of 'vrienden'); heb jij ze wel?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Sinds ik je post last spookt ie rond in mijn hoofd.
Ik herken het 'weten te binden' met maar 1 vriendin. Nog nooit zo'n lange vriendschap met iemand gehad, ik ken haar sinds 2007, ook als collega's begonnen, maar inmiddels zo hecht dat we bijna dagelijks contact hebben.
En elkaar eigenlijk maar weinig echt 'zien'.
Citytrip gaat helemaal naar Koekstad.quote:Op zondag 26 juli 2026 09:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Waar gaan jullie heen @:annex ?
Wijk bij Duurstede, dan moet ik altijd denken aan een bezorgde statushouder die daaraan gekoppeld was. Vroeg zich af of het daar allemaal duurder was dan in de rest van Nederland![]()
Was gisteravond in gesprek met iemand die heel misschien Teuntje wil hebben. En later uit Spanje bericht dat er nog een stel belangstelling voor haar heeft.
Ik ga dat gekke lieve beestje zo missen maar mijn lijf zal het fijn vinden
Deventerquote:
Bij jou in Duitsland niet.. in Nettetal-Kaldekirchen, waar ik af en toe boodschappen doe op vakantie, helaas wel.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:46 schreef z80 het volgende:
Gezien alle commentaar over de weegschaal en kratten even google er bij gehaald.
Die onzin weegmeuk hebben we in Duitsland gelukkig niet. Enkel 1 weegschaal voor groente/fruit. En dat is voor Duitsers al moeilijk genoeg.
Het probleem van de weegschaal 1 in zin. Is gewoon kut.quote:Op zondag 26 juli 2026 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Probeer die weegschaal eens te doen met een helpende peuter.
"NIET op leunen! Niet aankomen! Niet richting de weegschaal ademen! Niets afpakken! Niet zo snel aangeven!"
"Waarom niet mama?"
"Dan raakt de weegschaal in de war"
"Waaróm raakt de weegschaal in de war?"
"ALS IK DAT TOCH EEN WIST JONGEN!"
Ellendig onding. (De weegschaal, niet de peuter).
Altijd maar 1 of 2. Rest zie ik als kennissen denk ik?quote:Op zondag 26 juli 2026 11:33 schreef sigme het volgende:
Ik hoor jou heel weinig over 'vriendinnen' (of 'vrienden'); heb jij ze wel?
Deze 'nieuwe' van mij heb ik leren kennen in 2013 ofzo en onlangs toen wij pups hadden heb ik haar weer eens benaderd; we bleken elkaar in de 9(!) jaar daarvoor niet gezien te hebben. Maar dat is wel ongeveer mijn niveau van vriendschap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lekker om het eens uit te schrijven
[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 26-07-2026 13:28:34 ]
Dat het goed zou komen hoopte ik ook, maar gisteren zat ik te lezen en ze sprong meerdere keren op schoot. Ik had steeds niet door dat ze aanstalten maakte want dan kan ik het voorkomen. En vanochtend sprong ze weer op me toen ik in bed lag. En dat doet zo’n pijn steeds en duurt ook totdat het wegtrekt. Probeert ook steeds dat ze op de bank naast me komt liggen (hoopte dat dat ook ok is voor haar) maar ze blijft aandringen om op schoot te komen en ook te trappelen.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Citytrip gaat helemaal naar Koekstad.
Jammer hoor! dat Teuntje niet matcht met je lijf. Je vertelt er verder leuk en amusant over. Zoals dat slepen met haar speelgoed.
Stiekem hoopte ik dat het goed zou gaan. En velen met mij, vermoed ik.
Dit ja!quote:Op zondag 26 juli 2026 11:44 schreef AnneX het volgende:
Jammer hoor! dat Teuntje niet matcht met je lijf. Je vertelt er verder leuk en amusant over. Zoals dat slepen met haar speelgoed.
Stiekem hoopte ik dat het goed zou gaan. En velen met mij, vermoed ik.
Die telefoon zelfscan werkt voor mij juist weer best oke.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:29 schreef sigme het volgende:
Die weegschaal is even puzzelen, maar ook daar geldt (voor mij) als je het ding eenmaal onder de knie hebt werkt het prima. Tenzij je er een behulpzame kleuter bij hebt, dan is die weegschaal een onneembare horde.
Ik laad m'n boodschappen in kratten en bij de Lidl heb ik zeker 2 kratten nodig, dus ik heb sowieso altijd eerst een assistent nodig om m'n kratten-op-weegschaal goed te keuren.
De Lidl-zelfscan in de winkel met eigen mobiel vind ik dan weer totaal onmogelijk.
Lidl heeft bij het betalen een weegschaal waar je al je boodschappen op moet zetten nadat je ze gescand hebt. Extra controle of je alles wel afgerekend hebt. Eigen tasjes tasjes zijn ingewikkeld qua gewicht, zelfs 1 ademteug richting die weegschaal en het ding schiet al in storing.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:11 schreef Blues het volgende:
Is het dan zo anders die weegschaal dan die van bijv. AH ?
Het werkt niet met een tas. Dus je moet eerst alles op de weegschaal leggen en dan in je tas doen. Dat duurt langer. Je kunt niet doorwerken, want alles moet eerst in de weegschaal en dan herkend worden door de weegschaal. Als je er tegenaan leunt raakt ie van slag. Het duurt vooral oneindig veel langer dan nodig.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?
Die dingen hier in Duitsland scannen en wegen goed en snel.
Was het maar een kleuter. Kleuters zijn gewend aan gestructureerde opdrachten en instructies. Hebben enige impulscontrole.quote:Op zondag 26 juli 2026 11:29 schreef sigme het volgende:
Die weegschaal is even puzzelen, maar ook daar geldt (voor mij) als je het ding eenmaal onder de knie hebt werkt het prima. Tenzij je er een behulpzame kleuter bij hebt, dan is die weegschaal een onneembare horde.
Ik laad m'n boodschappen in kratten en bij de Lidl heb ik zeker 2 kratten nodig, dus ik heb sowieso altijd eerst een assistent nodig om m'n kratten-op-weegschaal goed te keuren.
De Lidl-zelfscan in de winkel met eigen mobiel vind ik dan weer totaal onmogelijk.
Echt he? Het is net iemand met PMS. Een scheve blik en je kunt het de rest van de dag bezuren. Wat een hooggevoelige zieltjes.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het probleem van de weegschaal 1 in zin. Is gewoon kut.
Met je telefoon onderweg alles al scannen daarentegen![]()
Oh ja sorry, peuter. Dreumes. Klein kind. Ik heb niet veel nuance-aanduiding binnen 'drie turven hoog'.quote:Op zondag 26 juli 2026 13:45 schreef Clubsoda het volgende:
Was het maar een kleuter. Kleuters zijn gewend aan gestructureerde opdrachten en instructies. Hebben enige impulscontrole.
Werkt het helemaal niet? Bij Lidl in Duitsland waar ik wel eens kom, werkt het als je de tas in de bak zet vóórdat je begint met je producten scannen/op start klikken. Dan neemt hij dat gewicht als nulpunt. Zou wel stom zijn als ze dat in NL niet zo hebben gedaan..quote:Op zondag 26 juli 2026 13:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het werkt niet met een tas. Dus je moet eerst alles op de weegschaal leggen en dan in je tas doen. Dat duurt langer. Je kunt niet doorwerken, want alles moet eerst in de weegschaal en dan herkend worden door de weegschaal. Als je er tegenaan leunt raakt ie van slag. Het duurt vooral oneindig veel langer dan nodig.
quote:Op zondag 26 juli 2026 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja sorry, peuter. Dreumes. Klein kind. Ik heb niet veel nuance-aanduiding binnen 'drie turven hoog'.
Jawel hoorquote:Op zondag 26 juli 2026 14:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Werkt het helemaal niet? Bij Lidl in Duitsland
Baby liggen of kruipen en huilen. Geen tanden, heel schattig.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja sorry, peuter. Dreumes. Klein kind. Ik heb niet veel nuance-aanduiding binnen 'drie turven hoog'.
Als je een boodschappentas hebt, dan werkt het (meestal). Met een rugzak, wat je 9 van de 10 keer hebt, niet. De bodem is denk ik te dik, of het oppervlakte te klein. Dus dam is het bij elk product "fout!!! Product niet herkend". Dus dan moet het naast de tas en na het betalen in de tas.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Werkt het helemaal niet? Bij Lidl in Duitsland waar ik wel eens kom, werkt het als je de tas in de bak zet vóórdat je begint met je producten scannen/op start klikken. Dan neemt hij dat gewicht als nulpunt. Zou wel stom zijn als ze dat in NL niet zo hebben gedaan..
Nogmaals zeer blij dat mijn Lidl dit nog niet heeft bij de zelfscankassa's(afkloppen..). Dus je kunt ook hier boodschappen komen doen
![]()
Oh wauw. Naar Spanje of in NL?quote:Op zondag 26 juli 2026 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Het gaat snel, Teuntje zal waarschijnlijk dinsdag al verhuizen
Nederland, naar wat ooit @Lonaa city was (misschien nog wel maar dat weet ik niet zeker) daar waar mijn grootouders zijn geborenquote:
Ik ben plaatsvervangend blij voor haar dat ze niet weer een hele vliegreis hoeft mee te maken.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Nederland, naar wat ooit @:lonaa city was (misschien nog wel maar dat weet ik niet zeker) daar waar mijn grootouders zijn geboren
Ze was ook niet komen vliegen, ze is op een vrijdag om 10.30 op transport gegaan in een mandje in een busje met 7 katten en 3 honden (geen idee hoe dat onderweg ging) en zaterdag om 17 uur uit het mandje gekomen hier in huis.quote:Op zondag 26 juli 2026 15:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben plaatsvervangend blij voor haar dat ze niet weer een hele vliegreis hoeft mee te maken.
En idd hopelijk voor jou een beter passende poes!
Mss toch eentje vanaf heel jong? Zodat er nog wat te 'leren' valt.
Ik krijg steeds meer het idee dat mijn oudste nichtje echt wel érg rustig isquote:Op zondag 26 juli 2026 14:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Baby liggen of kruipen en huilen. Geen tanden, heel schattig.
Dreumesen kruipen of lopen zonder controle, zeggen niets en begrijpen ook niets. Als je denkt "kamikaze", dan is het een dreumes. Als het in een gangpad ligt te gillen ook.
Peuters praten. Héél veel. Ze lopen, maar vaker rennen ze en bijna net zo vaak vallen ze ook. Ze peuteren ook daadwerkelijk aan alles.
Kleuters gaan naar school. Dat zijn al bijna mensen.
Wil je erover praten?quote:Op zondag 26 juli 2026 14:29 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jawel hoor
Als je maar niet hoest, zucht, ademt, stampt, je haast, lucht in je tas hebt etc
Wat verdrietigquote:Op zondag 26 juli 2026 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Het gaat snel, Teuntje zal waarschijnlijk dinsdag al verhuizen
Oh ja, dat is wel heel rustig. Leuk voor ouders die denken dat door hun briljante opvoeding komtquote:Op zondag 26 juli 2026 15:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat mijn oudste nichtje echt wel érg rustig is. Die is altijd heel beheerst geweest, echt nooit ook maar enkele kamikaze neigingen in kunnen bespeuren. Eigenlijk nooit tantrums, het 'ergste' dat ik heb meegemaakt is een 'hmm
![]()
'
en dan moest ik gaan uitvinden waar ze niet content mee was. Jongste zit duidelijk meer pit in, ik stond rustig te koken en een minuut later hing ze in de ene kattenfontein en één keer mn blik afwenden verder hing ze in de ander aan de andere kant van de kamer
Ik ga door die rotkassa’s als ik al weet dat m’n humeur slecht is, of ik veel boodschappen heb gewoon weer naar de ouderwetse kassa. Terwijl ik toch nog niet echt een boomer ben.quote:Op zondag 26 juli 2026 14:47 schreef Clubsoda het volgende:
Persoonlijk denk ik dat de vertraging door die krengen veel meer kost dan de misgelopen kosten door diefstal. Maar goed.
Nichtje kon ook wel de trap op klimmen, maar super beheerst, en als ik zei ik ga even boven een trui halen, blijf jij beneden, dan deed ze dat ook braafquote:Op zondag 26 juli 2026 16:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja, dat is wel heel rustig. Leuk voor ouders die denken dat door hun briljante opvoeding komt![]()
De mijne stond met 11 maanden opeens halverwege de trap. Dook vorig jaar van de leuning van de bank. Hij is al ontelbare keren op zijn knieën op straat gevallen omdat hij sneller rent dan zijn benen kunnen. Laatst deed hij dat ook en bedacht in zijn val dat een koprol ook wel kon en bedacht zich toen zijn voorhoofd de stoep raakte, opnieuw.Hij springt zonder moeite bij de gymles 1,5 meter naar beneden (op een matje wel). En hij zit al-tijd overal aan te prutsen. Hij praat nooit niet. Ik denk niet dat hij dagelijks boos is ergens over, maar zeker om de dag. En ik vind dit exemplaar echt 10x makkelijker dan de oudste
Awww zonde! Ik heb niet het hele teuntje verhaal gevolgd. Maar dat klinkt als kattengedrag waar veel mensen juist blij van zouden worden zo’n schootplakker. Dus die komt vast helemaal op een goed plekje.quote:Op zondag 26 juli 2026 12:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat het goed zou komen hoopte ik ook, maar gisteren zat ik te lezen en ze sprong meerdere keren op schoot. Ik had steeds niet door dat ze aanstalten maakte want dan kan ik het voorkomen. En vanochtend sprong ze weer op me toen ik in bed lag. En dat doet zo’n pijn steeds en duurt ook totdat het wegtrekt. Probeert ook steeds dat ze op de bank naast me komt liggen (hoopte dat dat ook ok is voor haar) maar ze blijft aandringen om op schoot te komen en ook te trappelen.
Haha ja, ik geloof dat zij het omgekeerde pad bewandelen nu. Hoewel ze in de eerste maanden wel eens hebben gezegd dat tweede nichtje nog rustiger was dan eerste. Toen heb ik me (onuitgesproken uiteraard) wel eens afgevraagd of ze daar bewusteloos mee bedoeldenquote:Op zondag 26 juli 2026 16:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat maakt al zo'n verschil. Ik heb bij de oudste wel eens advies gevraagd bij het consultatiebureau over driftbuien. Gewoon negeren, was de reactie. Dus toen gaf ik aan dat ik na 45 minuten negeren ook wel een beetje aan het einde van mijn Latijn was en toen hadden ze geen advies meerik stond een paar jaar geleden echt vol verbazing te kijken naar mijn nichtje die heel hard ging gillen van vermoeidheid en overprikkeling. En mijn zus of zwager haar even troosten en toen WAS HET KLAAR. Ik was echt met stomheid geslagen. Ik begreep ook pas jaren later van vriendinnen dat er ook daadwerkelijk peuters zijn tegen wie je kunt zeggen "blijf hier even staan" en ze dat dan ook doen. Dat klinkt toch beduidend makkelijker dan op een parkeerplaats met boodschappentassen staan klooien terwijl je met een hand een kind in bedwang houdt.
Zo'n tweede kind is dan wel helend hoor. Dit lag dus niet (alleen) aan mijn opvoeding. Mijn oudste is een enorm leuk mens, maar ook nogal intens
Klinkt als de kinderen hier. Het valt mij nog altijd mee dat ik nooit met een gebroken arm ofzo op de SEH heb gezeten met die 2. De oudste vertelt nooit zo veel, de jongste kletst de oren van je kop dat je echt denkt hou je mond eens.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja, dat is wel heel rustig. Leuk voor ouders die denken dat door hun briljante opvoeding komt![]()
De mijne stond bijvoorbeeld met 10 maanden opeens halverwege de trap. Dook vorig jaar van de leuning van de bank. Hij is al ontelbare keren op zijn knieën op straat gevallen omdat hij sneller rent dan zijn benen kunnen. Laatst deed hij dat ook en bedacht in zijn val dat een koprol ook wel kon en bedacht zich toen zijn voorhoofd de stoep raakte, opnieuw.Hij springt zonder moeite bij de gymles 1,5 meter naar beneden (op een mat wel). En hij zit al-tijd overal aan te prutsen. Hij praat nooit niet. Ik denk niet dat hij dagelijks boos is ergens over, maar zeker om de dag. En ik vind dit exemplaar echt 10x makkelijker dan de oudste
Nadeel is bij zo'n meltdown dan kunnen ze zeggen wat in een boekje staat maar voor elk kind is dat anders.quote:Op zondag 26 juli 2026 16:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha ja, ik geloof dat zij het omgekeerde pad bewandelen nu. Hoewel ze in de eerste maanden wel eens hebben gezegd dat tweede nichtje nog rustiger was dan eerste. Toen heb ik me (onuitgesproken uiteraard) wel eens afgevraagd of ze daar bewusteloos mee bedoelden![]()
. En ze is nu (11 maanden) ook echt nog niet enorm aan de tantrums, maar er zit gewoon wat meer leven/temperament in, je moet echt wel wat meer d'r in de smiezen houden en is bv ook sneller gefrustreerd als ze iets wil wat niet lukt of wat ze nog niet kan oid.
Buurmeisje is een ander verhaal, die kan inderdaad ook echt helemaal over de flos gaan en daar totaal niet uit te halen zijn. Die ligt inderdaad rustig meer dan een half uur te krijsen. Meerdere keren per dag, als ze een lastige dag heeft. Daar is inderdaad ook bij het cb wel advies over gevraagd. Het gaat geloof ik de laatste tijd wel iets beter.
Echt he? Het praat en beweegt al-tijd. Dat praten in twee talenquote:Op zondag 26 juli 2026 17:04 schreef Morgane89 het volgende:
Mijn kleuter maakt ongeveer altijd geluid, behalve als we hem voorlezen of hij tv kijkt of zo. Hij praat, zingt of neuriet continu. Ik word er soms helemaal krankjorum van
O ja, bewegen ook. Wiebelen, frunniken, rennen in huis, dansen, of een combinatiequote:Op zondag 26 juli 2026 17:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Echt he? Het praat en beweegt al-tijd. Dat praten in twee talennog meer woorden tot je beschikking
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik het heeeeeerlijk vind om even geen kat te hebben. Ik heb enorm gejankt toen m’n kat een paar maanden terug overleed. Maar jeetje, het is toch wel erg fijn om niet nog iets te hebben dat aandacht vraagt en m’n huis voelt zoveel schoner zonder de kattenbak, brokjes en vooral kattenharen. Ik stoorde me daar nooit aan, tot ik een kind kreeg. Dus met baby twee op komst (erg snel op komst, want ik ben gisteren ineens opgenomen met zwangerschapsvergiftiging) is het erg fijn dat het huis even beestvrij is.quote:
Yes, de ballon zit erin dus waarschijnlijk morgen verder.quote:
Komt helemaal goed, thanks!quote:Op zondag 26 juli 2026 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Oeh, opgenomen @:myraela sterkte met alles wat snel gaat gebeuren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |