abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juli 2026 @ 14:37:37 #181
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221428325
Stel dat wij een situatie als Tele en B zouden hebben, zou J gewoon eerder zijn bed uitkomen om zijn klusjes deels te doen.

Die actie van die schoenen is echt wel slecht hoor. Dat zijn geen leuke geintjes. Dat is hier ook wel voorgekomen, gelukkig niet direct naast het bed. De enige oplossing was dat ik hem met dat soort dingen in de gaten hou en help herinneren. Hoe idioot dat ook is.

Zo stond ik vanochtend nog als een schooljuf te waarschuwen dat hij zijn koffiekop niet in het weiland moest laten staan. Met als gevolg dat ik het kopje in de moestuin tegenkwam maar daar valt het voor mij meer op. Eind van de klus/tuindag kijk ik overal waar hij is geweest om te controleren op vergeten voorwerpen. Ieders brein werkt anders en dat is meestal echt geen kwade wil.

Aan de andere kant kan het ook zo maar voorkomen (als in, dat gebeurt altijd) dat de volledige weekendplanning niet wordt gehaald. Het is mens-eigen om meer te plannen dan past volgens mij.
Spoilers!
pi_221428400
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Stel dat wij een situatie als Tele en B zouden hebben, zou J gewoon eerder zijn bed uitkomen om zijn klusjes deels te doen.
Stel dat wij een situatie als Tele en B zouden hebben, zou Mrs V ws de leuke dingen zijn gaan doen en daarna nog ff het klusje te rammen en hogelijk verbaasd zijn dat ik had verwacht dat ze dat vóór de leuke dingen ging doen want zo gebeurt het toch ook.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221428476
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Had jij dat wel proactief met hem besproken?
Je verhaal is wel duidelijk dat hij niet zo richting jou bespreekt maar doe je dat andersom wel?
Ik had hem donderdag verteld dat ik ervan baalde dat de douche zo vies was, maar dat ik er pas zaterdagochtend aan toe zou komen. Toen zei hij dat hij dan wel met me mee tegelijk de wc kon doen want dat vind ik een heel stom en goor klusje. Gisteren nadat hij het babyzwemmen had gepland heb ik alleen gezegd dat ik dan om 8 uur op zou staan om hard te lopen voor het zwemmen en dat ik niet wist wanneer we dan aan alle klusjes toe zouden komen maar ik was gisteravond te moe/warrig om een goed plan te maken. En vanochtend hadden we geen tijd voor een plan want vriendin kwam op de koffie.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 14:55:40 #184
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221428487
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Stel dat wij een situatie als Tele en B zouden hebben, zou Mrs V ws de leuke dingen zijn gaan doen en daarna nog ff het klusje te rammen en hogelijk verbaasd zijn dat ik had verwacht dat ze dat vóór de leuke dingen ging doen want zo gebeurt het toch ook.
Ik zou zelf het ook later doen :Y

Maar in dit geval nodigt hij iemand uit en gaat hij daarna weg en daarvoor is dan geen tijd meer om een beter plan te maken. Tja, dan moet je dus gewoon eerder opstaan.
Spoilers!
pi_221428498
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:54 schreef Tele6 het volgende:
En vanochtend hadden we geen tijd voor een plan want vriendin kwam op de koffie.
Volgende keer gezellig bespreken met vriendin erbij.
Vriendin heeft vast ook wel eens klusjes te plannen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221428528
Quote Lucky … Ieders brein werkt anders en dat is meestal echt geen kwade wil... herken ik.
Weer eens een stevig gesprek dan maar. Sterkte ondertussen Tele.
Of niet en een andere aanpak.

@derLudolf : deze stuk of 50 oldies staan verderop op een erf.
Eat your heart out:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221428575
quote:

[..]
Ik had hem donderdag verteld dat ik ervan baalde dat de douche zo vies was, maar dat ik er pas zaterdagochtend aan toe zou komen. Toen zei hij dat hij dan wel met me mee tegelijk de wc kon doen want dat vind ik een heel stom en goor klusje. Gisteren nadat hij het babyzwemmen had gepland heb ik alleen gezegd dat ik dan om 8 uur op zou staan om hard te lopen voor het zwemmen en dat ik niet wist wanneer we dan aan alle klusjes toe zouden komen maar ik was gisteravond te moe/warrig om een goed plan te maken. En vanochtend hadden we geen tijd voor een plan want vriendin kwam op de koffie.
Ik neem aan dat hij straks even gaat douchen? Wanneer hij dat gaat doen kan jij meteen aangeven “ga er vanuit dat jij de badkamer ook meteen doet en als je toch bezig bent de wc?” Hij komt tenslotte in een zandloos huis en bed
We have far more in common than that which devides us..
pi_221428586
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor. Het is voor hem hartstikke rot om op te staan met de verwachting dat ik zometeen blij terug kom van hardlopen en dan zit ik sip op de bank omdat ik m'n dag niet kan overzien.

Waarom kon je je dag niet meer overzien? Volgens mij omdat B gisteren dropte hoe hij zijn weekend had gepland. Zonder overleg met jou.
quote:
En dan is er geen tijd om samen de dag te plannen omdat vriendin op de koffie komt
Was dat ook niet iets wat hij spontaan had afgesproken?
quote:
en voordat hij door kan haasten richting zwembad krijgt hij een huilbui van mij over zich heen
Ja, d'oh. Ik zou denken dat hij snapt hoe je hoofd werkt en dat zijn gedrag daarin niet helpend is. Het is sowieso echt niet onredelijk om een beetje meer te overleggen met je partner. Los van hoe specifieke hoofden werken. Ik zou ook pissed zijn als mijn partner lekker op pad gaat en het huishouden voor mij laat liggen (wat ik vervolgens net zo hard zou laten liggen maar ik ben dan ook een soort ma Flodder).
quote:
maar hij kan het zwembad ook niet afzeggen want dat heeft hij beloofd te gaan doen.
Zonder overleg met jou.
Natuurlijk kan hij dat alsnog afzeggen met de boodschap dat hij op het thuisfront nodig was/daarmee iets had afgesproken. Maar blijkbaar is het voor hem makkelijker een verdrietige partner achter te laten dan zijn falen toe te geven tov zijn vrienden....
quote:
Wat allemaal voorkomen had kunnen worden als ik gewoon was gaan hardlopen en poetsen en wassen vanochtend.
Zie opmerking 1.
quote:
En nou komt hij zometeen teleurgesteld terug omdat ik nog steeds niet blij ben! Hij appte net dat hij er weer aan komt dus ik heb nog een paar minuten of zo :')
Boohoo jammer voor hem. Jij hebt een rottigere ochtend gehad.

Ik ben vast kort door de bocht en te hard, maar echt niet álles is jouw schuld lieve @Tele6!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221428622
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s ook balen @:vlindertje89, daar zou ik ook enorm humeurig van zijn. Voor de zeker een reserve kaartje standaard in de tas? Ik kom natuurlijk van het met fotorolletjes fotograferen en toen had ik altijd een reserve rolletje bij me, dat heb ik daarna ook met geheugenkaartjes gedaan. Kwam er laatst nog een paar tegen (maar weet nu even niet wat ik ermee gedaan heb :@ )
Die had ik er helaas dus ook niet in zitten. Ik heb ook niet nog een kaartje waar veel ruimte op is, ik moet ze eens uitzoeken en backuppen en dan de kaartjes leeggooien. Ik heb nu een 256GB kaartje, dus genoeg ruimte voor een paar jaar, dus niet echt haast met het uitzoekwerk ;). Maar dan moet 'ie dus wel mee zijn. Dus vooral voortaan altijd direct na overzetten foto's op laptop, kaartje direct weer in camera stoppen.

Which reminds me dat ik nog mijn buur moet vragen of hij wil proberen of hij mn externe schijf kan redden, én een nieuwe moet kopen voor backups. Alle backups van mn huidige, vorige én daarvoor laptop staan/stonden op een mybooklive, maar die start niet meer goed op. Als echt alles weg is, ben ik ook twee van de allermooiste foto's die ik (wat mij betreft) ooit gemaakt heb waarschijnlijk kwijt :'( en een heleboel foto's van middelbare school enzo. Ik hoop dat ik die foto's nog ergens in mail of op oude laptop ook in backup heb op afdruk-kwaliteit, maar ik ben een beetje bang van niet. Ik heb ze wel in 90x60cm aan de muur hangen, dus dan maar daar zuinig op zijn..
pi_221428628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Geniet ervan @:Clubsoda!

Ik ging vanochtend naar de dierentuin om eindelijk mn nieuwe lens daar uit te proberen. Ik bedacht me alleen terwijl ik aldaar de camera uit mijn tas haalde, dat waarschijnlijk het geheugenkaartje nog in de usbc-stick zat die thuis op tafel lag.. wat ook zo bleek te zijn. Ik ben er de hele ochtend chagrijnig van geweest :'( . Vooral omdat ik vanochtend nog heb afgewogen, ga ik dit doen, of doe ik alle huishoudklusjes, of ruim ik de schuur een keer op en gooi ik alles wat ik kwijt wil in de vuilnisbak / in de buren app / op Marktplaats. En ik dit koos omdat het prachtig foto weer was de hele ochtend (volle zon maar nog 24-26 graden), en het de komende week of meer bewolkt of veel te heet wordt. En nu kon ik dus én geen foto's maken, én die andere dingen ook niet doen. En mn fototas is niet heel ergonomisch, en als alle spullen erin blijven want geen foto's maken is hij wel vrij zwaar, dus langer dan een uurtje een ronde door het park om dan zonder camera gewoon leuk dieren te kijken hield ik ook niet vol, en was al met last van rug. Dus het lukte ook niet echt om de knop om te zetten en dan alsnog van een ochtend dierentuin te genieten.

Op de terugweg wel via markt gegaan en lekkere 30+ kaas gehaald en net de vaatwasser aangezet en de wasmachine aan gezet. En nu ga ik even uur op de bank liggen voordat ik verder ga met huishoudklusjes.
Ahhh shit shit shit |:(

Ik heb wel eens gehad dat ik heel eind reed met de auto voor een wandeling ergens via mn WandelnetwerkNH app.
Zin in om te fotograferen ook, 1 foto gemaakt, batterij leeg :X
Heb wel mobiel maar dat zoemt slecht in en had meteen geen zin meer om te wandelen ook }:|
pi_221428647
quote:

[..]
Wat zou er nodig zijn voor jou om dan iets te zeggen als: lieve B, je overvalt me hiermee. We hadden toch afgesproken dat we morgenochtend zouden poetsen? Waarom spreek je opeens zonder overleg wat anders af? Want nu moet ik dus eerder opstaan en mijn planning omgooien en dat vind ik niet fijn/kost me veel moeite (zoals je weet). Jij bent degene die iets anders plant, hoe ga je dit oplossen zodat we de al eerder afgesproken dingen wel kunnen doen?

(Nu al een zin bedenken is vaak handig voor als je op het moment zelf even niks kunt verzinnen).
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221428652
pi_221428654
quote:

[..]
Ik denk dat niet alle mensen (mannen?) goed gaan op "Oh, ik weet niet wanneer ik dan de klusjes moet doen". Daar horen ze simpelweg geen hulpvraag in. Zou het helpen als je zou vragen "leuk plan. Wil je met me meedenken hoe we dan de klusjes gaan doen?" Of "leuk! Laat je me even weten hoe jij het huishouden zou willen aanpakken, ik kan even niet denken".
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221428676
Nog 11 dagen werken tot mijn vakantie begint *O*
Die toevallig ook over 11 dagen begint. Het is zomer, het is druk, mijn werkplanning was goed, tot ik begon te schuiven. Vandaag de enige dag vrij in 16 dagen :')
Gelukkig ook een aantal thuiswerkdagen waarbij ik het qua werk op 3/4 kracht kan doen. En verenigingsleven ligt op zijn gat dus vrije avonden.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 15:19:14 #195
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221428700
Had meer uit de gein een bod gedaan op een partij poloshirts, Amazon retouren. gewonnen, vandaag kwamen ze aan, 24 poloshirts van Schlesinger, Ralf Lauren, etc, allemaal in mijn grote (en passen ook perfect) voor 3 Euro het stuk. Wow, (kosten in de winkel tussen de 50 en 150 euro)
pi_221428761
Dat is echt balen @vlindertje89 -O-
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221428774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had meer uit de gein een bod gedaan op een partij poloshirts, Amazon retouren. gewonnen, vandaag kwamen ze aan, 24 poloshirts van Schlesinger, Ralf Lauren, etc, allemaal in mijn grote (en passen ook perfect) voor 3 Euro het stuk. Wow, (kosten in de winkel tussen de 50 en 150 euro)
Doorverkopen aan mijn buurman?
Die heeft 1 roze 😉

Wat zijn de vakantieplannen Cat?
Heb je vast wel gepost..en overheen gelezen.
pi_221428805
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die heeft 1 roze 😉

Wat zijn de vakantieplannen Cat?
Heb je vast wel gepost..en overheen gelezen.
Spanje (zonsverduistering) en Londen (theater).
  zaterdag 25 juli 2026 @ 15:37:59 #199
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221428839
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die heeft 1 roze 😉

Neuh, die ga ik lekker zelf dragen de komende jaren.
pi_221429251
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Spanje (zonsverduistering) en Londen (theater).
Oh ja.
Nog zo veel nachtjes slapen dus…

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Neuh, die ga ik lekker zelf dragen de komende jaren.
dat is voldoende tot …2080 w/
pi_221429568
In mijn Aldi gisteren geen kressants in de diepvries aangetroffen trouwens :'(
Ook geen splitjes, die hadden ze vorig jaar zeker weten wel :(
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_221429754
Nou inmiddels heb ik gestofzuigd en heeft B het toilet gepoetst. En nu is hij voor me naar de schoenmaker en gaat hij boodschappen halen.

Hij zegt dat hij me wel had gevraagd of ik het ok vond als die vriendin kwam koffiedrinken, namelijk "Vriendin wil koffie komen drinken, ik heb half 10 voorgesteld, vind je dat ok?" En tja, ik heb moeite om dan nog nee te zeggen want hij heeft eigenlijk al ja tegen haar gezegd. :')

En het zand is geen probleem, ik heb het immers zo op kunnen stofzuigen?

Hij wil weten wat hij kan doen om me weer blij te maken en ik wéét het niet meer. Hij wil vanavond iets leuks doen samen, lekker naar buiten.

Maar ik zit er zodanig doorheen dat de schoenmaker al een onoverkomelijk iets leek (uitleggen wat er kapot is aan de schoenen, krijg ik een bonnetje mee of een SMS of een mail, gaan ze me een bericht sturen als het klaar is of moet ik er op de bonnefooi langs, is het op naam of krijg je een nummer om de schoenen te halen, kunnen ze überhaupt zolen van sandalen repareren)

Nou moet ik vanavond gaan fietsen met B en een ijsje eten.
pi_221429971
Jij Tele moet niks. Wat zou je willen?

Stukkie fietsen? Ja, leuk.
pi_221430067
Is dat schoenmaker issue een autisme issue? Of een overprikkeld issue? Ik heb dat met tijden namelijk ook, maar kan inmiddels ietsje beter een soort van stappenplan voor mezelf maken wat het issue dan vaak oplost. Indien niet rant ik tegen F. Of mijn moeder. F. zou idd ook naar de schoenmaker gaan voor me. Mijn moeder ligt er aan, ze kan het ook erger maken :+

Het plan maken kan trouwens best dagen duren :') maar toen ik begin 20 was zat ik hyperventilerend te wiegen in een hoekje*, dus ik vind het wel een vooruitgang. Nu ik bijna 50 ben :Y)

*toen heb ik hulp gezocht. Had mss wat langer moeren lopen dat traject, maar dan zou de persoonlijkheidsstoornis geregistreerd worden i.p.v. de mildere angststoornis. Ofzoiets.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_221430127
Je moet natuurlijk niets @Tele6 Wanneer jij daar nu echt geen zin in hebt zal het echt niet leuker worden voor hem en voor jou. Want voor hem is daarmee waarschijnlijk de kous af “we hebben toch iets leuks gedaan samen” en bij jou sputttert het nog na
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 25 juli 2026 @ 17:29:07 #206
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221430265
Gatverdrie, Hel op de Fiets.
Ik had vanmiddag een groot blik gerookt paprikapoeder gekocht, ben er gek op, gebruik dat veel. Ben ik het blik deels aan het omvullen in een pot voor in de keuken, wat handzamere hoeveelheid, zie ik dat het "hot" is, en dat menen ze, het is bijna zo scherp als cayennepeper.
pi_221430439
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:05 schreef Syrena het volgende:
Is dat schoenmaker issue een autisme issue? Of een overprikkeld issue? Ik heb dat met tijden namelijk ook, maar kan inmiddels ietsje beter een soort van stappenplan voor mezelf maken wat het issue dan vaak oplost. Indien niet rant ik tegen F. Of mijn moeder. F. zou idd ook naar de schoenmaker gaan voor me. Mijn moeder ligt er aan, ze kan het ook erger maken :+

Het plan maken kan trouwens best dagen duren :') maar toen ik begin 20 was zat ik hyperventilerend te wiegen in een hoekje*, dus ik vind het wel een vooruitgang. Nu ik bijna 50 ben :Y)

*toen heb ik hulp gezocht. Had mss wat langer moeren lopen dat traject, maar dan zou de persoonlijkheidsstoornis geregistreerd worden i.p.v. de mildere angststoornis. Ofzoiets.
Autisme & overprikkeld denk ik. Normaal gaat het (met gepaste tegenzin) wel. En de schoenmaker in vorige woonplaats kende ik. :)

B is gegaan en meldde dat het een onverstaanbare meneer was, maar hij heeft nu een bonnetje waarmee ik de schoenen woensdag op kan halen.

Fijn trouwens van de vooruitgang. En dat F je kan helpen O+
pi_221430440
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gatverdrie, Hel op de Fiets.
Ik had vanmiddag een groot blik gerookt paprikapoeder gekocht, ben er gek op, gebruik dat veel. Ben ik het blik deels aan het omvullen in een pot voor in de keuken, wat handzamere hoeveelheid, zie ik dat het "hot" is, en dat menen ze, het is bijna zo scherp als cayennepeper.
Dosering langzaam opschroeven en uiteindelijk heb je de pittigheidstolerantie van @z80 ^O^
pi_221430456
Ondertussen heb ik die ellendige douche ook weer gepoetst. B had het putje ontstopt (erg lief) en de zwarte meuk zat tot een meter hoog tegen de muur (erg jammer). Gefixt ^O^
pi_221430469
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 17:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Autisme & overprikkeld denk ik. Normaal gaat het (met gepaste tegenzin) wel. En de schoenmaker in vorige woonplaats kende ik. :)

B is gegaan en meldde dat het een onverstaanbare meneer was, maar hij heeft nu een bonnetje waarmee ik de schoenen woensdag op kan halen.

Fijn trouwens van de vooruitgang. En dat F je kan helpen O+
Plaatsvervangend opgelucht dat je niet naar de onverstaanbare meneer hoefde *O* nou ja, alleen voor ophalen, dan hoef je woe alleen met bonnetje te zwaaien :s)

Ja, F. O+
Net tweede emmertje :r geleegd, zo rot voor 'm. Hoop dat het morgen beter gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')