abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221426183
Op 11 mei heb ik 90 tabletten metformine gekregen (helpt werkelijk geweldig voor vermindering van die migraineHEL-episodes _O_ ) dus ik gebruik nu voorgoed/4ever de laagste dosering *G*

Maar ik had de h.a. al geappt (nou ja appen, bericht gestuurd in de Med-gemak app :+ ) dat bij de apotheek medicatie hh datum ergens in nov. staat.

Maar nu ik heb nog maar 18 tabletten, dus datum van apo in november klopt niet
Huisarts heeft hh staan op 14/7 :? Dat is al geweest en ik heb geen nieuw doosje van 90 stuks..
Ik nie snap nie. Zou het bij de apo verkeerd staan? In die app kan ik niks wijzigen.. gedoetje in mijn rekenhoofd.
Maandag maar ff bij de apo binnenlopen :D
pi_221426215
En in het kader van bezuinigingen wegens minder inkomen wegens allebei oud :+ hebben we de vuilniscontainerschoonmaak eens per 2 weken afgezegd. Scheelt toch 100 euro p.j.

Gister is de vuilniscontainer geleegd, wij hem net naar de tuin gereden en met de tuinslang lekker schoongespoten ^O^
#kleine meevallertjes.

En nu is g, na uitrusten/rug ontlasten, eventjes roeien _O_
Ik doe 2 wassen, bed verschonen en wandelen straks.
En krant lezen en nieuw pianostuk leren (black hole sun).

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 25-07-2026 18:27:11 ]
pi_221426224
En de pride-walk is in Amsterdam, en g's longartsen staan met een stand in het Vondelpark *O*

Verder niks te melden :W
pi_221426241
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:49 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja dat is een hele nare aandoening -O-

@:Tele6 wat rot dat je je (weer) zo voelt :*
Je zegt : "Ik had allerlei dingen die ik vandaag wilde doen" en verderop: "Wat moet ik nou doen"
Welke dingen wilde jij vandaag doen?
Welke dingen had je voor jezelf bedacht?
Mijn ideeën voor vandaag waren om in de ochtend hard te lopen als het nog lekker koel was en rustig op straat. Dan een paar klusjes: was afhalen, douche schoonmaken. Eigenlijk moet de wc ook gepoetst en dat zou B doen maar hij is er dus niet meer om dat te doen. Ik wilde langs de schoenmaker want er is iets los aan mijn sandalen. En dan mijn haakwerk. Ik ben een schildpad aan het maken.

Maar er moeten ook boodschappen gedaan worden voor het avondeten. En ik moet stofzuigen voor ik de douche kan poetsen. En B heeft een was in de machine gestopt die ik dan kan ophangen.

Ik weet nu ook niet meer wanneer ik dan wil hardlopen. Want nu is het niet meer koel en rustig. En sowieso voel ik me niet lekker meer. -O-
pi_221426261
Wat fijn dat de metformine helpt *O* En dat het steeds beter gaat met G ook!

Ik moet hier ook iets gaan doen, zit naast man & kat op de bank, in functional freeze of hoe heet dat, alsof het zometeen beter gaat als ik maar blijf zitten oO<

De kat vindt het zalig :') niet uur hoeven mauwen totdat papa met haar op de bank gaat bivakkeren.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_221426336
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:20 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen is B mee naar babyzwemmen en zit ik met m'n ziel onder de arm. Ik had allerlei dingen die ik vandaag wilde doen maar gisteren zei B meteen ja dat hij wilde gaan zwemmen en dan kan ik wel thuis blijven om de 3 resterende vakantiewassen te draaien en het zand op te stofzuigen dat hij in de slaapkamer heeft neergelegd omdat we met die baby naar de speeltuin waren gisteren en de douche schoon te maken en boodschappen te doen? We konden vanochtend niet overleggen wie wat zou doen want een andere vriendin vroeg of ze op de koffie kon komen en B had al ja gezegd.

Misschien had ik ook wel mee willen zwemmen maar ik zou morgen zelf naar een vriendin gaan en ik wil geen zand in bed.

En nu is B boos naar zwemmen gegaan omdat ik vanochtend ongezellig doe maar ik weet niet hoe ik gezellig moet doen??

Ik heb gezegd dat ik liever 1 dag per weekend op pad ben zodat we de andere dag aan klusjes toe komen maar B gaat liever beide dagen op pad en doet dan de klusjes niet?

Wat moet ik nou doen -O-

Hij zegt, ga lekker hardlopen, ga lekker naar buiten terwijl ik naar zwemmen ben. Maar er zit zand in mijn bed :(

Dit ook weer allemaal mijn probleem want B heeft een hartstikke gezellige dag met vrienden en zwemmen en alles, alleen doe ik zo ongezellig :')
Hoe lang duurt het om je bed zandvrij te maken? Kwestie van beddengoed eraf, nieuw beddengoed erop en evt slaapkamer stofzuigen? Dan zou ik dat doen, en daarna iets gaan doen waar jij zin in hebt of wat op jouw wil-ik-doen lijstje stond. B kan dan op de terugweg van zwemmen boodschappen meedoen, en mag daarna de vakantiewassen doen, stofzuigen en de douche schoonmaken. En daarna een stevig gesprek voeren over wat het betekent om een huishouden te vormen - zowel voor huishoudelijke klussen, als voor de beide afzonderlijke agenda's en de gezamenlijke agenda. Dus dat hij zijn automatische 'ja leuk' heel rap mag gaan afleren, en mag vervangen door 'ik kijk even in de agenda/overleg met Tele en kom erop terug!'. En ook eens uitleggen wat er bij jou gebeurt. Dus dat jij niet eens de kans krijgt om iets te zeggen over of je mee had willen gaan zwemmen, dat je daarvan baalt, dat jij vervolgens met alle huishoudelijke klussen blijft zitten, en dat er dan óók nog eens wordt gezeurd over jouw humeur, en dat het ook niet de eerste keer is dat het op deze manier gaat. En dat het voor jou niet werkt op deze manier. Misschien ook eens vragen hoe hij het zou vinden als jij alles voor hem beslist. Of dat gewoon eens een keer daadwerkelijk doen. Op vrijdag (of zoveel eerder als nodig) zeggen, ik ben morgenochtend hardlopen en daarna ga ik lunchen bij het pannenkoekenrestaurant, dus jij moet de was doen en de douche schoonmaken en stofzuigen. En zondag gaan we samen naar x toe dus dan moeten we dit en dat ervoor gedaan hebben. En als hij dan zegt dat hij al iets anders van plan was, zeggen dat je dit al hebt afgesproken dus dat dat niet kan, en als hij niet mee wil, dan zeggen dat hij anders lekker kan gaan schoonmaken of hardlopen terwijl jij wat leuks aan het doen bent? En dan eens kijken hoe dat gaat. Gaat hij daar goed op? Nou top, dan weet je dat je het voortaan zo kunt doen en heb jíj eens wat te zeggen over de weekendplanning. Gaat hij daar niet goed op en wordt hij chagrijnig? Boos op 'm worden dat hij zo ongezellig doet. Wil hij met je in gesprek over dat hij dit kut vindt? Top, dan snapt hij ook meteen waarom jij het de afgelopen keren kut vond, en kun je misschien een mooie middenweg afspreken waarbij jullie beide invloed hebben op de plannen.

Beetje passief agressief misschien, maar ja. Soms helpt voelen meer dan horen.

Je zegt overigens dat B er niet meer is om de wc schoon te maken, maar babyzwemmen duurt echt 30 of 45 minuten he, geen dag. Hij kan toch prima dan na het babyzwemmen nog de wc schoonmaken?
pi_221426449
@vlindertje89 het is geen baby zwemles, ze zijn gewoon naar het zwembad. Hij ging rond 11:00. De baby is 10 maanden en loopt al, dus ik weet niet hoe lang ze zullen kunnen zwemmen met m.

Kijk dit alles is uiteindelijk mijn probleem, want ik had een wekker staan om 8:00 zodat ik op tijd kon beginnen met hardlopen en poetsen en zo, ik ben alleen om 8:00 niet begonnen omdat ik me rot voelde. Als ik gewoon begonnen was, was ik nu wss al klaar geweest met alle klusjes.
pi_221426468
Er zijn al veel wijze woorden gezegd @Tele6 B krijgt het blijkbaar niet in zijn hoofd dat het woord samenwonen uit twee woorden bestaat waar “Samen” echt wel heel belangrijk is.
Hij weet (ik hoop onbewust) dat jij de dingen toch wel doet, hij heeft nu een leuke dag en heeft daar een verdrietige Tele6 voor over.

Raar gevoel op m’n arm, na 6 weken een (werkend) horloge. Met én een grote wijzerplaat én duidelijke wijzers. Ik kan meteen zien hoe laat het is.
Op de terugweg dacht ik een leuke route te nemen, langs leuke huizen, maar ik sloeg voor het spoor af en had over het spoor moeten afslaan, nu kwam ik weer uit bij de juwelier _O- en het is best warm buiten. Op de fiets is het heerlijk maar bij afstappen niet zo
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zaterdag 25 juli 2026 @ 12:32:20 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221426469
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:43 schreef Candaasje het volgende:

Mijn opa werkte trouwens voor een (nare) man die inderdaad de olie op zijn terrein aftankte. Of beter gezegd, in zijn terrein… Dat huis en de grond werd na zijn overlijden dus onverkoopbaar…. :X
Naar vanwege die olie? Vroeger wist men ook niet beter. Heb ook wel foto's gezien uit de tijd dat je veel vaker olie moest wisselen, dan stonden ze op een bergpas en werd er gewoon een gat in de berm gegraven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221426470
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:28 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 het is geen baby zwemles, ze zijn gewoon naar het zwembad. Hij ging rond 11:00. De baby is 10 maanden en loopt al, dus ik weet niet hoe lang ze zullen kunnen zwemmen met m.

Kijk dit alles is uiteindelijk mijn probleem, want ik had een wekker staan om 8:00 zodat ik op tijd kon beginnen met hardlopen en poetsen en zo, ik ben alleen om 8:00 niet begonnen omdat ik me rot voelde. Als ik gewoon begonnen was, was ik nu wss al klaar geweest met alle klusjes.
Dan is het probleem opgelost ;) :* want je hebt een offday. Boks! Want dat heb ik heeft iedereen wel eens... ik wil dan gewoon niet aan de dag beginnen zelfs.
Doe alleen de klus die echt 'moet' : het zand (iewww zand in je bed, het stukje van : dat heeft hij daar neergelegd, snap ik niet helemaal :? ) en de was ophangen en gewoon ff wandelen. Of pak de fiets voor een ijsje in de stad, even er uit!
pi_221426490
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:28 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 het is geen baby zwemles, ze zijn gewoon naar het zwembad. Hij ging rond 11:00. De baby is 10 maanden en loopt al, dus ik weet niet hoe lang ze zullen kunnen zwemmen met m.

Ze zullen vast niet pas om 21.00 thuis zijn, dus prima tijd voor B om nog klusjes te doen erna.

En nee. Gewoon echt NEE op je tweede alinea. Het is niet jouw probleem dat jij het niet trekt en je daardoor rot voelt, als jouw hele weekendplanning voor jou bepaald wordt en vervolgens ook nog gezeurd wordt over jouw humeur. Dat is een hem- danwel jullie-probleem, maar absoluut niet een alleen van jou-probleem. Maar hoe vaker je dat tegen jezelf zegt, hoe meer je het blijft geloven, en hoe rotter je je erover gaat voelen. Dus nogmaals: nee. Stop, hou op, ik vind het niet meer leuk dat je zo denkt ;). Zeg dat ook maar eens tegen je eigen hoofd als je deze gedachtengang in gaat.
pi_221426544
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Dan is het probleem opgelost ;) :* want je hebt een offday. Boks! Want dat heb ik heeft iedereen wel eens... ik wil dan gewoon niet aan de dag beginnen zelfs.
Doe alleen de klus die echt 'moet' : het zand (iewww zand in je bed, het stukje van : dat heeft hij daar neergelegd, snap ik niet helemaal :? ) en de was ophangen en gewoon ff wandelen. Of pak de fiets voor een ijsje in de stad, even er uit!
Z'n schoenen gisteravond naast bed uitgetrokken en uitgeschud. Ik denk dan, doe dat buiten of bij de vuilnisbak?

Een heel deel van het zand ligt nu in de rest van het huis, want ik stapte er vanochtend met opstaan middenin en had pas later door wat het was. :')
pi_221426590
Ik ben echt helemaal niet agressief aangelegd, maar ik zou graag B een tik komen geven elke keer als hij zoiets (zandschoenen naast bed uitschudden, zonder overleg weekendplannen maken, boos worden als jij dat niet trekt, jou met klusjes opzadelen..) doet :D

[ Bericht 12% gewijzigd door vlindertje89 op 25-07-2026 12:49:16 ]
pi_221426619
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Z'n schoenen gisteravond naast bed uitgetrokken en uitgeschud. Ik denk dan, doe dat buiten of bij de vuilnisbak?

Een heel deel van het zand ligt nu in de rest van het huis, want ik stapte er vanochtend met opstaan middenin en had pas later door wat het was. :')
Dat moet je niet alleen denken maar ook doen. Wat een ….. dat je dat zo doet, dat ruim je dan toch ook meteen op? Zou dat zand bij elkaar vegen en in zijn deel van het bed leggen.
En verder wat @vlindertje89 zegt Nee Nee Nee jij bent niet het probleem
pi_221426638
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:39 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben echt helemaal niet agressief aangelegd, maar ik zou graag B een tik komen geven elke keer als hij zoiets (handschoenen naast bed uitschudden, zonder overleg weekendplannen maken, boos worden als jij dat niet trekt, jou met klusjes opzadelen..) doet :D
En dat dus, krijgt hij er van mij ook een tik bij
pi_221426846
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Naar vanwege die olie? Vroeger wist men ook niet beter. Heb ook wel foto's gezien uit de tijd dat je veel vaker olie moest wisselen, dan stonden ze op een bergpas en werd er gewoon een gat in de berm gegraven.
Nee, ook gewoon een heel nare man. Mijn opa is oprecht altijd een heel harde werker geweest, hoorde je nooit klagen maar deze werkgever heeft hij nooit gemogen. Niet dat je hem er echt over hoorde hoor, en uit beleefdheid (en omdat ‘de directeur’) waren er wel bezoekjes. Maar de opluchting was bijna tastbaar toen die man overleed :+

Oh en dit was wel bekend hoor, maar in bepaalde delen van het groene hart gelden regels niet altijd voor iedereen… (mij vader komt uit die regio dus had er wel meer ervaring mee. Er leefde echt genoeg tuig. ) Maar goed, probleem van de familie van werkgever. Die grond laten saneren kost goud geld.
pi_221426936
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En dat dus, krijgt hij er van mij ook een tik bij
Geen harde, gewoon een klein corrigerend tikje op de arm ter herinnering. Zo van, oh wacht, dit is niet oke.
pi_221427060
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:34 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ze zullen vast niet pas om 21.00 thuis zijn, dus prima tijd voor B om nog klusjes te doen erna.

En nee. Gewoon echt NEE op je tweede alinea. Het is niet jouw probleem dat jij het niet trekt en je daardoor rot voelt, als jouw hele weekendplanning voor jou bepaald wordt en vervolgens ook nog gezeurd wordt over jouw humeur. Dat is een hem- danwel jullie-probleem, maar absoluut niet een alleen van jou-probleem. Maar hoe vaker je dat tegen jezelf zegt, hoe meer je het blijft geloven, en hoe rotter je je erover gaat voelen. Dus nogmaals: nee. Stop, hou op, ik vind het niet meer leuk dat je zo denkt ;). Zeg dat ook maar eens tegen je eigen hoofd als je deze gedachtengang in gaat.
Ik weet het niet hoor. Het is voor hem hartstikke rot om op te staan met de verwachting dat ik zometeen blij terug kom van hardlopen en dan zit ik sip op de bank omdat ik m'n dag niet kan overzien. En dan is er geen tijd om samen de dag te plannen omdat vriendin op de koffie komt en voordat hij door kan haasten richting zwembad krijgt hij een huilbui van mij over zich heen maar hij kan het zwembad ook niet afzeggen want dat heeft hij beloofd te gaan doen.

Wat allemaal voorkomen had kunnen worden als ik gewoon was gaan hardlopen en poetsen en wassen vanochtend.

En nou komt hij zometeen teleurgesteld terug omdat ik nog steeds niet blij ben! Hij appte net dat hij er weer aan komt dus ik heb nog een paar minuten of zo :')
pi_221427225
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:59 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik weet het niet hoor. Het is voor hem hartstikke rot om op te staan met de verwachting dat ik zometeen blij terug kom van hardlopen en dan zit ik sip op de bank omdat ik m'n dag niet kan overzien. En dan is er geen tijd om samen de dag te plannen omdat vriendin op de koffie komt en voordat hij door kan haasten richting zwembad krijgt hij een huilbui van mij over zich heen maar hij kan het zwembad ook niet afzeggen want dat heeft hij beloofd te gaan doen.

Wat allemaal voorkomen had kunnen worden als ik gewoon was gaan hardlopen en poetsen en wassen vanochtend.

En nou komt hij zometeen teleurgesteld terug omdat ik nog steeds niet blij ben! Hij appte net dat hij er weer aan komt dus ik heb nog een paar minuten of zo :')
Stop. Echt, stop. Lees dit nou eens alsof een goede vriendin je over dit voorval zou vertellen. Zou je dan dit tegen haar zeggen?

Misschien had het voorkomen kunnen worden als jij om 8.00 was gaan hardlopen en poetsen. Het had óók voorkomen kunnen worden als hij gisteren niet direct had geroepen dat hij meeging babyzwemmen en vriendin in de ochtend wel op de koffie kon komen, maar met jou had overlegd. Daarmee had óók voorkomen kunnen worden dat jij je vanochtend rot voelde :Y

En je hoeft ook niet blij te zijn omdat hij dat wil. Een relatie heb je in goede én in slechte tijden. Dus ook als jij je rot voelt is dat oké. Al helemaal als hij dat zelf veroorzaakt heeft. Mag hij mooi teleurgesteld zijn in zichzelf dat hij jou zo rot heeft laten voelen dat je je nu nog steeds rot voelt.
pi_221427488
quote:

[..]

Tele, ik bedoel dit niet onaardig maar je kiest nu voor de makkelijkste, (schijn) veilige weg; jezelf de schuld van alles geven zodat je niet de confrontatie met B hoeft aan te gaan over zijn (asociale!) gedrag.

Het is ‘makkelijker’ (maar daarnaast ook zelfondermijnend) om te bedenken hoe je jezelf anders gaat/moet gedragen en voelen dan om aan iemand anders te vragen/eisen dat te doen.

Toen jullie gingen samenwonen, heb jij getekend voor een leven als tradwife? Zoja, zou ik een Instagram account openen. Zo nee, durf dan eerst toe te geven (niet naar mij , naar jezelf) dat je jezelf nu echt aan het saboteren (en als ik de juiste definitie in mijn hoofd hebt, ook zelfs een deel aan het gaslighten) bent.

En nee, de wereld is niet zwart/wit en jullie relatie ook niet. Dus er zullen ook vast dingen zijn waarvan B vindt dat ze anders moeten. Maar dat betekemt niet dat je je sokken vol met zand in bed uittrekt en dan verwacht dat een ander jouw zooi wel opruimt.
pi_221427794
Volgens mij verwacht B niet per se dat @Tele6 alles opruimt en poetst maar kan hij prima leven met een bult was en een bult zand wat allemaal ooit nog weggewerkt moet worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221427968
Zo hardleers als B worden ze ook maar zelden gemaakt denk ik. Meine Güte.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221428027
Ik ben eergisteren in het gareel gedrukt door de fysio dus ik ben nog even aan het erontdekken hoe mijn lijf in elkaar zit :') rustig rondje gehold vanochtend, klusjes gedaan toen de vrouw aan het hollen was (batterij van de autosleutel vervangen, viltjes op meubels geplakt) en toen samen even naar het dorp voor de bakker, smeersels op de markt en een kop koffie. Zometeen gaat het kleine spook bij opa en oma logeren en hebben we 24 uur voor ons samen O+
pi_221428117
Geniet ervan @Clubsoda!

Ik ging vanochtend naar de dierentuin om eindelijk mn nieuwe lens daar uit te proberen. Ik bedacht me alleen terwijl ik aldaar de camera uit mijn tas haalde, dat waarschijnlijk het geheugenkaartje nog in de usbc-stick zat die thuis op tafel lag.. wat ook zo bleek te zijn. Ik ben er de hele ochtend chagrijnig van geweest :'( . Vooral omdat ik vanochtend nog heb afgewogen, ga ik dit doen, of doe ik alle huishoudklusjes, of ruim ik de schuur een keer op en gooi ik alles wat ik kwijt wil in de vuilnisbak / in de buren app / op Marktplaats. En ik dit koos omdat het prachtig foto weer was de hele ochtend (volle zon maar nog 24-26 graden), en het de komende week of meer bewolkt of veel te heet wordt. En nu kon ik dus én geen foto's maken, én die andere dingen ook niet doen. En mn fototas is niet heel ergonomisch, en als alle spullen erin blijven want geen foto's maken is hij wel vrij zwaar, dus langer dan een uurtje een ronde door het park om dan zonder camera gewoon leuk dieren te kijken hield ik ook niet vol, en was al met last van rug. Dus het lukte ook niet echt om de knop om te zetten en dan alsnog van een ochtend dierentuin te genieten.

Op de terugweg wel via markt gegaan en lekkere 30+ kaas gehaald en net de vaatwasser aangezet en de wasmachine aan gezet. En nu ga ik even uur op de bank liggen voordat ik verder ga met huishoudklusjes.
pi_221428172
Ah wat jammer Vlindertje, idd balen.

Ik heb net de party maar afgeappt. Het gaat iets beter met F. zegt hij, maar dat was geloof ik meer zodat ik alsnog zou gaan. Ik haal het toch niet meer met douchen & haar doen en pogen om niet badend in het zweet in de kleren te raken.

Wel balen dat ik collega N haar cadeau niet kan geven, zij is een dag na collega L (van het feest) jarig en ze zijn beiden 60 geworden. Komende week me maar met een smoes bij haar langs en hopen dat de rest niet verklapt dat we voor haar ook een inzameling hebben gehouden.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_221428194
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 11:46 schreef Syrena het volgende:
Maar het lijkt BPPD. Heeft zijn vader ook vaker last van. Emmertje is gevuld geworden (wilde geen emmer, moest van mij, ik had gelijk).
Epley proberen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221428212
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 12:01 schreef Tele6 het volgende:
Mijn ideeën voor vandaag waren om in de ochtend hard te lopen als het nog lekker koel was en rustig op straat. Dan een paar klusjes: was afhalen, douche schoonmaken. Eigenlijk moet de wc ook gepoetst en dat zou B doen maar hij is er dus niet meer om dat te doen. Ik wilde langs de schoenmaker want er is iets los aan mijn sandalen. En dan mijn haakwerk. Ik ben een schildpad aan het maken.
Had jij dat wel proactief met hem besproken?
Je verhaal is wel duidelijk dat hij niet zo richting jou bespreekt maar doe je dat andersom wel?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221428221
Da’s ook balen @vlindertje89, daar zou ik ook enorm humeurig van zijn. Voor de zeker een reserve kaartje standaard in de tas? Ik kom natuurlijk van het met fotorolletjes fotograferen en toen had ik altijd een reserve rolletje bij me, dat heb ik daarna ook met geheugenkaartjes gedaan. Kwam er laatst nog een paar tegen (maar weet nu even niet wat ik ermee gedaan heb :@ )
  Moderator zaterdag 25 juli 2026 @ 14:22:40 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221428226
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 13:51 schreef Clubsoda het volgende:
Zo hardleers als B worden ze ook maar zelden gemaakt denk ik. Meine Güte.
Wat dat betreft hou ik voor mezelf nog wel wat hoop :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_221428240
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Epley proberen?
We hebben de bbq maneuvre geprobeerd, die deed niks :+ maar ligt kennelijk aan waar de kristalletjes zitten. Straks de Epley proberen, hij slaapt nu :Z
  zaterdag 25 juli 2026 @ 14:37:37 #181
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221428325
Stel dat wij een situatie als Tele en B zouden hebben, zou J gewoon eerder zijn bed uitkomen om zijn klusjes deels te doen.

Die actie van die schoenen is echt wel slecht hoor. Dat zijn geen leuke geintjes. Dat is hier ook wel voorgekomen, gelukkig niet direct naast het bed. De enige oplossing was dat ik hem met dat soort dingen in de gaten hou en help herinneren. Hoe idioot dat ook is.

Zo stond ik vanochtend nog als een schooljuf te waarschuwen dat hij zijn koffiekop niet in het weiland moest laten staan. Met als gevolg dat ik het kopje in de moestuin tegenkwam maar daar valt het voor mij meer op. Eind van de klus/tuindag kijk ik overal waar hij is geweest om te controleren op vergeten voorwerpen. Ieders brein werkt anders en dat is meestal echt geen kwade wil.

Aan de andere kant kan het ook zo maar voorkomen (als in, dat gebeurt altijd) dat de volledige weekendplanning niet wordt gehaald. Het is mens-eigen om meer te plannen dan past volgens mij.
Spoilers!
pi_221428400
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Stel dat wij een situatie als Tele en B zouden hebben, zou J gewoon eerder zijn bed uitkomen om zijn klusjes deels te doen.
Stel dat wij een situatie als Tele en B zouden hebben, zou Mrs V ws de leuke dingen zijn gaan doen en daarna nog ff het klusje te rammen en hogelijk verbaasd zijn dat ik had verwacht dat ze dat vóór de leuke dingen ging doen want zo gebeurt het toch ook.
pi_221428476
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Had jij dat wel proactief met hem besproken?
Je verhaal is wel duidelijk dat hij niet zo richting jou bespreekt maar doe je dat andersom wel?
Ik had hem donderdag verteld dat ik ervan baalde dat de douche zo vies was, maar dat ik er pas zaterdagochtend aan toe zou komen. Toen zei hij dat hij dan wel met me mee tegelijk de wc kon doen want dat vind ik een heel stom en goor klusje. Gisteren nadat hij het babyzwemmen had gepland heb ik alleen gezegd dat ik dan om 8 uur op zou staan om hard te lopen voor het zwemmen en dat ik niet wist wanneer we dan aan alle klusjes toe zouden komen maar ik was gisteravond te moe/warrig om een goed plan te maken. En vanochtend hadden we geen tijd voor een plan want vriendin kwam op de koffie.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 14:55:40 #184
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221428487
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Stel dat wij een situatie als Tele en B zouden hebben, zou Mrs V ws de leuke dingen zijn gaan doen en daarna nog ff het klusje te rammen en hogelijk verbaasd zijn dat ik had verwacht dat ze dat vóór de leuke dingen ging doen want zo gebeurt het toch ook.
Ik zou zelf het ook later doen :Y

Maar in dit geval nodigt hij iemand uit en gaat hij daarna weg en daarvoor is dan geen tijd meer om een beter plan te maken. Tja, dan moet je dus gewoon eerder opstaan.
Spoilers!
pi_221428498
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:54 schreef Tele6 het volgende:
En vanochtend hadden we geen tijd voor een plan want vriendin kwam op de koffie.
Volgende keer gezellig bespreken met vriendin erbij.
Vriendin heeft vast ook wel eens klusjes te plannen.
pi_221428528
Quote Lucky … Ieders brein werkt anders en dat is meestal echt geen kwade wil... herken ik.
Weer eens een stevig gesprek dan maar. Sterkte ondertussen Tele.
Of niet en een andere aanpak.

@derLudolf : deze stuk of 50 oldies staan verderop op een erf.
Eat your heart out:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221428575
quote:

[..]
Ik had hem donderdag verteld dat ik ervan baalde dat de douche zo vies was, maar dat ik er pas zaterdagochtend aan toe zou komen. Toen zei hij dat hij dan wel met me mee tegelijk de wc kon doen want dat vind ik een heel stom en goor klusje. Gisteren nadat hij het babyzwemmen had gepland heb ik alleen gezegd dat ik dan om 8 uur op zou staan om hard te lopen voor het zwemmen en dat ik niet wist wanneer we dan aan alle klusjes toe zouden komen maar ik was gisteravond te moe/warrig om een goed plan te maken. En vanochtend hadden we geen tijd voor een plan want vriendin kwam op de koffie.
Ik neem aan dat hij straks even gaat douchen? Wanneer hij dat gaat doen kan jij meteen aangeven “ga er vanuit dat jij de badkamer ook meteen doet en als je toch bezig bent de wc?” Hij komt tenslotte in een zandloos huis en bed
pi_221428586
quote:

[..]
Ik weet het niet hoor. Het is voor hem hartstikke rot om op te staan met de verwachting dat ik zometeen blij terug kom van hardlopen en dan zit ik sip op de bank omdat ik m'n dag niet kan overzien.

Waarom kon je je dag niet meer overzien? Volgens mij omdat B gisteren dropte hoe hij zijn weekend had gepland. Zonder overleg met jou.
quote:
En dan is er geen tijd om samen de dag te plannen omdat vriendin op de koffie komt
Was dat ook niet iets wat hij spontaan had afgesproken?
quote:
en voordat hij door kan haasten richting zwembad krijgt hij een huilbui van mij over zich heen
Ja, d'oh. Ik zou denken dat hij snapt hoe je hoofd werkt en dat zijn gedrag daarin niet helpend is. Het is sowieso echt niet onredelijk om een beetje meer te overleggen met je partner. Los van hoe specifieke hoofden werken. Ik zou ook pissed zijn als mijn partner lekker op pad gaat en het huishouden voor mij laat liggen (wat ik vervolgens net zo hard zou laten liggen maar ik ben dan ook een soort ma Flodder).
quote:
maar hij kan het zwembad ook niet afzeggen want dat heeft hij beloofd te gaan doen.
Zonder overleg met jou.
Natuurlijk kan hij dat alsnog afzeggen met de boodschap dat hij op het thuisfront nodig was/daarmee iets had afgesproken. Maar blijkbaar is het voor hem makkelijker een verdrietige partner achter te laten dan zijn falen toe te geven tov zijn vrienden....
quote:
Zie opmerking 1.
quote:
Boohoo jammer voor hem. Jij hebt een rottigere ochtend gehad.

Ik ben vast kort door de bocht en te hard, maar echt niet álles is jouw schuld lieve @Tele6!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221428622
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Da’s ook balen @:vlindertje89, daar zou ik ook enorm humeurig van zijn. Voor de zeker een reserve kaartje standaard in de tas? Ik kom natuurlijk van het met fotorolletjes fotograferen en toen had ik altijd een reserve rolletje bij me, dat heb ik daarna ook met geheugenkaartjes gedaan. Kwam er laatst nog een paar tegen (maar weet nu even niet wat ik ermee gedaan heb :@ )
Die had ik er helaas dus ook niet in zitten. Ik heb ook niet nog een kaartje waar veel ruimte op is, ik moet ze eens uitzoeken en backuppen en dan de kaartjes leeggooien. Ik heb nu een 256GB kaartje, dus genoeg ruimte voor een paar jaar, dus niet echt haast met het uitzoekwerk ;). Maar dan moet 'ie dus wel mee zijn. Dus vooral voortaan altijd direct na overzetten foto's op laptop, kaartje direct weer in camera stoppen.

Which reminds me dat ik nog mijn buur moet vragen of hij wil proberen of hij mn externe schijf kan redden, én een nieuwe moet kopen voor backups. Alle backups van mn huidige, vorige én daarvoor laptop staan/stonden op een mybooklive, maar die start niet meer goed op. Als echt alles weg is, ben ik ook twee van de allermooiste foto's die ik (wat mij betreft) ooit gemaakt heb waarschijnlijk kwijt :'( en een heleboel foto's van middelbare school enzo. Ik hoop dat ik die foto's nog ergens in mail of op oude laptop ook in backup heb op afdruk-kwaliteit, maar ik ben een beetje bang van niet. Ik heb ze wel in 90x60cm aan de muur hangen, dus dan maar daar zuinig op zijn..
pi_221428628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 14:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Geniet ervan @:Clubsoda!

Ik ging vanochtend naar de dierentuin om eindelijk mn nieuwe lens daar uit te proberen. Ik bedacht me alleen terwijl ik aldaar de camera uit mijn tas haalde, dat waarschijnlijk het geheugenkaartje nog in de usbc-stick zat die thuis op tafel lag.. wat ook zo bleek te zijn. Ik ben er de hele ochtend chagrijnig van geweest :'( . Vooral omdat ik vanochtend nog heb afgewogen, ga ik dit doen, of doe ik alle huishoudklusjes, of ruim ik de schuur een keer op en gooi ik alles wat ik kwijt wil in de vuilnisbak / in de buren app / op Marktplaats. En ik dit koos omdat het prachtig foto weer was de hele ochtend (volle zon maar nog 24-26 graden), en het de komende week of meer bewolkt of veel te heet wordt. En nu kon ik dus én geen foto's maken, én die andere dingen ook niet doen. En mn fototas is niet heel ergonomisch, en als alle spullen erin blijven want geen foto's maken is hij wel vrij zwaar, dus langer dan een uurtje een ronde door het park om dan zonder camera gewoon leuk dieren te kijken hield ik ook niet vol, en was al met last van rug. Dus het lukte ook niet echt om de knop om te zetten en dan alsnog van een ochtend dierentuin te genieten.

Op de terugweg wel via markt gegaan en lekkere 30+ kaas gehaald en net de vaatwasser aangezet en de wasmachine aan gezet. En nu ga ik even uur op de bank liggen voordat ik verder ga met huishoudklusjes.
Ahhh shit shit shit |:(

Ik heb wel eens gehad dat ik heel eind reed met de auto voor een wandeling ergens via mn WandelnetwerkNH app.
Zin in om te fotograferen ook, 1 foto gemaakt, batterij leeg :X
Heb wel mobiel maar dat zoemt slecht in en had meteen geen zin meer om te wandelen ook }:|
pi_221428647
quote:

[..]
Wat zou er nodig zijn voor jou om dan iets te zeggen als: lieve B, je overvalt me hiermee. We hadden toch afgesproken dat we morgenochtend zouden poetsen? Waarom spreek je opeens zonder overleg wat anders af? Want nu moet ik dus eerder opstaan en mijn planning omgooien en dat vind ik niet fijn/kost me veel moeite (zoals je weet). Jij bent degene die iets anders plant, hoe ga je dit oplossen zodat we de al eerder afgesproken dingen wel kunnen doen?

(Nu al een zin bedenken is vaak handig voor als je op het moment zelf even niks kunt verzinnen).
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221428652
pi_221428654
quote:

[..]
Ik denk dat niet alle mensen (mannen?) goed gaan op "Oh, ik weet niet wanneer ik dan de klusjes moet doen". Daar horen ze simpelweg geen hulpvraag in. Zou het helpen als je zou vragen "leuk plan. Wil je met me meedenken hoe we dan de klusjes gaan doen?" Of "leuk! Laat je me even weten hoe jij het huishouden zou willen aanpakken, ik kan even niet denken".
pi_221428676
Nog 11 dagen werken tot mijn vakantie begint *O*
Die toevallig ook over 11 dagen begint. Het is zomer, het is druk, mijn werkplanning was goed, tot ik begon te schuiven. Vandaag de enige dag vrij in 16 dagen :')
Gelukkig ook een aantal thuiswerkdagen waarbij ik het qua werk op 3/4 kracht kan doen. En verenigingsleven ligt op zijn gat dus vrije avonden.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 15:19:14 #195
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221428700
Had meer uit de gein een bod gedaan op een partij poloshirts, Amazon retouren. gewonnen, vandaag kwamen ze aan, 24 poloshirts van Schlesinger, Ralf Lauren, etc, allemaal in mijn grote (en passen ook perfect) voor 3 Euro het stuk. Wow, (kosten in de winkel tussen de 50 en 150 euro)
pi_221428761
Dat is echt balen @vlindertje89 -O-
pi_221428774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had meer uit de gein een bod gedaan op een partij poloshirts, Amazon retouren. gewonnen, vandaag kwamen ze aan, 24 poloshirts van Schlesinger, Ralf Lauren, etc, allemaal in mijn grote (en passen ook perfect) voor 3 Euro het stuk. Wow, (kosten in de winkel tussen de 50 en 150 euro)
Doorverkopen aan mijn buurman?
Die heeft 1 roze 😉

Wat zijn de vakantieplannen Cat?
Heb je vast wel gepost..en overheen gelezen.
pi_221428805
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die heeft 1 roze 😉

Wat zijn de vakantieplannen Cat?
Heb je vast wel gepost..en overheen gelezen.
Spanje (zonsverduistering) en Londen (theater).
  zaterdag 25 juli 2026 @ 15:37:59 #199
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221428839
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:29 schreef AnneX het volgende:

[..]
Die heeft 1 roze 😉

Neuh, die ga ik lekker zelf dragen de komende jaren.
pi_221429251
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Spanje (zonsverduistering) en Londen (theater).
Oh ja.
Nog zo veel nachtjes slapen dus…

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 15:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Neuh, die ga ik lekker zelf dragen de komende jaren.
dat is voldoende tot …2080 w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')