abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2026 @ 16:56:15 #201
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221406636
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:53 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee, je moet zeker je bek niet houden, of luisteren naar mensen die vinden dat je je bek moet houden.

Ik durf te stellen dat velen hier in andere topics compleet los gaan op andere groepen. Die nu zien pleitten voor gelijke behandeling is komisch en meelijwekkend tegelijk.
Ah, je breekt een lans voor openlijk racisme, want ze 'gaan los op andere groepen'.

Sterk verhaal.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 22 juli 2026 @ 16:57:12 #202
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221406643
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mag hoor, het is FOK!. ik bedoelde ook niet letterlijk dat je op moet flikkeren :').

Alleen het is onoprecht, een middel geen doel. Er is geen enkel excuus om opeens alle blanke mannen over 1 kam te scheren als je decennialang jankt dat men "over 1 kam scheert"

Elk excuus om dat wel te doen is activistisch gelul en niets meer dan dat. Onoprecht dus.
Jij bent niet de onoprechtsheidsrecherche of rechtbank. Ik ga over mijn eigen woorden. En spreken over 1 of 2 maten is interessant. Net als wisselen van perspectief.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  woensdag 22 juli 2026 @ 16:59:37 #203
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221406649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:56 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ah, je breekt een lans voor openlijk racisme, want ze 'gaan los op andere groepen'.

Sterk verhaal.
Beter lezen. Het gaat over hypocrisie. Niet iedereen die nu verhaal komt halen heeft een zuiver geweten of een moral high ground wat hout snijdt.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:00:28 #204
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221406655
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:57 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Jij bent niet de onoprechtsheid recherche of rechtbank. Ik ga over mijn eigen woorden. En spreken over 1 of 2 maten is interessant. Net als wisselen van perspectief.
Uiteraard ben ik dat niet, maar jij ook niet, dus wederom een non-argument. Maar mijn punt is hele doodnormale logica zonder een activistisch sausje eroverheen.

Of je beoordeelt niemand op zijn huidskleur of je beoordeelt iedereen op zijn huidskleur, meer smaken zijn er niet. Ook niet als je er een hele riedel activistische bullshit als "koloniaal, institutioneel" of weet ik wat over uitkotst.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:03:16 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221406674
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:15 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Teveel mensen van een subgroep zijn teveel mensen van een subgroep. Dat werkt natuurlijk meerdere kanten op, maar is geen haat. Correctie met voorkeursbeleid is ook geen haat.

Mijn punt is dat die voedingsbodem enkel kan aanslaan bij gefrustreerden. Relativerende mensen zien historie en voelen zich niet aangesproken. Die laten hun visie daarvoor niet kapen.
Je vraagt hier dus eigenlijk om dat bepaalde groepen discriminatie maar gewoon dienen te accepteren. Groepen die nu worden benadeeld of gediscrimineerd moeten gewoon naar de geschiedenis kijken om dit te begrijpen.

Daarmee hou je mensen uit deze tijd dus verantwoordelijk voor onrecht dat mensen in het verleden hebben gedaan die toevallig dezelfde uiterlijke kenmerken hadden.

Had je hier ook nog een eindpunt voor in gedachten? Wanneer is er genoeg 'gecorrigeerd' dat we in het algemeen kunnen stoppen met discriminatie en racisme? Zijn hier bepaalde KPIs voor?
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:17 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ze heeft imo duidelijk het verschil laten zien tussen positieve discriminatie en negatieve discriminatie. En dat mensen snel op hun pik getrapt zijn. Daar heb ik een beetje medelijden mee
Dan ben je dus een voorstander van discriminatie en racisme zolang het maar niet is gericht op historisch gemarginaliseerde groepen. Sterker nog, je hebt zelfs het lef om te stellen dat mensen niet zo snel 'op hun pik getrapt' moeten zijn.

Als je hier inderdaad zo makkelijk over denkt, waarom hanteer je dit dan ook niet voor andere groepen? Blijkbaar acht je bijvoorbeeld blanke mensen wél in staat om een wat dikkere huid te kweken, maar mensen van kleur niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:05:22 #206
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221406682
quote:
4s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Uiteraard ben ik dat niet, maar jij ook niet, dus wederom een non-argument. Maar mijn punt is hele doodnormale logica zonder een activistisch sausje eroverheen.

Of je beoordeelt niemand op zijn huidskleur of je beoordeelt iedereen op zijn huidskleur, meer smaken zijn er niet. Ook niet als je er een hele riedel activistische bullshit als "koloniaal, institutioneel" of weet ik wat over uitkotst.
Dit zijn jouw woorden, niet de mijne. En jij bepaalt niet de waarde van mijn argumenten. Maar inderdaad, bij die keuze moet je iedereen beoordelen inclusief de kenmerken. Dat is erkenning van verschillen. De rest zijn stropoppen waar ik niet op in ga.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:09:43 #207
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221406712
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:59 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Beter lezen. Het gaat over hypocrisie. Niet iedereen die nu verhaal komt halen heeft een zuiver geweten of een moral high ground wat hout snijdt.
Maak dan eens concreet wat je bedoelt! "Geweten en moral high ground". Leuk maar wat vind je van de teksten?

Heb het gevoel dat je niet alles op de tafel gooit en een beetje omslachtig eromheen blijft draaien.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:10:37 #208
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221406715
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:05 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dit zijn jouw woorden, niet de mijne. En jij bepaalt niet de waarde van mijn argumenten. Maar inderdaad, bij die keuze moet je iedereen beoordelen inclusief de kenmerken. Dat is erkenning van verschillen. De rest zijn stropoppen waar ik niet op in ga.
Ik bepaal weldegelijk de waarde van jouw argumenten, en vice versa, dat is de kernwaarde van een discussie :').

En ik toon aan dat je onoprecht bent, want je vindt blijkbaar dat je een gelijk geval, beoordelen op huidskleur, van 1 groep prima te pruimen is en van een andere niet, en je redenering daarvoor is je activisme.

Mag allemaal hoor, maar het is natuurlijk vals en vilein :).
Get woke, go broke!
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:10:55 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221406719
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:45 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die moeten naar achteren omdat dit huppelkutje ze zo lief vindt?
Het blijkt nergens uit dat ze blanken haat. Ze simuleert apartheid als deel van een show waar ze een boodschap kwijt wil. Daar bieden shows van artiesten een bepaalde vrijheid voor. Kun je smakeloos vinden. Maar er is geen aanwijzing dat dat is wat ze serieus zou willen.

Waar ze zichzelf graag zielig vind, vinden de sneeuwvlokjes die zich hierdoor gehaat voelen dat ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 22-07-2026 18:58:10 ]
pi_221406730
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 14:27 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ranzig vind ik een beetje overtrokken in deze context. Het is even achteraan gaan staan bij een liedje. Is nog geen toeslagenaffaire, stemrechtbeperking of slavernij.

Het lerende effect moet komen uit de discussies die erop volgen. Ik vind mensen die discriminatie wegwuiven eerder wat ranzig. Vooral als je ze in de andere topics vrouwen, queers en mensen van kleur de volle laag ziet geven. Maar dat is mijn mening.
Maar discriminatie ter discussie stellen door discriminatie is wel ok?
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 15:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hmm.

Een paar voorbeelden:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Mijn n=1 ervaring. Op de laatste 3 of 4 banen waar ik bij universiteiten op gesolliciteerd heb stond er wel ergens iets over diversiteit in de omschrijving. Elke keer zijn er alleen maar vrouwen geïnterviewd en aangenomen. En die aangenomen zijn hadden objectief veel lagere h-index en i10-index scores, en minder ervaring in lecturing bijv.

Note: ik klaag niet, het is wat het is, het is gewoon een observatie. Als die onderzoeksgroepen perse een vrouw willen, so be it.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:14:44 #211
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221406737
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Had je hier ook nog een eindpunt voor in gedachten? Wanneer is er genoeg 'gecorrigeerd' dat we in het algemeen kunnen stoppen met discriminatie en racisme? Zijn hier bepaalde KPIs voor?
[..]

Dan ben je dus een voorstander van discriminatie en racisme zolang het maar niet is gericht op historisch gemarginaliseerde groepen. Sterker nog, je hebt zelfs het lef om te stellen dat mensen niet zo snel 'op hun pik getrapt' moeten zijn.

Als je hier inderdaad zo makkelijk over denkt, waarom hanteer je dit dan ook niet voor andere groepen? Blijkbaar acht je bijvoorbeeld blanke mensen wél in staat om een wat dikkere huid te kweken, maar mensen van kleur niet.
Het eindpunt is representatie naar rato op basis van kwaliteit. Er is geen ideale mix per situatie.

'Niet zo snel op hun pik getrapt zijn' is meer een pleidooi om cool as Fonzie te blijven. Meer niet.

Ik acht witte mensen en gekleurde mensen evenveel in staat om een dikke huid te kweken.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:20:13 #212
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221406804
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik bepaal weldegelijk de waarde van jouw argumenten, en vice versa, dat is de kernwaarde van een discussie :').

En ik toon aan dat je onoprecht bent, want je vindt blijkbaar dat je een gelijk geval, beoordelen op huidskleur, van 1 groep prima te pruimen is en van een andere niet, en je redenering daarvoor is je activisme.

Mag allemaal hoor, maar het is natuurlijk vals en vilein :).
Nee, je verwart recenseren met discussiëren. Je toont ook niets aan. Het is met veel aplomb je eigen 'zekerheden' neerpennen. Daar wordt ik niet warm of koud van. Ik ben overigens niet zo activistisch. Beetje tiepen op internet. That's it. Vals en vilein vind ik achterdochtig en jammer. Maar staat genoteerd.

Inhoudelijk pleit ik idd voor erkenning van kenmerken, omgevingsfactoren en maatwerk.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:21:04 #213
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221406813
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
[..]
Mijn n=1 ervaring. Op de laatste 3 of 4 banen waar ik bij universiteiten op gesolliciteerd heb stond er wel ergens iets over diversiteit in de omschrijving. Elke keer zijn er alleen maar vrouwen geïnterviewd en aangenomen. En die aangenomen zijn hadden objectief veel lagere h-index en i10-index scores, en minder ervaring in lecturing bijv.

Note: ik klaag niet, het is wat het is, het is gewoon een observatie. Als die onderzoeksgroepen perse een vrouw willen, so be it.
Dat is dus discriminatie en geen meritocratie. Een logisch resultaat is dat de kwaliteit van onderwijs en onderzoek achterruit zal gaan. En het is natuurlijk geen geheim dat de academische wereld hier bol van staat. Overal moeten vrouwen of 'mensen met een migratieachtergrond' worden aangenomen omdat deze zogenaamd worden gediscrimineerd.

Tegelijkertijd domineren jonge vrouwen inmiddels de collegezalen en presteren ook gewoon aantoonbaar beter in het onderwijs dan mannen, maar poeh meteen ophef als een discipline wordt ontdekt waar vrouwen nog een minderheid zijn en dan dienen er allerlei discriminerende mechanismen te worden geïmplementeerd om gewenste uitkomsten te bewerkstelligen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221406825
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je vraagt hier dus eigenlijk om dat bepaalde groepen discriminatie maar gewoon dienen te accepteren. Groepen die nu worden benadeeld of gediscrimineerd moeten gewoon naar de geschiedenis kijken om dit te begrijpen.

Daarmee hou je mensen uit deze tijd dus verantwoordelijk voor onrecht dat mensen in het verleden hebben gedaan die toevallig dezelfde uiterlijke kenmerken hadden.

[..]

NWS / Israel en Gaza #16

_O-
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:23:04 #215
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221406833
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
[..]

Dat is vervelend George. Je draagt het met klasse. Voorkeursbeleid geeft idd ook verliezers. Maar die waren er daarvoor ook al misschien. Misschien toen meer informeel en nu formeel.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:25:40 #216
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221406853
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:20 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee je verwart recenseren met discussiëren. Je toont ook niets aan. Het is met veel aplomb je eigen 'zekerheden' neerpennen. Ik ben overigens niet zo activistisch. Beetje tiepen op internet. That's it. Vals en vileine vind ik achterdochtig en jammer. Maar staat genoteerd.

Inhoudelijk pleit ik idd voor erkenning van kenmerken, omgevingsfactoren en maatwerk.
Ik verwar niets en uiteraard is dit alles niets meer dan wat tiepen op het internet, werderom behoorlijk inhoudsloos.

Ik zie gewoon prima in wat jij en de hele activistische wereld al decennia doet, drammen en je nergens op logica gebaseerde "argumenten" doordrukken.

Er is maar 1 correct standpunt, niemand hoort te worden beoordeeld op basis van zijn/haar huidskleur. Daar op welke wijze dan ook van afwijken is ruis, onoprecht en activisme. Je weet dat je fout zit maar je houdt toch vol uit een soort morele superioriteit die niet is gebaseerd op feiten.

En ik vind dat idd vals en vilein :7.
Get woke, go broke!
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:26:34 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221406857
quote:
Met alleen een linkje en een smiley kan ik niets.
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:23 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dat is vervelend George. Je draagt het met klasse. Voorkeursbeleid geeft idd ook verliezers. Maar die waren er daarvoor ook al misschien. Misschien toen meer informeel en nu formeel.
Wat zou er eigenlijk gebeuren als er geen voorkeursbeleid zou worden gehanteerd er iedereen dus gelijk wordt behandeld?
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:30:43 #218
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221406873
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik verwar niets en uiteraard is dit alles niets meer dan wat tiepen op het internet, werderom behoorlijk inhoudsloos.

Ik zie gewoon prima in wat jij en de hele activistische wereld al decennia doet, drammen en je nergens op logica gebaseerde "argumenten" doordrukken.

Er is maar 1 correct standpunt, niemand hoort te worden beoordeeld op basis van zijn/haar huidskleur. Daar op welke wijze dan ook van afwijken is ruis, onoprecht en activisme. Je weet dat je fout zit maar je houdt toch vol uit een soort morele superioriteit die niet is gebaseerd op feiten.

En ik vind dat idd vals en vilein :7.
Er zijn imo altijd verschillende standpunten. Beetje zwart/wit. Soms is huidskleur relevant, soms niet. Soms is gender relevant, soms niet.
Ik vind je niet vals en vilein. Ik kan omgaan met andere visies.
pi_221406878
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het blijkt nergens uit dat ze blanken haat. Ze simuleert apartheid als deel van een show waar ze een boodschap kwijt wil. Daar bieden shows van artiesten een bepaalde vrijheid boor. Kun je smakeloos vinden. Maar er is geen aanwijzing dat dat is wat ze serieus zou willen.

Waar ze zichzelf graag zielig vind, vinden de sneeuwvlokjes die zich hierdoor gehaat voelen dat ook.
Ach kom op. Ze wil gewoon edgy zijn en nu het ook nog aandacht oplevert gaat ze ermee door.

Maak het nou niet meer dan het is.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:31:39 #220
194233 Friday12
Originele kloon
pi_221406879
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:17 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ze heeft imo duidelijk het verschil laten zien tussen positieve discriminatie en negatieve discriminatie. En dat mensen snel op hun pik getrapt zijn. Daar heb ik een beetje medelijden mee
Discriminatie is discriminatie. Er is nooit iets positiefs aan. Dat is er dus zo achterlijk
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:33:18 #221
194233 Friday12
Originele kloon
pi_221406885
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:40 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Leren hoe benadeling en discriminatie aanvoelt. Kijk eens hoe kwaad mensen ervan worden. Het doet wat met mensen. Ik vind dat geschuim meelijwekkend.
Ik ben in mijn jeugd ook gediscrimineerd omdat ik blank was. En ja dat was in Nederland in een niet nader te noemen Amsterdamse wijk. Het is gewoon nooit goed. En dit goed praten is gewoon achterlijk :N
pi_221406893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maak dan eens concreet wat je bedoelt! "Geweten en moral high ground". Leuk maar wat vind je van de teksten?

Heb het gevoel dat je niet alles op de tafel gooit en een beetje omslachtig eromheen blijft draaien.
Wat vind jij van die ene user (weet even niet meer wie dat was) die als reactie gaf dat die Sophie maar een jodenhoer was.
Een andere user knalt er vervolgens een onvervalste godwin tegenaan.

Gevonden:

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2026 20:40 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Trump is net zo een jodenhoer als dit wijf.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2026 20:54 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Spiegel?

Laat me niet lachen. Deze vrouw is zo fout als Argentinië.

Edit; walgelijk hoe deze vrouw zich in de slachtofferrol wentelt. Als je niet kunt incasseren , dan moet je ook niet uitdelen.
Raar hoor, met dit soort 'argumenten' laten zien dat je fel tegen racisme bent.
En waarom Trump hierbij wordt gehaald...?
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:34:37 #223
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221406896
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Met alleen een linkje en een smiley kan ik niets.
[..]
Wat zou er eigenlijk gebeuren als er geen voorkeursbeleid zou worden gehanteerd er iedereen dus gelijk wordt behandeld?
Dan onstaat er een informeel voorkeursbeleid op basis van bias en persoonlijke voorkeuren. 'Dat is mijn maat, die is goed, die krijgt de opdracht'. Dit kan natuurlijk draaien naarmate groepen sterker aanwezig worden. Misschien dat straks witte mannen geholpen zijn met een voorkeursbeleid.

Realiseren dat mensen voorkeuren hebben is het meest logische. Corrigeren daarop is wenselijk. Beetje behavioristisch.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:35:04 #224
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221406900
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:30 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Er zijn imo altijd verschillende standpunten. Beetje zwart/wit. Soms is huidskleur relevant, soms niet. Soms is gender relevant, soms niet.
Ik vind je niet vals en vilein. Ik kan omgaan met andere visies.
Dat komt omdat ik niet vals en vilein ben he? Ik ga al sinds 2000 om met andere visies, alleen hier op FOK! al.

Ik stel dat het benadelen op huidskleur altijd fout is en daar zijn geen activistische "uitzonderingen" voor.

Wil niet zeggen dat ik altijd tegen het beoordelen van bepaalde groepen ben, maar dat is dan niet op basis van iets waar men niets aan kan doen. Dat is het verschil tussen oprecht en activist.

Maar als je een stelling doet die voor 1 groep wel en voor de andere niet opgaat ondanks dat het een universeel gegeven zou moeten zijn vind ik iemand idd vals en vilein.
Get woke, go broke!
pi_221406902
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:33 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik ben in mijn jeugd ook gediscrimineerd omdat ik blank was. En ja dat was in Nederland in een niet nader te noemen Amsterdamse wijk. Het is gewoon nooit goed. En dit goed praten is gewoon achterlijk :N
Niemand praat racisme goed. En hoe werd jij dan gediscrimineerd? En door wie?
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:38:04 #226
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221406913
quote:
4s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat komt omdat ik niet vals en vilein ben he? Ik ga al sinds 2000 om met andere visies, alleen hier op FOK! al.

Ik stel dat het benadelen op huidskleur altijd fout is en daar zijn geen activistische "uitzonderingen" voor.

Wil niet zeggen dat ik altijd tegen het beoordelen van bepaalde groepen ben, maar dat is dan niet op basis van iets waar men niets aan kan doen. Dat is het verschil tussen oprecht en activist.

Maar als je een stelling doet die voor 1 groep wel en voor de andere niet opgaat ondanks dat het een universeel gegeven zou moeten zijn vind ik iemand idd vals en vilein.
Activisten kunnen ook oprecht zijn en passievelingen onoprecht.
pi_221406914
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:34 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dan onstaat er een informeel voorkeursbeleid op basis van bias en persoonlijke voorkeuren. 'Dat is mijn maat, die is goed, die krijgt de opdracht'. Dit kan natuurlijk draaien naarmate groepen sterker aanwezig worden. Misschien dat straks witte mannen geholpen zijn met een voorkeursbeleid.

Realiseren dat mensen voorkeuren hebben is het meest logische. Corrigeren daarop is wenselijk. Beetje behavioristisch.
Dat noemden we vroeger vriendjespolitiek. Bestaat overigens ook nog steeds. Helaas.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:39:27 #228
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221406921
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:34 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]

Ik vind dit toch wel een merkwaardige zienswijze. Je gaat dus eigenlijk uit van de noodzaak van discriminatie omdat er anders een soort nepotisme zou ontstaan. Wat dacht je van een meritocratie?
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:40:00 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221406923
1 voorbeeld van hoe "blanken" in Europa nu al gediscrimineerd worden:

quote:
Schoolchildren are converting to Islam 'out of fear' in German schools: Study warns Christians feel they are outsiders and are desperate to try and fit in since huge migrant influx

67.8% of students believe the Koran is 'more important' than the laws in Germany
https://www.dailymail.com(...)-German-schools.html

Dus ga niet doen alsof vergelijkbare dingen in Nederland, waar ook al zat wijken zijn die bijna 100% allochtoon zijn, niet zouden gebeuren :').
Get woke, go broke!
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:40:29 #230
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221406926
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:31 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Discriminatie is discriminatie. Er is nooit iets positiefs aan. Dat is er dus zo achterlijk
Onderscheid is onderscheid. En soms pakt dat voor de ene positief uit en voor de andere negatief. En soms zit het elkaar niet in de weg.
pi_221406932
Zijn jullie nu nog steeds bezig om die troela extra aandacht te geven?
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:41:57 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221406936
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:38 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Activisten kunnen ook oprecht zijn en passievelingen onoprecht.
Kan ja, maar ik heb nu al meerdere keren logisch aangetoond dat daar in dit geval geen sprake van is.

Actie X of Y is slecht behalve als ik het doe, dat moet toch ook voor jou overkomen als onoprecht?
Get woke, go broke!
pi_221406955
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:40 schreef HeatWave het volgende:
1 voorbeeld van hoe "blanken" in Europa nu al gediscrimineerd worden:
[..]
https://www.dailymail.com(...)-German-schools.html

Dus ga niet doen alsof vergelijkbare dingen in Nederland, waar ook al zat wijken zijn die bijna 100% allochtoon zijn, niet zouden gebeuren :').
En wie hebben deze allochtonen destijds naar Nederland gehaald?
pi_221406959
quote:

[..]
[..]

Best ernstig dat dit gebeurt.

Op zich snap ik best dat men wil dat er op bepaalde functies meer vrouwen komen. Maar men hanteert nu vaak een 60/40 norm waarbij dus minimaal 40% vrouw/man moet zijn. Alleen houdt dat in dat zo lang als die 40% niet is bereikt mannen 0% kans maken op die functie.

Het is wat anders als je het maakt dat je zegt over een periode van 5 jaar moet je ongeveer 50/50 aangenomen hebben, dan wel goed documenteren waarom je daarvan afgeweken bent.

Wat nog gekker is, is dat in progressieve kringen dit soort 60/40 regels zijn ingevoerd met boetes en toen er meer dan 60% vrouwen werden aangesteld en dat boetes op ging leveren de wet snel weer werd aangepast. Want meer dan 60% man = probleem, meer dan 60% vrouw is meer dan prima.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:49:03 #235
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221406983
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind dit toch wel een merkwaardige zienswijze. Je gaat dus eigenlijk uit van de noodzaak van discriminatie omdat er anders een soort nepotisme zou ontstaan. Wat dacht je van een meritocratie?
Het is niet zo merkwaardig. Ik hou rekening met de menselijke natuur en nudge de 'goede' richting op. Ik discrimineer zeker. Ik maak inderdaad onderscheid. Meritocratie is een goed uitgangspunt, maar at the end hebben we nu eenmaal kenmerken die onderscheid geven.

Het uitgangspunt 'ik zie geen kleur' of 'gender' is imo stupide. Iedereen ziet die kenmerken. Dat erkennen is eerlijker dan kleurenblindheid of genderloosheid veinzen. Doen er veel teveel imo.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:51:39 #236
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221406992
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Kan ja, maar ik heb nu al meerdere keren logisch aangetoond dat daar in dit geval geen sprake van is.

Actie X of Y is slecht behalve als ik het doe, dat moet toch ook voor jou overkomen als onoprecht?
Nee, jij zegt enkel dat je iets logisch hebt aangetoond. En jij leest mijn differentiatie en nuancering bewust verkeerd. Dat is ook wel vals en vilein. Ik hou gewoon rekening met kenmerken en omstandigheden en probeer maatwerk daarin te vinden.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:53:06 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221407002
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:51 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee, jij zegt enkel dat je iets logisch hebt aangetoond. En jij leest mij differentiatie verkeerd. Ik hou gewoon rekening met kenmerken en omstandigheden en probeer maatwerk daarin te vinden.
Nu klink je echt als een interim middenkader manager :').

Enorme hoop wollig taalgebruik, vrijwel 0 relevante informatie.
Get woke, go broke!
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:54:42 #238
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221407011
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nu klink je echt als een interim middenkader manager :').

Enorme hoop wollig taalgebruik, vrijwel 0 relevante informatie.
Hahaha. Dat zal best. B:)B
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:57:47 #239
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221407027
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:41 schreef Firuze60 het volgende:
Zijn jullie nu nog steeds bezig om die troela extra aandacht te geven?
Nee, we zijn nu aan het discussiëren over gelijke monniken gelijke kappen, ongelijke monniken en gelijke kappen, ongelijke monniken ongelijke kappen en gelijke monniken ongelijke kappen.

The heart of the matter. Best leuk. Af en toe komt er nog een boze sirene langs om op de persoon te spelen, maar vooralsnog is het goed inhoudelijk.
  woensdag 22 juli 2026 @ 17:57:52 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221407028
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:49 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Het is niet zo merkwaardig. Ik hou rekening met de menselijke natuur en nudge de 'goede' richting op. Ik discrimineer zeker. Ik maak inderdaad onderscheid. Meritocratie is een goed uitgangspunt, maar at the end hebben we nu eenmaal kenmerken die onderscheid geven.

Het uitgangspunt 'ik zie geen kleur' of 'gender' is imo stupide. Iedereen ziet die kenmerken. Dat erkennen is eerlijker dan kleurenblindheid of genderloosheid veinzen. Doen er veel teveel imo.
Wat is die 'goede' richting op precies?

En als mensen zeggen dat men kleurenblind is, in het Engels trouwens een gebruikelijker concept dan in het Nederlands, is dat natuurlijk niet letterlijk bedoelt. Het is vergelijkbaar met stellen dat iemand 'a warm smile' heeft of 'cold hearted' is. Dat zijn ook geen letterlijke uitdrukking.

Kleurenblindheid staat voort het streven om mensen niet te beoordelen op hun uiterlijke kenmerken. En dit is de enige juiste manier om naar de wereld te kijken. Een goed boek hierover is 'The End of Race Politics: Arguments for a Colorblind America' van Coleman Hughes.

Echter omdat binnen progressieve en linkse kringen velen een raciaal essentialistisch wereldbeeld hebben, dat wil zeggen dat men de onveranderlijke kenmerken zoals huidskleur, zeer belangrijk vindt en bepalend acht voor de machtsverhoudingen in de wereld, denkt men dat iedereen zo naar de wereld kijkt.

En als men vervolgens verschillen in uitkomst ziet, is het eerste wat men denkt dat het vast wel door discriminatie of seksisme moet komen. Hetzelfde met bijvoorbeeld kritiek op de Islam, daar zoekt men nagenoeg altijd racisme achter omdat nu eenmaal veel moslims niet blank zijn.

Kortom, ja, iedereen ziet de uiterlijke verschillen tussen de mens maar de bedoeling is hier om de mens niet op de beoordelen maar dit op basis van gedrag en karakter te doen.
pi_221407042
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat is die 'goede' richting op precies?

En als mensen zeggen dat men kleurenblind is, in het Engels trouwens een gebruikelijker concept dan in het Nederlands, is dat natuurlijk niet letterlijk bedoelt. Het is vergelijkbaar met stellen dat iemand 'a warm smile' heeft of 'cold hearted' is. Dat zijn ook geen letterlijke uitdrukking.

Kleurenblindheid staat voort het streven om mensen niet te beoordelen op hun uiterlijke kenmerken. En dit is de enige juiste manier om naar de wereld te kijken. Een goed boek hierover is 'The End of Race Politics: Arguments for a Colorblind America' van Coleman Hughes.

Echter omdat binnen progressieve en linkse kringen velen een raciaal essentialistisch wereldbeeld hebben, dat wil zeggen dat men de onveranderlijke kenmerken zoals huidskleur, zeer belangrijk vindt en bepalend acht voor de machtsverhoudingen in de wereld, denkt men dat iedereen zo naar de wereld kijkt.

En als men vervolgens verschillen in uitkomst ziet, is het eerste wat men denkt dat het vast wel door discriminatie of seksisme moet komen. Hetzelfde met bijvoorbeeld kritiek op de Islam, daar zoekt men nagenoeg altijd racisme achter omdat nu eenmaal veel moslims niet blank zijn.

Kortom, ja, iedereen ziet de uiterlijke verschillen tussen de mens maar de bedoeling is hier om de mens niet op de beoordelen maar dit op basis van gedrag en karakter te doen.
Soms denk ik, Howard zegt iets waar ik het volledig mee eens is en dan in diezelfde post precies het omgekeerde.

"Echter omdat binnen progressieve en linkse kringen velen een raciaal essentialistisch wereldbeeld hebben, dat wil zeggen dat men de onveranderlijke kenmerken zoals huidskleur, zeer belangrijk vindt en bepalend acht voor de machtsverhoudingen in de wereld, denkt men dat iedereen zo naar de wereld kijkt."

Hier raak je mij dan weer kwijt. Dat is jouw mening en geen feit.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:07:04 #242
194233 Friday12
Originele kloon
pi_221407065
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:36 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Niemand praat racisme goed. En hoe werd jij dan gediscrimineerd? En door wie?
Door de niet blanken
pi_221407066
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:57 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee, we zijn nu aan het discussiëren over gelijke monniken gelijke kappen, ongelijke monniken en gelijke kappen, ongelijke monniken ongelijke kappen en gelijke monniken ongelijke kappen.

The heart of the matter. Best leuk. Af en toe komt er nog een boze sirene langs om op de persoon te spelen, maar vooralsnog is het goed inhoudelijk.
Nou dan heeft ze kennelijk toch iets gedaan om nog meer aandacht te krijgen, vermoed trouwens dat degene die hier zo tekeer gaan nooit naar zo'n concert zouden gaan en die er wel zijn geweest beetje lacherig achteruit gestapt zijn. Een echte kerel was natuurlijk blijven staan en had een middelvinger opgestoken.. _O-
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:07:52 #244
194233 Friday12
Originele kloon
pi_221407070
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:40 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Onderscheid is onderscheid. En soms pakt dat voor de ene positief uit en voor de andere negatief. En soms zit het elkaar niet in de weg.
Ik vraag mij echt af of je aan het trollen bent of de situatie gewoon niet snapt
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:08:46 #245
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221407076
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:07 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ik vraag mij echt af of je aan het trollen bent of de situatie gewoon niet snapt
obv troll is obv
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:09:40 #246
194233 Friday12
Originele kloon
pi_221407080
quote:
16s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:08 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
obv troll is obv
Ja sommige mensen zijn dusdanig laag in de IQ puntjes dat je het niet meer weet
pi_221407081
quote:

[..]
Als hij niet meer had gereageerd was iedereen het eens geweest en zat dit topic al ergens in de kelder.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:11:31 #248
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221407090
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Vanaf hier wordt het altijd leuk

Kortom, ja, iedereen ziet de uiterlijke verschillen tussen de mens maar de bedoeling is hier om de mens niet op te beoordelen maar dit op basis van gedrag en karakter te doen.
Bedankt voor de boekentip. De goede richting is natuurlijk discutabel. Dat heeft te maken met je visie op de samenleving. Een supremacist staat daar anders in dan een kleurrijke Makto. Ik ben niet zo radicaal dat ik kwaliteit wil verlagen of representatie wil forceren.

Ik zie ook wel een probleem om altijd maar 'achterstelling' te zien. Dat kan gelijkwaardigheid gaan blokkeren op termijn en voortgang van de eigen emancipatie. Maar we zijn er nu nog niet.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:13:16 #249
459912 FlippingCoin
pi_221407099
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:44 schreef Hexagon het volgende:
Als je hier al "blankenhaat" in ziet dan wil je te graag gehaat worden voor andere doeleinden.
Jij begint ook wel een parodie op een D66 adept te worden zeg. Wat een ongekende droevigheid.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:15:07 #250
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221407105
quote:

[..]
Allebei mis. Zit hier gewoon lekker te discussiëren. Vermoeiend dat troll en kloon verwijt. Beetje op de persoon spelen ook.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:15:09 #251
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221407106
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:57 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]

Zeg 's eerlijk, gaat voortschrijdend inzicht ervoor zorgen dat jij je een volgend keer niet naar achteren laat sturen?
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:15:50 #252
459912 FlippingCoin
pi_221407109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:09 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ja sommige mensen zijn dusdanig laag in de IQ puntjes dat je het niet meer weet
Ligt er bij deze user net te dik bovenop zodra je wat meer posts van hem ziet, beetje nikonlover/mikeytt rolletje.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:17:05 #253
194233 Friday12
Originele kloon
pi_221407112
quote:
16s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ligt er bij deze user net te dik bovenop zodra je wat meer posts van hem ziet, beetje nikonlover/mikeytt rolletje.
Ahja dan is het nog lager dan gedacht
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:19:21 #254
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221407119
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:11 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Bedankt voor de boekentip. De goede richting is natuurlijk discutabel. Dat heeft te maken met je visie op de samenleving. Een supremacist staat daar anders in dan een kleurrijke Makto. Ik ben niet zo radicaal dat ik kwaliteit wil verlagen of representatie wil forceren.

Ik zie ook wel een probleem om altijd maar 'achterstelling' te zien. Dat kan gelijkwaardigheid gaan blokkeren op termijn en voortgang van de eigen emancipatie. Maar we zijn er nu nog niet.
Waar ontbreekt de gelijkwaardigheid voor jouw gevoel dan nog? Welke KPIs hang je precies aan? Daar vroeg ik net al naar maar toen kwam er geen antwoord meer. Wat moet er nog bereikt zijn voor jouw gevoel voordat er gezegd kan worden 'Oké, nu is het goed, nu kunnen we het loslaten'.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:20:05 #255
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221407122
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:15 schreef the-eye het volgende:

[..]
Zeg 's eerlijk, gaat voortschrijdend inzicht ervoor zorgen dat jij je een volgend keer niet naar achteren laat sturen?
Ik ga niet naar haar concerten. Ben laatst naar Counting Crows geweest. Meer mijn stijl.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:22:17 #256
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221407132
quote:

[..]
Wat een hautaine en belachelijke insinuaties. Niets inhoudelijks om het topic verder te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 22-07-2026 18:31:33 ]
pi_221407133
twitter

Progressieven zijn gewoon de grootste racisten. Hier ook weer zo'n figuur.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:31:01 #258
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221407180
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar ontbreekt de gelijkwaardigheid voor jouw gevoel dan nog? Welke KPIs hang je precies aan? Daar vroeg ik net al naar maar toen kwam er geen antwoord meer. Wat moet er nog bereikt zijn voor jouw gevoel voordat er gezegd kan worden 'Oké, nu is het goed, nu kunnen we het loslaten'.
Ik had daar al antwoord op gegeven

quote:
Het eindpunt is representatie naar rato op basis van kwaliteit. Er is geen ideale mix per situatie.
De KPI's heb ik nog niet SMART geformuleerd.😉 We kunnen het 'loslaten' als de laatste gemarginaliseerde groepen geïncludeerd zijn. Zij Happy, iedereen Happy.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:47:37 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221407451
quote:
16s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Jij begint ook wel een parodie op een D66 adept te worden zeg. Wat een ongekende droevigheid.
Want D66 heeft iets in zijn programma staan over show van Sophie Straat?
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:48:02 #260
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221407455
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:31 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik had daar al antwoord op gegeven
[..]
De KPI's heb ik nog niet SMART geformuleerd.😉 We kunnen het 'loslaten' als de laatste gemarginaliseerde groepen geïncludeerd zijn. Zij Happy, iedereen Happy.
Dan wil je dus met name evenredige representatie langs onveranderlijke kenmerken. Dat gaat sowieso niet lukken binnen een meritocratie, daar zullen namelijk de best presterende individuen winnen en dat kan disproportioneel uit bepaalde groepen zijn.

Neem bijvoorbeeld dat als de selectie op sommige Amerikaanse universiteiten volledig zou worden losgelaten, Aziatische Amerikanen (ondanks nog geen 10% van de samenleving) in de meerderheid zouden zijn.

De realiteit is dus dat je op de door jou gewenste manier structureel bezig bent met discrimineren om kunstmatig gewenste uitkomsten te creëren. Waarbij het ook nog eens zal leiden tot een verlies van kwaliteit omdat kwalitatief geschiktere mensen gepasseerd moeten worden ten faveure van anderen om de gewenste uitkomsten te bewerkstelligen.

Een alternatief is het gewoon loslaten, puur op kwaliteit selecteren en zoeken naar redenen en verklaringen waarom sommige groepen beter presteren dan andere op bepaalde gebieden. Alleen dat vinden sommigen te ongemakkelijk omdat je dan ook zult moeten concluderen dat sommige culturen simpelweg succesvoller zijn dan anderen.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:58:18 #261
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221407504
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan wil je dus met name evenredige representatie langs onveranderlijke kenmerken. Dat gaat sowieso niet lukken binnen een meritocratie, daar zullen namelijk de best presterende individuen winnen en dat kan disproportioneel uit bepaalde groepen zijn.

Neem bijvoorbeeld dat als de selectie op sommige Amerikaanse universiteiten volledig zou worden losgelaten, Aziatische Amerikanen (ondanks nog geen 10% van de samenleving) in de meerderheid zouden zijn.

De realiteit is dus dat je op de door jou gewenste manier structureel bezig bent met discrimineren om kunstmatig gewenste uitkomsten te creëren. Waarbij het ook nog eens zal leiden tot een verlies van kwaliteit omdat kwalitatief geschiktere mensen gepasseerd moeten worden ten faveure van anderen om de gewenste uitkomsten te bewerkstelligen.

Een alternatief is het gewoon loslaten, puur op kwaliteit selecteren en zoeken naar redenen en verklaringen waarom sommige groepen beter presteren dan andere op bepaalde gebieden. Alleen dat vinden sommigen te ongemakkelijk omdat je dan ook zult moeten concluderen dat sommige culturen simpelweg succesvoller zijn dan anderen.
Ik snap wat je zegt en daar sta ik niet voor. Misschien dat anderen hierop kunnen inhaken.

Mijn eindpunt is representatie naar rato op basis van kwaliteit. Er is geen ideale mix per situatie.

Inclusiviteit is ook geen gelijke uitkomsten. Het is eerder gelijkwaardigheid en erkenning van verschillen.
pi_221407561
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Progressieven zijn gewoon de grootste racisten. Hier ook weer zo'n figuur.
Eerlijk is eerlijk, Richard Meier staat bekend om zijn voorkeur voor wit, voor sommigen iets té. Maar ja dan moet je hem niet kiezen lijkt me, niet achteraf gaan zeuren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221408215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:44 schreef Hexagon het volgende:
Als je hier al "blankenhaat" in ziet dan wil je te graag gehaat worden voor andere doeleinden.
Nou, dat geldt ook andersom he?
Veel minderheden zien ook overal racisme in en voelen zich om het minst en geringste beledigd....

Overal racisme in zien, daar zijn al tig topics over geopend...
pi_221408478
twitter

Oikofobie noemen we dat.
pi_221408959
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Oikofobie noemen we dat.
DPG.

Daar kun je niets anders van verwachten dan woke shit.
pi_221408987
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:49 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]

Wat daarmee bedoelt wordt is overduidelijk dat je er niet door beïnvloed wordt.

Toch gek dat je meent te weten dat Sophie Straat met haar racistische drek eigenlijk alleen maar een hele goede boodschap wil overbrengen, maar je hier stug letterlijk leest.
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:57:10 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221408990
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 20:46 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, dat geldt ook andersom he?
Veel minderheden zien ook overal racisme in en voelen zich om het minst en geringste beledigd....

Vast, maar dat is ook geen reden om zo'n scene te maken van dit.
pi_221409018
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:15 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Allebei mis. Zit hier gewoon lekker te discussiëren. Vermoeiend dat troll en kloon verwijt. Beetje op de persoon spelen ook.
We kunnen gewoon zien dat je een kloon bent en de manier waarop je de discussie voert lijkt hoe dan ook meer op trollen dan op serieus willen discussiëren. In het ene topic wat duidelijker dan het andere, maar toch.

Kortom: als je het vervelend vindt om beschuldigd te worden van trollen, doe dan iets aan de manier waarop je post.
  woensdag 22 juli 2026 @ 22:10:41 #269
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221409085
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 22:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
We kunnen gewoon zien dat je een kloon bent en de manier waarop je de discussie voert lijkt hoe dan ook meer op trollen dan op serieus willen discussiëren. In het ene topic wat duidelijker dan het andere, maar toch.

Kortom: als je het vervelend vindt om beschuldigd te worden van trollen, doe dan iets aan de manier waarop je post.
Ik ben geen kloon. En geen troll. En ik varieer graag. Meer is er niet. Ik ga er ook niet meer op reageren. Ze doen maar.
  woensdag 22 juli 2026 @ 22:15:44 #270
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221409111
Je zal je er maar druk om maken wat zij mist. :O
pi_221409410
quote:
“Alle witte mannen naar achteren”: na ophef in Nederland herhaalt zangeres Sophie Straat beruchte oproep op de Gentse Feesten
De Nederlandse zangeres Sophie Straat heeft maandagavond tijdens haar optreden op Boomtown op de Gentse Feesten de oproep herhaald die vorige maand voor heel wat controverse zorgde in Nederland. Net voor haar laatste nummer vroeg ze “alle witte mannen” om plaats te maken voor vrouwen, queers en mensen van kleur. Dat leidde tot verbaasde blikken.

Sophie Straat herhaalde maandagavond op Boomtown op de Gentse Feesten haar veelbesproken oproep. Tijdens haar concert vroeg ze “alle witte mannen” om achteraan te gaan staan, zodat vrouwen, queers en mensen van kleur vooraan in de moshpit konden plaatsnemen. “Er is nooit tijd voor nuance. We zijn al lang te laat voor nuance. Alle witte mannen naar achteren. Het is tijd voor de girls, de queers, people of colour”, riep Straat vlak voor ze haar laatste nummer ‘De witte duif’ inzette.
https://www.hln.be/gent/a(...)se-feesten~a1084c40/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221409443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Uiteraard, dit wordt nu haar handelsmerk. Beetje lafjes om het bij het laatste nummer te doen en niet gelijk bij het eerste.

Zodra de aandacht wat verslapt zal ze wel wat "witte mannen" inhuren om naar voren te gaan en bier te gooien zodat ze weer van voren kan beginnen :P
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:37:58 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221409444
Voordeel is wanneer Belgen bagger over internet verspreiden ze dat wel in prachtige volzinnen doen.
pi_221409468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Best ernstig dat dit gebeurt.

Op zich snap ik best dat men wil dat er op bepaalde functies meer vrouwen komen. Maar men hanteert nu vaak een 60/40 norm waarbij dus minimaal 40% vrouw/man moet zijn. Alleen houdt dat in dat zo lang als die 40% niet is bereikt mannen 0% kans maken op die functie.

Het is wat anders als je het maakt dat je zegt over een periode van 5 jaar moet je ongeveer 50/50 aangenomen hebben, dan wel goed documenteren waarom je daarvan afgeweken bent.

Wat nog gekker is, is dat in progressieve kringen dit soort 60/40 regels zijn ingevoerd met boetes en toen er meer dan 60% vrouwen werden aangesteld en dat boetes op ging leveren de wet snel weer werd aangepast. Want meer dan 60% man = probleem, meer dan 60% vrouw is meer dan prima.
Wat ik vrijwel altijd mis in dit soort quotas is wat de verhoudingen zijn onder de sollicitanten. Als je een 50/50 quota hebt, maar 90% van je sollicitanten is man, dan is het vrijwel onmogelijk die 50/50 te halen. Van mij mogen ze de man/vrouw verhouding onder sollicitanten voor hoge posities waar man/vrouw quotas aan hangen ook wel delen.
  donderdag 23 juli 2026 @ 00:09:07 #275
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221409550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze krijgt een onderzoek naar discriminatie aan haar broek in België.

De T. heeft dit nu ook opgepikt zie ik: https://www.telegraaf.nl/(...)-gaan/159076987.html

https://nieuwrechts.nl/11(...)gsturen-witte-mannen

Mission accomplished dus.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221409564
quote:

[..]
Ik dacht meer aan Bansheeboy in het zuur met zijn AI-stijl. Gewoon een bad faith actor of trolletje.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  donderdag 23 juli 2026 @ 01:59:13 #277
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221409681
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vast, maar dat is ook geen reden om zo'n scene te maken van dit.
Zeker wel. Als we met Sofie klaar zijn, en dat zijn we nog niet, richten we ons op het volk wat gehoor aan haar oproep geeft want Sofie heeft goed voor het voetlicht heeft gekregen dat het "Dit nooit meer" gelul wat we altijd horen een wassen neus is. Als het moment daar is laten mensen zich als makke schapen scheiden en sorteren op kleur en afkomst. En het maakt echt niet uit wie het vraagt hoor. Aan zo'n opdracht geef je gewoon nooit gehoor, dat is een grens die je niet over gaat.
De rode lijn loopt niet over het spoor van Hamas propaganda, de daadwerkelijke rode lijn ligt voor onze neus en op die lijn staat momenteel een heel grote rode vlag met de naam van Sofie Straat er op

[ Bericht 3% gewijzigd door the-eye op 23-07-2026 02:50:13 ]
  donderdag 23 juli 2026 @ 09:36:15 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221410309
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 01:59 schreef the-eye het volgende:

[..]
Zeker wel. Als we met Sofie klaar zijn, en dat zijn we nog niet, richten we ons op het volk wat gehoor aan haar oproep geeft want Sofie heeft goed voor het voetlicht heeft gekregen dat het "Dit nooit meer" gelul wat we altijd horen een wassen neus is. Als het moment daar is laten mensen zich als makke schapen scheiden en sorteren op kleur en afkomst. En het maakt echt niet uit wie het vraagt hoor. Aan zo'n opdracht geef je gewoon nooit gehoor, dat is een grens die je niet over gaat.
De rode lijn loopt niet over het spoor van Hamas propaganda, de daadwerkelijke rode lijn ligt voor onze neus en op die lijn staat momenteel een heel grote rode vlag met de naam van Sofie Straat er op
Ja joh, apartheid simuleren als deel van een show om een antigeluid te willen brengen is gelijk wat er n Israel/Gaza allemaal gebeurt. :')
pi_221410646
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 09:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja joh, apartheid simuleren als deel van een show om een antigeluid te willen brengen is gelijk wat er n Israel/Gaza allemaal gebeurt. :')
Nee, natuurlijk is ze geen terroristische organisatie gelijk Hamas. Al verwacht ik van types als Sophie wel dat ze meer sympathie hebben voor de terroristen die aanvallen dan de democratische rechtsstaat die vervolgens (hard) terugslaat.
  donderdag 23 juli 2026 @ 12:32:52 #280
459912 FlippingCoin
pi_221412220
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 09:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat zegt die helemaal niet derhalve is het enorm flauw zo te reageren, en onderscrhijft dit precies wat ik eerder schreef omtrent jou.
pi_221412232
Laat Sophie met rust
  donderdag 23 juli 2026 @ 12:36:06 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221412236
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat zegt die helemaal niet derhalve is het enorm flauw zo te reageren, en onderscrhijft dit precies wat ik eerder schreef omtrent jou.
Hoe onderschrijf dat het precies? Ik geef wat weerwoord aan figuren die voor eigen politiek gewin, doen of ze enorm bedreigd worden door de manier waarop een artiest haar show invult om een statement te maken.

Verder schat ik niet in dat Sophie lid is van D66, dus wat die ermee te maken hebben is helemaal een raadsel.
pi_221412393
https://www.geenstijl.nl/(...)-huidskleur#comments

Dit bedoel ik dus...

Maar blijven drammen over huidskleur bij voetbalelftallen....

Echt,en "wij" mogen niet zeuren over de actie van Sophietje het antie-semietje..
  donderdag 23 juli 2026 @ 13:42:54 #284
459912 FlippingCoin
pi_221412899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoe onderschrijf dat het precies? Ik geef wat weerwoord aan figuren die voor eigen politiek gewin, doen of ze enorm bedreigd worden door de manier waarop een artiest haar show invult om een statement te maken.

Verder schat ik niet in dat Sophie lid is van D66, dus wat die ermee te maken hebben is helemaal een raadsel.
Dit onderschrijft mijn boodschap naar mijn idee aardig omdat veel D66 adepten tot hun identiteit maken tegen racisme en discriminatie te zijn, we hier nu een geval van openlijke discriminatie hebben, en om dit dan niet te hoeven onderkennen alle andere perspectieven in het belachelijke getrokken worden door te stellen dat zij zich extreem bedreigd voelen dan wel een-op-een vergelijken met de situatie in Gaza maken, waar nochtans niemand zo benoemd; dat mensen er anders over denken dan dat dit praktiserend racisme is kan ik nog inkomen, maar alle andere inzichten direct belachelijk maken en geenszins een echte discussie aangaan dat is wat mij bijzonder stoort.
pi_221413329
Mooi ik hoop dat ze dat idiote mens goed aanpakken.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ren-oproep~a2dd48af/
  donderdag 23 juli 2026 @ 15:08:53 #286
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_221413485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:

Ze gaan er - net zoals de Belgen - niks mee doen.

Snap ik ook wel, want sec is er niet discriminerend gehandeld. Volgens mij was niemand verplicht om echt naar achter te gaan.

Ik kan ook wel roepen: "alle negers moeten van FOK! af" maar daarmee zeg ik alleen iets doms. Het wordt pas echt discriminerend als Danny ook daadwerkelijk alle negers actief gaat bannen.
Blaf me vol
pi_221413573
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:08 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]

Snap ik ook wel, want sec is er niet discriminerend gehandeld. Volgens mij was niemand verplicht om echt naar achter te gaan.

Ik kan ook wel roepen: "alle negers moeten van FOK! af" maar daarmee zeg ik alleen iets doms. Het wordt pas echt discriminerend als Danny ook daadwerkelijk alle negers actief gaat bannen.
Nou, de Hoge Raad lijkt daar toch wezenlijk anders over te denken.
pi_221413580
quote:

[..]

En White Lives Matter projecteren op Erasmusbrug dan?
pi_221413650
Absurd dit gelul als iemand racistische leuzen bezigt maar de kleurtjes ff omgewisseld. Gelijk moeilijk doen en racisme niet meer erkennen. Allemaal kleurenblind maar toch selecteren op kleur, hoe dom wil je het hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_221413672
quote:

[..]

Dat word wel gezien als racisme en dat zal je weten ook als je het roept, zelfs als je iet opvalt dan heb je al een probleem.
Maar dit is oke, de blanke mensen moeten alles maar accepteren.
  donderdag 23 juli 2026 @ 16:08:59 #291
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221413783
Dit valt gewoon onder artistieke vrijheid volgens het OM, mark my words.

Edit: wat Irma spermabak dus hierboven uitgebreider al heeft geschetst.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221413797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 15:22 schreef DefKu het volgende:

[..]
Daar was niets discriminerends of racistisch aan.

Net zoals 'its okay to be white' dat ook niet is.
pi_221414610
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 14:41 schreef Gizmogirl28 het volgende:

Zou mooi zijn als ze wordt vervolgd. Dat noemen we karma.

[ Bericht 2% gewijzigd door RotatoR op 23-07-2026 19:14:02 ]
pi_221414827
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 19:00 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zou mooi zijn als ze wordt vervolgd. Dat noemen we karma.
Ik ga er niet vanuit maar ik blijf hopen. :)
pi_221414843
quote:

[..]

Correct. Het is racistisch, maar dat mag. Een veroordeling hier zou belachelijk zijn.

Je moet haar uitlachen om haar domme gedrag, niet serieus nemen en proberen te vervolgen. Dat uitlachen geldt ook voor mensen die proberen met allerlei onzin dit soort onzin proberen te verdedigen.

[ Bericht 5% gewijzigd door MoreDakka op 23-07-2026 19:30:25 ]
pi_221414848
quote:

[..]
Die veroordeling was een gotspe natuurlijk.
pi_221414881
Kolderieke hersengymnastiek weer vanuit de linkse kerk.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_221414899
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 19:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Kolderieke hersengymnastiek weer vanuit de linkse kerk.
Heb je daar geen hersens voor nodig?

:+
  donderdag 23 juli 2026 @ 19:40:50 #299
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_221414937
quote:

[..]
Waarom viel dat niet onder artistieke vrijheid?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_221414998
Wie de neuk is in Godsherennnaam nu weer Sophie Straat
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')