abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:15:09 #251
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221407106
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:57 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Nee, we zijn nu aan het discussiëren over gelijke monniken gelijke kappen, ongelijke monniken en gelijke kappen, ongelijke monniken ongelijke kappen en gelijke monniken ongelijke kappen.

The heart of the matter. Best leuk. Af en toe komt er nog een boze sirene langs om op de persoon te spelen, maar vooralsnog is het goed inhoudelijk.
Zeg 's eerlijk, gaat voortschrijdend inzicht ervoor zorgen dat jij je een volgend keer niet naar achteren laat sturen?
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:15:50 #252
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221407109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:09 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Ja sommige mensen zijn dusdanig laag in de IQ puntjes dat je het niet meer weet
Ligt er bij deze user net te dik bovenop zodra je wat meer posts van hem ziet, beetje nikonlover/mikeytt rolletje.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:17:05 #253
194233 Friday12
Originele kloon
pi_221407112
quote:
16s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ligt er bij deze user net te dik bovenop zodra je wat meer posts van hem ziet, beetje nikonlover/mikeytt rolletje.
Ahja dan is het nog lager dan gedacht
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:19:21 #254
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221407119
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:11 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Bedankt voor de boekentip. De goede richting is natuurlijk discutabel. Dat heeft te maken met je visie op de samenleving. Een supremacist staat daar anders in dan een kleurrijke Makto. Ik ben niet zo radicaal dat ik kwaliteit wil verlagen of representatie wil forceren.

Ik zie ook wel een probleem om altijd maar 'achterstelling' te zien. Dat kan gelijkwaardigheid gaan blokkeren op termijn en voortgang van de eigen emancipatie. Maar we zijn er nu nog niet.
Waar ontbreekt de gelijkwaardigheid voor jouw gevoel dan nog? Welke KPIs hang je precies aan? Daar vroeg ik net al naar maar toen kwam er geen antwoord meer. Wat moet er nog bereikt zijn voor jouw gevoel voordat er gezegd kan worden 'Oké, nu is het goed, nu kunnen we het loslaten'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:20:05 #255
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221407122
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:15 schreef the-eye het volgende:

[..]
Zeg 's eerlijk, gaat voortschrijdend inzicht ervoor zorgen dat jij je een volgend keer niet naar achteren laat sturen?
Ik ga niet naar haar concerten. Ben laatst naar Counting Crows geweest. Meer mijn stijl.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:22:17 #256
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221407132
quote:
16s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat een hautaine en belachelijke insinuaties. Niets inhoudelijks om het topic verder te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 22-07-2026 18:31:33 ]
pi_221407133
twitter

Progressieven zijn gewoon de grootste racisten. Hier ook weer zo'n figuur.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:31:01 #258
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221407180
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar ontbreekt de gelijkwaardigheid voor jouw gevoel dan nog? Welke KPIs hang je precies aan? Daar vroeg ik net al naar maar toen kwam er geen antwoord meer. Wat moet er nog bereikt zijn voor jouw gevoel voordat er gezegd kan worden 'Oké, nu is het goed, nu kunnen we het loslaten'.
Ik had daar al antwoord op gegeven

quote:
Het eindpunt is representatie naar rato op basis van kwaliteit. Er is geen ideale mix per situatie.
De KPI's heb ik nog niet SMART geformuleerd.😉 We kunnen het 'loslaten' als de laatste gemarginaliseerde groepen geïncludeerd zijn. Zij Happy, iedereen Happy.
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:47:37 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221407451
quote:
16s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Jij begint ook wel een parodie op een D66 adept te worden zeg. Wat een ongekende droevigheid.
Want D66 heeft iets in zijn programma staan over show van Sophie Straat?
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:48:02 #260
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221407455
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:31 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik had daar al antwoord op gegeven
[..]
De KPI's heb ik nog niet SMART geformuleerd.😉 We kunnen het 'loslaten' als de laatste gemarginaliseerde groepen geïncludeerd zijn. Zij Happy, iedereen Happy.
Dan wil je dus met name evenredige representatie langs onveranderlijke kenmerken. Dat gaat sowieso niet lukken binnen een meritocratie, daar zullen namelijk de best presterende individuen winnen en dat kan disproportioneel uit bepaalde groepen zijn.

Neem bijvoorbeeld dat als de selectie op sommige Amerikaanse universiteiten volledig zou worden losgelaten, Aziatische Amerikanen (ondanks nog geen 10% van de samenleving) in de meerderheid zouden zijn.

De realiteit is dus dat je op de door jou gewenste manier structureel bezig bent met discrimineren om kunstmatig gewenste uitkomsten te creëren. Waarbij het ook nog eens zal leiden tot een verlies van kwaliteit omdat kwalitatief geschiktere mensen gepasseerd moeten worden ten faveure van anderen om de gewenste uitkomsten te bewerkstelligen.

Een alternatief is het gewoon loslaten, puur op kwaliteit selecteren en zoeken naar redenen en verklaringen waarom sommige groepen beter presteren dan andere op bepaalde gebieden. Alleen dat vinden sommigen te ongemakkelijk omdat je dan ook zult moeten concluderen dat sommige culturen simpelweg succesvoller zijn dan anderen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 22 juli 2026 @ 18:58:18 #261
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221407504
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan wil je dus met name evenredige representatie langs onveranderlijke kenmerken. Dat gaat sowieso niet lukken binnen een meritocratie, daar zullen namelijk de best presterende individuen winnen en dat kan disproportioneel uit bepaalde groepen zijn.

Neem bijvoorbeeld dat als de selectie op sommige Amerikaanse universiteiten volledig zou worden losgelaten, Aziatische Amerikanen (ondanks nog geen 10% van de samenleving) in de meerderheid zouden zijn.

De realiteit is dus dat je op de door jou gewenste manier structureel bezig bent met discrimineren om kunstmatig gewenste uitkomsten te creëren. Waarbij het ook nog eens zal leiden tot een verlies van kwaliteit omdat kwalitatief geschiktere mensen gepasseerd moeten worden ten faveure van anderen om de gewenste uitkomsten te bewerkstelligen.

Een alternatief is het gewoon loslaten, puur op kwaliteit selecteren en zoeken naar redenen en verklaringen waarom sommige groepen beter presteren dan andere op bepaalde gebieden. Alleen dat vinden sommigen te ongemakkelijk omdat je dan ook zult moeten concluderen dat sommige culturen simpelweg succesvoller zijn dan anderen.
Ik snap wat je zegt en daar sta ik niet voor. Misschien dat anderen hierop kunnen inhaken.

Mijn eindpunt is representatie naar rato op basis van kwaliteit. Er is geen ideale mix per situatie.

Inclusiviteit is ook geen gelijke uitkomsten. Het is eerder gelijkwaardigheid en erkenning van verschillen.
pi_221407561
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Progressieven zijn gewoon de grootste racisten. Hier ook weer zo'n figuur.
Eerlijk is eerlijk, Richard Meier staat bekend om zijn voorkeur voor wit, voor sommigen iets té. Maar ja dan moet je hem niet kiezen lijkt me, niet achteraf gaan zeuren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221408215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 16:44 schreef Hexagon het volgende:
Als je hier al "blankenhaat" in ziet dan wil je te graag gehaat worden voor andere doeleinden.
Nou, dat geldt ook andersom he?
Veel minderheden zien ook overal racisme in en voelen zich om het minst en geringste beledigd....

Overal racisme in zien, daar zijn al tig topics over geopend...
pi_221408478
twitter

Oikofobie noemen we dat.
pi_221408959
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2026 21:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Oikofobie noemen we dat.
DPG.

Daar kun je niets anders van verwachten dan woke shit.
pi_221408987
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:49 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Het is niet zo merkwaardig. Ik hou rekening met de menselijke natuur en nudge de 'goede' richting op. Ik discrimineer zeker. Ik maak inderdaad onderscheid. Meritocratie is een goed uitgangspunt, maar at the end hebben we nu eenmaal kenmerken die onderscheid geven.

Het uitgangspunt 'ik zie geen kleur' of 'gender' is imo stupide. Iedereen ziet die kenmerken. Dat erkennen is eerlijker dan kleurenblindheid of genderloosheid veinzen. Doen er veel teveel imo.
Wat daarmee bedoelt wordt is overduidelijk dat je er niet door beïnvloed wordt.

Toch gek dat je meent te weten dat Sophie Straat met haar racistische drek eigenlijk alleen maar een hele goede boodschap wil overbrengen, maar je hier stug letterlijk leest.
  woensdag 22 juli 2026 @ 21:57:10 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221408990
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 20:46 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nou, dat geldt ook andersom he?
Veel minderheden zien ook overal racisme in en voelen zich om het minst en geringste beledigd....

Vast, maar dat is ook geen reden om zo'n scene te maken van dit.
pi_221409018
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2026 18:15 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Allebei mis. Zit hier gewoon lekker te discussiëren. Vermoeiend dat troll en kloon verwijt. Beetje op de persoon spelen ook.
We kunnen gewoon zien dat je een kloon bent en de manier waarop je de discussie voert lijkt hoe dan ook meer op trollen dan op serieus willen discussiëren. In het ene topic wat duidelijker dan het andere, maar toch.

Kortom: als je het vervelend vindt om beschuldigd te worden van trollen, doe dan iets aan de manier waarop je post.
  woensdag 22 juli 2026 @ 22:10:41 #269
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221409085
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 22:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
We kunnen gewoon zien dat je een kloon bent en de manier waarop je de discussie voert lijkt hoe dan ook meer op trollen dan op serieus willen discussiëren. In het ene topic wat duidelijker dan het andere, maar toch.

Kortom: als je het vervelend vindt om beschuldigd te worden van trollen, doe dan iets aan de manier waarop je post.
Ik ben geen kloon. En geen troll. En ik varieer graag. Meer is er niet. Ik ga er ook niet meer op reageren. Ze doen maar.
  woensdag 22 juli 2026 @ 22:15:44 #270
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221409111
Je zal je er maar druk om maken wat zij mist. :O
pi_221409410
quote:
“Alle witte mannen naar achteren”: na ophef in Nederland herhaalt zangeres Sophie Straat beruchte oproep op de Gentse Feesten
De Nederlandse zangeres Sophie Straat heeft maandagavond tijdens haar optreden op Boomtown op de Gentse Feesten de oproep herhaald die vorige maand voor heel wat controverse zorgde in Nederland. Net voor haar laatste nummer vroeg ze “alle witte mannen” om plaats te maken voor vrouwen, queers en mensen van kleur. Dat leidde tot verbaasde blikken.

Sophie Straat herhaalde maandagavond op Boomtown op de Gentse Feesten haar veelbesproken oproep. Tijdens haar concert vroeg ze “alle witte mannen” om achteraan te gaan staan, zodat vrouwen, queers en mensen van kleur vooraan in de moshpit konden plaatsnemen. “Er is nooit tijd voor nuance. We zijn al lang te laat voor nuance. Alle witte mannen naar achteren. Het is tijd voor de girls, de queers, people of colour”, riep Straat vlak voor ze haar laatste nummer ‘De witte duif’ inzette.
https://www.hln.be/gent/a(...)se-feesten~a1084c40/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221409443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Uiteraard, dit wordt nu haar handelsmerk. Beetje lafjes om het bij het laatste nummer te doen en niet gelijk bij het eerste.

Zodra de aandacht wat verslapt zal ze wel wat "witte mannen" inhuren om naar voren te gaan en bier te gooien zodat ze weer van voren kan beginnen :P
  woensdag 22 juli 2026 @ 23:37:58 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221409444
Voordeel is wanneer Belgen bagger over internet verspreiden ze dat wel in prachtige volzinnen doen.
pi_221409468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 17:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Best ernstig dat dit gebeurt.

Op zich snap ik best dat men wil dat er op bepaalde functies meer vrouwen komen. Maar men hanteert nu vaak een 60/40 norm waarbij dus minimaal 40% vrouw/man moet zijn. Alleen houdt dat in dat zo lang als die 40% niet is bereikt mannen 0% kans maken op die functie.

Het is wat anders als je het maakt dat je zegt over een periode van 5 jaar moet je ongeveer 50/50 aangenomen hebben, dan wel goed documenteren waarom je daarvan afgeweken bent.

Wat nog gekker is, is dat in progressieve kringen dit soort 60/40 regels zijn ingevoerd met boetes en toen er meer dan 60% vrouwen werden aangesteld en dat boetes op ging leveren de wet snel weer werd aangepast. Want meer dan 60% man = probleem, meer dan 60% vrouw is meer dan prima.
Wat ik vrijwel altijd mis in dit soort quotas is wat de verhoudingen zijn onder de sollicitanten. Als je een 50/50 quota hebt, maar 90% van je sollicitanten is man, dan is het vrijwel onmogelijk die 50/50 te halen. Van mij mogen ze de man/vrouw verhouding onder sollicitanten voor hoge posities waar man/vrouw quotas aan hangen ook wel delen.
  donderdag 23 juli 2026 @ 00:09:07 #275
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_221409550
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 23:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ze krijgt een onderzoek naar discriminatie aan haar broek in België.

De T. heeft dit nu ook opgepikt zie ik: https://www.telegraaf.nl/(...)-gaan/159076987.html

https://nieuwrechts.nl/11(...)gsturen-witte-mannen

Mission accomplished dus.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')