Je bewijst precies mijn punt. Leuk allemaal, maar je moet wel verkiezingen winnen om beleid te maken.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee je zult mij niet veel met polls zien schermen. Als ik bijvoorbeeld zeg dat Al Sayed een goede keuze voor Michigan is, dan gaat het er niet zozeer om of die voor of achterligt in de polls. Het gaat om beleid waar de kandidaat voor wil staan. Beleid zegt iets over politiek, een poll niet. Geld uit de politiek halen en medicare for all zijn no-brainers.
Even wachten op de MAGA-webcare in de persoon van @Chivaz of @epicbeardman, die jou precies gaan uitleggen, waarom dit twee heel andere situaties zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
When Canada has a fire that devastates communities and families: The U.S, "keep your smoke to yourself Canada you ruined our beach day."
When the U.S has a devastating fire: Canada sends firefighters, hydro trucks, fire engines, and water bombers to help.
Canadians have died fighting YOUR fires.
https://bsky.app/profile/jefftrnka.bsky.social/post/3mquulqomkk2l
Het verschil van reageren: grote branden in Californië, Canada en Mexico schieten te hulp. Grote branden in Canada, USA …
Ik zou me rot schamen als Amerikaan.
Ik ben bang een ernstig gebrek aan testosteron. Met voldoende testosteron was dit nooit gebeurdquote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:33 schreef Szura het volgende:
Nog twee Amerikaanse militairen de dood ingejaagd door Trump met z’n debiele oorlog
[ x ]
Een van de twee heb ik ruim een jaar geleden geblokt. Er is maar een bepaalde hoeveelheid bloeddrukverhogende onzin vol spel- en stijlfouten die ik per dag aan kan. Mijn kwaliteit van leven is er beslist door vooruit gegaan. De ander zie je hier gelukkig niet zo veel meer.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even wachten op de MAGA-webcare in de persoon van @:Chivaz of @:epicbeardman, die jou precies gaan uitleggen, waarom dit twee heel andere situaties zijn.
Volkomen normaal, natuurlijk.quote:Jesse Watters says America may have to "burn a few bridges" to take Greenland, reminds viewers we "dropped A-bombs on Japan" and we’re still allies! 😲
Fox News host Jesse Watters has a message for Americans worried about Donald Trump's threats toward Denmark: Get over it.
"If we have to burn down a few bridges with Denmark to take Greenland, we're big boys," Watters declared.
His evidence? "We dropped A-bombs on Japan, and now they're our top ally in the Pacific."
Watters was explaining why Americans shouldn't care about torching relationships with longtime allies if Trump wants something they have. He summed up the philosophy in four words:
"We don't need friends."
Denmark has been an American ally for generations. Watters reduced that relationship to a bridge that can simply be burned whenever Trump decides he wants what's on the other side, then we can "maybe build a big beautiful new one for the next generation." (Sounds iffy.)
He also forgets that taking Greenland would constitute an attack on NATO, plunging the US-founded organization that has safeguarded security in Europe for 80 years into an existential crisis.
For generations, American presidents, diplomats and military leaders have treated alliances as one of the country’s greatest sources of strength.
Watters may have been a history major in school, but we think he ditched class once too often. His complete dismissal of American's legacy of alliances and reducing Denmark’s decades of friendship with the United States to a bridge Trump can burn on his way to taking Greenland is breathtakingly and stupid and dangerous at the same time.
Watters states plainly that alliances don't really matter because countries eventually fall in line. It’s the diplomacy of burning your bridge, taking what you want, and maybe building a new bridge later.
He totally misses the lesson of the last century that powerful nations treating weaker countries as property to be seized does not create strength but arms races, broken alliances, and wars that spiral beyond anyone’s control.
Two world wars taught the world what happens when bullying replaces diplomacy, which is precisely why NATO and the broader postwar alliance system were built in the first place.
Watters treats all of that history as dead weight. In his telling, friendship is childish, diplomacy is weakness, and an ally’s sovereignty is just another obstacle between Donald Trump and something he wants.
This is also far from the first time Watters has revealed how ugly his instincts are. He has joked about rape, sneered at women, celebrated cruelty, and now dismisses the alliances that have helped prevent another global catastrophe.
Watters is not merely provocative. He is a profoundly unserious man with a dangerous microphone.
Of overleven en absoluut de tering krijgen met je mentale en lichamelijke klachten. Hulp is fraude.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 23:25 schreef theunderdog het volgende:
Haha het is ergens wel prachtig, hoor. Dat in Amerika het leger nog steeds hoog staat qua respect. Terwijl je als soldaat gewoon een good boy bent voor de elite. Mega fit zijn, en dan sterven door een drone/raket, omdat de huidige elite je op avontuur stuurde.
Zo cute.![]()
![]()
Good boys voor de elite en slaven voor Israël.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 23:25 schreef theunderdog het volgende:
Haha het is ergens wel prachtig, hoor. Dat in Amerika het leger nog steeds hoog staat qua respect. Terwijl je als soldaat gewoon een good boy bent voor de elite. Mega fit zijn, en dan sterven door een drone/raket, omdat de huidige elite je op avontuur stuurde.
Zo cute.![]()
![]()
Beweer je nou dat die landen dom zijnquote:Op zaterdag 18 juli 2026 18:50 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Jezus, die landen hebben niet eens een idee wat antifa überhaupt is en wat ze doen
Die landen hebben andere zaken aan hun hoofd. Cuba wat op dit moment een moderne vorm van belegering ondergaat doordat ze van brandstoffen afgesneden worden. Waarvan ik me verbaas dat er hier door de international gemeenschap niet meer aandacht op gevestigd wordt.quote:Op zondag 19 juli 2026 08:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Beweer je nou dat die landen dom zijn
Hahaha ja prachtig.quote:Op zondag 19 juli 2026 03:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of overleven en absoluut de tering krijgen met je mentale en lichamelijke klachten. Hulp is fraude.
Hoho wacht eens even, je mag toch uitkijken naar ieder public en sporting event waarin de vlag gehesen wordt en waarbij een vol stadion zichzelf op de borst klopt hoeveel respect ze hebben voor hun veteranen en welke dankbaarheid ze hen verschuldigd zijn.quote:Op zondag 19 juli 2026 03:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of overleven en absoluut de tering krijgen met je mentale en lichamelijke klachten. Hulp is fraude.
Je moet wel zelf de reiskosten betalen, natuurlijk.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hoho wacht eens even, je mag toch uitkijken naar ieder public en sporting event waarin de vlag gehesen wordt en waarbij een vol stadion zichzelf op de borst klopt hoeveel respect ze hebben voor hun veteranen en welke dankbaarheid ze hen verschuldigd zijn.
Je kan nog steeds de tering krijgen met je mentale en lichamelijke klachten natuurlijk.
Alles voor de bühne en om er zelf een goed gevoel over te krijgen.
Dat was wel mijn eerste gedachte toen ik dat las ja.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:19 schreef livelink het volgende:
Ben benieuwd of Trump zich gaat bemoeien met de uitlevering van de Tate-broertjes.
Als je blijft herhalen dat het helden zijn, willen meer jongens het leger in. De burgers moeten ze bijna als Goden behandelen, klappen als ze in de buurt zijn, maar in het Witte Huis vinden ze je een blok aan het been.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hoho wacht eens even, je mag toch uitkijken naar ieder public en sporting event waarin de vlag gehesen wordt en waarbij een vol stadion zichzelf op de borst klopt hoeveel respect ze hebben voor hun veteranen en welke dankbaarheid ze hen verschuldigd zijn.
Je kan nog steeds de tering krijgen met je mentale en lichamelijke klachten natuurlijk.
Alles voor de bühne en om er zelf een goed gevoel over te krijgen.
Er was een tijd, zelfs voor 'woke', dat je met dat soort dingen aan je broek ook je bekendheid te grabbel gooide, maar ik vraag mij af of zijn kijkers het iets deert. Veel daarvan roepen hard dat onze vrouwen beschermd moeten worden door de sterke man, maar ondertussen vormen ze zelf een groot gevaar voor menig vrouw.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:19 schreef livelink het volgende:
Ben benieuwd of Trump zich gaat bemoeien met de uitlevering van de Tate-broertjes.
De anti-woke paradox. Vrouwenrechten, maar liever niet.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er was een tijd, zelfs voor 'woke', dat je met dat soort dingen aan je broek ook je bekendheid te grabbel gooide, maar ik vraag mij af of zijn kijkers het iets deert. Veel daarvan roepen hard dat onze vrouwen beschermd moeten worden door de sterke man, maar ondertussen vormen ze zelf een groot gevaar voor menig vrouw.
Nou, als je dit stuk ook leest https://www.nu.nl/klimaat(...)d-ga-niet-terug.htmlquote:Op zondag 19 juli 2026 15:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er was een tijd, zelfs voor 'woke', dat je met dat soort dingen aan je broek ook je bekendheid te grabbel gooide, maar ik vraag mij af of zijn kijkers het iets deert. Veel daarvan roepen hard dat onze vrouwen beschermd moeten worden door de sterke man, maar ondertussen vormen ze zelf een groot gevaar voor menig vrouw.
Vrouw een 'verboden woord'quote:Merkte u ook veranderingen in uw werk?
"Ja. Op 20 januari kwam het ene presidentiële decreet na het andere. De regering verbood de erkenning van trans personen en non-binaire mensen, die onderdeel waren van onze onderzoeksgroep."
"We kregen instructies bepaalde woorden van onze website te halen, zoals 'diversiteit', 'gelijkheid', 'vaccinaties', 'vrouw' en 'klimaatverandering'. De 'verboden woorden' mochten ook niet meer worden gebruikt in subsidieaanvragen."
quote:Op zondag 19 juli 2026 17:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou, als je dit stuk ook leest https://www.nu.nl/klimaat(...)d-ga-niet-terug.html
Ik wist het natuurlijk wel, maar als je het zo weer zwart op wit ziet
[..]
Vrouw een 'verboden woord'
quote:"Er heerste paniek. We hebben psychologen ingeschakeld om studenten te helpen dealen met de situatie en vroegen collega's soepeler om te gaan met deadlines. Sommige studenten hadden het heel zwaar."
Videoquote:Op zondag 19 juli 2026 12:19 schreef livelink het volgende:
Die was onderweg naar de World Pride in Amsterdam...quote:Op zondag 19 juli 2026 17:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Video
[ afbeelding ]
Echte alfamannen!
Ben ik even blij dat we die problemen niet in NL hebben.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Veel daarvan roepen hard dat onze vrouwen beschermd moeten worden door de sterke man, maar ondertussen vormen ze zelf een groot gevaar voor menig vrouw.
Mannen die vrouwen niets waard vinden zijn inderdaad overal een probleem.quote:Op zondag 19 juli 2026 17:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat we die problemen niet in NL hebben.
Laat dat maar lekker achter in Amerika
Vast wel voldoende testosteron voor het Amerikaanse legerquote:Op zondag 19 juli 2026 17:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Video
[ afbeelding ]
Echte alfamannen!
Jesse Watters krijgt hier een harde microplasser van.quote:Op zondag 19 juli 2026 19:24 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vast wel voldoende testosteron voor het Amerikaanse leger
Dat is dus stemmen achterhouden. Een postbedrijf heeft die bevoegdheid niet. Trump is ook niet bevoegd de autonome staten voor te schrijven hoe zij de congresstemmingen organiseren.quote:
Tijd voor een nieuwe PG, dus.quote:
Dat is een hele slechte bron.quote:
https://www.nu.nl/klimaat(...)d-ga-niet-terug.htmlquote:Kelly Holley-Bockelmann is een van de 29 internationale wetenschappers die via een speciaal fonds naar Nederland komen. De sterrenkundige had een toppositie aan de Amerikaanse Vanderbilt University, maar vertrok omdat de regering-Trump de wetenschap aanvalt. Ze landde in Leiden.
In 2024 had Holley-Bockelmann geen idee dat ze nog geen twee jaar later zou emigreren naar de andere kant van de Atlantische Oceaan. Inmiddels werkt de sterrenkundige bij ruimteonderzoeksinstituut SRON en woont ze tijdelijk in een hotel.
Holley-Bockelmann was hoogleraar aan Vanderbilt, een prestigieuze universiteit in Nashville. Ze doet al bijna twintig jaar onderzoek naar zwaartekrachtsgolven en zwarte gaten. Haar levenswerk is LISA, een ruimtemissie die rond 2035 zwaartekrachtgolven en botsingen van zwarte gaten gaat onderzoeken. De missie is een samenwerking tussen de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA en haar Europese tegenhanger ESA.
Aan Vanderbilt stond Holley-Bockelmann aan het roer van een nieuwe onderzoeksgroep, met veertien studenten en vier postdoctoraal onderzoekers. Haar plan was een nationaal centrum voor astrofysica op te zetten. "Als je me vóór de verkiezingen had gevraagd of ik ooit ergens anders zou werken, had ik gezegd: absoluut niet", vertelt ze.
Maar alles veranderde toen de regering van de Amerikaanse president Donald Trump de financiering introk van honderden onderwijsinstellingen. En publiekelijk de strijd aanging met de grote universiteiten zoals Harvard, die de president "te woke" noemt.
Ze zijn welkom. Helaas zullen ze weer vertrekken als er in 2028 een democraat of meer rationele republikein aan het roer komt.quote:Op zondag 19 juli 2026 23:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/klimaat(...)d-ga-niet-terug.html
Ze geeft zelf aan nooit meer terug te gaan.quote:Op maandag 20 juli 2026 09:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze zijn welkom. Helaas zullen ze weer vertrekken als er in 2028 een democraat of meer rationele republikein aan het roer komt.
En dat geloof je?quote:Op maandag 20 juli 2026 10:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ze geeft zelf aan nooit meer terug te gaan.
Dat zegt iedereen bij "Ik vertrek" ook.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ze geeft zelf aan nooit meer terug te gaan.
Ik hoop wel dat deze mevrouw hier komt als wetenschapper en niet om een matige B&B te beginnen.quote:Op maandag 20 juli 2026 10:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zegt iedereen bij "Ik vertrek" ook.
Of een nudistencampingquote:Op maandag 20 juli 2026 10:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat deze mevrouw hier komt als wetenschapper en niet om een matige B&B te beginnen.
Nee maar goed, je laat huis en haard achter, je moet hier maar net aarden (misschien kom ik haar nog tegen bij het Language Cafequote:Op maandag 20 juli 2026 10:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat deze mevrouw hier komt als wetenschapper en niet om een matige B&B te beginnen.
Draait het wetenschappers alleen om wat men verdient of krijgt men binnen de kortste keren door dat de kwaliteit van leven in Europa stukken beter is. Met onze 40 urige werkweek, minstens 25 dagen vakantie, geen extreme kosten voor zorgverzekeringen, een factor 20 minder vuurwapen geweld, enz..quote:Op maandag 20 juli 2026 10:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dat geloof je?
Corrigeer mij als ik het mis heb, hoor. Maar wetenschappers verdienen een stuk meer in de VS toch?
Als dat zo zou zijn, dan was het qua wetenschap een stuk beter in Europa dan in de VS. Dat is helaas niet zo, al helemaal niet qua tech.quote:Op maandag 20 juli 2026 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Draait het wetenschappers alleen om wat men verdient of krijgt men binnen de kortste keren door dat de kwaliteit van leven in Europa stukken beter is. Met onze 40 urige werkweek, minstens 25 dagen vakantie, geen extreme kosten voor zorgverzekeringen, een factor 20 minder vuurwapen geweld, enz..
ASML verliest het dik van de kwakzalverpraatjes van Musk en de AI slop eromheen.quote:Op maandag 20 juli 2026 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, dan was het qua wetenschap een stuk beter in Europa dan in de VS. Dat is helaas niet zo, al helemaal niet qua tech.
Nee. Maar Musk heeft veel meer invloed. Bovendien is het maar de vraag hoelang wij ASML nog kunnen behouden.quote:Op maandag 20 juli 2026 12:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ASML verliest het dik van de kwakzalverpraatjes van Musk en de AI slop eromheen.
Bingo.quote:Op maandag 20 juli 2026 12:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Maar Musk heeft veel meer invloed. Bovendien is het maar de vraag hoelang wij ASML nog kunnen behouden.
Nee. Het gaat om het tech-klimaat. Europa is afhankelijk van Amerika en China wat betreft zeldzame aardmentale, qua tech onwijs afhankelijk (NATO gaat werken via Palantir), Oekraine is afhankelijk van Palantir en Musk.quote:Op maandag 20 juli 2026 13:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bingo.
Het gaat dus eigenlijk niet om de technologie die je aanhaalde, maar om hoe lang enkele miljardairs fascistische regimes kunnen steunen en hoe lang de VS nog kan doen alsof het nog een supermacht is hiermee.
Californië is de stuwende factor van wat Amerika was en nog zogenaamd is en Palantir staat er niet best voor. Peter Thiel vindt het overleven van de mensheid niet zo belangrijk.quote:Op maandag 20 juli 2026 13:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Het gaat om het tech-klimaat. Europa is afhankelijk van Amerika en China wat betreft zeldzame aardmentale, qua tech onwijs afhankelijk (NATO gaat werken via Palantir), Oekraine is afhankelijk van Palantir en Musk.
Amazon, Google. Je kan toch maar doorgaan en doorgaan? snap niet helemaal waarom je er een discussie van maakt
???quote:Op maandag 20 juli 2026 13:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Californië is de stuwende factor van wat Amerika was en nog zogenaamd is en Palantir staat er niet best voor. Peter Thiel vindt het overleven van de mensheid niet zo belangrijk.
Als je dat soort bedrijven als die van hem en andere fascistische gokverslaafden steunt ben je als individu wel van een bijzondere buitenklasse.
Palantir is niks, de grootste klanten die ze hebben zijn oliedomme landen zoals wij en de UK. Wij zijn geen klant bij Palantir omdat ze een geweldig product verkopen maar omdat ze goed hebben gelobbyed.quote:Op maandag 20 juli 2026 13:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
???
Palantir doet het uitstekend. Ze hebben goede deals willen te realiseren tijdens de NATO top, en ze waren hoofdverantwoordelijke voor het organiseren van de top met behulp van AI. Heel de NATO gaat het gebruiken.
Verder heeft dit niets met 'steunen' te maken.
Wat een bizarre fantasie is dit toch allemaal.quote:Op maandag 20 juli 2026 13:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bingo.
Het gaat dus eigenlijk niet om de technologie die je aanhaalde, maar om hoe lang enkele miljardairs fascistische regimes kunnen steunen en hoe lang de VS nog kan doen alsof het nog een supermacht is.
We hebben dit soort krampachtigheden vaak door de geschiedenis heen gezien. Als het hart wordt losgetrokken van de tech, dan is het een weg naar het einde.
Je kent de Stg ZG tenderdocumentatie van MinDef?quote:Op maandag 20 juli 2026 14:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Palantir is niks, de grootste klanten die ze hebben zijn oliedomme landen zoals wij en de UK. Wij zijn geen klant bij Palantir omdat ze een geweldig product verkopen maar omdat ze goed hebben gelobbyed.
Verliest wat? ASML maakt geen raketten en verdient goud aan de AI hype.quote:Op maandag 20 juli 2026 12:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ASML verliest het dik van de kwakzalverpraatjes van Musk en de AI slop eromheen.
https://www.nytimes.com/2(...)jackson-platner.htmlquote:A process to choose a new Democratic nominee for Senate in Maine that began as a messy free-for-all has turned into a coronation for Troy Jackson, a progressive in the mold of Graham Platner, who was forced from the race 12 days ago.
Over the weekend Mr. Jackson’s supporters swept the county meetings to select delegates to the state convention, according to the slate released by his campaign, seizing command of the two-week sprint to choose an opponent for Senator Susan Collins, the state’s five-term Republican incumbent.
Yet Mr. Jackson’s triumph also points to some new challenges Democrats might confront.
Mr. Jackson, who has never been known as a smooth orator, ran a lackluster campaign for governor, placing third last month. He is a progressive in the mold of Senator Bernie Sanders of Vermont, on track to face the most moderate Republican in the Senate. He has little experience raising the huge sums required to run a battleground Senate campaign and has in the past disparaged some of Maine’s biggest Democratic donors.
And Maine Democrats, after watching their first Senate nominee’s campaign implode, are on the verge of hitching themselves to another man who has not faced a serious vetting in the national glare of a battleground Senate campaign.
The Maine Democratic Party has until July 27 to formally declare a replacement for Mr. Platner with the secretary of state.
At the state convention, set for this Saturday in Bangor, the new nominee will be decided. Delegates, who ran on their support for Mr. Jackson, are not required to vote for any specific candidate.
Still, Mr. Jackson’s organizational dominance over the weekend means that, barring yet another political calamity for Democrats in Maine or another unexpected twist, they are well on their way to nominating him as their Senate candidate.
Ik kan me ondertussen echt niet meer voorstellen dat dit allemaal incompetentie is. Zo hard kun je toch niet falen.quote:Op maandag 20 juli 2026 17:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)jackson-platner.html
We kunnen Collins alvast feliciteren. Wat een complete shitshow dit van de Democraten zeg, van begin tot eind.
Dit betekent ook dat Trump de rest van zijn termijn uitzit met de Senaat in handen. Hij gaat wanhopig proberen zoveel mogelijk cronies daar doorheen te loodsen op belangrijke posities.
Neuh, natuurlijk zijn Bernie Sanders en de DSA grotendeels verantwoordelijk voor dit soort sabotage van binnenuit. Maar daar moet je als partijleiding rekening mee houden. Dat heeft de partij totaal niet gedaan, en door het steunen van Mills hebben ze de race weggegeven aan de DSA en andere idioten.quote:Op maandag 20 juli 2026 17:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik kan me ondertussen echt niet meer voorstellen dat dit allemaal incompetentie is. Zo hard kun je toch niet falen.
Dit is belachelijk natuurlijk, Mills was een non-entiteit die tegen Collins sowieso nul kans had. Kleban had veel meer potentie, maar toen kwam Platner en had de partij zelf geen antwoord. Alweer, complete shitshow.quote:Everything was ready for Dan Kleban to launch his candidacy for Senate in Maine: He had informed top Democrats about his decision, hired staff to run his campaign and picked an early summer day in 2025 to make the public announcement.
And then a call came in from Washington. It was a warning from the Democratic Senatorial Campaign Committee.
“They were basically like, don’t launch,” said one person with direct knowledge of the situation. “We’re telling you: ‘Don’t launch.’”
Kleban’s campaign was stunned. Kleban was a politically active owner of a well-known brewery, and he hadn’t kept his plans a secret. Just a week earlier, Kleban and his aides had told the DSCC that they were announcing their campaign shortly after the July 4th holiday and received no pushback, according to two sources with direct knowledge of the situation.
Now, he and his campaign were left with the impression that if he ran, Democrats in Washington would make it difficult because they were holding their support for Maine Gov. Janet Mills.
Ik denk nog teeds dat Osborn niet gaat winnen, maar je weet maar nooit. Dit is dus gewoon een slimme move.quote:The Democratic nominee for Senate in Nebraska, Cindy Burbank, filed paperwork to withdraw from the general election on Friday, a move that could boost an independent candidate running against Senator Pete Ricketts, the Republican incumbent.
While unusual, Ms. Burbank’s decision has long been anticipated. Ms. Burbank said during the primary that if Dan Osborn, the independent candidate backed by the Nebraska Democratic Party, qualified for the ballot, she would drop out to clear the way for him. On Thursday, the secretary of state announced that he had qualified.
Het was een reactie op een bericht, niet iets uit de context trekken.quote:Op maandag 20 juli 2026 15:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Verliest wat? ASML maakt geen raketten en verdient goud aan de AI hype.
Ja, laten we zomaar wat aannemen van een screenshot van een of andere BlueSky randomquote:Op maandag 20 juli 2026 20:26 schreef Kijkertje het volgende:
Blijkbaar pollde Troy Jackson beter tegen Susan Collins dan Graham Platner al voor deze opstapte.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mqzeqy4ba22g
Je irrationele afkeer voor palantir maakt niet dat er een goed Europees alternatief is.quote:Op maandag 20 juli 2026 14:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Palantir is niks, de grootste klanten die ze hebben zijn oliedomme landen zoals wij en de UK. Wij zijn geen klant bij Palantir omdat ze een geweldig product verkopen maar omdat ze goed hebben gelobbyed.
Zwitserland heeft Palantir afgewezen omdat ze niet goed genoeg zijn.
Dat de NAVO met Palantir gaat zal onder Amerikaanse druk zijn. Maar de NAVO bestaat alleen nog op papier.
Hoppa. Op deze manier zullen de midterms toch winst worden voor de republikeinen.quote:Op maandag 20 juli 2026 17:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)jackson-platner.html
We kunnen Collins alvast feliciteren. Wat een complete shitshow dit van de Democraten zeg, van begin tot eind.
Dit betekent ook dat Trump de rest van zijn termijn uitzit met de Senaat in handen. Hij gaat wanhopig proberen zoveel mogelijk cronies daar doorheen te loodsen op belangrijke posities.
Nouja. Het senaat winnen is voor de democraten is sowieso nagenoeg onmogelijk he. Het is eerder nog maar te zien of ze het huis zullen winnen.quote:Op maandag 20 juli 2026 20:56 schreef MoreDakka het volgende:
Voor een aantal mensen toch belangrijk om zichzelf een keer af te vragen, wat willen ze liever? De Senaat winnen, of de partijbonzen van de Democratische partij een draai om de oren geven?
Lastig he als mensen kiezen voor een andere kandidaat dan jij wil.quote:Op maandag 20 juli 2026 20:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, laten we zomaar wat aannemen van een screenshot van een of andere BlueSky random
Dat zegt dus helemaal niets, die poll was onder 400 mensen online, net voordat Politico kwam met dat verhaal dat Platner fataal werd. Wat "Nathan Tankus" weg laat is dat net onder dat plaatje van hem ook werd gevraagd naar Janet Mills, dat werd 47-47Polls die gedaan worden op random mensen die op dat moment niet de kandidaat zijn, zijn volkomen zinloos.
Het zegt dus 100% helemaal niets, en is weer puur tribalisme. Maar ja, dat zijn we gewend he. Nul principes, nul zelfrelectie. Nu is Troy Jackson weer de nieuwe held.
Nogmaals: hij finishte kansloos als derde in de primary voor governer.
Nee maar ik weet wel dat Nederland geen goede naam heeft wat betreft de juiste IT projecten uitkiezen. Verder is het duidelik dat die Peter Thiel een wappie is en die Alex Karp die Palantir leid ook. Verder is er geen enkel bewijs dat Palantir hun reclame praatjes waar maakt.quote:Op maandag 20 juli 2026 15:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kent de Stg ZG tenderdocumentatie van MinDef?
Grotendeels zijn de democraten controlled opposition.quote:Op maandag 20 juli 2026 17:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik kan me ondertussen echt niet meer voorstellen dat dit allemaal incompetentie is. Zo hard kun je toch niet falen.
Dat zijn toch allemaal onderbuikargumenten.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 07:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee maar ik weet wel dat Nederland geen goede naam heeft wat betreft de juiste IT projecten uitkiezen. Verder is het duidelik dat die Peter Thiel een wappie is en die Alex Karp die Palantir leid ook. Verder is er geen enkel bewijs dat Palantir hun reclame praatjes waar maakt.
De optelsom is dat Nederland waarschijnlijk in de verkooppraatjes van oplichters is getrapt. Nogmaals zie hoe landen als Frankrijk en Zwitserland niet dezelfde fout maken.
Blijkbaar ook heel lastig om een normaal argument te maken waarom kandidaten goed of slecht zijn.quote:Op maandag 20 juli 2026 22:31 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Lastig he als mensen kiezen voor een andere kandidaat dan jij wil.
Dus je beste argument dat Palantir het beste product voor de beste prijs levert is dat Thiel veel geld heeft verdiend met Paypal?quote:Op dinsdag 21 juli 2026 08:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zijn toch allemaal onderbuikargumenten.
Met het eerste kan je elke keuze voor welk systeem dan ook ondermijnen.
Thiel mag dan wel een techlib zijn, PayPal en al zijn early investments hebben hem toch bepaald geen windeieren gelegd (The Founders is nog wel een aardig boek).
Het is helemaal geen omgekeerde wereld dat een bedrijf moet bewijzen of het iets toevoegt. Lekker makkelijk dit idee. Dus als een bedrijf veiligheidssoftware maakt hoeven ze niet te vrezen voor enige controle op de kwaliteit van hun productquote:Dat er 'geen bewijs' is dat Palantir werkt, is ook de omgekeerde wereld. Dit is geen consumentensoftware waar je de reviews van Reddit plukt. Het zou ook bijzonder vreemd zijn als Defensie en Politie, inclusief de Franse, hun contracten met Palantir maar blijven verlengen, als het hen geen voordeel oplevert.
Dat is letterlijk het verkooppraatje van elk AI bedrijf op dit moment. Dat je je meer zorgen moet maken dat het té goed werkt. Typisch hoe mensen dit kritiekloos aannemen zonder dat er bewijs is van de effectiviteit van het bedrijf is er geen reden om er zo hoog over op te geven.quote:Ik zou me eerder zorgen maken dat Palantir té goed werkt en waar het allemaal voor gebruikt wordt.
Maar nu het om Palantir gaat is dat wij klant zijn opeens bewijs dat het de beste keuze is.quote:Financiën bij politie niet op orde, weinig zicht op ICT-uitgaven
*sigh* Nee, jij komt aan met de stelling "Thiel is een wappie". Wat blijkbaar dient als diskwalificatie, een andere reden kan ik niet bedenken. Terwijl het enige relevante waar je hem op kan beoordelen is het succes van zijn eerdere ondernemingen - inmiddels veelal unicorns. Dat iemand verder allerlei denkbeelden heeft die jou niet aanstaan, heeft is vrij irrelevant.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 08:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dus je beste argument dat Palantir het beste product voor de beste prijs levert is dat Thiel veel geld heeft verdiend met Paypal?
Nee, het punt is dat jij dat helemaal niet kan beoordelen - en ik ook niet - omdat het vrij logisch is dat intelligentiediensten en politieorganisaties niet een volledige analyse delen met het grote publiek. Hooguit misschien met STIEKEM, maar zelfs daar zitten grenzen aan. Je kan het dus simpelweg niet beoordelen, anders dan de geluiden die je vanuit politie en defensie zelf hoort ("we kunnen nu nog niet zonder"). Vergezeld met de toch vrij ambitieuze (en op het oog vrij irreële) doelstelling om binnen twee jaar losgeweekt te zijn van Palantir.quote:Het is helemaal geen omgekeerde wereld dat een bedrijf moet bewijzen of het iets toevoegt. Lekker makkelijk dit idee. Dus als een bedrijf veiligheidssoftware maakt hoeven ze niet te vrezen voor enige controle op de kwaliteit van hun productZo lijkt dat in Amerika inderdaad wel te gaan, dat regime geeft AI bedrijven carte blanche want het doel heiligt de middelen.
In China zal vast en zeker vergelijkbare software te krijgen zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 09:23 schreef nostra het volgende:
Vergezeld met de toch vrij ambitieuze (en op het oog vrij irreële) doelstelling om binnen twee jaar losgeweekt te zijn van Palantir.
Nee ik stel dat we Thiel moeten beoordelen op meetbare resultaten van zijn bedrijven. Paypal was een succes, dat heeft verder 0,0 te maken met of Palantir een succes is.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 09:23 schreef nostra het volgende:
[..]
*sigh* Nee, jij komt aan met de stelling "Thiel is een wappie". Wat blijkbaar dient als diskwalificatie, een andere reden kan ik niet bedenken. Terwijl het enige relevante waar je hem op kan beoordelen is het succes van zijn eerdere ondernemingen - inmiddels veelal unicorns. Dat iemand verder allerlei denkbeelden heeft die jou niet aanstaan, heeft is vrij irrelevant.
Als je het niet kan beoordelen. Waarom stel je dan dat we beter bang kunnen zijn dat Palantir te goed is in wat ze doen dan te slecht. Hiermee geef je toch toe dat je dit volledig uit je duim zuigt. Je kunt het niet beoordelen maar hebt er een heel goed gevoel bij?quote:Nee, het punt is dat jij dat helemaal niet kan beoordelen - en ik ook niet - omdat het vrij logisch is dat intelligentiediensten en politieorganisaties niet een volledige analyse delen met het grote publiek. Hooguit misschien met STIEKEM, maar zelfs daar zitten grenzen aan. Je kan het dus simpelweg niet beoordelen, anders dan de geluiden die je vanuit politie en defensie zelf hoort ("we kunnen nu nog niet zonder"). Vergezeld met de toch vrij ambitieuze (en op het oog vrij irreële) doelstelling om binnen twee jaar losgeweekt te zijn van Palantir.
Lever dan enig bewijs dat het het beste werkt. Wie is men en wat is het bewijs behalve 'trust me bro'quote:Op dinsdag 21 juli 2026 09:57 schreef theunderdog het volgende:
@:Lord-Ronddraai, je hebt totaal niet door hoe ideologisch-radicaal je bent. Men geeft gewoon aan dat Plantir het beste werkt en dat Europese landen geen alternatief hebben die op zo'n schaal werkt.
Dat je het een kutbedrijf vindt vanwege allerlei morele bezwaren, deed helemaal niet terzake. Alleen als je ideologisch verblind bent zie je niet in wat voor moeimaker je bent op dit moment.
Het is echt ongelooflijk vermoeiend.
Palantir levert een indrukwekkend stuk software en AI-modellen. Jammer genoeg zo goed dat er geen echte alternatieven voor zijn. Dat Peter Thiel en zijn rechterhanden ontzettende idioten zijn doet niet af aan de kwaliteit van het product.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 15:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee ik stel dat we Thiel moeten beoordelen op meetbare resultaten van zijn bedrijven. Paypal was een succes, dat heeft verder 0,0 te maken met of Palantir een succes is.
Dat de enige manier hoe je Palantir wil beoordelen op basis van andere bedrijven van Thiel. De prestaties van die bedrijven zijn totaal irrelevant.
Ik heb dan al een meer materiele kritiek geleverd namelijk dat de mensen die Palantir leiden aan de lopende band debiele uitspraken doen die voor controverse zorgen. Ja ze doen ook aan gigantische borstklopperij die jij kritiekloos overneemt. Want volgens jou moet Palantir niet beoordeeld worden op basis van wat het doet maar op basis van compleet irrelevante andere zaken. Dan is het hebben over de leidinggevenden van Palantir al meer substantieel dan het hebben over compleet andere bedrijven.
[..]
Als je het niet kan beoordelen. Waarom stel je dan dat we beter bang kunnen zijn dat Palantir te goed is in wat ze doen dan te slecht. Hiermee geef je toch toe dat je dit volledig uit je duim zuigt. Je kunt het niet beoordelen maar hebt er een heel goed gevoel bij?
Nogmaals de politie en defensie hebben bepaald geen goed track record met dit soort aanbestedingen. Van wat wij kunnen nagaan is dit weer een flater van hier tot Tokyo. Ik bedoel ze kunnen niet zonder een of ander schimmig bedrijfje maar betalen wel gigantische bedragen? Ik snap dat dit de VVD mentaliteit is, veel geld betalen aan externen voor onduidelijk resultaat tegelijk toch doen alsof het noodzakelijk is.
Waaruit blijkt de indrukwekkendheid van die modellen dan? Ik zie alleen maar de redenatie dat omdat het gebruikt wordt het dan de beste optie is. De artikelen die je linkt heb ik al een keer tot mij genomen en bewijzen ook niets van de zogenaamde effectiviteit.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:23 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Palantir levert een indrukwekkend stuk software en AI-modellen. Jammer genoeg zo goed dat er geen echte alternatieven voor zijn. Dat Peter Thiel en zijn rechterhanden ontzettende idioten zijn doet niet af aan de kwaliteit van het product.
Dit soort dingen helpen natuurlijk totaal niet:
2 juni 2026: Defensie wil binnen 2 jaar af van software van omstreden bedrijf Palantir
1 juli 2026: NAVO neemt omstreden AI-systeem van Amerikaans bedrijf Palantir in gebruik
Eerst vraag je aan mij bewijs dat het het beste werkt, om vervolgens inderdaad te bevestigen dat Europa niet zulke bedrijven heeft. Dan werkt het toch per definitie het beste??quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lever dan enig bewijs dat het het beste werkt. Wie is men en wat is het bewijs behalve 'trust me bro'
Wat vermoeiend is zijn mensen die kritiekloos zulke bedrijven hypen.
Europa heeft inderdaad niet zulke bedrijven, ook omdat Europese bedrijven dit soort overheidsbestingen niet in de schoot geworpen krijgen.
Dat men er nu weer vanaf wil geeft ook al wel aan dat ze niet zo speciaal zijn als eerst belood.
https://www.ft.com/conten(...)3e148?syn-25a6b1a6=1
Hier heb je bijvoorbeeld een FT artikel dat erover gaat dat Palantir de belofte niet waarmaakt.
Wat vermoeiend is, is zo'n totaal gebrek aan argumenten en het meningsverschil dan maar op ideologie gooien.
Of het een kutbedrijf is of niet is verder wat mij betreft niet eens zo relevant. Het is een silicon valley AI bedrijf, die beloven allemaal gouden bergen en maken het geen van alle waar.
Het is eerder andersom, vanuit ideologie geloven jullie automatisch zonder enig bewijs dat Palantir de beste is.
ER IS GEEN ALTERNATIEF!quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waaruit blijkt de indrukwekkendheid van die modellen dan? Ik zie alleen maar de redenatie dat omdat het gebruikt wordt het dan de beste optie is. De artikelen die je linkt heb ik al een keer tot mij genomen en bewijzen ook niets van de zogenaamde effectiviteit.
De enigen die ik ook hoor dat er geen alternatieven zouden zijn zijn mensen die sowieso maar wat graag spionage software hebben en die het liefst zo breed mogelijk inzetten. De mensen die dat zeggen zijn bepaald niet onafhankelijk. Dit zijn dezelfde mensen die ons bijvoorbeeld overtuigden dat de JSF een geweldig goede investering zou zijn.... Nou wat nuttig vliegtuigen met een killswitch.
Je hebt dus blijkbaar een hoop nuttige idioten die elkaar allemaal napapegaaien dat Palantir het beste is zonder daar verder inzicht in te hebben. Ik moet dat Palantir wel nageven. Heel knap hoe hele volksstammen hun reclame praatjes zo voor ze doorvertellen en voor waar aannemen.
De artikelen die ik linkte was niet om aan te tonen dat Palantir goed was, dat was om te laten zien dat dit soort tegenstrijdige berichten natuurlijk niet helpen. De Nederlandse defensie die ermee wil stoppen, maar de NAVO die 't juist nu gaat gebruiken.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:37 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waaruit blijkt de indrukwekkendheid van die modellen dan? Ik zie alleen maar de redenatie dat omdat het gebruikt wordt het dan de beste optie is. De artikelen die je linkt heb ik al een keer tot mij genomen en bewijzen ook niets van de zogenaamde effectiviteit.
De enigen die ik ook hoor dat er geen alternatieven zouden zijn zijn mensen die sowieso maar wat graag spionage software hebben en die het liefst zo breed mogelijk inzetten. De mensen die dat zeggen zijn bepaald niet onafhankelijk. Dit zijn dezelfde mensen die ons bijvoorbeeld overtuigden dat de JSF een geweldig goede investering zou zijn.... Nou wat nuttig vliegtuigen met een killswitch.
Je hebt dus blijkbaar een hoop nuttige idioten die elkaar allemaal napapegaaien dat Palantir het beste is zonder daar verder inzicht in te hebben. Ik moet dat Palantir wel nageven. Heel knap hoe hele volksstammen hun reclame praatjes zo voor ze doorvertellen en voor waar aannemen.
Jij stelt dat het prutssoftware is, dan is het natuurlijk wat merkwaardig om van de ander te eisen dat hij moet bewijzen dat het goede software is. Het feit dat die software zo betwist is, is ook niet omdat er signalen zijn dat het niet doet wat het moet doen, maar omdat wat het kan doen ook ingezet kan worden op terreinen waar je dat als burger helemaal niet wil.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lever dan enig bewijs dat het het beste werkt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |