abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221320592
Afvallen met injecties is een medische methode die gebruikmaakt van hormoonachtige stoffen (GLP-1 en/of GIP) die het hongergevoel verminderen en het verzadigingsgevoel verhogen, wat leidt tot minder eten en gewichtsverlies. Populaire medicijnen zijn Ozempic, Wegovy (beiden semaglutide) en Mounjaro (tirzepatide), waarbij Mounjaro vaak als het meest effectieve wordt gezien vanwege zijn dubbele werking op zowel GLP-1 als GIP hormonen. De injecties zijn alleen op recept verkrijgbaar en moeten altijd gecombineerd worden met gedragsverandering, zoals een aangepast eetpatroon en meer beweging, om blijvend succes te garanderen.

Hoe het werkt.

Hormonale werking:
De injecties nabootsen het natuurlijke hormoon GLP-1 en soms ook GIP, die in de darmen worden aangemaakt na een maaltijd.

Verminderde eetlust:
Deze hormonen verminderen de eetlust, verlagen het hongergevoel en zorgen ervoor dat je langer vol zit.

Lagere calorie-inname:
Doordat je minder eet, krijg je minder calorieën binnen, wat bijdraagt aan gewichtsverlies.

Verhoogd verzadigingsgevoel:
Het medicijn zorgt ervoor dat je sneller vol raakt en dat je maag langzamer leegt.

In eerste instantie was het bedoeld voor mensen met diabetes type 2 om de bloedsuikerspiegel te verlagen en de aanmaak van insuline te stimuleren.

Receptplichtig medicijn
Goed om te weten: deze medicijnen zijn veilig en effectief bevonden door het Ministerie van Volksgezondheid. De dagelijkse mini-injecties zijn over het algemeen namelijk pijnloos en de resultaten zijn revolutionair. Maar het is niet zomaar een traject. Om ‘medisch af te vallen met injecties’ moet je een doktersrecept krijgen.

De praktijk leert echter dat je het erg gemakkelijk buiten de huisarts om op de vrije markt kunt krijgen. Tekorten zijn niet meer aan de orde.
Via de huisarts wordt het vooralsnog alleen vergoed door de zorgverzekeraar wanneer er diabetes type 2 is geconstateerd. Wanneer dit niet het geval is zal je het zelf moeten betalen.

Tot slot hier nog wat meer uitleg met beelden

https://eenvandaag.avrotr(...)n-als-ozempic-153122

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-is-razend-populair.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221320600
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 09:12 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben in juni begonnen met ozempic en ik heb die maand 230 euro minder uitgegeven aan boodschappen :o
En mijn eerste pen kostte maar 150 euro en daar doe ik (waarschijnlijk) 2 maanden mee.

Ozempic werkt dus zelfs financieel goed :+
Nou hier niet.
Mijn vriendin haar pen was ook 149 de eerste maand. Via wellis, wegovy 0,25. Doet ze maar 1 maand mee.

Maar ze moet allemaal gezonde dingen kopen nu, en gezonde dingen zijn duurder _O-

Ze vraagt hoeveel kilo je kwijt bent?
Ze is maandag begonnen en 2,3 kilo kwijt ^O^
  maandag 13 juli 2026 @ 10:28:32 #3
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221320923
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 09:56 schreef Xylar het volgende:

[..]
Nou hier niet.
Mijn vriendin haar pen was ook 149 de eerste maand. Via wellis, wegovy 0,25. Doet ze maar 1 maand mee.

Maar ze moet allemaal gezonde dingen kopen nu, en gezonde dingen zijn duurder _O-

Ze vraagt hoeveel kilo je kwijt bent?
Ze is maandag begonnen en 2,3 kilo kwijt ^O^
Ik ben nu 8 kg kwijt na 5 weken (maar dat is ook gewoon vocht natuurlijk, en die eerste kilo's gaan altijd snel).
Ik ben expres op 0,25 mg gebleven na die eerste maand en het werkt nog steeds heel goed bij mij. Het kost bijna moeite om genoeg te eten dus dan heeft ophogen ook niet echt zin.

M'n man klaagt wel soms dat er al tijden geen lekkere dingen meer in huis zijn :X
  maandag 13 juli 2026 @ 10:50:56 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221321119
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 09:12 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben in juni begonnen met ozempic en ik heb die maand 230 euro minder uitgegeven aan boodschappen :o
En mijn eerste pen kostte maar 150 euro en daar doe ik (waarschijnlijk) 2 maanden mee.

Ozempic werkt dus zelfs financieel goed :+
Tot je nieuwe kleding moet kopen.. 1 maat terug gaat nog wel maar ik ben 2 tot 3 maten kleiner gegroeid ;)
Dan moet je wel en wordt het ook nog eens gevaarlijk omdat bijna alles ineens leuk staat.
We praten over een paar maand nog wel eens verder! :D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 13 juli 2026 @ 11:49:47 #5
346653 Ceviche
pi_221321862
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:50 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Tot je nieuwe kleding moet kopen.. 1 maat terug gaat nog wel maar ik ben 2 tot 3 maten kleiner gegroeid ;)
Dan moet je wel en wordt het ook nog eens gevaarlijk omdat bijna alles ineens leuk staat.
We praten over een paar maand nog wel eens verder! :D
:D dat is ook weer zo, eerst maar kijken of ik zo ver kom. Ik heb ook echt een uitpuilende kast met kleding in alle maten, door al het gejojo door de jaren heen }:|
pi_221333850
Ik heb nog wel wat kleding liggen. En als je jurkjes draagt, dan kunnen die ook best lang mee (mee naar boven en naar onderen in gewicht). Alleen broeken moet ik bijkopen. Maar die draag ik ook niet zoveel.

Vandaag mijn 48e prik gezet. Het lijkt ook weer dat ik van mijn plateau afrol.

Een paar voordelen ten opzichte van vorig jaar:
* ik zweet echt veel minder bij de gewone inspanningen (zoals wandelen, fietsen, schoonmaken).
* autogordel/autostoel bij mijn man zit nu echt veel fijner!
* meer energie/minder moe aan het eind van de dag.
* en mijn knieen! Die deden me nog wel eens pijn aan het einde van de dag. Dat heb ik nu dus echt nooit meer!

Het zijn maar kleine verschillen en toch zijn ze er!
pi_221334235
[quote]0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:35 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik heb nog wel wat kleding liggen. En als je jurkjes draagt, dan kunnen die ook best lang mee (mee naar boven en naar onderen in gewicht). Alleen broeken moet ik bijkopen. Maar die draag ik ook niet zoveel.

Vandaag mijn 48e prik gezet. Het lijkt ook weer dat ik van mijn plateau afrol.

Een paar voordelen ten opzichte van vorig jaar:
* ik zweet echt veel minder bij de gewone inspanningen (zoals wandelen, fietsen, schoonmaken).
* autogordel/autostoel bij mijn man zit nu echt veel fijner!
* meer energie/minder moe aan het eind van de dag.
* en mijn knieen! Die deden me nog wel eens pijn aan het einde van de dag. Dat heb ik nu dus echt nooit meer!

Het zijn maar kleine verschillen en toch zijn ze er!
[/quote Heerlijk he! Dus bijna een jaar bezig? Hoeveel ben je kwijt? Ik zet volgende week mijn 30ste prik. Dan denk ik wow, de 30ste al, of pas? Ben op 1 januari begonnen. Nu -18kg.
pi_221336431
Ik startte met een BMI van 48. Ik heb nu een BMI van 38,4. Mijn eerstvolgende doel is om een BMI van onder de 35 t hebben. Daarvoor moet ik nog ong 10kg afvallen. Het gaat langzamer dan ik zou willen, maar ik heb er vertrouwen in dat ik zeker nog ga afvallen. Wat ik vooral zo prettig vind, is dat ik af ben van de mentale last van de foodnoise: wel eten/niet eten/hoeveel heb ik al gegeten/wat ga ik vanavond nog eten/wat ligt er nog in de kast. Ik had me nooit gerealiseerd hoe heftig dat eigenlijk is als je de hele dag honger hebt en bezig bent met wel/niet eten.

Ik heb het soms nog wel lastig, maar meer dat ik eigenlijk nergens meer echt zin in heb. Dat mis ik wel: dat verheugen op dat hele lekkere taartje, die hele speciale koffie, dat superlekkere chocolaatje.
pi_221393924
Vandaag check-up bij de diëtist gehad. Conclusie: het gaat echt heel erg goed. Ik heb in 6 weken tijd (ondanks plateau) 1,5kg vet verloren. Hij houdt vooral het behoud van de spieren goed in de gaten. Verder vond hij het plateau een goede reactie van het lichaam: dat betekent dat er wat gebeurt. Het lichaam vecht tegen het gewichtsverlies en zet daarvoor van alles in (cravings, foodnoise). En dan lijkt het inderdaad dat er niks gebeurt, maar het is toch weer een overwinning als het plateau dan weer doorbroken wordt.

Hij zegt: gewoon doorzetten en niet ophogen. En genieten op vakantie. Hij verwacht zelfs een toename van 1,5-2kg als ik 2 weken niet zou spuiten. Nou, geloof mij: dat gaat niet gebeuren! We zullen zien! Ik ga morgen spuiten en dan ga ik in de loop van de week op vakantie. Ik sla daarna 1x over met spuiten, want ik kom op maandag weer terug (dus mooi op tijd om weer op dinsdag de boel op te pakken!).
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 juli 2026 @ 09:23:16 #10
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221396012
Succes en veel plezier op vakantie! Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen met zo'n tussenstop.

Ik ga zelf over twee weken op vakantie, maar neem spuit gewoon mee in de koelbox :)

Hier gisteren spuit nummer 5 gezet, 5.8kg kwijt.

Nu wel naar de 5mg pen geswitched, maar gebruik een halve dosis. Kan er dan 2 maanden mee doen, scheelt flink in de kosten en mocht van de arts :)
pi_221396036
Gebruik je wel de golden dosis? Het restje wat in je pen blijft zitten? Bij een halve dosering zijn dat toch weer 2 weken!
  Moderator dinsdag 21 juli 2026 @ 11:24:19 #12
441859 crew  Lenny77
pi_221396530
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 09:28 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Gebruik je wel de golden dosis? Het restje wat in je pen blijft zitten? Bij een halve dosering zijn dat toch weer 2 weken!
Die zit er tegenwoordig bijna niet meer in... De firma had het door :P
Er zit ipv een 0,9ml nog maar max 0,3 ml in. Is net een halve dosis met wat geluk
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 21 juli 2026 @ 13:08:11 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221397149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 09:23 schreef Evenstar het volgende:
Succes en veel plezier op vakantie! Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen met zo'n tussenstop.

Ik ga zelf over twee weken op vakantie, maar neem spuit gewoon mee in de koelbox :)

Hier gisteren spuit nummer 5 gezet, 5.8kg kwijt.

Nu wel naar de 5mg pen geswitched, maar gebruik een halve dosis. Kan er dan 2 maanden mee doen, scheelt flink in de kosten en mocht van de arts :)
Zijn die tabletten eigenlijk al op de markt daar in Zweden, of komen die nog? Zijn toch interessante ontwikkelingen allemaal :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator dinsdag 21 juli 2026 @ 21:38:40 #14
441859 crew  Lenny77
pi_221401584
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 13:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Zijn die tabletten eigenlijk al op de markt daar in Zweden, of komen die nog? Zijn toch interessante ontwikkelingen allemaal :)
Januari bij ons, ben benieuwd!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 juli 2026 @ 02:05:52 #15
416575 crew  Evenstar
pi_221402377
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 13:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Niet dat ik weet. Dat is volgens mij ook alleen Wegovy toch?

Mounjaro werkt, zelfs op 2.5mg, prima voor mij dus ga voorlopig ook niks wisselen als ik niet geforceerd word. Dit is echt magie voor mij.

Ik zat laatst te denken dat mensen die geen food noise hebben waarschijnlijk mensen die dat wel hebben nooit echt zullen snappen, en andersom net zo goed. Ik snapte bijv. nooit hoe mensen genoeg konden hebben na kleine porties, terwijl ze ook nog eens flink aan het sporten waren, hele dag op de been waren etc. etc.

Nu mijn hoofd mij met rust laat kan ik het ook ... als je dan ook nog eens dingen eet die echt vullen en iets toevoegen ipv rotzooi is het helemaal fijn.
pi_221402955
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 02:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Niet dat ik weet. Dat is volgens mij ook alleen Wegovy toch?

Mounjaro werkt, zelfs op 2.5mg, prima voor mij dus ga voorlopig ook niks wisselen als ik niet geforceerd word. Dit is echt magie voor mij.

Ik zat laatst te denken dat mensen die geen food noise hebben waarschijnlijk mensen die dat wel hebben nooit echt zullen snappen, en andersom net zo goed. Ik snapte bijv. nooit hoe mensen genoeg konden hebben na kleine porties, terwijl ze ook nog eens flink aan het sporten waren, hele dag op de been waren etc. etc.

Nu mijn hoofd mij met rust laat kan ik het ook ... als je dan ook nog eens dingen eet die echt vullen en iets toevoegen ipv rotzooi is het helemaal fijn.
Ja. Dit. Nu snap ik wel dat mensen slank kunnen blijven. Dat ze een klein schaaltje chips kunnen pakken en dan een week niet. Ik kan dat nu ook. Echt zo bijzonder!

En wat een rust: niet dat gevecht met die hongerprikkel.
  donderdag 23 juli 2026 @ 11:57:48 #17
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_221411982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:54 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]
Ja. Dit. Nu snap ik wel dat mensen slank kunnen blijven. Dat ze een klein schaaltje chips kunnen pakken en dan een week niet. Ik kan dat nu ook. Echt zo bijzonder!

En wat een rust: niet dat gevecht met die hongerprikkel.
Helemaal mee eens. Na een half jaar had ik mijn Ozempic-abonnement weer eens op pauze gezet, mede omdat ik het gevoel had dat de werking wat minder sterk was geworden. Toch liet ik me uiteindelijk weer verleiden door een herstartactie met 20% korting.

Pas toen ik opnieuw begon, merkte ik weer hoeveel fijner het voor mij werkt. Niet alleen lichamelijk, maar vooral ook mentaal: het geeft enorm veel rust in mijn hoofd. Hoewel ¤200 tot ¤250 per maand natuurlijk een flink bedrag is, vind ik het dat uiteindelijk toch echt waard. Het verschil in innerlijke rust en algehele gemoedstoestand is simpelweg te groot.
pi_221418335
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 18:08 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Ik was midden januari , ikzat toch al op grwicht, volledig gestopt.... Binnen de week was ik trug volle porties aan het eten... En na twee weken voelde het al niet meer goed.

Ik heb nu MJ 15mg waar ik dus om de 2 weken 0,2ml (5mg) opspuit. Dat houdt mijn eetleest ook nder controle maar ook de vertraagde vertering blijft zo.
Vraagje, werkt dit en met deze dosering nog steeds bij jou om het gewicht en het hongergevoel onder controle te houden?
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 juli 2026 @ 20:55:43 #19
416575 crew  Evenstar
pi_221441000
Update: Morgen vijf weken bezig. Nog steeds op 2.5mg, 7,4kg kwijt!

Aantal stappen per dag van min. 5000 naar 10000 verhoogt en nu naast cardio ook begonnen met krachttraining.

Het is echt bizar dat ik zoveel energie heb, terwijl ik minder eet en meer doe. Dankbaar dat dit middeltje bestaat.
  dinsdag 28 juli 2026 @ 17:23:03 #20
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_221452437
Ja bij mij werkt dit prima, mijn gewicht is helemaal stabiel.
Ook afgelopen vakantie ging prima ik in de all-In
pi_221453753
Ik sta al een paar weekjes stabiel ´stil´. Niet zo gek in vakantietijd, er gaat toch wat sneller een ijsje of een zakje snoep in.
Vrijdag gaat zoon voor twee weken weg en dan pak ik de draad weer mooi op.

Mijn zomerjurkjes en jumpsuits staan echt zó leuk deze zomer! O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221453991
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 17:23 schreef mrPanerai het volgende:
Ja bij mij werkt dit prima, mijn gewicht is helemaal stabiel.
Ook afgelopen vakantie ging prima ik in de all-In
Dat is mooi 👍🏻
Reken ik het nu goed uit dat je dan ongeveer een half jaar met 1 pen doet? Pen direct na gebruik terug in de koelkast en gaat dat lukken?
  woensdag 29 juli 2026 @ 17:26:51 #23
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_221459430
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 22:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dat is mooi 👍🏻
Reken ik het nu goed uit dat je dan ongeveer een half jaar met 1 pen doet? Pen direct na gebruik terug in de koelkast en gaat dat lukken?
Ja ongeveer, ik moet toegeven dat wanneer ik moeilijker heb ik iets meer inspuit,
pi_221491617
Goedemiddag,

Normaal zit ik op het VIVA forum, maar daar is zo weinig activiteit. Dat ik op zoek ging naar een ander forum waar ze het over afvallen met injecties hebben.

Ik ben 6 juli begonnen met wegovy 0,25 mg. Inmiddels 4 weken verder en ik ben 5,5 kilo kwijt.
Ik doe het via wellis, want mijn huisarts wilde niet meewerken.

Ik hoop dat het hier wat drukker is, want ik vind het fijn om erover te praten en andere verhalen te horen.
  maandag 3 augustus 2026 @ 13:10:22 #25
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221491976
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:07 schreef DarkNemesis. het volgende:
Goedemiddag,

Normaal zit ik op het VIVA forum, maar daar is zo weinig activiteit. Dat ik op zoek ging naar een ander forum waar ze het over afvallen met injecties hebben.

Ik ben 6 juli begonnen met wegovy 0,25 mg. Inmiddels 4 weken verder en ik ben 5,5 kilo kwijt.

Ik hoop dat het hier wat drukker is, want ik vind het fijn om erover te praten en andere verhalen te horen.
Welkom... het is inmiddels een reeks met bijna 1000 posts. Als je de topicregel klikt krijg je de andere delen te zien.
Daar bijlezen geeft ook al veel ervaringen en tips.
En hier kan je natuurlijk ook alles melden en vragen.
Mooi resultaat heb je al behaald zeg. Wat is je uiteindelijke doel?
  Moderator maandag 3 augustus 2026 @ 13:15:18 #26
236264 crew  capricia
pi_221492004
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 12:07 schreef DarkNemesis. het volgende:
Goedemiddag,

Welkom!
Het is een mooie topicreeks geworden hier, met veel ervaringen en tips. Veel mensen doen het via Wellis, wat ik hier zo gelezen heb.

Hoeveel kilo wil je kwijt?

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 03-08-2026 13:27:43 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221492022
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 13:10 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Welkom... het is inmiddels een reeks met bijna 1000 posts. Als je de topicregel klikt krijg je de andere delen te zien.
Daar bijlezen geeft ook al veel ervaringen en tips.
En hier kan je natuurlijk ook alles melden en vragen.
Mooi resultaat heb je al behaald zeg. Wat is je uiteindelijke doel?
Oke dank je wel voor de teruglees tip.

Mijn doel is nu nog 19,5 kilo kwijt te raken. En dan afbouwen.

Liefst nog 24,5 kilo kwijt dus.

Maar ik ben sowieso al blij met dit resultaat. Vandaag begonnen met 0,50 mg.

De eerste 3 weken was ik erg moe op dinsdag, alleen de laatste week had ik nergens last van.

Benieuwd of ik morgen weer zo moe ben, omdat ik nu 0,50 mg heb gespoten.
pi_221492162
Welkom DarkNem! :W

Vraagje voor wie een idee heeft (het ligt ook al bij de arts)
Binnenkort krijg ik een roesje voor een behandeling, daarvoor moet ik nuchter zijn. Heeft iemand een idee hoe dat werkt met Ozempic? Als ik een lichte avondmaaltijd neem, ben ik dan de volgende ochtend oké of moet er meer dan 12 uur tussenzitten?
  maandag 3 augustus 2026 @ 14:02:14 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221492207
Ik had 11 mei een operatie, en dat was een kwestie van die ochtend niet spuiten (maar pas achteraf), maar dat was Saxenda, dus dagelijks, geen wekelijks Ozempic shot.

Even als idee: kun je je spuitdag dusdanig opschuiven dat je die dag zou moeten spuiten?
En dan niet in één keer, maar als je iedere keer op zaterdag spuit, volgende keer op zondag, de keer daarna op maandag ipv zondag, tot je bij de operatiedag bent?
Dus dat je er een 8-daags patroon van maakt ipv 7-daags?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221492437
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:02 schreef Leandra het volgende:
Ik had 11 mei een operatie, en dat was een kwestie van die ochtend niet spuiten (maar pas achteraf), maar dat was Saxenda, dus dagelijks, geen wekelijks Ozempic shot.

Even als idee: kun je je spuitdag dusdanig opschuiven dat je die dag zou moeten spuiten?
En dan niet in één keer, maar als je iedere keer op zaterdag spuit, volgende keer op zondag, de keer daarna op maandag ipv zondag, tot je bij de operatiedag bent?
Dus dat je er een 8-daags patroon van maakt ipv 7-daags?
Ik begrijp niet wat de injectie zelf er mee te maken heeft? Het gaat er om dat m'n maag leeg is, niet of er Ozempic in m'n bloed zit. :?
  Moderator maandag 3 augustus 2026 @ 14:45:43 #31
236264 crew  capricia
pi_221492492
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 13:53 schreef PoesDoos het volgende:
Welkom DarkNem! :W

Vraagje voor wie een idee heeft (het ligt ook al bij de arts)
Binnenkort krijg ik een roesje voor een behandeling, daarvoor moet ik nuchter zijn. Heeft iemand een idee hoe dat werkt met Ozempic? Als ik een lichte avondmaaltijd neem, ben ik dan de volgende ochtend oké of moet er meer dan 12 uur tussenzitten?
Goeie!
Ik heb het AI gevraagd en die kwam toch wel met bronnen dat hier een probleem zit. :{

quote:
Nee, alleen een lichte avondmaaltijd of meer dan 12 uur vasten is bij Ozempic-gebruik vaak niet voldoende om veilig een roesje te ondergaan.
Ozempic (semaglutide) vertraagt de maaglediging aanzienlijk. Uit recent klinisch onderzoek van Belgische ziekenhuizen (waaronder het [Universitair Ziekenhuis Antwerpen](https://www.uza.be/nl/nie(...)hterheid-bij-narcose) (UZA)) blijkt dat bijna de helft van de patiënten die GLP-1-medicatie gebruiken nog een volle maag heeft op het moment van de ingreep, ondanks dat zij zich netjes aan de standaard nuchtersregels hebben gehouden. Dit brengt een ernstig risico op aspiratie met zich mee, waarbij maaginhoud tijdens de sedatie in de longen terechtkomt. [1, 2, 3, 4]

## Wat moet je doen?

* Direct contact opnemen met de behandelaar of anesthesist: je moet zo snel mogelijk laten weten dat je Ozempic gebruikt. Het medische team bepaalt het exacte preoperatieve beleid op basis van een persoonlijke risicoprofiel. [2, 5]

* Medicatie mogelijk tijdelijk stappen: Veel Nederlandse en internationale richtlijnen adviseren om wekelijkse GLP-1-injecties zoals Ozempic één tot twee weken vóór een geplande ingreep onder anesthesie of sedatie te pauzeren. [6, 7, 8]
[..]

Ga dus niet zelf experimenteren met de timing van je maaltijd, maar ga direct bellen naar de polikliniek waar de behandeling plaatsvindt. [4]

https://www.uza.be/nl/nie(...)hterheid-bij-narcose

https://www.farmainfo.be/producten/geneesmiddel/ozempic/info

https://www.jurnalmedikah(...)o4%2F&id=lV84PPZvJeQ

https://striveanaesthesia(...)cation-instructions/
- Goethe, “Faust”
pi_221492511
quote:
Oei oei..

Het gaat om een roesje van +/- 10 minuten, gelukkig geen lange narcose.
De assistente heeft het in het dossier gezet en zal het de arts melden, dus misschien bellen ze er nog wel over.

Zou het kwaad kunnen om 2 weken te pauzeren en het prikken na de tijd weer op te pakken? Ik gebruik wekelijks 0,5mg Ozempic.
  Moderator maandag 3 augustus 2026 @ 15:07:42 #33
236264 crew  capricia
pi_221492616
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:49 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Oei oei..

Het gaat om een roesje van +/- 10 minuten, gelukkig geen lange narcose.
De assistente heeft het in het dossier gezet en zal het de arts melden, dus misschien bellen ze er nog wel over.

Zou het kwaad kunnen om 2 weken te pauzeren en het prikken na de tijd weer op te pakken? Ik gebruik wekelijks 0,5mg Ozempic.
Ik weet het niet, Poes.
Twee weken zomaar stoppen is ook zo wat, maar lijkt mij nog de minst slechte van de opties.

De assistente kon je er verders ook niets over zeggen? Daar zou ik toch de vraag nogmaals neerleggen.
- Goethe, “Faust”
pi_221492680
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet het niet, Poes.
Twee weken zomaar stoppen is ook zo wat, maar lijkt mij nog de minst slechte van de opties.

De assistente kon je er verders ook niets over zeggen? Daar zou ik toch de vraag nogmaals neerleggen.
Nee, ze heeft het opgeschreven en zou het doorgeven, meer weet ik ook niet.
Het is 16 september pas, als ik de eerste niks hoor bel ik er wel weer even achteraan.
  maandag 3 augustus 2026 @ 15:29:21 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221492733
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 14:35 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat de injectie zelf er mee te maken heeft? Het gaat er om dat m'n maag leeg is, niet of er Ozempic in m'n bloed zit. :?
Ik weet niet of de werking aan het eind van de week nog net zo sterk is als aan het begin van de week.

Als je maag aan het eind van die 7-daagse periode weer sneller leeg is dan aan het begin, vlak na de dosis, dan zou het kunnen werken door op te schuiven.
Als dat niets uitmaakt dan werkt de opschuifmethode idd niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221492759
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik weet niet of de werking aan het eind van de week nog net zo sterk is als aan het begin van de week.

Als je maag aan het eind van die 7-daagse periode weer sneller leeg is dan aan het begin, vlak na de dosis, dan zou het kunnen werken door op te schuiven.
Als dat niets uitmaakt dan werkt de opschuifmethode idd niet.
Dat klinkt logisch, thanks :Y
pi_221493544
Anders vraag je de arts toch wat handig is .
pi_221493993
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:20 schreef potjecreme het volgende:
Anders vraag je de arts toch wat handig is .
Ha, ik was vergeten dat ik een Wellis arts heb :')
Zal gelijk even contact opnemen.

Edit; vrijdagmiddag consult.

Ik zal hier uiteraard delen wat de aanbevelingen zijn.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 00:34:26 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221496289
Mja… want voordat dit soort middelen bestond is er nog nooit iemand doorgeslagen in het afvallen… :’)
pi_221497274
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 00:34 schreef BE het volgende:
Mja… want voordat dit soort middelen bestond is er nog nooit iemand doorgeslagen in het afvallen… :’)
Toen zaten de celebs gewoon aan de crack :+
pi_221498614
He, ik had even gemist dat er inmiddels ook een specifiek injectietopic was *O*

Ik zit nu ruim een jaar aan de Ozempic en meer dan 30 kilo kwijt *O* Ik heb hiermee een lager gewicht dan ik ooit als volwassene had. Qua BMI zit ik net in het groen, dus ik wil denk ik nog een kilo of 5-7 kwijt. Even aankijken hoe het gaat. Ik merk wel dat het een stuk langzamer gaat nu. Maar nu doe ik met al die hittegolven ook zo min mogelijk op een dag, dus dat helpt niet. Hopelijk vanaf volgende week weer beter wandelweer.

Ik zit inmiddels boven de 1mg (57 clicks van de 2 mg) en ga niet meer hoger dan dit denk ik, over een kilo of wat wil ik juist gaan afbouwen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_221498684
Hoera DP *O* Mooie prestatie!
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:24:27 #43
346653 Ceviche
pi_221500087
Ik ben nu 8 weken bezig (Ozempic 0,25 mg) en 10 kilo kwijt. De eerste kilo's gaan er altijd snel af en ik ben ook een week of twee ziek geweest, maar toch.
M'n kleren zijn van 'op knappen' naar 'losjes' gegaan en dat alleen al is heel erg fijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ceviche op 04-08-2026 17:30:15 ]
pi_221500419
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:24 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben nu 8 weken bezig en 10 kilo kwijt. De eerste kilo's gaan er altijd snel af en ik ben ook een week of twee ziek geweest, maar toch.
M'n kleren zijn van 'op knappen' naar 'losjes' gegaan en dat alleen al is heel erg fijn.
En wat gebruik je?
pi_221500449
@DancingPhoebe wat een mooi resultaat!
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:30:42 #46
346653 Ceviche
pi_221500841
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:22 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
En wat gebruik je?
Ozempic 0,25 mg. Ik heb het ook in m'n post gezet, even niet bij stilgestaan :@
pi_221500928
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:27 schreef Flipperkast_007 het volgende:
@:dancingphoebe wat een mooi resultaat!
Ja, echt zoveel beter dan ik had durven hopen!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_221501277
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 17:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ja, echt zoveel beter dan ik had durven hopen!
_O_

Maar hoe bourgondisch is je leven nog nu?
Spoilers!
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:08:38 #49
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221501438
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 18:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
_O_

Dat zal je verbazen... ik eet nog steeds erg lekker maar veel minder. Al gebruik ik nu inmiddels al 20 weken geen Ozempic meer.
Ga geregeld uit eten en ook de airfryer wordt nog steeds gebruikt. En nog geen extra kilo er bij nog.
pi_221501562
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 18:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
_O_

Bacchanalen zijn er niet meer bij. Al kun je het timen naar het einde van je week.

Over het algemeen kan ik alles eten, alleen minder. En dat is precies de bedoeling *O*

"dit was lekker en nu heb ik genoeg" kende ik hiervoor eigenlijk niet...
pi_221501955
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:08 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Dat zal je verbazen... ik eet nog steeds erg lekker maar veel minder. Al gebruik ik nu inmiddels al 20 weken geen Ozempic meer.
Ga geregeld uit eten en ook de airfryer wordt nog steeds gebruikt. En nog geen extra kilo er bij nog.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Bacchanalen zijn er niet meer bij. Al kun je het timen naar het einde van je week.

Over het algemeen kan ik alles eten, alleen minder. En dat is precies de bedoeling *O*

"dit was lekker en nu heb ik genoeg" kende ik hiervoor eigenlijk niet...
Interessant :Y
Spoilers!
pi_221506215
Misschien is het interessant om de resultaten te verzamelen

ondeugend 10 maanden ozempic -20 kilo 20 weken gestopt +0 kilo
pi_221506402
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:21 schreef ondeugend het volgende:

4,5 week wegovy -5,5 kilo en nog 19,5-24,5 kilo te gaan
pi_221507142
PoesDoos - Ozempic - 6,5 maand bezig - 15,2kg kwijt - Nog 7kg te gaan.
pi_221507174
Historische dag in huize DP *O*

Nieuw tiental doorgeklapt *O*
pi_221507252
Saxenda, sinds april bezig. Nu bijna 8 kg kwijt. Het is absoluut niet dat ik geen honger of trek gevoel mee heb... Soms zitten er dagen tussen, maar totaal niet te tracken..

Van internist begrijp ik dat mounjaro of wegovy beter zou werken. Maar dat zou zelf betalen zijn..

Nog 30 kg te gaan 🥲 over twee weken controlle bij internist, ben benieuwd of ik door mag gaan.
pi_221508797
Mommy D, Mounjaro, 7 maanden, -18kg.

Ik wil nog zo’n 7 tot 10 kilo kwijt.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 20:24:51 #58
346653 Ceviche
pi_221509140
Ozempic, 8 weken, -10,5 kg. Ik moet nog 25 kilo voor een gezond bmi.
pi_221511151
Stand begin augustus 2026

ondeugend; 10 maanden Ozempic - 20 kilo kwijt - 20 weken geleden gestopt +0 kilo

DarkNemesis; 4,5 weken Wegovy - 5,5 kilo kwijt - nog 19,5-24,5 kilo te gaan

PoesDoos; 6,5 maanden Ozempic - 15,2kg kwijt - nog 7kg te gaan.

SophiaLoren; 3 maanden Saxenda - 8 kilo kwijt - nog 30kg te gaan

Mommy D; 7 maanden Mounjaro, - 18kg. nog 7- 10 kilo te gaan

Ceviche; 8 weken Ozempic - 10,5 kilo kwijt - nog 25 kilo te gaan

HiZ 8 weken Ozempic - 0 kilo kwijt

Leandra; 6 maanden Saxenda - 19,3 kilo kwijt - nog 11,6 kilo te gaan

Nou misschien kunnen er meer mensen invullen en kan er een staatje in de volgende OP.
Als je dit zo op een rijtje zet dan zie je toch goed wat afvalmedicatie doet. _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door ondeugend op 06-08-2026 15:29:42 ]
pi_221511157
Week 8 met Ozempic 4 x 0,25 en 4 x 0,5. Volgende week naar 1,0. Nog niet afgevallen, suiker is ook nog verhoogd. Geen negatieve bijwerkingen, wel voel ik me nog steeds beter dan voorheen.
pi_221511172
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:05 schreef HiZ het volgende:
Week 8 met Ozempic 4 x 0,25 en 4 x 0,5. Volgende week naar 1,0. Nog niet afgevallen, suiker is ook nog verhoogd. Geen negatieve bijwerkingen, wel voel ik me nog steeds beter dan voorheen.
Ik heb je er bij gezet. Ook als het niet lekker gaat met afvallen is het goede info.
Hopelijk komt het alsnog bij je

Misschien is Ozempic ook wel niet de juiste toepassing?
Je bent inmiddels onder begeleiding van huisarts toch? Ook het recept via Nederlandse apotheek of koop je die nog steeds in Turlijke?

[ Bericht 12% gewijzigd door ondeugend op 06-08-2026 10:19:13 ]
  donderdag 6 augustus 2026 @ 11:25:00 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221511769
Vandaag precies 6 maanden geleden begonnen.

Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 augustus 2026 @ 14:31:53 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221512689
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:09 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik heb je er bij gezet. Ook als het niet lekker gaat met afvallen is het goede info.

Je bent inmiddels onder begeleiding van huisarts toch? Ook het recept via Nederlandse apotheek of koop je die nog steeds in Turlijke?
Kun je mij er ook nog even bij zetten? ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 augustus 2026 @ 14:34:42 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221512709
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:31 schreef SophiaLoren het volgende:
Saxenda, sinds april bezig. Nu bijna 8 kg kwijt. Het is absoluut niet dat ik geen honger of trek gevoel mee heb... Soms zitten er dagen tussen, maar totaal niet te tracken..

Van internist begrijp ik dat mounjaro of wegovy beter zou werken. Maar dat zou zelf betalen zijn..

Nog 30 kg te gaan 🥲 over twee weken controlle bij internist, ben benieuwd of ik door mag gaan.
De regel is 5% verlies van het begingewicht na 12 weken op de volle dosis toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 augustus 2026 @ 15:56:18 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221513173
Mooi overzichtje zo idd.
Misschien is het ook nog mooi om het per middel te groeperen:

Semaglutide: Ozempic en WeGovy
Tirzepatide: Mounjaro
Liraglutide: Saxenda, Vobexoryn, Byesilor en Nevolat bij overgewicht
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221514543
"Grappig" dat ik hier users zie die ik ook al 25 jaar uit de dieettopics ken :@ Tekenend ook. Nu ik langer dan een jaar aan de injecties zit heb ik ook echt al een paar van die periodes gehad waarin ik het er normaal gesproken weer bij voor gezien zou houden. Gewoon omdat je wilskracht en motivatie even dipt en het daarna zo ontzettend lastig is om het weer op te pakken en je ook zo snel wordt afgestraft dat het weer zo hopeloos voelt allemaal... Nu kom ik in zo'n periode niet aan, maar staat het afvallen gewoon even stil. Ze duren ook korter, er zit iets in die medicatie dat ook zorgt voor een snellere correctie ofzo...

Ik lees regelmatig (headlines van :@ ) artikelen over de inzet van dit soort middelen bij andere verslavingen en dat heb ik eerlijk gezegd ook wel ervaren. Ik zou er nu niet aan moeten denken om dagelijks te drinken, terwijl dat normaal geen enkel probleem is. Was niet standaard, maar kon wel gebeuren. Ik blow echt al jaaaaaaren niet meer dagelijks, maar laatst had ik gewoon echt eens zin in een jointje. Heb er eentje gehaald met het voornemen die die avond op te roken. Ben belachelijk vroeg in slaap gevallen en vond de volgende ochtend de joint op de keukentafel waar ik hem had neergegooid. Geen seconde meer aan gedacht!

Na de eerste hele makkelijke weken merk ik overigens wel dat je alsnog gewoon de standaard dingen moet doen om af te vallen, dus regelmatig bewegen en opletten op wat je wel eet en drinkt. Doordat ik echt overall wel minder eet, let ik dus ook echt op wat ik dan wel eet. Ik merkte in de afgelopen ineens dat ik een veel minder kieskeurige eter ben geworden... ik zat altijd wel om dingen heen te eten en dingen uit mn eten te halen... Nu eet ik gewoon met smaak alles op. Het smaakt ook totaal niet anders, het zat allemaal in mn hoofd dat dat "vies" was. Ook zoń rare gewaarwording over je relatie met eten...

Behalve koriander, dat blijft gewoon :r. Helaas gisteren weer mee geconfronteerd omdat ik het vergeten was te noemen :D. En dus vandaag ook omdat ik tegenwoordig altijd standaard een doggy bag meeneem als ik ergens ga eten O+
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:51:16 #67
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221517938

ondeugend; 10 maanden Ozempic - 20 kilo kwijt - 20 weken geleden gestopt +0 kilo
Black_Baron; 8 maanden Ozempic - 15 kilo kwijt- 16 weken geleden gestopt +0 kilo

Liraglutide: Saxenda, Vobexoryn, Byesilor en Nevolat

Mommy D; 7 maanden Mounjaro, - 18 kilo kwijt nog 7- 10 kilo te gaan
Shuri; 5 weken Mounjaro - 5 kilo kwijt - nog 15-20 te gaan.
Evenstar: 7 weken Mounjaro - 10kg kwijt, 25kg te gaan.
Crowd001; 1,5 jaar Mounjaro (incl 6 maanden pauze) - 33 kilo kwijt - Nog 2 kilo te gaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door ondeugend op 10-08-2026 15:21:07 ]
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:11:51 #68
346653 Ceviche
pi_221518034
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:21 schreef ondeugend het volgende:

Ik vind het vooral knap dat je het eraf hebt weten te houden, kost dat je moeite?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:36:58 #69
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221518163
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:11 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik vind het vooral knap dat je het eraf hebt weten te houden, kost dat je moeite?
Nee maar als je 10 maanden geprikt hebt dan zit je in een soort van gewoonte denk ik. Ik at al gezond, at minder tijdens het prikken maar daarna dus ook. Dus nu net zo gezond maar nog steeds minder. En blijf ook in beweging.
En uiteraard ga ik ook wel eens over de scheef en laat de weegschaal dat dan ook zien. Maar 2 dagen even goed opletten en zit weer op het 'mooie' gewicht. Behaalde resultaten bieden natuurlijk geen garantie voor de toekomst.

Wat ik wel vervelend vind, is het verlies van spiermassa waardoor ik mijn botten voel (Knieen, schouders, en heupen) al ben ik in de spiegel nog steeds geen slanke den en dat hoeft ook niet . (BMI 24,7 dus nog net in het groen) Ik had al slanke benen bijvoorbeeld maar die zijn mij nu iets te slank dus krachttrainen. Maar dat heeft tijd nodig.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:21:42 #70
346653 Ceviche
pi_221519265
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Nee maar als je 10 maanden geprikt hebt dan zit je in een soort van gewoonte denk ik. Ik at al gezond, at minder tijdens het prikken maar daarna dus ook. Dus nu net zo gezond maar nog steeds minder. En blijf ook in beweging.
En uiteraard ga ik ook wel eens over de scheef en laat de weegschaal dat dan ook zien. Maar 2 dagen even goed opletten en zit weer op het 'mooie' gewicht. Behaalde resultaten bieden natuurlijk geen garantie voor de toekomst.

Wat ik wel vervelend vind, is het verlies van spiermassa waardoor ik mijn botten voel (Knieen, schouders, en heupen) al ben ik in de spiegel nog steeds geen slanke den en dat hoeft ook niet . (BMI 24,7 dus nog net in het groen) Ik had al slanke benen bijvoorbeeld maar die zijn mij nu iets te slank dus krachttrainen. Maar dat heeft tijd nodig.
Bedankt voor je antwoord. Ik verwachtte juist een terugkeer van de food noise en dat het dan gewoon weer ontzettend lastig wordt maar interessant dat dat niet zo hoeft te gaan :)
pi_221519389
Contact gehad met Wellis; ik moet twee weken voor de ingreep/roesje stoppen met prikken, dan weet ik zeker dat het op de dag van de ingreep uit het systeem is en ik dus ook volledig nuchter ben.

Kan ik mooi even ondervinden hoe mijn lijf (en hoofd!!) reageert zonder de Ozempic.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:46:21 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221522029
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:53 schreef PoesDoos het volgende:
Contact gehad met Wellis; ik moet twee weken voor de ingreep/roesje stoppen met prikken, dan weet ik zeker dat het op de dag van de ingreep uit het systeem is en ik dus ook volledig nuchter ben.

Kan ik mooi even ondervinden hoe mijn lijf (en hoofd!!) reageert zonder de Ozempic.
Mooi, duidelijkheid.
Moet je in één keer van je huidige dosis naar nul, of moet je ook afbouwen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:55:33 #73
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221522090
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:21 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Bedankt voor je antwoord. Ik verwachtte juist een terugkeer van de food noise en dat het dan gewoon weer ontzettend lastig wordt maar interessant dat dat niet zo hoeft te gaan :)
Geen garanties natuurlijk en daarom ook een pen op voorraad gehouden maar vooralsnog gaat het prima zo.
Bij mij waren het ook voornamelijk hormonen die mijn afvallen tegenhielden. Ik at al vrij gezond. Wellicht daarom?
pi_221522729
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 20:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mooi, duidelijkheid.
Moet je in één keer van je huidige dosis naar nul, of moet je ook afbouwen?
Dat heeft ze niet gezegd, maar ik ga gewoon naar 0. Die twee weken kan niet veel kwaad lijkt mij, misschien dat ik weer wat misselijk word na de eerste injectie.
pi_221523276
Voor het lijstje:

Mounjaro, 5 weken, 5 kilo eraf, nog 15-20 te gaan.

Het gaat goed, begin er beter aan te wennen (in het begin was ik wat misselijk, nu niet meer). Heb wel mijn eiwittengebruik omhoog gekrikt en ben meer gaan sporten, want ik ben wel bang voor spierverlies.

Anekdote: ik kwam gisteren de badkamer uitgelopen en mijn man begint te lachen. 'Je benen'!
Ik schrok want ik denk dan aan blauwe plek of zoiets, maar hij zette me voor de spiegel. Mijn bovenbenen zijn afgevallen 😀. Serieus, zulke slanke (boven)benen heb ik jaren niet gehad!
pi_221524222
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:08 schreef Shuri het volgende:
Voor het lijstje:

Mounjaro, 5 weken, 5 kilo eraf, nog 15-20 te gaan.

Het gaat goed, begin er beter aan te wennen (in het begin was ik wat misselijk, nu niet meer). Heb wel mijn eiwittengebruik omhoog gekrikt en ben meer gaan sporten, want ik ben wel bang voor spierverlies.

Anekdote: ik kwam gisteren de badkamer uitgelopen en mijn man begint te lachen. 'Je benen'!
Ik schrok want ik denk dan aan blauwe plek of zoiets, maar hij zette me voor de spiegel. Mijn bovenbenen zijn afgevallen 😀. Serieus, zulke slanke (boven)benen heb ik jaren niet gehad!
Goed bezig! Altijd fijn als het zichtbaar is en je complimenten krijgt.

Behalve als het mijn zoon is :') Ik had laatst voor het eerst in heuuuule lange tijd weer een spijkerbroek aan. Puber trekt zo'n :o hoofd en verteld me vervolgens dat ik niet meer zo ´vet´ ben. Kay, thanks kid :') :D
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:53:50 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221524374
:o :D
pi_221524515
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:53 schreef BE het volgende:
:o :D
Ik ben gewoon vet cool :+
  Moderator zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:16:25 #79
441859 crew  Lenny77
pi_221524819
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 22:48 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Dat heeft ze niet gezegd, maar ik ga gewoon naar 0. Die twee weken kan niet veel kwaad lijkt mij, misschien dat ik weer wat misselijk word na de eerste injectie.
Je kan gewoon stoppen zonder afbouw hoor.
Hier stoppen ze ook wel eens ineens als ze een paar weken op vakantie gaan en niet zelf durven te spuiten of gewoon even willen genieten.
En dan starten ze daarna opnieuw. Meestal gewoon meteen hun oude dosis maar die is vaak niet hoger dan 5mg.
Ik heb eentje gehad die een paar maanden gestopt was en van de specialist opnieuw moest beginnen en meteen terug op 10mg :X Ik was bang in zijn plaats maar hij heeft er geen last van gehad.
pi_221524917
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:16 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Je kan gewoon stoppen zonder afbouw hoor.
Hier stoppen ze ook wel eens ineens als ze een paar weken op vakantie gaan en niet zelf durven te spuiten of gewoon even willen genieten.
En dan starten ze daarna opnieuw. Meestal gewoon meteen hun oude dosis maar die is vaak niet hoger dan 5mg.
Ik heb eentje gehad die een paar maanden gestopt was en van de specialist opnieuw moest beginnen en meteen terug op 10mg :X Ik was bang in zijn plaats maar hij heeft er geen last van gehad.
Deze snap ik niet.. omdat het toevallig vakantie is willen ze een grotere maaginhoud om deze vervolgens vol te proppen met (neem ik aan) ongezonde all-you-can-eat-meuk?

Hier is de vakantie ook altijd een heikel punt geweest, maar ik ben keurig blijven afvallen dit jaar. Niet veel, maar genoeg om te merken dat ik dit jaar niet aan vakantiebingen doe.
Nu de Sinterklaastijd nog overleven :+
pi_221524959
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:26 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Deze snap ik niet.. omdat het toevallig vakantie is willen ze een grotere maaginhoud om deze vervolgens vol te proppen met (neem ik aan) ongezonde all-you-can-eat-meuk?

Hier is de vakantie ook altijd een heikel punt geweest, maar ik ben keurig blijven afvallen dit jaar. Niet veel, maar genoeg om te merken dat ik dit jaar niet aan vakantiebingen doe.
Waarom neem je dit aan?
pi_221524963
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Waarom neem je dit aan?
Omdat ik werkelijk geen andere reden kan bedenken?
pi_221525019
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:35 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Omdat ik werkelijk geen andere reden kan bedenken?
Dan ongezonde all you can eat meuk.

Zegt heel wat over jou.
pi_221525029
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dan ongezonde all you can eat meuk.

Zegt heel wat over jou.
Wat zou voor jou een logische reden zijn om te stoppen met injecteren tijdens de vakantie omdat je ´wilt genieten´ ?
pi_221525073
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:00 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Ik ben gewoon vet cool :+
Omdenken 🤣
pi_221525104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:09 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst in Nederland op recept gekregen, maar die ga ik volgende donderdag pas voor het eerst gebruiken. Dat is dan de eerste keer ook met 1mg.
pi_221525315
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:47 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Wat zou voor jou een logische reden zijn om te stoppen met injecteren tijdens de vakantie omdat je ´wilt genieten´ ?
Geen gedoe met pennen die koel moeten blijven tijdens een reis in de tropen of elders waar het 35 graden is of waar wel eens stroomuitval is. Zodat je kunt genieten en je niet druk hoeft te maken over de koeling van je medicijnen.

Maar nee. Jij komt niet verder dan alleen 'ongezonde all you can eat meuk'.

Echt. Hoe je jezelf laat kennen.
pi_221525319
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 12:48 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Geen gedoe met pennen die koel moeten blijven tijdens een reis in de tropen of elders waar het 35 graden is of waar wel eens stroomuitval is. Zodat je kunt genieten en je niet druk hoeft te maken over de koeling van je medicijnen.

Maar nee. Jij komt niet verder dan alleen 'ongezonde all you can eat meuk'.

Echt. Hoe je jezelf laat kennen.
:D
Ik weet niet welke gevoelige snaar ik heb geraakt, maar sterkte ermee :*
pi_221525330
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:26 schreef PoesDoos het volgende:

[..]

"vakantiebingen" was wel altijd een dingetje van jou?
pi_221525338
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 12:54 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
"vakantiebingen" was wel altijd een dingetje van jou?
Ja
pi_221525363
Moed aan het verzamelen om uit bed te komen en mijn rondje te gaan lopen, nu het er nog weer voor is. Maar de lui zit hevig in deze luie zaterdag...
pi_221525367
quote:

[..]
Misschien lekker cocktails of een wijntje drinken?

Ik moet nu niet denken aan alcohol, bang dat ik alles uitkots. Maar dat zou ook een reden kunnen zijn. Niet altijd het 'eten'. ;)
pi_221525384
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:05 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Misschien lekker cocktails of een wijntje drinken?

Ik moet nu niet denken aan alcohol, bang dat ik alles uitkots. Maar dat zou ook een reden kunnen zijn. Niet altijd het 'eten'. ;)
Zo kun je ook antwoorden O+
pi_221525388
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Moed aan het verzamelen om uit bed te komen en mijn rondje te gaan lopen, nu het er nog weer voor is. Maar de lui zit hevig in deze luie zaterdag...
Lekker luieren en vanavond gaan?
Ik wandel (en Pokémon) tegenwoordig 's avonds. Overdag brand ik weg :+
Ik ga zo ook lekker met een goed boek op de bank.
pi_221525395
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:11 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Lekker luieren en vanavond gaan?
Ik wandel (en Pokémon) tegenwoordig 's avonds. Overdag brand ik weg :+
Ik ga zo ook lekker met een goed boek op de bank.
:D ik lig nu lekker Pokopia te spelen :D Als ik ga lopen neem ik go mee :D

Ik heb inmiddels mn wandelkleren aan, maar doe nog een rondje Pokopia... Ik kom er wel.
pi_221525413
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:13 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
:D ik lig nu lekker Pokopia te spelen :D Als ik ga lopen neem ik go mee :D

Ik heb inmiddels mn wandelkleren aan, maar doe nog een rondje Pokopia... Ik kom er wel.
Ha grappig!

Ik heb Go eind juni pas ontdekt, loop weer 10 jaar achter de feiten aan... Maar het helpt me wel enorm, ik moet nu dagelijks mijn buddy uitlaten, eieren uitbroeden en m'n Pokédex vullen.
pi_221525511
Ik heb tijdens mijn vakantie niet gespoten. Uiteraard vanwege gedoe met de spuit koel houden (en alle zooi mee), maar ook wel omdat ik op deze manier minder rekening hoef te houden met de producten waar ik sterker op reageer met medicatie (misselijk, misselijkx2, brandend maagzuur). En ik kon nu ook een (alcoholisch) drankje drinken, zonder op de kop te staan na een half glaasje.

Dietist zei dat ik rekening moest houden met +2kg. Ik dacht nog; echt no way! Ik blijf op gewicht, want ik blijf kleinere porties eten enz.

Eindstand: +2kg -O-

Hoe dat kan? Geen idee! Ik bleef inderdaad kleine porties eten, maar ik heb ook wel anders gegeten (iets minder gezond, iets minder groente). Aan de andere kant was ik actiever dan thuis.

Anyway: ik ben weer thuis, ga volgende week weer spuiten (op de oude dosis) en ondertussen pak ik mijn routine weer op.
pi_221525624
@Black_Baron
Hoe gaat het met jou nu je ook al even weer gestopt bent?

Lukt het om op een gewenst gewicht te blijven?
pi_221526330
Ik had gister ook een drankje op, en merk dat ook gelijk, doe er de hele avond mee, hahahaha.

Ik ga deze week op vakantie, spuit de ochtend van weg gaan nog en blijf 10 dagen weg. Heb de afgelopen weken op advies van arts mijn prik dag steeds een dag vervroegd. Als ik terug ben prik ik weer op woensdag.

Ik weet dat ik de eerste dagen niet zo veel zal eten. Dat geeft wel rust, all-inclusive hopelijk een eitje in de ochtend en beetje kwark. Bijzonder hoe anders je kan gaan denken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:51:25 #100
416575 crew  Evenstar
pi_221526957
Iedereen moet het vooral op zijn of haar manier doen. Wil je stoppen, prima. Wil je doorgaan, prima. Waarom moet men daar nou weer een oordeel over hebben. Als iemand een vraag stelt omdat hij/zij iets niet goed begrijpt dan kan daar ook gewoon op geantwoord worden toch?

Hier heb ik tijdens de vakantie wel gewoon alles meegenomen. Mounjaro in de koelbox, paar naalden in een klein metalen doosje, nog een leeg doosje mee voor de gebruikte naalden, wat alcoholdoekjes etc. Het is zeker meer gedoe dan even 2 keer overslaan, maar ik voelde mij hier het prettigst bij.

Iets waar ik niet over nagedacht had was dat ik tijdens mijn vakantie altijd behoorlijk actief ben. Dinsdag een wandeling van 14km gedaan met bijna 800 hoogtemeters en vrijdag een wandeling van 15km met bijna 1100 hoogtemeters. Beide dagen kon ik er niet tegenop eten en beide dagen had ik 2000-2500 tekort aan calorieën.

Ik had wel zelf brood gebakken met noten, zaden en havermout, dus plakje daarvan tikte al goed aan, zodat ik tijdens de wandelingen zelf niet out ging :D

Morgen prik nummer 8 en nu precies 10kg afgevallen sinds begin en voor het eerst in weet ik veel hoeveel tijd onder de 100kg :D Zo trost en blij!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:52:33 #101
416575 crew  Evenstar
pi_221526970
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:04 schreef ondeugend het volgende:

Nou misschien kunnen er meer mensen invullen en kan er een staatje in de volgende OP.
Als je dit zo op een rijtje zet dan zie je toch goed wat afvalmedicatie doet. _O_
Evenstar: 7 weken, Mounjaro - 10kg kwijt, 25kg te gaan.

Wel echt heel tof om al die resultaten te zien en damn @ondeugend -20kg en dan na 20 weken gestopt zijn nog steeds op gewicht! Ik hoop dat ik jou dat na kan ga doen!
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:43:32 #102
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221527343
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 17:52 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Evenstar: 7 weken, Mounjaro - 10kg kwijt, 25kg te gaan.

Wel echt heel tof om al die resultaten te zien en damn @:ondeugend -20kg en dan na 20 weken gestopt zijn nog steeds op gewicht! Ik hoop dat ik jou dat na kan ga doen!
Ja dat gun ik ook iedereen.
Ik heb je toegevoegd aan de lijst.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:54:52 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221527386
quote:

[..]
Geen spuiten mee hoeven nemen, en gezien ik maar 6 dagen met 1 Saxenda spuit doe zou ik dat idd wel kunnen overwegen, zeker als het meer dan 6 dagen is en ik een 2de (en 3de) spuit gekoeld mee zou moeten nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:59:20 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221527414
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Geen spuiten mee hoeven nemen, en gezien ik maar 6 dagen met 1 Saxenda spuit doe zou ik dat idd wel kunnen overwegen, zeker als het meer dan 6 dagen is en ik een 2de (en 3de) spuit gekoeld mee zou moeten nemen.
Geen idee hoe jullie dat zien maar ter plaatse 'vers' bij de apotheek ophalen kan ook toch, mits binnen de EU?
Of werkt dat bij dit soort medicatie anders?
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:59:50 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221527418
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Geen idee hoe jullie dat zien maar ter plaatse 'vers' bij de apotheek ophalen kan ook toch, mits binnen de EU?
Geen idee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221527555
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Voor de klinieken die in het gat gesprongen zijn is het verdienmodel dat ze geen recept uitschrijven. Je betaalt, het recept gaat naar de apotheek, de apotheek komt het brengen. En over 3 maanden weer :'(
pi_221527620
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:54 schreef ondeugend het volgende:
@:Black_Baron
Hoe gaat het met jou nu je ook al even weer gestopt bent?

Lukt het om op een gewenst gewicht te blijven?
Ja dat valt allemaal erg mee.
Maar ik was al nooit zo van het binge eten wat @PoesDoos kennelijk wel doet.
Ben inmiddels 4 of 5 maanden gestopt. En ben qua weegschaal soms één kilo en soms nul kilo aangekomen.
Dus niet echt significant.
(Ben 15 kilo in 7 of 8 maanden Ozempic afgevallen)

Ik weet niet..lijkt alsof mijn hele band met eten veranderd is. Er zit gewoon niet zoveel emotie meer mee geassocieerd. Overeten, binge eten, eten tot je 120% vol zit, het is er gewoon niet meer.

Bizar hè. Hoe dat werkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Black_Baron op 08-08-2026 19:50:02 ]
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:57:58 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221527710
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Voor de klinieken die in het gat gesprongen zijn is het verdienmodel dat ze geen recept uitschrijven. Je betaalt, het recept gaat naar de apotheek, de apotheek komt het brengen. En over 3 maanden weer :'(
Geen vrije apotheekkeuze?

Ik gebruik alleen super lang houdbare saaie medicijnen dus geen idee hiervan. Deze vorm medicatie levert interessante casuïstiek op iig
Nu in het omzeilen van/in gat springen van, straks misschien anders?? Who knows
pi_221528291
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik gebruik alleen super lang houdbare saaie medicijnen dus geen idee hiervan. Deze vorm medicatie levert interessante casuïstiek op iig
Nope, ik heb het nog niet gevonden iig... Scheelt aanzienlijk als ik het wel zou kunnen vinden. Mijn huisarts weigert ook voor te schrijven voor overgewicht.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:31:22 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221528733
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nope, ik heb het nog niet gevonden iig... Scheelt aanzienlijk als ik het wel zou kunnen vinden. Mijn huisarts weigert ook voor te schrijven voor overgewicht.
Het Zorginstituut adviseert criteria daarin de minister, en huisarts mag daar ook niet van afwijken. Of huisarts nou wil of niet

Interessant wel of dit spoedig gaat wijzigen, de boel staat qua beleid wel flink onder druk op basis van de realiteit van vandaag
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 22:07:50 #111
416575 crew  Evenstar
pi_221529218
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Hier in Zweden heb ik wel alle vrijheid mbt keuze van apoteken. Recept gaat gewoon op mijn naam en als ik dan inlog met BankID (beetje de DigiD van Zweden) kan ik het bij iedere apotheek halen. Ik doe het ook via een externe organisatie (Vevil)
pi_221531021
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 22:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hier in Zweden heb ik wel alle vrijheid mbt keuze van apoteken. Recept gaat gewoon op mijn naam en als ik dan inlog met BankID (beetje de DigiD van Zweden) kan ik het bij iedere apotheek halen. Ik doe het ook via een externe organisatie (Vevil)
Externe organisatie? Net zoals wellis hier in nederland?

Mag ik vragen wat jij betaald in Zweden? Is wel interessant.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 augustus 2026 @ 09:46:55 #113
416575 crew  Evenstar
pi_221531214
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 08:56 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Externe organisatie? Net zoals wellis hier in nederland?

Mag ik vragen wat jij betaald in Zweden? Is wel interessant.
Yes, vergelijkbaar met Wellis. Ik betaal 499kr, ongeveer ¤50 per maand.

Daarvoor krijg ik 1x per 3 maanden een videogesprek met de arts en krijg ik altijd binnen een paar uur (meestal minuten) antwoord op mijn vragen. Ik kan ook ieder moment een videogesprek aanvragen indien ik dat nodig vind.

Er is ook een pakket van 299kr. Krijg je misschien iets minder snel antwoord en kan je geen videogesprekken aanvragen, behalve die ene keer per 3 maanden.

Krijg verder iedere 4 werken en vragenlijst die ik moet invullen.
pi_221531363
Voor de Nederlandse zelfbetalers... waar zitten jullie en wat zijn jullie kwijt? Ik zit bij BMI clinic en betaal 309 voor een 2mg pen (wanneer ik er 3 bestel), ik doe hier zo'n 5 tot 6 weken mee.
pi_221531391
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Voor de Nederlandse zelfbetalers... waar zitten jullie en wat zijn jullie kwijt? Ik zit bij BMI clinic en betaal 309 voor een 2mg pen (wanneer ik er 3 bestel), ik doe hier zo'n 5 tot 6 weken mee.
Wellis, laatste keer ¤219,- betaald voor een 1mg pen, daar doe ik 8 weken mee (0,5mg). Normale prijs is daar ¤249,- maar ze hadden mij een ´kom alsjeblieft terug!´-kortinscode gestuurd.

Hiervoor wel eens een pen gekocht bij Fitpen Clinics, ¤350,- voor een 2mg pen waar ik toen ook 8x 1mg mee spoot.
pi_221531616
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:17 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Wellis, laatste keer ¤219,- betaald voor een 1mg pen, daar doe ik 8 weken mee (0,5mg). Normale prijs is daar ¤249,- maar ze hadden mij een ´kom alsjeblieft terug!´-kortinscode gestuurd.

Hiervoor wel eens een pen gekocht bij Fitpen Clinics, ¤350,- voor een 2mg pen waar ik toen ook 8x 1mg mee spoot.
Kan ook 20 euro per pen goedkoper, mocht je daar in geïnteresseerd zijn *O* en je je 3 pennen tegelijk kunt veroorloven.

Ik doe voor elke bestelling een rondje chatgpt om te kijken of ik een goedkopere aanbieder kan vinden, maar het is erg ondoorzichtig allemaal.
  zondag 9 augustus 2026 @ 11:15:43 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221532390
Ik kom geloof ik toch maar uit de kast :’) 🫣
Morgenochtend intake bij Wellis, voor mounjaro.
Dood- en doodeng, want ik ben heel bang voor misselijk zijn en overgeven.
Maar vorig jaar 30kg afgevallen door keto dieet en nu een terugval en het lukt me gewoon niet meer en ik wil gewoon niet weer dat alles er weer aan komt. En er mag nog best wat af sws…

Wordt vervolgd…
pi_221532416
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 09:46 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Yes, vergelijkbaar met Wellis. Ik betaal 499kr, ongeveer ¤50 per maand.

Daarvoor krijg ik 1x per 3 maanden een videogesprek met de arts en krijg ik altijd binnen een paar uur (meestal minuten) antwoord op mijn vragen. Ik kan ook ieder moment een videogesprek aanvragen indien ik dat nodig vind.

Er is ook een pakket van 299kr. Krijg je misschien iets minder snel antwoord en kan je geen videogesprekken aanvragen, behalve die ene keer per 3 maanden.

Krijg verder iedere 4 werken en vragenlijst die ik moet invullen.
Dat is een stuk goedkoper dan hier :o
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zit bij wellis.
Eerste was 149 euro wegovy 0,25
0,50 mg is 249
1 mg is 249

Ga je hoger dan betaal je 349.
pi_221532429
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 11:15 schreef BE het volgende:
Maar vorig jaar 30kg afgevallen door keto dieet en nu een terugval en het lukt me gewoon niet meer en ik wil gewoon niet weer dat alles er weer aan komt. En er mag nog best wat af sws…

Wordt vervolgd…
Ik ben 2 keer misselijk geweest, ik had toen iets te pittig gegeten ;)
  zondag 9 augustus 2026 @ 11:23:36 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221532450
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 11:20 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Ik ben 2 keer misselijk geweest, ik had toen iets te pittig gegeten ;)
Dat zijn de berichten waar ik blij van word! O+
Lenny had me ook al gerustgesteld.

Ik ben zo benieuwd en kijk echt uit naar dat gebrek aan foodnoise, dat had ik dus vorig jaar ook, door de keto, ik taalde nergens naar, het deed me allemaal niks. Dat ben ik helemaal kwijt en wil ik zo graag terug.
pi_221532460
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Kan ook 20 euro per pen goedkoper, mocht je daar in geïnteresseerd zijn *O* en je je 3 pennen tegelijk kunt veroorloven.

Ik doe voor elke bestelling een rondje chatgpt om te kijken of ik een goedkopere aanbieder kan vinden, maar het is erg ondoorzichtig allemaal.
Nee dat kan ik helaas niet betalen ;) Maar misschien een goede tip voor iemand anders!

Welkom @BE *O* Heel veel succes, ik zal duimen voor je dat de misselijkheid meevalt.
  zondag 9 augustus 2026 @ 11:28:02 #122
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221532486
quote:

Wordt vervolgd…
De tip bij misselijk en om misselijk te voorkomen is veel water drinken en kleine beetjes eten.

Je schept echt snel te veel op omdat je een bepaalde bordvulling gewend bent. Niet doen. En eet gezond.. dus volkoren, 30+ kaas, fruit, groenten en zuivel en mager vlees.

Die misselijk is een bijwerking maar je hoeft hem niet te hebben hoor. Niet te zwaar eten, gezond eten en veel drinken vermindert de kans aannemelijk. Verder ben je nooit een hele dag misselijk, het zijn vaak vlagen na een maaltijd. Het komt goed! Succes!
  zondag 9 augustus 2026 @ 11:31:30 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221532509
O+
Ik heb weleens verzucht dat ik gewoon eens misselijk wilde worden na overeten zodat je vanuit jezelf de motivatie hebt niet te bingen.
Dus dit is een hele goede reden om niet te zwaar te eten. _O_
pi_221532941
Ik betaal E355 voor 10mg Mounjaro (via huisarts).
pi_221533031
Ik word misselijk van verschillende dingen. Ik reageer sterker op bepaalde ingredienten.

Na een jaar weet ik wel wat ik wel/niet kan eten en in welke hoeveelheid. Wat ik echt heel erg jammer vindt, is dat ik geen gerookte zalm en gerookte paling kan eten. In elk geval niet als je dat als broodje of salade in een restaurant bestelt. Ik doe wel eens een plakje op een cracker, maar een lekker broodje gerookte zalm eten als ik op Urk ben, dat gaat niet.

Sowieso is vet eten uit den boze. Frituurvoer = retourvoer.
pi_221533060
Ik word ook misselijk als ik te veel heb gegeten. Dat gebeurt me eigenlijk nooit meer, maar dat gebeurde me in het begin wel regelmatig. Vooral als ik uit eten was. Tijdens het eten heb ik nergens last van hoor, maar wel achteraf.
pi_221533598
Ik heb voor het eerst opgehoogd afgelopen vrijdag en eten valt me ineens zwaar. Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen trouwens. Vanochtend was een tweede cracker me al teveel en ik vraag me nu al wat ik in hemelsnaam voor de lunch moet nemen zometeen. Ik heb helemaal geen zin in eten ineens.

Het komt waarschijnlijk door de ophoging maar ik vind het een beetje lastig.
pi_221534213
quote:

Wordt vervolgd…
quote:

Wordt vervolgd…
Spannend BE!!

Wellis heeft volgens mij het grootste marketingbudget, maar is niet de goedkoopste! Bmi clinic is bij mijn weten de goedkoopste en dat scheelt aardig wat als je de mogelijkheid hebt per 3 maanden te bestellen. Ze werken ook met aangesloten artsen en een apotheek die thuisbezorgd. Geen abonnementskosten of extra kosten voor het "gebruik" van de arts. Nu moet ik van dat laatste wel toegeven dat ik dat in de tijd dat ik het gebruik nog niet nodig heb gehad, dus kan er niks over zeggen. Maar voor je daadwerkelijk bestelt, kan het lonen nog even rond te shoppen!

Nog een tip voor de beginner, hoog het bestellen van je medicatie op volgens de richtlijnen, maar bestel extra naalden, zodat je je eigen lijf kunt volgen voor het daadwerkelijke gebruik. Ik heb volgens de richtlijnen opgehoogd, maar had achteraf liever eigenwijzer geweest, puur uit kostenbesparing en ook een klein deel omdat het in het begin echt wel snelsnel ging. Online lees ik veel "niet ophogen zolang je nog noemenswaardig afvalt en/of zolang je nog bijwerkingen hebt." Als je dan wel blijft bestellen alsof je wél volgens de richtlijnen ophoogt, maak je het gebruik weer wat goedkoper. (De pennen worden in verhouding goedkoper naarmate de dosering hoger wordt.) Je kunt online hele duidelijke click charts vinden, hoeveel klikjes bij welke pen staat voor hoeveel mg.

En nog een tip: ga je voor je bent begonnen eten/drinken alsof je al constipatie hebt :D
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:55:47 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221534243
Ik snap je laatste zin niet helemaal, meteen aan de vezels of meer?
Mijn lieftallige gaat ook meedoen, en die heeft daar snel last van :’)

Ik snap wat je zegt!

Tx voor de shoptip!

We hebben de eerste betaling al gedaan, voor de intake.
Maar dat voelt ook wel gewoon goed en solide qua hulp en controle ed.
Eerst even zien hoe dat loopt en dan daarna shoppen dan evt! O+
pi_221534251
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:55 schreef BE het volgende:
Ik snap je laatste zin niet helemaal, meteen aan de vezels of meer?
Mijn lieftallige gaat ook meedoen, en die heeft daar snel last van :’)

Tx voor de shoptip!

We hebben de eerste betaling al gedaan, voor de intake.
Maar dat voelt ook wel gewoon goed en solide qua hulp en controle ed.
Eerst even zien hoe dat loopt en dan daarna shoppen dan evt! O+
Ja, mbt dat vezels eten ed :D Ik dacht het zal allemaal zoń vaart wel niet lopen, op zoń lage dosis... Deed het dus wel :'(
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:57:55 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221534260
Ik heb psyllium flasks staan maar mss grover geschut?
Door het keto gebeuren wat ik wel fijn vindt zit je toch al wel aan de lage vezelkant :’)
pi_221534284
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:57 schreef BE het volgende:
Ik heb psyllium flasks staan maar mss grover geschut?
Door het keto gebeuren wat ik wel fijn vindt zit je toch al wel aan de lage vezelkant :’)
Ja ik weet niet meer wat ik er allemaal tegenaan heb gegooid, oa ook husk. Het trok uiteindelijk ook allemaal wel weer bij, dus nu doe ik het weer met gebroken lijnzaad in mn dagelijkse yoghurt. Waar ik nu overigens aan zit en waar ik echt grooote moeite mee heb. Heel eigenaardig, ik kon een hele tijd gewoon prima, maar verstandig eten en de laatste tijd heb ik ineens weer dat ik maaltijden toch lastig weg krijg.
pi_221534573
Met de plus 2 een aankomend werkritme, heb ik maar weer eens verstandig booschappen gedaan vandaag!
Ik heb vanochtend het weekmenu gemaakt (avondeten) en de rest van de boodschappen ook in de lijn van gezond en extra eiwitten. ChatGPT raadde smoothies aan, dus deze week ga ik ook dagelijks smoothies maken. Ik heb deze week nog vakantie, dus ook voldoende tijd. Daarna wordt het wat anders, maar dat zie ik dan wel weer.

Wat een godsvermogen ben je dan kwijt he? Maar goed. Er waren ook wat dingen in de aanbieding, dus ik heb ook meer gekocht dan noodzakelijk was. Oh en eiwitpoeder. Ik moet er toch maar aan gaan geloven.
pi_221535763
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 11:23 schreef BE het volgende:

[..]
Dat zijn de berichten waar ik blij van word! O+
Lenny had me ook al gerustgesteld.

Ik ben zo benieuwd en kijk echt uit naar dat gebrek aan foodnoise, dat had ik dus vorig jaar ook, door de keto, ik taalde nergens naar, het deed me allemaal niks. Dat ben ik helemaal kwijt en wil ik zo graag terug.
Ik was echt een snoepkont, chipsmonster en bierliefhebber.

Ik denk er niet meer aan, gewoon geen trek meer in. Ook nu niet, nu ik ongesteld ben :o

Patat en snacks? Ook geen trek meer in.

Ik geloofde er eerst geen bal van. Maar het is gewoon echt waar _O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 augustus 2026 @ 16:29:52 #135
416575 crew  Evenstar
pi_221535808
Ter verduidelijking: De kosten van 499kr is puur de hulp, Mounjaro zelf betaal ik 2700kr voor (5mg pen, waar ik nu 2 maanden mee doe, want ik zit nog steeds op 2.5mg).

Nu met vakantie is het een beetje anders, maar thuis begin ik de dag meestal ook met een smoothie.

200ml kefir
1 bevroren banaan
50gr bevroren rode fruit
33gr eiwitpoeder
5gr creatine

Heerlijk begin van de dag, kefir helpt mijn darmen echt gigantisch op rustig te blijven en meteen watt eiwitten binnen

Verder kan ik hier iets kopen van fin crisp heet, crackers met 20gr vezels en 10gr eiwitten per 100gr. Dat met wat cottage cheese en kruiden is een prima lunch :)
pi_221536051
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 16:29 schreef Evenstar het volgende:
Ter verduidelijking: De kosten van 499kr is puur de hulp, Mounjaro zelf betaal ik 2700kr voor (5mg pen, waar ik nu 2 maanden mee doe, want ik zit nog steeds op 2.5mg).

We stonden allemaal op het punt naar Zweden te emigreren :D
pi_221537266
Rare vraag, maar hoe doen de mensen dat die een 1mg spuit gebruiken voor een 0,5mg dosis? Hoeveel klikjes moet je dan tellen?

Ik ben overigens ook slecht in het gebruiken van de zoekfunctie, heeft iemand de link naar die exact dezelfde naalden die je op Bol kunt bestellen?
pi_221537624
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 19:14 schreef Fargo het volgende:
Rare vraag, maar hoe doen de mensen dat die een 1mg spuit gebruiken voor een 0,5mg dosis? Hoeveel klikjes moet je dan tellen?

Ik ben overigens ook slecht in het gebruiken van de zoekfunctie, heeft iemand de link naar die exact dezelfde naalden die je op Bol kunt bestellen?
Gewoon googlen, ozempic clickchart 1mg pen. Er zijn ook weer nieuwere pennen op de markt waarbij je geen clickjes hebt, maar daar doen mensen het weer op de meer ouderwetse manier, waarbij ze de pen als ampul gebruiken om de vloeistof uit op te trekken.
  zondag 9 augustus 2026 @ 21:43:01 #139
346653 Ceviche
pi_221538193
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 12:31 schreef Shuri het volgende:
Ik heb voor het eerst opgehoogd afgelopen vrijdag en eten valt me ineens zwaar. Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen trouwens. Vanochtend was een tweede cracker me al teveel en ik vraag me nu al wat ik in hemelsnaam voor de lunch moet nemen zometeen. Ik heb helemaal geen zin in eten ineens.

Het komt waarschijnlijk door de ophoging maar ik vind het een beetje lastig.
Ik heb dit op mijn werk. Ik werk twee dagen in de week, ik ontbijt met een modifast shake (pure gemakzucht) en het kost moeite om tot vijf uur 's middags 2 wasa crackers met sandwichspread, een halve bak Optimel kwark, en twee stuks fruit te eten. Meestal lukt maar 1 stuk fruit. Ik prik daarom nu de dag na mijn werkdagen in plaats van ervoor maar nog steeds krijg ik het amper weg. En dan fiets ik die dagen 40 minuten heen, 40 minuten terug.
Ik heb daarom niet opgehoogd.
pi_221538216
Ik betaal maandelijks 99¤. En heb een 15mg pen, daar kan ik 16x mee doen. Deze pen kostte 450¤
pi_221538410
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 19:14 schreef Fargo het volgende:

De helft :+ Ik tel eerst alle klikjes, draai hem terug, tel de helft en zet daar met pen een streepje.

Linkjes werken niet meer, gebruik dit als zoekopdracht op de site; HT One PlusFine Pennaalden 4mm 32G
pi_221539173
En de week zit er weer op.
Deze week 300 gram afgevallen.

Niet veel, maar genoeg. Vorige week was gewoon extreem.

Gisteren ook ongesteld geworden.

Vandaag tweede keer 0,50 prikken.

5 weken bezig, 5,8 kilo kwijt
pi_221541632
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:04 schreef ondeugend het volgende:

Hierbij ook mijn opgave voor het lijsje:

Crowd001: Ik heb het in 2 fase gedaan met ongeveer 6 maanden er tussen. In totaal (incl. rust pauze) ongeveer 1,5 jaar bezig geweest. (startgewicht 115kg) Mounjaro - 33 kilo kwijt - Nog 2 kilo te gaan.

In de eerste maanden ging het heel snel te snel met soms wel ruim 2 kilo per week. Dit ging ook ten koste van mijn spiermassa dus e.e.a. afgeremd. Ik heb het gewoon op voorschrift van de huisarts (voor eigen rekening). Nauwelijks bijwerkingen gehad en er erg blij mee. Geleverd via mijn eigen (Service-) apotheek en vanaf het begin klikjes geteld en in overleg met de apotheek altijd de 15 (maximale dosis) kwikpennen gehad omdat dit gewoon net iets goedkoper is. De prijs is iedere keer ietsjes anders maar bij de laatste levering betaalde ik ¤422,57 voor een pen. De laatste 6 weken ben ik rustig aan aan het afbouwen en dit ga ik volgens mijn "eigen gevoel" schema doen. De opbouw heb ik ook rustig volgens mijn "eigen gevoel" schema gedaan en ik ben niet toegekomen aan de maximale dossering aangezien dit niet nodig was om aan mijn gewenste resultaat te komen. Nu afwachten hoe het de komende tijd gaat en of het honger gevoel wel of niet terug gaat komen. Tijdens de rustpauze speelde dit wel weer iets op.

Ik lees hier overigens maar heel af en toe mee, dus een eventuele reactie kan bij mij altijd even duren.
  maandag 10 augustus 2026 @ 15:24:03 #144
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221542748
Stand augustus 2026

Black_Baron; 8 maanden Ozempic - 15 kilo kwijt- 16 weken geleden gestopt +0 kilo
HiZ; 8 weken Ozempic - 0 kilo kwijt

Liraglutide: Saxenda, Vobexoryn, Byesilor en Nevolat

Mommy D; 7 maanden Mounjaro, - 18 kilo kwijt nog 7- 10 kilo te gaan
Shuri; 5 weken Mounjaro - 5 kilo kwijt - nog 15-20 te gaan.
Evenstar: 7 weken Mounjaro - 10kg kwijt, 25kg te gaan.
Crowd001; 1,5 jaar Mounjaro (incl 6 maanden pauze) - 33 kilo kwijt - Nog 2 kilo te gaan.
mspoez; 5 weken Mounjaro - 4,1 kilo kwijt

[ Bericht 1% gewijzigd door ondeugend op 11-08-2026 13:45:18 ]
pi_221546461
Nou vandaag misselijk wakker geworden :o

Dat is echt de eerste keer. Hoe dan? Nog nooit gehad in die 5 weken.

Heb wel mijn collageen gedronken, maar thee heb ik laten staan. En ik heb nog niet gegeten.

Nu hopen dat BE erover heen leest :@
Maar ik moest het even kwijt. Ook geen idee waar het aan ligt.

Zo weer poging gember thee drinken doen
pi_221546518
Je kunt ook iets onder de leden hebben...

Maar logischer is het dat je nu, na 4 of 5x prikken op je steady state zit. Omdat je elke week prikt, bouw je een spiegel op. Na 4 weken zit die zeg maar op je steady state. Dan komt er niks meer bij als je wekelijks prikt. Als je nu misselijkheid ervaart, zou ik zeker niet gaan ophogen de komende weken.

Ook als je inde toekomst ophoogt, merk je de maximale werking na 4 weken.
pi_221546523
En gemberthee :N blegh.
pi_221546535
Misselijkheid is gewoon een bekende bijwerking en we moeten realistisch zijn dat het soms gewoon gebeurt. Het afvallen wordt nu zo ontzettend veel makkelijker en mogelijker gemaakt dan het ooit was, maar er blijven keerzijdes aanzitten. Tijdens het ophogen is het veel erger dan wanneer je al een lange tijd op een dosis zit, accepteer het gewoon ipv je er tegen verzetten was mijn motto. Ik heb in dat ruime jaar, 2 keer overgegeven. 1 is de vraag of het echt ozempic was (drank of een schelpdieren waren ook kanshebbers, maar het voelde niet als en was te laat voor de drank en het was te kort voor echte voedselvergiftiging... Daarbij voelde ik ook echt wel dat kenmerkende ozempic gevoel in mn maag/slokdarm van "er kan geen hap meer bij"), maar het zal er niet bij geholpen hebben...

Ik ben we vaker misselijk geweest.. of nou ja... ongemakkelijk.. ik vind het een heel typisch onmiskenbaar ozempic gevoel wat veel op misselijkheid lijkt, maar daar leer je mee omgaan en je leert wat beter en minder goed voor je werkt.
pi_221546882
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:22 schreef Flipperkast_007 het volgende:
En gemberthee :N blegh.
Lekker man O+

Wel binnen gehouden gelukkig. En net een paar aardbeien op.

Straks voor de lunch griekse yoghurt met chiazaad.

Boterham vergeten eruit te halen. Dus eet ik maar yoghurt.

Misselijkheid is nu wel weg gelukkig.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:00:20 #150
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_221547262
Hier nog een tirzepatideprikker. Gestart op 15 juli, dosering 1mg per week. Huisarts vond het allemaal niet nodig. Ergens logisch want startBMI was 28,1. Vanwege prediabetes bij 2 nichtjes wil ik toch terug naar 23 ofzo en vanwege postmenopauzaliteit lukt dat niet met sporten en caloriebeperking. Dus heb ik zelf onderzoeken en studies gelezen en overal informatie gezocht. Dit topic was daarbij fijn voor de ervaringsdeskundigheid.

Morgen m'n 5e injectie dus, nu 4,1 kg kwijt. Ik koop "grijs", betaal 99¤ voor 20 mg kwikpen en 30¤ voor 50 naaldjes.
Prrrrr
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:04:58 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221548427
Is er eigenlijk een tijd om te prikken die beter is dan een andere? Bijvoorbeeld beter in de ochtend prikken?

Misschien wordt dat wel uitgelegd als het spul eenmaal geleverd is, maar ik vroeg het me ineens af
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:17:49 #152
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221548480
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:00 schreef mspoez het volgende:
Vanwege prediabetes bij 2 nichtjes wil ik toch terug naar 23 ofzo en vanwege postmenopauzaliteit lukt dat niet met sporten en caloriebeperking. Dus heb ik zelf onderzoeken en studies gelezen en overal informatie gezocht. Dit topic was daarbij fijn voor de ervaringsdeskundigheid.

Fijn om te horen... precies daarom ben ik dit topic (inmiddels reeks) gestart. Ik zat ook met hormoongedoe waarom het mij ook niet lukte.
Ik heb je ook aan het lijstje toegevoegd. Wil je dit niet dan hoor ik het wel. Succes!
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:03:32 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221548676
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:00 schreef mspoez het volgende:
Hier nog een tirzepatideprikker. Gestart op 15 juli, dosering 1mg per week. Huisarts vond het allemaal niet nodig. Ergens logisch want startBMI was 28,1. Vanwege prediabetes bij 2 nichtjes wil ik toch terug naar 23 ofzo en vanwege postmenopauzaliteit lukt dat niet met sporten en caloriebeperking. Dus heb ik zelf onderzoeken en studies gelezen en overal informatie gezocht. Dit topic was daarbij fijn voor de ervaringsdeskundigheid.

Morgen m'n 5e injectie dus, nu 4,1 kg kwijt. Ik koop "grijs", betaal 99¤ voor 20 mg kwikpen en 30¤ voor 50 naaldjes.
Ik vind die 1mg wel intrigerend. Is dat op je eigen gevoel dan? Want Wellis zegt starten op 2,5 maar ik vroeg me af of nog rustiger beginnen ook een optie is.
pi_221548705
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:04 schreef BE het volgende:
Is er eigenlijk een tijd om te prikken die beter is dan een andere? Bijvoorbeeld beter in de ochtend prikken?

Misschien wordt dat wel uitgelegd als het spul eenmaal geleverd is, maar ik vroeg het me ineens af
Iemand adviseerde mij voor het slapen gaan, zodat je de eerste bijwerkingen vast mist.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:22:57 #155
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_221548755
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:03 schreef BE het volgende:

[..]
Ik vind die 1mg wel intrigerend. Is dat op je eigen gevoel dan? Want Wellis zegt starten op 2,5 maar ik vroeg me af of nog rustiger beginnen ook een optie is.
Ik ben nogal gevoelig voor chemicaliën, zo leert mij mijn ervaring met allerhande pilletjes 😉. Microdosing werkt voor heel wat stoffen dus ik dacht, eens zoeken waar daarover bekend is met dit stofje. Blijkt dus een prima mogelijkheid te zijn. Nauwelijks bijwerkingen, zeg maar nagenoeg geen. Ik ga dus voorlopig niet hoger, zolang ik lekker blijf afvallen.
Prrrrr
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:24:19 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221548765
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 15:14 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Iemand adviseerde mij voor het slapen gaan, zodat je de eerste bijwerkingen vast mist.
Oh, I like that thinking! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')