Evenstar: 7 weken, Mounjaro - 10kg kwijt, 25kg te gaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:04 schreef ondeugend het volgende:
Stand begin augustus 2026
ondeugend; 10 maanden Ozempic - 20 kilo kwijt - 20 weken geleden gestopt +0 kilo
DarkNemesis; 4,5 weken Wegovy - 5,5 kilo kwijt - nog 19,5-24,5 kilo te gaan
PoesDoos; 6,5 maanden Ozempic - 15,2kg kwijt - nog 7kg te gaan.
SophiaLoren; 3 maanden Saxenda - 8 kilo kwijt - nog 30kg te gaan
Mommy D; 7 maanden Mounjaro, - 18kg. nog 7- 10 kilo te gaan
Ceviche; 8 weken Ozempic - 10,5 kilo kwijt - nog 25 kilo te gaan
HiZ 8 weken Ozempic - 0 kilo kwijt
Leandra; 6 maanden Saxenda - 19,3 kilo kwijt - nog 11,6 kilo te gaan
Nou misschien kunnen er meer mensen invullen en kan er een staatje in de volgende OP.
Als je dit zo op een rijtje zet dan zie je toch goed wat afvalmedicatie doet.
Ja dat gun ik ook iedereen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 17:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Evenstar: 7 weken, Mounjaro - 10kg kwijt, 25kg te gaan.
Wel echt heel tof om al die resultaten te zien en damn @:ondeugend -20kg en dan na 20 weken gestopt zijn nog steeds op gewicht! Ik hoop dat ik jou dat na kan ga doen!
Geen spuiten mee hoeven nemen, en gezien ik maar 6 dagen met 1 Saxenda spuit doe zou ik dat idd wel kunnen overwegen, zeker als het meer dan 6 dagen is en ik een 2de (en 3de) spuit gekoeld mee zou moeten nemen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:47 schreef PoesDoos het volgende:
[..]
Wat zou voor jou een logische reden zijn om te stoppen met injecteren tijdens de vakantie omdat je ´wilt genieten´ ?
Geen idee hoe jullie dat zien maar ter plaatse 'vers' bij de apotheek ophalen kan ook toch, mits binnen de EU?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen spuiten mee hoeven nemen, en gezien ik maar 6 dagen met 1 Saxenda spuit doe zou ik dat idd wel kunnen overwegen, zeker als het meer dan 6 dagen is en ik een 2de (en 3de) spuit gekoeld mee zou moeten nemen.
Geen idee.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen idee hoe jullie dat zien maar ter plaatse 'vers' bij de apotheek ophalen kan ook toch, mits binnen de EU?
Of werkt dat bij dit soort medicatie anders?
Voor de klinieken die in het gat gesprongen zijn is het verdienmodel dat ze geen recept uitschrijven. Je betaalt, het recept gaat naar de apotheek, de apotheek komt het brengen. En over 3 maanden weerquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 18:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen idee hoe jullie dat zien maar ter plaatse 'vers' bij de apotheek ophalen kan ook toch, mits binnen de EU?
Of werkt dat bij dit soort medicatie anders?
Ja dat valt allemaal erg mee.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 13:54 schreef ondeugend het volgende:
@:Black_Baron
Hoe gaat het met jou nu je ook al even weer gestopt bent?
Lukt het om op een gewenst gewicht te blijven?
Geen vrije apotheekkeuze?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Voor de klinieken die in het gat gesprongen zijn is het verdienmodel dat ze geen recept uitschrijven. Je betaalt, het recept gaat naar de apotheek, de apotheek komt het brengen. En over 3 maanden weer
Nope, ik heb het nog niet gevonden iig... Scheelt aanzienlijk als ik het wel zou kunnen vinden. Mijn huisarts weigert ook voor te schrijven voor overgewicht.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen vrije apotheekkeuze?
Ik gebruik alleen super lang houdbare saaie medicijnen dus geen idee hiervan. Deze vorm medicatie levert interessante casuïstiek op iig
Nu in het omzeilen van/in gat springen van, straks misschien anders?? Who knows
Het Zorginstituut adviseert criteria daarin de minister, en huisarts mag daar ook niet van afwijken. Of huisarts nou wil of nietquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 20:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nope, ik heb het nog niet gevonden iig... Scheelt aanzienlijk als ik het wel zou kunnen vinden. Mijn huisarts weigert ook voor te schrijven voor overgewicht.
Hier in Zweden heb ik wel alle vrijheid mbt keuze van apoteken. Recept gaat gewoon op mijn naam en als ik dan inlog met BankID (beetje de DigiD van Zweden) kan ik het bij iedere apotheek halen. Ik doe het ook via een externe organisatie (Vevil)quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 19:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen vrije apotheekkeuze?
Ik gebruik alleen super lang houdbare saaie medicijnen dus geen idee hiervan. Deze vorm medicatie levert interessante casuïstiek op iig
Nu in het omzeilen van/in gat springen van, straks misschien anders?? Who knows
Externe organisatie? Net zoals wellis hier in nederland?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 22:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hier in Zweden heb ik wel alle vrijheid mbt keuze van apoteken. Recept gaat gewoon op mijn naam en als ik dan inlog met BankID (beetje de DigiD van Zweden) kan ik het bij iedere apotheek halen. Ik doe het ook via een externe organisatie (Vevil)
Yes, vergelijkbaar met Wellis. Ik betaal 499kr, ongeveer ¤50 per maand.quote:Op zondag 9 augustus 2026 08:56 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Externe organisatie? Net zoals wellis hier in nederland?
Mag ik vragen wat jij betaald in Zweden? Is wel interessant.
Wellis, laatste keer ¤219,- betaald voor een 1mg pen, daar doe ik 8 weken mee (0,5mg). Normale prijs is daar ¤249,- maar ze hadden mij een ´kom alsjeblieft terug!´-kortinscode gestuurd.quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Voor de Nederlandse zelfbetalers... waar zitten jullie en wat zijn jullie kwijt? Ik zit bij BMI clinic en betaal 309 voor een 2mg pen (wanneer ik er 3 bestel), ik doe hier zo'n 5 tot 6 weken mee.
Kan ook 20 euro per pen goedkoper, mocht je daar in geïnteresseerd zijnquote:Op zondag 9 augustus 2026 10:17 schreef PoesDoos het volgende:
[..]
Wellis, laatste keer ¤219,- betaald voor een 1mg pen, daar doe ik 8 weken mee (0,5mg). Normale prijs is daar ¤249,- maar ze hadden mij een ´kom alsjeblieft terug!´-kortinscode gestuurd.
Hiervoor wel eens een pen gekocht bij Fitpen Clinics, ¤350,- voor een 2mg pen waar ik toen ook 8x 1mg mee spoot.
Dat is een stuk goedkoper dan hierquote:Op zondag 9 augustus 2026 09:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Yes, vergelijkbaar met Wellis. Ik betaal 499kr, ongeveer ¤50 per maand.
Daarvoor krijg ik 1x per 3 maanden een videogesprek met de arts en krijg ik altijd binnen een paar uur (meestal minuten) antwoord op mijn vragen. Ik kan ook ieder moment een videogesprek aanvragen indien ik dat nodig vind.
Er is ook een pakket van 299kr. Krijg je misschien iets minder snel antwoord en kan je geen videogesprekken aanvragen, behalve die ene keer per 3 maanden.
Krijg verder iedere 4 werken en vragenlijst die ik moet invullen.
Ik zit bij wellis.quote:Op zondag 9 augustus 2026 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Voor de Nederlandse zelfbetalers... waar zitten jullie en wat zijn jullie kwijt? Ik zit bij BMI clinic en betaal 309 voor een 2mg pen (wanneer ik er 3 bestel), ik doe hier zo'n 5 tot 6 weken mee.
Ik ben 2 keer misselijk geweest, ik had toen iets te pittig gegetenquote:Op zondag 9 augustus 2026 11:15 schreef BE het volgende:
Ik kom geloof ik toch maar uit de kast :’) 🫣
Morgenochtend intake bij Wellis, voor mounjaro.
Dood- en doodeng, want ik ben heel bang voor misselijk zijn en overgeven.
Maar vorig jaar 30kg afgevallen door keto dieet en nu een terugval en het lukt me gewoon niet meer en ik wil gewoon niet weer dat alles er weer aan komt. En er mag nog best wat af sws…
Wordt vervolgd…
Dat zijn de berichten waar ik blij van word!quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:20 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Ik ben 2 keer misselijk geweest, ik had toen iets te pittig gegeten
Nee dat kan ik helaas niet betalenquote:Op zondag 9 augustus 2026 10:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kan ook 20 euro per pen goedkoper, mocht je daar in geïnteresseerd zijnen je je 3 pennen tegelijk kunt veroorloven.
Ik doe voor elke bestelling een rondje chatgpt om te kijken of ik een goedkopere aanbieder kan vinden, maar het is erg ondoorzichtig allemaal.
De tip bij misselijk en om misselijk te voorkomen is veel water drinken en kleine beetjes eten.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:15 schreef BE het volgende:
Ik kom geloof ik toch maar uit de kast :’) 🫣
Morgenochtend intake bij Wellis, voor mounjaro.
Dood- en doodeng, want ik ben heel bang voor misselijk zijn en overgeven.
Maar vorig jaar 30kg afgevallen door keto dieet en nu een terugval en het lukt me gewoon niet meer en ik wil gewoon niet weer dat alles er weer aan komt. En er mag nog best wat af sws…
Wordt vervolgd…
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |