abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:52:33 #101
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221526970
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:04 schreef ondeugend het volgende:
Stand begin augustus 2026

ondeugend; 10 maanden Ozempic - 20 kilo kwijt - 20 weken geleden gestopt +0 kilo

DarkNemesis; 4,5 weken Wegovy - 5,5 kilo kwijt - nog 19,5-24,5 kilo te gaan

PoesDoos; 6,5 maanden Ozempic - 15,2kg kwijt - nog 7kg te gaan.

SophiaLoren; 3 maanden Saxenda - 8 kilo kwijt - nog 30kg te gaan

Mommy D; 7 maanden Mounjaro, - 18kg. nog 7- 10 kilo te gaan

Ceviche; 8 weken Ozempic - 10,5 kilo kwijt - nog 25 kilo te gaan

HiZ 8 weken Ozempic - 0 kilo kwijt

Leandra; 6 maanden Saxenda - 19,3 kilo kwijt - nog 11,6 kilo te gaan

Nou misschien kunnen er meer mensen invullen en kan er een staatje in de volgende OP.
Als je dit zo op een rijtje zet dan zie je toch goed wat afvalmedicatie doet. _O_
Evenstar: 7 weken, Mounjaro - 10kg kwijt, 25kg te gaan.

Wel echt heel tof om al die resultaten te zien en damn @ondeugend -20kg en dan na 20 weken gestopt zijn nog steeds op gewicht! Ik hoop dat ik jou dat na kan ga doen!
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:43:32 #102
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221527343
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 17:52 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Evenstar: 7 weken, Mounjaro - 10kg kwijt, 25kg te gaan.

Wel echt heel tof om al die resultaten te zien en damn @:ondeugend -20kg en dan na 20 weken gestopt zijn nog steeds op gewicht! Ik hoop dat ik jou dat na kan ga doen!
Ja dat gun ik ook iedereen.
Ik heb je toegevoegd aan de lijst.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:54:52 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221527386
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:47 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Wat zou voor jou een logische reden zijn om te stoppen met injecteren tijdens de vakantie omdat je ´wilt genieten´ ?
Geen spuiten mee hoeven nemen, en gezien ik maar 6 dagen met 1 Saxenda spuit doe zou ik dat idd wel kunnen overwegen, zeker als het meer dan 6 dagen is en ik een 2de (en 3de) spuit gekoeld mee zou moeten nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:59:20 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221527414
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Geen spuiten mee hoeven nemen, en gezien ik maar 6 dagen met 1 Saxenda spuit doe zou ik dat idd wel kunnen overwegen, zeker als het meer dan 6 dagen is en ik een 2de (en 3de) spuit gekoeld mee zou moeten nemen.
Geen idee hoe jullie dat zien maar ter plaatse 'vers' bij de apotheek ophalen kan ook toch, mits binnen de EU?
Of werkt dat bij dit soort medicatie anders?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:59:50 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221527418
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Geen idee hoe jullie dat zien maar ter plaatse 'vers' bij de apotheek ophalen kan ook toch, mits binnen de EU?
Geen idee.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_221527555
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 18:59 schreef Molo het volgende:

[..]
Voor de klinieken die in het gat gesprongen zijn is het verdienmodel dat ze geen recept uitschrijven. Je betaalt, het recept gaat naar de apotheek, de apotheek komt het brengen. En over 3 maanden weer :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_221527620
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:54 schreef ondeugend het volgende:
@:Black_Baron
Hoe gaat het met jou nu je ook al even weer gestopt bent?

Lukt het om op een gewenst gewicht te blijven?
Ja dat valt allemaal erg mee.
Maar ik was al nooit zo van het binge eten wat @PoesDoos kennelijk wel doet.
Ben inmiddels 4 of 5 maanden gestopt. En ben qua weegschaal soms één kilo en soms nul kilo aangekomen.
Dus niet echt significant.
(Ben 15 kilo in 7 of 8 maanden Ozempic afgevallen)

Ik weet niet..lijkt alsof mijn hele band met eten veranderd is. Er zit gewoon niet zoveel emotie meer mee geassocieerd. Overeten, binge eten, eten tot je 120% vol zit, het is er gewoon niet meer.

Bizar hè. Hoe dat werkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Black_Baron op 08-08-2026 19:50:02 ]
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:57:58 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221527710
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:24 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Voor de klinieken die in het gat gesprongen zijn is het verdienmodel dat ze geen recept uitschrijven. Je betaalt, het recept gaat naar de apotheek, de apotheek komt het brengen. En over 3 maanden weer :'(
Geen vrije apotheekkeuze?

Ik gebruik alleen super lang houdbare saaie medicijnen dus geen idee hiervan. Deze vorm medicatie levert interessante casuïstiek op iig
Nu in het omzeilen van/in gat springen van, straks misschien anders?? Who knows
pi_221528291
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik gebruik alleen super lang houdbare saaie medicijnen dus geen idee hiervan. Deze vorm medicatie levert interessante casuïstiek op iig
Nope, ik heb het nog niet gevonden iig... Scheelt aanzienlijk als ik het wel zou kunnen vinden. Mijn huisarts weigert ook voor te schrijven voor overgewicht.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:31:22 #110
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221528733
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 20:52 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nope, ik heb het nog niet gevonden iig... Scheelt aanzienlijk als ik het wel zou kunnen vinden. Mijn huisarts weigert ook voor te schrijven voor overgewicht.
Het Zorginstituut adviseert criteria daarin de minister, en huisarts mag daar ook niet van afwijken. Of huisarts nou wil of niet

Interessant wel of dit spoedig gaat wijzigen, de boel staat qua beleid wel flink onder druk op basis van de realiteit van vandaag
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2026 @ 22:07:50 #111
416575 crew  Evenstar
pi_221529218
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 19:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Hier in Zweden heb ik wel alle vrijheid mbt keuze van apoteken. Recept gaat gewoon op mijn naam en als ik dan inlog met BankID (beetje de DigiD van Zweden) kan ik het bij iedere apotheek halen. Ik doe het ook via een externe organisatie (Vevil)
pi_221531021
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 22:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Hier in Zweden heb ik wel alle vrijheid mbt keuze van apoteken. Recept gaat gewoon op mijn naam en als ik dan inlog met BankID (beetje de DigiD van Zweden) kan ik het bij iedere apotheek halen. Ik doe het ook via een externe organisatie (Vevil)
Externe organisatie? Net zoals wellis hier in nederland?

Mag ik vragen wat jij betaald in Zweden? Is wel interessant.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 augustus 2026 @ 09:46:55 #113
416575 crew  Evenstar
pi_221531214
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 08:56 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Externe organisatie? Net zoals wellis hier in nederland?

Mag ik vragen wat jij betaald in Zweden? Is wel interessant.
Yes, vergelijkbaar met Wellis. Ik betaal 499kr, ongeveer ¤50 per maand.

Daarvoor krijg ik 1x per 3 maanden een videogesprek met de arts en krijg ik altijd binnen een paar uur (meestal minuten) antwoord op mijn vragen. Ik kan ook ieder moment een videogesprek aanvragen indien ik dat nodig vind.

Er is ook een pakket van 299kr. Krijg je misschien iets minder snel antwoord en kan je geen videogesprekken aanvragen, behalve die ene keer per 3 maanden.

Krijg verder iedere 4 werken en vragenlijst die ik moet invullen.
pi_221531363
Voor de Nederlandse zelfbetalers... waar zitten jullie en wat zijn jullie kwijt? Ik zit bij BMI clinic en betaal 309 voor een 2mg pen (wanneer ik er 3 bestel), ik doe hier zo'n 5 tot 6 weken mee.
pi_221531391
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Voor de Nederlandse zelfbetalers... waar zitten jullie en wat zijn jullie kwijt? Ik zit bij BMI clinic en betaal 309 voor een 2mg pen (wanneer ik er 3 bestel), ik doe hier zo'n 5 tot 6 weken mee.
Wellis, laatste keer ¤219,- betaald voor een 1mg pen, daar doe ik 8 weken mee (0,5mg). Normale prijs is daar ¤249,- maar ze hadden mij een ´kom alsjeblieft terug!´-kortinscode gestuurd.

Hiervoor wel eens een pen gekocht bij Fitpen Clinics, ¤350,- voor een 2mg pen waar ik toen ook 8x 1mg mee spoot.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221531616
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:17 schreef PoesDoos het volgende:

[..]
Wellis, laatste keer ¤219,- betaald voor een 1mg pen, daar doe ik 8 weken mee (0,5mg). Normale prijs is daar ¤249,- maar ze hadden mij een ´kom alsjeblieft terug!´-kortinscode gestuurd.

Hiervoor wel eens een pen gekocht bij Fitpen Clinics, ¤350,- voor een 2mg pen waar ik toen ook 8x 1mg mee spoot.
Kan ook 20 euro per pen goedkoper, mocht je daar in geïnteresseerd zijn *O* en je je 3 pennen tegelijk kunt veroorloven.

Ik doe voor elke bestelling een rondje chatgpt om te kijken of ik een goedkopere aanbieder kan vinden, maar het is erg ondoorzichtig allemaal.
  zondag 9 augustus 2026 @ 11:15:43 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221532390
Ik kom geloof ik toch maar uit de kast :’) 🫣
Morgenochtend intake bij Wellis, voor mounjaro.
Dood- en doodeng, want ik ben heel bang voor misselijk zijn en overgeven.
Maar vorig jaar 30kg afgevallen door keto dieet en nu een terugval en het lukt me gewoon niet meer en ik wil gewoon niet weer dat alles er weer aan komt. En er mag nog best wat af sws…

Wordt vervolgd…
pi_221532416
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 09:46 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Yes, vergelijkbaar met Wellis. Ik betaal 499kr, ongeveer ¤50 per maand.

Daarvoor krijg ik 1x per 3 maanden een videogesprek met de arts en krijg ik altijd binnen een paar uur (meestal minuten) antwoord op mijn vragen. Ik kan ook ieder moment een videogesprek aanvragen indien ik dat nodig vind.

Er is ook een pakket van 299kr. Krijg je misschien iets minder snel antwoord en kan je geen videogesprekken aanvragen, behalve die ene keer per 3 maanden.

Krijg verder iedere 4 werken en vragenlijst die ik moet invullen.
Dat is een stuk goedkoper dan hier :o
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zit bij wellis.
Eerste was 149 euro wegovy 0,25
0,50 mg is 249
1 mg is 249

Ga je hoger dan betaal je 349.
pi_221532429
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 11:15 schreef BE het volgende:
Maar vorig jaar 30kg afgevallen door keto dieet en nu een terugval en het lukt me gewoon niet meer en ik wil gewoon niet weer dat alles er weer aan komt. En er mag nog best wat af sws…

Wordt vervolgd…
Ik ben 2 keer misselijk geweest, ik had toen iets te pittig gegeten ;)
  zondag 9 augustus 2026 @ 11:23:36 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221532450
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 11:20 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Ik ben 2 keer misselijk geweest, ik had toen iets te pittig gegeten ;)
Dat zijn de berichten waar ik blij van word! O+
Lenny had me ook al gerustgesteld.

Ik ben zo benieuwd en kijk echt uit naar dat gebrek aan foodnoise, dat had ik dus vorig jaar ook, door de keto, ik taalde nergens naar, het deed me allemaal niks. Dat ben ik helemaal kwijt en wil ik zo graag terug.
pi_221532460
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 10:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Kan ook 20 euro per pen goedkoper, mocht je daar in geïnteresseerd zijn *O* en je je 3 pennen tegelijk kunt veroorloven.

Ik doe voor elke bestelling een rondje chatgpt om te kijken of ik een goedkopere aanbieder kan vinden, maar het is erg ondoorzichtig allemaal.
Nee dat kan ik helaas niet betalen ;) Maar misschien een goede tip voor iemand anders!

Welkom @BE *O* Heel veel succes, ik zal duimen voor je dat de misselijkheid meevalt.
  zondag 9 augustus 2026 @ 11:28:02 #122
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221532486
quote:

Wordt vervolgd…
De tip bij misselijk en om misselijk te voorkomen is veel water drinken en kleine beetjes eten.

Je schept echt snel te veel op omdat je een bepaalde bordvulling gewend bent. Niet doen. En eet gezond.. dus volkoren, 30+ kaas, fruit, groenten en zuivel en mager vlees.

Die misselijk is een bijwerking maar je hoeft hem niet te hebben hoor. Niet te zwaar eten, gezond eten en veel drinken vermindert de kans aannemelijk. Verder ben je nooit een hele dag misselijk, het zijn vaak vlagen na een maaltijd. Het komt goed! Succes!
  zondag 9 augustus 2026 @ 11:31:30 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221532509
O+
Ik heb weleens verzucht dat ik gewoon eens misselijk wilde worden na overeten zodat je vanuit jezelf de motivatie hebt niet te bingen.
Dus dit is een hele goede reden om niet te zwaar te eten. _O_
pi_221532941
Ik betaal E355 voor 10mg Mounjaro (via huisarts).
pi_221533031
Ik word misselijk van verschillende dingen. Ik reageer sterker op bepaalde ingredienten.

Na een jaar weet ik wel wat ik wel/niet kan eten en in welke hoeveelheid. Wat ik echt heel erg jammer vindt, is dat ik geen gerookte zalm en gerookte paling kan eten. In elk geval niet als je dat als broodje of salade in een restaurant bestelt. Ik doe wel eens een plakje op een cracker, maar een lekker broodje gerookte zalm eten als ik op Urk ben, dat gaat niet.

Sowieso is vet eten uit den boze. Frituurvoer = retourvoer.
pi_221533060
Ik word ook misselijk als ik te veel heb gegeten. Dat gebeurt me eigenlijk nooit meer, maar dat gebeurde me in het begin wel regelmatig. Vooral als ik uit eten was. Tijdens het eten heb ik nergens last van hoor, maar wel achteraf.
pi_221533598
Ik heb voor het eerst opgehoogd afgelopen vrijdag en eten valt me ineens zwaar. Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen trouwens. Vanochtend was een tweede cracker me al teveel en ik vraag me nu al wat ik in hemelsnaam voor de lunch moet nemen zometeen. Ik heb helemaal geen zin in eten ineens.

Het komt waarschijnlijk door de ophoging maar ik vind het een beetje lastig.
pi_221534213
quote:

Wordt vervolgd…
quote:

Wordt vervolgd…
Spannend BE!!

Wellis heeft volgens mij het grootste marketingbudget, maar is niet de goedkoopste! Bmi clinic is bij mijn weten de goedkoopste en dat scheelt aardig wat als je de mogelijkheid hebt per 3 maanden te bestellen. Ze werken ook met aangesloten artsen en een apotheek die thuisbezorgd. Geen abonnementskosten of extra kosten voor het "gebruik" van de arts. Nu moet ik van dat laatste wel toegeven dat ik dat in de tijd dat ik het gebruik nog niet nodig heb gehad, dus kan er niks over zeggen. Maar voor je daadwerkelijk bestelt, kan het lonen nog even rond te shoppen!

Nog een tip voor de beginner, hoog het bestellen van je medicatie op volgens de richtlijnen, maar bestel extra naalden, zodat je je eigen lijf kunt volgen voor het daadwerkelijke gebruik. Ik heb volgens de richtlijnen opgehoogd, maar had achteraf liever eigenwijzer geweest, puur uit kostenbesparing en ook een klein deel omdat het in het begin echt wel snelsnel ging. Online lees ik veel "niet ophogen zolang je nog noemenswaardig afvalt en/of zolang je nog bijwerkingen hebt." Als je dan wel blijft bestellen alsof je wél volgens de richtlijnen ophoogt, maak je het gebruik weer wat goedkoper. (De pennen worden in verhouding goedkoper naarmate de dosering hoger wordt.) Je kunt online hele duidelijke click charts vinden, hoeveel klikjes bij welke pen staat voor hoeveel mg.

En nog een tip: ga je voor je bent begonnen eten/drinken alsof je al constipatie hebt :D
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:55:47 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221534243
Ik snap je laatste zin niet helemaal, meteen aan de vezels of meer?
Mijn lieftallige gaat ook meedoen, en die heeft daar snel last van :’)

Ik snap wat je zegt!

Tx voor de shoptip!

We hebben de eerste betaling al gedaan, voor de intake.
Maar dat voelt ook wel gewoon goed en solide qua hulp en controle ed.
Eerst even zien hoe dat loopt en dan daarna shoppen dan evt! O+
pi_221534251
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:55 schreef BE het volgende:
Ik snap je laatste zin niet helemaal, meteen aan de vezels of meer?
Mijn lieftallige gaat ook meedoen, en die heeft daar snel last van :’)

Tx voor de shoptip!

We hebben de eerste betaling al gedaan, voor de intake.
Maar dat voelt ook wel gewoon goed en solide qua hulp en controle ed.
Eerst even zien hoe dat loopt en dan daarna shoppen dan evt! O+
Ja, mbt dat vezels eten ed :D Ik dacht het zal allemaal zoń vaart wel niet lopen, op zoń lage dosis... Deed het dus wel :'(
  zondag 9 augustus 2026 @ 13:57:55 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221534260
Ik heb psyllium flasks staan maar mss grover geschut?
Door het keto gebeuren wat ik wel fijn vindt zit je toch al wel aan de lage vezelkant :’)
pi_221534284
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 13:57 schreef BE het volgende:
Ik heb psyllium flasks staan maar mss grover geschut?
Door het keto gebeuren wat ik wel fijn vindt zit je toch al wel aan de lage vezelkant :’)
Ja ik weet niet meer wat ik er allemaal tegenaan heb gegooid, oa ook husk. Het trok uiteindelijk ook allemaal wel weer bij, dus nu doe ik het weer met gebroken lijnzaad in mn dagelijkse yoghurt. Waar ik nu overigens aan zit en waar ik echt grooote moeite mee heb. Heel eigenaardig, ik kon een hele tijd gewoon prima, maar verstandig eten en de laatste tijd heb ik ineens weer dat ik maaltijden toch lastig weg krijg.
pi_221534573
Met de plus 2 een aankomend werkritme, heb ik maar weer eens verstandig booschappen gedaan vandaag!
Ik heb vanochtend het weekmenu gemaakt (avondeten) en de rest van de boodschappen ook in de lijn van gezond en extra eiwitten. ChatGPT raadde smoothies aan, dus deze week ga ik ook dagelijks smoothies maken. Ik heb deze week nog vakantie, dus ook voldoende tijd. Daarna wordt het wat anders, maar dat zie ik dan wel weer.

Wat een godsvermogen ben je dan kwijt he? Maar goed. Er waren ook wat dingen in de aanbieding, dus ik heb ook meer gekocht dan noodzakelijk was. Oh en eiwitpoeder. Ik moet er toch maar aan gaan geloven.
pi_221535763
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2026 11:23 schreef BE het volgende:

[..]
Dat zijn de berichten waar ik blij van word! O+
Lenny had me ook al gerustgesteld.

Ik ben zo benieuwd en kijk echt uit naar dat gebrek aan foodnoise, dat had ik dus vorig jaar ook, door de keto, ik taalde nergens naar, het deed me allemaal niks. Dat ben ik helemaal kwijt en wil ik zo graag terug.
Ik was echt een snoepkont, chipsmonster en bierliefhebber.

Ik denk er niet meer aan, gewoon geen trek meer in. Ook nu niet, nu ik ongesteld ben :o

Patat en snacks? Ook geen trek meer in.

Ik geloofde er eerst geen bal van. Maar het is gewoon echt waar _O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 augustus 2026 @ 16:29:52 #135
416575 crew  Evenstar
pi_221535808
Ter verduidelijking: De kosten van 499kr is puur de hulp, Mounjaro zelf betaal ik 2700kr voor (5mg pen, waar ik nu 2 maanden mee doe, want ik zit nog steeds op 2.5mg).

Nu met vakantie is het een beetje anders, maar thuis begin ik de dag meestal ook met een smoothie.

200ml kefir
1 bevroren banaan
50gr bevroren rode fruit
33gr eiwitpoeder
5gr creatine

Heerlijk begin van de dag, kefir helpt mijn darmen echt gigantisch op rustig te blijven en meteen watt eiwitten binnen

Verder kan ik hier iets kopen van fin crisp heet, crackers met 20gr vezels en 10gr eiwitten per 100gr. Dat met wat cottage cheese en kruiden is een prima lunch :)
pi_221536051
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 16:29 schreef Evenstar het volgende:
Ter verduidelijking: De kosten van 499kr is puur de hulp, Mounjaro zelf betaal ik 2700kr voor (5mg pen, waar ik nu 2 maanden mee doe, want ik zit nog steeds op 2.5mg).

We stonden allemaal op het punt naar Zweden te emigreren :D
pi_221537266
Rare vraag, maar hoe doen de mensen dat die een 1mg spuit gebruiken voor een 0,5mg dosis? Hoeveel klikjes moet je dan tellen?

Ik ben overigens ook slecht in het gebruiken van de zoekfunctie, heeft iemand de link naar die exact dezelfde naalden die je op Bol kunt bestellen?
pi_221537624
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 19:14 schreef Fargo het volgende:
Rare vraag, maar hoe doen de mensen dat die een 1mg spuit gebruiken voor een 0,5mg dosis? Hoeveel klikjes moet je dan tellen?

Ik ben overigens ook slecht in het gebruiken van de zoekfunctie, heeft iemand de link naar die exact dezelfde naalden die je op Bol kunt bestellen?
Gewoon googlen, ozempic clickchart 1mg pen. Er zijn ook weer nieuwere pennen op de markt waarbij je geen clickjes hebt, maar daar doen mensen het weer op de meer ouderwetse manier, waarbij ze de pen als ampul gebruiken om de vloeistof uit op te trekken.
  zondag 9 augustus 2026 @ 21:43:01 #139
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221538193
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 12:31 schreef Shuri het volgende:
Ik heb voor het eerst opgehoogd afgelopen vrijdag en eten valt me ineens zwaar. Nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen trouwens. Vanochtend was een tweede cracker me al teveel en ik vraag me nu al wat ik in hemelsnaam voor de lunch moet nemen zometeen. Ik heb helemaal geen zin in eten ineens.

Het komt waarschijnlijk door de ophoging maar ik vind het een beetje lastig.
Ik heb dit op mijn werk. Ik werk twee dagen in de week, ik ontbijt met een modifast shake (pure gemakzucht) en het kost moeite om tot vijf uur 's middags 2 wasa crackers met sandwichspread, een halve bak Optimel kwark, en twee stuks fruit te eten. Meestal lukt maar 1 stuk fruit. Ik prik daarom nu de dag na mijn werkdagen in plaats van ervoor maar nog steeds krijg ik het amper weg. En dan fiets ik die dagen 40 minuten heen, 40 minuten terug.
Ik heb daarom niet opgehoogd.
pi_221538216
Ik betaal maandelijks 99¤. En heb een 15mg pen, daar kan ik 16x mee doen. Deze pen kostte 450¤
pi_221538410
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 19:14 schreef Fargo het volgende:

De helft :+ Ik tel eerst alle klikjes, draai hem terug, tel de helft en zet daar met pen een streepje.

Linkjes werken niet meer, gebruik dit als zoekopdracht op de site; HT One PlusFine Pennaalden 4mm 32G
pi_221539173
En de week zit er weer op.
Deze week 300 gram afgevallen.

Niet veel, maar genoeg. Vorige week was gewoon extreem.

Gisteren ook ongesteld geworden.

Vandaag tweede keer 0,50 prikken.

5 weken bezig, 5,8 kilo kwijt
pi_221541632
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:04 schreef ondeugend het volgende:
Stand begin augustus 2026

ondeugend; 10 maanden Ozempic - 20 kilo kwijt - 20 weken geleden gestopt +0 kilo

Mommy D; 7 maanden Mounjaro, - 18kg. nog 7- 10 kilo te gaan

HiZ 8 weken Ozempic - 0 kilo kwijt

Nou misschien kunnen er meer mensen invullen en kan er een staatje in de volgende OP.
Als je dit zo op een rijtje zet dan zie je toch goed wat afvalmedicatie doet. _O_
Hierbij ook mijn opgave voor het lijsje:

Crowd001: Ik heb het in 2 fase gedaan met ongeveer 6 maanden er tussen. In totaal (incl. rust pauze) ongeveer 1,5 jaar bezig geweest. (startgewicht 115kg) Mounjaro - 33 kilo kwijt - Nog 2 kilo te gaan.

In de eerste maanden ging het heel snel te snel met soms wel ruim 2 kilo per week. Dit ging ook ten koste van mijn spiermassa dus e.e.a. afgeremd. Ik heb het gewoon op voorschrift van de huisarts (voor eigen rekening). Nauwelijks bijwerkingen gehad en er erg blij mee. Geleverd via mijn eigen (Service-) apotheek en vanaf het begin klikjes geteld en in overleg met de apotheek altijd de 15 (maximale dosis) kwikpennen gehad omdat dit gewoon net iets goedkoper is. De prijs is iedere keer ietsjes anders maar bij de laatste levering betaalde ik ¤422,57 voor een pen. De laatste 6 weken ben ik rustig aan aan het afbouwen en dit ga ik volgens mijn "eigen gevoel" schema doen. De opbouw heb ik ook rustig volgens mijn "eigen gevoel" schema gedaan en ik ben niet toegekomen aan de maximale dossering aangezien dit niet nodig was om aan mijn gewenste resultaat te komen. Nu afwachten hoe het de komende tijd gaat en of het honger gevoel wel of niet terug gaat komen. Tijdens de rustpauze speelde dit wel weer iets op.

Ik lees hier overigens maar heel af en toe mee, dus een eventuele reactie kan bij mij altijd even duren.
  maandag 10 augustus 2026 @ 15:24:03 #144
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221542748
Stand augustus 2026

Semaglutide: Ozempic en WeGovy
Black_Baron; 8 maanden Ozempic - 15 kilo kwijt- 16 weken geleden gestopt +0 kilo
HiZ; 8 weken Ozempic - 0 kilo kwijt

Liraglutide: Saxenda, Vobexoryn, Byesilor en Nevolat

Tirzepatide: Mounjaro
Mommy D; 7 maanden Mounjaro, - 18 kilo kwijt nog 7- 10 kilo te gaan
Shuri; 5 weken Mounjaro - 5 kilo kwijt - nog 15-20 te gaan.
Evenstar: 7 weken Mounjaro - 10kg kwijt, 25kg te gaan.
Crowd001; 1,5 jaar Mounjaro (incl 6 maanden pauze) - 33 kilo kwijt - Nog 2 kilo te gaan.
mspoez; 5 weken Mounjaro - 4,1 kilo kwijt

[ Bericht 1% gewijzigd door ondeugend op 11-08-2026 13:45:18 ]
pi_221546461
Nou vandaag misselijk wakker geworden :o

Dat is echt de eerste keer. Hoe dan? Nog nooit gehad in die 5 weken.

Heb wel mijn collageen gedronken, maar thee heb ik laten staan. En ik heb nog niet gegeten.

Nu hopen dat BE erover heen leest :@
Maar ik moest het even kwijt. Ook geen idee waar het aan ligt.

Zo weer poging gember thee drinken doen
pi_221546518
Je kunt ook iets onder de leden hebben...

Maar logischer is het dat je nu, na 4 of 5x prikken op je steady state zit. Omdat je elke week prikt, bouw je een spiegel op. Na 4 weken zit die zeg maar op je steady state. Dan komt er niks meer bij als je wekelijks prikt. Als je nu misselijkheid ervaart, zou ik zeker niet gaan ophogen de komende weken.

Ook als je inde toekomst ophoogt, merk je de maximale werking na 4 weken.
pi_221546523
En gemberthee :N blegh.
pi_221546535
Misselijkheid is gewoon een bekende bijwerking en we moeten realistisch zijn dat het soms gewoon gebeurt. Het afvallen wordt nu zo ontzettend veel makkelijker en mogelijker gemaakt dan het ooit was, maar er blijven keerzijdes aanzitten. Tijdens het ophogen is het veel erger dan wanneer je al een lange tijd op een dosis zit, accepteer het gewoon ipv je er tegen verzetten was mijn motto. Ik heb in dat ruime jaar, 2 keer overgegeven. 1 is de vraag of het echt ozempic was (drank of een schelpdieren waren ook kanshebbers, maar het voelde niet als en was te laat voor de drank en het was te kort voor echte voedselvergiftiging... Daarbij voelde ik ook echt wel dat kenmerkende ozempic gevoel in mn maag/slokdarm van "er kan geen hap meer bij"), maar het zal er niet bij geholpen hebben...

Ik ben we vaker misselijk geweest.. of nou ja... ongemakkelijk.. ik vind het een heel typisch onmiskenbaar ozempic gevoel wat veel op misselijkheid lijkt, maar daar leer je mee omgaan en je leert wat beter en minder goed voor je werkt.
pi_221546882
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 10:22 schreef Flipperkast_007 het volgende:
En gemberthee :N blegh.
Lekker man O+

Wel binnen gehouden gelukkig. En net een paar aardbeien op.

Straks voor de lunch griekse yoghurt met chiazaad.

Boterham vergeten eruit te halen. Dus eet ik maar yoghurt.

Misselijkheid is nu wel weg gelukkig.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 12:00:20 #150
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_221547262
Hier nog een tirzepatideprikker. Gestart op 15 juli, dosering 1mg per week. Huisarts vond het allemaal niet nodig. Ergens logisch want startBMI was 28,1. Vanwege prediabetes bij 2 nichtjes wil ik toch terug naar 23 ofzo en vanwege postmenopauzaliteit lukt dat niet met sporten en caloriebeperking. Dus heb ik zelf onderzoeken en studies gelezen en overal informatie gezocht. Dit topic was daarbij fijn voor de ervaringsdeskundigheid.

Morgen m'n 5e injectie dus, nu 4,1 kg kwijt. Ik koop "grijs", betaal 99¤ voor 20 mg kwikpen en 30¤ voor 50 naaldjes.
Prrrrr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')