abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221501955
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:08 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Dat zal je verbazen... ik eet nog steeds erg lekker maar veel minder. Al gebruik ik nu inmiddels al 20 weken geen Ozempic meer.
Ga geregeld uit eten en ook de airfryer wordt nog steeds gebruikt. En nog geen extra kilo er bij nog.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 19:34 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Bacchanalen zijn er niet meer bij. Al kun je het timen naar het einde van je week.

Over het algemeen kan ik alles eten, alleen minder. En dat is precies de bedoeling *O*

"dit was lekker en nu heb ik genoeg" kende ik hiervoor eigenlijk niet...
Interessant :Y
Spoilers!
pi_221506215
Misschien is het interessant om de resultaten te verzamelen

ondeugend 10 maanden ozempic -20 kilo 20 weken gestopt +0 kilo
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_221506402
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:21 schreef ondeugend het volgende:

4,5 week wegovy -5,5 kilo en nog 19,5-24,5 kilo te gaan
pi_221507142
PoesDoos - Ozempic - 6,5 maand bezig - 15,2kg kwijt - Nog 7kg te gaan.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_221507174
Historische dag in huize DP *O*

Nieuw tiental doorgeklapt *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_221507252
Saxenda, sinds april bezig. Nu bijna 8 kg kwijt. Het is absoluut niet dat ik geen honger of trek gevoel mee heb... Soms zitten er dagen tussen, maar totaal niet te tracken..

Van internist begrijp ik dat mounjaro of wegovy beter zou werken. Maar dat zou zelf betalen zijn..

Nog 30 kg te gaan 🥲 over twee weken controlle bij internist, ben benieuwd of ik door mag gaan.
pi_221508797
Mommy D, Mounjaro, 7 maanden, -18kg.

Ik wil nog zo’n 7 tot 10 kilo kwijt.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 20:24:51 #58
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221509140
Ozempic, 8 weken, -10,5 kg. Ik moet nog 25 kilo voor een gezond bmi.
pi_221511151
Stand begin augustus 2026

ondeugend; 10 maanden Ozempic - 20 kilo kwijt - 20 weken geleden gestopt +0 kilo

DarkNemesis; 4,5 weken Wegovy - 5,5 kilo kwijt - nog 19,5-24,5 kilo te gaan

PoesDoos; 6,5 maanden Ozempic - 15,2kg kwijt - nog 7kg te gaan.

SophiaLoren; 3 maanden Saxenda - 8 kilo kwijt - nog 30kg te gaan

Mommy D; 7 maanden Mounjaro, - 18kg. nog 7- 10 kilo te gaan

Ceviche; 8 weken Ozempic - 10,5 kilo kwijt - nog 25 kilo te gaan

HiZ 8 weken Ozempic - 0 kilo kwijt

Leandra; 6 maanden Saxenda - 19,3 kilo kwijt - nog 11,6 kilo te gaan

Nou misschien kunnen er meer mensen invullen en kan er een staatje in de volgende OP.
Als je dit zo op een rijtje zet dan zie je toch goed wat afvalmedicatie doet. _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door ondeugend op 06-08-2026 15:29:42 ]
pi_221511157
Week 8 met Ozempic 4 x 0,25 en 4 x 0,5. Volgende week naar 1,0. Nog niet afgevallen, suiker is ook nog verhoogd. Geen negatieve bijwerkingen, wel voel ik me nog steeds beter dan voorheen.
pi_221511172
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:05 schreef HiZ het volgende:
Week 8 met Ozempic 4 x 0,25 en 4 x 0,5. Volgende week naar 1,0. Nog niet afgevallen, suiker is ook nog verhoogd. Geen negatieve bijwerkingen, wel voel ik me nog steeds beter dan voorheen.
Ik heb je er bij gezet. Ook als het niet lekker gaat met afvallen is het goede info.
Hopelijk komt het alsnog bij je

Misschien is Ozempic ook wel niet de juiste toepassing?
Je bent inmiddels onder begeleiding van huisarts toch? Ook het recept via Nederlandse apotheek of koop je die nog steeds in Turlijke?

[ Bericht 12% gewijzigd door ondeugend op 06-08-2026 10:19:13 ]
  donderdag 6 augustus 2026 @ 11:25:00 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221511769
Vandaag precies 6 maanden geleden begonnen.

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 augustus 2026 @ 14:31:53 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221512689
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:09 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik heb je er bij gezet. Ook als het niet lekker gaat met afvallen is het goede info.
Hopelijk komt het alsnog bij je

Misschien is Ozempic ook wel niet de juiste toepassing?
Je bent inmiddels onder begeleiding van huisarts toch? Ook het recept via Nederlandse apotheek of koop je die nog steeds in Turlijke?
Kun je mij er ook nog even bij zetten? ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 augustus 2026 @ 14:34:42 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221512709
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:31 schreef SophiaLoren het volgende:
Saxenda, sinds april bezig. Nu bijna 8 kg kwijt. Het is absoluut niet dat ik geen honger of trek gevoel mee heb... Soms zitten er dagen tussen, maar totaal niet te tracken..

Van internist begrijp ik dat mounjaro of wegovy beter zou werken. Maar dat zou zelf betalen zijn..

Nog 30 kg te gaan 🥲 over twee weken controlle bij internist, ben benieuwd of ik door mag gaan.
De regel is 5% verlies van het begingewicht na 12 weken op de volle dosis toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 augustus 2026 @ 15:56:18 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221513173
Mooi overzichtje zo idd.
Misschien is het ook nog mooi om het per middel te groeperen:

Semaglutide: Ozempic en WeGovy
Tirzepatide: Mounjaro
Liraglutide: Saxenda, Vobexoryn, Byesilor en Nevolat bij overgewicht
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221514543
"Grappig" dat ik hier users zie die ik ook al 25 jaar uit de dieettopics ken :@ Tekenend ook. Nu ik langer dan een jaar aan de injecties zit heb ik ook echt al een paar van die periodes gehad waarin ik het er normaal gesproken weer bij voor gezien zou houden. Gewoon omdat je wilskracht en motivatie even dipt en het daarna zo ontzettend lastig is om het weer op te pakken en je ook zo snel wordt afgestraft dat het weer zo hopeloos voelt allemaal... Nu kom ik in zo'n periode niet aan, maar staat het afvallen gewoon even stil. Ze duren ook korter, er zit iets in die medicatie dat ook zorgt voor een snellere correctie ofzo...

Ik lees regelmatig (headlines van :@ ) artikelen over de inzet van dit soort middelen bij andere verslavingen en dat heb ik eerlijk gezegd ook wel ervaren. Ik zou er nu niet aan moeten denken om dagelijks te drinken, terwijl dat normaal geen enkel probleem is. Was niet standaard, maar kon wel gebeuren. Ik blow echt al jaaaaaaren niet meer dagelijks, maar laatst had ik gewoon echt eens zin in een jointje. Heb er eentje gehaald met het voornemen die die avond op te roken. Ben belachelijk vroeg in slaap gevallen en vond de volgende ochtend de joint op de keukentafel waar ik hem had neergegooid. Geen seconde meer aan gedacht!

Na de eerste hele makkelijke weken merk ik overigens wel dat je alsnog gewoon de standaard dingen moet doen om af te vallen, dus regelmatig bewegen en opletten op wat je wel eet en drinkt. Doordat ik echt overall wel minder eet, let ik dus ook echt op wat ik dan wel eet. Ik merkte in de afgelopen ineens dat ik een veel minder kieskeurige eter ben geworden... ik zat altijd wel om dingen heen te eten en dingen uit mn eten te halen... Nu eet ik gewoon met smaak alles op. Het smaakt ook totaal niet anders, het zat allemaal in mn hoofd dat dat "vies" was. Ook zoń rare gewaarwording over je relatie met eten...

Behalve koriander, dat blijft gewoon :r. Helaas gisteren weer mee geconfronteerd omdat ik het vergeten was te noemen :D. En dus vandaag ook omdat ik tegenwoordig altijd standaard een doggy bag meeneem als ik ergens ga eten O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:51:16 #67
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221517938
Stand begin augustus 2026

Semaglutide: Ozempic en WeGovy
ondeugend; 10 maanden Ozempic - 20 kilo kwijt - 20 weken geleden gestopt +0 kilo
Black_Baron; 8 maanden Ozempic - 15 kilo kwijt- 16 weken geleden gestopt +0 kilo
PoesDoos; 6,5 maanden Ozempic - 15,2kg kwijt - nog 7kg te gaan.
Ceviche; 8 weken Ozempic - 10,5 kilo kwijt - nog 25 kilo te gaan
HiZ 8 weken Ozempic - 0 kilo kwijt
DarkNemesis; 4,5 weken Wegovy - 5,5 kilo kwijt - nog 19,5-24,5 kilo te gaan

Liraglutide: Saxenda, Vobexoryn, Byesilor en Nevolat
SophiaLoren; 3 maanden Saxenda - 8 kilo kwijt - nog 30kg te gaan

Tirzepatide: Mounjaro
Mommy D; 7 maanden Mounjaro, - 18 kilo kwijt nog 7- 10 kilo te gaan
Shuri; 5 weken Mounjaro - 5 kilo kwijt - nog 15-20 te gaan.
Evenstar: 7 weken Mounjaro - 10kg kwijt, 25kg te gaan.
Crowd001; 1,5 jaar Mounjaro (incl 6 maanden pauze) - 33 kilo kwijt - Nog 2 kilo te gaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door ondeugend op 10-08-2026 15:21:07 ]
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:11:51 #68
346653 Ceviche
pi_221518034
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 13:21 schreef ondeugend het volgende:

Ik vind het vooral knap dat je het eraf hebt weten te houden, kost dat je moeite?
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:36:58 #69
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221518163
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:11 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik vind het vooral knap dat je het eraf hebt weten te houden, kost dat je moeite?
Nee maar als je 10 maanden geprikt hebt dan zit je in een soort van gewoonte denk ik. Ik at al gezond, at minder tijdens het prikken maar daarna dus ook. Dus nu net zo gezond maar nog steeds minder. En blijf ook in beweging.
En uiteraard ga ik ook wel eens over de scheef en laat de weegschaal dat dan ook zien. Maar 2 dagen even goed opletten en zit weer op het 'mooie' gewicht. Behaalde resultaten bieden natuurlijk geen garantie voor de toekomst.

Wat ik wel vervelend vind, is het verlies van spiermassa waardoor ik mijn botten voel (Knieen, schouders, en heupen) al ben ik in de spiegel nog steeds geen slanke den en dat hoeft ook niet . (BMI 24,7 dus nog net in het groen) Ik had al slanke benen bijvoorbeeld maar die zijn mij nu iets te slank dus krachttrainen. Maar dat heeft tijd nodig.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:21:42 #70
346653 Ceviche
pi_221519265
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Nee maar als je 10 maanden geprikt hebt dan zit je in een soort van gewoonte denk ik. Ik at al gezond, at minder tijdens het prikken maar daarna dus ook. Dus nu net zo gezond maar nog steeds minder. En blijf ook in beweging.
En uiteraard ga ik ook wel eens over de scheef en laat de weegschaal dat dan ook zien. Maar 2 dagen even goed opletten en zit weer op het 'mooie' gewicht. Behaalde resultaten bieden natuurlijk geen garantie voor de toekomst.

Wat ik wel vervelend vind, is het verlies van spiermassa waardoor ik mijn botten voel (Knieen, schouders, en heupen) al ben ik in de spiegel nog steeds geen slanke den en dat hoeft ook niet . (BMI 24,7 dus nog net in het groen) Ik had al slanke benen bijvoorbeeld maar die zijn mij nu iets te slank dus krachttrainen. Maar dat heeft tijd nodig.
Bedankt voor je antwoord. Ik verwachtte juist een terugkeer van de food noise en dat het dan gewoon weer ontzettend lastig wordt maar interessant dat dat niet zo hoeft te gaan :)
pi_221519389
Contact gehad met Wellis; ik moet twee weken voor de ingreep/roesje stoppen met prikken, dan weet ik zeker dat het op de dag van de ingreep uit het systeem is en ik dus ook volledig nuchter ben.

Kan ik mooi even ondervinden hoe mijn lijf (en hoofd!!) reageert zonder de Ozempic.
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:46:21 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221522029
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:53 schreef PoesDoos het volgende:
Contact gehad met Wellis; ik moet twee weken voor de ingreep/roesje stoppen met prikken, dan weet ik zeker dat het op de dag van de ingreep uit het systeem is en ik dus ook volledig nuchter ben.

Kan ik mooi even ondervinden hoe mijn lijf (en hoofd!!) reageert zonder de Ozempic.
Mooi, duidelijkheid.
Moet je in één keer van je huidige dosis naar nul, of moet je ook afbouwen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:55:33 #73
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221522090
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:21 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Bedankt voor je antwoord. Ik verwachtte juist een terugkeer van de food noise en dat het dan gewoon weer ontzettend lastig wordt maar interessant dat dat niet zo hoeft te gaan :)
Geen garanties natuurlijk en daarom ook een pen op voorraad gehouden maar vooralsnog gaat het prima zo.
Bij mij waren het ook voornamelijk hormonen die mijn afvallen tegenhielden. Ik at al vrij gezond. Wellicht daarom?
pi_221522729
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 20:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mooi, duidelijkheid.
Moet je in één keer van je huidige dosis naar nul, of moet je ook afbouwen?
Dat heeft ze niet gezegd, maar ik ga gewoon naar 0. Die twee weken kan niet veel kwaad lijkt mij, misschien dat ik weer wat misselijk word na de eerste injectie.
pi_221523276
Voor het lijstje:

Mounjaro, 5 weken, 5 kilo eraf, nog 15-20 te gaan.

Het gaat goed, begin er beter aan te wennen (in het begin was ik wat misselijk, nu niet meer). Heb wel mijn eiwittengebruik omhoog gekrikt en ben meer gaan sporten, want ik ben wel bang voor spierverlies.

Anekdote: ik kwam gisteren de badkamer uitgelopen en mijn man begint te lachen. 'Je benen'!
Ik schrok want ik denk dan aan blauwe plek of zoiets, maar hij zette me voor de spiegel. Mijn bovenbenen zijn afgevallen 😀. Serieus, zulke slanke (boven)benen heb ik jaren niet gehad!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')