abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221320592
Afvallen met injecties is een medische methode die gebruikmaakt van hormoonachtige stoffen (GLP-1 en/of GIP) die het hongergevoel verminderen en het verzadigingsgevoel verhogen, wat leidt tot minder eten en gewichtsverlies. Populaire medicijnen zijn Ozempic, Wegovy (beiden semaglutide) en Mounjaro (tirzepatide), waarbij Mounjaro vaak als het meest effectieve wordt gezien vanwege zijn dubbele werking op zowel GLP-1 als GIP hormonen. De injecties zijn alleen op recept verkrijgbaar en moeten altijd gecombineerd worden met gedragsverandering, zoals een aangepast eetpatroon en meer beweging, om blijvend succes te garanderen.

Hoe het werkt.

Hormonale werking:
De injecties nabootsen het natuurlijke hormoon GLP-1 en soms ook GIP, die in de darmen worden aangemaakt na een maaltijd.

Verminderde eetlust:
Deze hormonen verminderen de eetlust, verlagen het hongergevoel en zorgen ervoor dat je langer vol zit.

Lagere calorie-inname:
Doordat je minder eet, krijg je minder calorieën binnen, wat bijdraagt aan gewichtsverlies.

Verhoogd verzadigingsgevoel:
Het medicijn zorgt ervoor dat je sneller vol raakt en dat je maag langzamer leegt.

In eerste instantie was het bedoeld voor mensen met diabetes type 2 om de bloedsuikerspiegel te verlagen en de aanmaak van insuline te stimuleren.

Receptplichtig medicijn
Goed om te weten: deze medicijnen zijn veilig en effectief bevonden door het Ministerie van Volksgezondheid. De dagelijkse mini-injecties zijn over het algemeen namelijk pijnloos en de resultaten zijn revolutionair. Maar het is niet zomaar een traject. Om ‘medisch af te vallen met injecties’ moet je een doktersrecept krijgen.

De praktijk leert echter dat je het erg gemakkelijk buiten de huisarts om op de vrije markt kunt krijgen. Tekorten zijn niet meer aan de orde.
Via de huisarts wordt het vooralsnog alleen vergoed door de zorgverzekeraar wanneer er diabetes type 2 is geconstateerd. Wanneer dit niet het geval is zal je het zelf moeten betalen.

Tot slot hier nog wat meer uitleg met beelden

https://eenvandaag.avrotr(...)n-als-ozempic-153122

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-is-razend-populair.

Bekijk deze YouTube-video
pi_221320600
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 09:12 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben in juni begonnen met ozempic en ik heb die maand 230 euro minder uitgegeven aan boodschappen :o
En mijn eerste pen kostte maar 150 euro en daar doe ik (waarschijnlijk) 2 maanden mee.

Ozempic werkt dus zelfs financieel goed :+
Nou hier niet.
Mijn vriendin haar pen was ook 149 de eerste maand. Via wellis, wegovy 0,25. Doet ze maar 1 maand mee.

Maar ze moet allemaal gezonde dingen kopen nu, en gezonde dingen zijn duurder _O-

Ze vraagt hoeveel kilo je kwijt bent?
Ze is maandag begonnen en 2,3 kilo kwijt ^O^
  maandag 13 juli 2026 @ 10:28:32 #3
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221320923
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 09:56 schreef Xylar het volgende:

[..]
Nou hier niet.
Mijn vriendin haar pen was ook 149 de eerste maand. Via wellis, wegovy 0,25. Doet ze maar 1 maand mee.

Maar ze moet allemaal gezonde dingen kopen nu, en gezonde dingen zijn duurder _O-

Ze vraagt hoeveel kilo je kwijt bent?
Ze is maandag begonnen en 2,3 kilo kwijt ^O^
Ik ben nu 8 kg kwijt na 5 weken (maar dat is ook gewoon vocht natuurlijk, en die eerste kilo's gaan altijd snel).
Ik ben expres op 0,25 mg gebleven na die eerste maand en het werkt nog steeds heel goed bij mij. Het kost bijna moeite om genoeg te eten dus dan heeft ophogen ook niet echt zin.

M'n man klaagt wel soms dat er al tijden geen lekkere dingen meer in huis zijn :X
  maandag 13 juli 2026 @ 10:50:56 #4
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221321119
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 09:12 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben in juni begonnen met ozempic en ik heb die maand 230 euro minder uitgegeven aan boodschappen :o
En mijn eerste pen kostte maar 150 euro en daar doe ik (waarschijnlijk) 2 maanden mee.

Ozempic werkt dus zelfs financieel goed :+
Tot je nieuwe kleding moet kopen.. 1 maat terug gaat nog wel maar ik ben 2 tot 3 maten kleiner gegroeid ;)
Dan moet je wel en wordt het ook nog eens gevaarlijk omdat bijna alles ineens leuk staat.
We praten over een paar maand nog wel eens verder! :D
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 13 juli 2026 @ 11:49:47 #5
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221321862
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:50 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Tot je nieuwe kleding moet kopen.. 1 maat terug gaat nog wel maar ik ben 2 tot 3 maten kleiner gegroeid ;)
Dan moet je wel en wordt het ook nog eens gevaarlijk omdat bijna alles ineens leuk staat.
We praten over een paar maand nog wel eens verder! :D
:D dat is ook weer zo, eerst maar kijken of ik zo ver kom. Ik heb ook echt een uitpuilende kast met kleding in alle maten, door al het gejojo door de jaren heen }:|
pi_221333850
Ik heb nog wel wat kleding liggen. En als je jurkjes draagt, dan kunnen die ook best lang mee (mee naar boven en naar onderen in gewicht). Alleen broeken moet ik bijkopen. Maar die draag ik ook niet zoveel.

Vandaag mijn 48e prik gezet. Het lijkt ook weer dat ik van mijn plateau afrol.

Een paar voordelen ten opzichte van vorig jaar:
* ik zweet echt veel minder bij de gewone inspanningen (zoals wandelen, fietsen, schoonmaken).
* autogordel/autostoel bij mijn man zit nu echt veel fijner!
* meer energie/minder moe aan het eind van de dag.
* en mijn knieen! Die deden me nog wel eens pijn aan het einde van de dag. Dat heb ik nu dus echt nooit meer!

Het zijn maar kleine verschillen en toch zijn ze er!
pi_221334235
[quote]0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 18:35 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik heb nog wel wat kleding liggen. En als je jurkjes draagt, dan kunnen die ook best lang mee (mee naar boven en naar onderen in gewicht). Alleen broeken moet ik bijkopen. Maar die draag ik ook niet zoveel.

Vandaag mijn 48e prik gezet. Het lijkt ook weer dat ik van mijn plateau afrol.

Een paar voordelen ten opzichte van vorig jaar:
* ik zweet echt veel minder bij de gewone inspanningen (zoals wandelen, fietsen, schoonmaken).
* autogordel/autostoel bij mijn man zit nu echt veel fijner!
* meer energie/minder moe aan het eind van de dag.
* en mijn knieen! Die deden me nog wel eens pijn aan het einde van de dag. Dat heb ik nu dus echt nooit meer!

Het zijn maar kleine verschillen en toch zijn ze er!
[/quote Heerlijk he! Dus bijna een jaar bezig? Hoeveel ben je kwijt? Ik zet volgende week mijn 30ste prik. Dan denk ik wow, de 30ste al, of pas? Ben op 1 januari begonnen. Nu -18kg.
pi_221336431
Ik startte met een BMI van 48. Ik heb nu een BMI van 38,4. Mijn eerstvolgende doel is om een BMI van onder de 35 t hebben. Daarvoor moet ik nog ong 10kg afvallen. Het gaat langzamer dan ik zou willen, maar ik heb er vertrouwen in dat ik zeker nog ga afvallen. Wat ik vooral zo prettig vind, is dat ik af ben van de mentale last van de foodnoise: wel eten/niet eten/hoeveel heb ik al gegeten/wat ga ik vanavond nog eten/wat ligt er nog in de kast. Ik had me nooit gerealiseerd hoe heftig dat eigenlijk is als je de hele dag honger hebt en bezig bent met wel/niet eten.

Ik heb het soms nog wel lastig, maar meer dat ik eigenlijk nergens meer echt zin in heb. Dat mis ik wel: dat verheugen op dat hele lekkere taartje, die hele speciale koffie, dat superlekkere chocolaatje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')