abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2026 @ 14:17:52 #176
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220412640
Oeh dat zou ik toch wel spannend vinden.. India.
Geen idee hoe daar de hygiene-eisen zijn.
Maar op zich goed dat er andere partijen zich melden al zou ik het eerst nog even afwachten.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 23 maart 2026 @ 14:32:03 #177
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_220412727
Ik ben nu twee weken bezig met Ozempic. Tot nu toe gaat het goed, zit op -4.5 kilo. Ik eet wel een stuk minder en ik heb ook weinig alcohol op.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_220412740
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:17 schreef ondeugend het volgende:
Oeh dat zou ik toch wel spannend vinden.. India.
Geen idee hoe daar de hygiene-eisen zijn.
Maar op zich goed dat er andere partijen zich melden al zou ik het eerst nog even afwachten.
Ik.lees ook Canada.
'In the coming months, the generics are also expected to become available in China, Canada, Brazil, Turkey and South Africa.'

Maar het zou fijn zijn als die hoge prijzen dalen.
  maandag 23 maart 2026 @ 14:54:32 #179
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220412880
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik.lees ook Canada.
'In the coming months, the generics are also expected to become available in China, Canada, Brazil, Turkey and South Africa.'

Maar het zou fijn zijn als die hoge prijzen dalen.
Canada klinkt ergens veiliger idd.
pi_220412943
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:32 schreef yvette1982 het volgende:
Ik ben nu twee weken bezig met Ozempic. Tot nu toe gaat het goed, zit op -4.5 kilo. Ik eet wel een stuk minder en ik heb ook weinig alcohol op.
Wat is het doel grofweg? En vaak zie je in de eerste weken van gewichtsverlies dat er ook een stuk vochtverlies bij zit, dus verwacht niet dat het met 2 kg per week naar beneden blijft gaan. Maar 4,5 kg in 2 weken, petje af!
  maandag 23 maart 2026 @ 15:13:01 #181
83103 yvette1982
pi_220413084
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wat is het doel grofweg? En vaak zie je in de eerste weken van gewichtsverlies dat er ook een stuk vochtverlies bij zit, dus verwacht niet dat het met 2 kg per week naar beneden blijft gaan. Maar 4,5 kg in 2 weken, petje af!
Mijn einddoel is circa 17 kilo. Dat wil ik eigenlijk rond juli/augustus bereikt hebben. Rond mijn trip van 25 mei wil ik als tussendoel op 12,5 zitten dus dan zit ik op ongeveer 1 kilo per week.
Ik ben nu al een paar weken druk met een verhuizing en daarna wil ik volop sporten. Daarmee hoop ik het proces nog te versnellen, al besef ik dat ik dan ook meer spier aan zal komen. Maar ik zal het vet en spiermassa monitoren.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:45:20 #182
236264 crew  capricia
pi_220413337
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:13 schreef yvette1982 het volgende:

[..]
Mijn einddoel is circa 17 kilo. Dat wil ik eigenlijk rond juli/augustus bereikt hebben. Rond mijn trip van 25 mei wil ik als tussendoel op 12,5 zitten dus dan zit ik op ongeveer 1 kilo per week.
Ik ben nu al een paar weken druk met een verhuizing en daarna wil ik volop sporten. Daarmee hoop ik het proces nog te versnellen, al besef ik dat ik dan ook meer spier aan zal komen. Maar ik zal het vet en spiermassa monitoren.
Als je zoveel af gaat vallen, ga je niet in spiermassa aankomen. Dat belooft ik je. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 23 maart 2026 @ 15:46:50 #183
83103 yvette1982
pi_220413348
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je zoveel af gaat vallen, ga je niet in spiermassa aankomen. Dat belooft ik je. :D
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Mijn weegschaal meet alles dus ik kan het straks allemaal goed volgen.
  maandag 23 maart 2026 @ 15:47:27 #184
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_220413353
Topic gevonden...

Ook een tevreden Mounjaro-gebruiker en bij mij ging het ook erg snel.
Laat me zeggen dat ik een grote geschiedenis heb met jo-jo-en, telkens met dieeten, elke keer met groot succes maar na verloop van enkele jaren de kilo's er weer terug bij kwamen.
8 jaar geleden dan gastric bypass gedaan, van 148kg naar 88kg... maar toch kwamen de kilootjes er weer bij.. tot ik dit jaar weer op 118kg zat. En dan in samenspraak met de huisarts Mounjaro voorgeschreven gekregen.

Op 10 augustus begonnen met 2,5mg, dan voelde ik al minder honger, echt goed begon ik af te vallen toen ik een maand later overschakelde naar 5mg.
Ik had weinig zin meer in eten, at echt het minimum en dat was al pushen, volledig gekapt met alcohol en de dagelijkse lunchpauze gebruikt om een wandeling te maken ipv te eten, ik at dan wel wat snoepgroenten of wortelen. Dan ging het snel met 2 tot 2,5kg / week...

Paar keer opgeschaald tot 10mg en in December had ik 'm doel al bereikt om 30kg af te vallen.
Dan ben ik de dosis gaan afbouwen want 10mg per maand loopt wel in de papieren.

Ondertussen zit ik nu op 84kg (-34kg) en dat schommelt een beetje naar 86 en terug. Ik heb ondertussen ook de dosis afgebouwd naar 5mg om de 2 weken en hou zo het hongergevoel en cravings onder controle .

M'n dokter zegt dat ik m'n overgewicht als chronische ziekte moet bekijken.... en met MJ in kleinere dosissen gaat dat perfect....maar zal wel levenslang blijven...
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 15:48:19 #185
236264 crew  capricia
pi_220413362
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:46 schreef yvette1982 het volgende:

[..]
[..]
Dat zou kunnen. Mijn weegschaal meet alles dus ik kan het straks allemaal goed volgen.
Heel veel succes in elk geval. Ook met de verhuizing. ^O^
En mocht je ergens vragen hebben, er zitten hier veel mensen die er ook mee bezig zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220413849
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:13 schreef yvette1982 het volgende:

[..]
Spieropbouw tijdens flink afvallen is roofbouw op je lichaam. Wees voorzichtig daarmee. Sporten is natuurlijk goed, maar ga niet spieren kweken tijdens het afvallen.
En als je een doel niet haalt, wees dan niet teleurgesteld, maar ben blij met wat er wel af is al!
pi_220413864
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:47 schreef mrPanerai het volgende:
Topic gevonden...

Ook een tevreden Mounjaro-gebruiker en bij mij ging het ook erg snel.
Laat me zeggen dat ik een grote geschiedenis heb met jo-jo-en, telkens met dieeten, elke keer met groot succes maar na verloop van enkele jaren de kilo's er weer terug bij kwamen.
8 jaar geleden dan gastric bypass gedaan, van 148kg naar 88kg... maar toch kwamen de kilootjes er weer bij.. tot ik dit jaar weer op 118kg zat. En dan in samenspraak met de huisarts Mounjaro voorgeschreven gekregen.

Op 10 augustus begonnen met 2,5mg, dan voelde ik al minder honger, echt goed begon ik af te vallen toen ik een maand later overschakelde naar 5mg.
Ik had weinig zin meer in eten, at echt het minimum en dat was al pushen, volledig gekapt met alcohol en de dagelijkse lunchpauze gebruikt om een wandeling te maken ipv te eten, ik at dan wel wat snoepgroenten of wortelen. Dan ging het snel met 2 tot 2,5kg / week...

Paar keer opgeschaald tot 10mg en in December had ik 'm doel al bereikt om 30kg af te vallen.
Dan ben ik de dosis gaan afbouwen want 10mg per maand loopt wel in de papieren.

Ondertussen zit ik nu op 84kg (-34kg) en dat schommelt een beetje naar 86 en terug. Ik heb ondertussen ook de dosis afgebouwd naar 5mg om de 2 weken en hou zo het hongergevoel en cravings onder controle .

M'n dokter zegt dat ik m'n overgewicht als chronische ziekte moet bekijken.... en met MJ in kleinere dosissen gaat dat perfect....maar zal wel levenslang blijven...
Geen kans dat nieuwe gewoontes van het niet snacken/overeten/gezonder eten erin slijten en je zonder prikken kunt op de langere duur?
  maandag 23 maart 2026 @ 17:07:21 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220414047
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 15:46 schreef yvette1982 het volgende:

[..]
[..]
Mijn weegschaal ook en toch heeft die elke keer een ander percentage vet dan mijn horloge...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 maart 2026 @ 18:08:40 #189
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_220414974
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Geen kans dat nieuwe gewoontes van het niet snacken/overeten/gezonder eten erin slijten en je zonder prikken kunt op de langere duur?
Ik was midden januari , ikzat toch al op grwicht, volledig gestopt.... Binnen de week was ik trug volle porties aan het eten... En na twee weken voelde het al niet meer goed.

Ik heb nu MJ 15mg waar ik dus om de 2 weken 0,2ml (5mg) opspuit. Dat houdt mijn eetleest ook nder controle maar ook de vertraagde vertering blijft zo.
  maandag 23 maart 2026 @ 19:07:31 #190
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220415509
Een minimale onderhoudsdosis is prima toch. Als je daarmee zoveel andere levensbedreigende aandoeningen voorkomt?
Bloeddrukpilletjes slik je ook je leven lang maar daar doet niemand dan weer moeilijk over.

Dit alles het liefst wel onder begeleiding van huisarts en het liefst vergoed.

[ Bericht 7% gewijzigd door ondeugend op 24-03-2026 09:44:05 ]
  dinsdag 24 maart 2026 @ 08:06:03 #191
83103 yvette1982
pi_220418271
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 16:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Spieropbouw tijdens flink afvallen is roofbouw op je lichaam. Wees voorzichtig daarmee. Sporten is natuurlijk goed, maar ga niet spieren kweken tijdens het afvallen.
En als je een doel niet haalt, wees dan niet teleurgesteld, maar ben blij met wat er wel af is al!
Bedankt voor de tips. Het doel is een streven maar niet heilig qua tijdsperiode. Ik weet dat er ook momenten komen dat het minder goed gaat, dan is het gewoon zaak om vol te houden en focus houden op wat goed voor me is.
  dinsdag 24 maart 2026 @ 15:55:53 #192
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_220422264
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 08:06 schreef yvette1982 het volgende:

[..]
Bedankt voor de tips. Het doel is een streven maar niet heilig qua tijdsperiode. Ik weet dat er ook momenten komen dat het minder goed gaat, dan is het gewoon zaak om vol te houden en focus houden op wat goed voor me is.
Omdat het toch een en-en verhaal is van én injecties, én op je voeding letten, én wat meer bewegen neem ik op mijn dagelijkse wandelingen in elke hand een haltertje mee, dat hoeft niet zwaar te zijn. Met kleine bewegingen hou je toch de spierafbraak wat onder controle.
pi_220422283
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 08:36 schreef maily het volgende:

[..]
Waarom mag het niet thuis bezorgd worden?
Ik heb huisgenoten waarmee ik dit niet wil bespreken.
pi_220422313
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2026 15:59 schreef Thermostaat1979 het volgende:

[..]
Ik heb huisgenoten waarmee ik dit niet wil bespreken.
Via Yazen wordt het met een koerier gebracht, het zit in een doosje en er staat niet op wat er in zit. Je kiest een dag en dan krijg je de avond er voor een tijdsblok van 2 uur. De medicatie moet wel in een koelkast worden bewaard.
  woensdag 25 maart 2026 @ 09:25:08 #195
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_220425930
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:38 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik ben nu een paar weken gestopt met de injecties. Er is inderdaad sneller trek maar het is voor mij vooralsnog eenvoudig dat te negeren. Sta al weken op een stabiel gewicht. Maar ik hou het in de gaten.
Nu is het voor mij wellicht ook wat makkelijker omdat ik voor het prikken eigenlijk bijna alles al goed deed. Dus sporten en voornamelijk gezond eten. Het is niet altijd te veel en te slecht eten. Er zijn mensen die weinig eten en toch aankomen en slootgravers die vel over been zijn. Hormonen kunnen bijvoorbeeld ook van grote invloed zijn. Of andere aandoeningen.

Mijn uitdaging is vooral zorgen dat mijn spierkracht weer wat aantrekt aangezien daar ondanks krachttraining wel wat verloren is gegaan.
Dus veel gezonde eiwitten zoals kip, vis, Skyr etc samen met extra krachttrainen van de probleemgebieden.

Verder ben ik ook erg benieuwd naar de evaringen van anderen die gestopt zijn.
Heel goed bezig! Toch is het een redelijk verslavende medicatie. Het geeft natuurlijk een heel relaxt gevoel om nooit meer een knorrende maag te hebben en geen drang meer te hebben naar eten. Ook al kan je trekgevoelens negeren en veel zelfdiscipline houden, is het toch lastiger dan als je je daar helemaal niet mee bezig hoeft te houden.
  woensdag 25 maart 2026 @ 09:44:54 #196
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220426085
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:25 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Heel goed bezig! Toch is het een redelijk verslavende medicatie. Het geeft natuurlijk een heel relaxt gevoel om nooit meer een knorrende maag te hebben en geen drang meer te hebben naar eten. Ook al kan je trekgevoelens negeren en veel zelfdiscipline houden, is het toch lastiger dan als je je daar helemaal niet mee bezig hoeft te houden.
Dank!
Mocht het toch lastig worden (het blijft 5 weken in je systeem las ik ergens) dan ga ik weer terug naar mijn onderhoudsdosis. Dwz de helft van de normale dosis. Daar viel ik nog steeds beetjes mee af maar gestopt omdat ik het wel genoeg afgevallen vond. En dan de rest van mijn leven maar als dat nodig is.
pi_220433762
Oprechte vraag maar waarom afvallen met injecties als het ook prima zonder kan?
pi_220433986
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:37 schreef Questular het volgende:
Oprechte vraag maar waarom afvallen met injecties als het ook prima zonder kan?
Omdat ik nu wel resultaat heb. En flink ook.
15 kilo er af in 4 maanden. :D
Mijn hele bloedwerk, cholesterol ,bloeddruk, suikerspiegel etc is eindelijk ook weer gezond. En de pijn in mijn knieën is verdwenen als sneeuw voor de zon. _O_

En dat in een paar maanden tijd. Ik vind het magisch.
  Spellchecker donderdag 26 maart 2026 @ 10:01:02 #199
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220434011
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:57 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Omdat ik nu wel resultaat heb. En flink ook.
15 kilo er af in 4 maanden. :D
Mijn hele bloedwerk, cholesterol ,bloeddruk, suikerspiegel etc is eindelijk ook weer gezond. En de pijn in mijn knieën is verdwenen als sneeuw voor de zon. _O_

En dat in een paar maanden tijd. Ik vind het magisch.
Kun je nu voor de rest van je leven zonder dat spul?
pi_220434029
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:01 schreef maily het volgende:

[..]
Kun je nu voor de rest van je leven zonder dat spul?
Ik ben nu aan het afbouwen. Zit op een halve doses.
Vraag me over een maand of 2 nog maar eens. :)

En mocht ik weer langzaam aankomen, dan doen we dit over een jaar of 10 gewoon nog een keer. :)
Inmiddels gaan de prijzen ook hard dalen, dus dat gaat probleem niet zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')