abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 juni 2026 @ 08:35:01 #151
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221067283
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 07:42 schreef Lenny77 het volgende:
ijsverschil waard. Veel mensen hebben inderdaad niet meer nodig dan 5mg. Ik heb er maar eentje gehad die op 10mg is geland. Maar hij at dan ook wel door alles heen
Bijna de helft blijft zelfs op 2,5mg. Dat zijn de mensen die ook echt willen en opletten.
Top! Echt heel fijn dat je dit deelt. Ik zat heel hard te twijfelen i.v.m. de kosten. Je leest overal dat Mounjaro beter werkt, maar om het te horen van iemand die er echt bovenop zit is wel heel fijn!

2.5mg en 5mg vind ik nog prima te doen, dus hopelijk heb ik daar genoeg aan en anders kijk ik wel weer verder.

Ben wel iemand die goed wil opletten. Ben ook vaak genoeg zonder medicijnen afgevallen. Ik loop vooral tegen een muur na 6-8 weken, want mijn brein begint dan echt te schreeuwen om eten .... vooral ongezond eten. Als ik daar doorheen kan komen heb ik er veel vertrouwen in en van alles wat ik lees is Mounjara vooral daar heel goed voor.

Nogmaals bedankt!
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 15:37:05 #152
441859 crew  Lenny77
pi_221070427
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:35 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Top! Echt heel fijn dat je dit deelt. Ik zat heel hard te twijfelen i.v.m. de kosten. Je leest overal dat Mounjaro beter werkt, maar om het te horen van iemand die er echt bovenop zit is wel heel fijn!

2.5mg en 5mg vind ik nog prima te doen, dus hopelijk heb ik daar genoeg aan en anders kijk ik wel weer verder.

Ben wel iemand die goed wil opletten. Ben ook vaak genoeg zonder medicijnen afgevallen. Ik loop vooral tegen een muur na 6-8 weken, want mijn brein begint dan echt te schreeuwen om eten .... vooral ongezond eten. Als ik daar doorheen kan komen heb ik er veel vertrouwen in en van alles wat ik lees is Mounjara vooral daar heel goed voor.

Nogmaals bedankt!
Ja Mounjaro werkt echt wel goed. Wegovy is zeker niet slecht he (integendeel) maar ik zie toch echt wel een verschil met Mounjaro. Wat mij bij Wegovy opvalt is dat de patiënten effectief naar de 2,4mg moeten doorstijgen en dan zit je al aan je plafond. Ik heb nog nooit iemand op max Mounjaro gehad. Wegovy is dan wel goedkoper natuurlijk. De max dosis is maar iets boven de 200 euro waar de max dosis van Mounjaro op 440 ligt. Ozempic is de goedkoopste (iets boven 100 euro).
*Belgische prijzen
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221070990
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:37 schreef Lenny77 het volgende:
Hoi, ik breek even in, maar ik vroeg mij af of jullie in de praktijk enige ervaring gehad met mysimba. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat je eigen mening erover is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 juni 2026 @ 22:05:25 #154
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221074237
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja Mounjaro werkt echt wel goed. Wegovy is zeker niet slecht he (integendeel) maar ik zie toch echt wel een verschil met Mounjaro. Wat mij bij Wegovy opvalt is dat de patiënten effectief naar de 2,4mg moeten doorstijgen en dan zit je al aan je plafond. Ik heb nog nooit iemand op max Mounjaro gehad. Wegovy is dan wel goedkoper natuurlijk. De max dosis is maar iets boven de 200 euro waar de max dosis van Mounjaro op 440 ligt. Ozempic is de goedkoopste (iets boven 100 euro).
*Belgische prijzen
De prijzen zijn dan redelijk vergelijkbaar met hier in Zweden ja. Max. dosis van Wegovy ligt omgerekend rond ¤250 en die van Mounjaro rond ¤430.

Vandaag mijn intakegesprek gehad. Bloedonderzoek was niet nodig. Deden ze alleen bij BMI >= 40 of andere kwalen, bijv. als je al nierklachten had etc. Verder een prima gesprek gehad. Aangezien ik ook in de zorg zit was het wel een leuk gesprek. Had mij ook goed ingelezen, dus kon hem vaak aanvullen :D

De arts zei eigenlijk precies hetzelfde als dat jij zei. Wegovy is niet slecht, maar Mounjaro is gewoon beter. Had ook nog gevraagd wat zijn ervaring was met wat voor dosis mensen mee eindigen en ook daar kwam hetzelfde uit. Hij zei dat ongeveer 75% op 7.5mg of lager zit en dat 15mg heel zelfdzaam is, vooral voor mijn BMI.

Heb nu 2.5mg Mounjaro voor vier weken. Daarna weer verder kijken. Heb het besteld en hopelijk kan ik het volgende week maandag ophalen. Vrijdag is het Midsommar, daarna weekend, dus kan ook wel eens dinsdag worden, maar toch weer een stapje dichterbij :)

Ik vind het spannend, maar heb ook echt heel veel zin om hier hard en serieus aan te werken.
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 22:19:11 #155
441859 crew  Lenny77
pi_221074619
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:55 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Hoi, ik breek even in, maar ik vroeg mij af of jullie in de praktijk enige ervaring gehad met mysimba. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat je eigen mening erover is.
Nee geen ervaring helaas. Enkel destijds met Rybelsus.

Mijn mening over afvallen met medicatie?
Ik ben voorstander. Ik zie mensen die al lang moeite deden met weinig vooruitgang ineens wel succes hebben. En ze zijn zo blij en trots op weeg- en meetmomenten :)
Wat ik vooral mooi vind is het feit dat ineens andere kwaaltjes ook verdwijnen. Pijn in gewrichten, moeheid enz. Zelfs mensen die bijna geen alcohol meer drinken omdat ze er geen zin meer in hebben. Ik heb zelfs verschillende 80+ers die niet meer willen stoppen. Niet omdat ze nog willen afvallen maar ze voelen zich veel beter met de injecties.

En dan heb je dat gezeur van: jaaaa maar als ze stoppen dan komt het gewicht er weer aan hoor!!
Euh ja, das met alles zo he? Als je met een dieet stopt en daarna weer gewoon gaat doen zoals ervoor, dan zal je aankomen. Dat is met deze injecties ook. Maar als je lang genoeg kan doorgaan dan verander je ook je gewoonte en je houding tov voeding. En weet je? Zelfs als je het een leven lang zou moeten doen... waarom kijken we dan niet hetzelfde naar bloeddruk- of cholesterol medicatie? Die zijn ook vaak levenslang.
Sommige mensen hebben het gewoon moeilijker met hun gewicht en dat ligt niet alleen maar aan wat je eet en hoeveel, maar eerder waarom je dat doet. En daar zit duidelijk een fysiek iets achter. De injecties nemen dat weg.

Dus ja, voorstander :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 22:23:21 #156
441859 crew  Lenny77
pi_221074692
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 22:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
De prijzen zijn dan redelijk vergelijkbaar met hier in Zweden ja. Max. dosis van Wegovy ligt omgerekend rond ¤250 en die van Mounjaro rond ¤430.

Vandaag mijn intakegesprek gehad. Bloedonderzoek was niet nodig. Deden ze alleen bij BMI >= 40 of andere kwalen, bijv. als je al nierklachten had etc. Verder een prima gesprek gehad. Aangezien ik ook in de zorg zit was het wel een leuk gesprek. Had mij ook goed ingelezen, dus kon hem vaak aanvullen :D

De arts zei eigenlijk precies hetzelfde als dat jij zei. Wegovy is niet slecht, maar Mounjaro is gewoon beter. Had ook nog gevraagd wat zijn ervaring was met wat voor dosis mensen mee eindigen en ook daar kwam hetzelfde uit. Hij zei dat ongeveer 75% op 7.5mg of lager zit en dat 15mg heel zelfdzaam is, vooral voor mijn BMI.

Heb nu 2.5mg Mounjaro voor vier weken. Daarna weer verder kijken. Heb het besteld en hopelijk kan ik het volgende week maandag ophalen. Vrijdag is het Midsommar, daarna weekend, dus kan ook wel eens dinsdag worden, maar toch weer een stapje dichterbij :)

Ik vind het spannend, maar heb ook echt heel veel zin om hier hard en serieus aan te werken.
Had hij iemand met 15??? :o
Jezus :D

Wel leuk om te lezen dat anderen dezelfde dingen merken :)
Heel veel succes gewenst!!!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 juni 2026 @ 22:25:38 #157
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221074728
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 22:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee geen ervaring helaas. Enkel destijds met Rybelsus.

Mijn mening over afvallen met medicatie?
Ik ben voorstander. Ik zie mensen die al lang moeite deden met weinig vooruitgang ineens wel succes hebben. En ze zijn zo blij en trots op weeg- en meetmomenten :)
Wat ik vooral mooi vind is het feit dat ineens andere kwaaltjes ook verdwijnen. Pijn in gewrichten, moeheid enz. Zelfs mensen die bijna geen alcohol meer drinken omdat ze er geen zin meer in hebben. Ik heb zelfs verschillende 80+ers die niet meer willen stoppen. Niet omdat ze nog willen afvallen maar ze voelen zich veel beter met de injecties.

En dan heb je dat gezeur van: jaaaa maar als ze stoppen dan komt het gewicht er weer aan hoor!!
Euh ja, das met alles zo he? Als je met een dieet stopt en daarna weer gewoon gaat doen zoals ervoor, dan zal je aankomen. Dat is met deze injecties ook. Maar als je lang genoeg kan doorgaan dan verander je ook je gewoonte en je houding tov voeding. En weet je? Zelfs als je het een leven lang zou moeten doen... waarom kijken we dan niet hetzelfde naar bloeddruk- of cholesterol medicatie? Die zijn ook vaak levenslang.
Sommige mensen hebben het gewoon moeilijker met hun gewicht en dat ligt niet alleen maar aan wat je eet en hoeveel, maar eerder waarom je dat doet. En daar zit duidelijk een fysiek iets achter. De injecties nemen dat weg.

Dus ja, voorstander :)
Zo mee eens! Het is ook jammer dat sommigen het zien als "cheaten".

Ben zelf van plan om het maar tijdelijk te gebruiken, omdat ik denk ik wel genoeg kan veranderen in mijn leven om het na het stoppen ook vol te houden. Ik vind het prima om op mijn porties te letten, gezond te eten, en meer te bewegen. Graag zelfs. Ik word daar ook gelukkiger van.

Alleen op dit moment ben ik meestal nog zoe me door mijn slaapapneu, dat ik niet altijd energie heb om te sporten. Je bent moe, beweegt minder, hebt minder energie en bij mij komt er dan echt een belachelijk sterk honger- en snackgevoel bij kijken waar ik de ene keer wel van kan winnen en de andere keer niet.

Daarom ga ik al jaren op en neer qua gewicht, hopelijk kan ik het nu doorbreken.
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 22:29:01 #158
441859 crew  Lenny77
pi_221074781
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 22:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zo mee eens! Het is ook jammer dat sommigen het zien als "cheaten".

Ben zelf van plan om het maar tijdelijk te gebruiken, omdat ik denk ik wel genoeg kan veranderen in mijn leven om het na het stoppen ook vol te houden. Ik vind het prima om op mijn porties te letten, gezond te eten, en meer te bewegen. Graag zelfs. Ik word daar ook gelukkiger van.

Alleen op dit moment ben ik meestal nog zoe me door mijn slaapapneu, dat ik niet altijd energie heb om te sporten. Je bent moe, beweegt minder, hebt minder energie en bij mij komt er dan echt een belachelijk sterk honger- en snackgevoel bij kijken waar ik de ene keer wel van kan winnen en de andere keer niet.

Daarom ga ik al jaren op en neer qua gewicht, hopelijk kan ik het nu doorbreken.
Gewoon je tijd nemen die je nodig hebt :)
Een gewoonte heeft veel tijd nodig om te veranderen. Maar als je al symptomen kan wegnemen die het makkelijker zullen maken om de verbeteringen te kunnen uitvoeren zoals bv minder moe zijn of minder last van je apneu hebben, dan gaat het sowieso al meer succes hebben.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 22:29:42 #159
441859 crew  Lenny77
pi_221074790
En het is allesbehalve cheaten...
Dan is elke medicatie cheaten. Uiteindelijk zal je het toch zelf moeten doen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221074858
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 22:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

En dan heb je dat gezeur van: jaaaa maar als ze stoppen dan komt het gewicht er weer aan hoor!!
Euh ja, das met alles zo he? Als je met een dieet stopt en daarna weer gewoon gaat doen zoals ervoor, dan zal je aankomen. Dat is met deze injecties ook. Maar als je lang genoeg kan doorgaan dan verander je ook je gewoonte en je houding tov voeding. En weet je? Zelfs als je het een leven lang zou moeten doen... waarom kijken we dan niet hetzelfde naar bloeddruk- of cholesterol medicatie? Die zijn ook vaak levenslang.
Dat je tijdens gebruik nieuwe gewoontes aanleert betwijfel ik wel een beetje. Ik gebruik zelf een GLP-3 waardoor bijvoorbeeld echt alle trek in alcohol verdwijnt (als bij-effect). Dan is het ook lekker makkelijk om je daar aan te houden, maar er is ook geen enkele zelfbeheersing voor nodig. Zelfde voor vet eten, grote porties nemen, of snaaien als je stress hebt. Het is een fluitje van een cent om het niet te doen (ik heb er zelfs afkeer van), maar die patronen komen onverbiddelijk terug natuurlijk.

Dus ja, wellicht langdurig blijven gebruiken. Maar we moeten nog maar afwachten hoe lang het spul effectief blijft en of de receptoren even gevoelig blijven bij langdurig gebruik. De eerste studies wijzen in ieder geval uit dat als je stopt (omdat je op gewicht bent) en dan later weer begint, je lichaam de tweede keer veel ongevoeliger is.
  Moderator woensdag 17 juni 2026 @ 22:40:19 #161
441859 crew  Lenny77
pi_221075000
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 22:35 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dat je tijdens gebruik nieuwe gewoontes aanleert betwijfel ik wel een beetje. Ik gebruik zelf een GLP-3 waardoor bijvoorbeeld echt alle trek in alcohol verdwijnt (als bij-effect). Dan is het ook lekker makkelijk om je daar aan te houden, maar er is ook geen enkele zelfbeheersing voor nodig. Zelfde voor vet eten, grote porties nemen, of snaaien als je stress hebt. Het is een fluitje van een cent om het niet te doen (ik heb er zelfs afkeer van), maar die patronen komen onverbiddelijk terug natuurlijk.

Dus ja, wellicht langdurig blijven gebruiken. Maar we moeten nog maar afwachten hoe lang het spul effectief blijft en of de receptoren even gevoelig blijven bij langdurig gebruik. De eerste studies wijzen in ieder geval uit dat als je stopt (omdat je op gewicht bent) en dan later weer begint, je lichaam de tweede keer veel ongevoeliger is.
Ja maar als je jaren lang 2 grote porties eet tijdens je avondeten en dan ineens maanden lang maar 1 portie die ook nog eens kleiner is dan een gewone portie, dan ga je dat evenzeer registreren en ga je jezelf onbewust aanleren dat het genoeg is en dat je niet meer nodig hebt.

Wat het op de lange termijn gaat doen? Geen idee natuurlijk. Dat zal afwachten zijn.

Ik heb 3 stoppers gehad die na een paar maanden herstart zijn en zij reageerder toch nog steeds? Niet dat 3 mensen nu zo een grote groep is he? Dus dat laat ik in het midden.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 juni 2026 @ 22:48:33 #162
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221075201
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 22:35 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Dat je tijdens gebruik nieuwe gewoontes aanleert betwijfel ik wel een beetje. Ik gebruik zelf een GLP-3 waardoor bijvoorbeeld echt alle trek in alcohol verdwijnt (als bij-effect). Dan is het ook lekker makkelijk om je daar aan te houden, maar er is ook geen enkele zelfbeheersing voor nodig. Zelfde voor vet eten, grote porties nemen, of snaaien als je stress hebt. Het is een fluitje van een cent om het niet te doen (ik heb er zelfs afkeer van), maar die patronen komen onverbiddelijk terug natuurlijk.

Dus ja, wellicht langdurig blijven gebruiken. Maar we moeten nog maar afwachten hoe lang het spul effectief blijft en of de receptoren even gevoelig blijven bij langdurig gebruik. De eerste studies wijzen in ieder geval uit dat als je stopt (omdat je op gewicht bent) en dan later weer begint, je lichaam de tweede keer veel ongevoeliger is.
Toch denk ik ook wel dat je ook aan dat gezonder eten en kleinere porties kan en gaat wennen.

Kijk als je opeens maar 1000kcal binnenkrijgt met de medicijnen en daarna stopt dan is dat wat lastiger, maar als je wel gewoon probeert om genoeg binnen te krijgen en tijdens je proces ook nog eens spieren kweekt is het denk ik wel anders.

...maar goed, makkelijk praten. Ik moet het zelf ook nog maar doen/zien.
pi_221077399
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja Mounjaro werkt echt wel goed. Wegovy is zeker niet slecht he (integendeel) maar ik zie toch echt wel een verschil met Mounjaro. Wat mij bij Wegovy opvalt is dat de patiënten effectief naar de 2,4mg moeten doorstijgen en dan zit je al aan je plafond. Ik heb nog nooit iemand op max Mounjaro gehad. Wegovy is dan wel goedkoper natuurlijk. De max dosis is maar iets boven de 200 euro waar de max dosis van Mounjaro op 440 ligt. Ozempic is de goedkoopste (iets boven 100 euro).
*Belgische prijzen
Zelf ben ik begonnen met drie maanden Saxenda. Het werkte wel maar tergendlangzaam.
Nu een aantal maanden met Mounjaro bezig en dit werkt prettiger (1x per week spuiten ipv iedere dag) maar belangrijker, het werkt veel beter. Meer voldaan gevoel, minder behoefte aan eten en ik val er duidelijk beter mee af. Zoals het nu gaat verwacht ik ook niet de maximale dosering nodig te hebben want anders zou het m.i. te snel gaan en ik wil rustig aan blijven doen.
Ik heb het overigens via de huisarts (zelf betalen) en met name de eerste maanden iedere 4 a 6 weken even een controle afspraak gehad.
  donderdag 18 juni 2026 @ 10:11:17 #164
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221077588
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik nog keurig op het zelfde gewicht zit als toen ik 15 weken geleden stopte met Ozempic.
Voor wat het waard is.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 juni 2026 @ 11:44:55 #165
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221078182
quote:
88s.gif Op donderdag 18 juni 2026 10:11 schreef ondeugend het volgende:
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik nog keurig op het zelfde gewicht zit als toen ik 15 weken geleden stopte met Ozempic.
Voor wat het waard is.
Netjes!!
pi_221111693
In een ander topic naar dit topic verwezen. Ik ben gestart op 1 januari, bij Yazen. Nu 16 kilo kwijt. Het is betaalbaar, 99¤ per maand en de medicatie erbij als hoe het nodig hebt. Ik ben nu voor een half jaar zo’n 1300¤ kwijt geweest.


Gebruik mijn link om te beginnen: https://app.yazen.com/nl/member-get-member?invite_code=y-dG8UeVJs
  maandag 22 juni 2026 @ 19:16:13 #167
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221120290
Ik ben twee weken geleden begonnen met ozempic via Wellis. Ik ben nu vier kilo kwijt maar ik ben vooral blij met alle ruimte in mijn hoofd die niet naar eten gaat O+
Ik heb geen kortingscode O-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')