Top! Echt heel fijn dat je dit deelt. Ik zat heel hard te twijfelen i.v.m. de kosten. Je leest overal dat Mounjaro beter werkt, maar om het te horen van iemand die er echt bovenop zit is wel heel fijn!quote:Op woensdag 17 juni 2026 07:42 schreef Lenny77 het volgende:
ijsverschil waard. Veel mensen hebben inderdaad niet meer nodig dan 5mg. Ik heb er maar eentje gehad die op 10mg is geland. Maar hij at dan ook wel door alles heen
Bijna de helft blijft zelfs op 2,5mg. Dat zijn de mensen die ook echt willen en opletten.
Ja Mounjaro werkt echt wel goed. Wegovy is zeker niet slecht he (integendeel) maar ik zie toch echt wel een verschil met Mounjaro. Wat mij bij Wegovy opvalt is dat de patiënten effectief naar de 2,4mg moeten doorstijgen en dan zit je al aan je plafond. Ik heb nog nooit iemand op max Mounjaro gehad. Wegovy is dan wel goedkoper natuurlijk. De max dosis is maar iets boven de 200 euro waar de max dosis van Mounjaro op 440 ligt. Ozempic is de goedkoopste (iets boven 100 euro).quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Top! Echt heel fijn dat je dit deelt. Ik zat heel hard te twijfelen i.v.m. de kosten. Je leest overal dat Mounjaro beter werkt, maar om het te horen van iemand die er echt bovenop zit is wel heel fijn!
2.5mg en 5mg vind ik nog prima te doen, dus hopelijk heb ik daar genoeg aan en anders kijk ik wel weer verder.
Ben wel iemand die goed wil opletten. Ben ook vaak genoeg zonder medicijnen afgevallen. Ik loop vooral tegen een muur na 6-8 weken, want mijn brein begint dan echt te schreeuwen om eten .... vooral ongezond eten. Als ik daar doorheen kan komen heb ik er veel vertrouwen in en van alles wat ik lees is Mounjara vooral daar heel goed voor.
Nogmaals bedankt!
Hoi, ik breek even in, maar ik vroeg mij af of jullie in de praktijk enige ervaring gehad met mysimba. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat je eigen mening erover is.quote:
De prijzen zijn dan redelijk vergelijkbaar met hier in Zweden ja. Max. dosis van Wegovy ligt omgerekend rond ¤250 en die van Mounjaro rond ¤430.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:37 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja Mounjaro werkt echt wel goed. Wegovy is zeker niet slecht he (integendeel) maar ik zie toch echt wel een verschil met Mounjaro. Wat mij bij Wegovy opvalt is dat de patiënten effectief naar de 2,4mg moeten doorstijgen en dan zit je al aan je plafond. Ik heb nog nooit iemand op max Mounjaro gehad. Wegovy is dan wel goedkoper natuurlijk. De max dosis is maar iets boven de 200 euro waar de max dosis van Mounjaro op 440 ligt. Ozempic is de goedkoopste (iets boven 100 euro).
*Belgische prijzen
Nee geen ervaring helaas. Enkel destijds met Rybelsus.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:55 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoi, ik breek even in, maar ik vroeg mij af of jullie in de praktijk enige ervaring gehad met mysimba. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat je eigen mening erover is.
Had hij iemand met 15???quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De prijzen zijn dan redelijk vergelijkbaar met hier in Zweden ja. Max. dosis van Wegovy ligt omgerekend rond ¤250 en die van Mounjaro rond ¤430.
Vandaag mijn intakegesprek gehad. Bloedonderzoek was niet nodig. Deden ze alleen bij BMI >= 40 of andere kwalen, bijv. als je al nierklachten had etc. Verder een prima gesprek gehad. Aangezien ik ook in de zorg zit was het wel een leuk gesprek. Had mij ook goed ingelezen, dus kon hem vaak aanvullen
De arts zei eigenlijk precies hetzelfde als dat jij zei. Wegovy is niet slecht, maar Mounjaro is gewoon beter. Had ook nog gevraagd wat zijn ervaring was met wat voor dosis mensen mee eindigen en ook daar kwam hetzelfde uit. Hij zei dat ongeveer 75% op 7.5mg of lager zit en dat 15mg heel zelfdzaam is, vooral voor mijn BMI.
Heb nu 2.5mg Mounjaro voor vier weken. Daarna weer verder kijken. Heb het besteld en hopelijk kan ik het volgende week maandag ophalen. Vrijdag is het Midsommar, daarna weekend, dus kan ook wel eens dinsdag worden, maar toch weer een stapje dichterbij
Ik vind het spannend, maar heb ook echt heel veel zin om hier hard en serieus aan te werken.
Zo mee eens! Het is ook jammer dat sommigen het zien als "cheaten".quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee geen ervaring helaas. Enkel destijds met Rybelsus.
Mijn mening over afvallen met medicatie?
Ik ben voorstander. Ik zie mensen die al lang moeite deden met weinig vooruitgang ineens wel succes hebben. En ze zijn zo blij en trots op weeg- en meetmomenten
Wat ik vooral mooi vind is het feit dat ineens andere kwaaltjes ook verdwijnen. Pijn in gewrichten, moeheid enz. Zelfs mensen die bijna geen alcohol meer drinken omdat ze er geen zin meer in hebben. Ik heb zelfs verschillende 80+ers die niet meer willen stoppen. Niet omdat ze nog willen afvallen maar ze voelen zich veel beter met de injecties.
En dan heb je dat gezeur van: jaaaa maar als ze stoppen dan komt het gewicht er weer aan hoor!!
Euh ja, das met alles zo he? Als je met een dieet stopt en daarna weer gewoon gaat doen zoals ervoor, dan zal je aankomen. Dat is met deze injecties ook. Maar als je lang genoeg kan doorgaan dan verander je ook je gewoonte en je houding tov voeding. En weet je? Zelfs als je het een leven lang zou moeten doen... waarom kijken we dan niet hetzelfde naar bloeddruk- of cholesterol medicatie? Die zijn ook vaak levenslang.
Sommige mensen hebben het gewoon moeilijker met hun gewicht en dat ligt niet alleen maar aan wat je eet en hoeveel, maar eerder waarom je dat doet. En daar zit duidelijk een fysiek iets achter. De injecties nemen dat weg.
Dus ja, voorstander
Gewoon je tijd nemen die je nodig hebtquote:Op woensdag 17 juni 2026 22:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zo mee eens! Het is ook jammer dat sommigen het zien als "cheaten".
Ben zelf van plan om het maar tijdelijk te gebruiken, omdat ik denk ik wel genoeg kan veranderen in mijn leven om het na het stoppen ook vol te houden. Ik vind het prima om op mijn porties te letten, gezond te eten, en meer te bewegen. Graag zelfs. Ik word daar ook gelukkiger van.
Alleen op dit moment ben ik meestal nog zoe me door mijn slaapapneu, dat ik niet altijd energie heb om te sporten. Je bent moe, beweegt minder, hebt minder energie en bij mij komt er dan echt een belachelijk sterk honger- en snackgevoel bij kijken waar ik de ene keer wel van kan winnen en de andere keer niet.
Daarom ga ik al jaren op en neer qua gewicht, hopelijk kan ik het nu doorbreken.
Dat je tijdens gebruik nieuwe gewoontes aanleert betwijfel ik wel een beetje. Ik gebruik zelf een GLP-3 waardoor bijvoorbeeld echt alle trek in alcohol verdwijnt (als bij-effect). Dan is het ook lekker makkelijk om je daar aan te houden, maar er is ook geen enkele zelfbeheersing voor nodig. Zelfde voor vet eten, grote porties nemen, of snaaien als je stress hebt. Het is een fluitje van een cent om het niet te doen (ik heb er zelfs afkeer van), maar die patronen komen onverbiddelijk terug natuurlijk.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dan heb je dat gezeur van: jaaaa maar als ze stoppen dan komt het gewicht er weer aan hoor!!
Euh ja, das met alles zo he? Als je met een dieet stopt en daarna weer gewoon gaat doen zoals ervoor, dan zal je aankomen. Dat is met deze injecties ook. Maar als je lang genoeg kan doorgaan dan verander je ook je gewoonte en je houding tov voeding. En weet je? Zelfs als je het een leven lang zou moeten doen... waarom kijken we dan niet hetzelfde naar bloeddruk- of cholesterol medicatie? Die zijn ook vaak levenslang.
Ja maar als je jaren lang 2 grote porties eet tijdens je avondeten en dan ineens maanden lang maar 1 portie die ook nog eens kleiner is dan een gewone portie, dan ga je dat evenzeer registreren en ga je jezelf onbewust aanleren dat het genoeg is en dat je niet meer nodig hebt.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat je tijdens gebruik nieuwe gewoontes aanleert betwijfel ik wel een beetje. Ik gebruik zelf een GLP-3 waardoor bijvoorbeeld echt alle trek in alcohol verdwijnt (als bij-effect). Dan is het ook lekker makkelijk om je daar aan te houden, maar er is ook geen enkele zelfbeheersing voor nodig. Zelfde voor vet eten, grote porties nemen, of snaaien als je stress hebt. Het is een fluitje van een cent om het niet te doen (ik heb er zelfs afkeer van), maar die patronen komen onverbiddelijk terug natuurlijk.
Dus ja, wellicht langdurig blijven gebruiken. Maar we moeten nog maar afwachten hoe lang het spul effectief blijft en of de receptoren even gevoelig blijven bij langdurig gebruik. De eerste studies wijzen in ieder geval uit dat als je stopt (omdat je op gewicht bent) en dan later weer begint, je lichaam de tweede keer veel ongevoeliger is.
Toch denk ik ook wel dat je ook aan dat gezonder eten en kleinere porties kan en gaat wennen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat je tijdens gebruik nieuwe gewoontes aanleert betwijfel ik wel een beetje. Ik gebruik zelf een GLP-3 waardoor bijvoorbeeld echt alle trek in alcohol verdwijnt (als bij-effect). Dan is het ook lekker makkelijk om je daar aan te houden, maar er is ook geen enkele zelfbeheersing voor nodig. Zelfde voor vet eten, grote porties nemen, of snaaien als je stress hebt. Het is een fluitje van een cent om het niet te doen (ik heb er zelfs afkeer van), maar die patronen komen onverbiddelijk terug natuurlijk.
Dus ja, wellicht langdurig blijven gebruiken. Maar we moeten nog maar afwachten hoe lang het spul effectief blijft en of de receptoren even gevoelig blijven bij langdurig gebruik. De eerste studies wijzen in ieder geval uit dat als je stopt (omdat je op gewicht bent) en dan later weer begint, je lichaam de tweede keer veel ongevoeliger is.
Zelf ben ik begonnen met drie maanden Saxenda. Het werkte wel maar tergendlangzaam.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:37 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja Mounjaro werkt echt wel goed. Wegovy is zeker niet slecht he (integendeel) maar ik zie toch echt wel een verschil met Mounjaro. Wat mij bij Wegovy opvalt is dat de patiënten effectief naar de 2,4mg moeten doorstijgen en dan zit je al aan je plafond. Ik heb nog nooit iemand op max Mounjaro gehad. Wegovy is dan wel goedkoper natuurlijk. De max dosis is maar iets boven de 200 euro waar de max dosis van Mounjaro op 440 ligt. Ozempic is de goedkoopste (iets boven 100 euro).
*Belgische prijzen
Netjes!!quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:11 schreef ondeugend het volgende:
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik nog keurig op het zelfde gewicht zit als toen ik 15 weken geleden stopte met Ozempic.
Voor wat het waard is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |