abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 16:47:04 #176
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221128150
Vraagje voor diegenen die ervaring hebben ....

Hebben jullie op de eerste dag al effect gemerkt?

Heb vandaag een bakje kefir met wat fruit en bran flakes op. Heb nu moeite met mijn eiwitshake naar binnen te werken .... nog niet eens 700 calorie binnen en heb gevoel alsof ik 3 BigMac menus naar binnen heb gewerkt.

Moet zo koken en denk echt bleegh.... Nu is afvallen de bedoeling, maar 700 intake terwijl ik al 1000 heb verbrand met sporten en normaal 2300 nodig heb dan gaat het wel erg snel :D
  dinsdag 23 juni 2026 @ 17:58:58 #177
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221128548
Mijn eetlust was dezelfde dag verdwenen. De porties meteen kleiner. Ik zat snel te vol en kreeg daardoor wel last van misselijk. Het was even zoeken zeg maar wanneer ik mijn fruit moest eten bijvoorbeeld.
Water drinken is wel een belangrijke tip om dit soort dingen te voorkomen.

Eten was nog steeds lekker maar omdat je veel eerder vol zit is het zaak daar rekening mee te houden.
Veel minder van alles.
Let op eiwitten... die heb je nodig voor je spieren. Wat sporten betreft neig dan vooral naar krachttraining en minder conditietrainig.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 20:28:12 #178
416575 crew  Evenstar
pi_221130415
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 17:58 schreef ondeugend het volgende:
Mijn eetlust was dezelfde dag verdwenen. De porties meteen kleiner. Ik zat snel te vol en kreeg daardoor wel last van misselijk. Het was even zoeken zeg maar wanneer ik mijn fruit moest eten bijvoorbeeld.
Water drinken is wel een belangrijke tip om dit soort dingen te voorkomen.

Eten was nog steeds lekker maar omdat je veel eerder vol zit is het zaak daar rekening mee te houden.
Veel minder van alles.
Let op eiwitten... die heb je nodig voor je spieren. Wat sporten betreft neig dan vooral naar krachttraining en minder conditietrainig.
Omdat mijn hongergevoel altijd pas echt op gang kwam na mijn onbijt/brunch was ik al een tijdje bezig met 16/8 fasting. Meteen de eerste dag al door dat dat in ieder geval niet gaat werken met Mounjaro.

Alles proppen in acht uur gaat niet lukken met zo'n eetlust, dus dat laat ik vanaf morgen dan ook meteen vallen. Vandaag met veel moeite mijn caloriën gehaald, morgen eerder op de dag beginnen en kleinere porties per keer.

Eiwitten let ik goed op inderdaad, vezels ook.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:46:00 #179
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221130688
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Omdat mijn hongergevoel altijd pas echt op gang kwam na mijn onbijt/brunch was ik al een tijdje bezig met 16/8 fasting. Meteen de eerste dag al door dat dat in ieder geval niet gaat werken met Mounjaro.

Alles proppen in acht uur gaat niet lukken met zo'n eetlust, dus dat laat ik vanaf morgen dan ook meteen vallen. Vandaag met veel moeite mijn caloriën gehaald, morgen eerder op de dag beginnen en kleinere porties per keer.

Eiwitten let ik goed op inderdaad, vezels ook.
Een dieet er naast volgen zou ik zeker niet doen. De kans is groot dat je zonder enig dieet of sport al af gaat vallen. Focus je op vooral gezond eten en krachttraining. 1000 calorieën verbranden met sport is best veel maar kan je er niet bij eten. Te snel gaat zo ten koste van je spiermassa. Dus minder verbranden maar gezond eten. Wel bewegen natuurlijk maar zou geen marathon lopen.

Verder veel water, eiwitten en vezels inderdaad.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 20:52:10 #180
416575 crew  Evenstar
pi_221130759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:46 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Een dieet er naast volgen zou ik zeker niet doen. De kans is groot dat je zonder enig dieet of sport al af gaat vallen. Focus je op vooral gezond eten en krachttraining. 1000 calorieën verbranden met sport is best veel maar kan je er niet bij eten. Te snel gaat zo ten koste van je spiermassa. Dus minder verbranden maar gezond eten. Wel bewegen natuurlijk maar zou geen marathon lopen.

Verder veel water, eiwitten en vezels inderdaad.
Het is inderdaad een hele andere mindset, dus gaat even wennen zijn :D Ik wil ook vooral er voor zorgen dat mijn levensstijl verbeterd, zodat ik hopelijk ook een keer kan stoppen ipv voor altijd doorgaan :D
pi_221130843
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:52 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Het is inderdaad een hele andere mindset, dus gaat even wennen zijn :D Ik wil ook vooral er voor zorgen dat mijn levensstijl verbeterd, zodat ik hopelijk ook een keer kan stoppen ipv voor altijd doorgaan :D
Heb je begeleiding? Wellicht volgende week een lagere dosis. Tevens neemt de werking af. Over een paar dagen kan je wellicht je schema weer aanhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 23-06-2026 21:07:26 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 21:01:26 #182
416575 crew  Evenstar
pi_221130871
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:58 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Heb je begeleiding? Wellicht volgende week een lagere dosis. Tevens neemt de werking af. Of een paar dagen kan je wellicht je schema weer aanhouden.
Ja online, dit is mijn startdosis en was nog maar dag 1, dus waarschijnlijk valt het straks allemaal wel mee. Beetje aanpassen, beetje wennen en het komt vast goed. Ik schrok vandaag vooral van hoe goed het werkt :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')