abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220363934
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:25 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Volgens mij is de ´norm´ 0,5/1kg per week?
Een kilo per week afvallen noem jij rustig? :D
pi_220363944
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Weet ik veel _O-
Misschien als je 120+ kg weegt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220363960
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:34 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Weet ik veel _O-
Misschien als je 120+ kg weegt.
Dat is echt veel hoor. Een kilo per week. :D
Dan moet je een tekort van minimaal 1.000 kcals per dag creëeren!
pi_220363961
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat is echt veel hoor. Een kilo per week. :D
Dan moet je een tekort van minimaal 1.000 kcals per dag creëeren!
En als je -500 doet en 500kcal extra er afsport? Of werkt het zo niet?
pi_220363967
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:38 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
En als je -500 doet en 500kcal extra er afsport? Of werkt het zo niet?
Gaat om je tekort. Ongeacht hoe je dat bewerkstelligt. En dat al die dagen.
pi_220363971
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Gaat om je tekort. Ongeacht hoe je dat bewerkstelligt. En dat al die dagen.
Duidelijk!

Kan me wel voorstellen dat het bij sommige mensen zo gaat, als je enorme bijwerkingen hebt.
pi_220363984
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:27 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik denk bij rustig afvallen aan leefstijl veranderen , niet aan ozempic :P
Maar het is overduidelijk het Ozempic tijdperk :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:29 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ja precies dat dacht ik al, volgens mij hoort het andersom , en nog beter zonder ozempic maar goed
Ook mensen die de TT niet begrijpen zijn hier welkom blijkt maar weer.
Maar als het voor jezelf goed voelt om anderen de maat te nemen zijn er nog een hoop andere subforums waar je uitgebreid los kunt gaan.

Volgens mij stikt het hier van de mensen die de injecties juist gebruiken omn de goede kant op te gaan qua gewicht en levensstijl. Ik moet de eerste hier nog zien die gelooft dat de injecties in hun eentje het werk voor je doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door quo_ op 17-03-2026 12:49:28 ]
-
pi_220381928
Ik ben van 105k naar 95kg gegaan in 2 maanden tijd, zonder injecties. Ik heb AI geraadpleegd om een eetschema op te stellen, en dat bleek perfect te werken. Ben nu eindelijk af van mijn dikke vette plofkop :r
greetings and salutations
pi_220390386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:41 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Duidelijk!

Kan me wel voorstellen dat het bij sommige mensen zo gaat, als je enorme bijwerkingen hebt.
500 kcal sporten per dag is best pittig. Dat kun je 1-2 dagen achter elkaar wel doen, maar als je dat elke dag wilt doen, dan moet je daar echt wel naar opbouwen, en dan nog, je wilt zeker 1-2 dagen per week rust hebben ook omdat je lichaam ook moet herstellen.
Vergeet ook niet dat je lichaam in rust ook kcal verbruikt. Grofweg 80-100 kcal per uur. Als ik een uur hardloop op een rustig tempo, verbrand ik ~800 kcal, dus ~700 kcal extra. Maar als ik elke dag een uur hard ga lopen, dan loop ik snel tegen een blessure aan. Als ik rustig een uurtje fiets, dan verbrand ik misschien 300-400 kcal, dus maar 200-300 kcal extra.
Als je niet gewend bent heel regelmatig te sporten, dan zou ik beginnen met 2-3 keer per week sporten een uurtje ofzo, of korter (en minder intensief) als je vaker per week sport. Maar het is een eye-opener om te zien hoe hard en lang je moet sporten om een pizza aan calorien te verbranden! Net ff opgezocht, ik liep een halve marathon in 1:46, dat was 1825 kcal, en dat is minder dan de meeste pizzas.

En als je dan sport, dan ben je vaak ook weer sneller geneigd iets te eten, hou daar ook rekening mee.
pi_220390461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
500 kcal sporten per dag is best pittig. Dat kun je 1-2 dagen achter elkaar wel doen, maar als je dat elke dag wilt doen, dan moet je daar echt wel naar opbouwen, en dan nog, je wilt zeker 1-2 dagen per week rust hebben ook omdat je lichaam ook moet herstellen.
Vergeet ook niet dat je lichaam in rust ook kcal verbruikt. Grofweg 80-100 kcal per uur. Als ik een uur hardloop op een rustig tempo, verbrand ik ~800 kcal, dus ~700 kcal extra. Maar als ik elke dag een uur hard ga lopen, dan loop ik snel tegen een blessure aan. Als ik rustig een uurtje fiets, dan verbrand ik misschien 300-400 kcal, dus maar 200-300 kcal extra.
Als je niet gewend bent heel regelmatig te sporten, dan zou ik beginnen met 2-3 keer per week sporten een uurtje ofzo, of korter (en minder intensief) als je vaker per week sport. Maar het is een eye-opener om te zien hoe hard en lang je moet sporten om een pizza aan calorien te verbranden! Net ff opgezocht, ik liep een halve marathon in 1:46, dat was 1825 kcal, en dat is minder dan de meeste pizzas.

En als je dan sport, dan ben je vaak ook weer sneller geneigd iets te eten, hou daar ook rekening mee.
Ik was niet van plan extreem te gaan sporten :D Dat vind m'n lijf ook niet oké. Ik was alleen even benieuwd hoe dat werkte met de kcal ;)
pi_220390677
Vanmorgen stond de weegschaal weer op -1kg, dus keurig een halve kg per week :+
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 21 maart 2026 @ 14:47:45 #162
485843 crew  Jippie
pi_220396896
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:43 schreef PoesInDoos het volgende:
Vanmorgen stond de weegschaal weer op -1kg, dus keurig een halve kg per week :+
Netjes!
pi_220400336
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:07 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik was niet van plan extreem te gaan sporten :D Dat vind m'n lijf ook niet oké. Ik was alleen even benieuwd hoe dat werkte met de kcal ;)
Overigens is het wel verstandig om te sporten tijdens het afvallen, en dan met name om wat krachttraining te doen. Niet zozeer om grote spieren te kweken, maar vooral om het verlies van spieren tegen te gaan, zeker als je van middelbare leeftijd of ouder bent. Je wilt afvallen door vet te verliezen, maar je lichaam breekt ook maar wat graag spieren af, en dat wil je niet.
pi_220401346
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 20:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Overigens is het wel verstandig om te sporten tijdens het afvallen, en dan met name om wat krachttraining te doen. Niet zozeer om grote spieren te kweken, maar vooral om het verlies van spieren tegen te gaan, zeker als je van middelbare leeftijd of ouder bent. Je wilt afvallen door vet te verliezen, maar je lichaam breekt ook maar wat graag spieren af, en dat wil je niet.
Uiteraard. Ik zwem 2x per week (fysio in het water) en probeer dagelijks te wandelen. De auto is de deur uit en nu gaat alles op de (elektrische) fiets.
  Moderator zondag 22 maart 2026 @ 09:09:28 #165
441859 crew  Lenny77
pi_220403170
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Bij mijn groepje mensen zie ik inderdaad een vermindering van ongeveer 3 a 4 kg per maand.
Hoe zwaarder ze zijn met de start, hoe sneller het natuurlijk gaat.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220410318
Gisteren had ik een topic geopend maar ik werd verwezen naar dit topic. Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden. Dit was mijn geplaatste bericht:

t1979
Graag wil ik afvalmedicatie gaan gebruiken. Er zijn best veel online aanbieders en ik ben benieuwd naar een aantal zaken:

- welke aanbieder gebruiken jullie en in hoeverre zijn jullie tevreden;
- zijn er aanbieders waar niet veel contact nodig is, geen belafspraak of online video afspraak;
- hoe verloopt het contact met jouw aanbieder;
- hoe verliep het proces bij de start en hoe snel na aanmelding kon je starten met de medicatie;
- weet iemand of er een aanbieder is die naar een verzending verzendt ipv naar een woonadres?

Ik hoop dat jullie me wat info willen geven en tips en ervaringen willen delen.

Voor vergoeding lom ik niet in aanmerking en mijn huisarts wil alleen voorschrijven aan patiënten die voor vergoeding in aanmerking komen. Ik moet wel echt afvallen dus wil na alles geprobeerd te hebben deze stap nemen. Ik heb nu zoveel last van food noise en daar ben ik echt klaar mee.
pi_220410375
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 07:36 schreef Thermostaat1979 het volgende:
Gisteren had ik een topic geopend maar ik werd verwezen naar dit topic. Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden. Dit was mijn geplaatste bericht:

t1979
Graag wil ik afvalmedicatie gaan gebruiken. Er zijn best veel online aanbieders en ik ben benieuwd naar een aantal zaken:

- welke aanbieder gebruiken jullie en in hoeverre zijn jullie tevreden;
- zijn er aanbieders waar niet veel contact nodig is, geen belafspraak of online video afspraak;
- hoe verloopt het contact met jouw aanbieder;
- hoe verliep het proces bij de start en hoe snel na aanmelding kon je starten met de medicatie;
- weet iemand of er een aanbieder is die naar een verzending verzendt ipv naar een woonadres?

Ik hoop dat jullie me wat info willen geven en tips en ervaringen willen delen.

Voor vergoeding lom ik niet in aanmerking en mijn huisarts wil alleen voorschrijven aan patiënten die voor vergoeding in aanmerking komen. Ik moet wel echt afvallen dus wil na alles geprobeerd te hebben deze stap nemen. Ik heb nu zoveel last van food noise en daar ben ik echt klaar mee.
Als je hier de afgelopen maanden even terugleest dan zijn je meeste vragen wel beantwoord.
Het is redelijk beperkt dus makkelijk te doen :)
  Spellchecker maandag 23 maart 2026 @ 08:36:03 #168
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220410546
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 07:36 schreef Thermostaat1979 het volgende:

Waarom mag het niet thuis bezorgd worden?
pi_220411494
quote:
3s.gif Op maandag 23 maart 2026 08:17 schreef vosss het volgende:

----
Het is natuurlijk wel waar wat je zegt, maar soms is het erkennen van je zwakheden, een goede eerste stap. Dus als je erkent dat je mentaal te zwak bent om af te vallen en een steuntje in de rug nodig hebt, waarom dan niet?

Ik vind afvallen ook lastig, maar, met wat jojo-en, afgelopen 14 maanden wel ongeveer 13 kg kwijt. De eerste weken zijn altijd het lastigst vind ik, omdat ik dan bewust niet snack. Op een gegeven wordt het meer een patroon om bijv 's avonds na het eten niks te snacken, en dan wordt het dus ook makkelijker. Gewoontjes moeten eruit, en nieuwe gewoontes moeten erin geslepen worden, dat kost tijd. Zelf merk ik ook dat het heel makkelijk is om terug te vallen in oude gewoontes.

Maar ik vraag me af bij mensen die gestopt zijn met injecties, of ze dan weer terugvallen in oude patronen. Uiteindelijk is te zwaar worden het gevolg van eetgedrag wat over een lange periode is gegroeid. Afvallen gebeurt door minder calorien in te nemen dan te verbruiken, dus het eetgedrag moet aangepast worden, en vaak ook de activiteit. Met zulke prikken mis je een prikkel om te eten, maar die komt terug als je stopt met de prikken. Hoe gaat men daar mee om? Lukt dat?

[ Bericht 25% gewijzigd door Donna op 23-03-2026 19:27:01 ]
  maandag 23 maart 2026 @ 11:38:26 #170
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220411565
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Maar ik vraag me af bij mensen die gestopt zijn met injecties, of ze dan weer terugvallen in oude patronen. Uiteindelijk is te zwaar worden het gevolg van eetgedrag wat over een lange periode is gegroeid. Afvallen gebeurt door minder calorien in te nemen dan te verbruiken, dus het eetgedrag moet aangepast worden, en vaak ook de activiteit. Met zulke prikken mis je een prikkel om te eten, maar die komt terug als je stopt met de prikken. Hoe gaat men daar mee om? Lukt dat?
Ik ben nu een paar weken gestopt met de injecties. Er is inderdaad sneller trek maar het is voor mij vooralsnog eenvoudig dat te negeren. Sta al weken op een stabiel gewicht. Maar ik hou het in de gaten.
Nu is het voor mij wellicht ook wat makkelijker omdat ik voor het prikken eigenlijk bijna alles al goed deed. Dus sporten en voornamelijk gezond eten. Het is niet altijd te veel en te slecht eten. Er zijn mensen die weinig eten en toch aankomen en slootgravers die vel over been zijn. Hormonen kunnen bijvoorbeeld ook van grote invloed zijn. Of andere aandoeningen.

Mijn uitdaging is vooral zorgen dat mijn spierkracht weer wat aantrekt aangezien daar ondanks krachttraining wel wat verloren is gegaan.
Dus veel gezonde eiwitten zoals kip, vis, Skyr etc samen met extra krachttrainen van de probleemgebieden.

Verder ben ik ook erg benieuwd naar de evaringen van anderen die gestopt zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door ondeugend op 23-03-2026 12:09:48 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220411834
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

15 kilo in 4 maanden kwijt. Heb nu een normaal groen BMI.
Ik ben de injecties aan het afbouwen. Iedere maand een stapje lager, volgende maand helemaal klaar. Monitor mijn gewicht wel wekelijks.
Tot nu toe is het gewicht stabiel. Maar ik ga er wel vanuit dat ik weer iets aan ga komen.

Mijn overgewicht heeft er 15 of 20 jaar over gedaan om te ontstaan. Ieder jaar weer een kilootje erbij.
Als dat nu ook het geval zal zijn, dan neem ik over tien jaar of zo wel weer een serie injecties, of wat de wetenschap dan in huis heeft. :)

Het grote voordeel is dat ik nu makkelijker kan bewegen. Ik loop veel meer en ben activer. Want de pijn in mijn knieën is weg.

Dus resumé: ik denk dat ik wel weer iets ga aankomen, maar ben daar niet zo bezorgd over.
pi_220411869
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:38 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik ben nu een paar weken gestopt met de injecties. Er is inderdaad sneller trek maar het is voor mij vooralsnog eenvoudig dat te negeren. Sta al weken op een stabiel gewicht. Maar ik hou het in de gaten.
Nu is het voor mij wellicht ook wat makkelijker omdat ik voor het prikken eigenlijk bijna alles al goed deed. Dus sporten en voornamelijk gezond eten. Het is niet altijd te veel en te slecht eten. Er zijn mensen die weinig eten en toch aankomen en slootgravers die vel over been zijn. Hormonen kunnen bijvoorbeeld ook van grote invloed zijn. Of andere aandoeningen.

Mijn uitdaging is vooral zorgen dat mijn spierkracht weer wat aantrekt aangezien daar ondanks krachttraining wel wat verloren is gegaan.
Dus veel gezonde eiwitten zoals kip, vis, Skyr etc samen met extra krachttrainen van de probleemgebieden.

Ja.
Er zijn ook genoeg mensen met langdurig overgewicht die wel gewoon netjes op onderhoud eten. Dan kom je niet verder aan, maar val je ook niet af. :D
pi_220412257
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:17 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
15 kilo in 4 maanden kwijt. Heb nu een normaal groen BMI.
Ik ben de injecties aan het afbouwen. Iedere maand een stapje lager, volgende maand helemaal klaar. Monitor mijn gewicht wel wekelijks.
Tot nu toe is het gewicht stabiel. Maar ik ga er wel vanuit dat ik weer iets aan ga komen.

Mijn overgewicht heeft er 15 of 20 jaar over gedaan om te ontstaan. Ieder jaar weer een kilootje erbij.
Als dat nu ook het geval zal zijn, dan neem ik over tien jaar of zo wel weer een serie injecties, of wat de wetenschap dan in huis heeft. :)

Het grote voordeel is dat ik nu makkelijker kan bewegen. Ik loop veel meer en ben activer. Want de pijn in mijn knieën is weg.

Dus resumé: ik denk dat ik wel weer iets ga aankomen, maar ben daar niet zo bezorgd over.
Dat merk ik ook heel erg. Altijd wel sportief geweest, loop regelmatig hard. Dit jaar eigenlijk minder dan vorige jaren (3x per week ipv 5). Maar zit lekkerder in mijn vel, trek mijn schoenen makkelijker aan, minder last van pijntjes bij het hardlopen (minder belasting door minder gewicht, net als jij zegt) etc. Zit qua BMI nu ook in het groen, maar hoop er nog wel een kg of 5 af te krijgen. Een vakantie 2 weken geleden gooide wat roet in het eten, maar grotendeels mijn nieuwe gewoontes behouden.
pi_220412303
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:38 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dat hoor je vaak, en ik zal ook niet zeggen dat hormonen geen invloed hebben, maar de invloed van hormonen en bijv 'een snelle/langzame stofwisseling' wordt vaak als excuus gebruikt, en heeft ook maar beperkt invloed.
Meer spieren = is ook meer verbranding. Maar als je meer kg aan spieren hebt, dan geeft dat ook wel weer aan dat je meer, zwaardere arbeid doet, want die spieren zijn er ook niet niks.

Ik zelf sport ook redelijk wat, eet gezond, maar mijn gewichtstoename zit vooral in het snacken/tussendoortjes en de frisdrank. Vond het moeilijk cola te laten staan. Laatste jaar is dat wel veel minder geworden, en laatste keer dat ik gewone cola dronk vond ik het eigenlijk al niet meer lekker. Maar sinds kerst geen cola meer gedronken, ook geen zero of light.
De snacks en tussendoortjes zijn wel lastiger. Overdag op het werk goed te doen, s'avonds toch lastig. Pak dan toch een chocolaatje of koekje ofzo, en dan pak ik er toch 2 of 3. Of nootjes. Die zijn misschien gezonder, maar zitten ramvol calorien natuurlijk. Chips kan ik inmiddels wel goed laten staan. Helpt ook dat ze hier in het VK geen paprika chips hebben, tenminste, ik weet 1 plek waar ze paprika chips super verkopen, dichtbij waar mijn werk voorheen zat, maar werk is verhuisd, dus kom daar bijna nooit meer in de buurt.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 13:31:37 #175
236264 crew  capricia
pi_220412390
Kijk eens aan. Het gaat een heel stuk goedkoper worden om het vanuit Azië te bestellen.

twitter

Ook trouw heeft er een artikel over:
quote:
Populair afslankmedicijn ozempic krijgt concurrentie van goedkope Indiase varianten
Indiase medicijnfabrikanten staan klaar om hun eigen versie van ozempic te verkopen. Het patent van het wereldwijd populaire medicijn voor diabetes en afvallen liep dit weekend af.
https://www.trouw.nl/gezo(...)-varianten~b6051e12/

Prijs: Natco Pharma is de eerste die het aanbiedt: onder de 12 euro per maand.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')