abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220335900
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:09 schreef Lenny77 het volgende:
Ik vind het best triest om te zien hoe moeilijk het er bij jullie aan toe gaat in NL.. ;(
Hier is Wegovy ondertussen blijvend in prijs verlaagd zodat zelfs de hoogste dosissen niet meer boven de 200 euro uitkomen. En allemaal via officiële kanalen en opvolging huisarts.

Mijn tussentijdse ervaring: Mounjaro blijft de effectiefste. Dan Wegovy, dan Ozempic. Saxenda wordt al lang niet meer voorgeschreven
Kun je geen zwart handeltje voor ons opzetten? O-)

Ik viel nul, niks, noppes af deze week :{w M'n hoop is nu gevestigd op de 1mg, maar dat duurt nog even voor ik daar aan ga.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220341682
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 18:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Saxenda (Liraglutide) wordt hier volgens mij alleen maar voorgeschreven omdat dat het enige middel is dat vergoed wordt.

En door sommige verzekeraars wordt de Saxenda dus niet eens meer vergoed, alleen een goedkoper alternatief met Liraglutide (en een ronduit kloterige injectiepen).
Mijn huisarts gaf aan dat dat is omdat Saxenda al langer bestaat en dat het waarschijnlijk nog wat jaren duurt voordat Ozempic en Mounjaro vergoed gaan worden in NL. Weet niet zeker of dat ook correct is.

Zit in het midden van week 2 liraglutide (1,2mg) en het doet z'n werk. Weinig hongergevoel en al iets meer dan 2kg kwijt *O*
My salvation lies in your love..
  zaterdag 14 maart 2026 @ 16:39:31 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220341724
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:34 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Mijn huisarts gaf aan dat dat is omdat Saxenda al langer bestaat en dat het waarschijnlijk nog wat jaren duurt voordat Ozempic en Mounjaro vergoed gaan worden in NL. Weet niet zeker of dat ook correct is.

Zit in het midden van week 2 liraglutide (1,2mg) en het doet z'n werk. Weinig hongergevoel en al iets meer dan 2kg kwijt *O*
Nou ja, Ozempic is per definitie een diabetesmiddel, en niet om af te vallen, dus dat zal daar sowieso niet voor vergoed worden, als er al een Semaglutide vergoed gaat worden voor obesitas dan zal dat WeGovy zijn.

Dat is door de korte bestaansduur idd nog niet veilig geacht, men heeft nog geen idee van de lange termijn effecten.

Advies - niet vergoeden semaglutide (Wegovy®) bij de behandeling van obesitas | Zorginstituut Nederland https://share.google/fQ65TJT5jjDXZeDtK
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220341803
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 22:46 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Kun je geen zwart handeltje voor ons opzetten? O-)

Ik viel nul, niks, noppes af deze week :{w M'n hoop is nu gevestigd op de 1mg, maar dat duurt nog even voor ik daar aan ga.
Is he eetlust wel minder en eet je ook minder?
pi_220345200
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 16:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Is he eetlust wel minder en eet je ook minder?
Ja en ja, ik zit al weken onder/rond de 1500kcal met de nadruk op proteïne, groente en fruit.

Mijn foodnoise gaat momenteel vooral over wat ik kan/mag eten en hoeveel. Ik heb nu al moeite om alles in proportie te krijgen, laat staan als ik door de Ozempic serieus minder kán eten. Drama.
  zondag 15 maart 2026 @ 08:34:57 #131
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220346862
Verkeerde topic
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220349001
Meer mensen onwijs veel last van hun maag/darmen?
pi_220349061
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Niet echt. Af en toe misselijk bij inspanning en wat last van extra obstipatie (de normale variant had ik al :+ )
pi_220358737
Maar wel leuk; ik eet vandaag 99% uit de Schijf van Vijf! :D
Die Eetmeter app heeft mij zoveel nieuwe inzichten gegeven.. Ik vind het nu al best stom van mezelf dat ik tot eind januari zoveel ´vulling´ ipv ´voeding´ heb gegeten.

Weegschaal was vanochtend weer iets naar beneden gegaan, met het mooie weer op komst lukt het me vast ook om meer te bewegen, dat gaat ook helpen.
pi_220358880
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 13:33 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ja, had dat al eens eerder benoemd. Zit op de hoogste dosering van Ozempic, als ik veel vet eet, dan krijg ik enorm last van mijn maag & darmen. Vaak komt dit ook pas vele uren nadat ik al heb gegeten.

Opgezette & pijnlijke buik, rommelen, scheten & boeren en diarree.

Had laatst eens 100 gram cashewnoten genomen, bijna een dag lang last van gehad. Dus ik vermijd zulk eten nu het meest evenals ook teveel suiker. Daar kan ik ook last van krijgen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_220359078
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 17:18 schreef Kiid het volgende:

[..]
Ja, had dat al eens eerder benoemd. Zit op de hoogste dosering van Ozempic, als ik veel vet eet, dan krijg ik enorm last van mijn maag & darmen. Vaak komt dit ook pas vele uren nadat ik al heb gegeten.

Opgezette & pijnlijke buik, rommelen, scheten & boeren en diarree.

Had laatst eens 100 gram cashewnoten genomen, bijna een dag lang last van gehad. Dus ik vermijd zulk eten nu het meest evenals ook teveel suiker. Daar kan ik ook last van krijgen.
Huuuuu dat is 50gram vet :'( ik wil wel geloven dat je lichaam dat niet kon handelen!
pi_220361209
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:39 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ja en ja, ik zit al weken onder/rond de 1500kcal met de nadruk op proteïne, groente en fruit.

Mijn foodnoise gaat momenteel vooral over wat ik kan/mag eten en hoeveel. Ik heb nu al moeite om alles in proportie te krijgen, laat staan als ik door de Ozempic serieus minder kán eten. Drama.
Je valt niet af door de Ozempic/Mounjaro/Wegovy, je valt af door minder calorieën in te nemen dan te verbranden.
Eet je echt maar 1500 val per dag, of sluipen er ergens misschien stiekem toch wat meer in?
Of verbrand je echt maar zo weinig calorieën dat je met 1500 calorieën nog niets afvalt?
Hoeveel gewicht verliest je snachts tussen het moment vlak voordat je naar bed gaat, en sochtends vlak nadat je opgestaan bent? Dat is puur verbranding van calorieën en vochtverlies.
pi_220362712
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 22:20 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Je valt niet af door de Ozempic/Mounjaro/Wegovy, je valt af door minder calorieën in te nemen dan te verbranden.
Eet je echt maar 1500 val per dag, of sluipen er ergens misschien stiekem toch wat meer in?
Of verbrand je echt maar zo weinig calorieën dat je met 1500 calorieën nog niets afvalt?
Hoeveel gewicht verliest je snachts tussen het moment vlak voordat je naar bed gaat, en sochtends vlak nadat je opgestaan bent? Dat is puur verbranding van calorieën en vochtverlies.
I know I know ;)
Ik vul alles wat naar binnengaat in op de Eetmeter app. Die is vrij accuraat, dus de <1500kcal klopt wel.
Bewegen is een ding inderdaad, maar het is niet zo dat ik de hele dag op de bank lig te vegeteren.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 10:14:24 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220363221
Ik sprak gisteren overigens een plastisch chirurg en die waarschuwde dat vet in het gezicht en de handen dat door Ozempic enz. verdwijnt niet meer terugkomt, en dat je daar wel vet nodig hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220363284
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 10:14 schreef Leandra het volgende:
Ik sprak gisteren overigens een plastisch chirurg en die waarschuwde dat vet in het gezicht en de handen dat door Ozempic enz. verdwijnt niet meer terugkomt, en dat je daar wel vet nodig hebt.
Geldt dat ook voor ´normale mensen´ die rustig aan afvallen? Ik krijg nu Sharon en Kelly Osbourne op m'n netvlies :N
pi_220363313
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 10:14 schreef Leandra het volgende:
Ozempic heeft hier niet zoveel mee te maken. Als je lichaam in een calorietekort zit, spreekt het vetreserves aan over het hele lichaam. We kunnen niet kiezen waar vet verdwijnt, maar er zit wel een volgorde in waar het vandaan komt. Subcutaan vet (het onderhuidse vet, onder andere in je gezicht) gaat vaak als eerste. Terwijl het befaamde buikje vaak pas als laatste wordt aangesproken.

Maar het is onzin dat dat vet nooit meer terugkomt. Die vetcellen blijven gewoon, dus als je weer aankomt worden die ook weer gevuld. Vetcellen krimpen alleen, ze verdwijnen nooit.

Wel is het zo dat je huid elasticiteit verliest als je ouder wordt, dus als je dan vet in je gezicht verliest kan je er een beetje uitgemergeld uit gaan zien (Ozempic face). Dat vet heeft de huid opgerekt, en als dat snel weggaat heeft de huid geen tijd om mee te krimpen. Wordt na verloop van tijd vaak wel iets beter omdat de huid weer wat terugplooit en je vet opnieuw verdeeld wordt als je niet meer afvalt.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 10:38:23 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220363352
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 10:25 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Geldt dat ook voor ´normale mensen´ die rustig aan afvallen? Ik krijg nu Sharon en Kelly Osbourne op m'n netvlies :N
Geen idee, ik meld alleen wat ik gisteren te horen kreeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 17 maart 2026 @ 10:57:20 #143
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220363454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 10:25 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wat versta jij onder rustig afvallen?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220363889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 10:57 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Wat versta jij onder rustig afvallen?
Volgens mij is de ´norm´ 0,5/1kg per week?
  dinsdag 17 maart 2026 @ 12:25:48 #145
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220363892
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:25 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Volgens mij is de ´norm´ 0,5/1kg per week?
Ah ozempic is rustig afvallen? Okay :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220363901
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:25 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ah ozempic is rustig afvallen? Okay :D
Nou in mijn geval dus wel :D
  dinsdag 17 maart 2026 @ 12:27:40 #147
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220363907
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:26 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Nou in mijn geval dus wel :D
Ik denk bij rustig afvallen aan leefstijl veranderen , niet aan ozempic :P
Maar het is overduidelijk het Ozempic tijdperk :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220363916
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:27 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik denk bij rustig afvallen aan leefstijl veranderen , niet aan ozempic :P
Maar het is overduidelijk het Ozempic tijdperk :+
Dat laatste doe ik, dankzij Ozempic.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 12:29:55 #149
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_220363920
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:28 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dat laatste doe ik, dankzij Ozempic.
Ja precies dat dacht ik al, volgens mij hoort het andersom , en nog beter zonder ozempic maar goed
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_220363925
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:29 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ja precies dat dacht ik al, volgens mij hoort het andersom , en nog beter zonder ozempic maar goed
Maar mij lukte het niet alleen, ik ben erg blij met een hulpmiddel zoals Ozempic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')