Ja Mounjaro werkt echt wel goed. Wegovy is zeker niet slecht he (integendeel) maar ik zie toch echt wel een verschil met Mounjaro. Wat mij bij Wegovy opvalt is dat de patiënten effectief naar de 2,4mg moeten doorstijgen en dan zit je al aan je plafond. Ik heb nog nooit iemand op max Mounjaro gehad. Wegovy is dan wel goedkoper natuurlijk. De max dosis is maar iets boven de 200 euro waar de max dosis van Mounjaro op 440 ligt. Ozempic is de goedkoopste (iets boven 100 euro).quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Top! Echt heel fijn dat je dit deelt. Ik zat heel hard te twijfelen i.v.m. de kosten. Je leest overal dat Mounjaro beter werkt, maar om het te horen van iemand die er echt bovenop zit is wel heel fijn!
2.5mg en 5mg vind ik nog prima te doen, dus hopelijk heb ik daar genoeg aan en anders kijk ik wel weer verder.
Ben wel iemand die goed wil opletten. Ben ook vaak genoeg zonder medicijnen afgevallen. Ik loop vooral tegen een muur na 6-8 weken, want mijn brein begint dan echt te schreeuwen om eten .... vooral ongezond eten. Als ik daar doorheen kan komen heb ik er veel vertrouwen in en van alles wat ik lees is Mounjara vooral daar heel goed voor.
Nogmaals bedankt!
Hoi, ik breek even in, maar ik vroeg mij af of jullie in de praktijk enige ervaring gehad met mysimba. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat je eigen mening erover is.quote:
De prijzen zijn dan redelijk vergelijkbaar met hier in Zweden ja. Max. dosis van Wegovy ligt omgerekend rond ¤250 en die van Mounjaro rond ¤430.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:37 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja Mounjaro werkt echt wel goed. Wegovy is zeker niet slecht he (integendeel) maar ik zie toch echt wel een verschil met Mounjaro. Wat mij bij Wegovy opvalt is dat de patiënten effectief naar de 2,4mg moeten doorstijgen en dan zit je al aan je plafond. Ik heb nog nooit iemand op max Mounjaro gehad. Wegovy is dan wel goedkoper natuurlijk. De max dosis is maar iets boven de 200 euro waar de max dosis van Mounjaro op 440 ligt. Ozempic is de goedkoopste (iets boven 100 euro).
*Belgische prijzen
Nee geen ervaring helaas. Enkel destijds met Rybelsus.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:55 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoi, ik breek even in, maar ik vroeg mij af of jullie in de praktijk enige ervaring gehad met mysimba. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd wat je eigen mening erover is.
Had hij iemand met 15???quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De prijzen zijn dan redelijk vergelijkbaar met hier in Zweden ja. Max. dosis van Wegovy ligt omgerekend rond ¤250 en die van Mounjaro rond ¤430.
Vandaag mijn intakegesprek gehad. Bloedonderzoek was niet nodig. Deden ze alleen bij BMI >= 40 of andere kwalen, bijv. als je al nierklachten had etc. Verder een prima gesprek gehad. Aangezien ik ook in de zorg zit was het wel een leuk gesprek. Had mij ook goed ingelezen, dus kon hem vaak aanvullen
De arts zei eigenlijk precies hetzelfde als dat jij zei. Wegovy is niet slecht, maar Mounjaro is gewoon beter. Had ook nog gevraagd wat zijn ervaring was met wat voor dosis mensen mee eindigen en ook daar kwam hetzelfde uit. Hij zei dat ongeveer 75% op 7.5mg of lager zit en dat 15mg heel zelfdzaam is, vooral voor mijn BMI.
Heb nu 2.5mg Mounjaro voor vier weken. Daarna weer verder kijken. Heb het besteld en hopelijk kan ik het volgende week maandag ophalen. Vrijdag is het Midsommar, daarna weekend, dus kan ook wel eens dinsdag worden, maar toch weer een stapje dichterbij
Ik vind het spannend, maar heb ook echt heel veel zin om hier hard en serieus aan te werken.
Zo mee eens! Het is ook jammer dat sommigen het zien als "cheaten".quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee geen ervaring helaas. Enkel destijds met Rybelsus.
Mijn mening over afvallen met medicatie?
Ik ben voorstander. Ik zie mensen die al lang moeite deden met weinig vooruitgang ineens wel succes hebben. En ze zijn zo blij en trots op weeg- en meetmomenten
Wat ik vooral mooi vind is het feit dat ineens andere kwaaltjes ook verdwijnen. Pijn in gewrichten, moeheid enz. Zelfs mensen die bijna geen alcohol meer drinken omdat ze er geen zin meer in hebben. Ik heb zelfs verschillende 80+ers die niet meer willen stoppen. Niet omdat ze nog willen afvallen maar ze voelen zich veel beter met de injecties.
En dan heb je dat gezeur van: jaaaa maar als ze stoppen dan komt het gewicht er weer aan hoor!!
Euh ja, das met alles zo he? Als je met een dieet stopt en daarna weer gewoon gaat doen zoals ervoor, dan zal je aankomen. Dat is met deze injecties ook. Maar als je lang genoeg kan doorgaan dan verander je ook je gewoonte en je houding tov voeding. En weet je? Zelfs als je het een leven lang zou moeten doen... waarom kijken we dan niet hetzelfde naar bloeddruk- of cholesterol medicatie? Die zijn ook vaak levenslang.
Sommige mensen hebben het gewoon moeilijker met hun gewicht en dat ligt niet alleen maar aan wat je eet en hoeveel, maar eerder waarom je dat doet. En daar zit duidelijk een fysiek iets achter. De injecties nemen dat weg.
Dus ja, voorstander
Gewoon je tijd nemen die je nodig hebtquote:Op woensdag 17 juni 2026 22:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zo mee eens! Het is ook jammer dat sommigen het zien als "cheaten".
Ben zelf van plan om het maar tijdelijk te gebruiken, omdat ik denk ik wel genoeg kan veranderen in mijn leven om het na het stoppen ook vol te houden. Ik vind het prima om op mijn porties te letten, gezond te eten, en meer te bewegen. Graag zelfs. Ik word daar ook gelukkiger van.
Alleen op dit moment ben ik meestal nog zoe me door mijn slaapapneu, dat ik niet altijd energie heb om te sporten. Je bent moe, beweegt minder, hebt minder energie en bij mij komt er dan echt een belachelijk sterk honger- en snackgevoel bij kijken waar ik de ene keer wel van kan winnen en de andere keer niet.
Daarom ga ik al jaren op en neer qua gewicht, hopelijk kan ik het nu doorbreken.
Dat je tijdens gebruik nieuwe gewoontes aanleert betwijfel ik wel een beetje. Ik gebruik zelf een GLP-3 waardoor bijvoorbeeld echt alle trek in alcohol verdwijnt (als bij-effect). Dan is het ook lekker makkelijk om je daar aan te houden, maar er is ook geen enkele zelfbeheersing voor nodig. Zelfde voor vet eten, grote porties nemen, of snaaien als je stress hebt. Het is een fluitje van een cent om het niet te doen (ik heb er zelfs afkeer van), maar die patronen komen onverbiddelijk terug natuurlijk.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
En dan heb je dat gezeur van: jaaaa maar als ze stoppen dan komt het gewicht er weer aan hoor!!
Euh ja, das met alles zo he? Als je met een dieet stopt en daarna weer gewoon gaat doen zoals ervoor, dan zal je aankomen. Dat is met deze injecties ook. Maar als je lang genoeg kan doorgaan dan verander je ook je gewoonte en je houding tov voeding. En weet je? Zelfs als je het een leven lang zou moeten doen... waarom kijken we dan niet hetzelfde naar bloeddruk- of cholesterol medicatie? Die zijn ook vaak levenslang.
Ja maar als je jaren lang 2 grote porties eet tijdens je avondeten en dan ineens maanden lang maar 1 portie die ook nog eens kleiner is dan een gewone portie, dan ga je dat evenzeer registreren en ga je jezelf onbewust aanleren dat het genoeg is en dat je niet meer nodig hebt.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat je tijdens gebruik nieuwe gewoontes aanleert betwijfel ik wel een beetje. Ik gebruik zelf een GLP-3 waardoor bijvoorbeeld echt alle trek in alcohol verdwijnt (als bij-effect). Dan is het ook lekker makkelijk om je daar aan te houden, maar er is ook geen enkele zelfbeheersing voor nodig. Zelfde voor vet eten, grote porties nemen, of snaaien als je stress hebt. Het is een fluitje van een cent om het niet te doen (ik heb er zelfs afkeer van), maar die patronen komen onverbiddelijk terug natuurlijk.
Dus ja, wellicht langdurig blijven gebruiken. Maar we moeten nog maar afwachten hoe lang het spul effectief blijft en of de receptoren even gevoelig blijven bij langdurig gebruik. De eerste studies wijzen in ieder geval uit dat als je stopt (omdat je op gewicht bent) en dan later weer begint, je lichaam de tweede keer veel ongevoeliger is.
Toch denk ik ook wel dat je ook aan dat gezonder eten en kleinere porties kan en gaat wennen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat je tijdens gebruik nieuwe gewoontes aanleert betwijfel ik wel een beetje. Ik gebruik zelf een GLP-3 waardoor bijvoorbeeld echt alle trek in alcohol verdwijnt (als bij-effect). Dan is het ook lekker makkelijk om je daar aan te houden, maar er is ook geen enkele zelfbeheersing voor nodig. Zelfde voor vet eten, grote porties nemen, of snaaien als je stress hebt. Het is een fluitje van een cent om het niet te doen (ik heb er zelfs afkeer van), maar die patronen komen onverbiddelijk terug natuurlijk.
Dus ja, wellicht langdurig blijven gebruiken. Maar we moeten nog maar afwachten hoe lang het spul effectief blijft en of de receptoren even gevoelig blijven bij langdurig gebruik. De eerste studies wijzen in ieder geval uit dat als je stopt (omdat je op gewicht bent) en dan later weer begint, je lichaam de tweede keer veel ongevoeliger is.
Zelf ben ik begonnen met drie maanden Saxenda. Het werkte wel maar tergendlangzaam.quote:Op woensdag 17 juni 2026 15:37 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja Mounjaro werkt echt wel goed. Wegovy is zeker niet slecht he (integendeel) maar ik zie toch echt wel een verschil met Mounjaro. Wat mij bij Wegovy opvalt is dat de patiënten effectief naar de 2,4mg moeten doorstijgen en dan zit je al aan je plafond. Ik heb nog nooit iemand op max Mounjaro gehad. Wegovy is dan wel goedkoper natuurlijk. De max dosis is maar iets boven de 200 euro waar de max dosis van Mounjaro op 440 ligt. Ozempic is de goedkoopste (iets boven 100 euro).
*Belgische prijzen
Netjes!!quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:11 schreef ondeugend het volgende:
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik nog keurig op het zelfde gewicht zit als toen ik 15 weken geleden stopte met Ozempic.
Voor wat het waard is.
Welkom en succes!quote:Op maandag 22 juni 2026 19:16 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben twee weken geleden begonnen met ozempic via Wellis. Ik ben nu vier kilo kwijt maar ik ben vooral blij met alle ruimte in mijn hoofd die niet naar eten gaat![]()
Ik heb geen kortingscode
Netjes!quote:Op maandag 22 juni 2026 19:16 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben twee weken geleden begonnen met ozempic via Wellis. Ik ben nu vier kilo kwijt maar ik ben vooral blij met alle ruimte in mijn hoofd die niet naar eten gaat![]()
Ik heb geen kortingscode
Dank jequote:Op maandag 22 juni 2026 20:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Netjes!
Ik begin vandaag met Mounjaro, straks mijn eerste dosisBen heel benieuwd hoe het gaat zijn.
Dat is psychischquote:Op maandag 22 juni 2026 20:28 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dank jeik zette de injectie om half een en die middag had ik al geen honger meer. Ik hoop voor je dat het ook zo snel merkbaar is
Ik heb het nog niet eens gezet en kon vandaag alles netjes binnen mijn doel houden ....quote:Op maandag 22 juni 2026 20:31 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat is psychisch(Had ik ook hoor) Goed teken, dan ben je er mentaal ook klaar voor.
Evenstar ook succes!
Dit keer wordt een succesverhaal, you got this!quote:Op maandag 22 juni 2026 20:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet eens gezet en kon vandaag alles netjes binnen mijn doel houden ....
Nu kon ik dat wel vaker, meestal loopt het bij mij na 4 weken mis, als ik moe begin te worden en dan weer zooi ga eten ....
Voldoende water blijven drinken en al helemaal bij deze temperaturen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:09 schreef Evenstar het volgende:
Gisteren rond 21 prik gezet. Tot nu toe gaat het goed, bijna geen bijwerkingen behalve dat ik een droge mond heb. Heb geen dorst, maar wel een erg droog gevoel.
Omdat mijn hongergevoel altijd pas echt op gang kwam na mijn onbijt/brunch was ik al een tijdje bezig met 16/8 fasting. Meteen de eerste dag al door dat dat in ieder geval niet gaat werken met Mounjaro.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:58 schreef ondeugend het volgende:
Mijn eetlust was dezelfde dag verdwenen. De porties meteen kleiner. Ik zat snel te vol en kreeg daardoor wel last van misselijk. Het was even zoeken zeg maar wanneer ik mijn fruit moest eten bijvoorbeeld.
Water drinken is wel een belangrijke tip om dit soort dingen te voorkomen.
Eten was nog steeds lekker maar omdat je veel eerder vol zit is het zaak daar rekening mee te houden.
Veel minder van alles.
Let op eiwitten... die heb je nodig voor je spieren. Wat sporten betreft neig dan vooral naar krachttraining en minder conditietrainig.
Een dieet er naast volgen zou ik zeker niet doen. De kans is groot dat je zonder enig dieet of sport al af gaat vallen. Focus je op vooral gezond eten en krachttraining. 1000 calorieën verbranden met sport is best veel maar kan je er niet bij eten. Te snel gaat zo ten koste van je spiermassa. Dus minder verbranden maar gezond eten. Wel bewegen natuurlijk maar zou geen marathon lopen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat mijn hongergevoel altijd pas echt op gang kwam na mijn onbijt/brunch was ik al een tijdje bezig met 16/8 fasting. Meteen de eerste dag al door dat dat in ieder geval niet gaat werken met Mounjaro.
Alles proppen in acht uur gaat niet lukken met zo'n eetlust, dus dat laat ik vanaf morgen dan ook meteen vallen. Vandaag met veel moeite mijn caloriën gehaald, morgen eerder op de dag beginnen en kleinere porties per keer.
Eiwitten let ik goed op inderdaad, vezels ook.
Het is inderdaad een hele andere mindset, dus gaat even wennen zijnquote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:46 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Een dieet er naast volgen zou ik zeker niet doen. De kans is groot dat je zonder enig dieet of sport al af gaat vallen. Focus je op vooral gezond eten en krachttraining. 1000 calorieën verbranden met sport is best veel maar kan je er niet bij eten. Te snel gaat zo ten koste van je spiermassa. Dus minder verbranden maar gezond eten. Wel bewegen natuurlijk maar zou geen marathon lopen.
Verder veel water, eiwitten en vezels inderdaad.
Heb je begeleiding? Wellicht volgende week een lagere dosis. Tevens neemt de werking af. Over een paar dagen kan je wellicht je schema weer aanhouden.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is inderdaad een hele andere mindset, dus gaat even wennen zijnIk wil ook vooral er voor zorgen dat mijn levensstijl verbeterd, zodat ik hopelijk ook een keer kan stoppen ipv voor altijd doorgaan
Ja online, dit is mijn startdosis en was nog maar dag 1, dus waarschijnlijk valt het straks allemaal wel mee. Beetje aanpassen, beetje wennen en het komt vast goed. Ik schrok vandaag vooral van hoe goed het werktquote:Op dinsdag 23 juni 2026 20:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Heb je begeleiding? Wellicht volgende week een lagere dosis. Tevens neemt de werking af. Of een paar dagen kan je wellicht je schema weer aanhouden.
Oh heftig zeg! Is dat ook een bekende bijwerking van Saxenda?quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:24 schreef DorothyGale het volgende:
Leuk om even mijn ervaring te delen met Saxenda. Het was best heftig...
Ik lees vaak dat het bij veel mensen niet werkt. Nou, bij mij werkte het letterlijk meteen. Al vanaf de eerste spuitging de eetruis meteen weg.
Maar er gebeurde nog veel meer. Mijn hoofd was de eerste dagen héél erg rustig, ik stopte met overdenken. Echt heerlijk. Ook verloor ik alle interesse in eten en had geen hongergevoel.
Maar het had ook veel meer nadelen, want ik was niet meer mezelf. Ik droomde heel raar en voelde me 'syntetisch'.
Na vier dagen sloeg mijn stemming om en werd ik paranoiaIk lag in bed en begon verhalen te verzinnen over hoe anderen tegen ons waren en ons leven wilden verpesten
Mijn man moest echt even op mij inpraten.
Ik ben er toen direct mee gestopt en het was een enorme opluchting toen het een paar dagen later helemaal uit mijn lichaam was.
Nooit meer dus. Maar ik was wel even teleurgesteld want het werkte supergoed tegen eetruis
Damn, dat is heftig. Goed dat je dit ook deelt!quote:Op woensdag 24 juni 2026 07:24 schreef DorothyGale het volgende:
Leuk om even mijn ervaring te delen met Saxenda. Het was best heftig...
Ik lees vaak dat het bij veel mensen niet werkt. Nou, bij mij werkte het letterlijk meteen. Al vanaf de eerste spuitging de eetruis meteen weg.
Maar er gebeurde nog veel meer. Mijn hoofd was de eerste dagen héél erg rustig, ik stopte met overdenken. Echt heerlijk. Ook verloor ik alle interesse in eten en had geen hongergevoel.
Maar het had ook veel meer nadelen, want ik was niet meer mezelf. Ik droomde heel raar en voelde me 'syntetisch'.
Na vier dagen sloeg mijn stemming om en werd ik paranoiaIk lag in bed en begon verhalen te verzinnen over hoe anderen tegen ons waren en ons leven wilden verpesten
Mijn man moest echt even op mij inpraten.
Ik ben er toen direct mee gestopt en het was een enorme opluchting toen het een paar dagen later helemaal uit mijn lichaam was.
Nooit meer dus. Maar ik was wel even teleurgesteld want het werkte supergoed tegen eetruis
Ik heb er veel moeite mee om dit te geloven.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:21 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik volg fitfluencer/voedingsdeskundige Lot Beukers op Instagram. Zij vertelde mij gisteren dat we het laagje ´water´ op onze kwark/skyr/zuivel NIET moeten afgieten maar moeten doorroeren! In dat kleine beetje vocht zit blijkbaar AL je eiwitten.
Ik leer elke dagEn jullie nu misschien ook
Jammer alleen dat het niet klopt.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:21 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik volg fitfluencer/voedingsdeskundige Lot Beukers op Instagram. Zij vertelde mij gisteren dat we het laagje ´water´ op onze kwark/skyr/zuivel NIET moeten afgieten maar moeten doorroeren! In dat kleine beetje vocht zit blijkbaar AL je eiwitten.
Good luck! Hier dus ook bezig met Mounjaro, dus handig om ervaringen uit te wisselen!quote:Op donderdag 25 juni 2026 14:25 schreef Shuri het volgende:
Ik meld me hier vast even. Volgende week ga ik beginnen met Mounjaro, via een kliniek/zelf betaald. Ben op eigen kracht 20 kg. afgevallen, maar heb het gevoel een steuntje in de rug nodig hebben. Ik kijk er naar uit.
ik krijg sowieso steeds meer moeite ofzo met Lot Beukers. Ze heeft geen achtergrond in diëtiek of voedingsleer of wat dan ook. Ze was reclassering-ambtenaar. Is zelf veel afgevallen en houdt dat er ook af (dat is op zich wel knap) en heeft daardoor ervaring en ze zal ook best wel e.e.a aan cursusjes oid gedaan hebben. Maar doet nu of ze god is en ieder ander het fout heeft. Of Liesbeth van Rossum of Mariet Boon onderzoek voor Jan met de korte achternaam doen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 20:21 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik volg fitfluencer/voedingsdeskundige Lot Beukers op Instagram. Zij vertelde mij gisteren dat we het laagje ´water´ op onze kwark/skyr/zuivel NIET moeten afgieten maar moeten doorroeren! In dat kleine beetje vocht zit blijkbaar AL je heel veel van je eiwitten.
Ik vind het sowieso moeilijk om in te schatten wie nou wel of niet betrouwbaar is. Lot sprak mij het meest aan dus ben ik haar maar gaan volgen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 15:13 schreef E.T. het volgende:
[..]
ik krijg sowieso steeds meer moeite ofzo met Lot Beukers. Ze heeft geen achtergrond in diëtiek of voedingsleer of wat dan ook. Ze was reclassering-ambtenaar. Is zelf veel afgevallen en houdt dat er ook af (dat is op zich wel knap) en heeft daardoor ervaring en ze zal ook best wel e.e.a aan cursusjes oid gedaan hebben. Maar doet nu of ze god is en ieder ander het fout heeft. Of Liesbeth van Rossum of Mariet Boon onderzoek voor Jan met de korte achternaam doen.
Ze vertelt veel goede dingen, maar ik heb haar al regelmatig op onzin betrapt.
Jij hebt ook diabetes meen ik? Dan zou het sowieso vergoed moeten worden. Raar dat je huisarts dat niet gezegd heeft.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:48 schreef HiZ het volgende:
Nou, klein feestje bij mij nu; mijn HA belde me net en vertelde me dat ik ozempic vergoed ga krijgen uit de basisverzekering. Aan de ene kant vindt ik dat niet meer dan logisch, maar het bericht maakte me toch heel blij.
Met 0,5 kan je ook 0.25 spuitenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 20:23 schreef Ceviche het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met het volgende: ik ga maandag de vierde injectie 0,25 mg ozempic zetten, en de week erna zou ik dan naar 0,5 mg gaan. Maar ik ervaar nu nul bijwerkingen, en het werkt hartstikke goed. Geen food noise, geen honger, ideaal.
Volgens het schema zou ik dan over 1,5 week moeten ophogen maar ik denk dat ik liever op 0,25 mg blijf, omdat dat dat nu zo goed werkt. Omdat de nieuwe pen ook komende week geleverd wordt moet ik nu wel een keuze maken wat ik wil.
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil ook niet de 0,25 nog een keer krijgen en dat het dan niet meer werkt omdat ik had moeten ophogen
Is dat zo? Ik zie op reddit vaak dat ze 'clicks' tellen en zo de juiste dosering spuiten, maar in mijn bijsluiter staat dat dat specifiek niet de bedoeling is. Of dat kan prima?quote:
Ik heb inderdaad diabetes. En hoe onlogisch dat ook is, dat is in Nederland niet genoeg om het voorgeschreven / vergoed te krijgen. Maar kennelijk hebben artsen in de afgelopen 3 jaar wat meer ruimte gekregen. Nu is diabetes + obrsitas genoeg voor mij, waar dat de vorige keer niet het geval was.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jij hebt ook diabetes meen ik? Dan zou het sowieso vergoed moeten worden. Raar dat je huisarts dat niet gezegd heeft.
Maar fijn dat je daar verder niet over na hoeft te denken.
Als ik het goed heb begrepen is het eigenlijk niet de bedoeling om langdurig op 0,25 te blijven zitten omdat je dan bij de halfwaarde tijd van de glp-1 net ietsje te laag uitkomt. Deze dosis is vooral om te kijken of je het verdraagt. Wat je beschrijft over hoe goed het werkt is ook vrij algemeen, maar hou er rekening mee dat er ook een stuk placebo effect in kan zitten. Ik ben volgende week toe aan mijn vierde week en ga bij de vijfde injectie gewoon naar 0,5.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 20:23 schreef Ceviche het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met het volgende: ik ga maandag de vierde injectie 0,25 mg ozempic zetten, en de week erna zou ik dan naar 0,5 mg gaan. Maar ik ervaar nu nul bijwerkingen, en het werkt hartstikke goed. Geen food noise, geen honger, ideaal.
Volgens het schema zou ik dan over 1,5 week moeten ophogen maar ik denk dat ik liever op 0,25 mg blijf, omdat dat dat nu zo goed werkt. Omdat de nieuwe pen ook komende week geleverd wordt moet ik nu wel een keuze maken wat ik wil.
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil ook niet de 0,25 nog een keer krijgen en dat het dan niet meer werkt omdat ik had moeten ophogen
I wish...quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:40 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar als je jaren lang 2 grote porties eet tijdens je avondeten en dan ineens maanden lang maar 1 portie die ook nog eens kleiner is dan een gewone portie, dan ga je dat evenzeer registreren en ga je jezelf onbewust aanleren dat het genoeg is en dat je niet meer nodig hebt.
Wat het op de lange termijn gaat doen? Geen idee natuurlijk. Dat zal afwachten zijn.
Ik heb 3 stoppers gehad die na een paar maanden herstart zijn en zij reageerder toch nog steeds? Niet dat 3 mensen nu zo een grote groep is he? Dus dat laat ik in het midden.
Ja, eerste dag was opvallend. Maar achteraf zag ik wel heel veel mensen die beschreven hoe verwarrend de gevoelens van de eerste dag waren.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:47 schreef Evenstar het volgende:
Vraagje voor diegenen die ervaring hebben ....
Hebben jullie op de eerste dag al effect gemerkt?
Heb vandaag een bakje kefir met wat fruit en bran flakes op. Heb nu moeite met mijn eiwitshake naar binnen te werken .... nog niet eens 700 calorie binnen en heb gevoel alsof ik 3 BigMac menus naar binnen heb gewerkt.
Moet zo koken en denk echt bleegh.... Nu is afvallen de bedoeling, maar 700 intake terwijl ik al 1000 heb verbrand met sporten en normaal 2300 nodig heb dan gaat het wel erg snel
Maar keto is dan ook wel heel specifiek waarbij je veel laat vallen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:14 schreef BE het volgende:
[..]
I wish...
Vorig jaar een heel jaar lang me aan een keto-regime gehouden, 30kg afgevallen, je zou denken dat mijn hoofd en mijn lijf dan toch wel zouden weten dat ik niet meer all the things moet (willen) eten. En toch... net zo makkelijk. En ook nog eens zonder er misselijk van te worden.
Man, die eerste dag was echt een ramp. Ben benieuwd of ik dat as. dinsdag weer heb of dat het echt alleen maar de eerste eerste keer isquote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, eerste dag was opvallend. Maar achteraf zag ik wel heel veel mensen die beschreven hoe verwarrend de gevoelens van de eerste dag waren.
quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:17 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Oh heftig zeg! Is dat ook een bekende bijwerking van Saxenda?
Ik heb al veel gehoord van allerlei bijwerkingen bij afvalmedicatie maar deze nog niet.
Dit is wel een hele nare.
Mijn bijwerkingen zijn volgens mij echt uniekquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Damn, dat is heftig. Goed dat je dit ook deelt!
Klopt hoor, in de 0,25mg pen zitten 8 dosissen van 0,25mg. Als je losse naaldjes koopt kun je er dus nog 4x mee.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:14 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb trouwens toch gevraagd om niet op te hogen, dus ik krijg de tweede maand ook ozempic 0,25 mg. Ik ben benieuwd hoe het daarmee zal gaan.
Ik vind trouwens ook dat er echt nog veel in de pen zit, ik denk dat er zeker nog twee doses inzitten (ik heb er al vier gespoten).
Is dat echt waar joh? Ik kreeg dat antwoord van Google AI dus ik had m'n twijfels, maar ik zie dat het toch lijkt te kloppen (er zit 1,5 ml in een pen, sterkte is 1,34 mg/ml, en als een dosis 0,25 mg is dan zouden er inderdaad 8 doses in zitten).quote:Op maandag 29 juni 2026 14:14 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Klopt hoor, in de 0,25mg pen zitten 8 dosissen van 0,25mg. Als je losse naaldjes koopt kun je er dus nog 4x mee.
Ik heb het artikel even opgezocht. Bron RTL nieuws.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:44 schreef opwegnaar het volgende:
Hoi! Naar tevredenheid gebruik ik nu bijna een half jaar Ozempic via Wellis. Vandaag verscheen er echter een artikel in de media dat 2 mensen in coma waren geraakt omdat hun pen vervuild was, het ging vooral om pennen ozempic met Duits en Bulgaars opschrift en nu blijkt dat mijn nieuwe pen ook zo'n Bulgaars opschrift heeft. Ben nu wel een beetje bang ervoor. Ik heb Wellis gemaild hierover, maar geen antwoord terug gekregen. Hebben jullie hier ook twijfels over?
Mvg,
Oh ik lees in het RTL artikel inderdaad ook dat het via marktplaats was, dat stond in een ander artikel niet vermeld...ik hoop dat Wellis inderdaad ook gewoon zuivere pennen levert! Heb jij er ook met Bulgaars etiket?quote:Op maandag 29 juni 2026 19:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik heb het artikel even opgezocht. Bron RTL nieuws.
Maar daar gaat het om illegale pennen gekocht via marktplaats. En via social media. Dat is sowieso onverstandig natuurlijk. Ik ga er vooralsnog van uit dat Wellis gewoon legale pennen levert.
Het zat via Wellis ook altijd keurig verpakt en was bestickerd met gegevens over de fabrikant. Novo Nordisk.
Jij hebt een officiële Nederlandse Wellis-pen met een Bulgaars marktplaats-achtig opschrift? Geen Nederlands of Engels.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:44 schreef opwegnaar het volgende:
Hoi! Naar tevredenheid gebruik ik nu bijna een half jaar Ozempic via Wellis. Vandaag verscheen er echter een artikel in de media dat 2 mensen in coma waren geraakt omdat hun pen vervuild was, het ging vooral om pennen ozempic met Duits en Bulgaars opschrift en nu blijkt dat mijn nieuwe pen ook zo'n Bulgaars opschrift heeft. Ben nu wel een beetje bang ervoor. Ik heb Wellis gemaild hierover, maar geen antwoord terug gekregen. Hebben jullie hier ook twijfels over?
Mvg,
Ik ben gestopt want streefgewicht bereikt. Ik heb nog wel een dichte pen via Wellis en daar staat het etiket in het Duits.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:04 schreef opwegnaar het volgende:
[..]
Oh ik lees in het RTL artikel inderdaad ook dat het via marktplaats was, dat stond in een ander artikel niet vermeld...ik hoop dat Wellis inderdaad ook gewoon zuivere pennen levert! Heb jij er ook met Bulgaars etiket?
Dit dus, slim en iedereen zou het zo moeten doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:36 schreef E.T. het volgende:
Er zijn er maar een paar die ik echt vertrouw; Coenformation Bias, Liesbeth van Rossum, Mariette Boon.. al zijn dat alleen maar wetenschapper en niet zo zeer influencers.
De influencers/fitcoaches etc volg ik voornamelijk voor recept-inspiratie. Daar zitten regelmatig leuke dingen tussen. maar hun kennis over afvallen is nogal eenzijdig, gedateerd en niet wetenschappelijk onderbouwd. Ze doen maar wat, wat bij henzelf heeft gewerkt en komen dan tot een 'one size fits all'; maar we weten dat dat niet zo werkt. Als het zo makkelijk was, bestond dit topic niet
Zelfde volgens mij.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:29 schreef Evenstar het volgende:
Krijg je als je via Wellis (en andere organisaties) besteld de medicijnen ook rechtstreeks vanuit hun geleverd dan in Nederland?
Hier heb ik mijn recept ook bij een online arts geregeld, maar je medicijnen haal je uiteindelijk gewoon bij de officiële apoteken, dus 100% zekerheid dat het niks vaags is.
Ah ok, dan zou ik mij geen zorgen maken.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfde volgens mij.
Je krijgt Wellis Ozempic geleverd van een Nederlandse apotheker.
Wellis geeft in principe alleen het recept af.
Het medicijn is dus 100% wat een NLse apotheker levert. Geen shady marktplaats namaak troep.
Big geregistreerd dus ik neem aan dat ie bestaat.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfde volgens mij.
Je krijgt Wellis Ozempic geleverd van een Nederlandse apotheker.
Wellis geeft in principe alleen het recept af.
Het medicijn is dus 100% wat een NLse apotheker levert. Geen shady marktplaats namaak troep.
Ik denk dat zo'n Wellis dan ook meteen door de drain gaat, als ze shady marktplaats-achtige vervalste medicijnen zouden voorschrijven.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ah ok, dan zou ik mij geen zorgen maken.
Volgens Viv is het niet gek dat er soms uit andere landen wordt geimporteerd als er tekorten zijn. Zolang je het niet van Marktplaats of weet ik veel haalt zou ik mij geen zorgen maken.
quote:Op maandag 29 juni 2026 20:39 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Big geregistreerd dus ik neem aan dat ie bestaat.
[ afbeelding ]
Ok, ik hoop het🙏🏻quote:Op maandag 29 juni 2026 20:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ah ok, dan zou ik mij geen zorgen maken.
Volgens Viv is het niet gek dat er soms uit andere landen wordt geimporteerd als er tekorten zijn. Zolang je het niet van Marktplaats of weet ik veel haalt zou ik mij geen zorgen maken.
Genoeg denk ik.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Wat zou die per uitgeschreven en verzonden recept verdienen?
Daar staat gewoon idd die Nederlandse apotheker, maar feit blijft dat het een Bulgaarse pen is.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:48 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Genoeg denk ik.
Hij bestaat trouwens echt want ik heb hem net opgezocht in het BIG register.
@:opwegnaar
Wat staat er op je sticker die op het groene hoesje (waar de pen in zit) geplakt?
Ja, iedereen die begint met die 0,25 pen vraagt dit, super stom hè! Ik haalde er 3x 0,25 uit en 2x 0,7, daarna 4 weken 0,5 en toen 8 weken 1. Zit nu weer op 0,5 want daar heb ik voldoende aan. Bij 1 mg kreeg ik letterlijk geen hap meer door m'n keel.quote:Op maandag 29 juni 2026 16:08 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Is dat echt waar joh? Ik kreeg dat antwoord van Google AI dus ik had m'n twijfels, maar ik zie dat het toch lijkt te kloppen (er zit 1,5 ml in een pen, sterkte is 1,34 mg/ml, en als een dosis 0,25 mg is dan zouden er inderdaad 8 doses in zitten).
Maar dan zou je gewoon vier doses weggooien als het opbouwschema gevolgd wordt. Dat is nogal wat met die kosten![]()
Ik zie dat het bij 0,5 mg en 1 mg wel gewoon vier doses zijn. Goed om te weten.
Ik doe het meestal via imgBBquote:Op maandag 29 juni 2026 21:08 schreef opwegnaar het volgende:
Hoe kan ik hier overigens een foto toevoegen? Dan stuur ik een afbeelding van mijn pen..
Mijn etiket is in het Nederlands maar niet over een ander heen geplakt. Het groene stickertje heeft Duitse tekst. Maar mijn pen is dan ook al in februari geleverd toen de vraag veel minder groot was.quote:
Deed je dat met één pen? Hoe kwam je dan aan naaldjes?quote:Op maandag 29 juni 2026 21:29 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ja, iedereen die begint met die 0,25 pen vraagt dit, super stom hè! Ik haalde er 3x 0,25 uit en 2x 0,7, daarna 4 weken 0,5 en toen 8 weken 1. Zit nu weer op 0,5 want daar heb ik voldoende aan. Bij 1 mg kreeg ik letterlijk geen hap meer door m'n keel.
Als je wat verder in het proces zit en je hebt nog steeds voldoende aan de 0,25mg dan is het misschien een idee om clicks te gaan tellen. Een 0,25 / 0,5 en 1 mg pen bij Wellis is even duur, dus dan kun je 8 weken met een 0,5 pen doen, scheelt maar weer 250 euro!
https://www.bol.com/nl/nl(...)ks/9300000038046865/quote:Op maandag 29 juni 2026 22:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Deed je dat met één pen? Hoe kwam je dan aan naaldjes?
Oh je dacht dat hele verhaal van mijn opbouwschema uit 1 pen? Neequote:Op maandag 29 juni 2026 22:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je kan naaldjes gewoon kopen.. bij BOL bijvoorbeeld. Wel even goed kijken naar de afmetingen.quote:Op maandag 29 juni 2026 22:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het grootste risico is dat de pennen die je via internet koopt geen gegarandeerde koude-keten hebbenquote:Op maandag 29 juni 2026 20:04 schreef opwegnaar het volgende:
[..]
Oh ik lees in het RTL artikel inderdaad ook dat het via marktplaats was, dat stond in een ander artikel niet vermeld...ik hoop dat Wellis inderdaad ook gewoon zuivere pennen levert! Heb jij er ook met Bulgaars etiket?
Ik heb trouwens ook een Slowaakse pen, ook via Wellis. Berichten die ik online vond gingen over illegale pennen en dat is wellis in principe niet.quote:
Bedankt voor je antwoorden, ozempic is toch best prijzig dus dit scheelt echt zoveel!quote:Op maandag 29 juni 2026 21:29 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ja, iedereen die begint met die 0,25 pen vraagt dit, super stom hè! Ik haalde er 3x 0,25 uit en 2x 0,7, daarna 4 weken 0,5 en toen 8 weken 1. Zit nu weer op 0,5 want daar heb ik voldoende aan. Bij 1 mg kreeg ik letterlijk geen hap meer door m'n keel.
Als je wat verder in het proces zit en je hebt nog steeds voldoende aan de 0,25mg dan is het misschien een idee om clicks te gaan tellen. Een 0,25 / 0,5 en 1 mg pen bij Wellis is even duur, dus dan kun je 8 weken met een 0,5 pen doen, scheelt maar weer 250 euro!
Absoluut! Als je gewoon extra naaldjes koopt en je aan de houdbaarheid houdt kan dat prima.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 09:00 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoorden, ozempic is toch best prijzig dus dit scheelt echt zoveel!
Het is zal misschien niet zo zwart/wit zijn, maar het feit dat zoveel mensen die al zo lang proberen af te vallen het nu opeens wel kunnen met medicatie laat wel zien dat je het heel goed kan behandelen als een ziekte.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:00 schreef HiZ het volgende:
En de nvic maakt zich weer zorgen over mensen die buiten de medische sector om glp-1 medicatie gebruiken. Alsof het niet veroorzaakt wordt door een medische sector die nog in de 20e eeuw vast zit. Obesitas is een ziekte, en bij mensen met diabetes en vergelijkbare aandoeningen zijn aanvullende voorwaarden stellen gewoon het opwerpen van blokkades naar het beste middel.
Eerlijk gezegd, sinds ik weet hoe moeilijk afvallen is als je eenmaal overgewicht hebt omdat je lichaam letterlijk anders werkt, zie ik het echt meer als een ziekte. Als je door een ongezonde levensstijl een hoge bloeddruk krijgt of diabetes dan krijg je ook gewoon medicatie in plaats van een jaar traject over gezond leven voor je aan de bloeddrukverlagers kan. Voor stoppen met roken is ook gewoon medicatie en die wordt ook gewoon vergoed.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:00 schreef HiZ het volgende:
En de nvic maakt zich weer zorgen over mensen die buiten de medische sector om glp-1 medicatie gebruiken. Alsof het niet veroorzaakt wordt door een medische sector die nog in de 20e eeuw vast zit. Obesitas is een ziekte, en bij mensen met diabetes en vergelijkbare aandoeningen zijn aanvullende voorwaarden stellen gewoon het opwerpen van blokkades naar het beste middel.
Ik geef mijn HA maar beperkt de regie over mijn gebruik. Net zoals ik haar ook de zeggenschap ontzegd over het beginnen met Ozempic. Ik kan het ook OTC kopen in Istanbul en daar is niks illegaals aan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:49 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, sinds ik weet hoe moeilijk afvallen is als je eenmaal overgewicht hebt omdat je lichaam letterlijk anders werkt, zie ik het echt meer als een ziekte. Als je door een ongezonde levensstijl een hoge bloeddruk krijgt of diabetes dan krijg je ook gewoon medicatie in plaats van een jaar traject over gezond leven voor je aan de bloeddrukverlagers kan. Voor stoppen met roken is ook gewoon medicatie en die wordt ook gewoon vergoed.
Een gli-traject voelt een beetje betuttelend en ik vraag me af of iemand daardoor nu werkelijk z'n overgewicht is verloren en geen ozempic/saxenda/mounjaro meer nodig had. Overigens heb ik dan wel weer hele goede ervaringen met een diëtiste maar daar ben ik twee uurtjes geweest dus dat hoeft dan echt geen jaar te duren.
Ik werk in een huisartsenpraktijk en ik zie regelmatig patiënten voorbij komen die deze middelen gebruiken, en soms kost het ze gewoon moeite om bijvoorbeeld de dosering omhoog te krijgen (terwijl het niet werkt op een lagere dosering en er een standaard schema is) of zijn ze afhankelijk van wanneer er tijd is voor een voortgangsgesprek voor de dosering aangepast wordt. Of de apotheek heeft weer een artsenverklaring/machtiging nodig, allemaal bureaucratische rompslomp.
En dan is er ook gewoon een arts die recepten uitschrijft voor familieleden (dat is dan wel op eigen kosten), dat is gewoon mogelijk zonder enig gedoe.
Ik vind het niet erg om te betalen als me dat al dat gedoe scheelt. Maar niet illegaal.
Het is allemaal te voorkomen door afvalmedicatie te vergoeden door de zorgverzekering. Je huisarts schrijft het voor (op die manier kan je ook moeilijker te veel gebruiken of misbruiken) en blijft je begeleiden en in de gaten houden. verder voorkom je tevens hele en/of nare dodelijke ziektes waardoor je als zorgverzekering veel minder kosten hoeft te maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 10:00 schreef HiZ het volgende:
Een concrete vraag; ik heb een pen van 0,25mg. Begrijp ik goed dat ik die kan gebruiken voor 0,5 doseringen door 2 keer 0,25mg toe te dienen 4 keer? Dus dat ik met die pen van 0,25 mg 4 weken 0,5 kan toedienen? Het duizelt me even.quote:Op maandag 29 juni 2026 23:04 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Oh je dacht dat hele verhaal van mijn opbouwschema uit 1 pen? Nee![]()
Eerste pen 0,25mg -> 4 dosissen van 0,25 en 2 van 0,7
Tweede pen 0,5mg -> 4 dosissen van 0,5
Derde pen 1mg -> 4 dosissen van 1
Vierde pen 2mg -> 8 dosissen van 1
Vijfde pen 1mg -> 8 dosissen van 0,5
Ja.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een concrete vraag; ik heb een pen van 0,25mg. Begrijp ik goed dat ik die kan gebruiken voor 0,5 doseringen door 2 keer 0,25mg toe te dienen 4 keer? Dus dat ik met die pen van 0,25 mg 4 weken 0,5 kan toedienen? Het duizelt me even.
De arts schrijft het recept uit, die verdient daaraan. De apotheker zal vast ook geld verdienen, maar je moet bij de arts zijn.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Wat zou die per uitgeschreven en verzonden recept verdienen?
Ik denk dat een van die belangen is, dat ze jarenlang gestudeerd = geld hebben uitgeven aan ontwikkelen van de GLi. Terwijl het in Denemarken al werd uitgevoerd. En de resultaten erg bedroevend zijn. Maar dat toegeven wordt niet gedaan. "Ze" zijn de mensen die over het zorggeld gaan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:23 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het is allemaal te voorkomen door afvalmedicatie te vergoeden door de zorgverzekering. Je huisarts schrijft het voor (op die manier kan je ook moeilijker te veel gebruiken of misbruiken) en blijft je begeleiden en in de gaten houden. verder voorkom je tevens hele en/of nare dodelijke ziektes waardoor je als zorgverzekering veel minder kosten hoeft te maken.
Soms denk ik dat ze niet willen omdat er veel meer belangen spelen van meerdere grotere partijen.
Ziekten voorkomen is natuurlijk ook veel goedkoper dan aandoeningen behandelen of genezen. Premies zouden misschien wel omlaag kunnen maar dat betekent minder inkomsten. Of dat nu voor de pharmaceutische industie is, onderzoek, opleidingen, artsen, zorgverzekering.. etc. Ik denk dat het allemaal veel groter is nog.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:16 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Ik denk dat een van die belangen is, dat ze jarenlang gestudeerd = geld hebben uitgeven aan ontwikkelen van de GLi. Terwijl het in Denemarken al werd uitgevoerd. En de resultaten erg bedroevend zijn. Maar dat toegeven wordt niet gedaan. "Ze" zijn de mensen die over het zorggeld gaan.
Aanpak in de voedselketen, zoals bv. minder suiker. Dat wordt tegen gehouden door de lobby van voedselfabrikanten.
Een volgende belang is dat er niet erkent wordt dat het een ziekte is. Dat is korte termijn denken. Want anders moet de ziektekosten verzekering het medicijn betalen.
Hier in B worden deze injecties ook niet vergoed hoor. Wel gewoon voorgeschreven. En de prijzen liggen lager dan bij jullie in het niet reguliere circuit.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 11:23 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Het is allemaal te voorkomen door afvalmedicatie te vergoeden door de zorgverzekering. Je huisarts schrijft het voor (op die manier kan je ook moeilijker te veel gebruiken of misbruiken) en blijft je begeleiden en in de gaten houden. verder voorkom je tevens hele en/of nare dodelijke ziektes waardoor je als zorgverzekering veel minder kosten hoeft te maken.
Soms denk ik dat ze niet willen omdat er veel meer belangen spelen van meerdere grotere partijen.
quote:
Ik vind dat het wel vergoed zou moeten worden. Net als pilletjes voor te hoge bloeddruk en diabetesmedicatie. Ik was gelukkig in de situatie dat ik het goed kon betalen maar veel mensen niet. En dat zorgt voor grote ongelijkheid.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:18 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hier in B worden deze injecties ook niet vergoed hoor. Wel gewoon voorgeschreven. En de prijzen liggen lager dan bij jullie in het niet reguliere circuit.
Het hoeft niet persé vergoed te worden maar geef de mensen in godsnaam wel toegang en opvolging.
Kan het zijn dat Wellis ze goedkoop inkoopt in die landen? Zodat ze extra winst kunnen maken?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Ik heb nog nooit een overstickerde pen gezien.
Er zijn ook helemaal geen tekorten
Hoogstwaarschijnlijk koop de Nationale apotheek het goedkoper in in het buitenlandquote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:10 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Kan het zijn dat Wellis ze goedkoop inkoopt in die landen? Zodat ze extra winst kunnen maken?
Edit; nee toch, het komt gewoon via de Nationale Apotheek.
Ik gebruik dit niet, maar heb wel ervaring met andere medicatie. Op medicijnen (en voedsel ook) moet een Nederlands etiket zitten. Dus als wegens wat voor reden dan ook een batch bestemd voor een ander land wordt ingekocht, moet er een NL sticker op. Is niet gek of schimmig. Van een BIG geregistreerd apotheker mag je verwachten dat de herkomst na te gaan is, ketenbeheer.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Ik heb nog nooit een overstickerde pen gezien.
Er zijn ook helemaal geen tekorten
Hier ook he, zelfs in 3 talen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 22:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik gebruik dit niet, maar heb wel ervaring met andere medicatie. Op medicijnen (en voedsel ook) moet een Nederlands etiket zitten. Dus als wegens wat voor reden dan ook een batch bestemd voor een ander land wordt ingekocht, moet er een NL sticker op. Is niet gek of schimmig. Van een BIG geregistreerd apotheker mag je verwachten dat de herkomst na te gaan is, ketenbeheer.
Nuja een Ozempic kost 100 euro per maand. Je spaart je die 100 euro al uit alleen aan minder eten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:01 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik vind dat het wel vergoed zou moeten worden. Net als pilletjes voor te hoge bloeddruk en diabetesmedicatie. Ik was gelukkig in de situatie dat ik het goed kon betalen maar veel mensen niet. En dat zorgt voor grote ongelijkheid.
Als we vinden dat obesitas een ziekte is dan moet afvalmedicatie net als hoge bloeddruk medicatie gewoon vergoed worden. Win win.
Kankerbehandelingen zijn vooral relatief duur omdat er weinig mensen zo'n behandeling ondergaan. Kijk hoeveel mensen in dit topic posten die afval-injecties gebruiken. Dat krijg je nooit bij kanker, waar ook nog eens bij komt dat dezelfde kanker soms beter op verschillende manieren bestreden kan worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 13:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ziekten voorkomen is natuurlijk ook veel goedkoper dan aandoeningen behandelen of genezen. Premies zouden misschien wel omlaag kunnen maar dat betekent minder inkomsten. Of dat nu voor de pharmaceutische industie is, onderzoek, opleidingen, artsen, zorgverzekering.. etc. Ik denk dat het allemaal veel groter is nog.
Wat kost een kankerbehandeltraject wel niet, of hartfalen, operaties, diabetes...
Dan lijken de kosten van afslankmedicatie (van inkoop natuurlijk nog lang geen 200 per maand) een peuleschil, zou je zeggen.
Wat ik bedoel is wat kosten de ziekten ten gevolge van obesitas wel niet. Een intakebezoekje aan een specialist kost al snel honderden euro's. De zorg is hartstikke duur. Het is natuurlijk niet alleen kanker maar veel meer aandoeningen die wellicht te voorkomen zijn met een gezond gewicht. Het schijnt zelfs medicatie te zijn die niet alleen tegen diabetes of obesitas helpt maar ook andere aandoeningen positief beinvloedt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Kankerbehandelingen zijn vooral relatief duur omdat er weinig mensen zo'n behandeling ondergaan. Kijk hoeveel mensen in dit topic posten die afval-injecties gebruiken. Dat krijg je nooit bij kanker, waar ook nog eens bij komt dat dezelfde kanker soms beter op verschillende manieren bestreden kan worden.
Overigens wordt het meeste, per patient, uitgegeven aan behandeling bij ernstig zieke kinderen, vooral ook omdat daar de meeste jaren bij te winnen zijn (en dus ook de meeste nog in te winnen belasting).
Ah, op die manier. Ja, er zijn heel veel aandoeningen waarbij de persoon baat zou hebben bij een lager gewicht. Dat heb ik zelf ook wel als ik wat afval, dan heb ik minder last van pijntjes bij het hardlopen, minder last van mijn buik etc.quote:Op woensdag 1 juli 2026 10:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is wat kosten de ziekten ten gevolge van obesitas wel niet. Een intakebezoekje aan een specialist kost al snel honderden euro's. De zorg is hartstikke duur. Het is natuurlijk niet alleen kanker maar veel meer aandoeningen die wellicht te voorkomen zijn met een gezond gewicht. Het schijnt zelfs medicatie te zijn die niet alleen tegen diabetes of obesitas helpt maar ook andere aandoeningen positief beinvloedt.
Als je dat allemaal bij elkaar optelt (en natuurlijk is dat een natte vinger in de lucht bedrag) is het aardig wat volgens mij. Daarbij is het niet gezegd dat iedereen afslankmedicatie voor het leven lang moet slikken en zullen het tijdelijke kosten zijn.
Dit natuurlijk naast de mega belangrijke preventie maar daar moeten meer partijen aan meewerken.
Ik merkte het echt meteen.quote:Op zaterdag 4 juli 2026 15:00 schreef Shuri het volgende:
Gisteren mijn eerste prikje met Mounjaro. Ik werd vanochtend wat misselijk wakker. Heb wel ontbeten, maar nog niet geluncht. Wel een appel naar binnen gewerkt. Ik ben normaal een vrij stipte eter. Ik kan het toch helemaal niet merken nog? Is het psychisch nu? 😄
Moet wel zeggen dat ik een hele drukke periode heb gehad en heel erg moe ben.
Zou ik ook niet doen. En sowieso ook niet gaan injecteren. Afvallen is voor de meeste mensen eigenlijk heel simpel: een dagelijks calorietekort, dan val je af. En als dat betekent honger lijden, dan moet je meer volume eten. Dingen dus die relatief weinig calorieen bevatten, maar wel veel ruimte innemen in je maag. Dus geen avocado, zalm, cashew noten en dat soort dingen.quote:Op woensdag 6 mei 2026 15:25 schreef ondeugend het volgende:
Ik zou in geen geval die 1250 euro aftikken.
Bij Wellis krijg je eerst een vragenlijst waarna je de lijst met opties krijgt. Zal ook afhangen van eventuele andere gezondheidsproblemen.
En lees je even goed in voor je een besluit neemt om een bepaald merk pen te gebruiken.
Okay, je zit in het verkeerde topic met je gepreek.quote:Op zondag 5 juli 2026 09:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen. En sowieso ook niet gaan injecteren. Afvallen is voor de meeste mensen eigenlijk heel simpel: een dagelijks calorietekort, dan val je af. En als dat betekent honger lijden, dan moet je meer volume eten. Dingen dus die relatief weinig calorieen bevatten, maar wel veel ruimte innemen in je maag. Dus geen avocado, zalm, cashew noten en dat soort dingen.
Nee. Zo simpel is het niet en dit is niet de plek om deze discussie aan te gaan.quote:Op zondag 5 juli 2026 09:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen. En sowieso ook niet gaan injecteren. Afvallen is voor de meeste mensen eigenlijk heel simpel: een dagelijks calorietekort, dan val je af. En als dat betekent honger lijden, dan moet je meer volume eten. Dingen dus die relatief weinig calorieen bevatten, maar wel veel ruimte innemen in je maag. Dus geen avocado, zalm, cashew noten en dat soort dingen.
Dit stabiliseert zich een beetje hoor.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 15:24 schreef Evenstar het volgende:
Vandaag overleg gehad met arts dat ik voorlopig op 2.5mg wil blijven. Ga wel de 5mg pen halen en daar twee maanden mee doen. Scheelt toch in de kosten.
Nu twee volledige weken achter de rug, gisteren 3e dosis gehad. Moet zeggen dat het vandaag best goed gaat, vergeleken met de afgelopen twee dinsdagen.
-3,5kg en -6cm in omtrek, mag van mij wel iets trager want 1.75kg per week vind ik wel wat te snel. Ik eet verder wel gewoon goed (1800-1900 kcal per dag, met genoeg eiwitten en vezels), maar beweeg wel veel meer dan eerst.
Ja, dat verwacht ik ook wel inderdaad. Halve kilo per week zou ik al tevreden mee zijn en voorkomt denk ik ook veel problemen.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit stabiliseert zich een beetje hoor.
De eerste maand vallen mensen tussen de 4 a 6kg af. Daarna gaat het meer naar een 3kg ongeveer.
Nice! Lekker bezig geweest!quote:Op vrijdag 10 juli 2026 12:35 schreef PoesInDoos het volgende:
´Met Ozempic (semaglutide) val je gemiddeld 8% tot 15% van je lichaamsgewicht af. Dit resultaat wordt doorgaans behaald in een periode van 68 weken.´
Op 300gram na ben ik 15% van mijn gewicht kwijtIn 23 weken!
Ik heb nog niemand gehad met deze bijwerkingquote:Op donderdag 9 juli 2026 00:13 schreef Evenstar het volgende:
Heb sinds een paar dagen last van allodynie als bijwerking trouwens. Iemand dat wel eens meegemaakt?
Ik heb een plek op mijn schouderblad van denk ik ongeveer 5 bij 5 cm wat voelt alsof alleen dat stukje huid de hele dag in de zon heeft gelegen ..... Als je het aanraakt doet het meer "pijn". Niet rood, geen vlekjes, niks.
Op Reddit lees je het ook best wel regelmatig, maar heel apart om mee te maken.
Wat dan natuurlijk niet persé wil zeggen dat het geen bijwerking is.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 08:42 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik zat in diverse facebookgroepen, waaronder een waar mensen elke zucht en scheet deelden met de vraag of het een bijwerking was. Die bijwerking die jij beschrijft, heb ik daar nooit gelezen.
Sterk bezig!!quote:Op zaterdag 11 juli 2026 15:00 schreef Evenstar het volgende:
Als je zoekt op allodynia en Mounjaro/Ozempic zie je wel aardig wat berichten erover. Ene heeft het heel kort, andere weer iets langer.
Ik voel het nog steeds wel, maar niet heel erg op dit moment. Het is sowieso wel erg subtiel. Ik ga het wel even melden bij mijn arts in ieder geval zodat het wel gedocumenteerd wordt.
Verder vallen de bijwerkingen heel erg mee tot nu toe.
-4,6kg en as maandag begint pas mijn vierde week
Kan altijd natuurlijkquote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:30 schreef ondeugend het volgende:
Zou het ook gewoon op zich kunnen staan en dus toeval zijn?
Oh zeker! Maar ik ken/herken het helemaal niet als bijwerking. En dat was de vraag: of iemand het herkende.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Wat dan natuurlijk niet persé wil zeggen dat het geen bijwerking is.
Ik zou het wel in het oog houden.
Blijkbaar is dat wel een dingetje. Je zou makkelijker zwanger kunnen wordenquote:
Ze blijven er maar nieuwe dingen aan toeschrijven!quote:Op zondag 12 juli 2026 10:16 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat wel een dingetje. Je zou makkelijker zwanger kunnen worden
Nee nee dat van sneller of makkelijker zwanger worden was al langer bekendquote:Op zondag 12 juli 2026 14:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ze blijven er maar nieuwe dingen aan toeschrijven!
Weer wat geleerd!quote:Op zondag 12 juli 2026 16:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee nee dat van sneller of makkelijker zwanger worden was al langer bekend![]()
Nou hier niet.quote:Op maandag 13 juli 2026 09:12 schreef Ceviche het volgende:
Ik ben in juni begonnen met ozempic en ik heb die maand 230 euro minder uitgegeven aan boodschappen![]()
En mijn eerste pen kostte maar 150 euro en daar doe ik (waarschijnlijk) 2 maanden mee.
Ozempic werkt dus zelfs financieel goed
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |