Met 0,5 kan je ook 0.25 spuitenquote:Op vrijdag 26 juni 2026 20:23 schreef Ceviche het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met het volgende: ik ga maandag de vierde injectie 0,25 mg ozempic zetten, en de week erna zou ik dan naar 0,5 mg gaan. Maar ik ervaar nu nul bijwerkingen, en het werkt hartstikke goed. Geen food noise, geen honger, ideaal.
Volgens het schema zou ik dan over 1,5 week moeten ophogen maar ik denk dat ik liever op 0,25 mg blijf, omdat dat dat nu zo goed werkt. Omdat de nieuwe pen ook komende week geleverd wordt moet ik nu wel een keuze maken wat ik wil.
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil ook niet de 0,25 nog een keer krijgen en dat het dan niet meer werkt omdat ik had moeten ophogen
Is dat zo? Ik zie op reddit vaak dat ze 'clicks' tellen en zo de juiste dosering spuiten, maar in mijn bijsluiter staat dat dat specifiek niet de bedoeling is. Of dat kan prima?quote:
Ik heb inderdaad diabetes. En hoe onlogisch dat ook is, dat is in Nederland niet genoeg om het voorgeschreven / vergoed te krijgen. Maar kennelijk hebben artsen in de afgelopen 3 jaar wat meer ruimte gekregen. Nu is diabetes + obrsitas genoeg voor mij, waar dat de vorige keer niet het geval was.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 17:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jij hebt ook diabetes meen ik? Dan zou het sowieso vergoed moeten worden. Raar dat je huisarts dat niet gezegd heeft.
Maar fijn dat je daar verder niet over na hoeft te denken.
Als ik het goed heb begrepen is het eigenlijk niet de bedoeling om langdurig op 0,25 te blijven zitten omdat je dan bij de halfwaarde tijd van de glp-1 net ietsje te laag uitkomt. Deze dosis is vooral om te kijken of je het verdraagt. Wat je beschrijft over hoe goed het werkt is ook vrij algemeen, maar hou er rekening mee dat er ook een stuk placebo effect in kan zitten. Ik ben volgende week toe aan mijn vierde week en ga bij de vijfde injectie gewoon naar 0,5.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 20:23 schreef Ceviche het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met het volgende: ik ga maandag de vierde injectie 0,25 mg ozempic zetten, en de week erna zou ik dan naar 0,5 mg gaan. Maar ik ervaar nu nul bijwerkingen, en het werkt hartstikke goed. Geen food noise, geen honger, ideaal.
Volgens het schema zou ik dan over 1,5 week moeten ophogen maar ik denk dat ik liever op 0,25 mg blijf, omdat dat dat nu zo goed werkt. Omdat de nieuwe pen ook komende week geleverd wordt moet ik nu wel een keuze maken wat ik wil.
Heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil ook niet de 0,25 nog een keer krijgen en dat het dan niet meer werkt omdat ik had moeten ophogen
I wish...quote:Op woensdag 17 juni 2026 22:40 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja maar als je jaren lang 2 grote porties eet tijdens je avondeten en dan ineens maanden lang maar 1 portie die ook nog eens kleiner is dan een gewone portie, dan ga je dat evenzeer registreren en ga je jezelf onbewust aanleren dat het genoeg is en dat je niet meer nodig hebt.
Wat het op de lange termijn gaat doen? Geen idee natuurlijk. Dat zal afwachten zijn.
Ik heb 3 stoppers gehad die na een paar maanden herstart zijn en zij reageerder toch nog steeds? Niet dat 3 mensen nu zo een grote groep is he? Dus dat laat ik in het midden.
Ja, eerste dag was opvallend. Maar achteraf zag ik wel heel veel mensen die beschreven hoe verwarrend de gevoelens van de eerste dag waren.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:47 schreef Evenstar het volgende:
Vraagje voor diegenen die ervaring hebben ....
Hebben jullie op de eerste dag al effect gemerkt?
Heb vandaag een bakje kefir met wat fruit en bran flakes op. Heb nu moeite met mijn eiwitshake naar binnen te werken .... nog niet eens 700 calorie binnen en heb gevoel alsof ik 3 BigMac menus naar binnen heb gewerkt.
Moet zo koken en denk echt bleegh.... Nu is afvallen de bedoeling, maar 700 intake terwijl ik al 1000 heb verbrand met sporten en normaal 2300 nodig heb dan gaat het wel erg snel
Maar keto is dan ook wel heel specifiek waarbij je veel laat vallen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:14 schreef BE het volgende:
[..]
I wish...
Vorig jaar een heel jaar lang me aan een keto-regime gehouden, 30kg afgevallen, je zou denken dat mijn hoofd en mijn lijf dan toch wel zouden weten dat ik niet meer all the things moet (willen) eten. En toch... net zo makkelijk. En ook nog eens zonder er misselijk van te worden.
Man, die eerste dag was echt een ramp. Ben benieuwd of ik dat as. dinsdag weer heb of dat het echt alleen maar de eerste eerste keer isquote:Op vrijdag 26 juni 2026 21:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, eerste dag was opvallend. Maar achteraf zag ik wel heel veel mensen die beschreven hoe verwarrend de gevoelens van de eerste dag waren.
quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:17 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Oh heftig zeg! Is dat ook een bekende bijwerking van Saxenda?
Ik heb al veel gehoord van allerlei bijwerkingen bij afvalmedicatie maar deze nog niet.
Dit is wel een hele nare.
Mijn bijwerkingen zijn volgens mij echt uniekquote:Op woensdag 24 juni 2026 14:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Damn, dat is heftig. Goed dat je dit ook deelt!
Klopt hoor, in de 0,25mg pen zitten 8 dosissen van 0,25mg. Als je losse naaldjes koopt kun je er dus nog 4x mee.quote:Op maandag 29 juni 2026 13:14 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb trouwens toch gevraagd om niet op te hogen, dus ik krijg de tweede maand ook ozempic 0,25 mg. Ik ben benieuwd hoe het daarmee zal gaan.
Ik vind trouwens ook dat er echt nog veel in de pen zit, ik denk dat er zeker nog twee doses inzitten (ik heb er al vier gespoten).
Is dat echt waar joh? Ik kreeg dat antwoord van Google AI dus ik had m'n twijfels, maar ik zie dat het toch lijkt te kloppen (er zit 1,5 ml in een pen, sterkte is 1,34 mg/ml, en als een dosis 0,25 mg is dan zouden er inderdaad 8 doses in zitten).quote:Op maandag 29 juni 2026 14:14 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Klopt hoor, in de 0,25mg pen zitten 8 dosissen van 0,25mg. Als je losse naaldjes koopt kun je er dus nog 4x mee.
Ik heb het artikel even opgezocht. Bron RTL nieuws.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:44 schreef opwegnaar het volgende:
Hoi! Naar tevredenheid gebruik ik nu bijna een half jaar Ozempic via Wellis. Vandaag verscheen er echter een artikel in de media dat 2 mensen in coma waren geraakt omdat hun pen vervuild was, het ging vooral om pennen ozempic met Duits en Bulgaars opschrift en nu blijkt dat mijn nieuwe pen ook zo'n Bulgaars opschrift heeft. Ben nu wel een beetje bang ervoor. Ik heb Wellis gemaild hierover, maar geen antwoord terug gekregen. Hebben jullie hier ook twijfels over?
Mvg,
Oh ik lees in het RTL artikel inderdaad ook dat het via marktplaats was, dat stond in een ander artikel niet vermeld...ik hoop dat Wellis inderdaad ook gewoon zuivere pennen levert! Heb jij er ook met Bulgaars etiket?quote:Op maandag 29 juni 2026 19:57 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik heb het artikel even opgezocht. Bron RTL nieuws.
Maar daar gaat het om illegale pennen gekocht via marktplaats. En via social media. Dat is sowieso onverstandig natuurlijk. Ik ga er vooralsnog van uit dat Wellis gewoon legale pennen levert.
Het zat via Wellis ook altijd keurig verpakt en was bestickerd met gegevens over de fabrikant. Novo Nordisk.
Jij hebt een officiële Nederlandse Wellis-pen met een Bulgaars marktplaats-achtig opschrift? Geen Nederlands of Engels.quote:Op maandag 29 juni 2026 19:44 schreef opwegnaar het volgende:
Hoi! Naar tevredenheid gebruik ik nu bijna een half jaar Ozempic via Wellis. Vandaag verscheen er echter een artikel in de media dat 2 mensen in coma waren geraakt omdat hun pen vervuild was, het ging vooral om pennen ozempic met Duits en Bulgaars opschrift en nu blijkt dat mijn nieuwe pen ook zo'n Bulgaars opschrift heeft. Ben nu wel een beetje bang ervoor. Ik heb Wellis gemaild hierover, maar geen antwoord terug gekregen. Hebben jullie hier ook twijfels over?
Mvg,
Ik ben gestopt want streefgewicht bereikt. Ik heb nog wel een dichte pen via Wellis en daar staat het etiket in het Duits.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:04 schreef opwegnaar het volgende:
[..]
Oh ik lees in het RTL artikel inderdaad ook dat het via marktplaats was, dat stond in een ander artikel niet vermeld...ik hoop dat Wellis inderdaad ook gewoon zuivere pennen levert! Heb jij er ook met Bulgaars etiket?
Dit dus, slim en iedereen zou het zo moeten doen.quote:Op vrijdag 26 juni 2026 16:36 schreef E.T. het volgende:
Er zijn er maar een paar die ik echt vertrouw; Coenformation Bias, Liesbeth van Rossum, Mariette Boon.. al zijn dat alleen maar wetenschapper en niet zo zeer influencers.
De influencers/fitcoaches etc volg ik voornamelijk voor recept-inspiratie. Daar zitten regelmatig leuke dingen tussen. maar hun kennis over afvallen is nogal eenzijdig, gedateerd en niet wetenschappelijk onderbouwd. Ze doen maar wat, wat bij henzelf heeft gewerkt en komen dan tot een 'one size fits all'; maar we weten dat dat niet zo werkt. Als het zo makkelijk was, bestond dit topic niet
Zelfde volgens mij.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:29 schreef Evenstar het volgende:
Krijg je als je via Wellis (en andere organisaties) besteld de medicijnen ook rechtstreeks vanuit hun geleverd dan in Nederland?
Hier heb ik mijn recept ook bij een online arts geregeld, maar je medicijnen haal je uiteindelijk gewoon bij de officiële apoteken, dus 100% zekerheid dat het niks vaags is.
Ah ok, dan zou ik mij geen zorgen maken.quote:Op maandag 29 juni 2026 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfde volgens mij.
Je krijgt Wellis Ozempic geleverd van een Nederlandse apotheker.
Wellis geeft in principe alleen het recept af.
Het medicijn is dus 100% wat een NLse apotheker levert. Geen shady marktplaats namaak troep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |