abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 16:47:04 #176
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221128150
Vraagje voor diegenen die ervaring hebben ....

Hebben jullie op de eerste dag al effect gemerkt?

Heb vandaag een bakje kefir met wat fruit en bran flakes op. Heb nu moeite met mijn eiwitshake naar binnen te werken .... nog niet eens 700 calorie binnen en heb gevoel alsof ik 3 BigMac menus naar binnen heb gewerkt.

Moet zo koken en denk echt bleegh.... Nu is afvallen de bedoeling, maar 700 intake terwijl ik al 1000 heb verbrand met sporten en normaal 2300 nodig heb dan gaat het wel erg snel :D
  dinsdag 23 juni 2026 @ 17:58:58 #177
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221128548
Mijn eetlust was dezelfde dag verdwenen. De porties meteen kleiner. Ik zat snel te vol en kreeg daardoor wel last van misselijk. Het was even zoeken zeg maar wanneer ik mijn fruit moest eten bijvoorbeeld.
Water drinken is wel een belangrijke tip om dit soort dingen te voorkomen.

Eten was nog steeds lekker maar omdat je veel eerder vol zit is het zaak daar rekening mee te houden.
Veel minder van alles.
Let op eiwitten... die heb je nodig voor je spieren. Wat sporten betreft neig dan vooral naar krachttraining en minder conditietrainig.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 20:28:12 #178
416575 crew  Evenstar
pi_221130415
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 17:58 schreef ondeugend het volgende:
Mijn eetlust was dezelfde dag verdwenen. De porties meteen kleiner. Ik zat snel te vol en kreeg daardoor wel last van misselijk. Het was even zoeken zeg maar wanneer ik mijn fruit moest eten bijvoorbeeld.
Water drinken is wel een belangrijke tip om dit soort dingen te voorkomen.

Eten was nog steeds lekker maar omdat je veel eerder vol zit is het zaak daar rekening mee te houden.
Veel minder van alles.
Let op eiwitten... die heb je nodig voor je spieren. Wat sporten betreft neig dan vooral naar krachttraining en minder conditietrainig.
Omdat mijn hongergevoel altijd pas echt op gang kwam na mijn onbijt/brunch was ik al een tijdje bezig met 16/8 fasting. Meteen de eerste dag al door dat dat in ieder geval niet gaat werken met Mounjaro.

Alles proppen in acht uur gaat niet lukken met zo'n eetlust, dus dat laat ik vanaf morgen dan ook meteen vallen. Vandaag met veel moeite mijn caloriën gehaald, morgen eerder op de dag beginnen en kleinere porties per keer.

Eiwitten let ik goed op inderdaad, vezels ook.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:46:00 #179
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221130688
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Omdat mijn hongergevoel altijd pas echt op gang kwam na mijn onbijt/brunch was ik al een tijdje bezig met 16/8 fasting. Meteen de eerste dag al door dat dat in ieder geval niet gaat werken met Mounjaro.

Alles proppen in acht uur gaat niet lukken met zo'n eetlust, dus dat laat ik vanaf morgen dan ook meteen vallen. Vandaag met veel moeite mijn caloriën gehaald, morgen eerder op de dag beginnen en kleinere porties per keer.

Eiwitten let ik goed op inderdaad, vezels ook.
Een dieet er naast volgen zou ik zeker niet doen. De kans is groot dat je zonder enig dieet of sport al af gaat vallen. Focus je op vooral gezond eten en krachttraining. 1000 calorieën verbranden met sport is best veel maar kan je er niet bij eten. Te snel gaat zo ten koste van je spiermassa. Dus minder verbranden maar gezond eten. Wel bewegen natuurlijk maar zou geen marathon lopen.

Verder veel water, eiwitten en vezels inderdaad.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 20:52:10 #180
416575 crew  Evenstar
pi_221130759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:46 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Een dieet er naast volgen zou ik zeker niet doen. De kans is groot dat je zonder enig dieet of sport al af gaat vallen. Focus je op vooral gezond eten en krachttraining. 1000 calorieën verbranden met sport is best veel maar kan je er niet bij eten. Te snel gaat zo ten koste van je spiermassa. Dus minder verbranden maar gezond eten. Wel bewegen natuurlijk maar zou geen marathon lopen.

Verder veel water, eiwitten en vezels inderdaad.
Het is inderdaad een hele andere mindset, dus gaat even wennen zijn :D Ik wil ook vooral er voor zorgen dat mijn levensstijl verbeterd, zodat ik hopelijk ook een keer kan stoppen ipv voor altijd doorgaan :D
pi_221130843
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:52 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Het is inderdaad een hele andere mindset, dus gaat even wennen zijn :D Ik wil ook vooral er voor zorgen dat mijn levensstijl verbeterd, zodat ik hopelijk ook een keer kan stoppen ipv voor altijd doorgaan :D
Heb je begeleiding? Wellicht volgende week een lagere dosis. Tevens neemt de werking af. Over een paar dagen kan je wellicht je schema weer aanhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 23-06-2026 21:07:26 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2026 @ 21:01:26 #182
416575 crew  Evenstar
pi_221130871
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:58 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Heb je begeleiding? Wellicht volgende week een lagere dosis. Tevens neemt de werking af. Of een paar dagen kan je wellicht je schema weer aanhouden.
Ja online, dit is mijn startdosis en was nog maar dag 1, dus waarschijnlijk valt het straks allemaal wel mee. Beetje aanpassen, beetje wennen en het komt vast goed. Ik schrok vandaag vooral van hoe goed het werkt :D
pi_221133760
Leuk om even mijn ervaring te delen met Saxenda. Het was best heftig...

Ik lees vaak dat het bij veel mensen niet werkt. Nou, bij mij werkte het letterlijk meteen. Al vanaf de eerste spuitging de eetruis meteen weg.

Maar er gebeurde nog veel meer. Mijn hoofd was de eerste dagen héél erg rustig, ik stopte met overdenken. Echt heerlijk. Ook verloor ik alle interesse in eten en had geen hongergevoel.

Maar het had ook veel meer nadelen, want ik was niet meer mezelf. Ik droomde heel raar en voelde me 'syntetisch'.

Na vier dagen sloeg mijn stemming om en werd ik paranoia 8)7 Ik lag in bed en begon verhalen te verzinnen over hoe anderen tegen ons waren en ons leven wilden verpesten :') Mijn man moest echt even op mij inpraten.

Ik ben er toen direct mee gestopt en het was een enorme opluchting toen het een paar dagen later helemaal uit mijn lichaam was.

Nooit meer dus. Maar ik was wel even teleurgesteld want het werkte supergoed tegen eetruis :)
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:17:14 #184
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221134964
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:24 schreef DorothyGale het volgende:

Ik lees vaak dat het bij veel mensen niet werkt. Nou, bij mij werkte het letterlijk meteen. Al vanaf de eerste spuitging de eetruis meteen weg.

Maar er gebeurde nog veel meer. Mijn hoofd was de eerste dagen héél erg rustig, ik stopte met overdenken. Echt heerlijk. Ook verloor ik alle interesse in eten en had geen hongergevoel.

Maar het had ook veel meer nadelen, want ik was niet meer mezelf. Ik droomde heel raar en voelde me 'syntetisch'.

Na vier dagen sloeg mijn stemming om en werd ik paranoia 8)7 Ik lag in bed en begon verhalen te verzinnen over hoe anderen tegen ons waren en ons leven wilden verpesten :') Mijn man moest echt even op mij inpraten.

Ik ben er toen direct mee gestopt en het was een enorme opluchting toen het een paar dagen later helemaal uit mijn lichaam was.

Nooit meer dus. Maar ik was wel even teleurgesteld want het werkte supergoed tegen eetruis :)
Oh heftig zeg! Is dat ook een bekende bijwerking van Saxenda?
Ik heb al veel gehoord van allerlei bijwerkingen bij afvalmedicatie maar deze nog niet.
Dit is wel een hele nare.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 24 juni 2026 @ 14:11:23 #185
416575 crew  Evenstar
pi_221136255
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 07:24 schreef DorothyGale het volgende:

Damn, dat is heftig. Goed dat je dit ook deelt!

Vergeleken met mijn eerste dag gisteren valt het vandaag heel erg mee. Nog steeds nul honger, maar niet zo'n vol gevoel als gisteren.

Bijwerkingen vallen mee. Dat veel meer drinken is wel irritant, want moest er om 4:30 wel uit .... Normaal nooit last van :D
  woensdag 24 juni 2026 @ 20:21:46 #186
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_221139148
Ik volg fitfluencer/voedingsdeskundige Lot Beukers op Instagram. Zij vertelde mij gisteren dat we het laagje ´water´ op onze kwark/skyr/zuivel NIET moeten afgieten maar moeten doorroeren! In dat kleine beetje vocht zit blijkbaar AL je heel veel van je eiwitten.

Ik leer elke dag :Y En jullie nu misschien ook ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door PoesDoos op 25-06-2026 10:54:55 ]
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  donderdag 25 juni 2026 @ 09:31:10 #187
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_221143177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 20:21 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik volg fitfluencer/voedingsdeskundige Lot Beukers op Instagram. Zij vertelde mij gisteren dat we het laagje ´water´ op onze kwark/skyr/zuivel NIET moeten afgieten maar moeten doorroeren! In dat kleine beetje vocht zit blijkbaar AL je eiwitten.

Ik heb er veel moeite mee om dit te geloven.
pi_221143538
quote:
Ik volg fitfluencer/voedingsdeskundige Lot Beukers op Instagram. Zij vertelde mij gisteren dat we het laagje ´water´ op onze kwark/skyr/zuivel NIET moeten afgieten maar moeten doorroeren! In dat kleine beetje vocht zit blijkbaar AL je eiwitten.

Jammer alleen dat het niet klopt.

Het is zo wie zo goed om het laagje vocht er doorheen te roeren want er zitten verschillende goede dingen in zoals wat vitamines en mineralen echter het grootste deel van de eiwitten in kwark en skyr zit nog steeds in de dikke massa zelf.
  donderdag 25 juni 2026 @ 10:56:50 #189
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_221143701
Oh in dat geval, gelukkig maar :')
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 13:37:55 #190
416575 crew  Evenstar
pi_221144989
Er zitten wel wat eiwitten in,maar niet grootste deel en al helemaal niet alles.

Vochtige deel bevat whey (volgens mij gewoon wei in het Nederlands?) en caseïne in dikkere deel.

Heb trouwens best moeite met de juiste producten te vinden om genoeg eiwitten en vezels binnen te krijgen, zonder je dat je calorieën te hard oplopen.

Het lukt wel, maar het is wel een puzzel.

Hongergevoel op dag 4 nog steeds prima onder controle. Eet vooral omdat het moet en niet omdat mijn hersenen gillen dat ze omkomen van de honger!
pi_221145083
Ik kwam dit topic tegen en het lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven.

Ik gebruik saxenda via de huisarts, op eigen kosten. Ik wilde niet eerst een jaar een gli traject volgen. In totaal ben ik daar al 17,5kg mee afgevallen, zo fijn! Ik hou nu sinds een paar maanden bij wat ik eet in de eetmeter van het voedingscentrum en dat werkt voor mee heel goed. Ik leer nu eindelijk dat als je gezonde keuzes maakt, je eigenlijk heel veel kan eten. Ook fijn dat je kan zien hoeveel eiwitten en vezels je eet.

Ik heb volgende week wel een afspraak bij een diëtist omdat ik vaak maar 1000-1300kcal binnenkrijg en ik bang ben mijn metabolisme om zeep te helpen. Geen idee of dat kan en hoe dat werkt, dus daarom die afspraak. Want meer eten lukt niet en ook het vervangen van wat ik eet voor vollere producten werkte niet omdat ik er dan minder van kon eten. Ik voel me er trouwens wel goed bij en krijg ook (meestal) genoeg eiwitten binnen. Ben heel benieuwd naar haar adviezen!
  donderdag 25 juni 2026 @ 13:55:56 #192
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221145114
@Evenstar
Over eiwitten en calorieën...

Hi pro skyr stijl is erg lekker. Weinig calorieën; 56 per 100 gram en 9.4 eiwitten per 100 gram.

Verder lekker veel/vaak kipfilet/dij en witvis. En veel groenten en fruit.

Daarnaast mag een vette zalm of makreel natuurlijk ook best want ook erg gezond.

[ Bericht 6% gewijzigd door ondeugend op 25-06-2026 14:02:03 ]
pi_221145346
Ik meld me hier vast even. Volgende week ga ik beginnen met Mounjaro, via een kliniek/zelf betaald. Ben op eigen kracht 20 kg. afgevallen, maar heb het gevoel een steuntje in de rug nodig hebben. Ik kijk er naar uit.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 juni 2026 @ 16:44:51 #194
416575 crew  Evenstar
pi_221146364
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2026 14:25 schreef Shuri het volgende:
Ik meld me hier vast even. Volgende week ga ik beginnen met Mounjaro, via een kliniek/zelf betaald. Ben op eigen kracht 20 kg. afgevallen, maar heb het gevoel een steuntje in de rug nodig hebben. Ik kijk er naar uit.
Good luck! Hier dus ook bezig met Mounjaro, dus handig om ervaringen uit te wisselen!

@ondeugend Thanks, zal eens kijken naar Skyr. Ik eet veel Kefir, want dat heb ik nodig om mijn darmen beetje onder controle te houden. Dit was al voor Mounjaro.
  donderdag 25 juni 2026 @ 18:05:08 #195
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221146873
Ik ben 10 jaar geleden eens 20 kilo afgevallen, met kcal tellen en gewoon minder eten, maar dat kwam er allemaal weer aan. Ongeveer vijf jaar geleden ben ik naar een diëtist gegaan en die heeft een soort dieet op maat gemaakt, en daar ben ik toen 15 kilo mee afgevallen. En dat kwam er ook allemaal weer aan, en meer.
Maar ozempic en dat dieet samen werkt goed. :) zonder dat dieet was het voor mij wel een stuk moeilijker geweest om goed overzicht te krijgen op eiwitten en alles.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 15:13:38 #196
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_221156212
quote:
Ik volg fitfluencer/voedingsdeskundige Lot Beukers op Instagram. Zij vertelde mij gisteren dat we het laagje ´water´ op onze kwark/skyr/zuivel NIET moeten afgieten maar moeten doorroeren! In dat kleine beetje vocht zit blijkbaar AL je heel veel van je eiwitten.

ik krijg sowieso steeds meer moeite ofzo met Lot Beukers. Ze heeft geen achtergrond in diëtiek of voedingsleer of wat dan ook. Ze was reclassering-ambtenaar. Is zelf veel afgevallen en houdt dat er ook af (dat is op zich wel knap) en heeft daardoor ervaring en ze zal ook best wel e.e.a aan cursusjes oid gedaan hebben. Maar doet nu of ze god is en ieder ander het fout heeft. Of Liesbeth van Rossum of Mariet Boon onderzoek voor Jan met de korte achternaam doen.
Ze vertelt veel goede dingen, maar ik heb haar al regelmatig op onzin betrapt.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:00:40 #197
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_221156705
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:13 schreef E.T. het volgende:

[..]
ik krijg sowieso steeds meer moeite ofzo met Lot Beukers. Ze heeft geen achtergrond in diëtiek of voedingsleer of wat dan ook. Ze was reclassering-ambtenaar. Is zelf veel afgevallen en houdt dat er ook af (dat is op zich wel knap) en heeft daardoor ervaring en ze zal ook best wel e.e.a aan cursusjes oid gedaan hebben. Maar doet nu of ze god is en ieder ander het fout heeft. Of Liesbeth van Rossum of Mariet Boon onderzoek voor Jan met de korte achternaam doen.
Ze vertelt veel goede dingen, maar ik heb haar al regelmatig op onzin betrapt.
Ik vind het sowieso moeilijk om in te schatten wie nou wel of niet betrouwbaar is. Lot sprak mij het meest aan dus ben ik haar maar gaan volgen.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 16:36:18 #198
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_221156972
Er zijn er maar een paar die ik echt vertrouw; Coenformation Bias, Liesbeth van Rossum, Mariette Boon.. al zijn dat alleen maar wetenschapper en niet zo zeer influencers.
De influencers/fitcoaches etc volg ik voornamelijk voor recept-inspiratie. Daar zitten regelmatig leuke dingen tussen. maar hun kennis over afvallen is nogal eenzijdig, gedateerd en niet wetenschappelijk onderbouwd. Ze doen maar wat, wat bij henzelf heeft gewerkt en komen dan tot een 'one size fits all'; maar we weten dat dat niet zo werkt. Als het zo makkelijk was, bestond dit topic niet :+
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_221157069
Nou, klein feestje bij mij nu; mijn HA belde me net en vertelde me dat ik ozempic vergoed ga krijgen uit de basisverzekering. Aan de ene kant vindt ik dat niet meer dan logisch, maar het bericht maakte me toch heel blij.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 17:08:36 #200
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221157189
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 16:48 schreef HiZ het volgende:
Nou, klein feestje bij mij nu; mijn HA belde me net en vertelde me dat ik ozempic vergoed ga krijgen uit de basisverzekering. Aan de ene kant vindt ik dat niet meer dan logisch, maar het bericht maakte me toch heel blij.
Jij hebt ook diabetes meen ik? Dan zou het sowieso vergoed moeten worden. Raar dat je huisarts dat niet gezegd heeft.
Maar fijn dat je daar verder niet over na hoeft te denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')