Fijn om te horen... precies daarom ben ik dit topic (inmiddels reeks) gestart. Ik zat ook met hormoongedoe waarom het mij ook niet lukte.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:00 schreef mspoez het volgende:
Vanwege prediabetes bij 2 nichtjes wil ik toch terug naar 23 ofzo en vanwege postmenopauzaliteit lukt dat niet met sporten en caloriebeperking. Dus heb ik zelf onderzoeken en studies gelezen en overal informatie gezocht. Dit topic was daarbij fijn voor de ervaringsdeskundigheid.
Ik vind die 1mg wel intrigerend. Is dat op je eigen gevoel dan? Want Wellis zegt starten op 2,5 maar ik vroeg me af of nog rustiger beginnen ook een optie is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:00 schreef mspoez het volgende:
Hier nog een tirzepatideprikker. Gestart op 15 juli, dosering 1mg per week. Huisarts vond het allemaal niet nodig. Ergens logisch want startBMI was 28,1. Vanwege prediabetes bij 2 nichtjes wil ik toch terug naar 23 ofzo en vanwege postmenopauzaliteit lukt dat niet met sporten en caloriebeperking. Dus heb ik zelf onderzoeken en studies gelezen en overal informatie gezocht. Dit topic was daarbij fijn voor de ervaringsdeskundigheid.
Morgen m'n 5e injectie dus, nu 4,1 kg kwijt. Ik koop "grijs", betaal 99¤ voor 20 mg kwikpen en 30¤ voor 50 naaldjes.
Iemand adviseerde mij voor het slapen gaan, zodat je de eerste bijwerkingen vast mist.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:04 schreef BE het volgende:
Is er eigenlijk een tijd om te prikken die beter is dan een andere? Bijvoorbeeld beter in de ochtend prikken?
Misschien wordt dat wel uitgelegd als het spul eenmaal geleverd is, maar ik vroeg het me ineens af
Ik ben nogal gevoelig voor chemicaliėn, zo leert mij mijn ervaring met allerhande pilletjes 😉. Microdosing werkt voor heel wat stoffen dus ik dacht, eens zoeken waar daarover bekend is met dit stofje. Blijkt dus een prima mogelijkheid te zijn. Nauwelijks bijwerkingen, zeg maar nagenoeg geen. Ik ga dus voorlopig niet hoger, zolang ik lekker blijf afvallen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 15:03 schreef BE het volgende:
[..]
Ik vind die 1mg wel intrigerend. Is dat op je eigen gevoel dan? Want Wellis zegt starten op 2,5 maar ik vroeg me af of nog rustiger beginnen ook een optie is.
Oh, I like that thinking!quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 15:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Iemand adviseerde mij voor het slapen gaan, zodat je de eerste bijwerkingen vast mist.
Ik prik maaandagochtend, maar ik krijg pas maandagavond last van vermoeidheid, en op dinsdagochtend hoofdpijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 14:04 schreef BE het volgende:
Is er eigenlijk een tijd om te prikken die beter is dan een andere? Bijvoorbeeld beter in de ochtend prikken?
Misschien wordt dat wel uitgelegd als het spul eenmaal geleverd is, maar ik vroeg het me ineens af
SPOILER: gezeik over misselijkheid en angstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:11 schreef BE het volgende:
Pfff, hoe nerveus kan je ergens voor zijn!Maar hij zit erin!
Het prikje stelde niks voor (duh... ik ben plasmadonornaalden gewend), maar nu ga ik me natuurlijk bij alles afvragen wat ik voel!
Ik kreeg de tip van een ervaringsdeskundige in de familie om er niet te veel mee bezig te zijn in je hoofd.SPOILER: gezeik over misselijkheid en angstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist omdat je bang bent misselijk te worden kan je door die stress misselijk worden. Doe wat je normaal ook doet. Afleiding in je hoofd zoeken.
Succes!And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
Ja, dat snap ik hoor, niet te veel mee bezig zijn idd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 19:26 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik kreeg de tip van een ervaringsdeskundige in de familie om er niet te veel mee bezig te zijn in je hoofd.
Juist omdat je bang bent misselijk te worden kan je door die stress misselijk worden. Doe wat je normaal ook doet. Afleiding in je hoofd zoeken.
Succes!
Het prikje stelde niks voor (duh... ik ben plasmadonornaalden gewend), maar nu ga ik me natuurlijk bij alles afvragen wat ik voel!
SpannendSPOILER: gezeik over misselijkheid en angstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe laat hebben jullie geprikt?
Om 19u. De pen van mijn man komt morgen pas aan en eerst wilde ik wachten. Maar ik bedacht me ook dat het mss juist wel handiger was om niet tegelijk te prikken. Mochten we ons idd wat queasy voelen dan hoeft dat iig niet tegelijk te zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 20:06 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Spannend
Hoe laat hebben jullie geprikt?
Welke dosis heb je nu gekozen?SPOILER: gezeik over misselijkheid en angstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prrrrr
De voorgeschreven 2,5mg.quote:
Snap ik. Met begeleiding erbij gaat het vast goed komen!quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 22:04 schreef BE het volgende:
[..]
De voorgeschreven 2,5mg.
Ik wilde toch vandaag starten en had geen tijd en zin om me er zo in te verdiepen zoals jij gedaan hebt.
Ik ga dit gewoon proberen en als het echt enorm tegenvalt kan ik altijd nog terug.
Hier hetzelfde. Apotheek via DHL in een gekoelde zakquote:Op donderdag 13 augustus 2026 10:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat apart joh en het is wel echt het echte medicijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar je ziet, gewoon van de apotheker
Nou ja je hebt natuurlijk wel echt een hele shady industrie met namaakmiddelen he. Niet alleen afvalmeds, maar alle drugs. De werkzame stof zit er in, maar de samenstelling is net anders en er is niet de strenge controle die op officiėle medicatie wel is. Dus dat het werkt wil niet altijd zeggen dat het ook daadwerkelijk legit is.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:35 schreef DarkNemesis. het volgende:
En het is wel een echte wegovy pen. Als het een placebo zou zijn geweest dan was ik niet afgevallen
En dan had ik niet volgezeten en had ik nog steeds trek gehad in snoep, koek, chips etc
Het komt via de Nationale Apotheek, dus dat zit wel goedquote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou ja je hebt natuurlijk wel echt een hele shady industrie met namaakmiddelen he. Niet alleen afvalmeds, maar alle drugs. De werkzame stof zit er in, maar de samenstelling is net anders en er is niet de strenge controle die op officiėle medicatie wel is. Dus dat het werkt wil niet altijd zeggen dat het ook daadwerkelijk legit is.
Dit komt gewoon van de apotheek.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou ja je hebt natuurlijk wel echt een hele shady industrie met namaakmiddelen he. Niet alleen afvalmeds, maar alle drugs. De werkzame stof zit er in, maar de samenstelling is net anders en er is niet de strenge controle die op officiėle medicatie wel is. Dus dat het werkt wil niet altijd zeggen dat het ook daadwerkelijk legit is.
Yazen ken ik alleen maar van naam dus verder geen idee bij, maar klikjes tellen is heel gebruikelijk. In verhouding is een hogere pen namelijk goedkoper dan een lagere pen en door met een hogere pen een lagere dosis te prikken bespaar je dus een beetje geld.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:47 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Dit komt gewoon van de apotheek.
En ben blij dat ik het via wellis (
Wellis Pharmacy B.V.) doet.
Ik zit in een fb groep, en lees daar de meeste vreemde verhalen over yazen. Ik wilde daar eerst starten, maar vertrouwde het allemaal niet. Blijkbaar komen hun pennen niet uit de Benelux (of euro weet niet precies) en moeten ze zelf klikjes tellen.
Ik draai gewoon naar 0,50 mg en prikken maar
En bij Yazen mogen ze langer dan 6 weken met een pen doen. Terwijl mij is verteld dat een pen geopend niet lamger houdbaar is dan 6 weken
Ja, dat had ik ook wel liever gewild idd. Vooral omdat ze pakjes hier zelfs gewoon in de papierbak of achter de motor neerzetten (ER HANGT EEN PAKJESBOX BLINDE!!!!)quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
God, waarom is mijn afspraak dan altijd zo'n gedoe:D
Aan de andere kant eigenlijk wel lekker. Bezorging is hier, van welke bezorgdienst dan ook, compleet het wilde westen, dus eigenlijk wel fijn dat het hier gewoon daadwerkelijk een fysieke afspraak is, met zo'n kwetsbaar middel.
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:13 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook wel liever gewild idd. Vooral omdat ze pakjes hier zelfs gewoon in de papierbak of achter de motor neerzetten (ER HANGT EEN PAKJESBOX BLINDE!!!!)
En, kleine slag om de arm, hier lijkt het 'men lijdt het meest van het lijden dat men vreest' enorm van toepassing te zijn. Bijna 48u na prikken en op wat vage hoofdpijn na eigenlijk nergens last van!![]()
Ik hou van het placebo-effect dat ik nu al bij de supermarkt denk 'laat ik het maar niet doen, zo zonde'.
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
O... en BE... dat is niet het placebo-effect, dat is gewoon de werking
Ja, ik had van MsPoez idd ook al een linkje gekregen van een site waar het heel veel goedkoper was.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb overigens geen aandelen hoor, ik krijg alleen wel het rood voor mn ons-bin-zunnig-ogen van al die uitbuit praktijkenDoet BMI clinic ook, maar die concurreren iig lekker op de prijs
![]()
Maar wat ik zeg, zodra ik een legitieme aanbieder vind die goedkoper is dan deze, ben ik daar ook weer weg.
spuit je een merk (Mounjaro, Ozempic, ...) of spuit je een peptide van Tirzepatide?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:00 schreef mspoez het volgende:
Hier nog een tirzepatideprikker. Gestart op 15 juli, dosering 1mg per week. Huisarts vond het allemaal niet nodig. Ergens logisch want startBMI was 28,1. Vanwege prediabetes bij 2 nichtjes wil ik toch terug naar 23 ofzo en vanwege postmenopauzaliteit lukt dat niet met sporten en caloriebeperking. Dus heb ik zelf onderzoeken en studies gelezen en overal informatie gezocht. Dit topic was daarbij fijn voor de ervaringsdeskundigheid.
Morgen m'n 5e injectie dus, nu 4,1 kg kwijt. Ik koop "grijs", betaal 99¤ voor 20 mg kwikpen en 30¤ voor 50 naaldjes.
Ik had gekeken bij bmi clinic.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
nu je gestart bent kun je ook gewoon andere providers onderzoeken. Bmi clinic is volgens mij nog steeds de goedkoopste (maar het blijft een doolhof om het echt goed uit te zoeken, zelfs met vriend chat, dus ik hou me aanbevolen voor andere partijen) én maakt een afspraak met je. (Of eik, maakt een afspraak VOOR je, maar die kun je verzetten als het niet uitkomt)
Ik was allang blij dat ik er niet voor langs hoefdequote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:38 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Ik had gekeken bij bmi clinic.
Maar krijg error van een videogesprek
Wellis is lekker anoniem. Telefonisch en chat
Dat het niet de merkpen is, wil niet zeggen dat het middel er niet in zit, bij Liraglutide is de Vobexoryn nu bij sommige zorgverzekeraars het preferente middel, en die pen is absoluut waardeloos. De Saxenda pen is beduidend beter, maar het middel is primair hetzelfde, alleen de hulpstoffen verschillen mogelijk van het origineel (Saxenda).quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:35 schreef DarkNemesis. het volgende:
En het is wel een echte wegovy pen. Als het een placebo zou zijn geweest dan was ik niet afgevallen
En dan had ik niet volgezeten en had ik nog steeds trek gehad in snoep, koek, chips etc
Ik heb hier een keer een pakje (een boek, geen medicatie) op de grond aangetroffen naast de voordeur, kon kennelijk de brievenbus niet vinden ofzo.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:13 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook wel liever gewild idd. Vooral omdat ze pakjes hier zelfs gewoon in de papierbak of achter de motor neerzetten (ER HANGT EEN PAKJESBOX BLINDE!!!!)
En, kleine slag om de arm, hier lijkt het 'men lijdt het meest van het lijden dat men vreest' enorm van toepassing te zijn. Bijna 48u na prikken en op wat vage hoofdpijn na eigenlijk nergens last van!![]()
Ik hou van het placebo-effect dat ik nu al bij de supermarkt denk 'laat ik het maar niet doen, zo zonde'.
SPOILER: BrievenbusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Leandra op 13-08-2026 14:08:10 ]
Inkoopprijs voor de zorgverzekeraar kan wel anders zijn, onzichtbaar voor jouquote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat het niet de merkpen is, wil niet zeggen dat het middel er niet in zit, bij Liraglutide is de Vobexoryn nu bij sommige zorgverzekeraars het preferente middel, en die pen is absoluut waardeloos. De Saxenda pen is beduidend beter, maar het middel is primair hetzelfde, alleen de hulpstoffen verschillen mogelijk van het origineel (Saxenda).
Qua werking heb ik ook geen verschil gemerkt tussen Vobexoryn en Saxenda, alleen die Vobexoryn pen is echt misdadig slecht.
En grappig: ik heb het gecontroleerd bij de declaraties van de zorgverzekeraar, de Vobexoryn was niet goedkoper dan de Saxenda.
Mijn zorgverzekeraar heeft godzijdank nog geen preferent medicijn, dus ik zie de declaratie van de apotheek bij de zorgverzekeraar.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Inkoopprijs voor de zorgverzekeraar kan wel anders zijn, onzichtbaar voor jou
Ah! Ja het kan idd goed verschillenquote:Op donderdag 13 augustus 2026 14:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn zorgverzekeraar heeft godzijdank nog geen preferent medicijn, dus ik zie de declaratie van de apotheek bij de zorgverzekeraar.
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb hier een keer een pakje (een boek, geen medicatie) op de grond aangetroffen naast de voordeur, kon kennelijk de brievenbus niet vinden ofzo.
Onze brievenbus is een enorme pakketbrievenbus![]()
De meeste pakketbezorgers zijn wel heel blij met ons, los van het feit dat we vrijwel altijd thuis zijn als er een keer een handtekening nodig is, of de buren er niet zijn, kunnen ze het pakket 9 van de 10 keer gewoon in de pakketbrievenbus kwijt.
En ja, dat langs allemaal lekker eten lopen en denken van "Nah... niet nodig" dat is wel een enorme gamechanger.Mooi ding! Wij hebben een losse box en nieuwe pakketbezorgers moeten we ook vaak uitleggen hoe dit werkt, ondanks bordje wat we erbij hebben gezetSPOILER: BrievenbusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik gebruik het via Yazen, ben er tevreden over. Je hebt contact met een arts via een chat niet telefonisch. En mijn medicatie heeft gewoon een Nederlandse verpakking en komt van de nationale apotheek.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 11:47 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Dit komt gewoon van de apotheek.
En ben blij dat ik het via wellis (Wellis Pharmacy B.V.) doet.
Ik zit in een fb groep, en lees daar de meeste vreemde verhalen over yazen. Ik wilde daar eerst starten, maar vertrouwde het allemaal niet. Blijkbaar komen hun pennen niet uit de Benelux (of euro weet niet precies) en moeten ze zelf klikjes tellen.
Ik draai gewoon naar 0,50 mg en prikken maar
En bij Yazen mogen ze langer dan 6 weken met een pen doen. Terwijl mij is verteld dat een pen geopend niet lamger houdbaar is dan 6 weken
quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb hier een keer een pakje (een boek, geen medicatie) op de grond aangetroffen naast de voordeur, kon kennelijk de brievenbus niet vinden ofzo.
Onze brievenbus is een enorme pakketbrievenbus![]()
De meeste pakketbezorgers zijn wel heel blij met ons, los van het feit dat we vrijwel altijd thuis zijn als er een keer een handtekening nodig is, of de buren er niet zijn, kunnen ze het pakket 9 van de 10 keer gewoon in de pakketbrievenbus kwijt.
En ja, dat langs allemaal lekker eten lopen en denken van "Nah... niet nodig" dat is wel een enorme gamechanger.SPOILER: BrievenbusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Srsly, die foto!
Same. Maar wel veel blauwe plekken met vebexoryn. Omdat de pen zo ruk is vrees ik. Kan het ook alleen met mijn voorkeurshand bedienen, saxenda ging beide. (Als ik van plek wilde wisselen)quote:Op donderdag 13 augustus 2026 13:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat het niet de merkpen is, wil niet zeggen dat het middel er niet in zit, bij Liraglutide is de Vobexoryn nu bij sommige zorgverzekeraars het preferente middel, en die pen is absoluut waardeloos. De Saxenda pen is beduidend beter, maar het middel is primair hetzelfde, alleen de hulpstoffen verschillen mogelijk van het origineel (Saxenda).
Qua werking heb ik ook geen verschil gemerkt tussen Vobexoryn en Saxenda, alleen die Vobexoryn pen is echt misdadig slecht.
En grappig: ik heb het gecontroleerd bij de declaraties van de zorgverzekeraar, de Vobexoryn was niet goedkoper dan de Saxenda.
Jaquote:
Ik heb met de Saxenda ook nog wel blauwe plekken, maar ik heb pas een doosje 4mm naalden gekregen en die gebruik ik nu op m'n benen en die zien er tenminste niet meer uit alsof ik door een paard getrapt ben.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 19:21 schreef SophiaLoren het volgende:
[..]
Same. Maar wel veel blauwe plekken met vebexoryn. Omdat de pen zo ruk is vrees ik. Kan het ook alleen met mijn voorkeurshand bedienen, saxenda ging beide. (Als ik van plek wilde wisselen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou je mij ook een PB willen sturen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2026 12:00 schreef mspoez het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |