abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221549428
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 14:04 schreef BE het volgende:
Is er eigenlijk een tijd om te prikken die beter is dan een andere? Bijvoorbeeld beter in de ochtend prikken?

Misschien wordt dat wel uitgelegd als het spul eenmaal geleverd is, maar ik vroeg het me ineens af
Ik prik maaandagochtend, maar ik krijg pas maandagavond last van vermoeidheid, en op dinsdagochtend hoofdpijn.

Al moet ik zeggen dat ik van dat laaste geen last meer heb *O*
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 17:03:46 #158
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_221549482
Ik prik vrijdag rond lunchtijd, zondag altijd wat queasy/misselijk.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:11:04 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221550219
Pfff, hoe nerveus kan je ergens voor zijn! :D Maar hij zit erin!
Het prikje stelde niks voor (duh... ik ben plasmadonornaalden gewend :D ), maar nu ga ik me natuurlijk bij alles afvragen wat ik voel! :D

SPOILER: gezeik over misselijkheid en angst
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:26:40 #160
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221550301
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:11 schreef BE het volgende:
Het prikje stelde niks voor (duh... ik ben plasmadonornaalden gewend :D ), maar nu ga ik me natuurlijk bij alles afvragen wat ik voel! :D

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg de tip van een ervaringsdeskundige in de familie om er niet te veel mee bezig te zijn in je hoofd.
Juist omdat je bang bent misselijk te worden kan je door die stress misselijk worden. Doe wat je normaal ook doet. Afleiding in je hoofd zoeken.
Succes!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:40:22 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221550428
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 19:26 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik kreeg de tip van een ervaringsdeskundige in de familie om er niet te veel mee bezig te zijn in je hoofd.
Juist omdat je bang bent misselijk te worden kan je door die stress misselijk worden. Doe wat je normaal ook doet. Afleiding in je hoofd zoeken.
Succes!
Ja, dat snap ik hoor, niet te veel mee bezig zijn idd.
Komt vast goed. Maar ik vind het wel wat. :D :+

[ Bericht 25% gewijzigd door BE op 11-08-2026 20:02:24 ]
pi_221550700
quote:

Spannend *O*

Hoe laat hebben jullie geprikt?
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 20:22:04 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221550887
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 20:06 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Spannend *O*

Hoe laat hebben jullie geprikt?
Om 19u. De pen van mijn man komt morgen pas aan en eerst wilde ik wachten. Maar ik bedacht me ook dat het mss juist wel handiger was om niet tegelijk te prikken. Mochten we ons idd wat queasy voelen dan hoeft dat iig niet tegelijk te zijn. :+

Overigens hebben wij een pakjesbox en daar is onze dhl bezorger zo aan gewend dat die dus niet aangebeld heeft maar het pakje daarin gedaan heeft. :') Maar goed, gelukkig krijg je een miljoen mailtjes over dat ze onderweg zijn en als het eenmaal bezorg is, dus dat was uiteindelijk geen probleem. Pakje is daarna alsnog de koelkast in gegaan.
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:23:54 #164
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_221551655
quote:

Welke dosis heb je nu gekozen?
Prrrrr
  dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:04:05 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221552198
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 21:23 schreef mspoez het volgende:

[..]
Welke dosis heb je nu gekozen?
De voorgeschreven 2,5mg.
Ik wilde toch vandaag starten en had geen tijd en zin om me er zo in te verdiepen zoals jij gedaan hebt.
Ik ga dit gewoon proberen en als het echt enorm tegenvalt kan ik altijd nog terug.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 00:06:09 #166
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_221553008
Ik heb echt nooit enige bijwerking gehad, gek genoeg.
  woensdag 12 augustus 2026 @ 08:49:53 #167
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_221553585
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 22:04 schreef BE het volgende:

[..]
De voorgeschreven 2,5mg.
Ik wilde toch vandaag starten en had geen tijd en zin om me er zo in te verdiepen zoals jij gedaan hebt.
Ik ga dit gewoon proberen en als het echt enorm tegenvalt kan ik altijd nog terug.
Snap ik. Met begeleiding erbij gaat het vast goed komen!
Prrrrr
pi_221558518
Wordt het dan niet door een apotheek geleverd BE?

Ik krijg een tijdvak van de apotheek en dan komt er echt iemand die alleen voor de apotheek rijdt, helemaal zoń online omgeving met een foto van de bezorger enzo en dat je een nieuwe afspraak kunt maken als het toch niet uitkomt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 12 augustus 2026 @ 22:20:25 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221559181
Nee, gewoon met DHL in een enorme geisoleerde zak met icepacks erin.
pi_221560688
Wat apart joh en het is wel echt het echte medicijn?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_221560947
DP, hier stuurt de Nationale Apotheek het ook met DHL of PostNL mee.
pi_221560978
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 10:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat apart joh en het is wel echt het echte medicijn?
Hier hetzelfde. Apotheek via DHL in een gekoelde zak

Dit is van de eerste zending. Hier bewaar ik mijn gebruikte naaldjes in, want geen idee waar ik die moet laten.
SPOILER
Maar je ziet, gewoon van de apotheker
pi_221561005
En het is wel een echte wegovy pen. Als het een placebo zou zijn geweest dan was ik niet afgevallen :D

En dan had ik niet volgezeten en had ik nog steeds trek gehad in snoep, koek, chips etc _O-
pi_221561006
God, waarom is mijn afspraak dan altijd zo'n gedoe:D

Aan de andere kant eigenlijk wel lekker. Bezorging is hier, van welke bezorgdienst dan ook, compleet het wilde westen, dus eigenlijk wel fijn dat het hier gewoon daadwerkelijk een fysieke afspraak is, met zo'n kwetsbaar middel.
pi_221561015
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:35 schreef DarkNemesis. het volgende:
En het is wel een echte wegovy pen. Als het een placebo zou zijn geweest dan was ik niet afgevallen :D

En dan had ik niet volgezeten en had ik nog steeds trek gehad in snoep, koek, chips etc _O-
Nou ja je hebt natuurlijk wel echt een hele shady industrie met namaakmiddelen he. Niet alleen afvalmeds, maar alle drugs. De werkzame stof zit er in, maar de samenstelling is net anders en er is niet de strenge controle die op officiële medicatie wel is. Dus dat het werkt wil niet altijd zeggen dat het ook daadwerkelijk legit is.
pi_221561038
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:36 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Nou ja je hebt natuurlijk wel echt een hele shady industrie met namaakmiddelen he. Niet alleen afvalmeds, maar alle drugs. De werkzame stof zit er in, maar de samenstelling is net anders en er is niet de strenge controle die op officiële medicatie wel is. Dus dat het werkt wil niet altijd zeggen dat het ook daadwerkelijk legit is.
Het komt via de Nationale Apotheek, dus dat zit wel goed ;)
pi_221561079
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:36 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Dit komt gewoon van de apotheek.
En ben blij dat ik het via wellis (Wellis Pharmacy B.V.) doet.

Ik zit in een fb groep, en lees daar de meeste vreemde verhalen over yazen. Ik wilde daar eerst starten, maar vertrouwde het allemaal niet. Blijkbaar komen hun pennen niet uit de Benelux (of euro weet niet precies) en moeten ze zelf klikjes tellen.

Ik draai gewoon naar 0,50 mg en prikken maar :D

En bij Yazen mogen ze langer dan 6 weken met een pen doen. Terwijl mij is verteld dat een pen geopend niet lamger houdbaar is dan 6 weken :o

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkNemesis. op 13-08-2026 11:55:55 ]
pi_221561207
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:47 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
En ben blij dat ik het via wellis (

Wellis Pharmacy B.V.) doet.

Ik zit in een fb groep, en lees daar de meeste vreemde verhalen over yazen. Ik wilde daar eerst starten, maar vertrouwde het allemaal niet. Blijkbaar komen hun pennen niet uit de Benelux (of euro weet niet precies) en moeten ze zelf klikjes tellen.

En bij Yazen mogen ze langer dan 6 weken met een pen doen. Terwijl mij is verteld dat een pen geopend niet lamger houdbaar is dan 6 weken :o
Yazen ken ik alleen maar van naam dus verder geen idee bij, maar klikjes tellen is heel gebruikelijk. In verhouding is een hogere pen namelijk goedkoper dan een lagere pen en door met een hogere pen een lagere dosis te prikken bespaar je dus een beetje geld.

Ik ben in het begin zelf wel in de val getrapt van "sneller ophogen is beter". Achteraf had ik langer op .25 moeten blijven omdat ik daar ook nog enthousiast op afviel. Ik vond de stap naar .50 best heftig en zag in 1 keer naar 1.0 dus ook totaal niet zitten. Dus ik ben na .5 al klikjes gaan tellen en heb toen opgehoogd naar .75. Dan doe je dus weer langer met je .1 pen en dan ben je weer wat voordeliger uit.

Ik lees altijd dat je een goed gekoelde pen een stuk langer kunt gebruikend dan 6 weken. Als de vloeistof helder is, kun je hem nog gebruiken. Maar ik lees ook dat wanneer een pen NIET goed gekoeld is geweest, hij alsnog 56 dagen veilig te gebruiken is, dus dat komt dan weer overeen met die 6 weken...
  donderdag 13 augustus 2026 @ 12:13:54 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221561234
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
God, waarom is mijn afspraak dan altijd zo'n gedoe:D

Aan de andere kant eigenlijk wel lekker. Bezorging is hier, van welke bezorgdienst dan ook, compleet het wilde westen, dus eigenlijk wel fijn dat het hier gewoon daadwerkelijk een fysieke afspraak is, met zo'n kwetsbaar middel.
Ja, dat had ik ook wel liever gewild idd. Vooral omdat ze pakjes hier zelfs gewoon in de papierbak of achter de motor neerzetten (ER HANGT EEN PAKJESBOX BLINDE!!!!) :X

En, kleine slag om de arm, hier lijkt het 'men lijdt het meest van het lijden dat men vreest' enorm van toepassing te zijn. Bijna 48u na prikken en op wat vage hoofdpijn na eigenlijk nergens last van! *O*
Ik hou van het placebo-effect dat ik nu al bij de supermarkt denk 'laat ik het maar niet doen, zo zonde'. *O*
pi_221561247
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:13 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, dat had ik ook wel liever gewild idd. Vooral omdat ze pakjes hier zelfs gewoon in de papierbak of achter de motor neerzetten (ER HANGT EEN PAKJESBOX BLINDE!!!!) :X

En, kleine slag om de arm, hier lijkt het 'men lijdt het meest van het lijden dat men vreest' enorm van toepassing te zijn. Bijna 48u na prikken en op wat vage hoofdpijn na eigenlijk nergens last van! *O*
Ik hou van het placebo-effect dat ik nu al bij de supermarkt denk 'laat ik het maar niet doen, zo zonde'. *O*
*O*

nu je gestart bent kun je ook gewoon andere providers onderzoeken. Bmi clinic is volgens mij nog steeds de goedkoopste (maar het blijft een doolhof om het echt goed uit te zoeken, zelfs met vriend chat, dus ik hou me aanbevolen voor andere partijen :D ) én maakt een afspraak met je. (Of eik, maakt een afspraak VOOR je, maar die kun je verzetten als het niet uitkomt)
pi_221561252
O... en BE... dat is niet het placebo-effect, dat is gewoon de werking :D
pi_221561260
Ik heb overigens geen aandelen hoor, ik krijg alleen wel het rood voor mn ons-bin-zunnig-ogen van al die uitbuit praktijken :D Doet BMI clinic ook, maar die concurreren iig lekker op de prijs :D

Maar wat ik zeg, zodra ik een legitieme aanbieder vind die goedkoper is dan deze, ben ik daar ook weer weg.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 12:25:21 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221561288
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
O... en BE... dat is niet het placebo-effect, dat is gewoon de werking :D
:D Nog beter! _O_

quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb overigens geen aandelen hoor, ik krijg alleen wel het rood voor mn ons-bin-zunnig-ogen van al die uitbuit praktijken :D Doet BMI clinic ook, maar die concurreren iig lekker op de prijs :D

Maar wat ik zeg, zodra ik een legitieme aanbieder vind die goedkoper is dan deze, ben ik daar ook weer weg.
Ja, ik had van MsPoez idd ook al een linkje gekregen van een site waar het heel veel goedkoper was. :Y
pi_221561303
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:00 schreef mspoez het volgende:
Hier nog een tirzepatideprikker. Gestart op 15 juli, dosering 1mg per week. Huisarts vond het allemaal niet nodig. Ergens logisch want startBMI was 28,1. Vanwege prediabetes bij 2 nichtjes wil ik toch terug naar 23 ofzo en vanwege postmenopauzaliteit lukt dat niet met sporten en caloriebeperking. Dus heb ik zelf onderzoeken en studies gelezen en overal informatie gezocht. Dit topic was daarbij fijn voor de ervaringsdeskundigheid.

Morgen m'n 5e injectie dus, nu 4,1 kg kwijt. Ik koop "grijs", betaal 99¤ voor 20 mg kwikpen en 30¤ voor 50 naaldjes.
spuit je een merk (Mounjaro, Ozempic, ...) of spuit je een peptide van Tirzepatide?
pi_221561373
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
*O*

nu je gestart bent kun je ook gewoon andere providers onderzoeken. Bmi clinic is volgens mij nog steeds de goedkoopste (maar het blijft een doolhof om het echt goed uit te zoeken, zelfs met vriend chat, dus ik hou me aanbevolen voor andere partijen :D ) én maakt een afspraak met je. (Of eik, maakt een afspraak VOOR je, maar die kun je verzetten als het niet uitkomt)
Ik had gekeken bij bmi clinic.
Maar krijg error van een videogesprek _O-

Wellis is lekker anoniem. Telefonisch en chat :@
pi_221561386
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:38 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Ik had gekeken bij bmi clinic.
Maar krijg error van een videogesprek _O-

Wellis is lekker anoniem. Telefonisch en chat :@
Ik was allang blij dat ik er niet voor langs hoefde :D
  donderdag 13 augustus 2026 @ 13:44:50 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221561745
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:35 schreef DarkNemesis. het volgende:

Dat het niet de merkpen is, wil niet zeggen dat het middel er niet in zit, bij Liraglutide is de Vobexoryn nu bij sommige zorgverzekeraars het preferente middel, en die pen is absoluut waardeloos. De Saxenda pen is beduidend beter, maar het middel is primair hetzelfde, alleen de hulpstoffen verschillen mogelijk van het origineel (Saxenda).

Qua werking heb ik ook geen verschil gemerkt tussen Vobexoryn en Saxenda, alleen die Vobexoryn pen is echt misdadig slecht.
En grappig: ik heb het gecontroleerd bij de declaraties van de zorgverzekeraar, de Vobexoryn was niet goedkoper dan de Saxenda.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 augustus 2026 @ 13:52:17 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221561792
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:13 schreef BE het volgende:

[..]

Ik heb hier een keer een pakje (een boek, geen medicatie) op de grond aangetroffen naast de voordeur, kon kennelijk de brievenbus niet vinden ofzo.
Onze brievenbus is een enorme pakketbrievenbus :') :X

De meeste pakketbezorgers zijn wel heel blij met ons, los van het feit dat we vrijwel altijd thuis zijn als er een keer een handtekening nodig is, of de buren er niet zijn, kunnen ze het pakket 9 van de 10 keer gewoon in de pakketbrievenbus kwijt.

En ja, dat langs allemaal lekker eten lopen en denken van "Nah... niet nodig" dat is wel een enorme gamechanger.

SPOILER: Brievenbus

[ Bericht 4% gewijzigd door Leandra op 13-08-2026 14:08:10 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 13 augustus 2026 @ 14:09:35 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221561893
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 13:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat het niet de merkpen is, wil niet zeggen dat het middel er niet in zit, bij Liraglutide is de Vobexoryn nu bij sommige zorgverzekeraars het preferente middel, en die pen is absoluut waardeloos. De Saxenda pen is beduidend beter, maar het middel is primair hetzelfde, alleen de hulpstoffen verschillen mogelijk van het origineel (Saxenda).

Qua werking heb ik ook geen verschil gemerkt tussen Vobexoryn en Saxenda, alleen die Vobexoryn pen is echt misdadig slecht.
En grappig: ik heb het gecontroleerd bij de declaraties van de zorgverzekeraar, de Vobexoryn was niet goedkoper dan de Saxenda.
Inkoopprijs voor de zorgverzekeraar kan wel anders zijn, onzichtbaar voor jou
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 13 augustus 2026 @ 14:12:43 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221561910
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 14:09 schreef Molo het volgende:

[..]
Inkoopprijs voor de zorgverzekeraar kan wel anders zijn, onzichtbaar voor jou
Mijn zorgverzekeraar heeft godzijdank nog geen preferent medicijn, dus ik zie de declaratie van de apotheek bij de zorgverzekeraar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 13 augustus 2026 @ 14:14:03 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221561918
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 14:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mijn zorgverzekeraar heeft godzijdank nog geen preferent medicijn, dus ik zie de declaratie van de apotheek bij de zorgverzekeraar.
Ah! Ja het kan idd goed verschillen
En ik vind er allemaal wat van, maar ja, systeem systeem ;(
  donderdag 13 augustus 2026 @ 14:14:43 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221561927
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb hier een keer een pakje (een boek, geen medicatie) op de grond aangetroffen naast de voordeur, kon kennelijk de brievenbus niet vinden ofzo.

De meeste pakketbezorgers zijn wel heel blij met ons, los van het feit dat we vrijwel altijd thuis zijn als er een keer een handtekening nodig is, of de buren er niet zijn, kunnen ze het pakket 9 van de 10 keer gewoon in de pakketbrievenbus kwijt.

En ja, dat langs allemaal lekker eten lopen en denken van "Nah... niet nodig" dat is wel een enorme gamechanger.

Mooi ding! Wij hebben een losse box en nieuwe pakketbezorgers moeten we ook vaak uitleggen hoe dit werkt, ondanks bordje wat we erbij hebben gezet _O-
  donderdag 13 augustus 2026 @ 14:18:25 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221561959
Overigens, als mijn zorgverzekeraar wel een preferent medicijn gaat hanteren en dat Vobexoryn gaat zijn, dan denk ik dat ik overstap op een semaglutide die ik maar eens per week hoef te prikken in plaats van de dagelijkse liraglutide.
Dan maar zelf betalen.

Maar ik verwacht dat de huisarts dan wel specifiek Saxenda gaat voorschrijven, want ik heb het gebruik van die Vobexoryn pen al eens voorgedaan.

Hoe dan ook: als het zo ver komt dan zien we wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221563223
Vandaag eerste keer 1mg (ozempic) gedaan. Merk dat mijn eetlust nu echt totaal weg is. Ook een klein beetje misselijk. Geen gewicht, want de weegschaal waarmee ik mijn gewicht meet staat in Amsterdam en daar ben ik niet.

P.S. Mijn slaap apneu is ondertussen drastisch aan het verbeteren; gisteren zat ik op 0,7 verstoringen per uur. Dat is ver onder de diagnose grens en echt ongelooflijk veel minder dan de 55 waarmee ik begon.

[ Bericht 33% gewijzigd door HiZ op 13-08-2026 15:57:16 ]
pi_221564210
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 11:47 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
En ben blij dat ik het via wellis (Wellis Pharmacy B.V.) doet.

Ik gebruik het via Yazen, ben er tevreden over. Je hebt contact met een arts via een chat niet telefonisch. En mijn medicatie heeft gewoon een Nederlandse verpakking en komt van de nationale apotheek.
  donderdag 13 augustus 2026 @ 18:46:12 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221564545
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

:o Srsly, die foto! :D
pi_221564808
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 13:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Same. Maar wel veel blauwe plekken met vebexoryn. Omdat de pen zo ruk is vrees ik. Kan het ook alleen met mijn voorkeurshand bedienen, saxenda ging beide. (Als ik van plek wilde wisselen)
  donderdag 13 augustus 2026 @ 19:34:07 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221564884
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 18:46 schreef BE het volgende:

[..]
:o Srsly, die foto! :D
Ja :')
En het is ook niet zo dat de buren net zo'n huis hebben maar wel een brievenbus, er staan zowel links, als rechts als tegenover ons totaal andere huizen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 13 augustus 2026 @ 19:38:23 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221564915
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 19:21 schreef SophiaLoren het volgende:

[..]
Same. Maar wel veel blauwe plekken met vebexoryn. Omdat de pen zo ruk is vrees ik. Kan het ook alleen met mijn voorkeurshand bedienen, saxenda ging beide. (Als ik van plek wilde wisselen)
Ik heb met de Saxenda ook nog wel blauwe plekken, maar ik heb pas een doosje 4mm naalden gekregen en die gebruik ik nu op m'n benen en die zien er tenminste niet meer uit alsof ik door een paard getrapt ben.
Ik prik sowieso iedere dag op een andere plek.

SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_221565076
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2026 12:00 schreef mspoez het volgende:
Hier nog een tirzepatideprikker. Gestart op 15 juli, dosering 1mg per week. Huisarts vond het allemaal niet nodig. Ergens logisch want startBMI was 28,1. Vanwege prediabetes bij 2 nichtjes wil ik toch terug naar 23 ofzo en vanwege postmenopauzaliteit lukt dat niet met sporten en caloriebeperking. Dus heb ik zelf onderzoeken en studies gelezen en overal informatie gezocht. Dit topic was daarbij fijn voor de ervaringsdeskundigheid.

Morgen m'n 5e injectie dus, nu 4,1 kg kwijt. Ik koop "grijs", betaal 99¤ voor 20 mg kwikpen en 30¤ voor 50 naaldjes.
Zou je mij ook een PB willen sturen?
  donderdag 13 augustus 2026 @ 22:14:29 #201
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_221566477
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 15:47 schreef HiZ het volgende:
Vandaag eerste keer 1mg (ozempic) gedaan. Merk dat mijn eetlust nu echt totaal weg is. Ook een klein beetje misselijk. Geen gewicht, want de weegschaal waarmee ik mijn gewicht meet staat in Amsterdam en daar ben ik niet.

P.S. Mijn slaap apneu is ondertussen drastisch aan het verbeteren; gisteren zat ik op 0,7 verstoringen per uur. Dat is ver onder de diagnose grens en echt ongelooflijk veel minder dan de 55 waarmee ik begon.
:o 55 verstoringen per uur? Ik neem aan dat je je nu dan enorm beter voelt overdag?
pi_221567426
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 22:14 schreef Ceviche het volgende:

[..]
:o 55 verstoringen per uur? Ik neem aan dat je je nu dan enorm beter voelt overdag?
Absoluut. Er was een periode dat ik nauwelijks normaal kon functioneren. Ik was permanent doodmoe en had geen enkel incasseringsvermogen. Ik explodeerde om helemaal niks. Ik vertrouwde mezelf ook niet achter het stuur van mijn auto.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 08:00:26 #203
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_221567735
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 12:28 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
spuit je een merk (Mounjaro, Ozempic, ...) of spuit je een peptide van Tirzepatide?
Dat laatste.
Prrrrr
pi_221567853
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 17:49 schreef MommyD het volgende:

[..]
Ik gebruik het via Yazen, ben er tevreden over. Je hebt contact met een arts via een chat niet telefonisch. En mijn medicatie heeft gewoon een Nederlandse verpakking en komt van de nationale apotheek.
Ja dit lees ik dus op Facebook....
SPOILER
Dus ja dan ga je twijfelen he _O-
Tot nu toe tevreden met wellis. Maar iets goedkoper zou fijn zijn
pi_221568423
Ik heb weer even nagevraagd bij chat, voor mijn voorwaarden (geen abonnements-- of ondersteuningskosten, de daadwerkelijke medicatie (geen research chemicals), geleverd door een NL arts ism een Nederlandse apotheek, zonder de mogelijkheid een los recept te krijgen, blijft (lijkt te blijven moet ikzeggen) BMI clinic voor nu de goedkoopste.

Ik vind vooral het rekenen van die abonnements/ondersteuningskosten stuitend. Elke kliniek die het ism een arts voorschrijft geeft de mogelijkheid vragen te stellen en klachten te bespreken. En wanneer er echt iets misgaat moet je alsnog gewoon je eigen huisarts of 112 bellen. Dus waar betaal ik dan voor?

Bij thuisapotheek is 2mg met recept 217 euro, bij BMI clinic 309 (als ik er 3 bestel), 267 euro cashen op 1 recept... ik vind het schandalig :´(
pi_221569913
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 10:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb weer even nagevraagd bij chat, voor mijn voorwaarden (geen abonnements-- of ondersteuningskosten, de daadwerkelijke medicatie (geen research chemicals), geleverd door een NL arts ism een Nederlandse apotheek, zonder de mogelijkheid een los recept te krijgen, blijft (lijkt te blijven moet ikzeggen) BMI clinic voor nu de goedkoopste.

Ik vind vooral het rekenen van die abonnements/ondersteuningskosten stuitend. Elke kliniek die het ism een arts voorschrijft geeft de mogelijkheid vragen te stellen en klachten te bespreken. En wanneer er echt iets misgaat moet je alsnog gewoon je eigen huisarts of 112 bellen. Dus waar betaal ik dan voor?

Bij thuisapotheek is 2mg met recept 217 euro, bij BMI clinic 309 (als ik er 3 bestel), 267 euro cashen op 1 recept... ik vind het schandalig :´(
Ja het is ook schandalig. Moet gewoon normaal te verkrijgen zijn via de dokter en dan de apotheek. Jammer dat dat niet kan.

Maar ja nederland he. :{
pi_221570734
Ik krijg wel via de huisarts (Mounjaro). Ik ben er echt heel blij mee dat dat kan, want andes is het echt heel erg duur.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:09:39 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_221570816
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:52 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Ja het is ook schandalig. Moet gewoon normaal te verkrijgen zijn via de dokter en dan de apotheek. Jammer dat dat niet kan.

Maar ja nederland he. :{
Nou idd, al is het maar dat je het zelf betaalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:26:14 #209
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_221571226
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 04:47 schreef HiZ het volgende:

[..]
Absoluut. Er was een periode dat ik nauwelijks normaal kon functioneren. Ik was permanent doodmoe en had geen enkel incasseringsvermogen. Ik explodeerde om helemaal niks. Ik vertrouwde mezelf ook niet achter het stuur van mijn auto.
Klinkt zo bekend en dan had ik nog maar 26 stops per uur. Ik had altijd ruzie met mijn CPAP-apparaat, dus daar kwam ik ook niet verder mee. Heb altijd na een uur of twee mijn masker afgezet, zonder dat ik het doorhad.

Nu met 10kg minder merk ik al een wereld van verschil. Weet niet hoeveel stops ik nog heb, maar ik slaap echt wel beter volgens mij want heb veeeeel meer energie dan eerst.
pi_221571715
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 15:26 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Klinkt zo bekend en dan had ik nog maar 26 stops per uur. Ik had altijd ruzie met mijn CPAP-apparaat, dus daar kwam ik ook niet verder mee. Heb altijd na een uur of twee mijn masker afgezet, zonder dat ik het doorhad.

Nu met 10kg minder merk ik al een wereld van verschil. Weet niet hoeveel stops ik nog heb, maar ik slaap echt wel beter volgens mij want heb veeeeel meer energie dan eerst.
Het was voor mij ook zoeken. Zowel cpap als maskers gewisseld. Resmed en een masker met neus kussentjes was voor mij de oplossing.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:38:04 #211
346653 Ceviche
pi_221571891
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 14:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou idd, al is het maar dat je het zelf betaalt.
Sommige huisartsen doen dat wel, maar de een is er makkelijker in dan de ander.
pi_221584667
Waar bewaren jullie de pen?
Ik in de koelkastdeur.

Maar nu blijkt dat niet te mogen :?
pi_221584862
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 12:22 schreef DarkNemesis. het volgende:
Ik in de koelkastdeur.

Groentela
  zondag 16 augustus 2026 @ 13:19:21 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221585106
quote:
Ik in de koelkastdeur.

Oh, ik ook in de deur.
Er stond op de verpakking dat je zowel in als uit de koelkast mocht bewaren en verder geen aanwijzingenz
pi_221585541
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 13:19 schreef BE het volgende:

[..]
Oh, ik ook in de deur.
Er stond op de verpakking dat je zowel in als uit de koelkast mocht bewaren en verder geen aanwijzingenz
Ja lag eerste in groente fruit la
Maar heb tegenwoordig zoveel groente en fruit dat het niet meer past _O-
pi_221585644
Die +2 van na de vakantie, is nu weg met -3kg! *O* *O* *O*
pi_221585652
quote:
Ik in de koelkastdeur.

Ik vind dat zo raar. Ik las het ook hoor, dat je het beter niet in de deur kunt laten. Maar zo vaak gaat de deur nou ook weer niet open en dicht dat er enorme tempertuursverschillen kunnen optreden.
pi_221586202
quote:
Ik in de koelkastdeur.

Ik in de koelkast, maar in zo'n reisboxje.
  zondag 16 augustus 2026 @ 18:04:56 #219
346653 Ceviche
pi_221587597
Ik bewaar het wel in de koelkastdeur.
  zondag 16 augustus 2026 @ 18:09:22 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221587623
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 14:08 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]
Ik vind dat zo raar. Ik las het ook hoor, dat je het beter niet in de deur kunt laten. Maar zo vaak gaat de deur nou ook weer niet open en dicht dat er enorme tempertuursverschillen kunnen optreden.
Oh, is dat het, ik vroeg me al af waarom het zou zijn.

Bij mij is de groentela wat vochtig altijd, dat vind ik niet zo'n fijn idee met dat tasje eromheen. Of ligt ie bij jullie zonder tasje... nu het zo typ bedenk ik me dat ineens! :D
pi_221587991
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 14:07 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Die +2 van na de vakantie, is nu weg met -3kg! *O* *O* *O*
Lekker *O*
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 14:08 schreef Flipperkast_007 het volgende:

[..]
Ja dit dus :D
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 15:05 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik in de koelkast, maar in zo'n reisboxje.
Ja bij mij zit het in dat wellis etuitje :D
pi_221587996
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 18:09 schreef BE het volgende:

[..]
Oh, is dat het, ik vroeg me al af waarom het zou zijn.

Bij mij is de groentela wat vochtig altijd, dat vind ik niet zo'n fijn idee met dat tasje eromheen. Of ligt ie bij jullie zonder tasje... nu het zo typ bedenk ik me dat ineens! :D
Ja met tasje erom heen.

Hoe gaat het met je? Merk je al iets?
  zondag 16 augustus 2026 @ 19:04:21 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221588042
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 18:53 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Ja met tasje erom heen.

Hoe gaat het met je? Merk je al iets?
Ja, ik dacht placebo-effect maar DP zei al dat het gewoon echt het effect van de prik kan zijn.
Dit schreef ik vanmorgen naar een vriendin:
Nou, zo’n bang als ik ervoor was zo blij ben ik vooralsnog ermee!
Er zit toch echt al verschil in hoe ik me voel. Regelmatig na het avondeten dacht ik: pot B&J halen! Nu helemaal niet! 😮
Gisteren om 20:45 uur keken we elkaar aan, het tijdstip waarop we normaliter nog even snel naar de supermarkt gegaan zouden zijn, ik voor ijs en hij voor wijn en we zeiden echt allebei ‘nou, dat hoeft eigenlijk helemaal niet.’ ❤
Vanmorgen op de weegschaal de eerste kilo eraf, dat is natuurlijk alleen maar vocht, dat weet ik, maar het is toch een kilo vocht bij me had.
Zo blij dat ik bijna denk: kom maar op met die prik dinsdag! 😅
  zondag 16 augustus 2026 @ 19:13:54 #224
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221588113
Ha wat leuk om te horen @BE!
pi_221588461
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:04 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, ik dacht placebo-effect maar DP zei al dat het gewoon echt het effect van de prik kan zijn.
Dit schreef ik vanmorgen naar een vriendin:
Nou, zo’n bang als ik ervoor was zo blij ben ik vooralsnog ermee!
Er zit toch echt al verschil in hoe ik me voel. Regelmatig na het avondeten dacht ik: pot B&J halen! Nu helemaal niet! 😮
Gisteren om 20:45 uur keken we elkaar aan, het tijdstip waarop we normaliter nog even snel naar de supermarkt gegaan zouden zijn, ik voor ijs en hij voor wijn en we zeiden echt allebei ‘nou, dat hoeft eigenlijk helemaal niet.’ ❤
Vanmorgen op de weegschaal de eerste kilo eraf, dat is natuurlijk alleen maar vocht, dat weet ik, maar het is toch een kilo vocht bij me had.
Zo blij dat ik bijna denk: kom maar op met die prik dinsdag! 😅
Ow wat fijn *O*
Ik was de eerste week 2,3 kilo kwijt.
Zal wel vocht zijn geweest. Maar toch lekker :@
  zondag 16 augustus 2026 @ 22:11:59 #226
346653 Ceviche
pi_221589518
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 20:02 schreef DarkNemesis. het volgende:

[..]
Ow wat fijn *O*
Ik was de eerste week 2,3 kilo kwijt.
Zal wel vocht zijn geweest. Maar toch lekker :@
Ik geloof dat het iets was als: suikers in het lichaam worden opgeslagen als glycogeen, en dat glycogeen houdt veel vocht vast, als je afvalt wordt als eerste het glycogeen aangesproken, en als je die kwijtraakt raak je daarom ook dat extra vocht kwijt en daarom gaat het begin altijd snel qua kilo's.
En lege darmen.
pi_221590775
Deze week 400 gram afgevallen. Totaal nu 6,2 kilo in 6 weken.

Had verwacht 1 kilo per week. Jaja dat is het gemiddelde nu, maar dat komt omdat ik 2 keer een week had van 2 kilo. Maar goed. Er is weer wat af, beter dan niks. :@
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:20:44 #228
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_221591207
Een pond per week is netjes toch. Ik ben 3 ons zwaarder dan vorige week maar ik vermoed dat dat meer met slecht voor mezelf zorgen te maken heeft dan met eten. Gebakken feta eten (lekker maar erg zout), festival tot laat met 30k stapjes, tienhonderd keer per nacht wakker worden door de kittens... Volgende week weer beter.
Totaal nu alsnog -4,3 sinds 15 juli.
Prrrrr
  maandag 17 augustus 2026 @ 09:40:46 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_221591408
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 07:23 schreef DarkNemesis. het volgende:
Deze week 400 gram afgevallen. Totaal nu 6,2 kilo in 6 weken.

Had verwacht 1 kilo per week. Jaja dat is het gemiddelde nu, maar dat komt omdat ik 2 keer een week had van 2 kilo. Maar goed. Er is weer wat af, beter dan niks. :@
6 kilo in zes weken is echt wel heel netjes! :Y Ik zou er voor tekenen hoor. Maar ik snap ook wel wat je zegt over die verwachtingen. :Y
pi_221591957
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:20 schreef mspoez het volgende:
Een pond per week is netjes toch. Ik ben 3 ons zwaarder dan vorige week maar ik vermoed dat dat meer met slecht voor mezelf zorgen te maken heeft dan met eten. Gebakken feta eten (lekker maar erg zout), festival tot laat met 30k stapjes, tienhonderd keer per nacht wakker worden door de kittens... Volgende week weer beter.
Totaal nu alsnog -4,3 sinds 15 juli.
Ja is ook niet slecht natuurlijk.
En ben ook wel blij, maar sommige gaan best snel en dan denk je, was dat bij mij ook maar zo.

Kittens O+

Ik ben zaterdag efteling geweest, weinig gedronken, 26000 stappen....
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 09:40 schreef BE het volgende:

[..]
6 kilo in zes weken is echt wel heel netjes! :Y Ik zou er voor tekenen hoor. Maar ik snap ook wel wat je zegt over die verwachtingen. :Y
Ja vriendin van mij viel 1 tot 1,5 kilo per week af, en is nu een jaar gestopt en het is er nog steeds af. Dus beetje andere hoop gehad. Maar ja ieder lichaam is anders natuurlijk :)

Moest vandaag de keuze maken ophogen of niet. Ben 2 keer misselijk geweest vorige week, aan het begin. Dus toch besloten om op te horen naar 1 mg. Ik kan altijd nog 2 weken 0,50 doen door klikjes te tellen. En de levering daarna uit te stellen. Dus even kijken hoe ik mij voel deze week.
  maandag 17 augustus 2026 @ 11:26:18 #231
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_221592731
Bij heel veel mensen gaat het de eerste maanden helemaal niet zo hard hoor.
Het verschilt dus heel erg per persoon. En eerlijk? Als je zou kunnen kiezen kan je beter iets langzamer gaan ivm loszittend vel en spiermassaverlies.

Dit alles is niet van horen zeggen maar van mij zelf als snel afvallende ervaringsdeskundige.
Dus geen paniek als het niet zo snel gaat, of zelfs even lijkt te stoppen (plateau)

[ Bericht 2% gewijzigd door ondeugend op 17-08-2026 11:49:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')