quote:Op donderdag 13 augustus 2026 15:47 schreef HiZ het volgende:
Vandaag eerste keer 1mg (ozempic) gedaan. Merk dat mijn eetlust nu echt totaal weg is. Ook een klein beetje misselijk. Geen gewicht, want de weegschaal waarmee ik mijn gewicht meet staat in Amsterdam en daar ben ik niet.
P.S. Mijn slaap apneu is ondertussen drastisch aan het verbeteren; gisteren zat ik op 0,7 verstoringen per uur. Dat is ver onder de diagnose grens en echt ongelooflijk veel minder dan de 55 waarmee ik begon.
Absoluut. Er was een periode dat ik nauwelijks normaal kon functioneren. Ik was permanent doodmoe en had geen enkel incasseringsvermogen. Ik explodeerde om helemaal niks. Ik vertrouwde mezelf ook niet achter het stuur van mijn auto.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:14 schreef Ceviche het volgende:
[..]55 verstoringen per uur? Ik neem aan dat je je nu dan enorm beter voelt overdag?
Dat laatste.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:28 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
spuit je een merk (Mounjaro, Ozempic, ...) of spuit je een peptide van Tirzepatide?
Ja dit lees ik dus op Facebook....quote:Op donderdag 13 augustus 2026 17:49 schreef MommyD het volgende:
[..]
Ik gebruik het via Yazen, ben er tevreden over. Je hebt contact met een arts via een chat niet telefonisch. En mijn medicatie heeft gewoon een Nederlandse verpakking en komt van de nationale apotheek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ja dan ga je twijfelen he
Tot nu toe tevreden met wellis. Maar iets goedkoper zou fijn zijn
Ja het is ook schandalig. Moet gewoon normaal te verkrijgen zijn via de dokter en dan de apotheek. Jammer dat dat niet kan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb weer even nagevraagd bij chat, voor mijn voorwaarden (geen abonnements-- of ondersteuningskosten, de daadwerkelijke medicatie (geen research chemicals), geleverd door een NL arts ism een Nederlandse apotheek, zonder de mogelijkheid een los recept te krijgen, blijft (lijkt te blijven moet ikzeggen) BMI clinic voor nu de goedkoopste.
Ik vind vooral het rekenen van die abonnements/ondersteuningskosten stuitend. Elke kliniek die het ism een arts voorschrijft geeft de mogelijkheid vragen te stellen en klachten te bespreken. En wanneer er echt iets misgaat moet je alsnog gewoon je eigen huisarts of 112 bellen. Dus waar betaal ik dan voor?
Bij thuisapotheek is 2mg met recept 217 euro, bij BMI clinic 309 (als ik er 3 bestel), 267 euro cashen op 1 recept... ik vind het schandalig :´(
Nou idd, al is het maar dat je het zelf betaalt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:52 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Ja het is ook schandalig. Moet gewoon normaal te verkrijgen zijn via de dokter en dan de apotheek. Jammer dat dat niet kan.
Maar ja nederland he.
Klinkt zo bekend en dan had ik nog maar 26 stops per uur. Ik had altijd ruzie met mijn CPAP-apparaat, dus daar kwam ik ook niet verder mee. Heb altijd na een uur of twee mijn masker afgezet, zonder dat ik het doorhad.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 04:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Absoluut. Er was een periode dat ik nauwelijks normaal kon functioneren. Ik was permanent doodmoe en had geen enkel incasseringsvermogen. Ik explodeerde om helemaal niks. Ik vertrouwde mezelf ook niet achter het stuur van mijn auto.
Het was voor mij ook zoeken. Zowel cpap als maskers gewisseld. Resmed en een masker met neus kussentjes was voor mij de oplossing.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 15:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klinkt zo bekend en dan had ik nog maar 26 stops per uur. Ik had altijd ruzie met mijn CPAP-apparaat, dus daar kwam ik ook niet verder mee. Heb altijd na een uur of twee mijn masker afgezet, zonder dat ik het doorhad.
Nu met 10kg minder merk ik al een wereld van verschil. Weet niet hoeveel stops ik nog heb, maar ik slaap echt wel beter volgens mij want heb veeeeel meer energie dan eerst.
Sommige huisartsen doen dat wel, maar de een is er makkelijker in dan de ander.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou idd, al is het maar dat je het zelf betaalt.
Groentelaquote:Op zondag 16 augustus 2026 12:22 schreef DarkNemesis. het volgende:
Waar bewaren jullie de pen?
Ik in de koelkastdeur.
Maar nu blijkt dat niet te mogen
Oh, ik ook in de deur.quote:Op zondag 16 augustus 2026 12:22 schreef DarkNemesis. het volgende:
Ik in de koelkastdeur.
Ja lag eerste in groente fruit laquote:Op zondag 16 augustus 2026 13:19 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, ik ook in de deur.
Er stond op de verpakking dat je zowel in als uit de koelkast mocht bewaren en verder geen aanwijzingenz
Ik vind dat zo raar. Ik las het ook hoor, dat je het beter niet in de deur kunt laten. Maar zo vaak gaat de deur nou ook weer niet open en dicht dat er enorme tempertuursverschillen kunnen optreden.quote:Op zondag 16 augustus 2026 12:22 schreef DarkNemesis. het volgende:
Ik in de koelkastdeur.
Ik in de koelkast, maar in zo'n reisboxje.quote:Op zondag 16 augustus 2026 12:22 schreef DarkNemesis. het volgende:
Ik in de koelkastdeur.
Oh, is dat het, ik vroeg me al af waarom het zou zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:08 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Ik vind dat zo raar. Ik las het ook hoor, dat je het beter niet in de deur kunt laten. Maar zo vaak gaat de deur nou ook weer niet open en dicht dat er enorme tempertuursverschillen kunnen optreden.
Lekkerquote:Op zondag 16 augustus 2026 14:07 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Die +2 van na de vakantie, is nu weg met -3kg!![]()
![]()
Ja dit dusquote:Op zondag 16 augustus 2026 14:08 schreef Flipperkast_007 het volgende:
[..]
Ik vind dat zo raar. Ik las het ook hoor, dat je het beter niet in de deur kunt laten. Maar zo vaak gaat de deur nou ook weer niet open en dicht dat er enorme tempertuursverschillen kunnen optreden.
Ja bij mij zit het in dat wellis etuitjequote:Op zondag 16 augustus 2026 15:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik in de koelkast, maar in zo'n reisboxje.
Ja met tasje erom heen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:09 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, is dat het, ik vroeg me al af waarom het zou zijn.
Bij mij is de groentela wat vochtig altijd, dat vind ik niet zo'n fijn idee met dat tasje eromheen. Of ligt ie bij jullie zonder tasje... nu het zo typ bedenk ik me dat ineens!
Ja, ik dacht placebo-effect maar DP zei al dat het gewoon echt het effect van de prik kan zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:53 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Ja met tasje erom heen.
Hoe gaat het met je? Merk je al iets?
Ow wat fijnquote:Op zondag 16 augustus 2026 19:04 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, ik dacht placebo-effect maar DP zei al dat het gewoon echt het effect van de prik kan zijn.
Dit schreef ik vanmorgen naar een vriendin:
Nou, zo’n bang als ik ervoor was zo blij ben ik vooralsnog ermee!
Er zit toch echt al verschil in hoe ik me voel. Regelmatig na het avondeten dacht ik: pot B&J halen! Nu helemaal niet! 😮
Gisteren om 20:45 uur keken we elkaar aan, het tijdstip waarop we normaliter nog even snel naar de supermarkt gegaan zouden zijn, ik voor ijs en hij voor wijn en we zeiden echt allebei ‘nou, dat hoeft eigenlijk helemaal niet.’ ❤
Vanmorgen op de weegschaal de eerste kilo eraf, dat is natuurlijk alleen maar vocht, dat weet ik, maar het is toch een kilo vocht bij me had.
Zo blij dat ik bijna denk: kom maar op met die prik dinsdag! 😅
Ik geloof dat het iets was als: suikers in het lichaam worden opgeslagen als glycogeen, en dat glycogeen houdt veel vocht vast, als je afvalt wordt als eerste het glycogeen aangesproken, en als je die kwijtraakt raak je daarom ook dat extra vocht kwijt en daarom gaat het begin altijd snel qua kilo's.quote:Op zondag 16 augustus 2026 20:02 schreef DarkNemesis. het volgende:
[..]
Ow wat fijn
Ik was de eerste week 2,3 kilo kwijt.
Zal wel vocht zijn geweest. Maar toch lekker
6 kilo in zes weken is echt wel heel netjes!quote:Op maandag 17 augustus 2026 07:23 schreef DarkNemesis. het volgende:
Deze week 400 gram afgevallen. Totaal nu 6,2 kilo in 6 weken.
Had verwacht 1 kilo per week. Jaja dat is het gemiddelde nu, maar dat komt omdat ik 2 keer een week had van 2 kilo. Maar goed. Er is weer wat af, beter dan niks.
Ja is ook niet slecht natuurlijk.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:20 schreef mspoez het volgende:
Een pond per week is netjes toch. Ik ben 3 ons zwaarder dan vorige week maar ik vermoed dat dat meer met slecht voor mezelf zorgen te maken heeft dan met eten. Gebakken feta eten (lekker maar erg zout), festival tot laat met 30k stapjes, tienhonderd keer per nacht wakker worden door de kittens... Volgende week weer beter.
Totaal nu alsnog -4,3 sinds 15 juli.
Ja vriendin van mij viel 1 tot 1,5 kilo per week af, en is nu een jaar gestopt en het is er nog steeds af. Dus beetje andere hoop gehad. Maar ja ieder lichaam is anders natuurlijkquote:Op maandag 17 augustus 2026 09:40 schreef BE het volgende:
[..]
6 kilo in zes weken is echt wel heel netjes!Ik zou er voor tekenen hoor. Maar ik snap ook wel wat je zegt over die verwachtingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |