Toen was het eigenlijk alleen goed tegen Spanje en Chili. Tegen Australië en Mexico flink gezwijnd en 0-0 tegen Costa Rica dat op het laatst nog bijna de winnende maakte.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:45 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Yup, denk maar terug aan 2014, toen hadden we Sneijder, Robben en Van Persie en die stonden op.
We hebben geen TOPspelers en juist die maken altijd het verschil.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben prima spelers, maar tijd dat er eens in de staf professionele stappen gemaakt worden, ik snap daadwerkelijk niet dat we een uitstekend plan hebben bij bijna alle Olympische sporten, maar dat we op gebied van voetbal maar zo blijven aanmodderen met amateurs, altijd maar terugvallen op oud voetballers met het idee dat die verstand van sport hebben? Waarom? Ga nou eens kijken hoe we dat met Hockey, Schaatsen, Baanwielrennen doen en wees nou eens niet zo stront eigenwijs.
Een tactiek met 2 middenvelders is per definitie achterlijkquote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:45 schreef Pedroso het volgende: Laten we eerlijk zijn, dit Oranje is een paar klassen minder dan eerdere generaties. Tactiek was prima te billijken maar je moet ook durven ingrijpen als je niet aan voetballen toekomt.
En ook dat is juist een van de redenen waarom dat afwachtende, uiterst verdedigende voetbal niet werkt. 120 minuten lang de boel potdicht houden lukt je niet zonder die hoge kwaliteit. Een goal scoren, mede vanuit een gunstige toevalligheid en minuut waar het net even uitzonderlijk lekker loopt, dat kunnen de meeste kwalificerende landen wel. De kwaliteit om een wedstrijd volledig dicht te zetten hebben maar zeer weinig teams. De nul bij de tegenstander houden is moeilijker dan +1 op je eigen deel van het scorebord.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
We hebben geen topkwaliteit meer, ligt niet alleen aan Koeman.
Dit dus. ik pin dit alle op schijtlijster Koeman.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:47 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Een tactiek met 2 middenvelders is per definitie achterlijk
Sinds Robben gewoon geen topper meer voorin. Heel pijnlijk. En dan levert Gapko echt nog wel.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
We hebben geen TOPspelers en juist die maken altijd het verschil.
Ik meende dat Nederland nog eens van Frankrijk had gewonnen de afgelopen 2 jaar?quote:
Aan gakpo lag het niet echt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Sinds Robben gewoon geen topper meer voorin. Heel pijnlijk. En dan levert Gapko echt nog wel.
Nederland was tegen Costa Rica toen wel veel beter. Verder vond ik dat toen ook geen geweldig team, maar had Van Gaal wel het maximale eruit gehaald. En je had aanvallend wel 'n paar hele goede spelers die beslissend konden zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toen was het eigenlijk alleen goed tegen Spanje en Chili. Tegen Australië en Mexico flink gezwijnd en 0-0 tegen Costa Rica dat op het laatst nog bijna de winnende maakte.
Als Nederland zich dan weet te kwalificerenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach weet je, van de 48 landen worden er 47 geen kampioen. En afgezien van wat lollerploegjes als Curacao, Kaapverdie en Schotland gaat vrijwel iedereen teleurgesteld naar huis uiteindelijk. Tot over vier jaar maar weer
Nee dat bedoel ik. Maar is ook geen top. Vond hem vandaag wel heel slecht trouwens, maar er speelt ook nogal wat.quote:
Voor Zuid-Afrika, Canada, Paraguay en Kaapverdië is het toernooi nu al geslaagd. Wellicht voor DR Congo, Ghana, Bosnië en Australië ook al wel.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach weet je, van de 48 landen worden er 47 geen kampioen. En afgezien van wat lollerploegjes als Curacao, Kaapverdie en Schotland gaat vrijwel iedereen teleurgesteld naar huis uiteindelijk. Tot over vier jaar maar weer
Over vier jaar staat er niet veel beters dan nu, vrees ik.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Gakpo haalt het maximale uit zichzelf en levert, vele malen meer dan die drol van een memvis. Het is subtop, geen wereldtop.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Sinds Robben gewoon geen topper meer voorin. Heel pijnlijk. En dan levert Gapko echt nog wel.
Dat schijn je niet te kunnen trainen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:50 schreef RipCity het volgende:
Die aanloop van Summerville. Zo kan Je toch niet schieten
Ja, dit vooral. Alsof de KNVB bonzen het handtekeningenboekje waar ze 40 jaar geleden mee rondliepen, nog niet vol hebben.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben prima spelers, maar tijd dat er eens in de staf professionele stappen gemaakt worden, ik snap daadwerkelijk niet dat we een uitstekend plan hebben bij bijna alle Olympische sporten, maar dat we op gebied van voetbal maar zo blijven aanmodderen met amateurs, altijd maar terugvallen op oud voetballers met het idee dat die verstand van sport hebben? Waarom? Ga nou eens kijken hoe we dat met Hockey, Schaatsen, Baanwielrennen doen en wees nou eens niet zo stront eigenwijs.
Oh eens hoor, daar heb je met een halve finale gewoon heel goed gepresteerd. Maar Sneijder was toen in matige doen. Het was wel het beste toernooi van Bert Perzik. Robben nog altijd goed, maar niet zo goed als 2008 of 2010.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland was tegen Costa Rica toen wel veel beter. Verder vond ik dat toen ook geen geweldig team, maar had Van Gaal wel het maximale eruit gehaald. En je had aanvallend wel 'n paar hele goede spelers die beslissend konden zijn.
Dat laatste is er nu niet en wel Koeman.
Wel humor dat ie die rellen moet duiden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:49 schreef TAmaru het volgende:
Nog even een Marokkaan die het journaal mag presenteren. Zo zien we maar weer hoe we op alle vlakken keihard genaaid worden.
Ik moest hier keihard om lachen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:49 schreef TAmaru het volgende:
Nog even een Marokkaan die het journaal mag presenteren. Zo zien we maar weer hoe we op alle vlakken keihard genaaid worden.
Bert Perzikquote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh eens hoor, daar heb je met een halve finale gewoon heel goed gepresteerd. Maar Sneijder was toen in matige doen. Het was wel het beste toernooi van Bert Perzik. Robben nog altijd goed, maar niet zo goed als 2008 of 2010.
Goeie post.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:48 schreef Dr_Flash het volgende:
EN hij werkt tenminste.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:51 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Wel humor dat ie die rellen moet duiden.
Al is hij wel de enige die oprecht kan beweren dat hij al zijn energie tijdens de wedstrijd al uitgerend heeft.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:50 schreef RipCity het volgende:
Dat zei Snoeks bij de 1-1 tegen Spanje.quote:
Nee maar het ventje toonde wel ballen itt Vurgul.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:50 schreef RipCity het volgende:
Sterker nog, voetballers hebben over het algemeen niet de allerhoogste intelligentie.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is er met die hele kweekvijver gebeurd? Is de aanwas zo afgenomen de afgelopen 20 jaar of is het klaarstomen voor topvoetbal zoveel slechter geworden?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er is ook geen aanvallend toptalent voor de komende jaren nee. Al kan er over 4 jaar iemand staan die nu nog totaal niet geleverd heeft.
Dat snap ik wel jaquote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben sowieso wel voor kleinere landen (want goed voor het voetbal) die ver komen. Daar reken ik België en de VS voetbaltechnisch overigens ook onder.
Maar die zullen het toernooi wel niet gaan winnen, dat zal wel gewoon een land zijn dat hem al ooit won.
Ja leuk maar zonder talent kom je nergens.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Sterker nog, voetballers hebben over het algemeen niet de allerhoogste intelligentie.
In het voetbal zijn er nog zeer grote stappen te zetten. Kijk maar eens naar het wielrennen hoe het daar gaat met strategie, trainingen, visualisaties, voeding, koeling, etc.
Nee dat denk ik ook niet. En dan zal het wel weer best goed gaan en mss komen ze dan een rondje verder en dan moeten ze in de 8e finales tegen eoa top-20 ploeg en dan wordt het weer strafschoppen en liggen ze er weer uit. Dat zijn zo van die wetmatigheden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Over vier jaar staat er niet veel beters dan nu, vrees ik.
Of motor sportquote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Sterker nog, voetballers hebben over het algemeen niet de allerhoogste intelligentie.
In het voetbal zijn er nog zeer grote stappen te zetten. Kijk maar eens naar het wielrennen hoe het daar gaat met strategie, trainingen, visualisaties, voeding, koeling, etc.
Meeste winst valt momenteel halen met een nieuwe coach die wel tactisch vernuft heeft.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er is ook geen aanvallend toptalent voor de komende jaren nee. Al kan er over 4 jaar iemand staan die nu nog totaal niet geleverd heeft.
De enige aanvallende speler die heeft gevochten voor de bal.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:53 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee maar het ventje toonde wel ballen itt Vurgul.
Je hebt ze nu toch in de studio.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:53 schreef TAmaru het volgende:
Zo, na het Oranjenieuws gaan we weer vrolijk verder met het bashen van Israël op de NPO
Tuurlijk wel, alle sites spreken al jaren over de supertalenten van Ajax die er elk jaar schijnen te zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Over vier jaar staat er niet veel beters dan nu, vrees ik.
Als je materiaal niet top is moet je een goede tacticus hebben ja. Beter de pingels nemen helpt ook, daar schort het ook wel te vaak aan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:54 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Meeste winst valt momenteel halen met een nieuwe coach die wel tactisch vernuft heeft.
Zelfs het EK 2000 was minder slecht dan vandaag.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je materiaal niet top is moet je een goede tacticus hebben ja. Beter de pingels nemen helpt ook, daar schort het ook wel te vaak aan.
Wat een onzin. :’) alsof ze hadden gewonnen indien ze elkaar niet konden luchten of zien.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Slappe hap, daarom liggen ze er dus ook uit.
Ik geloof daar niet zo in, de meeste spelers zijn technisch/fysiek prima in staat om op hoog niveau te acteren en het gaat erom dat je een team zo voorbereid dat ze dat op juiste moment doen, dit is gewoon falen omdat men op begeleidings niveau onderpresteert. Ik heb het net al genoemd, maar als je niet eens een 3e keeper kan meenemen vanwege budgetair beleid, waarom stuur je dan alsnog een elftal? Dit kan toch niet, ik bezoek graag korfbal en daar heeft men zelfs op lager niveau dan de topklasse bijvoorbeeld een video analyst, en bij het Nederland Voetbal team kunnen we geen 3e keeper meenemen, we zijn toch geen fucking Tanzania?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:47 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
We hebben geen TOPspelers en juist die maken altijd het verschil.
Een deel van die stilstand in het (Nederlandse) voetbal komt bij mij altijd erg over als een vasthouden aan decennia oude dogma's. Vaak omdat er midden/eind vorige eeuw er ooit wellicht eens een kern van waarheid in zat.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Foebal, gewoon foebal.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Een deel van die stilstand in het (Nederlandse) voetbal komt bij mij altijd erg over als een vasthouden aan decennia oude dogma's. Vaak omdat er midden/eind vorige eeuw er ooit wellicht eens een kern van waarheid in zat.
Vind het sowieso krankzinnig dat als je geboren en getogen bent in land X, dat je dan vervolgens alsnog voor land Y kunt 'kiezen'.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Ben wel benieuwd na die Marokanen de komende jaren. Steeds meer talent. Een Yamal had ook voor hun gekozen als die wist hoe goed ze zouden zijn. Dan hadden ze gewoon Hakimi en Yamal bohhh. En steeds meer zullen nu voor hun kiezen vanuit Europa, nu ze kunnen ballen.
In het kortbal doen twee landen mee ofzoquote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet zo in, de meeste spelers zijn technisch/fysiek prima in staat om op hoog niveau te acteren en het gaat erom dat je een team zo voorbereid dat ze dat op juiste moment doen, dit is gewoon falen omdat men op begeleidings niveau onderpresteert. Ik heb het net al genoemd, maar als je niet eens een 3e keeper kan meenemen vanwege budgetair beleid, waarom stuur je dan alsnog een elftal? Dit kan toch niet, ik bezoek graag korfbal en daar heeft men zelfs op lager niveau dan de topklasse bijvoorbeeld een video analyst, en bij het Nederland Voetbal team kunnen we geen 3e keeper meenemen, we zijn toch geen fucking Tanzania?
Dat ging over een vierde keeper, wat ook gewoon nonsens was.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik geloof daar niet zo in, de meeste spelers zijn technisch/fysiek prima in staat om op hoog niveau te acteren en het gaat erom dat je een team zo voorbereid dat ze dat op juiste moment doen, dit is gewoon falen omdat men op begeleidings niveau onderpresteert. Ik heb het net al genoemd, maar als je niet eens een 3e keeper kan meenemen vanwege budgetair beleid, waarom stuur je dan alsnog een elftal? Dit kan toch niet, ik bezoek graag korfbal en daar heeft men zelfs op lager niveau dan de topklasse bijvoorbeeld een video analyst, en bij het Nederland Voetbal team kunnen we geen 3e keeper meenemen, we zijn toch geen fucking Tanzania?
Alsof die voetballers gaan luisteren naar een oud-volleyballer of zo.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dit vooral. Alsof de KNVB bonzen het handtekeningenboekje waar ze 40 jaar geleden mee rondliepen, nog niet vol hebben.
Dat ben ik met je eens, maar dat gaat wel gebeuren. Want 2 paspoorten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:58 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Vind het sowieso krankzinnig dat als je geboren en getogen bent in land X, dat je dan vervolgens alsnog voor land Y kunt 'kiezen'.
Dat kiezen zou de FIFA wel eens aan banden mogen leggen. Over de hele internationale sport wat mij betreft zelfs.
Ja supermarkten zijn enorm zielig.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind het vooral zo zielig voor de supermarkten
Precies, zo'n Murphy 4 jaar terug is gewoon uitgelachen en terecht.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof die voetballers gaan luisteren naar een oud-volleyballer of zo.
Nederlandse koppigheid en halsstarrigheid aan het vasthouden aan technologische/tactische stilstand. Want he, dat hadden Rinus en Johan ook niet nodig, ofzo.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus je wil alles terugschroeven naar waar je bent geboren speel je ook voor, anders maar niet?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:58 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Vind het sowieso krankzinnig dat als je geboren en getogen bent in land X, dat je dan vervolgens alsnog voor land Y kunt 'kiezen'.
Dat kiezen zou de FIFA wel eens aan banden mogen leggen. Over de hele internationale sport wat mij betreft zelfs.
Ayyoub Bouaddi schijnt ook wel een serieus talent te zijnquote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Ben wel benieuwd na die Marokanen de komende jaren. Steeds meer talent. Een Yamal had ook voor hun gekozen als die wist hoe goed ze zouden zijn. Dan hadden ze gewoon Hakimi en Yamal bohhh. En steeds meer zullen nu voor hun kiezen vanuit Europa, nu ze kunnen ballen.
Klopt, dat soort spelers zijn er nu allemaal niet. Gakpo is op z'n best een subtopper. Onder van Marwijk en Van Gaal deed de rest van het team ook gewoon wat ze moesten doen. Lijkt nu allemaal een stuk slapper te zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh eens hoor, daar heb je met een halve finale gewoon heel goed gepresteerd. Maar Sneijder was toen in matige doen. Het was wel het beste toernooi van Bert Perzik. Robben nog altijd goed, maar niet zo goed als 2008 of 2010.
Wel lullig voor Curacao.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:00 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dus je wil alles terugschroeven naar waar je bent geboren speel je ook voor, anders maar niet?
Ik heb helaas ook geen perfecte oplossing, maar puur omdat je via je ouders een dubbel paspoort hebt en dan kunt kiezen voor een land vind ik in de basis erg vreemd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:00 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dus je wil alles terugschroeven naar waar je bent geboren speel je ook voor, anders maar niet?
Enig idee wie Bert Perzik is?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt, dat soort spelers zijn er nu allemaal niet. Gakpo is op z'n best een subtopper. Onder van Marwijk en Van Gaal deed de rest van het team ook gewoon wat ze moesten doen. Lijkt nu allemaal een stuk slapper te zijn.
Zo werkt het niet helaas. Er zijn afspraken en een tactiek. Kleine aanpassingen kunnen wel, maar ze kunnen niet ineens op dat veld geheel hun eigen plan trekkenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:00 schreef Saekerhett het volgende:
Maar dat niemand binnen het veld ook zegt tegen elkaar van: “Hey jongens, vijf man achterin werkt niet, eentje door naar het middenveld dat overlopen wordt…”
Dan ben je dus afhankelijk van de coach… die er dan ook niks mee doet.
Tja, dan is het mission inpossible.
Ja nou dat maakt het nog erger dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:58 schreef Caland het volgende:
[..]
In het kortbal doen twee landen mee ofzo
Die spelen toch nooit meer een WK.quote:
Het feit dat het om een budgetaire kwestie gaat zegt genoeg, komop zeg.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:59 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat ging over een vierde keeper, wat ook gewoon nonsens was.
Op topniveau zijn de verschillen heel klein en komt alles op de details aan, op het veld....
Bij het wielrennen camoufleert VDP veel voor Nederland. En ook daar ben je wel afhankelijk van enkele uitzonderlijke talenten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
VDV is toch een kutje die nog nooit de boel heeft omgezet in het veld.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:00 schreef Saekerhett het volgende:
Maar dat niemand binnen het veld ook zegt tegen elkaar van: “Hey jongens, vijf man achterin werkt niet, eentje door naar het middenveld dat overlopen wordt…”
Dan ben je dus afhankelijk van de coach… die er dan ook niks mee doet.
Tja, dan is het mission inpossible.
Dat werd vroeger nog wel eens gedaan, Feyenoord won er nog een UEFA cup mee omdat Bosvelt, Van Hooijdonk en Van Wonderen Bertje nauwelijks serieus namen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:02 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zo werkt het niet helaas. Er zijn afspraken en een tactiek. Kleine aanpassingen kunnen wel, maar ze kunnen niet ineens op dat veld geheel hun eigen plan trekken
Heb je het dan over de gehele voetballerij of alleen met het WK?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:01 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik heb helaas ook geen perfecte oplossing, maar puur omdat je via je ouders een dubbel paspoort hebt en dan kunt kiezen voor een land vind ik in de basis erg vreemd.
Hohoh sluit 128 landen niet uitquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die spelen toch nooit meer een WK.
De geluiden uit het vroegere jeugdwalhalla van Ajax zijn al jaren zorgwekkend.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat is er met die hele kweekvijver gebeurd? Is de aanwas zo afgenomen de afgelopen 20 jaar of is het klaarstomen voor topvoetbal zoveel slechter geworden?
Gehele internationale sport zelfs.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:03 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Heb je het dan over de gehele voetballerij of alleen met het WK?
Nee, daar zijn ze te laf voor. Je hebt geen leider die zegt: "Ok stop. Leuk, Ronald, met je vijf verdedigers, maar we gaan het nu zo en zo doen, zoals we in de groepsfase ook deden."quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:02 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zo werkt het niet helaas. Er zijn afspraken en een tactiek. Kleine aanpassingen kunnen wel, maar ze kunnen niet ineens op dat veld geheel hun eigen plan trekken
Ja als dat hele team hetzelfde plan gaat uitvoeren. Maar dan moet je wel goede leiders op het veld hebben staan en moeten ze allemaal weten dat ze van tactiek veranderen. Zie ik nu alleen niet echt meer zo snel gebeuren helaas.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat werd vroeger nog wel eens gedaan, Feyenoord won er nog een UEFA cup mee omdat Bosvelt, Van Hooijdonk en Van Wonderen Bertje nauwelijks serieus namen.
Nergens leiderschap te bekennen idd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:04 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ja als dat hele team hetzelfde plan gaat uitvoeren. Maar dan moet je wel goede leiders op het veld hebben staan en moeten ze allemaal weten dat ze van tactiek veranderen. Zie ik nu alleen niet echt meer zo snel gebeuren helaas.
Toen Yamal voor Spanje koos was Marokko al vierde geworden op het WK.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Het zijn geen pursenalities.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, daar zijn ze te laf voor. Je hebt geen leider die zegt: "Ok stop. Leuk, Ronald, met je vijf verdedigers, maar we gaan het nu zo en zo doen, zoals we in de groepsfase ook deden."
Dan kunnen ze ook niet meer doorgroeien als ze echt een talent zijn en het voetbal in eigen land bagger is.quote:
Je hebt een paspoort van dat land, dus dan mag je er spelen. Of zou Guus Til voor Zambia moeten spelen?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:58 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Heeft die wel spijt van als je alles een beetje volgt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toen Yamal voor Spanje koos was Marokko al vierde geworden op het WK.
Die Johan die altijd weg liep voor verantwoordelijkheden?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Nederlandse koppigheid en halsstarrigheid aan het vasthouden aan technologische/tactische stilstand. Want he, dat hadden Rinus en Johan ook niet nodig, ofzo.
Hoezo niet? Als je talent hebt speel je 9 vd 10 keer bij een goede club en die vaardigheden neem je ook weer mee naar de nationale ploeg.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:05 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dan kunnen ze ook niet meer doorgroeien als ze echt een talent zijn en het voetbal in eigen land bagger is.
In elk geval niet genoeg om het te kantelen nee.quote:
Klopt, het Nederlands voetbal is al jaren stil aan het staan, aartsconservatief en heeft alle nieuwe ontwikkelingen gemist.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Een deel van die stilstand in het (Nederlandse) voetbal komt bij mij altijd erg over als een vasthouden aan decennia oude dogma's. Vaak omdat er midden/eind vorige eeuw er ooit wellicht eens een kern van waarheid in zat.
Laptopje opstarten, mooi vroeg beginnen, mooi vroeg eindigen en dan vanavond lekker onderuitgezakt Ivoorkust - Noorwegen en Frankrijk - Zweden kijken zonder enige stress of spanning.quote:
Ik denk niet dat je me begrijptquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:06 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Hoezo niet? Als je talent hebt speel je 9 vd 10 keer bij een goede club en die vaardigheden neem je ook weer mee naar de nationale ploeg.
Als je gewoon je kwaliteiten benut rol je die berbers gewoon op. Altijd dat spelen als angsthazen tegen een wat grotere ploeg dan een zweden of zwitserland.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, het Nederlands voetbal is al jaren stil aan het staan, aartsconservatief en heeft alle nieuwe ontwikkelingen gemist.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:04 schreef RamboDirk het volgende:
https://youtube.com/shorts/7nG8Tv0PIlQ?is=CjPafPXKRnM0Bcxe
Een gevoelschets @:zipportal
Dat was echt wel een hele vervelende. Dat toernooi hadden we zo dik kunnen en moeten winnen, in eigen huisquote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:56 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Zelfs het EK 2000 was minder slecht dan vandaag.
~"Ousmane, jij gaat gewoon je verdedigende werk doen en lopen zonder bal"quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, daar zijn ze te laf voor. Je hebt geen leider die zegt: "Ok stop. Leuk, Ronald, met je vijf verdedigers, maar we gaan het nu zo en zo doen, zoals we in de groepsfase ook deden."
Ik zeg ook niet dat het nooit zou mogen. Alleen als je tot je 18e in Nederland hebt gewoond, hier bent geboren, alle jeugd hebt doorlopen hier en dan voor bijvoorbeeld Marokko kiest blijf ik dat merkwaardig vinden. Puur vanuit sportief oogpunt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt een paspoort van dat land, dus dan mag je er spelen. Of zou Guus Til voor Zambia moeten spelen?
Ik vind strafvervolging eigenlijk wel op z'n plaats hier. Landverraad is zeker hard te maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:09 schreef OmniRocket het volgende:
Koeman hoeft niet meer in Nederland te komen. Hij gaat maar lekker in Barcelona wonen.
Ik was met zijn houding lang niet altijd happy, maar zijn boodschap was altijd wel duidelijk: we doen het op mijn manier en anders niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die Johan die altijd weg liep voor verantwoordelijkheden?
Klopt, ik zie mezelf tijdens ieder toernooi hier zo'n beetje hetzelfde verhaaltje herhalen: De Nederlandse voetbalcultuur is veel te verdedigend en gericht op het vermijden van risico's ten koste van alles en pas als we dat onderkennen kan er wat veranderen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:09 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Als je gewoon je kwaliteiten benut rol je die berbers gewoon op. Altijd dat spelen als angsthazen tegen een wat grotere ploeg dan een zweden of zwitserland.
Nog niet zo lang geleden werd je gewoon onthoofd, ik mis die tijden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind strafvervolging eigenlijk wel op z'n plaats hier. Landverraad is zeker hard te maken.
Nationaal dwingend referendum invoeren, en dat dan aangrijpen om via de KNVB de bondscoach te vervangen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind strafvervolging eigenlijk wel op z'n plaats hier. Landverraad is zeker hard te maken.
Ziyech had gewoon voor NL gekozen als Van Basten hem had opgeroepen hoor. Maar toen was die mad, zoals wel vaker bij Marokanen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:10 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het nooit zou mogen. Alleen als je tot je 18e in Nederland hebt gewoond, hier bent geboren, alle jeugd hebt doorlopen hier en dan voor bijvoorbeeld Marokko kiest blijf ik dat merkwaardig vinden. Puur vanuit sportief oogpunt.
Maar het mag nu, dus zoals bijvoorbeeld Ziyech dat wilde en hij voelt dat zo, zou ik het als ik hem was ook doen.
Je ziet toch alleen Marokko aanvallen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:13 schreef GGMM het volgende:
Kut Nos vond het blijkbaar niet nodig al een samenvatting online te zetten.
Ja,jammer.
En Frank werd ECHT gefileerd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:10 schreef DobbyDobby het volgende:
Ik kan er nog steeds niet bij dat dit laffer voetbal was dan onder Drank de Boer.
Nooit verwacht.
Vroeger was het nog veel wilder, Di Stefano Speelde voor Argentinie, Colombia en Spanjequote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:10 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het nooit zou mogen. Alleen als je tot je 18e in Nederland hebt gewoond, hier bent geboren, alle jeugd hebt doorlopen hier en dan voor bijvoorbeeld Marokko kiest blijf ik dat merkwaardig vinden. Puur vanuit sportief oogpunt.
Maar het mag nu, dus zoals bijvoorbeeld Ziyech dat wilde en hij voelt dat zo, zou ik het als ik hem was ook doen.
Niet echt optimus prime materiaal al wil ie het zo graag.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:15 schreef DobbyDobby het volgende:
Kutje van Dijk die ook weer geen penel neemt.....![]()
![]()
Zo klaar met die vent. Samen met Koeman bedanken voor bewezen diensten.
Ik vroeg eigenlijk of je het voor heel de voetbal wereld bedoelde. En ik kreeg het idee dat je dat ook bedoelde. (Misschien begreep ik op dat punt jou niet).quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:11 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dat kan. Kun je het iets toelichten?
Bedanken voor welke diensten?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:15 schreef DobbyDobby het volgende:
Kutje van Dijk die ook weer geen penel neemt.....![]()
![]()
Zo klaar met die vent. Samen met Koeman bedanken voor bewezen diensten.
Weet ik, maar dat zijn randzaken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:14 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ziyech had gewoon voor NL gekozen als Van Basten hem had opgeroepen hoor. Maar toen was die mad, zoals wel vaker bij Marokanen.
Nou nou Bobske. Was niet altijd slecht.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bedanken voor welke diensten?
Hij schijnt bij Liverpool zo goed te zijn ofzo. Ik heb het in NL ook nooit gezien. Maar inmiddels is het echt slecht. Bij Liverpool ook trouwens.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bedanken voor welke diensten?
Daar is ook best iets voor te zeggen hoor.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden werd je gewoon onthoofd, ik mis die tijden.
Onder Altijd Blind was het ook zo geweldigquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:10 schreef DobbyDobby het volgende:
Ik kan er nog steeds niet bij dat dit laffer voetbal was dan onder Drank de Boer.
Nooit verwacht.
Het gaat mij dus puur om het voetbal voor het nationale elftal. Absoluut niet om clubvoetbal.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:16 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik vroeg eigenlijk of je het voor heel de voetbal wereld bedoelde. En ik kreeg het idee dat je dat ook bedoelde. (Misschien begreep ik op dat punt jou niet).
Wat ik daarna bedoelde is het verschil tussen clubvoetbal en interlandvoetbal. Als je bij beide alleen voor clubs of het land mag spelen waar je bent geboren dan is dat, of kan dat, behoorlijk beperkend zijn voor de getalenteerde voetballer die per ongeluk in een land geboren is waar het niveau niet zo hoog is. Dan kan je geen carrière meer maken.
Nu kunnen spelers uit kleine landen zich ontwikkelen en als je dat zou terugbrengen niet meer.
Toen had Marokko ook nog niet de status die ze nu hebben. Als je nu zo'n geval hebt, dan zou die speler gewoon voor Marokko kiezen, ook al hangt Koeman vroeg aan de lijn voor een kwalificatiewedstrijdje tegen Gibraltar.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:14 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ziyech had gewoon voor NL gekozen als Van Basten hem had opgeroepen hoor. Maar toen was die mad, zoals wel vaker bij Marokanen.
Kun je nagaan. Is er in ieder geval iets verbeterd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vroeger was het nog veel wilder, Di Stefano Speelde voor Argentinie, Colombia en Spanje
Ja tuurlijk. Ze hebben niks met ons en alles met Marokko. Dat is wat ik zei, steeds meer goeie spelers uit Europa kiezen daar nu voor.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toen had Marokko ook nog niet de status die ze nu hebben. Als je nu zo'n geval hebt, dan zou die speler gewoon voor Marokko kiezen, ook al hangt Koeman vroeg aan de lijn voor een kwalificatiewedstrijdje tegen Gibraltar.
Het zou volgens mij al heel wat schelen als elke Oranje speler gevraagd zou worden of ze denken dat het Nederlands elftal vervloekt is / bovennatuurlijke pech heeft mbt penalty's. Of ze denken dat "slechte penaltyreeksen er nou eenmaal bij horen" voor Nederland.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:17 schreef OmniRocket het volgende:
10 strafschoppenseries, 2 gewonnen. Zelfs Engeland is beter.
Lekker voor jequote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:13 schreef GGMM het volgende:
Kut Nos vond het blijkbaar niet nodig al een samenvatting online te zetten.
Ja,jammer.
Ah dan begrepen we elkaar verkeerd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:18 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Het gaat mij dus puur om het voetbal voor nationale elftal. Absoluut niet om clubvoetbal.
Duitsers en Nederlanders drinken allebei graag bier.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:10 schreef vul_maar_in het volgende:
Haha en wij lachen om die Duitsers...
Klopt!quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:22 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ah dan begrepen we elkaar verkeerd.![]()
De keuze wordt nu toch meestal gemaakt voordat een speler definitief aan een nationaal elftal is verbonden. Daarna ligt die keuze in de meeste gevallen toch vast?
Of heb ik iets gemist
Genoeg ijzersterke aanvallers in Engeland uit de periode 18-22 die als je ze zou vragen naar de moeilijkste verdediger om tegen te spelen, ze Van Dijk zouden noemen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:18 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hij schijnt bij Liverpool zo goed te zijn ofzo. Ik heb het in NL ook nooit gezien. Maar inmiddels is het echt slecht. Bij Liverpool ook trouwens.
Misselijkmakend. Die trap na ook. Je zou maar iemand doodschoppen. En dan die kut lach nog van de filmer.quote:
Die linkse naïviteit vind ik ontzettend onaantrekkelijk altijd, jij niet? Kan ze er nog zo goed uit zien.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:24 schreef TAmaru het volgende:
Annabelle is wel echt zo'n meisje dat al haar hele leven op Groenlinks stemt en dat ook zal blijven doen na deze reportage in de Schilderswijk
Wel jammer want verder is ze echt een gigantisch lekker ding
Type dame dat als ze in de gevangenis als bewaarder zou worden besneden pikkies af zou zuigen buiten het zicht van de camera.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:26 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Die linkse naïviteit vind ik ontzettend onaantrekkelijk altijd, jij niet? Kan ze er nog zo goed uit zien.
Ga maar weer porno kijken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Type dame dat als ze in de gevangenis als bewaarder zou worden besneden pikkies af zou zuigen buiten het zicht van de camera.
Eh I don't follow.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Type dame dat als ze in de gevangenis als bewaarder zou worden besneden pikkies af zou zuigen buiten het zicht van de camera.
Pics?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:24 schreef TAmaru het volgende:
Annabelle is wel echt zo'n meisje dat al haar hele leven op Groenlinks stemt en dat ook zal blijven doen na deze reportage in de Schilderswijk
Ik kom vrijwillig niet binnen 50 meter van zulke mensen om kotsneigingen te onderdrukken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:26 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Die linkse naïviteit vind ik ontzettend onaantrekkelijk altijd, jij niet? Kan ze er nog zo goed uit zien.
Google annabelle zandbergenquote:
en iedereen maar zeggen dat ik rustig moest doenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 02:17 schreef vul_maar_in het volgende:
Dat Marokko is zo opgehemeld dat die schele boer erin is gaan geloven. Wonnen nipt van de schotten en tegen Haiti was ook geflatteerd.
Pleur toch op domme melkmuil...JE BENT GEEN TACTISCH GENIE.
Ik probeer dat dan toch met stevige seks en een paar goedgemikte liefkozende tikken te corrigeren. Dat is me al wel eens gelukt, maar meestal niet nee.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:26 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Matige tetten.quote:
Wat ben jij ontzettend stoerquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik probeer dat dan toch met stevige seks en een paar goedgemikte liefkozende tikken te corrigeren. Dat is me al wel eens gelukt, maar meestal niet nee.
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:32 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik probeer dat dan toch met stevige seks en een paar goedgemikte liefkozende tikken te corrigeren. Dat is me al wel eens gelukt, maar meestal niet nee.
DIe pist em vol.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:36 schreef TweedeKlum het volgende:
Fallentijn gaat de azijnfles helemaal leegdrinken.![]()
![]()
Valentijnquote:
Ik geniet zo van die podcast, die zuurheid is ongekend. Zal ze missen.quote:
Ik ben na uitschakeling van Japan nu ook wel voor Noorwegen jaquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nou, hopen dat Noorwegen ver komt dan.
Nee daar moet het vooral gezellig blijven. Hoe oppervlakkiger hoe beter.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Valentijn
Zo'n gast moet je eigenlijk altijd bij elke voor- en nabeschouwing in de studio hebben
Hij zegt wat wij allemaal zeiden en ik voorop.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Valentijn
Zo'n gast moet je eigenlijk altijd bij elke voor- en nabeschouwing in de studio hebben
En het is 100% de waarheid. Tenminste iemand die niet wat laffe woordjes prevelt en alles met de mantel der liefde bedekt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Valentijn
iets met klokken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Fallentijn is geweldig, als je met die 3-1 wereldkampioen wordt zou hij gelijk beginnen over het feit dat je de nul niet hebt gehouden. dat is echt een talent.![]()
![]()
En hecke ook vanwege z'n inzet voor het land. Speelt wel voor z'n vaderlandquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:43 schreef RamboDirk het volgende:
Pluim voor Summerville, Verbruggen, Weghorst, Koopmeiners, Vd Ven.
De rest TROEP.
Doorselecteren.
Koeman uitschrijven bij de bond.
Nooit meer over hebben.
Inderdaad, vooral geen lastige of vervelende vragen stellen en vooral voorkomen dat de heren voetballers en trainer boos worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee daar moet het vooral gezellig blijven. Hoe oppervlakkiger hoe beter.
Van hecke ook wel een 6jequote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:43 schreef RamboDirk het volgende:
De rest TROEP.
Doorselecteren.
Nooit meer over hebben.
Akkoord. Sterke frontsoldaat.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:43 schreef RipCity het volgende:
[..]
En hecke ook vanwege z'n inzet voor het land. Speelt wel voor z'n vaderland
quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:44 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Zie NWS / Onrust in Schilderswijk na zege van Marokko op, waterkanon
Doen ze ook niet, die hebben vannacht gewerkt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:44 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze zo vroeg op stonden joh in de Schilderswijk.
Speelt voor God, Arnemuiden en familie, in die volgorde.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:43 schreef RipCity het volgende:
[..]
En hecke ook vanwege z'n inzet voor het land. Speelt wel voor z'n vaderland
Grappig, dat zijn normaal de werktijden van dit soort types.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:44 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze zo vroeg op stonden joh in de Schilderswijk.
Probleem van Fallentijn is dat hij geen reet van voetbal snapt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Fallentijn is geweldig, als je met die 3-1 wereldkampioen wordt zou hij gelijk beginnen over het feit dat je de nul niet hebt gehouden. dat is echt een talent.![]()
![]()
Dat weerhoud toch niemand van een meningquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Probleem van Fallentijn is dat hij geen reet van voetbal snapt.
Joh, dat maakt geen reet uit, ik vind het een prachtige act.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Probleem van Fallentijn is dat hij geen reet van voetbal snapt.
Zuuuuuurrr. Zeker te hard in je reet gepakt door een Marokkaantje. Hemeltje zeg.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:49 schreef TAmaru het volgende:
Wat een spitsvondige grap. Die niks Freudiaans over je latente (of zuig je al pikken voor gucci) talenten blootlegt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:52 schreef Badada het volgende:
[..]
Zuuuuuurrr. Zeker te hard in je reet gepakt door een Marokkaantje. Hemeltje zeg.
Tijd voor vakidioot Heitinga.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:54 schreef GGMM het volgende:
We zijn nu wel eindelijk van die KUT Koeman af toch
@:psvcl gefeliciteerd
Van de Ven? Hahaquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:43 schreef RamboDirk het volgende:
De rest TROEP.
Doorselecteren.
Nooit meer over hebben.
Blijf positief.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:54 schreef GGMM het volgende:
We zijn nu wel eindelijk van die KUT Koeman af toch
@:psvcl gefeliciteerd
Dat wel als je naar de wedstrijd kijkt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:50 schreef pmponer het volgende:
O ja, gefeliciteerd Marokko, dik verdiend gewonnen.
Je zou em toch. De bedoeling is dat je er verdomme meer inschiet dan je van je keeper verwacht te houden. Walgelijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:58 schreef GGMM het volgende:
Het eerste wat die vette pad ook doet is beginnen over die strafschop die de keeper per ongeluk zelf in het goal tikt.
Alsof het daar mis ging.
Het was echt een hallucinant interview en daar vind ik Koeman dan juist wel geregeld een soort van sterk in.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:58 schreef GGMM het volgende:
Het eerste wat die vette pad ook doet is beginnen over die strafschop die de keeper per ongeluk zelf in het goal tikt.
Alsof het daar mis ging.
Kamervragen!quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:02 schreef GGMM het volgende:
'heel Nederland wilde dat we met 5 verdedigers gingen spelen'
Huh
Alleen Pieter BLACKEDquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:02 schreef GGMM het volgende:
'heel Nederland wilde dat we met 5 verdedigers gingen spelen'
Huh
Met droge ogen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:03 schreef Vjenne12345 het volgende:
Koeman kijkt positief terug op zijn strijdplan. Wat een drama
We kunnen ons zelf niets verwijtenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:03 schreef Vjenne12345 het volgende:
Roemloos afdruipen maar toch positief blijven. Je moet het maar kunnen. Wat een hol vat.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:03 schreef Vjenne12345 het volgende:
We hadden geen geluk, alleen maar pech.quote:
Die bal op de hak van Bartje, dan zit ook echt ALLES tegen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
We hadden geen geluk, alleen maar pech.
Pieter Zwart pakt 'm wel aanquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:06 schreef vul_maar_in het volgende:
Is er niemand met een beetje X bereik die die lul eens op zijn nummer kan zetten?
Koeman? Die boeit het terecht niet, zakken gevuld en door.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:06 schreef vul_maar_in het volgende:
Is er niemand met een beetje X bereik die die lul eens op zijn nummer kan zetten?
da's waar.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Koeman? Die boeit het terecht niet, zakken gevuld en door.
Je hebt de wedstrijd gezien neem ik hieruit opquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:58 schreef GGMM het volgende:
Alsof het daar mis ging.
Dat hoeft van mij niet, zou Slot heel graag bij Oranje willen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:06 schreef Makamba_ het volgende:
Is Advocaat al definitief weg bij Curaçao? Het is tijd om naar huis te komen voor zijn 4de termijn als bondscoach.
Enkel Dick kan ons nog redden.
Henk of Ali?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:09 schreef RamboDirk het volgende:
Ben wel benieuwd of mijn pakketje vandaag nog komt. Of dat HENK nog in bed ligt.
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te zien dat Van Dijk over zijn top is, en dat dit oranje een matig elftal was onder leiding van een bange coach.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:09 schreef Vjenne12345 het volgende:
Valentijn overigens wel grootendeels gelijk gekregen, dat dan weer wel.
O.a. Van Dijk en ons middenveld.
In ieder geval geen "wilt u overstappen" types aan de deur vandaagquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:09 schreef RamboDirk het volgende:
Ben wel benieuwd of mijn pakketje vandaag nog komt. Of dat HENK nog in bed ligt.
O zeker, maar de rest van de journalisten waren een stuk positiever.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:10 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te zien dat Van Dijk over zijn top is, en dat zit oranje een matig elftal was onder leiding van een bange coach.
Journalistiek is dood.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:11 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
O zeker, maar de rest van de journalisten waren een stuk positiever.
Hij kan met lieve, zachte woorden en geheel overtuigd van zichzelf heel ondermaats presteren. En is daar tevreden mee.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Precies zoals verwacht toch, eerste de beste fatsoenlijke tegenstander en het is klaar. Onder Koeman wint Nederland nooit topwedstrijden.
Weg met die vent en een boel spelers hoef je ook niet meer te selecteren, wat een troep.
Hopelijk ook einde voor al die abonnee-internationals die altijd mee mogen ook al spelen ze bij hun club al tijden als een krant (of helemaal niet)quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:15 schreef TweedeKlum het volgende:
Nooit meer Weghorst.![]()
Nooit meer memvis.
Je kunt lullen wat je wil maar die van Dijk zat dus drie keer mis bij een hoge kopbal; tegen Japan, Tunesie en Marokko. Timed volledig verkeerd en is zijn tegenstander helemaal kwijt. Klaar en verjongen die hap.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:11 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
O zeker, maar de rest van de journalisten waren een stuk positiever.
welke annabelle?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:24 schreef TAmaru het volgende:
En het alternatief voor Gakpo?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je kunt lullen wat je wil maar die van Dijk zat dus drie keer mis bij een hoge kopbal; tegen Japan, Tunesie en Marokko. Timed volledig verkeerd en is zijn tegenstander helemaal kwijt. Klaar en verjongen die hap.
En waarom stel je Gakpo op? Behalve dat doelpunt totaal niet gezien en dat is meer dan logisch gezien zijn situatie.
Brazilie hadden ze wel kunen hebben maar Marokko was echt een klasse beter in felheid, kracht en aanvallen vermogen. Koeman gaat zijn biezen pakken![]()
![]()
En altijd maar dat gezeik met die penalty's
Zandbergenquote:
Weghorst viel echt uitstekend in vandaag. Direct een belangrijke rol bij de 1-0, en ook zijn penalty zeer goed ingeschoten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:15 schreef TweedeKlum het volgende:
Nooit meer memvis.
Van Dijk heeft er nooit wat van gebakken in Oranje. Gakpo snap ik nog wel, situatie speelde ook tegen Tunesie. Voor wie zou je Gakpo passeren? Kom je echt op de lammen en blinden uit.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je kunt lullen wat je wil maar die van Dijk zat dus drie keer mis bij een hoge kopbal; tegen Japan, Tunesie en Marokko. Timed volledig verkeerd en is zijn tegenstander helemaal kwijt. Klaar en verjongen die hap.
En waarom stel je Gakpo op? Behalve dat doelpunt totaal niet gezien en dat is meer dan logisch gezien zijn situatie.
Brazilie hadden ze wel kunen hebben maar Marokko was echt een klasse beter in felheid, kracht en aanvallen vermogen. Koeman gaat zijn biezen pakken![]()
![]()
En altijd maar dat gezeik met die penalty's
Weghorst heeft eigenlijk gewoon naar zijn kunnen gepresteerd. Schiet al zijn penalties raak en was vandaag met het doorkoppen ook weer belangrijk. Gewoon prima.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:15 schreef TweedeKlum het volgende:
Nooit meer memvis.
Malenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
En het alternatief voor Gakpo?
Er is gewoon geen topper in de aanval. Gakpo en Malen is zo'n beetje het beste dat er is voor die posities.
meer dan dat heb ik hem ook niet zien doenquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:22 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Weghorst viel echt uitstekend in vandaag. Direct een belangrijke rol bij de 1-0, en ook zijn penalty zeer goed ingeschoten.
Als het na 120min. 1-1 staat kun je ook niet echt spreken van een fatsoenlijke tegenstander.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Precies zoals verwacht toch, eerste de beste fatsoenlijke tegenstander en het is klaar. Onder Koeman wint Nederland nooit topwedstrijden.
Weg met die vent en een boel spelers hoef je ook niet meer te selecteren, wat een troep.
Omdat hij eerst op de bank zat.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
meer dan dat heb ik hem ook niet zien doen
Verloor daarna wel ongeveer 24 keer de bal en al zijn duels, maar die act he. Wat een mooie act.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Weghorst heeft eigenlijk gewoon naar zijn kunnen gepresteerd. Schiet al zijn penalties raak en was vandaag met het doorkoppen ook weer belangrijk. Gewoon prima.
hij heeft 60 minuten gespeeld maar ik kan me niets van hem herinnerenquote:
We hebben ook niks beters vrees ikquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
En dat ligt dan aan hem?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:26 schreef TAmaru het volgende:
[..]
hij heeft 60 minuten gespeeld maar ik kan me niets van hem herinneren
Wat had hij meer moeten doen dan?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
meer dan dat heb ik hem ook niet zien doen
Voor een spits is het best handig om een balletje vast te kunnen houden.quote:
een keer aan de bal komen en een actie maken, op doel schieten, ...quote:
Dat Weghorst international is geeft het failliet van het Nederlandse voetbal aan.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Weghorst heeft eigenlijk gewoon naar zijn kunnen gepresteerd. Schiet al zijn penalties raak en was vandaag met het doorkoppen ook weer belangrijk. Gewoon prima.
Klopt, het is ook handig dat anderen uit het team daarbij betrokken zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor een spits is het best handig om een balletje vast te kunnen houden.
Dat is in ieder geval 78 keer minder dan Frenkie.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Verloor daarna wel ongeveer 24 keer de bal en al zijn duels, maar die act he. Wat een mooie act.
Of dat die Pino, weet niet meer wie het was, gewoon niet op die bal af ging. Zo van “oh, te ver, laat maar”quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:29 schreef pmponer het volgende:
Ik vond vooral het totaal afwezig zijn van het middenveld bijzonder
Mentaal zwak.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:35 schreef GotenSSJ het volgende:
Godverdomme man, weer die laatste minuten en weer die penals. Om doodziek van te worden met dit elftal.
Sorryquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:31 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Of dat die Pino, weet niet meer wie het was, gewoon niet op die bal af ging. Zo van “oh, te ver, laat maar”
Precies.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:34 schreef GwaiLow het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd echt belachelijk hoe makkelijk sommige forumleden Weghorst weer aanpakken. Natuurlijk is hij geen verfijnde technicus en ziet het er niet altijd even soepel uit, maar kijk gewoon naar zijn bijdrage.
Bij de 1-0 kopt hij die bal fantastisch door en in de penaltyserie schiet hij zijn penalty vervolgens genadeloos binnen. Op zulke momenten doet hij dus precies waarvoor je hem brengt: oorlog maken, duels winnen, aanwezig zijn in de zestien en leveren als het moet.
Maar bij sommigen lijkt Weghorst koste wat kost altijd de pispaal te moeten zijn. Als hij slecht speelt, krijgt hij de volle laag. En als hij wél belangrijk is, wordt het alsnog gebagatelliseerd. Dat vind ik echt veel te makkelijk.
Ik vergeef het je, als je er maar wat van hebt opgestoken.quote:
Het is eerder chanant dat hij nog opgeroepen wordt, komt in de eredivisie al totaal niet meer mee.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:30 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Klopt, het is ook handig dat anderen uit het team daarbij betrokken zijn.
Ik vind niet dat hij in vergelijking met de rest zo vreselijk heeft gespeeld. Maar goed
Dat krijg je als je elkaar alleen maar knuffelt.quote:
Heeft hij jouw vrouw geneukt ofzo?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is eerder chanant dat hij nog opgeroepen wordt, komt in de eredivisie al totaal niet meer mee.
Het is anders veelzeggend dat hij er in vergelijking met Brobbey er positief uitspringt. Want ineens was dat de verlosser?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:34 schreef GwaiLow het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd echt belachelijk hoe makkelijk sommige forumleden Weghorst weer aanpakken. Natuurlijk is hij geen verfijnde technicus en ziet het er niet altijd even soepel uit, maar kijk gewoon naar zijn bijdrage.
Bij de 1-0 kopt hij die bal fantastisch door en in de penaltyserie schiet hij zijn penalty vervolgens genadeloos binnen. Op zulke momenten doet hij dus precies waarvoor je hem brengt: oorlog maken, duels winnen, aanwezig zijn in de zestien en leveren als het moet.
Maar bij sommigen lijkt Weghorst koste wat kost altijd de pispaal te moeten zijn. Als hij slecht speelt, krijgt hij de volle laag. En als hij wél belangrijk is, wordt het alsnog gebagatelliseerd. Dat vind ik echt veel te makkelijk.
Nee, het was gewoon pijnlijk om te zien na de 1-1quote:
Misschien speelt mee dat Nederland er 2 opstelde en Marokko 4.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:29 schreef pmponer het volgende:
Ik vond vooral het totaal afwezig zijn van het middenveld bijzonder
Nou, Koeman heeft toch ook dramatisch gepresteerd met dit elftal?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ibrahimovic is snoeihard voor Koeman, als dat maar goed gaat.
VdV ook trouwens.
Dan ben je behoorlijk achterlijk, respectfully.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:39 schreef michaelmoore het volgende:
ik had Nederland-Duitsland als WK finale wedstrijd
Ok, hij heeft haar echt geneukt he.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, het was gewoon pijnlijk om te zien na de 1-1
Letterlijk elk balcontact tot aan de pingels was balverlies bij Weghorst. Je had hem eigenlijk ook beter meteen kunnen wisselen na de gelijkmaker
We hebben al 8x verloren hoorquote:Op dinsdag 30 juni 2026 08:41 schreef TLC het volgende:
Tussenstand penalties die ik in mijn 47 jarig leven heb mogen meemaken van Oranje : 2 keer gewonnen, 5 keer verloren
Het begint te wennen !
En dan nog telkens defensief voetbal spelen en proberen verlenging en strafschoppen te halen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |