Je hebt een paspoort van dat land, dus dan mag je er spelen. Of zou Guus Til voor Zambia moeten spelen?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:58 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Vind het sowieso krankzinnig dat als je geboren en getogen bent in land X, dat je dan vervolgens alsnog voor land Y kunt 'kiezen'.
Dat kiezen zou de FIFA wel eens aan banden mogen leggen. Over de hele internationale sport wat mij betreft zelfs.
Heeft die wel spijt van als je alles een beetje volgt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toen Yamal voor Spanje koos was Marokko al vierde geworden op het WK.
Die Johan die altijd weg liep voor verantwoordelijkheden?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Nederlandse koppigheid en halsstarrigheid aan het vasthouden aan technologische/tactische stilstand. Want he, dat hadden Rinus en Johan ook niet nodig, ofzo.
Hoezo niet? Als je talent hebt speel je 9 vd 10 keer bij een goede club en die vaardigheden neem je ook weer mee naar de nationale ploeg.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:05 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dan kunnen ze ook niet meer doorgroeien als ze echt een talent zijn en het voetbal in eigen land bagger is.
In elk geval niet genoeg om het te kantelen nee.quote:
Klopt, het Nederlands voetbal is al jaren stil aan het staan, aartsconservatief en heeft alle nieuwe ontwikkelingen gemist.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Een deel van die stilstand in het (Nederlandse) voetbal komt bij mij altijd erg over als een vasthouden aan decennia oude dogma's. Vaak omdat er midden/eind vorige eeuw er ooit wellicht eens een kern van waarheid in zat.
Laptopje opstarten, mooi vroeg beginnen, mooi vroeg eindigen en dan vanavond lekker onderuitgezakt Ivoorkust - Noorwegen en Frankrijk - Zweden kijken zonder enige stress of spanning.quote:
Ik denk niet dat je me begrijptquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:06 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Hoezo niet? Als je talent hebt speel je 9 vd 10 keer bij een goede club en die vaardigheden neem je ook weer mee naar de nationale ploeg.
Als je gewoon je kwaliteiten benut rol je die berbers gewoon op. Altijd dat spelen als angsthazen tegen een wat grotere ploeg dan een zweden of zwitserland.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, het Nederlands voetbal is al jaren stil aan het staan, aartsconservatief en heeft alle nieuwe ontwikkelingen gemist.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:04 schreef RamboDirk het volgende:
https://youtube.com/shorts/7nG8Tv0PIlQ?is=CjPafPXKRnM0Bcxe
Een gevoelschets @:zipportal
Dat was echt wel een hele vervelende. Dat toernooi hadden we zo dik kunnen en moeten winnen, in eigen huisquote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:56 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Zelfs het EK 2000 was minder slecht dan vandaag.
~"Ousmane, jij gaat gewoon je verdedigende werk doen en lopen zonder bal"quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, daar zijn ze te laf voor. Je hebt geen leider die zegt: "Ok stop. Leuk, Ronald, met je vijf verdedigers, maar we gaan het nu zo en zo doen, zoals we in de groepsfase ook deden."
Ik zeg ook niet dat het nooit zou mogen. Alleen als je tot je 18e in Nederland hebt gewoond, hier bent geboren, alle jeugd hebt doorlopen hier en dan voor bijvoorbeeld Marokko kiest blijf ik dat merkwaardig vinden. Puur vanuit sportief oogpunt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt een paspoort van dat land, dus dan mag je er spelen. Of zou Guus Til voor Zambia moeten spelen?
Ik vind strafvervolging eigenlijk wel op z'n plaats hier. Landverraad is zeker hard te maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:09 schreef OmniRocket het volgende:
Koeman hoeft niet meer in Nederland te komen. Hij gaat maar lekker in Barcelona wonen.
Ik was met zijn houding lang niet altijd happy, maar zijn boodschap was altijd wel duidelijk: we doen het op mijn manier en anders niet.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die Johan die altijd weg liep voor verantwoordelijkheden?
Klopt, ik zie mezelf tijdens ieder toernooi hier zo'n beetje hetzelfde verhaaltje herhalen: De Nederlandse voetbalcultuur is veel te verdedigend en gericht op het vermijden van risico's ten koste van alles en pas als we dat onderkennen kan er wat veranderen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:09 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Als je gewoon je kwaliteiten benut rol je die berbers gewoon op. Altijd dat spelen als angsthazen tegen een wat grotere ploeg dan een zweden of zwitserland.
Nog niet zo lang geleden werd je gewoon onthoofd, ik mis die tijden.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind strafvervolging eigenlijk wel op z'n plaats hier. Landverraad is zeker hard te maken.
Nationaal dwingend referendum invoeren, en dat dan aangrijpen om via de KNVB de bondscoach te vervangen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:11 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind strafvervolging eigenlijk wel op z'n plaats hier. Landverraad is zeker hard te maken.
Ziyech had gewoon voor NL gekozen als Van Basten hem had opgeroepen hoor. Maar toen was die mad, zoals wel vaker bij Marokanen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:10 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het nooit zou mogen. Alleen als je tot je 18e in Nederland hebt gewoond, hier bent geboren, alle jeugd hebt doorlopen hier en dan voor bijvoorbeeld Marokko kiest blijf ik dat merkwaardig vinden. Puur vanuit sportief oogpunt.
Maar het mag nu, dus zoals bijvoorbeeld Ziyech dat wilde en hij voelt dat zo, zou ik het als ik hem was ook doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |