Bij het wielrennen camoufleert VDP veel voor Nederland. En ook daar ben je wel afhankelijk van enkele uitzonderlijke talenten.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Sterker nog, voetballers hebben over het algemeen niet de allerhoogste intelligentie.
In het voetbal zijn er nog zeer grote stappen te zetten. Kijk maar eens naar het wielrennen hoe het daar gaat met strategie, trainingen, visualisaties, voeding, koeling, etc.
VDV is toch een kutje die nog nooit de boel heeft omgezet in het veld.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:00 schreef Saekerhett het volgende:
Maar dat niemand binnen het veld ook zegt tegen elkaar van: “Hey jongens, vijf man achterin werkt niet, eentje door naar het middenveld dat overlopen wordt…”
Dan ben je dus afhankelijk van de coach… die er dan ook niks mee doet.
Tja, dan is het mission inpossible.
Dat werd vroeger nog wel eens gedaan, Feyenoord won er nog een UEFA cup mee omdat Bosvelt, Van Hooijdonk en Van Wonderen Bertje nauwelijks serieus namen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:02 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zo werkt het niet helaas. Er zijn afspraken en een tactiek. Kleine aanpassingen kunnen wel, maar ze kunnen niet ineens op dat veld geheel hun eigen plan trekken
Heb je het dan over de gehele voetballerij of alleen met het WK?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:01 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik heb helaas ook geen perfecte oplossing, maar puur omdat je via je ouders een dubbel paspoort hebt en dan kunt kiezen voor een land vind ik in de basis erg vreemd.
Hohoh sluit 128 landen niet uitquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die spelen toch nooit meer een WK.
De geluiden uit het vroegere jeugdwalhalla van Ajax zijn al jaren zorgwekkend.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat is er met die hele kweekvijver gebeurd? Is de aanwas zo afgenomen de afgelopen 20 jaar of is het klaarstomen voor topvoetbal zoveel slechter geworden?
Gehele internationale sport zelfs.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:03 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Heb je het dan over de gehele voetballerij of alleen met het WK?
Nee, daar zijn ze te laf voor. Je hebt geen leider die zegt: "Ok stop. Leuk, Ronald, met je vijf verdedigers, maar we gaan het nu zo en zo doen, zoals we in de groepsfase ook deden."quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:02 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Zo werkt het niet helaas. Er zijn afspraken en een tactiek. Kleine aanpassingen kunnen wel, maar ze kunnen niet ineens op dat veld geheel hun eigen plan trekken
Ja als dat hele team hetzelfde plan gaat uitvoeren. Maar dan moet je wel goede leiders op het veld hebben staan en moeten ze allemaal weten dat ze van tactiek veranderen. Zie ik nu alleen niet echt meer zo snel gebeuren helaas.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat werd vroeger nog wel eens gedaan, Feyenoord won er nog een UEFA cup mee omdat Bosvelt, Van Hooijdonk en Van Wonderen Bertje nauwelijks serieus namen.
Nergens leiderschap te bekennen idd.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:04 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ja als dat hele team hetzelfde plan gaat uitvoeren. Maar dan moet je wel goede leiders op het veld hebben staan en moeten ze allemaal weten dat ze van tactiek veranderen. Zie ik nu alleen niet echt meer zo snel gebeuren helaas.
Toen Yamal voor Spanje koos was Marokko al vierde geworden op het WK.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:55 schreef DobbyDobby het volgende:
Ben wel benieuwd na die Marokanen de komende jaren. Steeds meer talent. Een Yamal had ook voor hun gekozen als die wist hoe goed ze zouden zijn. Dan hadden ze gewoon Hakimi en Yamal bohhh. En steeds meer zullen nu voor hun kiezen vanuit Europa, nu ze kunnen ballen.
Het zijn geen pursenalities.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, daar zijn ze te laf voor. Je hebt geen leider die zegt: "Ok stop. Leuk, Ronald, met je vijf verdedigers, maar we gaan het nu zo en zo doen, zoals we in de groepsfase ook deden."
Dan kunnen ze ook niet meer doorgroeien als ze echt een talent zijn en het voetbal in eigen land bagger is.quote:
Je hebt een paspoort van dat land, dus dan mag je er spelen. Of zou Guus Til voor Zambia moeten spelen?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:58 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Vind het sowieso krankzinnig dat als je geboren en getogen bent in land X, dat je dan vervolgens alsnog voor land Y kunt 'kiezen'.
Dat kiezen zou de FIFA wel eens aan banden mogen leggen. Over de hele internationale sport wat mij betreft zelfs.
Heeft die wel spijt van als je alles een beetje volgt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toen Yamal voor Spanje koos was Marokko al vierde geworden op het WK.
Die Johan die altijd weg liep voor verantwoordelijkheden?quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Nederlandse koppigheid en halsstarrigheid aan het vasthouden aan technologische/tactische stilstand. Want he, dat hadden Rinus en Johan ook niet nodig, ofzo.
Hoezo niet? Als je talent hebt speel je 9 vd 10 keer bij een goede club en die vaardigheden neem je ook weer mee naar de nationale ploeg.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:05 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dan kunnen ze ook niet meer doorgroeien als ze echt een talent zijn en het voetbal in eigen land bagger is.
In elk geval niet genoeg om het te kantelen nee.quote:
Klopt, het Nederlands voetbal is al jaren stil aan het staan, aartsconservatief en heeft alle nieuwe ontwikkelingen gemist.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 06:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Een deel van die stilstand in het (Nederlandse) voetbal komt bij mij altijd erg over als een vasthouden aan decennia oude dogma's. Vaak omdat er midden/eind vorige eeuw er ooit wellicht eens een kern van waarheid in zat.
Laptopje opstarten, mooi vroeg beginnen, mooi vroeg eindigen en dan vanavond lekker onderuitgezakt Ivoorkust - Noorwegen en Frankrijk - Zweden kijken zonder enige stress of spanning.quote:
Ik denk niet dat je me begrijptquote:Op dinsdag 30 juni 2026 07:06 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Hoezo niet? Als je talent hebt speel je 9 vd 10 keer bij een goede club en die vaardigheden neem je ook weer mee naar de nationale ploeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |