SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Do what you love, love what you do!
www.horren.comquote:Op vrijdag 19 juni 2026 00:27 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Net een half uurtje te lang de ramen open gehad (Had niet veel effect) Dan maar eerst een halfuur op muggen jacht, maar je mist er altijd 1 of 2
hier totaal droog. afgezien van paar spetters. mijn gevoel zei dit al de hele dag enzo.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 00:49 schreef RipCity het volgende:
De hemel gaat flink open zeg in het zuid-oosten
Ja sta er nog steeds niet op.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 00:47 schreef kree het volgende:
laatste linkje van kaartje is dit trouwens, in op is ie niet meer geüpdatet
https://www.google.com/ma(...).665080185361063&z=4
want iframe dingen en om in te sluiten balblabla moest elk topic via mods die dat konden of FA, wat gewaardeerd, maar is niet meer gedaan.
Heb hem erbij gezet in mijn `watch`listquote:Op vrijdag 19 juni 2026 00:54 schreef kree het volgende:
[..]
hier totaal droog. afgezien van paar spetters. mijn gevoel zei dit al de hele dag enzo.
Maarja blijkbaar morgen meer kanssen?
Ik raad jullie die stream aan die ik noemde, is gezellig ook. Vanaf uurtje of 4 en gaat ie ook op jacht enzo. heerlijk dat. ik gok westen wss weinig, maarja wie weet in voorspelling zit er nog wel wat in.
Maar moet sowieso werken tot 5 dus zie wel.
oke als je ff postcode naar me Dm doet dan zet ik je er alsnog bijquote:
ja joh die live chat was ook leuk. naja mss tot morgen daar dan, Emiel daar hequote:Op vrijdag 19 juni 2026 00:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heb hem erbij gezet in mijn `watch`list
Komt zo nog veel meer aanquote:Op vrijdag 19 juni 2026 01:22 schreef d.k. het volgende:
Kennelijk zitten wij aan de rand van de bui, ik zie wateroverlast en stormschade meldingen in Eindhoven en ook Nuenen en Lieshout. Het gaat hier wel hard, maar niet zo hard. Vooral veel flitsen en ook mooie donder maar geen enorme hoeveelheden regen. En na een paar flinke rukwinden aan het begin nu ook niet zoveel wind. En afkoeling, heerlijke afkoeling.
Oh hier gelukkig géén hagel, wel een korte forse bui. En een lichtshowtjequote:Op vrijdag 19 juni 2026 01:51 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Dacht even dat de wereld verging hier in Venlo...![]()
Heel veel water maar ook wat hagelkorrels.
Het is hier nog steeds een lichtshow, alsof iemand constant met z'n vinger aan het lichtknopje zit.
In welke regio woon je? Ik heb niks van gemerkt vannacht. Alles zal hier wel weer net langs getrokken zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2026 03:17 schreef TLC het volgende:
Als er ooit n code rood afgegeven had moeten worden was het vannacht wel, maar dit was dan ook meteen diep- en dieprood
Hij woont in Noord-Oost Belgiëquote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In welke regio woon je? Ik heb niks van gemerkt vannacht. Alles zal hier wel weer net langs getrokken zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:16 schreef heywoodu het volgende:
Net even de container aan de straat willen zetten, het is nu al ontzettend smerig buiten![]()
Tropenrooster he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stel je niet zo aan.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:27 schreef Haags het volgende:
Zet 1 stap buiten en het zweet dat over je rug loopt is erger dan een gemiddelde tsunami
Straks dus een begrafenis met dienst en koffietafel in een oud gebouw zonder aircoquote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:42 schreef dick_laurent het volgende:
@:geschiedkundige
Ik zie serieus vandaag een max van 35 a 36 bij jou....... en hier in Murcia, 32![]()
![]()
Gewoon een dikke 3 tot 4 graden warmer dan hier in zuidoost Spanje.
Poh. Nou, dan is vandaag meer dan ooit mijn boodschap:
[ afbeelding ]
Heb ik morgenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Straks dus een begrafenis met dienst en koffietafel in een oud gebouw zonder airco
Geen nood, het zal wel weer bij een paar druppels blijven hoor.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:03 schreef Nattekat het volgende:
Altijd weer die reservebelgen die het noodweer krijgen :(
Maar wij komen vandaag
Midden Limburgquote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In welke regio woon je? Ik heb niks van gemerkt vannacht. Alles zal hier wel weer net langs getrokken zijn
Geen rolluiken?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:14 schreef Momo het volgende:
25 graden en benauwd, de ramen kunnen al weer dicht
Ramen hebben geen moment open gekundquote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:14 schreef Momo het volgende:
25 graden en benauwd, de ramen kunnen al weer dicht
Oldenzaal alleen gerommel in de vertequote:Op vrijdag 19 juni 2026 02:39 schreef Isane het volgende:
Wat een knal net in Almelo. We zaten rechtop in bed. Nog nooit zo'n harde knal gehoord!
Het zal je wellicht verbazen maar ik ga vandaag rustig aan doen. Ik heb slecht geslapen (mijn zoon heeft bronchitis gekregen vannacht en mijn vrouw had ook nog wat ondersteuning nodigquote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan.
@:GarlandBriggs gaat vandaag nog een paar bomen kappen, het huis opnieuw voegen en een terras aanleggen.
De grote verschillen in modellen geven aan dat niemand eigenlijk weet wat er gaat gebeuren. Het is inderdaad afwachten tot het laatste moment.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:42 schreef 12Beaufort het volgende:
Harmonie laat het hele gebied Duitsland in trekken.
ICON dan weer niet. Blijft echt nowcasten.
Ik heb ook vanaf mijn jeugd geleerd dat je alles dicht moet houden als het heet is.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ramen hebben geen moment open gekund
Het kan tot in de late uurtjes doorgaan in ieder geval.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De grote verschillen in modellen geven aan dat niemand eigenlijk weet wat er gaat gebeuren. Het is inderdaad afwachten tot het laatste moment.
Ik keek snel en las dit achter het kinderfeestje van @GarlandBriggsquote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:11 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het kan tot in de late uurtjes doorgaan in ieder geval.
Net ff gemeten met een infraroodthermometer:quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
Ramen dicht houden helpt eigenlijk alleen in het begin als de muren nog niet verzadigd zijn. Zonwering is overigens eigenlijk nog beter maar goed....
Indien een hete periode relatief kort stand houdt, zeg twee a drie dagen en daarna volgt snelle afkoeling, dan heeft het idd wel nut om je ramen -sowieso gedurende de dag- grotendeels dicht te houden.
Maar als het meerdere dagen achtereen 30 graden blijft, dan zijn je muren op een gegeven moment gewoon verzadigd met warmte en die beginnen dat dan ook snachts weer terug te stralen de kamers in. Dan maakt ramen open of ramen dicht geen zak meer uit, de warmte gaat sowieso binnen komen.
De controle-run heeft na de 28e weinig ondersteuning. Over een week ziet de pluim er sowieso weer heel anders uit voor de periode 27 juni - 3 juli.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:16 schreef MichaelPallada het volgende:
[ afbeelding ]
Die temperaturen vanaf 27 juli, hoe waarschijnlijk is het dat we dit echt gaan zien?
Want ik kan wel wat hebben, maar 7 dagen 35+ is niet te doen....
Ik denk dat dit tot oktober kan gaan duren.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:16 schreef MichaelPallada het volgende:
[ afbeelding ]
Die temperaturen vanaf 27 juli, hoe waarschijnlijk is het dat we dit echt gaan zien?
Want ik kan wel wat hebben, maar 7 dagen 35+ is niet te doen....
Zit dus redelijk dicht bij elkaar allemaal, klinkt logisch dus.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Net ff gemeten met een infraroodthermometer:
Muren... 25°C
Vloer... 24,5°C
Kamertemperatuur volgens mijn weerstation: 24,7°C
Vergeet de hoge LV niet, hello thailandquote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:42 schreef dick_laurent het volgende:
@:geschiedkundige
Ik zie serieus vandaag een max van 35 a 36 bij jou....... en hier in Murcia, 32![]()
![]()
Gewoon een dikke 3 tot 4 graden warmer dan hier in zuidoost Spanje.
Poh. Nou, dan is vandaag meer dan ooit mijn boodschap:
[ afbeelding ]
Van vergrijzing naar ontgrijzing in Nederland.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat dit tot oktober kan gaan duren.
Heeft het kabinet Jetten toch zijn besparing op de AOW weten te bereikenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:26 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van vergrijzing naar ontgrijzing in Nederland.
Al die crematies doen de temperatuur nog verder oplopen ben ik bang.
Heb van 1 tot 7 open gehadquote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ramen hebben geen moment open gekund
Het helpt altijd als buiten warmer is dan binnen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
Ramen dicht houden helpt eigenlijk alleen in het begin als de muren nog niet verzadigd zijn. Zonwering is overigens eigenlijk nog beter maar goed....
Indien een hete periode relatief kort stand houdt, zeg twee a drie dagen en daarna volgt snelle afkoeling, dan heeft het idd wel nut om je ramen -sowieso gedurende de dag- grotendeels dicht te houden.
Maar als het meerdere dagen achtereen 30 graden blijft, dan zijn je muren op een gegeven moment gewoon verzadigd met warmte en die beginnen dat dan ook snachts weer terug te stralen de kamers in. Dan maakt ramen open of ramen dicht geen zak meer uit, de warmte gaat sowieso binnen komen.
Ik ga alvast de schuilkelder in. Sjezus.quote:
quote:
Ach zie het positieve er van in: over 20 jaar is het allemaal nog veel erger. Dus het valt nu wel mee.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Wel erg toevallig... Vandaag is Show your stripes-Global warming-day. Ik open hiervoor geen apart topic om verhitte discussies te vermijden...
[ afbeelding ]
Die totaalidioten die hier fel op in gaan verdienen niets meer dan totale isolatie.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Wel erg toevallig... Vandaag is Show your stripes-Global warming-day. Ik open hiervoor geen apart topic om verhitte discussies te vermijden...
[ afbeelding ]
LOL! Welja, ik gooi er dan nog maar een Ibizastijl Foamparty achteraan voor die koters!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik keek snel en las dit achter het kinderfeestje van @:garlandbriggs
Ik wil ook op pad gaan, maar ik ga niet helemaal naar Venloquote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:09 schreef DemonRage het volgende:
Ik zag deze op facebook voorbij komen:
[ afbeelding ]
En dat noemt zich dan stormchasers.![]()
En zo groot is Nederland nou ook weer niet...
Voor Randstedelingen is dat een wereldreis waar ze allerlei vreemde culturen met hun eigen gebruiken ontmoeten. Dat is eng.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:09 schreef DemonRage het volgende:
Ik zag deze op facebook voorbij komen:
[ afbeelding ]
En dat noemt zich dan stormchasers.![]()
En zo groot is Nederland nou ook weer niet...
Biertje pakken bij @Geschiedkundigequote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil ook op pad gaan, maar ik ga niet helemaal naar Venlo
Het record is 15 dagen. Kijken hoe ver we komen dit jaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:40 schreef Dutch_view het volgende:
De nieuwe KNMI pluim (van 00u) laat alleen maar 30+ zien voor Maastricht de komende tijd
Of hem dagje helpen met zijn moestuin, aangezien geen enkel koelvest kan opboksen tegen de immense verzengende hitte van vandaagquote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Biertje pakken bij @:geschiedkundige
Ze gebruiken gewoon de ECMWF pluim. Die is ook op op https://www.weerplaza.nl/15daagse/ te raadplegen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:40 schreef Dutch_view het volgende:
De nieuwe KNMI pluim (van 00u) laat alleen maar 30+ zien voor Maastricht de komende tijd
*al op weg naar Grubbenvorst*quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Biertje pakken bij @:geschiedkundige
Cq. Pinkpop-gangers.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 12:31 schreef Arizona het volgende:
De eerste provincie voor code oranje is een feit.
Sterkte Limburg!
Dan ga ik maar verhuizen naar het meest noordelijke puntje in Nederland.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ach zie het positieve er van in: over 20 jaar is het allemaal nog veel erger. Dus het valt nu wel mee.
Op naar rood en het einde van Limburg.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 12:31 schreef Arizona het volgende:
De eerste provincie voor code oranje is een feit.
Sterkte Limburg!
Records zijn er om te brekenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 12:09 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het record is 15 dagen. Kijken hoe ver we komen dit jaar.
https://www.weerplaza.nl/(...)ch-warme-dagen/6430/
Ja, ze gaan voor kleinere gebieden, maar pas volgend jaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 12:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Op naar rood en het einde van Limburg.![]()
![]()
![]()
Maar ze zouden toch gaan stoppen met codes op deze manier?
Oneens. Op basis wat heb gelezen, vind ik dat heel Nederland code oranje moet zijn en voor Limburg een weeralarm (code rood).quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:07 schreef Nattekat het volgende:
Nou, steeds meer signalen dat het ook echt amper los zal gaan los van die ene tyfusprovincie die altijd al alles krijgt.
Nachtkaars dit dat.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:24 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Oneens. Op basis wat heb gelezen, vind ik dat heel Nederland code oranje moet zijn en voor Limburg een weeralarm (code rood).
Samenvatting is dat de meeste ellende in noordoost Frankrijk gaat beginnen en dat we hier vooral het staartje daarvan krijgen, niet erg waarschijnlijk dat dat ver naar het westen komt. Dan is het afhankelijk van wat er in West Duitsland gebeurt van hoe dit systeem zich verder ontwikkelt, maar het zal vooral in Duitsland blijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker storm chasen in Holland.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:07 schreef Nattekat het volgende:
Nou, steeds meer signalen dat het ook echt amper los zal gaan los van die ene tyfusprovincie die altijd al alles krijgt.
Nachtkaars dit dat.
In theorie zou ik nog helemaal naar Venlo kunnen gaan, maar zoals ik het lees zou ik nog een stuk verder ZO moeten gaan. Dat is me net iets te ver.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:26 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Lekker storm chasen in Holland.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:26 schreef Nattekat het volgende:
Estofex heeft er wat over te zeggen:Volgens de afbeelding zit een groot deel van NL wel in level 2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Samenvatting is dat de meeste ellende in noordoost Frankrijk gaat beginnen en dat we hier vooral het staartje daarvan krijgen, niet erg waarschijnlijk dat dat ver naar het westen komt. Dan is het afhankelijk van wat er in West Duitsland gebeurt van hoe dit systeem zich verder ontwikkelt, maar het zal vooral in Duitsland blijven.![]()
Wordt nog steeds tyfusweer in delen van Nederland van de MCS zelf, maar de grootste ellende vormt gewoon verder oost dan verwacht. Dit soort systemen laten zich ook niet echt voorspellen tot een paar uur van tevoren.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:35 schreef Arizona het volgende:
[..]
Volgens de afbeelding zit een groot deel van NL wel in level 2
Kom je toch lekker bij mij op bezoekquote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In theorie zou ik nog helemaal naar Venlo kunnen gaan, maar zoals ik het lees zou ik nog een stuk verder ZO moeten gaan. Dat is me net iets te ver.
quote:Mesoscale Discussion
This Mesoscale Dicussion was issued to update the expected severe risk for NE France into Belgium/the Netherlands.
This MD was issued to expand the level 2 area a bit more to the SW.
Latest surface data indicates a broad swath with 2m dewpoints up to 20 C and with near unimpeted diabatic heating ongoing beneath steep mid-level lapse rates. This pushes MUCAPE during the late afternoon into the 2500 J/kg range with CAMs now pointing to regional peaks in the 3500-4000 J/kg range. These anomalous peaks are well covered in strong EFI MUCAPE anomalies of IFS-ENS.
CI is still forecast within a corridor, where a northward surging dryline intersects an inland moving sea breeze circulation. CI however shifted a bit more to the SW. Thereafter, the approaching wave from the S adds more synoptic-scale lift to that event.
Shear over far NE France and especially along the fronts is adequate for a mix of multicells and supercells with very large hail, damaging gusts and excessive rain.
An impressive setup exists for an upscale growth into a progressive and cold pool driven MCS event with DCAPE exceeding 1000 J/kg admits a deep/well mixed BL. Some models point to a temperature spread of more than 20K between the cold pool and the airmass downstream, which indicates an augmented risk for one or more damaging rear inflow jet events unfolding. Swaths of severe to extreme gusts spread rapidly into W/CNTRL Belgium (including f.ex. Brussels) and a combined large hail/gust threat could increase the potential damage risk. Heavy rain will be another issue, especially for colliding cells.
This growing MCS then pushes rapidly NE along the main CAPE axis into the Netherlands, before a slow weakening trend begins due to increasing CIN. Nevertheless, this probably turns into an high-impact event also for most of the Netherlands mainly due to swaths of damging gusts in addition to large hail and heavy rain.
It remains a bit unclear, how far E the MCS will track but LPI signals in ID2-EPS data still support the idea of scattered CI over North Rhine-Westphalia (Germany), which sends an outflow W. If this outflow approaches the MD area faster than currently forecast, this could even induce a temporal weakening trend of the severe MCS. However this probability is not yet seen in latest NWP guidance. On the other hand, failing CI in W-CNTRL Germany could push strong to severe outflow gusts of the severe MCS deeper into W-CNTRL/NW Germany.
Al besproken.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:45 schreef Frutsel het volgende:
https://www.estofex.org/c(...)oscalediscussion.xml
[..]
Salzburg?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In theorie zou ik nog helemaal naar Venlo kunnen gaan, maar zoals ik het lees zou ik nog een stuk verder ZO moeten gaan. Dat is me net iets te ver.
Met daarna de gore luchtvochtigheid en 30+quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:33 schreef Revanches het volgende:
Ik wil onweerzal wel weer niets worden.
rij jij dan? ik moet namelijk bier drinken vandaag en morgen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je weet wat daar staat mag jij ook mijn navigator zijn.
Ohw, dan ben je te drukquote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
rij jij dan? ik moet namelijk bier drinken vandaag en morgen.
vandaag in Twente
morgen in Friesland!
n before 1 omgewaaide plastic tuinstoel bij nattekatquote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:51 schreef SoldMayor het volgende:
Ik voel dat alle weer modellen er naast zitten en dat heeeeeel Nederland naar de tyfus gaat.![]()
Never forget 19-06-2026quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
n before 1 omgewaaide plastic tuinstoel bij nattekat
Ik heb ook nog het dilemma van een zonnescherm thuis dat naar beneden blijft als ik nu rechtstreeks richting Limburg ga uit werk. Via huis is een uur omrijden.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
n before 1 omgewaaide plastic tuinstoel bij nattekat
Ik weet dat Nederland tegenwoordig zo'n beetje een half jaar zomer heeft, maar tropenrooster zal het niet zijn, want ze zijn het hele jaar door erg vroegquote:
Ik wordt scheel bij het kijken naar dit kaartje.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:56 schreef 12Beaufort het volgende:
Icon laat gewoon onweer zien voor een groot deel van Nederland.
[ afbeelding ]
Icon is het enige model dat nog voor convectie in het westen gaat. De rest is het er wel redelijk over eens dat het meer richting de ardennen gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:56 schreef 12Beaufort het volgende:
Icon laat gewoon onweer zien voor een groot deel van Nederland.
[ afbeelding ]
Dat kan ja.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:58 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik wordt scheel bij het kijken naar dit kaartje.
Het kan daar ook nooit normaal zijn met grote concerten he. Het is óf bloedverziekend heet óf je regent helemaal naar de touwtyfus. Of, nou ja, allebei op één dag.quote:
Ik zie dat de hitte toe begint te slaan.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:58 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Ik wordt scheel bij het kijken naar dit kaartje.
Dit is de meest actieve juni met afstand die we in jaren gehad hebbenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:18 schreef Stephan5 het volgende:
Ik ziet het ook niet erg positief in nee. Maar vooruit...
Anders lijkt dit één van de meest armetierige juni-maand te worden die ik ooit heb meegemaakt qua onweer..
Daarom ook zo frustrerend. Hier helemaal niets gehad. Twee flitsjes en wat gerommel, voor de rest alleen maar zon en wind.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is de meest actieve juni met afstand die we in jaren gehad hebben
Maar wat is precies het probleem dan? Er zijn bepaalde voorwaarden, daar wordt tegenwoordig helaas steeds vaker aan voldaan, en dan is er code geel/oranje/rood. Vooral code geel betekent niet, zoals sommige mensen lijken te denken, dat het automatisch één en al ellende wordt he, het is vooral een kwestie van 'hey, let even op'. Veel meer dan dat is het niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:10 schreef Morri2 het volgende:
Even klagen. Ik word moe van elke week weer code geel. Ja, het klimaat is aan het veranderen. Daar moeten we mee leren leven zonder al die codes.
Hier is het gelukkig ook nog redelijk meegevallen wat onweer betreftquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:20 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Daarom ook zo frustrerend. Hier helemaal niets gehad. Twee flitsjes en wat gerommel, voor de rest alleen maar zon en wind.
Was er maar een code om codes te mogen geven. Zo van vandaag is code licht blauw en dat betekend dat je code geel mag afgeven. En dan als toch wat erger is dubbel geel net zoals in de auto sport.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:10 schreef Morri2 het volgende:
Even klagen. Ik word moe van elke week weer code geel. Ja, het klimaat is aan het veranderen. Daar moeten we mee leren leven zonder al die codes.
Zeg dat ook tegen de media aub. Al die ophitserige titels en sensatiekopjes........quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat is precies het probleem dan? Er zijn bepaalde voorwaarden, daar wordt tegenwoordig helaas steeds vaker aan voldaan, en dan is er code geel/oranje/rood. Vooral code geel betekent niet, zoals sommige mensen lijken te denken, dat het automatisch één en al ellende wordt he, het is vooral een kwestie van 'hey, let even op'. Veel meer dan dat is het niet.
https://www.estofex.org/quote:This Mesoscale Dicussion was issued to update the expected severe risk for NE France into Belgium/the Netherlands.
This MD was issued to expand the level 2 area a bit more to the SW.
Juichenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:40 schreef DemonRage het volgende:
We hebben een update:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.estofex.org/
Een n00b hier, betekent dit dat we er nu niet aan gaan?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:40 schreef DemonRage het volgende:
We hebben een update:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.estofex.org/
Jawelquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:41 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Een n00b hier, betekent dit dat we er nu niet aan gaan?
Euhhh voor wat?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:45 schreef Nattekat het volgende:
Zeg @:SpeedyGJ ben je geschikt als navigator voor me?
Dat is in ieder geval al ietsquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:41 schreef LTVDK het volgende:
Er beginnen opeens al flink wat wolken te ontstaan in het zuidwesten
Het is heel makkelijk te volgen achter een bureau, maar intens lastig als je ook nog kilometers moet makenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Euhhh voor wat?![]()
Gewoon buienradar in de gaten houden, de modellen zijn zo in de war dat we hier geen touw aan vast kunnen knopen.
Ik moet het voor hier nog maar zien gebeuren, meestal gaat het over Heerveen / Drachten en dan door naar Groningen, hier gewoon beetje regen en kan de tuin weer gaan sproeien
Ik zie toch bij de eerste convectie net als gisteren vanaf de grens weer een sterk afbuigende richting naar rechts....quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hier is het gelukkig ook nog redelijk meegevallen wat onweer betreft
Hopen dat het er vandaag weer allemaal een beetje langs trekt.
Met dit soort dingen weet je het nooit. Het kan zijn dat er vannacht een wereldwijde reddingsactie en Giro 555 voor Nederland moet worden opgezet omdat heel Nederland weg is. Of we krijgen niks.quote:
Het zijn nog wel dunne wolkjes, maar ze ontstaan wel in enkele minutenquote:
Maar dat valt dus wel mee. Als er code geel wordt afgegeven, verschijnt er vaak een bericht met dat er code geel is afgegeven. Wat ook precies de bedoeling is natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:38 schreef DefKu het volgende:
[..]
Zeg dat ook tegen de media aub. Al die ophitserige titels en sensatiekopjes........
Dat wordt weer een onrustige nacht hier, ik durf dan nooit te slapen. bang dat het dak eraf waait oidquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:45 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Met dit soort dingen weet je het nooit. Het kan zijn dat er vannacht een wereldwijde reddingsactie en Giro 555 voor Nederland moet worden opgezet omdat heel Nederland weg is. Of we krijgen niks.
Of een beetje.
Dat dak waait er vanaf of je nu slaapt of nietquote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:55 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Dat wordt weer een onrustige nacht hier, ik durf dan nooit te slapen. bang dat het dak eraf waait oid
Dit plaatje zien een goed uur voor het zover zou moeten zijn en dan naar een strakblauwe lucht kijken in de regio Eindhoven. Het kan snel gaan, maar dan moet het wel heel snel gaan. Hoop het overigens niet, vannacht hebben de plantjes al water gehad.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:45 schreef Eightyone het volgende:
Regio Uden, net wel of net niet.
[ link | afbeelding ]
quote:
Dus het is nog steeds niet helemaal duidelijk hoe oostelijk of westelijk het gebied precies overtrekt? Spannend.quote:
Wordt nog spannend voor Landgraaf. Die bui gaat er of precies overheen, of er net langs.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:14 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
NW Belgie: wat wolkentroep met laffe druppels.
ZO Belgie op de grens met Frankrijk: een stevig onweer dat misschien straks bij Pinkpop aanklopt.
Linksonder in Frankrijk: Brongebied van nieuw, grootschalig onweer?
Een poosje later was de rode vlek ook alweer verdwenen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 15:48 schreef d.k. het volgende:
[..]
Dit plaatje zien een goed uur voor het zover zou moeten zijn en dan naar een strakblauwe lucht kijken in de regio Eindhoven. Het kan snel gaan, maar dan moet het wel heel snel gaan. Hoop het overigens niet, vannacht hebben de plantjes al water gehad.
Ik zat op het terras en was op tijd thuis, maarrrrr... er valt dus geen druppel, zoals het er nu naar uitziet.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:39 schreef Gia het volgende:
Zit nu op het terras, kwart voor 5 valt er 29,5 mm/u. Maar, zijn we wel weer thuis. Hoeven weer niet te sproeien vandaag.
IJzer smeden (biertje pakken) als het heet is.
Het kan nog zo veranderen. Zou het gewoon even afwachten.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zat op het terras en was op tijd thuis, maarrrrr... er valt dus geen druppel, zoals het er nu naar uitziet.
Wordt sproeien!
De enige druppels die hier lijken te vallen, druipen van mezelf af.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zat op het terras en was op tijd thuis, maarrrrr... er valt dus geen druppel, zoals het er nu naar uitziet.
Wordt sproeien!
Doe ik ook. Is met 25 graden koeler dan buiten waar het nu 32 graden is.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:08 schreef Adrie072 het volgende:
In Gent wordt opgeroepen binnen te blijven, rare Belgen.
Maar... Wolken in het westen nu.. dus wie weet.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:06 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een poosje later was de rode vlek ook alweer verdwenen.
Hartstikke fijn dat zo'n airco lang leeft maar hoe is het met de rest?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:13 schreef Arizona het volgende:
Het is hier (Twente) echt schroeiend heet. Lang leve onze airco
Ook goed!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:16 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hartstikke fijn dat zo'n airco lang leeft maar hoe is het met de rest?
Ah goede tip. Ik ga mijn tuin volzetten met pampasgras.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ook goed!
Offtopic: behalve met één kat, die moest halsoverkop naar de dierenarts omdat er pampasgras in zijn keel vastzatDe katten waren nog even buiten, met briljant resultaat dus
![]()
De rest van de hittegolf blijven ze maar mooi binnenen dat pampasgras gaat direct de tuin uit.
Dat is niet voor de poes hè. Daar hebben ze speciaal kattengras voorquote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ook goed!
Offtopic: behalve met één kat, die moest halsoverkop naar de dierenarts omdat er pampasgras in zijn keel vastzatDe katten waren nog even buiten, met briljant resultaat dus
![]()
De rest van de hittegolf blijven ze maar mooi binnenen dat pampasgras gaat direct de tuin uit.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:23 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ah goede tip. Ik ga mijn tuin volzetten met pampasgras.
Jaquote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:23 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is niet voor de poes hè. Daar hebben ze speciaal kattengras voor
Qua broeierigheid vind ik dat we in Twente een goede kans maken, pffff.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:31 schreef Haags het volgende:
Zo te lezen her en der is het nog steeds niet helemaal zeker waar het nou helemaal los gaat.
Precies. Lastig.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:31 schreef Haags het volgende:
Zo te lezen her en der is het nog steeds niet helemaal zeker waar het nou helemaal los gaat.
Kom dan.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 13:07 schreef Nattekat het volgende:
Nachtkaars dit dat.
quote:In de Limburgse plaats Ell, steeg de temperatuur vrijdag tot 34,0 graden. Niet eerder werd op 19 juni zo'n hoge temperatuur gemeten in ons land, meldt Weeronline. Het vorige warmterecord voor 19 juni werd gemeten in 2000.
Toen steeg het kwik tot 33,9, ook in de Limburgse plaats Ell. Er is geen sprake van een officieel warmterecord, omdat het record op het hoofdstation in De Bilt niet is verbroken. Tot nu toe werd het 31,4 graden in De Bilt.
Moet je die vooruitzichten voor de komende week zien. Beste week van het jaar voor jouquote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
De tandjes. Begrafenis net aan overleefd
Jij wel. Niet iedereen komt daar levend uit.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
De tandjes. Begrafenis net aan overleefd
https://www.wunderground.com/wundermapquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:00 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Waar vind je zo'n kaart? En ja, ik heb Google Maps geprobeerd.
En vorige week deed ik 's avonds nog een trui aan omdat het frisjes wasquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
34,8 inmiddels, het honderdmiljoenste hitterecord van de afgelopen paar jaar
Als ik aandrang heb ga ik naar het toilet. Rare mensen die Belgen @Wereldgozerquote:Oost-Vlaanderen
De stad Gent neemt ingrijpende maatregelen en verbiedt vrijdagavond alle evenementen in openlucht. Alle stadsparken en recreatiedomein De Blaarmeersen worden afgesloten. De stad roept haar inwoners met aandrang op om binnen te blijven, ramen en deuren te sluiten en losse spullen rond het huis vast te maken.
Heb je de Mokkado wel genoeg opgeladen?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:18 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga even door naar Cuijck, eet ik daar wat en dan zien we wel of het Duitsland of Venlo wordt.
Ga je zien dat het nu in het westen los gaat @:haags
Je maakt onnodig kilometers joh. Het is totaal niet te voorspellen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:18 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga even door naar Cuijck, eet ik daar wat en dan zien we wel of het Duitsland of Venlo wordt.
Venlo. Maar beter nog richting Aken ofzoquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:10 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb echt geen idee hoe ik nu verder moet
Kan door richting Venray en dan Duitsland in, of richting Venlo. Maar het lijkt hoe dan ook niet echt gunstig
Arme jijquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:14 schreef monkyyy het volgende:
Om 20.00 tennissen, smeltend op de baan zo @:wereldgozer
Stormchaser Nattekat?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:18 schreef Nattekat het volgende:
Helemaalquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heb je de Mokkado wel genoeg opgeladen?
Eens! De katten hier in de buurt wordt je gek van!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:23 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ah goede tip. Ik ga mijn tuin volzetten met pampasgras.
35,1 graden tot nu toe daar in Ell.quote:
Je wil me niet in Venlo hebben?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vaak het idee dat het Ruhrgebied de volle laag krijgt trouwens.
Voor echte werk kun je beter eerst even ergens eten/drinken en wachten tot er wat meer ontwikkelingen op komt zetten.quote:
Zeg je nou dat ik het verkeerdquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Voor echte werk kun je beter eerst even ergens eten/drinken en wachten tot er wat meer ontwikkelingen op komt zetten.
Het is nu gewoon nutteloos rijden en voor je het weet loop je achter de feiten aan.
Ja jij het verkeerdquote:
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:04 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Wordt nog spannend voor Landgraaf. Die bui gaat er of precies overheen, of er net langs.
Dat zei ik ook al. Je maakt onnodig kilometers.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Voor echte werk kun je beter eerst even ergens eten/drinken en wachten tot er wat meer ontwikkelingen op komt zetten.
Het is nu gewoon nutteloos rijden en voor je het weet loop je achter de feiten aan.
Ik rij net Limburg inquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Rotatie in de bui bij Vaals, dat wordt uitkijken![]()
@:Nattekat, volg deze bui als het lukt.
Yups, het is niet zomaar even wat rijden.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:49 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al. Je maakt onnodig kilometers.
Het probleem is, dat die voorwaarden wel eens bijgesteld mogen worden. Nog even, en we hebben elke dag een code geel. En ik weet wat code geel betekent. Maar met de huidige klimaatverandering is zo'n waarschuwing behoorlijk overbodig als het zo'n beetje aan de orde van de dag is. Het voegt niks meer toe wat mij betreft.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat is precies het probleem dan? Er zijn bepaalde voorwaarden, daar wordt tegenwoordig helaas steeds vaker aan voldaan, en dan is er code geel/oranje/rood. Vooral code geel betekent niet, zoals sommige mensen lijken te denken, dat het automatisch één en al ellende wordt he, het is vooral een kwestie van 'hey, let even op'. Veel meer dan dat is het niet.
Eten en kijken wat je volgende plan is. Ja spits is behoorlijk kut dus grote steden wat vermijden zou wel het advies zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:52 schreef Nattekat het volgende:
Ja dat haal ik nooit midden in de spits, ik wacht wel even af
Eerst eten
Dat bedoel ik. Die zie je relatief vaak de volle laag krijgen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Yups, het is niet zomaar even wat rijden.
Eigenlijk moet je dag van te voren al een planning hebben, oke in deze situatie is het wat lastig maar beetje voorbereidingen treffen is zeker niet verkeerd.
Daarnaast zou je dan beter naar Duitsland af kunnen reizen om de buien op te wachten, want denk toch wel echt dat die kant op de beste papieren hebben. Liefst beetje naar het noorden richting Düsseldorf / Duisburg / Essen.
Hebben we niet in Limburgquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Eten en kijken wat je volgende plan is. Ja spits is behoorlijk kut dus grote steden wat vermijden zou wel het advies zijn
Dit was gewoon niet vooraf te voorspellen, het kon alle kanten op.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Yups, het is niet zomaar even wat rijden.
Eigenlijk moet je dag van te voren al een planning hebben, oke in deze situatie is het wat lastig maar beetje voorbereidingen treffen is zeker niet verkeerd.
Daarnaast zou je dan beter naar Duitsland af kunnen reizen om de buien op te wachten, want denk toch wel echt dat die kant op de beste papieren hebben. Liefst beetje naar het noorden richting Düsseldorf / Duisburg / Essen.
Met klimaatverandering komt er nu eenmaal extremer weer. Ik zou zeggen: wen er maar aan.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 14:45 schreef VacaLoca het volgende:
Bestaat stabiel zomerweer nog in Nederland of gaan we de hele zomer en elke zomer dagelijks stevige onweersbuien hebben?
Ik bedoel als het warm is, want het lijkt in de zomer af te wisselen met koud en druilerig.
Klopt, dus dat zou wel mijn insteek zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Die zie je relatief vaak de volle laag krijgen.
Correct daarom zei ik dat ook.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit was gewoon niet vooraf te voorspellen, het kon alle kanten op.
En ik zit hier prima, ik kan zo direct de snelweg op richting het oosten als het nodig is en ik zit nog ten noorden van alles.
Je klinkt als iemand die hier ervaring mee heeftquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Eten en kijken wat je volgende plan is. Ja spits is behoorlijk kut dus grote steden wat vermijden zou wel het advies zijn
Ben nu in Cuijk. Eigenlijk nog net buiten Limburg, Geschiedkundige kan rustig ademhalen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Correct daarom zei ik dat ook.
Ooh kijk nog prima ten noorden van de bui nou straks die koers pakken en hopelijk kun je de buien onderscheppen
Ik ga volgend jaar voor mijn rijbewijs (rekening is nu effe leeg door crematie), dan kan ik hopelijk ook eens lekker gaan chasen
Ik kijk al jaren naar chasersquote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je klinkt als iemand die hier ervaring mee heeft
Komt goedquote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben nu in Cuijk. Eigenlijk nog net buiten Limburg, Geschiedkundige kan rustig ademhalen.
Zo ver ga ik niet meer van hierquote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik kijk al jaren naar chasersdus ja je leert er een hoop van.
[..]
Komt goedje zou ook nog naar Arras (Frankrijk) kunnen toeren, daar zit toch wel een serieuze bui
![]()
Of dat haalbaar is, mah ik zou er niet op wagen
LIVESTREAM STORMCHASER NATTEKATquote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:15 schreef Nattekat het volgende:
Zie wel een nieuw lijntje ontstaan van Sittard naar Frankfurt, denk dat ik die moet gaan pakken.
Heb helaas geen manier om m'n telefoon vast te zetten als camquote:
Zou kunnen of je pakt de buien naar Düsseldorf, maar het is lastig gezien ze alle kanten opvliegen zie ik wel. Je moet net geluk hebben.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:15 schreef Nattekat het volgende:
Zie wel een nieuw lijntje ontstaan van Sittard naar Frankfurt, denk dat ik die moet gaan pakken.
Helemaal goed succes!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb helaas geen manier om m'n telefoon vast te zetten als cam
Ik zet nu koers naar Rheinberg, ben daar over zo'n 35 minuten.
Radars zijn vrij nutteloos in de route voorspellen. Die trekken de lijn gewoon recht.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Over ongeveer een uur trekt een bui over in omgeving Venlo volgens buienradar. Met onweer
Geen idee, pauperstad. Vooral Blerick en Tegelenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:34 schreef INViCTuS het volgende:
Waarom willen mensen eigenlijk in Venlo wonen?
Venlo is best leuk. Ik woon trouwens in een dorp vlakbij en waardeer het gebied bij de Maas, en de bossen hier.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:34 schreef INViCTuS het volgende:
Oh dat is gaaf, bij bossen wonen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Venlo is best leuk. Ik woon trouwens in een dorp vlakbij en waardeer het gebied bij de Maas, en de bossen hier.
Omdat Geert Wilders zo gezellig is.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:34 schreef INViCTuS het volgende:
Vind je Venlo leuk?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Venlo is best leuk. Ik woon trouwens in een dorp vlakbij en waardeer het gebied bij de Maas, en de bossen hier.
Hier het honderdmiljoenste zonne-record van dit jaar. De temperatuur was met 32 graden wel prima. Jammer dat dat hier zo weinig voorkomt.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
34,8 inmiddels, het honderdmiljoenste hitterecord van de afgelopen paar jaar
Hier (Roermond) hoor ik wat gerommel en het begint voorzichtig te druppelen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Over ongeveer een uur trekt een bui over in omgeving Venlo volgens buienradar. Met onweer
Persoonlijk vind ik waar ik woon echt een mooie en leuke stad. Zutphen! Ik woon vlakbij de uiterwaarden, de IJssel (kade), 5 minuten van de stad, 5 minuten van de weilanden en 10 minuten van een bos. Van alles wel wat. En niet te groot.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
RIP Remunj.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hier (Roermond) hoor ik wat gerommel en het begint voorzichtig te druppelen.
Maar pas om om te vragen of je bij de buuf mag poepenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:11 schreef Haags het volgende:
[..]
Als ik aandrang heb ga ik naar het toilet. Rare mensen die Belgen @:wereldgozer
En of het uitbreidt dan wel afbuigt naar het oosten toe. Of aan de zuidkant nog verder aangroeit en dat bereikt het midden en oosten van het land.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:49 schreef 12Beaufort het volgende:
Dat onweersgebied in FrankrijkHoge wolkentoppen aan de schaduw te zien.
Ben benieuwd hoever dat nog noordelijk gaat komen.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |