SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Do what you love, love what you do!
www.horren.comquote:Op vrijdag 19 juni 2026 00:27 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Net een half uurtje te lang de ramen open gehad (Had niet veel effect) Dan maar eerst een halfuur op muggen jacht, maar je mist er altijd 1 of 2
hier totaal droog. afgezien van paar spetters. mijn gevoel zei dit al de hele dag enzo.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 00:49 schreef RipCity het volgende:
De hemel gaat flink open zeg in het zuid-oosten
Ja sta er nog steeds niet op.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 00:47 schreef kree het volgende:
laatste linkje van kaartje is dit trouwens, in op is ie niet meer geüpdatet
https://www.google.com/ma(...).665080185361063&z=4
want iframe dingen en om in te sluiten balblabla moest elk topic via mods die dat konden of FA, wat gewaardeerd, maar is niet meer gedaan.
Heb hem erbij gezet in mijn `watch`listquote:Op vrijdag 19 juni 2026 00:54 schreef kree het volgende:
[..]
hier totaal droog. afgezien van paar spetters. mijn gevoel zei dit al de hele dag enzo.
Maarja blijkbaar morgen meer kanssen?
Ik raad jullie die stream aan die ik noemde, is gezellig ook. Vanaf uurtje of 4 en gaat ie ook op jacht enzo. heerlijk dat. ik gok westen wss weinig, maarja wie weet in voorspelling zit er nog wel wat in.
Maar moet sowieso werken tot 5 dus zie wel.
oke als je ff postcode naar me Dm doet dan zet ik je er alsnog bijquote:
ja joh die live chat was ook leuk. naja mss tot morgen daar dan, Emiel daar hequote:Op vrijdag 19 juni 2026 00:55 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heb hem erbij gezet in mijn `watch`list
Komt zo nog veel meer aanquote:Op vrijdag 19 juni 2026 01:22 schreef d.k. het volgende:
Kennelijk zitten wij aan de rand van de bui, ik zie wateroverlast en stormschade meldingen in Eindhoven en ook Nuenen en Lieshout. Het gaat hier wel hard, maar niet zo hard. Vooral veel flitsen en ook mooie donder maar geen enorme hoeveelheden regen. En na een paar flinke rukwinden aan het begin nu ook niet zoveel wind. En afkoeling, heerlijke afkoeling.
Oh hier gelukkig géén hagel, wel een korte forse bui. En een lichtshowtjequote:Op vrijdag 19 juni 2026 01:51 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Dacht even dat de wereld verging hier in Venlo...![]()
Heel veel water maar ook wat hagelkorrels.
Het is hier nog steeds een lichtshow, alsof iemand constant met z'n vinger aan het lichtknopje zit.
In welke regio woon je? Ik heb niks van gemerkt vannacht. Alles zal hier wel weer net langs getrokken zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2026 03:17 schreef TLC het volgende:
Als er ooit n code rood afgegeven had moeten worden was het vannacht wel, maar dit was dan ook meteen diep- en dieprood
Hij woont in Noord-Oost Belgiëquote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In welke regio woon je? Ik heb niks van gemerkt vannacht. Alles zal hier wel weer net langs getrokken zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:16 schreef heywoodu het volgende:
Net even de container aan de straat willen zetten, het is nu al ontzettend smerig buiten![]()
Tropenrooster he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stel je niet zo aan.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:27 schreef Haags het volgende:
Zet 1 stap buiten en het zweet dat over je rug loopt is erger dan een gemiddelde tsunami
Straks dus een begrafenis met dienst en koffietafel in een oud gebouw zonder aircoquote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:42 schreef dick_laurent het volgende:
@:geschiedkundige
Ik zie serieus vandaag een max van 35 a 36 bij jou....... en hier in Murcia, 32![]()
![]()
Gewoon een dikke 3 tot 4 graden warmer dan hier in zuidoost Spanje.
Poh. Nou, dan is vandaag meer dan ooit mijn boodschap:
[ afbeelding ]
Heb ik morgenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Straks dus een begrafenis met dienst en koffietafel in een oud gebouw zonder airco
Geen nood, het zal wel weer bij een paar druppels blijven hoor.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:03 schreef Nattekat het volgende:
Altijd weer die reservebelgen die het noodweer krijgen :(
Maar wij komen vandaag
Midden Limburgquote:Op vrijdag 19 juni 2026 07:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In welke regio woon je? Ik heb niks van gemerkt vannacht. Alles zal hier wel weer net langs getrokken zijn
Geen rolluiken?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:14 schreef Momo het volgende:
25 graden en benauwd, de ramen kunnen al weer dicht
Ramen hebben geen moment open gekundquote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:14 schreef Momo het volgende:
25 graden en benauwd, de ramen kunnen al weer dicht
Oldenzaal alleen gerommel in de vertequote:Op vrijdag 19 juni 2026 02:39 schreef Isane het volgende:
Wat een knal net in Almelo. We zaten rechtop in bed. Nog nooit zo'n harde knal gehoord!
Het zal je wellicht verbazen maar ik ga vandaag rustig aan doen. Ik heb slecht geslapen (mijn zoon heeft bronchitis gekregen vannacht en mijn vrouw had ook nog wat ondersteuning nodigquote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan.
@:GarlandBriggs gaat vandaag nog een paar bomen kappen, het huis opnieuw voegen en een terras aanleggen.
De grote verschillen in modellen geven aan dat niemand eigenlijk weet wat er gaat gebeuren. Het is inderdaad afwachten tot het laatste moment.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:42 schreef 12Beaufort het volgende:
Harmonie laat het hele gebied Duitsland in trekken.
ICON dan weer niet. Blijft echt nowcasten.
Ik heb ook vanaf mijn jeugd geleerd dat je alles dicht moet houden als het heet is.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ramen hebben geen moment open gekund
Het kan tot in de late uurtjes doorgaan in ieder geval.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De grote verschillen in modellen geven aan dat niemand eigenlijk weet wat er gaat gebeuren. Het is inderdaad afwachten tot het laatste moment.
Ik keek snel en las dit achter het kinderfeestje van @GarlandBriggsquote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:11 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het kan tot in de late uurtjes doorgaan in ieder geval.
Net ff gemeten met een infraroodthermometer:quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
Ramen dicht houden helpt eigenlijk alleen in het begin als de muren nog niet verzadigd zijn. Zonwering is overigens eigenlijk nog beter maar goed....
Indien een hete periode relatief kort stand houdt, zeg twee a drie dagen en daarna volgt snelle afkoeling, dan heeft het idd wel nut om je ramen -sowieso gedurende de dag- grotendeels dicht te houden.
Maar als het meerdere dagen achtereen 30 graden blijft, dan zijn je muren op een gegeven moment gewoon verzadigd met warmte en die beginnen dat dan ook snachts weer terug te stralen de kamers in. Dan maakt ramen open of ramen dicht geen zak meer uit, de warmte gaat sowieso binnen komen.
De controle-run heeft na de 28e weinig ondersteuning. Over een week ziet de pluim er sowieso weer heel anders uit voor de periode 27 juni - 3 juli.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:16 schreef MichaelPallada het volgende:
[ afbeelding ]
Die temperaturen vanaf 27 juli, hoe waarschijnlijk is het dat we dit echt gaan zien?
Want ik kan wel wat hebben, maar 7 dagen 35+ is niet te doen....
Ik denk dat dit tot oktober kan gaan duren.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:16 schreef MichaelPallada het volgende:
[ afbeelding ]
Die temperaturen vanaf 27 juli, hoe waarschijnlijk is het dat we dit echt gaan zien?
Want ik kan wel wat hebben, maar 7 dagen 35+ is niet te doen....
Zit dus redelijk dicht bij elkaar allemaal, klinkt logisch dus.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Net ff gemeten met een infraroodthermometer:
Muren... 25°C
Vloer... 24,5°C
Kamertemperatuur volgens mijn weerstation: 24,7°C
Vergeet de hoge LV niet, hello thailandquote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:42 schreef dick_laurent het volgende:
@:geschiedkundige
Ik zie serieus vandaag een max van 35 a 36 bij jou....... en hier in Murcia, 32![]()
![]()
Gewoon een dikke 3 tot 4 graden warmer dan hier in zuidoost Spanje.
Poh. Nou, dan is vandaag meer dan ooit mijn boodschap:
[ afbeelding ]
Van vergrijzing naar ontgrijzing in Nederland.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat dit tot oktober kan gaan duren.
Heeft het kabinet Jetten toch zijn besparing op de AOW weten te bereikenquote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:26 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van vergrijzing naar ontgrijzing in Nederland.
Al die crematies doen de temperatuur nog verder oplopen ben ik bang.
Heb van 1 tot 7 open gehadquote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ramen hebben geen moment open gekund
Het helpt altijd als buiten warmer is dan binnen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:11 schreef dick_laurent het volgende:
Ramen dicht houden helpt eigenlijk alleen in het begin als de muren nog niet verzadigd zijn. Zonwering is overigens eigenlijk nog beter maar goed....
Indien een hete periode relatief kort stand houdt, zeg twee a drie dagen en daarna volgt snelle afkoeling, dan heeft het idd wel nut om je ramen -sowieso gedurende de dag- grotendeels dicht te houden.
Maar als het meerdere dagen achtereen 30 graden blijft, dan zijn je muren op een gegeven moment gewoon verzadigd met warmte en die beginnen dat dan ook snachts weer terug te stralen de kamers in. Dan maakt ramen open of ramen dicht geen zak meer uit, de warmte gaat sowieso binnen komen.
Ik ga alvast de schuilkelder in. Sjezus.quote:
quote:
Ach zie het positieve er van in: over 20 jaar is het allemaal nog veel erger. Dus het valt nu wel mee.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Wel erg toevallig... Vandaag is Show your stripes-Global warming-day. Ik open hiervoor geen apart topic om verhitte discussies te vermijden...
[ afbeelding ]
Die totaalidioten die hier fel op in gaan verdienen niets meer dan totale isolatie.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Wel erg toevallig... Vandaag is Show your stripes-Global warming-day. Ik open hiervoor geen apart topic om verhitte discussies te vermijden...
[ afbeelding ]
LOL! Welja, ik gooi er dan nog maar een Ibizastijl Foamparty achteraan voor die koters!quote:Op vrijdag 19 juni 2026 10:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik keek snel en las dit achter het kinderfeestje van @:garlandbriggs
Ik wil ook op pad gaan, maar ik ga niet helemaal naar Venloquote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:09 schreef DemonRage het volgende:
Ik zag deze op facebook voorbij komen:
[ afbeelding ]
En dat noemt zich dan stormchasers.![]()
En zo groot is Nederland nou ook weer niet...
Voor Randstedelingen is dat een wereldreis waar ze allerlei vreemde culturen met hun eigen gebruiken ontmoeten. Dat is eng.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:09 schreef DemonRage het volgende:
Ik zag deze op facebook voorbij komen:
[ afbeelding ]
En dat noemt zich dan stormchasers.![]()
En zo groot is Nederland nou ook weer niet...
Biertje pakken bij @Geschiedkundigequote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik wil ook op pad gaan, maar ik ga niet helemaal naar Venlo
Het record is 15 dagen. Kijken hoe ver we komen dit jaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:40 schreef Dutch_view het volgende:
De nieuwe KNMI pluim (van 00u) laat alleen maar 30+ zien voor Maastricht de komende tijd
Of hem dagje helpen met zijn moestuin, aangezien geen enkel koelvest kan opboksen tegen de immense verzengende hitte van vandaagquote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Biertje pakken bij @:geschiedkundige
Ze gebruiken gewoon de ECMWF pluim. Die is ook op op https://www.weerplaza.nl/15daagse/ te raadplegen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:40 schreef Dutch_view het volgende:
De nieuwe KNMI pluim (van 00u) laat alleen maar 30+ zien voor Maastricht de komende tijd
*al op weg naar Grubbenvorst*quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Biertje pakken bij @:geschiedkundige
Cq. Pinkpop-gangers.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 12:31 schreef Arizona het volgende:
De eerste provincie voor code oranje is een feit.
Sterkte Limburg!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |