Laten we daar dan eens mee beginnen. Ik hanteer woke volgens de oorspronkelijke uitspraak van 'stay woke'. Blijf alert. Kan ik wat mee.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:37 schreef Mikeytt het volgende:
Het ergste aan woke is dat extreemlinks, links, centrum-links, centrum, centrum-rechts, rechts en extreemrechts allemaal hun eigen definitie van woke hanteren.
Ga je mensen nooit eenzinnig over krijgen. Ik zie woke als niet meer of minder dan de capaciteit hebben om onrecht te kunnen zien.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:39 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Laten we daar dan eens mee beginnen. Ik hanteer woke volgens de oorspronkelijke uitspraak van 'stay woke'. Blijf alert. Kan ik wat mee.
Ik wacht vol spanning op de rechtse definities, want het schijnt al jaren een goede springplank te zijn voor het ventileren van hun gedachten. De ultieme Boogieman. Verzonnen, eng, maar zeer nuttig als angstbeeld.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ga je mensen nooit eenzinnig over krijgen. Ik zie woke als niet meer of minder dan de capaciteit hebben om onrecht te kunnen zien.
Rechtse mensen hebben veelal weer een andere definitie. Het maakt natuurlijk ook helemaal niets uit, want de discussie gaat uiteindelijk altijd over semantiek.
Deugend is dus verkeerd en ondeugend zou goed moeten zijn?quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:43 schreef Stephan5 het volgende:
Woke? Daar is een heleboel mis mee. Dat is deugen op een manier die ik verafschuw. Zoals klimaatwappies & etc. Of die deugneuzen die tegen Schiphol zijn. Als het moet vlieg ik een maand lang iedere dag naar Dusseldorf, Brussel of Luxemburg.
Of bij ieder wissewasje gaan klagen over racisme etc..
Brrrr. Genoeg mis mee met deugen/woke.
Dat zeg ik niet direct, maar vooral het ' Kijk mij eens goed bezig zijn! dat is werkelijk tenenkrommend. En dan vervolgens de maatschappij er mee lastig gaan vallen... brrrrr.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:48 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Deugend is dus verkeerd en ondeugend zou goed moeten zijn?
Hoe val je de maatschappij lastig met het etaleren van 'goed bezig zijn'. Op de socials etaleren we toch ook vaak de goed nieuws show?quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:51 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet direct, maar vooral het ' Kijk mij eens goed bezig zijn! dat is werkelijk tenenkrommend. En dan vervolgens de maatschappij er mee lastig gaan vallen... brrrrr.
Snelwegen, luchthavens met enige regelmaat continue bezetten, ook als daar geen toestemming voor is verleend. Schilderijen in musea (proberen) te vernielen, winkels besmeuren etc.. en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:56 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Hoe val je de maatschappij lastig met het etaleren van 'goed bezig zijn'. Op de socials etaleren we toch ook vaak de goed nieuws show?
Ik heb toch echt liever een inconsequente idealist dan een consequente klootzak. Het is in ieder geval toch nog iets beter dan amper wat geven om mensen of de aardbol.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het is performatief met een hoog NIMBY-gehalte. En zoals vaker aangegeven "kijk mij eens goed zijn en om mensen geven!" De ene week is X super belangrijk, een week later is het Y (en is X helemaal vergeten), gevolgd door Z. Lekker met alle winden meewaaien en deugen.
Goed punt. Maar als afwijkende meningen mainstream gaan worden raakt tzt de woke mening weer afwijkend.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:09 schreef mvdejong het volgende:
Het ergste van woke is het het mensen verbiedt om een mening te hebben, laat staan uit te spreken, die afwijkt van het ideaal van het woke-wereldje. Het klassieke linkse beeld : vrijheid van meningsuiting zolang het mijn mening is.
Overheidspropaganda? Echt? Die paar zebrapaden en wat vlaggetjes? Echte propaganda zie je hier amper.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:12 schreef TAmaru het volgende:
Er is niks mis mee dat JIJ woke bent. Maar de meeste woke-mensen willen hun mening opleggen aan de hele maatschappij en vinden dat de overheid propaganda voor hun mening dient te maken via schoolboeken, regenboogvlaggen, etc.
De enige reden dat er regenboogvlaggen nodig zijn is omdat we het halve Midden-Oosten geļmporteerd hebben en die mensen homo's het liefst van de flat zouden gooien.
Kijk de schoolboeken van de staatsscholen er maar eens op na.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Overheidspropaganda? Echt? Die paar zebrapaden en wat vlaggetjes? Echte propaganda zie je hier amper.
@:Mikeytt . Kom der maar in.
Dat is toch educatie? Samengesteld door pedagogen. Volgens mij hebben we ook geen staatsscholen. Het neigt naar overtrokkenheid.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kijk de schoolboeken van de staatsscholen er maar eens op na.
Dat is niet iets specifieks van deze tijd he? Bovendien lijkt verbieden, zoals jij hier stelt, nogal vergezocht.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:09 schreef mvdejong het volgende:
Het ergste van woke is het het mensen verbiedt om een mening te hebben, laat staan uit te spreken, die afwijkt van het ideaal van het woke-wereldje. Het klassieke linkse beeld : vrijheid van meningsuiting zolang het mijn mening is.
Dat verbieden is wel degelijk aan de orde. 1 verkeerde opmerking en je wordt gecanceld, wat is sommige beroepsgroepen, zoals acteurs, inhoudt dat niemand meer met je durft samen te werken.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat is niet iets specifieks van deze tijd he? Bovendien lijkt verbieden, zoals jij hier stelt, nogal vergezocht.
Ik denk eerder dat dit hele woke-gedoe de diverse overheden overal ter wereld heel goed van pas komen.
Met hun verdeel en heers strategie.
Tja, maar dat waait wel weer over.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:26 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat verbieden is wel degelijk aan de orde. 1 verkeerde opmerking en je wordt gecanceld, wat is sommige beroepsgroepen, zoals acteurs, inhoudt dat niemand meer met je durft samen te werken.
Maar ben je wel een idealist als waar je nu om staat te kermen je volgende week al niet meer kan boeien omdat je om iets nieuws staat te kermen? Zelf denk ik dat je dan meer een voorstelling maakt om naar de buitenwereld te doen alsof je een idealist bent. En hoe anders ben je dan de consequente klootzak, als je een week later net zo weinig geeft om een onderwerp?quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:28 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik heb toch echt liever een inconsequente idealist dan een consequente klootzak. Het is in ieder geval toch nog iets beter dan amper wat geven om mensen of de aardbol.
Maar de idealist geeft dus jeuk.
Allemaal onzin, de grootste vijand van veel woke mensen is nota bene een van de grootste drijvende krachten achter elektrisch rijden.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:36 schreef Harvest89 het volgende:
Elektrisch rijden is woke.
Vegetarische eten is woke.
Zonnepanelen zijn woke.
Homo's en transgender rechten zijn woke.
Feminisme is woke.
etc.
Ja maar de christenen op Urk!quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:12 schreef TAmaru het volgende:
De enige reden dat er regenboogvlaggen nodig zijn is omdat we het halve Midden-Oosten geļmporteerd hebben en die mensen homo's het liefst van de flat zouden gooien.
Mooi voorbeeld van de current thing die ik benoemde en de kortzichtigheid van Woke. Voorheen was Elon Musk een held en ging hij het klimaat redden. Nu steunt hij Trump en is hij slecht. Zuckerberg was goed bezig want hij ging fake news aanpakken en desinformatie rondom corona. Nu werkt hij samen met Trump en is hij slecht.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Allemaal onzin, de grootste vijand van veel woke mensen is nota bene een van de grootste drijvende krachten achter elektrisch rijden.
Akkoord. Selectiviteit is idd achilleshiel van de idealist, maar imo nog steeds beter dan de standvastigheid van de hedonist.quote:Op woensdag 17 juni 2026 16:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar ben je wel een idealist als waar je nu om staat te kermen je volgende week al niet meer kan boeien omdat je om iets nieuws staat te kermen? Zelf denk ik dat je dan meer een voorstelling maakt om naar de buitenwereld te doen alsof je een idealist bent. En hoe anders ben je dan de consequente klootzak, als je een week later net zo weinig geeft om een onderwerp?
Schuldig 😔quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:36 schreef Harvest89 het volgende:
Elektrisch rijden is woke.
Vegetarische eten is woke.
Zonnepanelen zijn woke.
Homo's en transgender rechten zijn woke.
Feminisme is woke.
etc.
Nee, dat mogen de mensen hier uitleggen. Ik lees nu eenmaal graag.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:01 schreef Regilio_ het volgende:
Is dit een trolltopic ofzo?
Kan me nauwelijks voorstellen dat je oprecht zo ziende blind bent dat je geen enkel probleem bij woke ziet. Tenzij je 12 bent wellicht.
Starmer cum suis zouden eigenlijk gewoon de doodstraf moeten krijgen in een fatsoenlijk land.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:32 schreef HeatWave het volgende:
Wat er erg aan is? 1 voorbeeld:
250.000 kleine meisjes die op industriėle schaal verkracht zijn door voornamelijk pakistaanse moslims maar de politie die op de hoogte was vond dat "rechts in de kaart spelen" zoals het nu heet erger was.
Zeg maar Henry Nowak op massale schaal. Wegkijken uit angst om racist genoemd te worden.
Dat is er erg aan.
De mensuhquote:Op woensdag 17 juni 2026 19:45 schreef Pixelman het volgende:
In dit filosofisch subforum opper ik maar weer wat vragen: wie bepaalt de nieuwe norm en in hoeverre mag de bestaande cultuur daarvoor wijken?
Volgens mij verwijst Heatwave naar de grooming gang scandal en dat is niet iets van nu.quote:Op woensdag 17 juni 2026 19:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Starmer cum suis zouden eigenlijk gewoon de doodstraf moeten krijgen in een fatsoenlijk land.
Zelden een groep personen gezien die zo waanzinnig racistisch was.
En jij bent van mening dat zij in dit geheel geen rol hebben gespeeld?quote:Op woensdag 17 juni 2026 19:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Volgens mij verwijst Heatwave naar de grooming gang scandal en dat is niet iets van nu.
Nou vertel, welke rol spelen zij daar in?quote:Op woensdag 17 juni 2026 19:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En jij bent van mening dat zij in dit geheel geen rol hebben gespeeld?
Dan heeft een discussie met jou geen zin.
Je bent waarschijnlijk gecanceld 🤪quote:Op woensdag 17 juni 2026 19:53 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Nou vertel, welke rol spelen zij daar in?
Nou ja, voor mij is de gendergekte een bewijs van de doorgeslagen cultuur in het Westen. Allerlei LHBTQ'ers die beweren dat heteroseksualiteit "maar raar is" en zo.quote:Op woensdag 17 juni 2026 21:30 schreef GrumpyFish het volgende:
Er is niemand in het anti-woke kamp die een duidelijke, sluitende definitie van 'woke' kan en wil geven. Zolang het een ongedefinieerde, vage term is, kunnen eindeloos veel mensen er van alles onder laten vallen en hun boosheid projecteren op 'woke'.
Zodra er een neutraal geformuleerde definitie zou zijn, zullen er (a) minder mensen zichzelf woke noemen, en (b) veel minder mensen boos zijn over woke.
Zie, geen definitie maar boosheid en frustratie projecteren.quote:Op donderdag 18 juni 2026 06:27 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Nou ja, voor mij is de gendergekte een bewijs van de doorgeslagen cultuur in het Westen. Allerlei LHBTQ'ers die beweren dat heteroseksualiteit "maar raar is" en zo.
Geef je woke niet teveel credits? En een dwangmiddel om politieke tegenstanders buitensspel te zetten gebeurt enkel om anti-democratie uit de democratie te reguleren. Eigenlijk zetten die mensen zichzelf buitenspel met hun anti-democratische denkbeelden. Het is een logische maatregel om uitvoering van de tolerantieparadox te voorkomen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 07:40 schreef DemonRage het volgende:
Woke begon als bewustwording, maar dat is geėscaleerd tot opgedrongen idealen, social justice en sensatiebelust deugpronken waarbij hypocrisie en dubbele standaarden de boventoon voeren. Het is nu meer een dwangmiddel en iets waarmee men probeert politieke tegenstanders buitenspel te zetten.
Ik maak mij er niet kwaad om maar ik vind die beweging ronduit achterlijk.quote:Op donderdag 18 juni 2026 07:14 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Zie, geen definitie maar boosheid en frustratie projecteren.
Leven en laten beven. 'Vrijwillige', kuch, modificatie was het toch het einddoel?quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:17 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik maak mij er niet kwaad om maar ik vind die beweging ronduit achterlijk.
Das geen moeilijke. Het praktische idealisme voor de opvang van vluchtelingen prevaleert dan boven theoretisch afgeleide scenarios.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:42 schreef Pajanus het volgende:
Tja als je mij vraagt wat woke is en wat daar mis mee is dan denk ik aan een groep vrouwen die protesteert voor de toegang van vluchtelingen. Een stel vluchtelingen die zelf een mindset hebben waarin vrouwen die rechten totaal niet hebben.
een soort naļviteit geboren uit welvaart zo zou ik woke zien.
Wat dan de daadwerkelijke definitie zou moeten zijn?
Vrijwel alles is relatief. Goed/slecht , goedkoop/duur , lang/kort.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:12 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Das geen moeilijke. Het praktische idealisme voor de opvang van vluchtelingen prevaleert dan boven theoretisch afgeleide scenarios.
Maar wat is naļviteit? Dat is natuurlijk relatief. Sommige zelfbenoemde 'realisten' zijn imo onheilspredikers en missen gevoel voor maat. Veel hangt gewoon af van je perspectief.
Is helemaal waar. Misschien is verabsoluteren wel het 'probleem' van sommige wokies en extremisten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:17 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Vrijwel alles is relatief. Goed/slecht , goedkoop/duur , lang/kort.
Er is toch geen kerk, boek of leefregels?quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:22 schreef ikheetmartijn het volgende:
Het is te religieus. Als atheļst heb ik een bloedhekel aan alles wat ook maar een klein beetje religieus ruikt.
Het probleem met relativeren en nuanceren is dat het veelal theoretisch is en minder praktisch.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:27 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Is helemaal waar. Misschien is verabsoluteren wel het 'probleem' van sommige wokies en extremisten.
De mensen die ik ken die 'heel goed kunnen relativeren en nuanceren' lopen soms toch op het einde van hun denkkracht in een absolute fuik. Alsof het mentale elastiek niet verder uitgerekt kan worden.
Vind ik altijd apart. Dat alle vergezichten en nuances weer terug lijken te katapulteren naar de overzichtelijkheid van het dierenbrein. Goed/kwaad. Punt.
Het geklaag dat je niets meer kunt zeggen is terecht geklaag. We kunnen dingen die als beledigend of stigmatiserend opgevat kunnen worden tot in den treure nuanceren of herformuleren, maar elke herformulering krijgt na verloop van tijd toch weer een lading omdat het gebruikt blijft worden dezelfde context. Zo leggen we een verbaal mijnenveld aan waar we uiteindelijk niets mee opschieten.quote:Op donderdag 18 juni 2026 09:40 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Geef je woke niet teveel credits? En een dwangmiddel om politieke tegenstanders buitensspel te zetten gebeurt enkel om anti-democratie uit de democratie te reguleren. Eigenlijk zetten die mensen zichzelf buitenspel met hun anti-democratische denkbeelden. Het is een logische maatregel om uitvoering van de tolerantieparadox te voorkomen.
Je ziet het ook in kleinere discussies. Geklaag dat je niets meer kunt zeggen. Nou, dat kan nog steeds hoor, maar het weerwoord is ook wat scherper geworden en als blijkt dat je intolerantie predikt kun je het gewoon krijgen.
Het positieve effect van woke is imo dat mensen scherper en neutraler gaan formuleren. Dat brengt de discussie verder en mensen misschien weer wat dichter bij elkaar.
Een mijnenveld? Je kunt toch ook kiezen voor minder stigmatiseren en beledigen? Wat een ander opvat is net zo relevant als de intentie van boodschapper. Dit klinkt mij meer als verantwoording willen ontlopen. Als mensen mij met goede argumenten kunnen overtuigen over mijn woordkeuze dan moet ik mij verbeteren en niet gaan weeklagen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 11:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het geklaag dat je niets meer kunt zeggen is terecht geklaag. We kunnen dingen die als beledigend of stigmatiserend opgevat kunnen worden tot in den treure nuanceren of herformuleren, maar elke herformulering krijgt na verloop van tijd toch weer een lading omdat het gebruikt blijft worden dezelfde context. Zo leggen we een verbaal mijnenveld aan waar we uiteindelijk niets mee opschieten.
Ik ben niet bang voor technologische vooruitgang. Jij daarentegen wel, zo te lezen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 10:24 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Leven en laten beven. 'Vrijwillige', kuch, modificatie was het toch het einddoel?
Over achterlijk gesproken.
Uw aanname is incorrect. Ik ben enkel bang voor de mensen die het ideologisch kunnen gaan misbruiken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:22 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik ben niet bang voor technologische vooruitgang. Jij daarentegen wel, zo te lezen.
Technologie wordt al sinds de mens het vuur heeft uitgevonden, misbruikt. Je hoeft dus niet bang te zijn voor misbruik van genetische modificatie in combinatie met neurowetenschap en AI want dat gaat toch gebeuren. En bang zijn voor dingen die onherroepelijk gaan gebeuren, is verspilde energie.quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:26 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Uw aanname is incorrect. Ik ben enkel bang voor de mensen die het ideologisch kunnen gaan misbruiken.
Het wordt altijd al misbruikt dus wees maar niet bang voor misbruik want het gaat toch 'onherroepelijk' gebeuren?quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:37 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Technologie wordt al sinds de mens het vuur heeft uitgevonden, misbruikt. Je hoeft dus niet bang te zijn voor misbruik van genetische modificatie in combinatie met neurowetenschap en AI want dat gaat toch gebeuren. En bang zijn voor dingen die onherroepelijk gaan gebeuren, is verspilde energie.
Leef je uit. Meer hyperbolen, toeschrijvingen en imaginaire problemen zijn altijd welkom. Kan er wel om lachen. Voel mij totaal niet aangesproken.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:22 schreef matigeuser het volgende:
- Ze zuigen de pret uit het leven
- Betutteling
- Vallen over 'woorden' en 'terminologie' in plaats van wat er daadwerkelijk wordt gezegd
- Positive discriminatie is nog steeds discriminatie
- De hypocrisie
- Ze denken dat alles wat vroeger normaal was 'ouderwets' is en 'verbeterd' moet worden, terwijl het in de meeste gevallen er absoluut niet beter op wordt
- De afbraak aan traditionele normen & waarden die ons gebracht hebben waar we de dag vandaag zijn. Of eigenlijk, waar we voor 'woke' waren
- Het continu gezever over de blanke (witte) man en denken dat vrouwen en de jeugd het wel even beter weet. Totaal geen besef over waar hun vrijheid en moderne tijd met alle gemakken van dien nou eigenlijk vandaan komen
- Het is puur iets wat alleen voor kan komen in maatschappijen en culturen die het al goed voor elkaar hebben. Ze knijpen een oogje toe voor de cultuur en verschrikkingen in landen waar de volkeren, die ze zo graag positief discrimineren, op grote schaal misdaden plegen en anti-vrijheid zijn, zoals islamtische landen bv. Ze bekritiseren altijd hun 'eigen' volk, alsof die zo slecht zijn, zijn vaak ook nog pro-immigratie en hebben niet door dat ze de 'vijand' binnen halen. Die woke-sukkeltjes als eerste dhimmi-tax laten betalen of erger.
- Zeiken over 'vrouwenrechten' en dergelijke terwijl, inderdaad, nooit wordt gewezen naar andere landen en culturen waar vrouwen nog geen 30% van de rechten hebben als hier in het Westen.
- De zelfhaat. De haat jegens onze eigen historie. Het totaal gebrek aan realiteitszin.
- En bovenal, het zeer selectief verontwaardigd zijn
- Bonus: Het gelul over gender en geslacht. Het hele lghbhtajdlfkjasdflietwt+ gebeuren. Alles maar laten draaien om 'identiteit' en 'gevoelens'. En andere mensen worden hier verplicht in mee getrokken.
Het eeuwige gedram. Het zogenaamd altijd 'beledigd' zijn. Alles persoonlijk opnemen. Zodat nu geen enkel kunstwerk, film, schilderij, muzieknummer, etc of een politiek voorstel, gebouw, project, etc kan worden uitgevoerd zonder al deze zeikerds in acht te nemen. Het zuigt de hele ziel uit het maatschappelijk debat. Uit humor. Uit kunst. Uit het leven.
Zo genoeg?
Je zult maar continue in angst moeten leven voor iets wat misschien gaat gebeurenquote:Op donderdag 18 juni 2026 12:51 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het wordt altijd al misbruikt dus wees maar niet bang voor misbruik want het gaat toch 'onherroepelijk' gebeuren?
Nee.
Wat ik al eerder zei. Leven en laten beven. Niet mijn kopje thee. Mensen kwalificeren als achterlijk ook.
Dank je wel, zeg ik vanuit mijn schuilkelder. Het ging vooral over 'onherroepelijke'. Dat klinkt nogal dreigend. Als goede wokie ben ik nu extra alert.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Je zult maar continue in angst moeten leven voor iets wat misschien gaat gebeurenSterkte.
Dan ben je geen ekte ekte natuurlijk. Echte wokies zijn niet bang in een schuilkelder, die zijn vooral schijnheilig andere mensen de les aan het lezen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dank je wel, zeg ik vanuit mijn schuilkelder. Het ging vooral over 'onherroepelijke'. Dat klinkt nogal dreigend. Als goede wokie ben ik nu extra alert.
Nja, er bestaat geen woke administratiekantoor, deelnamecerficaat en er zijn ook al geen clubavonden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:39 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dan ben je geen ekte ekte natuurlijk. Echte wokies zijn niet bang in een schuilkelder, die zijn vooral schijnheilig andere mensen de les aan het lezen.
Tenzij je ook zo bent, dan heb ik uiteraard niks gezegd
FvD-stemmer gespot.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:22 schreef matigeuser het volgende:
- Betutteling
- Vallen over 'woorden' en 'terminologie' in plaats van wat er daadwerkelijk wordt gezegd
- De hypocrisie
- Ze denken dat alles wat vroeger normaal was 'ouderwets' is en 'verbeterd' moet worden, terwijl het in de meeste gevallen er absoluut niet beter op wordt
- De afbraak aan traditionele normen & waarden die ons gebracht hebben waar we de dag vandaag zijn. Of eigenlijk, waar we voor 'woke' waren
- Het continu gezever over de blanke (witte) man en denken dat vrouwen en de jeugd het wel even beter weet. Totaal geen besef over waar hun vrijheid en moderne tijd met alle gemakken van dien nou eigenlijk vandaan komen
- Het is puur iets wat alleen voor kan komen in maatschappijen en culturen die het al goed voor elkaar hebben. Ze knijpen een oogje toe voor de cultuur en verschrikkingen in landen waar de volkeren, die ze zo graag positief discrimineren, op grote schaal misdaden plegen en anti-vrijheid zijn, zoals islamtische landen bv. Ze bekritiseren altijd hun 'eigen' volk, alsof die zo slecht zijn, zijn vaak ook nog pro-immigratie en hebben niet door dat ze de 'vijand' binnen halen. Die woke-sukkeltjes als eerste dhimmi-tax laten betalen of erger.
- Zeiken over 'vrouwenrechten' en dergelijke terwijl, inderdaad, nooit wordt gewezen naar andere landen en culturen waar vrouwen nog geen 30% van de rechten hebben als hier in het Westen.
- De zelfhaat. De haat jegens onze eigen historie. Het totaal gebrek aan realiteitszin.
- Bonus: Het gelul over gender en geslacht. Het hele lghbhtajdlfkjasdflietwt+ gebeuren. Alles maar laten draaien om 'identiteit' en 'gevoelens'. En andere mensen worden hier verplicht in mee getrokken.
Het eeuwige gedram. Het zogenaamd altijd 'beledigd' zijn. Alles persoonlijk opnemen. Zodat nu geen enkel kunstwerk, film, schilderij, muzieknummer, etc of een politiek voorstel, gebouw, project, etc kan worden uitgevoerd zonder al deze zeikerds in acht te nemen. Het zuigt de hele ziel uit het maatschappelijk debat. Uit humor. Uit kunst. Uit het leven.
Zo genoeg?
Nee hoor. Ik vind het niet direct onzin, maar absoluut geen prioriteit. Helemaal onderaan de ladder.quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:45 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Klimaatwappies zijn figuren die de klimaatproblematiek onzin vinden.
Ik werk voor een organisatie die als doel heeft om ervoor te zorgen dat we de afspraken rond de CO2-uitstoot gaan halen. Daarnaast ben ik een groot voorstander van het emanciperen van minderheidsgroeperingen. Dus volgens jullie ben ik woke. Maar het beeld wat hier geschetst wordt van zo'n iemand, klopt totaal niet. Ik ben vooral levensgenieter.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:18 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik vind het niet direct onzin, maar absoluut geen prioriteit. Helemaal onderaan de ladder.
Jij misschien wel ja.quote:Op donderdag 18 juni 2026 14:26 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik werk voor een organisatie die als doel heeft om ervoor te zorgen dat we de afspraken rond de CO2-uitstoot gaan halen. Daarnaast ben ik een groot voorstander van het emanciperen van minderheidsgroeperingen. Dus volgens jullie ben ik woke. Maar het beeld wat hier geschetst wordt van zo'n iemand, klopt totaal niet. Ik ben vooral levensgenieter.
Het is nogal achterlijk om te beweren dat er 72 andere genders zijn en dus te willen suggereren dat heteroseks absurd is.quote:Op donderdag 18 juni 2026 12:51 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het wordt altijd al misbruikt dus wees maar niet bang voor misbruik want het gaat toch 'onherroepelijk' gebeuren?
Nee.
Wat ik al eerder zei. Leven en laten beven. Niet mijn kopje thee. Mensen kwalificeren als achterlijk ook.
Mooi gezegd. Woke-mensen deugen niet ook al doen ze nog zo "hun best".quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:22 schreef matigeuser het volgende:
- Betutteling
- De hypocrisie
Zo genoeg?
Je ziet jezelf tcoh als Woke?quote:Op donderdag 18 juni 2026 13:29 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Leef je uit. Meer hyperbolen, toeschrijvingen en imaginaire problemen zijn altijd welkom. Kan er wel om lachen. Voel mij totaal niet aangesproken.
Zeker.quote:Op donderdag 18 juni 2026 15:08 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Je ziet jezelf tcoh als Woke?
Wat is je mening over niet-westerse vluchtelingen in onze samenleving?
Dat klopt. Wat echter wel spannend is is het gegeven dat half Europa al op zijn gat ligt alvorens dit beleid is doorgevoerd.quote:Op donderdag 18 juni 2026 15:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Niet zo heel spannend allemaal.
Goede ideeen, hoe ga je integratie dan 'verplichten' en toetsen?quote:Op donderdag 18 juni 2026 15:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Zeker.
Vluchtelingenstromen moet je beheersen. Aan de EU hulp vragen voor spreiding ivm te weinig huizen alhier en bij een legitieme status inzetten op (vlot) integreren. Educatie over westerse waarden en taalbeheersing kan ook geen kwaad. Verder uitzetten (indien mogelijk) bij criminaliteit (3 strikes out). Wachttijd voor naturalisatie. Niet zo heel spannend allemaal.
Waarschijnlijk te tam voor de 'ons land gaat naar de verdommenis' types.
Tja, dat is een lastige. Er zijn ook nog genoeg autochtonen met, ahum, denkbeelden die wat gedateerd zijn.. Zolang ze dat prive houden en niemand in de weg zitten moet je het maar laten zitten. Gedachtenpolitie moet je niet willen. Gedragspolitie wel. Dus strenger straffen bij haatmisdrijven bijvoorbeeld. Misschien ben ik wel woke-light of neo-woke. Gelijke behandeling vind ik wel een belangrijk uitgangspunt.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:17 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Goede ideeen, hoe ga je integratie dan 'verplichten' en toetsen?
En wat is succesvol integreren volgens jouw beeld?
Jouw denkbeelden zijn eigenlijk hetzelfde als de meeste niet-woke denkbeelden denk ik hoor?
Dat is zeker een lastige, vandaag de vraag.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Tja, dat is een lastige. Er zijn ook nog genoeg autochtonen met, ahum, denkbeelden die wat gedateerd zijn.. Zolang ze dat prive houden en niemand in de weg zitten moet je het maar laten zitten. Gedachtenpolitie moet je niet willen. Gedragspolitie wel. Dus strenger straffen bij haatmisdrijven bijvoorbeeld. Misschien ben ik wel woke-light of neo-woke. Gelijke behandeling vind ik wel een belangrijk uitgangspunt.
Dat duurt nu eenmaal lang. Uitleggen, rolmodellen, zichtbaarheid. En hopen dat ze in contact komen met leuke representanten. Dan worden ze vaak iets milder. In ieder geval niet marchanderen met deze verworvenheden. Ervoor staan met elkaar. Als ze merken dat je ermee weg kan komen ben je niet geloofwaardig. Het is nu eenmaal wel zo dat als de bevolking te snel gemeleerd raakt er regressie kan plaatsvinden in denkbeelden. Dan staan deze verworvenheden onder druk. Stil in een hoekje gaan zitten wachten is niet de oplossing. We zijn in Nederland denk ik niet meer gewend om gelijke rechten uit te leggen aan iemand die ongelijkheid doodnormaal vindt.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:54 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Dat is zeker een lastige, vandaag de vraag.
tja.. een haatmisdrijf is het einde van de schaal en dat is allang het kopje 'ongewenst gedrag' gepasseerd.
Hoe zou jij zorgen dat deze mensen bijv. accepteren dat vrouwen gelijkwaardig zijn? dat homo zijn OK is?
En vervolgens dat deze mensen dat dus daadwerkelijk uitdragen? onder de autochtone bevolking is dit een denkbeeld wat door de meerderheid gedragen wordt.
Strenger straffen werkt overigens veelal niet of nauweljks. Straffen kosten vaak meer dan dat ze opleveren ,dat wil je voorkomen natuurlijk.
Ja, dat is idd wel jammer.quote:Op donderdag 18 juni 2026 16:56 schreef HeatWave het volgende:
Haatmisdrijven zijn helemaal prima als ze uit een 1400 jaar oud kutboek komen blijkbaar.
een groot deel van het woke-ism is dat je mensen ook niet mag uitleggen hoe zij hun leven moeten leiden.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:09 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat duurt nu eenmaal lang. Uitleggen, rolmodellen, zichtbaarheid. En hopen dat ze in contact komen met leuke representanten. Dan worden ze vaak iets milder. In ieder geval niet marchanderen met deze verworvenheden. Ervoor staan met elkaar. Als ze merken dat je ermee weg kan komen ben je niet geloofwaardig. Het is nu eenmaal wel zo dat als de bevolking te snel gemeleerd raakt er regressie kan plaatsvinden in denkbeelden. Dan staan deze verworvenheden onder druk. Stil in een hoekje gaan zitten wachten is niet de oplossing. We zijn in Nederland denk ik niet meer gewend om gelijke rechten uit te leggen aan iemand die ongelijkheid doodnormaal vindt.
Een leven leiden in vrijheid eindigt voor mij bij het beperken van de vrijheid van andere mensen.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:21 schreef Pajanus het volgende:
[..]
een groot deel van het woke-ism is dat je mensen ook niet mag uitleggen hoe zij hun leven moeten leiden.
Hoe ze je dat?
Heel mooi verwoord ja.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:42 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Een leven leiden in vrijheid eindigt voor mij bij het beperken van de vrijheid van andere mensen.
Verder mag iedereen van alles zeggen. Uitleggen is nog geen opleggen.
Dank je, mooi hč. Wat jij 'naļviteit' noemt interesseert mij dan weer geen hol. 😉 Om die 'lieve' idealen te bereiken moeten soms wel de handschoenen uit. Een praktische idealist moet niet te beroerd zijn om vuile handen te maken.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 08:36 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Heel mooi verwoord ja.
Dit is dan wel wat ik zou plaatsen onder de 'naiviteit' . Er zijn een miljard mensen die het geen hol uitmaakt.
Dat kan echter heb jij dit topic geopend met de vraag 'Wat is er erg aan woke?' dus schijnbaar moet je het wel boeiend genoeg vinden.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:01 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dank je, mooi hč. Wat jij 'naļviteit' noemt interesseert mij dan weer geen hol. 😉 Om die 'lieve' idealen te bereiken moeten soms wel de handschoenen uit. Een praktische idealist moet niet te beroerd zijn om vuile handen te maken.
Het was meer om te lezen wat de ergernissen nou zijn en in hoeverre ik dat bij mezelf herken. En ik ben idd niet compromisloos. Dan ben ik maar niet woke genoeg.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 09:11 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Dat kan echter heb jij dit topic geopend met de vraag 'Wat is er erg aan woke?' dus schijnbaar moet je het wel boeiend genoeg vinden.
'Een praktische idealist moet niet te beroerd zijn om vuile handen te maken.'
Praktische idealist is een mooi uitgangspunkt maar ook weer niet woke.
Woke is no-compromise
Oneens. Mijn vrijheid eindigt met de onbeperkte vrijheid van een ander. Dit land kent teveel vrijheid. Wat mij betreft moeten burgers veel van hun vrijheden worden afgenomen. Dit komt de leefbaarheid van de gehele samenleving ten goede.quote:Op donderdag 18 juni 2026 17:42 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Een leven leiden in vrijheid eindigt voor mij bij het beperken van de vrijheid van andere mensen.
Als je woke bent ga je in transitie?quote:Op vrijdag 19 juni 2026 16:06 schreef Pixelman het volgende:
'Minderjarige verdachte drama Meerstad verspreidde beelden van omgekomen ouders'
De dader is in transitie. Woke-zijn is dus iets verschrikkelijks.
quote:Op vrijdag 19 juni 2026 11:14 schreef Wantie het volgende:
Woke is tegenwoordig een vergaarbak geworden waar tegenstanders van een bepaalde ideologie etc iets in gooien en er vervolgens tegen aan schoppen.
Ben je het ergens niet mee eens?
Noem het woke en ageer daar weer tegen.
Niet per se, maar woke heeft het wel tot kunst verheven om echt alles en iedereen die afwijkt van "de norm" tot een haast goddelijke status te verheffen. Alles moet maar kunnen, iedereen moet er maar in meegaan en is anders een -ist of -foob.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je woke bent ga je in transitie?
[..]
Als je woke bent, ben je voor transitie. Dus ben je voor abnormaliteiten en tegen de natuurlijke orde. En dat is verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je woke bent ga je in transitie?
[..]
Dat is precies wat ik bedoel: je plakt gewoon overal woke op zodat je lekker kunt generaliseren en er tegenaan kunt trappen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:31 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Als je woke bent, ben je voor transitie. Dus ben je voor abnormaliteiten en tegen de natuurlijke orde. En dat is verschrikkelijk.
Nee, dat is jouw verwrongen beeld van woke.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niet per se, maar woke heeft het wel tot kunst verheven om echt alles en iedereen die afwijkt van "de norm" tot een haast goddelijke status te verheffen. Alles moet maar kunnen, iedereen moet er maar in meegaan en is anders een -ist of -foob.
Ik ben ook wel van het leven en laten leven, maar woke mensen snappen niet wat de daadwerkelijke definitie van tolereren is. Ik hoef (voorbeeld) homo's niet tof te vinden, ik mag ze alleen niet negatief behandelen puur en alleen omdat ze homo zijn.
Maar tolerantie gaat de woke-ist niet ver genoeg, je moet actief steunen, een ally zijn, de vlaggen dragen anders ben je een bigot en moet je dood.
Dat is woke, en inderdaad niet alles wat men woke noemt is daadwerkelijk woke.
Oneens, dit is wel degelijk een redelijke omschrijving. Ik geef zelf al aan dat idd niet alles maar woke is, je hebt bijv links of progressief, en dat is niet per se woke.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is jouw verwrongen beeld van woke.
Om gemakkelijk te kunnen trappen moet er een karikatuur van gemaakt worden.
En dat is precies wat je doet.
En dan die cancelcultuur van die gasten, om te grienen zo erg.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel: je plakt gewoon overal woke op zodat je lekker kunt generaliseren en er tegenaan kunt trappen.
Op die manier kun je wel iedereen met ideeėn die je niet aanstaan tot woke verklaren. Of een radicaal, of een activist, of een terrorist. Je bent zelf immers de scheids van het spookbeeld. Dat zorgt voor inflatie van het woord.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oneens, dit is wel degelijk een redelijke omschrijving. Ik geef zelf al aan dat idd niet alles maar woke is, je hebt bijv links of progressief, en dat is niet per se woke.
Maar het drammerige, geen compromis sluitende activisme voor alles dat "anders" is, dat is absoluut wat men met woke bedoelt.
Nee.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oneens, dit is wel degelijk een redelijke omschrijving. Ik geef zelf al aan dat idd niet alles maar woke is, je hebt bijv links of progressief, en dat is niet per se woke.
Maar het drammerige, geen compromis sluitende activisme voor alles dat "anders" is, dat is absoluut wat men met woke bedoelt.
Klopt, zoals jij in een andere discussie homoseksualiteit probeert te cancelen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:01 schreef Pixelman het volgende:
[..]
En dan die cancelcultuur van die gasten, om te grienen zo erg.
Links is woke, rechts gebruikt zijn gezond verstand.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 18:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
... je hebt bijv links of progressief, en dat is niet per se woke.
Yup, met Poetin en Trump als het goede voorbeeld....quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:07 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Links is woke, rechts gebruikt zijn gezond verstand.
Ik cancel niks, ik vind als conservatief vaderlander wel dat homoseksualiteit niet erg netjes is.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, zoals jij in een andere discussie homoseksualiteit probeert te cancelen.
En dus wil je ze genezen...quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:14 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik cancel niks, ik vind als conservatief vaderlander wel dat homoseksualiteit niet netjes is.
En ben geen gebedsgenezer.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dus wil je ze genezen...
Goed verhaal.
Ik wil niemand genezen, ik wil wel met technologie de opties vermeerderen voor de wanhopige, met zichzelf in de knoop verkerende, homoseksuele medemens. Daar is niets verkeerds aan.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Aah, je gaat er omheen draaien.
Ik weet genoeg.
Door ze te genezen.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:30 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Ik wil niemand genezen, ik wil wel met technologie de opties vermeerderen voor de wanhopige, met zichzelf in de knoop verkerende, homoseksuele medemens. Daar is niets verkeerds aan.
Genezen suggereert beter maken. Ik wil niemand beter maken, wel helpen hun ware zelf te vinden.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Door ze te genezen.
Wat ik al zei, je draait er omheen.
Je durft niet het achterste van je tong te laten zien.
Nope, maar leuk geprobeerd.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:48 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Genezen suggereert beter maken. Ik wil niemand beter maken, wel helpen hun ware zelf te vinden.
Als ze gelukkiger zijn na hun modificatie dan is de kans veel groter. Blijven zitten in je homo bubble in deze homovijandige wereld, is bepaald geen picnic.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 19:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nope, maar leuk geprobeerd.
Iemand middels genetische modificatie aanpassen maakt niet dat ze hun ware zelf vinden.
Dus gedwongen modificatie.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 20:10 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Als ze gelukkiger zijn na hun modificatie dan is de kans veel groter. Blijven zitten in je homo bubble in deze homovijandige wereld, is bepaald geen picnic.
Dus niet vrijwillig als het aan jou ligt.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:28 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Altijd vrijwillig. We leven helaas nog in een veel en veel te vrij land.
Wat begrijp je niet aan de term 'op basis van vrijwilligheid'? Dat ik vind dat er in dit land te veel vrijheid is en te weinig verantwoordelijkheid, is een andere discussie.quote:Op vrijdag 19 juni 2026 21:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus niet vrijwillig als het aan jou ligt.
Iemand dwingen tot kiezen tussen leven in een vijandige omgeving of een ingrijpende behandeling ondergaan is niet vrijwillig .quote:Op zaterdag 20 juni 2026 02:13 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de term 'op basis van vrijwilligheid'? Dat ik vind dat er in dit land te veel vrijheid is en te weinig verantwoordelijkheid, is een andere discussie.
Dwingen tot kiezen is inderdaad niet vrijwillig kiezen maar dat is niet wat ik zeg.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 06:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iemand dwingen tot kiezen tussen leven in een vijandige omgeving of een ingrijpende behandeling ondergaan is niet vrijwillig .
Dat homo's naar alle vrijheid leven in Nederland vind je dus teveel.
Want waarom benoem je dat anders.
In de vorige discussie heb ik beschreven hoe jij homoseksualiteit noemde.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 07:31 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Dwingen tot kiezen is inderdaad niet vrijwillig kiezen maar dat is niet wat ik zeg.
Ik vind helemaal niet dat homo's momenteel in vrijheid leven in Nederland en dat ik dat teveel vind.
Jij benoemt mijn woorden voortdurend anders.
Je wordt dus vervelend.
In de vorige discussie heb ik je al gezegd dat het verzetten tegen technologische ontwikkeling nutteloos is.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 08:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
In de vorige discussie heb ik beschreven hoe jij homoseksualiteit noemde.
Dat ontkende je onmiddellijk. Ik zou je woorden anders benoemen.
En toen ik de bijhorende citaten aanhaalde was je stil.
Hoezo is het een vrije keuze als een homoseksueel kind opgroeit in een omgeving die homoseksualiteit als een belediging voor de mensheid ziet. Dat homoseksualiteit direct haaks staat op die biologische 'opdracht' om je eigen soort in stand te houden. Dat homoseksualiteit een afwijking is van de natuurlijke gang van zaken. Een buitennatuurlijke activiteit. Dat homoseksuelen al duizenden jaren niets hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van de mens. Homoseksualiteit is een destructieve voorkeur. Homoseksuelen kunnen geen normaal leven leiden. Homoseksuele kinderen teleurstellen hun ouders. Homo zijn is een moeizaam en treurig iets, daarom moeten ze hun geaardheid kunnen aanpassen aan de heteronorm van de maatschappij. Homoseksualiteit is een problematische afwijking. Homoseksualiteit is verschrikkelijk contraproductief voor de mensheid als geheel.
Als je kinderen daarmee indoctrineert en dan nog denkt dat een genetische behandeling vrijwillig is....
De technologische ontwikkeling is er niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 10:20 schreef Pixelman het volgende:
[..]
In de vorige discussie heb ik je al gezegd dat het verzetten tegen technologische ontwikkeling nutteloos is.
WE ARE THE BORG. YOU WILL BE ASSIMILATED. YOUR UNIQUENESS WILL BE ADDED TO OUR COLLECTIVE. RESISTANCE IS FUTILE.
Het is met elkaar verbonden hč.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 10:54 schreef Koekoekmakto het volgende:
Is dit topic nu 'vang de fascist'?
Gaat je niet lukken. Eromheen praten is tot kunst verheven. Vrijheden en vrijwilligheid zijn niet hun forte. Orde en dwang des te meer, met wat halfbakken dreigementen erbij. Een echo van de tribunalen is nooit ver weg.
Dat is ook weer waar.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 10:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is met elkaar verbonden hč.
Fascisme is ook minderheden een stempel op drukken, zodat je ze later kunt verwijderen uit de samenleving.
En fascisme legt ook de nadruk op de voortplanting en het vormen van een gewenst type mens.
Je maakt een grote denkfout. Je ziet alleen maar risico's, kansen vergeet je merkwaardig genoeg. De technologische ontwikkeling die straks van geaardheid een optie maakt, kan ook een tegenovergestelde richting uitgaan. Wie zal het zeggen? Stel dat de homoseksuele techbro's de macht definitief grijpen en de gehele mensheid aan zich laten onderwerpen en elke heteroseksuele man verplichten hun geaardheid te veranderen naar een homoseksuele. Jij Wantie, gaat dan het geslachtsgemeenschapparadijs binnen. Dus, niet zo giftig boos zijn, morgen kan er weer totaal anders uitzien.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 10:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is met elkaar verbonden hč.
Fascisme is ook minderheden een stempel op drukken, zodat je ze later kunt verwijderen uit de samenleving.
En fascisme legt ook de nadruk op de voortplanting en het vormen van een gewenst type mens.
Ik vind die hele reactie een denkfout.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:09 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Je maakt een grote denkfout. Je ziet alleen maar risico's, kansen vergeet je merkwaardig genoeg. De technologische ontwikkeling die straks van geaardheid een optie maakt, kan ook een tegenovergestelde richting uitgaan. Wie zal het zeggen? Stel dat de homoseksuele techbro's de macht definitief grijpen en de gehele mensheid aan zich laten onderwerpen en elke heteroseksuele man verplichten hun geaardheid te veranderen naar een homoseksuele. Jij Wantie, gaat dan het geslachtsgemeenschapparadijs binnen. Dus, niet zo giftig boos zijn, morgen kan er weer totaal anders uitzien.
Wat jij zelf verzint is niet meer dan dat hč.quote:Op zaterdag 20 juni 2026 11:14 schreef Pixelman het volgende:
Ach, ach, ach wat een grote woorden weer. Ik snap het al, radeloze lieden die vol angst en beven naar de toekomst kijken.
Fascisme is mij vreemd, nuchter naar ontwikkelingen kijken zeker niet. Ik kan er ook niks aan doen dat het onontkoombare er zal komen. Ik kan er niks aan doen dat technologische ontwikkelingen de opties gaat vergroten voor homoseksuelen.
In dit subforum worden dingen verzonnen dat het een lieve lust is: "God wil dit, God wil dat, God wil zus en God wil zo" ...... ik doe niets anders dan mijn bescheiden steentje bijdragen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat jij zelf verzint is niet meer dan dat hč.
Het is geen onontkoombaar iets.
Dat valt nog te bezien.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 10:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vind die hele reactie een denkfout.
Niet op eieren gaan lopen in eerste instantie. Dat heb je in de hand. Hoop op een gekweekte dikke huid bij anderen heb je niet in de hand.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:51 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Wat er mis mee is? Het continue op eieren moeten lopen om te voorkomen dat je mogelijk onbedoeld iets verkeerds zegt waar dan weer aanstoot aan wordt genomen.
Doodvermoeiend, kweek ook maar gewoon weer een beetje een dikkere huid hoor.
Prima. Dan krijg je dus steeds de vermoeiende discussies met iemand met veel te lange tenen die er zijn levenswerk van heeft gemaakt om overal aanstoot aan te nemen. Daar pas ik voor. Dan maar op eieren lopen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:56 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Niet op eieren gaan lopen in eerste instantie. Dat heb je in de hand. Hoop op een gekweekte dikke huid bij anderen heb je niet in de hand.
Als die aanstoot toch dikke peop is, zal zo'n discussie toch vlot uitsterven bij gebrek aan goede argumenten? Maar ter verantwoording geroepen worden als je eieren stuk trapt is altijd een goede zaak. Mensen kwamen imo te vaak weg met het bezigen van negatieve stereotypes. Dat het vermoeiend kan zijn snap ik wel. Maar dit is een forum, dan heb je nu eenmaal discussies. Of je maakt iemand (tijdelijk) monddood met een ban. Kan ook nog. Of discussies ontlopen. Of mensen ontlopen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 11:59 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Prima. Dan krijg je dus steeds de vermoeiende discussies met iemand met veel te lange tenen die er zijn levenswerk van heeft gemaakt om overal aanstoot aan te nemen. Daar pas ik voor. Dan maar op eieren lopen.
Welkom bij de club!quote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:27 schreef Pixelman het volgende:
In ieder geval is woke-zijn gelijk aan een absurde persoonlijkheid bezitten.
Huh? Ik ga toch in discussie? Waarom kom je dan aan met monddood maken en zelfs bannen?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 12:15 schreef Koekoekmakto het volgende:
Dat het vermoeiend kan zijn snap ik wel. Maar dit is een forum, dan heb je nu eenmaal discussies. Of je maakt iemand (tijdelijk) monddood met een ban. Kan ook nog. Of discussies ontlopen. Of mensen ontlopen.
Excuus. Het was niet persoonlijk bedoeld, maar meer over je rol als forum admin. Dan heb je wat meer opties in discussies die je niet zo ziet zitten.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 14:49 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Huh? Ik ga toch in discussie? Waarom kom je dan aan met monddood maken en zelfs bannen?
Infantilisme.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:36 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik ben tevreden woke en raak gelukkig zelden van de kook. Ik ben zogezegd alert op het naleven van gelijke rechten voor alle mensen.
Maar ik hoor ook veel geklaag over woke. Rabiaat, cancellen, taalpolitiek, humorloze lui, zelfs een bedreiging voor de samenleving!
Roept u maar. Wat is er volgens u erg aan woke?
Maar anderen zeggen juist weer dat er op alle slakken zout gelegd wordt en dat je op eieren moet lopen door woke. Je laat je toch niet door een mentale kleuter de les lezen? Dan heb je misschien geen goede argumententen.quote:
Ik kan niet voor een andere spreken, alleen voor mezelf.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:31 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Maar anderen zeggen juist weer dat er op alle slakken zout gelegd wordt en dat je op eieren moet lopen door woke. Je laat je toch niet door een mentale kleuter de les lezen? Dan heb je misschien geen goede argumententen.
Wat de realiteit is, is soms behoorlijk subjectief. Daar kun je wel en boompje over opzetten. Het zijn de eerder de kwalificaties die het hem doen. En wat moeten we eigenlijk met zulke ongelijkheid? Verminderen of vermeerderen? Maatwerk of een "one size fits all" aanpak?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:35 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik kan niet voor een andere spreken, alleen voor mezelf.
Onder infantilisme bedoel ik o.a. ontkennen van de realiteit.
Bijvoorbeeld, het idee dat alle mensen en alle culturen gelijk zijn is ver van de werkelijkheid.
Gewoon accepteren zoals het is en niet doen alsof het niet zo is.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:57 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
En wat moeten we eigenlijk met zulke ongelijkheid? Verminderen of vermeerderen? Maatwerk of een "one size fits all" aanpak?
Heb je liever concrete gevallen? Ik weet niet wat op de vorige pagina's al verteld was, misschien heeft iemand dat al genoemd, maar bijvoorbeeld nieuwe "geslachten" snap ik überhaupt niet. Een man die zich als een vrouw voelt is geen vrouw, maar een man die zich als vrouw voelt. Niks verkeerds in, ik heb daar absoluut geen bezwaar tegen, als man zich zo voelt. Maar om van daar een nieuwe geslacht te gaan maken vind ik idioot. Of discussie over slavernij en de relatie tussen de blanken/zwarten. Is ook absoluut uit de duim gezogen iets.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:02 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Gewoon accepteren zoals het is en niet doen alsof het niet zo is.
Ja, deze is al meerdere keren langsgeweest. In meerdere topics op Fok! Volgens mij is er nergens een wet die zegt dat je moet leven als man of als vrouw? En hoe iemand zich "voelt" is irrelevant. Je kunt toch ook niet controleren bij andere mensen hoe zij zich voelen? Dus prima verder. Als mensen last hebben van tietenverdriet of snikkelirritatie en de dokter kan je helpen. Go for it! Ontken ik nu biologie of chromosomen & gonaden? Nee, maar ik zie het enkel als een hulpmiddel om het leven draaglijk te maken voor die mensen. Dat van die relatie tussen blanken en zwarten snap ik niet helemaal. Er was toch slavernij? Of was dat vrijwillige arbeidsmigratie?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:10 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Heb je liever concrete gevallen? Ik weet niet wat op de vorige pagina's al verteld was, misschien heeft iemand dat al genoemd, maar bijvoorbeeld nieuwe "geslachten" snap ik überhaupt niet. Een man die zich als een vrouw voelt is geen vrouw, maar een man die zich als vrouw voelt. Niks verkeerds in, ik heb daar absoluut geen bezwaar tegen, als man zich zo voelt. Maar om van daar een nieuwe geslacht te gaan maken vind ik idioot. Of discussie over slavernij en de relatie tussen de blanken/zwarten. Is ook absoluut uit de duim gezogen iets.
Dacht ik al dat meer mensen daar ook niets van snappen. Maar ik heb het niet perse over de wetgeving, meer over de mentaliteit. Dat iemand zich zus of zo voelt, is op persoonlijke niveau absoluut geen probleem. Het wordt pas probleem wanneer het een "nieuwe norm" wordt en van iedereen wordt verwacht dat ze mee doen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:26 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ja, deze is al meerdere keren langsgeweest. In meerdere topics op Fok! Volgens mij is er nergens een wet die zegt dat je moet leven als man of als vrouw? En hoe iemand zich "voelt" is irrelevant. Je kunt toch ook niet controleren bij andere mensen hoe zij zich voelen? Dus prima verder. Als mensen last hebben van tietenverdriet of snikkelirritatie en de dokter kan je helpen. Go for it! Ontken ik nu biologie of chromosomen & gonaden? Nee, maar ik zie het enkel als een hulpmiddel om het leven draaglijk te maken voor die mensen.
En waarom is hun leven ondraaglijk in eerste instantie? Dat is juist wat ik niet begrijp. Ze plaatsen zich van tevoren in positie van een slachtoffer. Waarom? Waarvoor?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:26 schreef Koekoekmakto het volgende:
Nee, maar ik zie het enkel als een hulpmiddel om het leven draaglijk te maken voor die mensen.
Ja, slavernij was er misschien in 80% van totale tijd dat mensen op aarde lopen. Nou jah, vanaf sapiens dan. Maar alleen door Woke worden vooral de blanken daar in beschuldigd. Terwijl de blanken hebben het niet verzonnen, niet begonnen. De blanken waren juist de eerste in de wereld die er mee hebben gekapt.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 16:26 schreef Koekoekmakto het volgende:
Dat van die relatie tussen blanken en zwarten snap ik niet helemaal. Er was toch slavernij? Of was dat vrijwillige arbeidsmigratie?
Wat is er dan slachtoffergedrag aan een beetje conceptiepech? Je krijgt die kenmerken toch, zonder keuze? En leven als vrouw of als man is toch ook behoorlijk verschillend? Nou, als dat je probleem is: ga je gang. Dan is dat iig opgelost. Het slachtoffergedrag komt waarschijnlijk meer tevoorschijn bij discriminatie. En als mensen niet mee willen doen of willen disrespecteren, dan is dat hooguit jammer. Je hoeft iets niet te snappen om het respecteren lijkt mij.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:44 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dacht ik al dat meer mensen daar ook niets van snappen. Maar ik heb het niet perse over de wetgeving, meer over de mentaliteit. Dat iemand zich zus of zo voelt, is op persoonlijke niveau absoluut geen probleem. Het wordt pas probleem wanneer het een "nieuwe norm" wordt en van iedereen wordt verwacht dat ze mee doen.
[..]
En waarom is hun leven ondraaglijk in eerste instantie? Dat is juist wat ik niet begrijp. Ze plaatsen zich van tevoren in een positie van een slachtoffer. Waarom? Waarvoor?
[..]
Ja, slavernij was er misschien in 80% van totale tijd dat mensen op aarde lopen. Nou jah, vanaf sapiens dan. Maar alleen door Woke worden vooral de blanken daar in beschuldigd. Terwijl de blanken hebben het niet verzonnen, niet begonnen. De blanken waren juist de eerste in de wereld die er mee hebben gekapt.
Dat bedoel ik juist. Mens voelt zich toch geen slachtoffer omdat hij/zij blauwe of groene ogen heeft of blonde haren. Waarom moeten er in eens speciale hulpmiddelen komen om "hun leven beetje draaglijk te maken"?quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:57 schreef Koekoekmakto het volgende:
Wat is er dan slachtoffergedrag aan een beetje conceptiepech? Je krijgt die kenmerken toch, zonder keuze?
Bij discriminatie begrijp ik het nog wel. Maar dat is - nogmaals - persoonlijk en per geval verschillend. En zelfs dan, als iemand je discrimineert, zou ik zeggen dikke vinger donder op en 2 minuten later ben ik dat al vergeten. Geen reden om zich een slachtoffer te voelen. Hoewel ik snap dat sommige mensen zijn daar meer gevoelig voor.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:57 schreef Koekoekmakto het volgende:
Het slachtoffergedrag komt waarschijnlijk meer tevoorschijn bij discriminatie.
Helemaal niet logisch. Iedereen kan worden beschuldigd maar alleen de blanken worden vooral beschuldigd. Terwijl de blanken hebben daar veel later mee begonnen en veel eerder mee gestopt dan de rest van de wereld. En ik ben prima van bewust dat het vaak met politieke motieven wordt gedaan, en dat vind ik dus heel infantiel van die Woke-politici.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 17:57 schreef Koekoekmakto het volgende:
Iedereen kan beschuldigd worden van slavernij. Dat het nu meer over blank gaat is logisch. Kwam de laatste jaren meer voor.
Waarom niet helpen is eerder de vraag? Een hazenlip corrigeren we toch ook. En waarom zouden we mensen ongelukkig laten rondlopen als er mogelijkheden zijn? Das toch prettig voor die mensen.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:19 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist. Men voelt zich toch geen slachtoffer omdat hij/zij blauwe of groene ogen heeft of blonde haren. Waarom moet er in eens speciale hulpmiddelen komen om "hun leven beetje draaglijk te maken"?
[..]
Bij discriminatie begrijp ik het nog wel. Maar dat is - nogmaals - persoonlijk en per geval verschillend. En zelfs dan, als iemand je discrimineert, zou ik zeggen dikke vinger donder op en 2 minuten later ben ik dat al vergeten. Geen reden om zich een slachtoffer te voelen. Hoewel ik snap dat sommige mensen zijn daar meer gevoelig voor.
[..]
Helemaal niet logisch. Iedereen kan worden beschuldigd maar alleen de blanken worden vooral beschuldigd. Terwijl de blanken hebben daar veel later mee begonnen en veel eerder mee gestopt dan de rest van de wereld. En ik ben prima van bewust dat het vaak met politieke motieven wordt gedaan, en dat vind ik dus heel infantiel van die Woke-politici.
Nee, het gaat hier niet om hulp. Het gaat hier om de privilegies die ze willen krijgen. Privilegies die andere groepen niet hebben. Discriminatie is hier niet eens aan de orde. Er worden een heleboel mensen gediscrimineerd op een heleboel vlaktes. Maar er wordt alleen aandacht besteed aan bepaalde groepen, en niet aan iedereen die echt gediscrimineerd wordt.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 18:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Waarom niet helpen is eerder de vraag? Een hazenlip corrigeren we toch ook. En waarom zouden we mensen ongelukkig laten rondlopen als er mogelijkheden zijn? Das toch prettig voor die mensen.
Fijn dat je persoonlijk een dikke huid hebt, maar langdurige discriminatie heeft echte gevolgen. Geen werk vinden is bv. niet iets om na 2 seconden ff je schouders voor over op te halen.
En waarom mag je blanken niet beschuldigen? Blijkbaar verkopen de criticasters hun punt goed. Dat is dus niet infantiel, maar gewoon slim.
En dat is uiteindelijk het hele punt. Er worden dingen gedaan waar mensen niet in mee willen gaan. Dan is het accepteren daarvan beter dan naļef hopen dat woke weggaat. Dat zal enkel weggaan onder dwang.
Klopt, enerzijds heb je bijvoorbeeld hardwerkende, ondernemende mensen die een goed inkomen verdienen en anderzijds luie, uitkeringstrekkers die de samenleving tot last zijn. Daarom is linkse politiek om 'iedereen gelijk te behandelen' onvoorstelbaar onrechtvaardig.quote:Op dinsdag 23 juni 2026 15:35 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik kan niet voor een andere spreken, alleen voor mezelf.
Onder infantilisme bedoel ik o.a. ontkennen van de realiteit.
Bijvoorbeeld, het idee dat alle mensen en alle culturen gelijk zijn is ver van de werkelijkheid.
Je kunt niet iedereen 'hetzelfde' willen behandelen want de startposities en uitgangspunten zijn niet hetzelfde.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:56 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Klopt, enerzijds heb je bijvoorbeeld hardwerkende, ondernemende mensen die een goed inkomen verdienen en anderzijds luie, uitkeringstrekkers die de samenleving tot last zijn. Daarom is linkse politiek om 'iedereen gelijk te behandelen' onvoorstelbaar onrechtvaardig.
De privileges, waar gemarginaliseerden voor vechten, zeggen niet iets over de privileges die andere groepen eventueel, op persoonlijke noot, zouden missen. Dat is dus een kwestie van agenderen.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:49 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Nee, het gaat hier niet om hulp. Het gaat hier om de privilegies die ze willen krijgen. Privilegies die andere groepen niet hebben. Discriminatie is hier niet eens aan de orde. Er worden een heleboel mensen gediscrimineerd op een heleboel vlaktes. Maar er wordt alleen aandacht besteed aan bepaalde groepen, en niet aan iedereen die echt gediscrimineerd wordt.
Waarom je de blanken niet mag beschuldigen? Omdat de slavernij normaal was in de tijd toen dat gebeurde. Het was geen misdaad, het was niet gezien als iets slechts. Het was normaal. Waarom moet je überhaupt iemand daarin beschuldigen? En als je de blanken beschuldigd, waarom worden de Turken of Arabieren niet beschuldigd? Of je doet hetzelfde voor iedereen, of je doet het niet.
En ik heb bewust de zin zo geformuleerd: "Alleen de blanken worden vooral beschuldigd". Er wordt niks gezegd over de rest. Alsof de enige wat blanken gedaan hebben is slavernij. Niemand bedankt blanken voor het creėren of uitvinden van een heleboel dingen in de wereld waarvan die "slachtoffers" dagelijks gebruikt van maken over de hele wereld.
Waar in de wet staat dat Turkse kappers en Chinese restaurants wčl mogen discrimineren?quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:09 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Je kunt niet iedereen 'hetzelfde' willen behandelen want de startposities en uitgangspunten zijn niet hetzelfde.
Daarom is woke ook zo stom. Ze denken dat ze met positieve discriminatie de wereld kunnen veranderen. Maar positieve discriminatie is nog steeds discriminatie. En benadeelt ook weer een andere groep.
Dat hele 'equality of outcome' is gewoon discriminerende rotte onzin.
En daarbij altijd het standaard reflex waarbij blanke mensen, vooral mannen, wel mogen worden benadeeld 'want die hebben het toch al goed genoeg' maar andere groeperingen niet, is belachelijk en daarnaast haatdragend.
Niemand heeft er een probleem mee dat een Turkse kapper alleen Turken wil aannemen, of dat een Chinees restaurant alleen Chinezen in dienst wil. Maar oh wee een Hollandsche groentenboer de voorkeur geeft aan een blanke meid. DISCRIMINATIE!!
Het zit gewoon vol met zelfhaat, haat jegens de blanken (niet voor niets door woke sukkels ineens omgetoverd tot 'wit') en het tracht alle andere volkeren op hetzelfde level te plaatsen als rijke blanke uitzonderingen, maar dan door mechanismen als (positieve) discriminatie en het forceren van 'equality of outcome'. (heb daar geen goede Nederlandse term voor helaas, maar is een bekende Engelse term).
Woke = gae
Het gaat er niet om wat in de wet staat, het gaat erom dat het gebeurt. En dat woke Nederland hier geen reet om geeft, nooit over nadenkt en of een oogje toeknijpt. Maar oh wee als een Nederlandse ondernemer aangeeft liever gewoon een 'blanke' of 'autochtone' uitstraling te willen hebben en zijn personeelskeuze daarop baseert...quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waar in de wet staat dat Turkse kappers en Chinese restaurants wčl mogen discrimineren?
Er is in het verleden wel een uitzondering gemaakt voor Chinese restaurants om koks uit China te kunnen aannemen.
Maar dat was niet woke, dat was om arbeidskrapte bij Chinese restaurants op te vangen. En is inmiddels weer afgeschaft.
En die was ook aan regels verbonden. Onder andere dat de restauranthouder moest aantonen dat de vacature na een x aantal maanden nog steeds niet is ingevuld.
Positieve discriminatie mag in Nederland alleen als tijdelijke maatregel, als er een objectief aantoonbare achterstand is op de arbeidsmarkt, terwijl de kwalificaties gelijkwaardig zijn.
En dat maakt het verschil: startpositie en uitgangspunten zijn dan hetzelfde. Alleen maakt iemand dan geen kans omdat die tot een minderheid behoort.
En dat mag dan tijdelijk worden rechtgetrokken.
Precies. Die mensen hebben geen shit gedaan maar willen alles krijgen. Wat mij betreft mogen ze eerst ten minste 1% voor de mensheid doen wat de blanken gedaan hebben, voordat ze hun mond überhaupt open trekken.quote:Op woensdag 24 juni 2026 08:56 schreef Pixelman het volgende:
[..]
Klopt, enerzijds heb je bijvoorbeeld hardwerkende, ondernemende mensen die een goed inkomen verdienen en anderzijds luie, uitkeringstrekkers die de samenleving tot last zijn. Daarom is linkse politiek om 'iedereen gelijk te behandelen' onvoorstelbaar onrechtvaardig.
Ik ben zelf buitenlander en na 20 jaar hier wonen spreek ik nog steeds gebrekkig Nederlands. En het is vaker gebeurd dat ik afgewezen werd op een sollicitatie of zo. Maar nooit ervaren als discriminatie. Geschikt/ongeschikt, daar gaat het bij mij om.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:49 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat in de wet staat, het gaat erom dat het gebeurt. En dat woke Nederland hier geen reet om geeft, nooit over nadenkt en of een oogje toeknijpt. Maar oh wee als een Nederlandse ondernemer aangeeft liever gewoon een 'blanke' of 'autochtone' uitstraling te willen hebben en zijn personeelskeuze daarop baseert...
En wat je zegt over 'tijdelijk rechttrekken'... Als je niet ziet dat je dan gewoon net zo hard aan het discrimineren bent op individueel niveau, dan ben je een pannenkoek. Wat kan Hendrik-Jan er immers aan doen dat hij autochtoon is en een Hollandsche naam heeft? Of dat de baan naar een vrouw gaat vanwege een vrouwen-quotum?
Goed, als je dit niet snapt hoef je ook niet te reageren want dan ga ik de discussie ook niet meer aan. Mensen die denken dat discriminatie tegen blanke hetero mannen oke is want 'die hebben het over het algemeen beter' zijn wat mij betreft af.
Wie marginaliseert ze precies?quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:23 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
De privileges, waar gemarginaliseerden voor vechten
Niemand vind het normaal tegenwoordig. Maar je kan niet iemand beschuldigen in iets wat op het moment van daad geen misdaad was. Een wet werkt niet met terugwerkende kracht.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:23 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
dat iets vroeger normaal was, betekent niet dat we het nu ook normaal moeten vinden.
Had ik ook niet in de context van discriminatie genoemd. Wel in context van beschuldigingen van de blanken.quote:dankbaarheid verwachten voor uitvindingen heeft toch weinig te maken met discriminatie
Gelukkig is heleboel van de Amerikaanse woke mentaliteit in Nederland geen wortel geschoten. Bijvoorbeeld DEI met hun quota's werkt hier in Nederland niet. Of niet massaal iig. Sowieso relatie tussen blanken en gekleurden in Nederland heel anders is dan in de VS.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Positieve discriminatie mag in Nederland alleen als tijdelijke maatregel, als er een objectief aantoonbare achterstand is op de arbeidsmarkt, terwijl de kwalificaties gelijkwaardig zijn.
En dat maakt het verschil: startpositie en uitgangspunten zijn dan hetzelfde. Alleen maakt iemand dan geen kans omdat die tot een minderheid behoort.
En dat mag dan tijdelijk worden rechtgetrokken.
Vaak de niet-gemarginaliseerden. Hoeft niet eens bewust een geprivilegieerd persoon te zijn. En een privilege voor persoon A is ook niet direct een marginalisatie voor persoon B.quote:
Nogmaals. Op persoonlijke niveau interesseert me absoluut niet wat mens in zijn slaapkamer doet. Maar om dat "op systeem niveau" proberen bij te sturen zie ik als ingrijpen in persoonlijke leven. Dat is niet de taak van politiek.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:09 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Vaak de niet-gemarginaliseerden. Hoeft niet eens bewust een geprivilegieerd persoon te zijn. En een privilege voor persoon A is ook niet direct een marginalisatie voor persoon B.
Op systeemniveau kun je wat proberen bij te sturen met bv. voorkeursbeleid, maar inpassing vereist ook inspanning. Het moet niet gaan leiden tot devaluatie.
Het is proberen om een informele benadeling te verhelpen met formele bevoordeling. En dat is imo prima, want gelijke behandeling bij ongelijke situaties kan net zo discriminatoir zijn als ongelijke behandeling bij gelijke situaties.
Ik had niet over gender, maar over kleur. En op systeemniveau ingrijpen is juist de taak van de politiek.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:16 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Nogmaals. Op persoonlijke niveau interesseert me absoluut niet wat mens in zijn slaapkamer doet. Maar om dat "op systeem niveau" proberen bij te sturen zie ik als ingrijpen in persoonlijke leven. Dat is niet de taak van politiek.
Trouwens, er waren altijd mensen die zich "anders" voelen dan de absolute meerderheid. Statistisch gezien is dat ongeveer 5-10% van het hele bevolking die buiten de normen valt. Maar dit is voor het eerst in geschiedenis dat de meerderheid zich moet aanpassen aan die 5% in plaats van andersom.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:09 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Vaak de niet-gemarginaliseerden.
?? Wat is die verplichte aanpassing dan? Beetje inpassing en inschikkelijk zijn is prima.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:20 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Trouwens, er waren altijd mensen die zich "anders" voelen dan de absolute meerderheid. Statistisch gezien is dat ongeveer 5-10% van het hele bevolking die buiten de normen valt. Maar dit is voor het eerst in geschiedenis dat de meerderheid zich moet aanpassen aan die 5% in plaats van andersom.
Daar is de wetgeving voor. De wetgeving die iedereen gelijk behandelt, blank of gekleurde. Discriminatie (op welk grond dan ook) is verboden. Dat is meer dan genoeg. Je hoeft geen extra hulpmiddelen bij betrekken alleen voor die bepaalde hard schreeuwende groep. Dat is nou het verschil tussen democratie en ochlocratie.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik had niet over gender, maar over kleur. En op systeemniveau ingrijpen is juist de taak van de politiek.
De wetgeving, die hetzelfde is voor iedereen. Dat is een van de fundamentele begrippen in de linkse liberale ideologie in eerste instantie.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
?? Wat is die verplichte aanpassing dan? Beetje inpassing en inschikkelijk zijn is prima.
Maar wat is nu die verplichte aanpassing? En wat schort daaraan?quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:28 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
De wetgeving, die hetzelfde is voor iedereen. Dat is een van de fundamentele begrippen in de linkse liberale ideologie in eerste instantie.
Beide zijn dus tegen de wet, dus ik snap je probleem niet.quote:Op woensdag 24 juni 2026 09:49 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat in de wet staat, het gaat erom dat het gebeurt. En dat woke Nederland hier geen reet om geeft, nooit over nadenkt en of een oogje toeknijpt. Maar oh wee als een Nederlandse ondernemer aangeeft liever gewoon een 'blanke' of 'autochtone' uitstraling te willen hebben en zijn personeelskeuze daarop baseert...
Er is altijd sprake van enige discriminatie: als je meerdere kandidaten hebt met dezelfde kwalificaties, dan maak je daar een keuze uit.quote:En wat je zegt over 'tijdelijk rechttrekken'... Als je niet ziet dat je dan gewoon net zo hard aan het discrimineren bent op individueel niveau, dan ben je een pannenkoek. Wat kan Hendrik-Jan er immers aan doen dat hij autochtoon is en een Hollandsche naam heeft? Of dat de baan naar een vrouw gaat vanwege een vrouwen-quotum?
Tja, allemaal bladiebla.quote:Goed, als je dit niet snapt hoef je ook niet te reageren want dan ga ik de discussie ook niet meer aan. Mensen die denken dat discriminatie tegen blanke hetero mannen oke is want 'die hebben het over het algemeen beter' zijn wat mij betreft af.
Klopt, het institutionele racisme dat de VS heeft gekend hebben we hier niet in die omvang gehad.quote:Op woensdag 24 juni 2026 11:05 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Gelukkig is heleboel van de Amerikaanse woke mentaliteit in Nederland geen wortel geschoten. Bijvoorbeeld DEI met hun quota's werkt hier in Nederland niet. Of niet massaal iig. Sowieso relatie tussen blanken en gekleurden in Nederland heel anders is dan in de VS.
Juist, dat vind ik van jouw gezever dus ook.quote:
Er worden altijd doelen boven vrijheid geplaatst.quote:Op woensdag 24 juni 2026 14:14 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Juist, dat vind ik van jouw gezever dus ook.
Op het moment dat bepaalde doelen boven vrijheid worden geplaatst, is wanneer de glijdende schaal wordt ingezet. En ik wil me op geen enkele trede van die schaal bevinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |