abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221134995
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:09 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Vaak de niet-gemarginaliseerden.
Trouwens, er waren altijd mensen die zich "anders" voelen dan de absolute meerderheid. Statistisch gezien is dat ongeveer 5-10% van het hele bevolking die buiten de normen valt. Maar dit is voor het eerst in geschiedenis dat de meerderheid zich moet aanpassen aan die 5% in plaats van andersom.
I carried the fire before I knew its name.
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:25:09 #177
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221135026
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:20 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Trouwens, er waren altijd mensen die zich "anders" voelen dan de absolute meerderheid. Statistisch gezien is dat ongeveer 5-10% van het hele bevolking die buiten de normen valt. Maar dit is voor het eerst in geschiedenis dat de meerderheid zich moet aanpassen aan die 5% in plaats van andersom.
?? Wat is die verplichte aanpassing dan? Beetje inpassing en inschikkelijk zijn is prima.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221135039
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:19 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ik had niet over gender, maar over kleur. En op systeemniveau ingrijpen is juist de taak van de politiek.
Daar is de wetgeving voor. De wetgeving die iedereen gelijk behandelt, blank of gekleurde. Discriminatie (op welk grond dan ook) is verboden. Dat is meer dan genoeg. Je hoeft geen extra hulpmiddelen bij betrekken alleen voor die bepaalde hard schreeuwende groep. Dat is nou het verschil tussen democratie en ochlocratie.
pi_221135049
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:25 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
?? Wat is die verplichte aanpassing dan? Beetje inpassing en inschikkelijk zijn is prima.
De wetgeving, die hetzelfde is voor iedereen. Dat is een van de fundamentele begrippen in de linkse liberale ideologie in eerste instantie.
  woensdag 24 juni 2026 @ 11:31:46 #180
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221135067
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:28 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
De wetgeving, die hetzelfde is voor iedereen. Dat is een van de fundamentele begrippen in de linkse liberale ideologie in eerste instantie.
Maar wat is nu die verplichte aanpassing? En wat schort daaraan?
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221135435
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 09:49 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Het gaat er niet om wat in de wet staat, het gaat erom dat het gebeurt. En dat woke Nederland hier geen reet om geeft, nooit over nadenkt en of een oogje toeknijpt. Maar oh wee als een Nederlandse ondernemer aangeeft liever gewoon een 'blanke' of 'autochtone' uitstraling te willen hebben en zijn personeelskeuze daarop baseert...
Beide zijn dus tegen de wet, dus ik snap je probleem niet.

Als je als blanke wordt afgewezen vanwege je huidskleur, dan is het evenzogoed Woke om daar tegenin te gaan.

quote:
En wat je zegt over 'tijdelijk rechttrekken'... Als je niet ziet dat je dan gewoon net zo hard aan het discrimineren bent op individueel niveau, dan ben je een pannenkoek. Wat kan Hendrik-Jan er immers aan doen dat hij autochtoon is en een Hollandsche naam heeft? Of dat de baan naar een vrouw gaat vanwege een vrouwen-quotum?
Er is altijd sprake van enige discriminatie: als je meerdere kandidaten hebt met dezelfde kwalificaties, dan maak je daar een keuze uit.
De rest wordt van afgewezen op eigenschappen die mogelijk geen rol spelen bij het functioneren.

Bij positieve discriminatie besluit de organisatie dan om personen die ondervertegenwoordigd zijn voorang te geven.

En die ondervertegenwoordiging komt vaak door discriminatie.

Ik heb ooit bij een restaurant gewerkt, die alleen maar mannen aan nam in de bediening. Dat is nu gelukkig anders.

quote:
Goed, als je dit niet snapt hoef je ook niet te reageren want dan ga ik de discussie ook niet meer aan. Mensen die denken dat discriminatie tegen blanke hetero mannen oke is want 'die hebben het over het algemeen beter' zijn wat mij betreft af.
Tja, allemaal bladiebla.

Het heeft niets met Woke te maken.
Een ondernemer die alleen maar vrouwen in dienst wil is net zo fout als een ondernemer die alleen mannen in dienst neemt.
En al helemaal als daarbij iemand die slechter presteert wordt aangenomen, omdat die de gewenste afkomst heeft en de andere kandidaat die beter gekwalificeerd is het nakijken heeft.

In de praktijk zul je altijd hebben dat persoonlijke voorkeur meeweegt in de beslissing wie je aanneemt.

Als daardoor het personeelsbestand scheef gaat lopen kan positieve discriminatie dat weer recht trekken.

En dat jij dan de beledigde bloedworst bent omdat je droombaan naar een vrouw gaat: tough luck.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221135606
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 11:05 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Gelukkig is heleboel van de Amerikaanse woke mentaliteit in Nederland geen wortel geschoten. Bijvoorbeeld DEI met hun quota's werkt hier in Nederland niet. Of niet massaal iig. Sowieso relatie tussen blanken en gekleurden in Nederland heel anders is dan in de VS.
Klopt, het institutionele racisme dat de VS heeft gekend hebben we hier niet in die omvang gehad.
Daar werken de gevolgen nog steeds door in de samenleving.
Dus ik snap DEI-beleid an sich wel.

Alleen wordt dat beleid weer tot een karikatuur gemaakt door Maga, zodat het eenvoudig is af te schieten.
pi_221136339
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2026 12:31 schreef Wantie het volgende:
Tja, allemaal bladiebla.

Juist, dat vind ik van jouw gezever dus ook.

Op het moment dat bepaalde doelen boven vrijheid worden geplaatst, is wanneer de glijdende schaal wordt ingezet. En ik wil me op geen enkele trede van die schaal bevinden.
pi_221137004
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2026 14:14 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Juist, dat vind ik van jouw gezever dus ook.

Op het moment dat bepaalde doelen boven vrijheid worden geplaatst, is wanneer de glijdende schaal wordt ingezet. En ik wil me op geen enkele trede van die schaal bevinden.
Er worden altijd doelen boven vrijheid geplaatst.

Wil je dat niet, dan moet je niet in een samenleving gaan leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')