Laten we daar dan eens mee beginnen. Ik hanteer woke volgens de oorspronkelijke uitspraak van 'stay woke'. Blijf alert. Kan ik wat mee.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:37 schreef Mikeytt het volgende:
Het ergste aan woke is dat extreemlinks, links, centrum-links, centrum, centrum-rechts, rechts en extreemrechts allemaal hun eigen definitie van woke hanteren.
Ga je mensen nooit eenzinnig over krijgen. Ik zie woke als niet meer of minder dan de capaciteit hebben om onrecht te kunnen zien.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:39 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Laten we daar dan eens mee beginnen. Ik hanteer woke volgens de oorspronkelijke uitspraak van 'stay woke'. Blijf alert. Kan ik wat mee.
Ik wacht vol spanning op de rechtse definities, want het schijnt al jaren een goede springplank te zijn voor het ventileren van hun gedachten. De ultieme Boogieman. Verzonnen, eng, maar zeer nuttig als angstbeeld.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ga je mensen nooit eenzinnig over krijgen. Ik zie woke als niet meer of minder dan de capaciteit hebben om onrecht te kunnen zien.
Rechtse mensen hebben veelal weer een andere definitie. Het maakt natuurlijk ook helemaal niets uit, want de discussie gaat uiteindelijk altijd over semantiek.
Deugend is dus verkeerd en ondeugend zou goed moeten zijn?quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:43 schreef Stephan5 het volgende:
Woke? Daar is een heleboel mis mee. Dat is deugen op een manier die ik verafschuw. Zoals klimaatwappies & etc. Of die deugneuzen die tegen Schiphol zijn. Als het moet vlieg ik een maand lang iedere dag naar Dusseldorf, Brussel of Luxemburg.
Of bij ieder wissewasje gaan klagen over racisme etc..
Brrrr. Genoeg mis mee met deugen/woke.
Dat zeg ik niet direct, maar vooral het ' Kijk mij eens goed bezig zijn! dat is werkelijk tenenkrommend. En dan vervolgens de maatschappij er mee lastig gaan vallen... brrrrr.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:48 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Deugend is dus verkeerd en ondeugend zou goed moeten zijn?
Hoe val je de maatschappij lastig met het etaleren van 'goed bezig zijn'. Op de socials etaleren we toch ook vaak de goed nieuws show?quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:51 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet direct, maar vooral het ' Kijk mij eens goed bezig zijn! dat is werkelijk tenenkrommend. En dan vervolgens de maatschappij er mee lastig gaan vallen... brrrrr.
Snelwegen, luchthavens met enige regelmaat continue bezetten, ook als daar geen toestemming voor is verleend. Schilderijen in musea (proberen) te vernielen, winkels besmeuren etc.. en zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 10:56 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Hoe val je de maatschappij lastig met het etaleren van 'goed bezig zijn'. Op de socials etaleren we toch ook vaak de goed nieuws show?
Ik heb toch echt liever een inconsequente idealist dan een consequente klootzak. Het is in ieder geval toch nog iets beter dan amper wat geven om mensen of de aardbol.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:18 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het is performatief met een hoog NIMBY-gehalte. En zoals vaker aangegeven "kijk mij eens goed zijn en om mensen geven!" De ene week is X super belangrijk, een week later is het Y (en is X helemaal vergeten), gevolgd door Z. Lekker met alle winden meewaaien en deugen.
Goed punt. Maar als afwijkende meningen mainstream gaan worden raakt tzt de woke mening weer afwijkend.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:09 schreef mvdejong het volgende:
Het ergste van woke is het het mensen verbiedt om een mening te hebben, laat staan uit te spreken, die afwijkt van het ideaal van het woke-wereldje. Het klassieke linkse beeld : vrijheid van meningsuiting zolang het mijn mening is.
Overheidspropaganda? Echt? Die paar zebrapaden en wat vlaggetjes? Echte propaganda zie je hier amper.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:12 schreef TAmaru het volgende:
Er is niks mis mee dat JIJ woke bent. Maar de meeste woke-mensen willen hun mening opleggen aan de hele maatschappij en vinden dat de overheid propaganda voor hun mening dient te maken via schoolboeken, regenboogvlaggen, etc.
De enige reden dat er regenboogvlaggen nodig zijn is omdat we het halve Midden-Oosten geïmporteerd hebben en die mensen homo's het liefst van de flat zouden gooien.
Kijk de schoolboeken van de staatsscholen er maar eens op na.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Overheidspropaganda? Echt? Die paar zebrapaden en wat vlaggetjes? Echte propaganda zie je hier amper.
@:Mikeytt . Kom der maar in.
Dat is toch educatie? Samengesteld door pedagogen. Volgens mij hebben we ook geen staatsscholen. Het neigt naar overtrokkenheid.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:23 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kijk de schoolboeken van de staatsscholen er maar eens op na.
Dat is niet iets specifieks van deze tijd he? Bovendien lijkt verbieden, zoals jij hier stelt, nogal vergezocht.quote:Op woensdag 17 juni 2026 12:09 schreef mvdejong het volgende:
Het ergste van woke is het het mensen verbiedt om een mening te hebben, laat staan uit te spreken, die afwijkt van het ideaal van het woke-wereldje. Het klassieke linkse beeld : vrijheid van meningsuiting zolang het mijn mening is.
Dat verbieden is wel degelijk aan de orde. 1 verkeerde opmerking en je wordt gecanceld, wat is sommige beroepsgroepen, zoals acteurs, inhoudt dat niemand meer met je durft samen te werken.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat is niet iets specifieks van deze tijd he? Bovendien lijkt verbieden, zoals jij hier stelt, nogal vergezocht.
Ik denk eerder dat dit hele woke-gedoe de diverse overheden overal ter wereld heel goed van pas komen.
Met hun verdeel en heers strategie.
Tja, maar dat waait wel weer over.quote:Op woensdag 17 juni 2026 14:26 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat verbieden is wel degelijk aan de orde. 1 verkeerde opmerking en je wordt gecanceld, wat is sommige beroepsgroepen, zoals acteurs, inhoudt dat niemand meer met je durft samen te werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |