abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2026 @ 14:48:42 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221070240
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:45 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat heb ik niet gezegd. Maar op de camerabeelden uit het artikel zijn dus mensen te zien die bij een heleboel demo's ook opduiken. Dat is letterlijk de manier hoe ze onderzocht hebben dat die mensen overal zijn, door naar de camerabeelden te kijken. Dus ja, een groot deel van die mensen op beeld zijn per definitie niet lokaal. Er zullen zeker ook wel elke keer wat lokale mensen bij lopen.
[..]
Bij bijvoorbeeld een pro-palestina demo doet niemand alsof het om een lokaal probleem gaat. Als mensen demonstreren tegen een AZC in hun "achtertuin" dan is het wel dubieus als bij een deel van die mensen die achtertuin dus in een andere provincie ligt.
Waarom zouden mensen zich druk moeten maken over een primitieve stammenstrijd in het midden oosten precies? Flikker op met je pellestijn.

Dit is een probleem dat daadwerkelijk landelijk speelt. En als mensen aanwezig willen zijn bij elke uitzaaiing van dit fenomeen is dat 1000% relevanter dan die neppe geenosiede uit Pallywood :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 17 juni 2026 @ 14:49:11 #102
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221070242
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:45 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat heb ik niet gezegd. Maar op de camerabeelden uit het artikel zijn dus mensen te zien die bij een heleboel demo's ook opduiken. Dat is letterlijk de manier hoe ze onderzocht hebben dat die mensen overal zijn, door naar de camerabeelden te kijken. Dus ja, een groot deel van die mensen op beeld zijn per definitie niet lokaal. Er zullen zeker ook wel elke keer wat lokale mensen bij lopen.
[..]
Bij bijvoorbeeld een pro-palestina demo doet niemand alsof het om een lokaal probleem gaat. Als mensen demonstreren tegen een AZC in hun "achtertuin" dan is het wel dubieus als bij een deel van die mensen die achtertuin dus in een andere provincie ligt.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:10 schreef knoopie het volgende:

[..]
Nou kennelijk is het dus niet de plaatselijke bevolking. Dat is nu juist het nieuwswaardige feitje in dit artikel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221070247
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:45 schreef knoopie het volgende:
Bij bijvoorbeeld een pro-palestina demo doet niemand alsof het om een lokaal probleem gaat.
Wat gek zeg.

_O-
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_221070255
Uiteraard komt er bij links georiënteerde demonstraties (lokaal of nationaal) een eenzelfde geradicaliseerde groepje extreem linkse 'demonstranten' op af. Datzelfde zie je nu ook steeds meer ontstaan bij rechts georiënteerde demonstraties (lokaal of nationaal). Daar zie je eenzelfde groepje extreem rechtse 'demonstranten' opduiken.

Vreselijk jammer voor de lokale demonstranten, die daar niet om gevraagd hebben.

Die linkse mafklappers bezetten (tegen de wet in) wegen en uni's (waar ze boel vernielen) en doen oproepen om geweld (tegen Joden/Israël of Zwarte Piet vertolkers), bij rechtse mafklappers zie je voornamelijk geweld ontstaan tegen ordehandhavers.

Beide mogen van mij met gepast geweld aangepakt worden, en het liefst meteen nadat de wet wordt overtreden.

Ben het verder ook eens dat ik niet begrijp waarom nu door de nos een vergrootglas op dat extreem rechtse groepje geplaats wordt daar waar dat nimmer gedaan is voor dat extreem linkse groepje. Ik zet daar een vraagteken bij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 17 juni 2026 @ 15:02:32 #105
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221070291
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:45 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat heb ik niet gezegd. Maar op de camerabeelden uit het artikel zijn dus mensen te zien die bij een heleboel demo's ook opduiken. Dat is letterlijk de manier hoe ze onderzocht hebben dat die mensen overal zijn, door naar de camerabeelden te kijken. Dus ja, een groot deel van die mensen op beeld zijn per definitie niet lokaal. Er zullen zeker ook wel elke keer wat lokale mensen bij lopen.
[..]
Bij bijvoorbeeld een pro-palestina demo doet niemand alsof het om een lokaal probleem gaat. Als mensen demonstreren tegen een AZC in hun "achtertuin" dan is het wel dubieus als bij een deel van die mensen die achtertuin dus in een andere provincie ligt.
Nu vul je zelf de reden van hun aanwezigheid in. Dat maakt je redenering onbetrouwbaar.
Life is what you make it.
  woensdag 17 juni 2026 @ 15:05:15 #106
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221070299
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:02 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik vind het helemaal prima dat fascisten herkenbaar in beeld worden gebracht. Je mag van mij ook allerlei andere soorten demonstranten herkenbaar in beeld brengen, alleen geeft niemand een fuck omdat zij geen gevaar voor de democratie zijn. De sujetten van die de Powned verslaggever belaagden bij Utrecht bijvoorbeeld dus ook.
Dat jij dat vindt is helemaal prima. Dat de staatsomroep gedachtenpolitie speelt is imo wat minder prima. Doet afbreuk aan het demonstratierecht en daarmee indirect aan de democratie.
  woensdag 17 juni 2026 @ 15:58:23 #107
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_221070606
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:22 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Op zich wel een goed idee voor agenten zoals die op het Malieveld toen, die door zijn collega gekalmeerd moest worden.
Sowieso bijzonder dat er geen individuele herkenningstekens op het uniform te zien Dat is in alle ons omringende landen gewoon de standaard. Natuurlijk zet je voor-en achternaam niet op het uniform, maar "3b" oid is ook voldoende om achteraf onderscheid te kunnen maken.
pi_221070693
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
:').

Openbaar met Hamasvlaggen zwaaien, jihad uitroepen, alle joden willen vernietigen; activist op FOK!:

Geen gevaar voor de democratie :').

Er zit werkelijk geen oprecht botje in je lijf he?
Vlaggen lijken me nogal ongevaarlijk. Verder heb ik geen idee hoe je bij die andere twee dingen komt, en volg ik niet helemaal hoe 'activist op fok' een bedreiging is voor de democratie. Of wat dit allemaal met oprechtheid te maken heeft.
What Would Goku Do
  woensdag 17 juni 2026 @ 16:07:14 #109
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221070722
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:03 schreef viagraap het volgende:

[..]
Vlaggen lijken me nogal ongevaarlijk. Verder heb ik geen idee hoe je bij die andere twee dingen komt, en volg ik niet helemaal hoe 'activist op fok' een bedreiging is voor de democratie. Of wat dit allemaal met oprechtheid te maken heeft.
Oh, en wat vind je van de prinsenvlag?

Hamasvlaggen als ongevaarlijk zien, doen alsof je opeens na maandenlang meeposten "geen idee hebt" van die 2 overduidelijke "standpunten" van pro-pallies. En de activist op FOK! ben jij, die beweert dat dat allemaal helemaal prima gedrag is.

Zoals ik zei, allemaal onoprechtheid. Bedankt voor de extra verduidelijking.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221070790
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh, en wat vind je van de prinsenvlag?

Hamasvlaggen als ongevaarlijk zien, doen alsof je opeens na maandenlang meeposten "geen idee hebt" van die 2 overduidelijke "standpunten" van pro-pallies. En de activist op FOK! ben jij, die beweert dat dat allemaal helemaal prima gedrag is.

Zoals ik zei, allemaal onoprechtheid. Bedankt voor de extra verduidelijking.
Dit is 1 van de gevaarlijke mensen die het prima vind om de maatschappij te ontwrichten en mensen die zich niet zo moeten aanstellen als ze ziek worden van boterzuur etc.
En als ze dan al eens aangepakt worden dan slepen ze gelijk agenten voor de rechter en als ze dan al eens zelf voor de rechter moeten komen dan trekken ze gelijk een blik advocaten open.

En dit is wel normaal natuurlijk. Ze zijn wel degelijk gevaarlijk.

https://www.nporadio1.nl/(...)iak-is-straatterreur
pi_221071103
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dit is 1 van de gevaarlijke mensen die het prima vind om de maatschappij te ontwrichten en mensen die zich niet zo moeten aanstellen als ze ziek worden van boterzuur etc.

Wie noem je nou precies gevaarlijk? Die politiechef? Ik snap het even niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2026 17:16:44 ]
  woensdag 17 juni 2026 @ 18:50:19 #112
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_221071639
Wow, hoop mensen getriggered. Lol.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_221071744
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:54 schreef Montagui het volgende:
Uiteraard komt er bij links georiënteerde demonstraties (lokaal of nationaal) een eenzelfde geradicaliseerde groepje extreem linkse 'demonstranten' op af. Datzelfde zie je nu ook steeds meer ontstaan bij rechts georiënteerde demonstraties (lokaal of nationaal). Daar zie je eenzelfde groepje extreem rechtse 'demonstranten' opduiken.

Vreselijk jammer voor de lokale demonstranten, die daar niet om gevraagd hebben.

Die linkse mafklappers bezetten (tegen de wet in) wegen en uni's (waar ze boel vernielen) en doen oproepen om geweld (tegen Joden/Israël of Zwarte Piet vertolkers), bij rechtse mafklappers zie je voornamelijk geweld ontstaan tegen ordehandhavers.

Beide mogen van mij met gepast geweld aangepakt worden, en het liefst meteen nadat de wet wordt overtreden.

Ben het verder ook eens dat ik niet begrijp waarom nu door de nos een vergrootglas op dat extreem rechtse groepje geplaats wordt daar waar dat nimmer gedaan is voor dat extreem linkse groepje. Ik zet daar een vraagteken bij.
Creatieve wijze om dit wangedrag van het rondreizende extreemrechtse circus goed te praten.
pi_221071759
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2026 18:50 schreef Falco het volgende:
Wow, hoop mensen getriggered. Lol.
De “bezorgde burgers” blijken professionele relschoppers, wat een schok!
  woensdag 17 juni 2026 @ 19:15:50 #115
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221071917
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ach, jij wil je politieke tegenstanders ergens in het oosten van het land in een kamp stoppen zonder contact met de buitenwereld.

Dat is pas :')
Heropvoeding zie ik echter als kansloos dus zonde van het geld.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 17 juni 2026 @ 19:20:50 #116
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221071968
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Heropvoeding zie ik echter als kansloos dus zonde van het geld.
Dus wat is dan je oplossing / wens?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221072040
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:54 schreef Montagui het volgende:
Ben het verder ook eens dat ik niet begrijp waarom
Discussier je vaker met jezelf?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 17 juni 2026 @ 19:43:26 #118
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221072263
quote:
12s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Discussier je vaker met jezelf?
Lastig als je het oneens bent. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 17 juni 2026 @ 19:48:10 #119
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_221072333
Is dus een goede reden om meer te luisteren naar de redelijke meerderheid ipv de kleine groep luidruichtige extremisten. Hopelijk dat men dit in Den Haag ook eens gaan inzien.
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_221072561
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Creatieve wijze om dit wangedrag van het rondreizende extreemrechtse circus goed te praten.
Hoe zie je hier dat iets goed gepraat wordt? :`)
Zowel linkse groepjes als rechtse groepjes tuig moeten aangepakt worden
pi_221072687
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:28 schreef Kottnauer het volgende:
Er zijn dus mensen met het hart op de goede plaats, die ons land willen verdedigen en hun vrije tijd opofferen om waar het kan te demonstreren tegen de slopende immigratie.
Zoals André ooit tegen Frans zei: "Ja maar niet door het op te vreten"
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 17 juni 2026 @ 20:38:54 #122
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221073155
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dus wat is dan je oplossing / wens?
Laat ze maar bij elkaar gaan wonen elkaar nalullen in enkele agglomeraties. Kijk, migranten dienen zich ook gewoon te gedragen. Hier in het westen is zo veel werk dat we niet zonder ze kunnen, neem het havengebied, maar je weet ook wel dat de haven economisch belangrijk is, maar ook een poel van verderf, dat is altijd al zo geweest. Tuurlijk zitten daar kanslozen tussen, dat heb je nou eenmaal, net als onder onze eigen mensen.

Ik heb helaas ook geen hapklare oplossing, maar als mensen persé in een blankstad willen wonen prima, maar dop dan ook je eigen boontjes en zo simpel is dat niet.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221073186
Ze zijn zeker de tegenhanger van het kleine groepje Marokkaanse jongeren dat overal voor overlast zorgt
pi_221073296
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Creatieve wijze om dit wangedrag van het rondreizende extreemrechtse circus goed te praten.
Best curieus dat je dat eruit haalt aangezien ik niets goedpraat maar juist het snel aanpakken van demonstrerend wetsovertredend schorriemorrie propageer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_221077682
Dit soort groepen proberen wat meer daad bij woorden toe te voegen.
Ze vormen meestal 40% uit van de demonstranten.. m.a.w. je moet die andere 60% niet vergeten hier he.
pi_221081126
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh, en wat vind je van de prinsenvlag?

Hamasvlaggen als ongevaarlijk zien, doen alsof je opeens na maandenlang meeposten "geen idee hebt" van die 2 overduidelijke "standpunten" van pro-pallies. En de activist op FOK! ben jij, die beweert dat dat allemaal helemaal prima gedrag is.

Zoals ik zei, allemaal onoprechtheid. Bedankt voor de extra verduidelijking.
Wat lul je man? Er is ook weinig gevaarlijk aan een prinsenvlag, laten we niet doen alsof de vlag het probleem is. Verder heb ik nogmaals geen fucking idee hoe je op die twee standpunten komt, die wonen in jouw fantasie. En sla even het woordenboek open voor 'oprecht' of 'onoprecht', dan weten we allebei of we het over hetzelfde hebben.
What Would Goku Do
pi_221081130
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 16:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dit is 1 van de gevaarlijke mensen die het prima vind om de maatschappij te ontwrichten en mensen die zich niet zo moeten aanstellen als ze ziek worden van boterzuur etc.
En als ze dan al eens aangepakt worden dan slepen ze gelijk agenten voor de rechter en als ze dan al eens zelf voor de rechter moeten komen dan trekken ze gelijk een blik advocaten open.

En dit is wel normaal natuurlijk. Ze zijn wel degelijk gevaarlijk.

https://www.nporadio1.nl/(...)iak-is-straatterreur
Is dat nou vaker moeilijk, ammoniak en boterzuur uitelkaar houden? Maak je zelf je huis schoon?
What Would Goku Do
  donderdag 18 juni 2026 @ 18:25:40 #128
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221081200
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2026 15:58 schreef Nobu het volgende:

[..]
Sowieso bijzonder dat er geen individuele herkenningstekens op het uniform te zien Dat is in alle ons omringende landen gewoon de standaard. Natuurlijk zet je voor-en achternaam niet op het uniform, maar "3b" oid is ook voldoende om achteraf onderscheid te kunnen maken.
Ben ik wel met je eens ja. Lijkt me ook handiger voor de politie zelf mbt het dirigeren, maar wellicht is de gedachte dat bij rellen men zich alsnog op een specifiek persoon gaat richten? Ik heb geen flauw idee waarom dat hier niet is.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:01:21 #129
40566 Ericr
Livewrong
pi_221081496
Bekijk deze YouTube-video

Verontruste burgers of gewoon extreem rechts agressief tyfus tuig. Wat een figuren weer en haat zonder baard Wilders is niks beter dan een willekeurige haat imam

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 18-06-2026 19:15:12 ]
pi_221081505
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:46 schreef ems. het volgende:
Niet om in "ja maar zij doen het ook" te vervallen maar dat is toch bij vrijwel elk 'sociaal protest' het geval? Zwarte piet, klimaat, corona, asielzoekers. Je hebt altijd een harde kern die best bereid is om de trein te pakken om kut te zijn.
Doe even normaal joh. Dat komt user @Starhopper toch helemaal niet uit dat je dit nu even zegt?
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:13:49 #131
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221081564
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:01 schreef Ericr het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Verontruste burgers of gewoon extreem rechts agressief tyfus tuig. Wat een figuren weer en haat zonder baard Wilders is niks beter dan een willekeurige haat iman.
Hè toch. Wat is een haat iman trouwens?
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:15:30 #132
40566 Ericr
Livewrong
pi_221081580
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:13 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Hè toch. Wat is een haat iman trouwens?
Je maakt nooit een typfout? Aangepast.
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:17:07 #133
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221081596
Stelletje zwakbegaafde NVU tokkies.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221081602
Dat is bij elke demonstratie zo :')
Zowel linkse als rechtse werklozen reizen van demonstratie naar demonstratie, omdat ze niks beters te doen hebben.

Wel bijzonder dat ze alleen bij rechts dit gegeven onderzoeken.
pi_221081631
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:17 schreef Cockwhale het volgende:

Wel bijzonder dat ze alleen bij rechts dit gegeven onderzoeken.
Er zijn toch allerlei boze rechtse omroepen e.d. Zijn die dan zo incapabel?
pi_221081690
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 18:18 schreef viagraap het volgende:

[..]
Is dat nou vaker moeilijk, ammoniak en boterzuur uitelkaar houden? Maak je zelf je huis schoon?
Zijn 2 verschillende dingen. ik linkte ze ook niet aan elkaar.
pi_221081709
Professioneel verontwaardigden die de schijn van een spontane burgerbeweging creëeren om de publieke opinie te beïnvloeden noemt men ook wel astroturf.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Astroturfing

De miljardairs (en biljonair) die dit sentiment voeden zijn een gevaarlijk spelletje verdeel en heers aan het spelen.

):O ):O ):O ~O>

[ Bericht 0% gewijzigd door Mensen_doe_rustig op 18-06-2026 19:49:30 ]
  donderdag 18 juni 2026 @ 19:35:27 #138
40566 Ericr
Livewrong
pi_221081758
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:17 schreef Cockwhale het volgende:
Dat is bij elke demonstratie zo :')
Zowel linkse als rechtse werklozen reizen van demonstratie naar demonstratie, omdat ze niks beters te doen hebben.

Wel bijzonder dat ze alleen bij rechts dit gegeven onderzoeken.
Vaak genoeg die XR of andere gekkies gezien in reportages . Minimaal bij Powned of Bender. Maar gekkies is nogal wat anders dan dit boosaardige kampertuig met een Nederlandse vlag om zich heen gedrapeerd. Niet gezegd dat die XR mafkezen niet agressief kunnen zijn maar de slag om het Malieveld was geen linkse demo in ieder geval.
  donderdag 18 juni 2026 @ 20:39:48 #139
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221082365
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:35 schreef Ericr het volgende:

[..]
Vaak genoeg die XR of andere gekkies gezien in reportages . Minimaal bij Powned of Bender. Maar gekkies is nogal wat anders dan dit boosaardige kampertuig met een Nederlandse vlag om zich heen gedrapeerd. Niet gezegd dat die XR mafkezen niet agressief kunnen zijn maar de slag om het Malieveld was geen linkse demo in ieder geval.
Dat er veel tuig tussen zit staat buiten kijf. Maar nog altijd liever een Nederlandse vlag dan een Palestijnse.
  donderdag 18 juni 2026 @ 21:02:20 #140
40566 Ericr
Livewrong
pi_221082504
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:39 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Dat er veel tuig tussen zit staat buiten kijf. Maar nog altijd liever een Nederlandse vlag dan een Palestijnse.
Liever allemaal niet. Dit soort tuig kaapt het debat en het niet schuwen van geweld gaat nog eens verkeerd aflopen. Of willen we een tweede Rostock?
  donderdag 18 juni 2026 @ 21:13:27 #141
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221082625
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:02 schreef Ericr het volgende:

[..]
Liever allemaal niet. Dit soort tuig kaapt het debat en het niet schuwen van geweld gaat nog eens verkeerd aflopen. Of willen we een tweede Rostock?
Rostock was van een heel ander kaliber en niet eens in Nederland.

De oplossing is vrij simpel. Stop of beperk migranten uit het midden oosten en Afrika. En dan met name moslims. Ga opvang in de regio regelen.

Het komt maar niet van de grond.
  donderdag 18 juni 2026 @ 21:24:49 #142
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221082778
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:01 schreef Ericr het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Verontruste burgers of gewoon extreem rechts agressief tyfus tuig. Wat een figuren weer en haat zonder baard Wilders is niks beter dan een willekeurige haat imam
Extreem rechts agressief tuig.

Als je foto's van dat volk gewoon over Afrika of Azië verspreidt dan blijven die asielzoekers wel weg hoor. Misschien een tip voor Geert.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 18 juni 2026 @ 23:55:31 #143
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221084422
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Extreem rechts agressief tuig.

Als je foto's van dat volk gewoon over Afrika of Azië verspreidt dan blijven die asielzoekers wel weg hoor. Misschien een tip voor Geert.
Lol ik weet niet of je het filmpje gezien hebt, maar wat is hier agressief aan? :')
pi_221085093
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:55 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Lol ik weet niet of je het filmpje gezien hebt, maar wat is hier agressief aan? :')
Oh ja, er zijn de laatste tijd totaal geen incidenten tijdens jullie extreemrechtse protesten tegen AZC’s :')
pi_221085131
Je ziet ook hetzelfde clubje bejaarden en ongewassenen al jaren op de snelweg gaan zitten.

Opvallend dat dit nu opeens wel nieuwswaarde heeft.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 07:36:09 #146
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221085179
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 06:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh ja, er zijn de laatste tijd totaal geen incidenten tijdens jullie extreemrechtse protesten tegen AZC’s :')
Oh man :|W
  vrijdag 19 juni 2026 @ 08:09:00 #147
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_221085284
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:49 schreef thedeedster het volgende:
En desalniettemin wordt heel rechts Nederland er op aangesproken.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 00:05 schreef 111210 het volgende:
Niet heel gek, maar de NOS doet nu alsof het hier om groot onderzoeksjournalistiek gaat.

Alleen zullen ze dit bij XR of bij een willekeurige Pali demo nooit zo groot maken als nu, terwijl ook daar een harde kern uitkeringstrekkers zit die altijd vooraan staan te schreeuwen.

Zo kennen we de NOS…
Het is ook nooit goed he. Wanneer er niet over gesproken wordt is het probleem dat men doet alsof heel rechts verantwoordelijk is voor het relschoppen.

En wanneer de NOS dan benoemt dat het eigenlijk maar een klein vast groepje is die zich misdraagt, is het ook niet goed 8)7
Krekker is de bom!
pi_221085319
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
[..]
Het is ook nooit goed he. Wanneer er niet over gesproken wordt is het probleem dat men doet alsof heel rechts verantwoordelijk is voor het relschoppen.

En wanneer de NOS dan benoemt dat het eigenlijk maar een klein vast groepje is die zich misdraagt, is het ook niet goed 8)7
Als je altijd boos bent, kan het natuurlijk ook nooit goed gaan.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 08:18:44 #149
483584 incel
they/them
pi_221085322
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 06:01 schreef Filosoofert het volgende:
Dankzij dit soort gasten verdwijnt het draagvlak voor hun doel vanzelf. Net als bij de boerenprotesten, XR, etc etc.

Bedankt aan al die mongolen, dit maakt praten onmogelijk.
Ja joh, dat is precies wat links wil. Die zetten dit soort 'rechtse' demonstranten expres daar neer, van die romeo's om te laten zien "zie je wel hoe slecht rechts is"
pi_221085328
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
[..]
Het is ook nooit goed he. Wanneer er niet over gesproken wordt is het probleem dat men doet alsof heel rechts verantwoordelijk is voor het relschoppen.

En wanneer de NOS dan benoemt dat het eigenlijk maar een klein vast groepje is die zich misdraagt, is het ook niet goed 8)7
Exact. Met dank aan de NOS weten we nu dat het extreem rechtse probleem (hardnekkig) maar marginaal is.

Het betreft echt maar een klein groepje rondreizende relschoppers. ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_221085354
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:20 schreef Montagui het volgende:

[..]
Exact. Met dank aan de NOS weten we nu dat het extreem rechtse probleem (hardnekkig) maar marginaal is.

Het betreft echt maar een klein groepje rondreizende relschoppers. ^O^
Het probleem zit dan natuurlijk ook gewoon vooral in de veel grotere groep die dergelijk geweld steeds vergoelijkt…
  vrijdag 19 juni 2026 @ 08:45:28 #152
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221085448
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:49 schreef thedeedster het volgende:
En desalniettemin wordt heel rechts Nederland er op aangesproken.
Zie de post hierboven. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221085449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:49 schreef thedeedster het volgende:
En desalniettemin wordt heel rechts Nederland er op aangesproken.
Vergelijkbaar dus met dat heel links nederland op xr en andere ontwrichters worden aangesoroken. :D
pi_221085453
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vergelijkbaar dus met dat heel links nederland op xr en andere ontwrichters worden aangesoroken. :D
Ofwel we komen zo geen steek verder
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 08:49:27 #155
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221085459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vergelijkbaar dus met dat heel links nederland op xr en andere ontwrichters worden aangesoroken. :D
Is ook niet goed.

Discussie is al lang iets van een verleden tijd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221085503
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:49 schreef thedeedster het volgende:


Discussie is al lang iets van een verleden tijd.
Idd nu is het gewoon kooigevechten invoeren en die de andere ko slaat heeft gewonnen. :D

Dat is toch de laatste uit de VS komende beleidstrend die graag door onze rechts conservatieve lieden als ultiem voorbeeld gebruikt wordt. Nadat discussies kapen met herhalende leugens niet meer zo effectief blijkt te zijn.
pi_221086096
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
[..]
Het is ook nooit goed he. Wanneer er niet over gesproken wordt is het probleem dat men doet alsof heel rechts verantwoordelijk is voor het relschoppen.

En wanneer de NOS dan benoemt dat het eigenlijk maar een klein vast groepje is die zich misdraagt, is het ook niet goed 8)7
Nee hoor, naast dat dat wel heel duidelijk was als je de beelden alleen al bekijkt is het prima dat de NOS dit bericht. Maar mijn punt is vooral dat je diy soort uitgebreidere analyses nooit ziet bij een XR demo, dat is ook een klein groepje tuig wat alleen maar mee doet om te rellen.

Het komt op mij in ieder geval over dat de NOS rechtse demo’s uitgebreider aan bod laat komen dan linkse.

Ook in de manier waarin ze de artikelen beschrijven. Heb dit in een eerder topic al eens laten zien met voorbeelden.
pi_221086249
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nee hoor, naast dat dat wel heel duidelijk was als je de beelden alleen al bekijkt is het prima dat de NOS dit bericht. Maar mijn punt is vooral dat je diy soort uitgebreidere analyses nooit ziet bij een XR demo, dat is ook een klein groepje tuig wat alleen maar mee doet om te rellen.

Het komt op mij in ieder geval over dat de NOS rechtse demo’s uitgebreider aan bod laat komen dan linkse.

Ook in de manier waarin ze de artikelen beschrijven. Heb dit in een eerder topic al eens laten zien met voorbeelden.
Komt nogal gezocht over dit. Beetje de Calimerogedachte…
pi_221088762
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Komt nogal gezocht over dit. Beetje de Calimerogedachte…
Heb het met voorbeelden al eens genoemd een tijd terug
pi_221089141
Dat is bij alle extreemlinkse wokeprotesten echt 'totaal niet het geval'. :')
pi_221096361
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Zijn 2 verschillende dingen. ik linkte ze ook niet aan elkaar.
Is dit je manier van trollen? Iets beweren en dan glashard liegen dat je het niet beweerde?
What Would Goku Do
pi_221096459
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:25 schreef viagraap het volgende:

[..]
Is dit je manier van trollen? Iets beweren en dan glashard liegen dat je het niet beweerde?
Blijf jij maar lekker volhouden dat je clubje zo vredelievend is.

Daar gaat het om.
Boterzuur aanvallen zijn niet erg niet zo aanstellen.
En gooien met ammoniak aar politie hebben we het maar niet meer over.
Als die vernielingen en intimidatie ook niet.
En nare gevolgen die mensen kunnen hebben met een wegblokkade, hey dat moeten we er maar voor over hebben.

Dat zijn dingen die gebeuren waar jij ook voor opkomt en dan ben ik degene die liegt. :D
pi_221096664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Blijf jij maar lekker volhouden dat je clubje zo vredelievend is.

Daar gaat het om.
Boterzuur aanvallen zijn niet erg niet zo aanstellen.
En gooien met ammoniak aar politie hebben we het maar niet meer over.
Als die vernielingen en intimidatie ook niet.
En nare gevolgen die mensen kunnen hebben met een wegblokkade, hey dat moeten we er maar voor over hebben.

Dat zijn dingen die gebeuren waar jij ook voor opkomt en dan ben ik degene die liegt. :D
Wat loop je te raaskallen? Pleur je altijd woorden in een blender om een punt te maken? Laten we je achterlijke gezever even ontleden, met het risico dat je er met nóg meer bullshit overheen gaat klappen:
- 'Boterzuur aanvallen' is pure aanstellerij. Er is één keer teveel op een winkelvloer gedruppeld wat heftige stankoverlast veroorzaakte
- 'Gooien met ammoniak naar politie hebben we het maar niet meer over' nee behalve iedere fucking keer dat jij er over begint. Dat was geen XR demonstratie.
- 'Al die vernielingen en intimidatie' welke? Benoem eens één moment van XR wat je intimiderend vond zonder wederom over te komen als een aansteller?
- 'Nare gevolgen van een wegblokkade' zoals? Ze worden altijd aangekondigd, ze zijn in het weekend, en ze zijn bedoeld om aandacht te richten op immens grotere problemen waar mensen nadelige gevolgen van ondervinden. Als je 'nare gevolgen' zo'n ding vindt kun je je energie beter in echte oorzaken daarvan steken.

Hoe de fuck je 'argumenten' aantonen dat ik lieg is al helemaal een raadsel voor iedereen die zijn gedachten wel op een rijtje heeft. Ik mag echt hopen dat je beter kunt praten dan schrijven/typen, want dit is bijna zorgwekkend.
What Would Goku Do
pi_221096748
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:21 schreef viagraap het volgende:

[..]
Wat loop je te raaskallen? Pleur je altijd woorden in een blender om een punt te maken? Laten we je achterlijke gezever even ontleden, met het risico dat je er met nóg meer bullshit overheen gaat klappen:
- 'Boterzuur aanvallen' is pure aanstellerij. Er is één keer teveel op een winkelvloer gedruppeld wat heftige stankoverlast veroorzaakte
- 'Gooien met ammoniak naar politie hebben we het maar niet meer over' nee behalve iedere fucking keer dat jij er over begint. Dat was geen XR demonstratie.
- 'Al die vernielingen en intimidatie' welke? Benoem eens één moment van XR wat je intimiderend vond zonder wederom over te komen als een aansteller?
- 'Nare gevolgen van een wegblokkade' zoals? Ze worden altijd aangekondigd, ze zijn in het weekend, en ze zijn bedoeld om aandacht te richten op immens grotere problemen waar mensen nadelige gevolgen van ondervinden. Als je 'nare gevolgen' zo'n ding vindt kun je je energie beter in echte oorzaken daarvan steken.

Hoe de fuck je 'argumenten' aantonen dat ik lieg is al helemaal een raadsel voor iedereen die zijn gedachten wel op een rijtje heeft. Ik mag echt hopen dat je beter kunt praten dan schrijven/typen, want dit is bijna zorgwekkend.
Dus mensen moeten eerst maar in de XR agenda gaan kijken of ze weg kunnen in het weekend. :D

Mijn mening is poten af van mensen en hun bezittingen op wat voor manier dan ook. Ook in het weekend.
En dat geld voor iedereen zowel links als rechts.

Dus ga maar lekker verder met je aanstellerij beschuldigingen, ik ga niet weer een ellenlange discussie met aan, dat heeft toch geen zin.
pi_221097095
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:21 schreef viagraap het volgende:

[..]
Wat loop je te raaskallen? Pleur je altijd woorden in een blender om een punt te maken? Laten we je achterlijke gezever even ontleden, met het risico dat je er met nóg meer bullshit overheen gaat klappen:
- 'Boterzuur aanvallen' is pure aanstellerij. Er is één keer teveel op een winkelvloer gedruppeld wat heftige stankoverlast veroorzaakte
Fout. https://www.ad.nl/binnenl(...)n-opgepakt~a43d3ac7/

quote:
In de H&M in Naaldwijk zijn vrijdagmiddag meerdere mensen onwel geworden, nadat actievoerders van Extinction Rebellion talloze ampullen, met wat zij zelf boterzuur noemen, hebben verspreid. Dat wat een ludieke ‘stinkactie’ moest worden, kreeg een andere wending. Brandweer en ambulance moesten hulp verlenen. Twee personen zijn opgepakt.
quote:
- 'Gooien met ammoniak naar politie hebben we het maar niet meer over' nee behalve iedere fucking keer dat jij er over begint. Dat was geen XR demonstratie.
Correct. Dat was de Pro Palestina demo (die overigens gelieerd is aan XR).

quote:
- 'Al die vernielingen en intimidatie' welke? Benoem eens één moment van XR wat je intimiderend vond zonder wederom over te komen als een aansteller?
Waarom zou je dit een persoonlijk iets willen maken? Het is kwantificeerbaar en objectief te meten:

quote:
Bij acties van Extinction Rebellion (XR) is de afgelopen jaren op diverse locaties in Nederland materiële schade aangericht. Dit varieert van bekladdingen en vernielde vloeren tot geblokkeerde en beschadigde gebouwen
quote:
NOS-gebouw Hilversum: Bij acties rond het Mediapark in september 2025 werd het pand beklad en werd er straatmeubilair beschadigd. De totale schade liep op tot ongeveer ¤ 9.000.

Scholen in Amsterdam: In maart 2026 blokkeerden activisten de toegang van zo'n 35 middelbare scholen door sloten dicht te lijmen en hekken te voorzien van kettingen.

Kantoren en banken: Bij verschillende acties bij onder meer de ING (in Nijmegen en elders) is schade toegebracht aan gebouwen, zoals het beschadigen van vloeren.

Universiteiten: In mei 2026 werd een demonstrant veroordeeld tot een taakstraf en het betalen van bijna ¤ 10.000 aan schadevergoeding voor vernielingen tijdens een protest bij de TU Delft.
quote:
- 'Nare gevolgen van een wegblokkade' zoals? Ze worden altijd aangekondigd, ze zijn in het weekend, en ze zijn bedoeld om aandacht te richten op immens grotere problemen waar mensen nadelige gevolgen van ondervinden. Als je 'nare gevolgen' zo'n ding vindt kun je je energie beter in echte oorzaken daarvan steken.
Ook hier geld weer dat je verweer een puur persoonlijke is; maak het objectief.

quote:
Nee, er is geen exact totaalbedrag bekend voor de schade die een wegblokkade van Extinction Rebellion (XR) aanricht. Dit komt doordat de maatschappelijke en economische kosten over veel verschillende partijen zijn verspreid en complex zijn om te berekenen.

De kosten en schade worden in de praktijk opgedeeld in drie categorieën:

1. Directe fysieke schade (Relatief laag)De daadwerkelijke materiële schade aan de weg zelf is vaak beperkt, omdat XR-activisten doorgaans vreedzaam op het asfalt zitten. Toch zijn er specifieke posten:Schoonmaakkosten: Bij de langdurige A12-blokkades in Den Haag was de gemeente bijvoorbeeld ruim ¤28.000 kwijt aan het verwijderen van graffiti en teksten uit de tunnelbak.

Boetes en claims: Individuele activisten zijn in het verleden door de rechter veroordeeld tot het betalen van duizenden euro's aan schadevergoeding voor vernielingen (zoals verf- of lijmresten).

2. Operationele kosten voor de overheid (Zeer hoog)De grootste directe kostenpost ligt bij de inzet van hulpdiensten.Politie-inzet: Volgens schattingen en berichtgeving rondom de piekdagen van de A12-blokkades kostte de massale politie-inzet (inclusief het wegslepen, de inzet van waterkanons en arrestantenbussen) de samenleving tot wel 1 miljoen euro per dag.

3. Indirecte economische schade (Onbekend)Dit is de moeilijkste post om te becijferen, omdat deze misgelopen inkomsten niet centraal worden geregistreerd:File- en vertragingskosten: Logistieke bedrijven, transporteurs en forensen lopen vertraging op. Dit zorgt voor misgelopen werkuren en vertraagde leveringen.Bereikbaarheid: Winkels en horeca in de directe omgeving van de blokkades kunnen klanten mislopen omdat het centrum van een stad (zoals Den Haag of Utrecht) minder goed bereikbaar is.
quote:
Hoe de fuck je 'argumenten' aantonen dat ik lieg is al helemaal een raadsel voor iedereen die zijn gedachten wel op een rijtje heeft. Ik mag echt hopen dat je beter kunt praten dan schrijven/typen, want dit is bijna zorgwekkend.
Nou, we kunnen wel vaststellen dat je niet objectief de waarheid aan het vertellen bent.
pi_221120627
quote:
Wat is er fout? Dit is die keer waar ik het over heb.
quote:
[..]
[..]
Correct. Dat was de Pro Palestina demo (die overigens gelieerd is aan XR).
Dat weet ik, en bij die acties daar zullen vast mensen die ook bij XR betrokken zijn rondgelopen hebben, maar dat maakt het geen XR actie.
quote:
[..]
Waarom zou je dit een persoonlijk iets willen maken? Het is kwantificeerbaar en objectief te meten:
[..]
[..]
[..]
Ook hier geld weer dat je verweer een puur persoonlijke is; maak het objectief.
[..]
[..]
Nou, we kunnen wel vaststellen dat je niet objectief de waarheid aan het vertellen bent.
Nou je hebt objectief nog geen half miljoen vastgesteld. Daarna kom je met een AI samenvatting waar je de prompt niet van deelt, dus eigenlijk wil ik die negeren. Maar laten we eens die operationele kosten en indirecte schade erbij betrekken. Want zoals ik al vele malen stel in dit soort topics, is de schade in zulke categorieën (naast de directe schade) oneindig veel hoger dan wat XR veroorzaakt. Als 'ik zie geen protesten over Sudan of Jemen' een argument is inzake Gaza, dan is het al helemaal een gotspe dat er nog altijd geen kut gedaan wordt aan de klimaatcrises.
What Would Goku Do
pi_221120688
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dus mensen moeten eerst maar in de XR agenda gaan kijken of ze weg kunnen in het weekend. :D
Het wordt aangekondigd op allerlei social media en lokale (soms ook landelijke) media.
quote:
Mijn mening is poten af van mensen en hun bezittingen op wat voor manier dan ook. Ook in het weekend.
En dat geld voor iedereen zowel links als rechts.
Ja we weten nu wel wat je mening is, je hoeft niet steeds in herhaling te vallen. Nu moet ik namelijk wéér komen met het feit dat als je zo'n enorm probleem hebt met aan andermans spullen zitten, je boos wordt op de verkeerde mensen.
quote:
Dus ga maar lekker verder met je aanstellerij beschuldigingen, ik ga niet weer een ellenlange discussie met aan, dat heeft toch geen zin.
Dit zeg je ook vaker en daar houd je je nooit aan. Of je nou met random dingen roepen begint, of met pogingen om op mijn argumenten in te gaan, je komt er tot nu toe altijd slecht vanaf.
What Would Goku Do
pi_221122530
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:39 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het wordt aangekondigd op allerlei social media en lokale (soms ook landelijke) media.
[..]
Ja we weten nu wel wat je mening is, je hoeft niet steeds in herhaling te vallen. Nu moet ik namelijk wéér komen met het feit dat als je zo'n enorm probleem hebt met aan andermans spullen zitten, je boos wordt op de verkeerde mensen.
[..]
Dit zeg je ook vaker en daar houd je je nooit aan. Of je nou met random dingen roepen begint, of met pogingen om op mijn argumenten in te gaan, je komt er tot nu toe altijd slecht vanaf.
Ik word boos op de verkeerde mensen en jij vind het prima om mensen die nergens wat mee te maken hebben te blokkeren of met boterzuur smijten.

Mijn god zeg. _O- _O- _O-
  maandag 22 juni 2026 @ 22:16:55 #169
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221122577
Het blijft maar over links gaan. Gaat toch echt over rechts die asielprotesten. Fucking zielepoten telkens dat geframe. :')
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')