abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2026 @ 23:41:42 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221066088
quote:
Zelfde groepje actievoerders te zien bij 48 asielprotesten door hele land

Bij lokale asielprotesten duiken steeds opnieuw dezelfde groepen mensen van buitenaf op. Het gaat om kleine, vaste groepen actievoerders van hooguit tientallen mensen. Zij zijn niet alleen fysiek aanwezig bij protesten, maar plaatsen ook oproepen online om te komen demonstreren.

Dat blijkt uit een NOS-analyse van beschikbare beelden van 48 recente protesten in 25 verschillende plaatsen sinds afgelopen september. De NOS bekeek ook ruim 7000 Facebookberichten van betrokken groepen. Eén man was bij 31 van die 48 verschillende demonstraties te zien; een andere bij 21.

Het laatste gewelddadige protest was afgelopen vrijdag in Wijk bij Duurstede. Daar werden de ruiten van het gemeentehuis ingegooid en zeven mensen aangehouden. Volgens de burgemeester waren er "mensen uit de wijde omgeving" onder de zestig demonstranten. Onder wie diverse leden van Defendgroepen, liet de politie weten.

Defend steeds vooraan te vinden
Afgaand op alle bekeken foto's en video's zijn er meestal drie verschillende groepen aanwezig bij anti-azc-demonstraties. De grootste bestaat uit buurtbewoners die hun onvrede willen uiten over de komst van asielopvang. Daarnaast zijn er mensen uit verschillende delen van het land die spontaan reageren op de online oproepen omdat zij de onvrede over het asielbeleid delen. Tot slot is er de kleine, vaste groep actievoerders die geregeld op verschillende locaties aanwezig is, consequent vooraan te vinden is en ook geregeld het woord voert.

Het actiefst in die laatste categorie zijn de eerdergenoemde Defendgroepen, die ontstonden ten tijde van de coronaprotesten en een impuls kregen na het uit de hand gelopen asielprotest op het Haagse Malieveld van afgelopen september. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) sprak in coronatijd van "anti-overheidsgroepen met mogelijk extreemrechtse invloeden(opent in nieuw venster)". Zelf ontkent Defend extreemrechts te zijn.

Zelfde mensen in verschillende groepen
Andere kleine groepen die bij demonstraties in verschillende plaatsen aanwezig waren, hebben namen als Nationale Trots, Vaderlandsliefde, Freedom Fighters en Brigade Holland. Vaak trekken zij op locatie samen op en ook online werken zij geregeld samen. Sommige personen zijn voor meerdere groepen tegelijk actief.

Identitair Verzet, onderdeel van een Europese beweging, maakt volgens sommige berichten(opent in nieuw venster) momenteel ook een opleving door, maar daar zijn geen harde aanwijzingen voor. Verantwoordelijk voor de zichtbare activiteiten lijkt vooral een kleine groep van vier actievoerders, die eveneens actief zijn binnen Defend. Eén van hen was op verschillende locaties betrokken bij het ophangen van banners van Identitair Verzet.

Emblemen online te koop
Vorige maand maakte minister Van den Brink van Asiel bekend dat de AIVD onderzoek doet naar "georganiseerde acties" bij asielprotesten die uitlopen op geweld. Recent laaide dat geweld behalve in Wijk bij Duurstede ook op in Vriezenveen in Twente. Uit eerder onderzoek van de NOS kwam naar voren dat vier op de tien opgepakte relschoppers bij lokale protesten een 'buitenstaander' is afkomstig uit andere gemeenten.

Defend is bij de protesten vrijwel altijd goed zichtbaar, mede dankzij de emblemen op kleding, die ook online te koop zijn. Bij 43 van de 48 onderzochte protesten was er ten minste één iemand van deze groep aanwezig, meestal meer.

Herkenbare werkwijze
Defend kent inmiddels tientallen plaatselijke groepen in het land, maar de online analyse geeft de indruk dat er maar enkele daadwerkelijk actief zijn. Het gaat dan met name om de 'chapters' in Den Bosch, Den Haag, Rivierenland en sinds kort Loosdrecht.

Deze actieve leden hanteren sinds kort een herkenbare werkwijze: ze benadrukken dat er protesten avond na avond zijn en geven die online een nummer ("Dag 31") om te benadrukken dat het om één in een reeks gaat. De bedoeling is het lokale bestuur zo extra onder druk te zetten.

Het daadwerkelijk organiseren van onrust door Defend kan niet worden aangetoond, maar voormannen hebben wel herhaaldelijk benadrukt dat die onrust helpt om ervoor te zorgen dat plannen worden geschrapt of aangepast.

'Meerkerk, dit kan beter!'
Online hebben de Facebookpagina's van Defend duizenden volgers. Ook die worden vooral beheerd door een kleine groep. De Facebookberichten worden onder meer gebruikt om muziek te verspreiden die op demonstraties te zien en te horen is.

Anti-migratieprotesten trekken geregeld honderden mensen, maar er zijn er ook waar de plaatselijke bevolking in de minderheid is. Zoals in Meerkerk, waar afgelopen april tegen de opvanglocatie voor zestien Oekraïners werd gedemonstreerd. Daar was het vooral Defend dat aanwezig was en het woord voerde. Actievoerders klaagden achteraf online over de lage opkomst van lokale bewoners: "Meerkerk, dit kan beter!!"

Oproep voor identificatieplicht ME'ers
Sommige Facebookberichten bevatten oproepen om geweld achterwege te laten. Zo schreef Strijders Noord, een chapter van Nationale Trots: "Geweld, bedreigingen of provocaties helpen niemand".

Maar niet alle berichten zijn vredelievend. Op het account van White Boys Europe waren oproepen te vinden waarin wordt opgeroepen vuurwerk te gebruiken en waarin mensen van Antifa worden bedreigd, die zich schuldig zouden hebben gemaakt aan doxing (het delen van adressen). Vaderlandsliefde deelde een oproep voor identificatieplicht voor ME'ers, waarmee de verantwoordelijkheid voor het geweld bij protesten volledig bij de politie wordt gelegd en vervolging van individuele ME'ers werd bepleit.

De NOS heeft contact gehad met Defend Netherlands, maar dat wilde niet officieel reageren.

https://nos.nl/artikel/26(...)esten-door-hele-land
--------------------------------
Goh, je verwacht het niet. Dit heb ik ook vaker gezegd. Blijkt dus na onderzoek dat ik gelijk heb en steeds hetzelfde kleine groepje te zijn dat overal onrust loopt te schoppen en doet alsof heel Nederland tegen AZC's is.
pi_221066100
Niet om in "ja maar zij doen het ook" te vervallen maar dat is toch bij vrijwel elk 'sociaal protest' het geval? Zwarte piet, klimaat, corona, asielzoekers. Je hebt altijd een harde kern die best bereid is om de trein te pakken om kut te zijn.
Conscience do cost.
pi_221066109
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]
--------------------------------
Goh, je verwacht het niet. Dit heb ik ook vaker gezegd. Blijkt dus na onderzoek dat ik gelijk heb en steeds hetzelfde kleine groepje te zijn dat overal onrust loopt te schoppen en doet alsof heel Nederland tegen AZC's is.
Geld ook voor de andere kant .
Die graag deze mensen zien binnenkomen.
Maar dat linkse en word gelijk geprezen.

Waarheid zie je bijde tweede kamer .
De tweede kamer is een weerspiegeling van de bevolking namelijk.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 23:49:59 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221066111
En desalniettemin wordt heel rechts Nederland er op aangesproken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator dinsdag 16 juni 2026 @ 23:51:05 #5
8781 crew  Frutsel
pi_221066113
Weer zo'n klein groepje dat het verpest voor de rest?
  dinsdag 16 juni 2026 @ 23:52:35 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221066117
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:46 schreef ems. het volgende:
Niet om in "ja maar zij doen het ook" te vervallen maar dat is toch bij vrijwel elk 'sociaal protest' het geval? Zwarte piet, klimaat, corona, asielzoekers. Je hebt altijd een harde kern die best bereid is om de trein te pakken om kut te zijn.
Klopt. Dit is echter de eerste keer dat ik dat lees. Kennelijk is het bij andere protesten en groeperingen niet zo erg.
pi_221066127
Dat is bij alle terugkerende demonstraties zo
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  dinsdag 16 juni 2026 @ 23:59:32 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221066140
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:49 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Open er een topic over zou ik zeggen.

Dit topic gaat over werkschuwe extreemrechtse beroepsdemonstranten.
  woensdag 17 juni 2026 @ 00:01:46 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221066148
Mooi dat er wel mensen bezig zijn met de goede zaak. Dat zie je ook bij veel abstractere doelen als het klimaat, de natuur, Palestina, zwarte levens in Amerika, enzovoorts.

Nu het om de eigen leefomgeving gaat vind ik dat niet gek. Overigens denk ik dat een groot gedeelte best wel wil demonstreren als het lokaal wordt.

Alleen houd je zoveel mogelijk aan de wet. Geen excessen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221066153
Antifa aanpakken is altijd +1.
pi_221066156
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Open er een topic over zou ik zeggen.

Dit topic gaat over werkschuwe extreemrechtse beroepsdemonstranten.
Die je ook links heb zitten.
Zelfs in gehuurd via de EU via de greendeal .

Maar o lord dat is goed om het links is .

Bijde kampen doen het.
Maar goed ik ben een realistisch persoon.
De gevaar voor bijde kanten.
Namelijk niet voor de gek te houden is.
pi_221066163
Niet heel gek, maar de NOS doet nu alsof het hier om groot onderzoeksjournalistiek gaat.

Alleen zullen ze dit bij XR of bij een willekeurige Pali demo nooit zo groot maken als nu, terwijl ook daar een harde kern uitkeringstrekkers zit die altijd vooraan staan te schreeuwen.

Zo kennen we de NOS…
  woensdag 17 juni 2026 @ 00:11:42 #13
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221066192
quote:
Die Defendgroepjes ontstonden al bij de wappiedemonstraties tijdens corona, dus die overlap is er inderdaad best wel

Dat zij wat meer aandacht krijgen is omdat ze geweld of vernielingen niet schuwen, vaak dan weer tot irritatie van lokale bewoners die wel met een legitiem doel protesteren
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juni 2026 @ 00:13:39 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221066198
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 00:05 schreef 111210 het volgende:
Niet heel gek, maar de NOS doet nu alsof het hier om groot onderzoeksjournalistiek gaat.

Alleen zullen ze dit bij XR of bij een willekeurige Pali demo nooit zo groot maken als nu, terwijl ook daar een harde kern uitkeringstrekkers zit die altijd vooraan staan te schreeuwen.

Zo kennen we de NOS…
Xr
Zp

Nee, nu wel zo'n artikel.
Uhuuh :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221066208
Bijzonder dat het bestaan van beroepsdemonstranten nu ineens wel erkend wordt door bepaalde mensen.
  woensdag 17 juni 2026 @ 05:45:17 #16
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221066711
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:49 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Waarheid zie je bijde tweede kamer .
De tweede kamer is een weerspiegeling van de bevolking namelijk.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Klopt. Dit is echter de eerste keer dat ik dat lees. Kennelijk is het bij andere protesten en groeperingen niet zo erg.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 00:03 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Die je ook links heb zitten.
Zelfs in gehuurd via de EU via de greendeal .

Maar o lord dat is goed om het links is .

Bijde kampen doen het.
Maar goed ik ben een realistisch persoon.
De gevaar voor bijde kanten.
Namelijk niet voor de gek te houden is.
quote:

Zo kennen we de NOS…
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 00:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Xr
Zp

Nee, nu wel zo'n artikel.
Uhuuh :')
Heu heu heu. :')
En naar de mensen die dit hebben geliked ook een dikke :')
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221066734
Dankzij dit soort gasten verdwijnt het draagvlak voor hun doel vanzelf. Net als bij de boerenprotesten, XR, etc etc.

Bedankt aan al die mongolen, dit maakt praten onmogelijk.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  woensdag 17 juni 2026 @ 06:14:29 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_221066753
quote:
Dat blijkt uit een NOS-analyse van beschikbare beelden van 48 recente protesten in 25 verschillende plaatsen sinds afgelopen september. De NOS bekeek ook ruim 7000 Facebookberichten van betrokken groepen. Eén man was bij 31 van die 48 verschillende demonstraties te zien; een andere bij 21.
En dan maar hopen dat Mo en Fleur in staat zijn om alle mensen juist te onderscheiden en niet iedereen met een zwarte sjaal en een dikke plofkop op dezelfde hoop hebben gegooid.

Ik hoop tenminste voor de NOS dat ze het zo gedaan hebben want anders zijn ze wel strafbaar.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 17 juni 2026 @ 06:54:34 #19
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221066795
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 05:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Wat is precies je punt?
  woensdag 17 juni 2026 @ 07:00:58 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221066806
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 06:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat is precies je punt?
Het is niet veel meer dan neerbuigend neer kijken op mensen met de verkeerde mening. Meer zit er niet in het vat. :O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 17 juni 2026 @ 07:32:47 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221066895
Hebben die mensen geen werk? Of is dat ingepikt door de asielzoekers?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221066910
Joh.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221067102
Nvm
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:20:39 #24
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221067137
Het is ook niet verplicht om bij elke nieuwe demonstratie demonstranten te hebben die nooit eerder een demonstratie hebben bijgewoond. Verder moeten ze lekker doen waar ze zin in hebben.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:21:58 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221067155
Die mensen hebben het er maar druk mee dus.

Dan mag de overheid wel eens werk gaan maken om deze mensen te subsidieren of tenminste zorgt draagt voor een goede reiskostenvergoeding voor deze mensen die het goede voor hebben met Nederland.
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:22:39 #26
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221067171
quote:
Vaderlandsliefde deelde een oproep voor identificatieplicht voor ME'ers, waarmee de verantwoordelijkheid voor het geweld bij protesten volledig bij de politie wordt gelegd en vervolging van individuele ME'ers werd bepleit.
Op zich wel een goed idee voor agenten zoals die op het Malieveld toen, die door zijn collega gekalmeerd moest worden.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221067182
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:49 schreef thedeedster het volgende:
En desalniettemin wordt heel rechts Nederland er op aangesproken.
Waar dan?
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:23:52 #28
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221067190
quote:

Zo kennen we de NOS…
facebook research _O_
pi_221067202
Als die defendgroepen hier bij ons in het dorp zich zouden komen bemoeien met de lokale politiek denk ik dat ze vrijwel het hele dorp tegenover zich vinden.
pi_221067204
Er zijn dus mensen met het hart op de goede plaats, die ons land willen verdedigen en hun vrije tijd opofferen om waar het kan te demonstreren tegen de slopende immigratie.
pi_221067265
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:28 schreef Kottnauer het volgende:
Er zijn dus mensen met het hart op de goede plaats, die ons land willen verdedigen en hun vrije tijd opofferen om waar het kan te demonstreren tegen de slopende immigratie.
Ik kan je vertellen dat hier die Defendgroepen minder welkom zijn dan een toch redelijk beperkte groep vluchtelingen.
pi_221067277
Uitstekend onderzoek, nu graag bij XR en Kick out Piet hetzelfde onderzoek doen.
pi_221067285
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:32 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik kan je vertellen dat hier die Defendgroepen minder welkom zijn dan een toch redelijk beperkte groep vluchtelingen.
zo dom
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:35:50 #34
3542 Gia
User under construction
pi_221067288
quote:
Klopt hoor. Is ook zo bij linkse protesten. Die hebben zelfs woordvoerders. Vragen je een willekeurige demonstrant om commentaar, dan verwijzen ze door naar de woordvoerders. Die mogen niets zeggen.
pi_221067296
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:27 schreef AntiekeKennis het volgende:
Als die defendgroepen hier bij ons in het dorp zich zouden komen bemoeien met de lokale politiek denk ik dat ze vrijwel het hele dorp tegenover zich vinden.
Anekdotisch bewijs is nooit zo’n sterk argument. Zeker niet als je het zelfs twee keer moet plaatsen.
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:41:23 #36
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221067312
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 05:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ach, jij wil je politieke tegenstanders ergens in het oosten van het land in een kamp stoppen zonder contact met de buitenwereld.

Dat is pas :')
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:42:02 #37
3542 Gia
User under construction
pi_221067316
quote:

Zo kennen we de NOS…
En bij deze protesten zie je wel de plaatselijke bevolking voor de microfoon en niet een of andere woordvoerder van de organisatie, zoals bij XR en KOZP wel het geval is. Iedereen kan zich uitspreken voor camera. Niemand die doorverwijst naar 'de woordvoerders'.
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:45:19 #38
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221067332
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:22 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Op zich wel een goed idee voor agenten zoals die op het Malieveld toen, die door zijn collega gekalmeerd moest worden.
Op zich geen slecht idee want me'ers gedragen zich vaak als complete doorgesnoven galbakken. Beetje een gezin die in de voortuin staat naar binnen slaan en daarna nog intimideren ook. Mensen die al weglopen op ruggen slaan...
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:47:48 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221067342
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:27 schreef AntiekeKennis het volgende:
En hebben jullie in je dorp ook zo'n liefdevol verbindingsliedje O+

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:49:00 #40
3542 Gia
User under construction
pi_221067348
Misschien moeten we ook speciaal getrainde agenten op deze protesten afsturen. Zij gaan op een bepaald moment gezichten herkennen die overal opduiken. Zowel bij links als bij rechts. Dus wb politie-apparaat, ook steeds hetzelfde groepje. Geloof me, die gaan het druk genoeg krijgen voor een hele werkweek.
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:49:32 #41
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221067351
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Op zich geen slecht idee want me'ers gedragen zich vaak als complete doorgesnoven galbakken. Beetje een gezin die in de voortuin staat naar binnen slaan en daarna nog intimideren ook. Mensen die al weglopen op ruggen slaan...
Dat is ook het hele idee van de ME, worden eigenlijk altijd ingezet om te vegen nadat er ongeveer 37 waarschuwingen zijn gegeven om te vertrekken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:49:37 #42
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221067352
Het is duidelijk dat Extreem rechts nog veel moet leren van Extreem links.
Gezichtsbedekkende kleding bijvoorbeeld.

Maar ja Rechtse demonstraties is vrij zeldzaam dus snap het wel, ze moeten nog veel leren.
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:58:20 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221067455
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is ook het hele idee van de ME, worden eigenlijk altijd ingezet om te vegen nadat er ongeveer 37 waarschuwingen zijn gegeven om te vertrekken.
Raar beeld schets je hier.

Op xr beelden zijn altijd andere dingen te zien. Maar zodra het gaat om anti corona maatregelen, voetbal of anti azc demo's, dan staan ze wel paraat om direct met de stok te zwaaien en te intimideren.
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:59:35 #44
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221067480
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Raar beeld schets je hier.

Op xr beelden zijn altijd andere dingen te zien. Maar zodra het gaat om anti corona maatregelen, voetbal of anti azc demo's, dan staan ze wel paraat om direct met de stok te zwaaien en te intimideren.
Klopt, op het moment dat ze zelf aangevallen worden verandert eigenlijk direct de geweldsinstructie. Dat heeft weinig te maken met een raar beeld
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:00:43 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221067500
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:49 schreef Zoddie het volgende:
Het is duidelijk dat Extreem rechts nog veel moet leren van Extreem links.
Gezichtsbedekkende kleding bijvoorbeeld.

Maar ja Rechtse demonstraties is vrij zeldzaam dus snap het wel, ze moeten nog veel leren.
Grote vlaggen, gezichtsbedekkers, iedereen ongeveer hetzelfde aan, molotovcocktails maken, straat open trekken en snel verspreiden om later terug je stinkende krakershol weer in te gaan.

Pro's daar. Moet je ze nageven.
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:02:38 #46
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221067509
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Grote vlaggen, gezichtsbedekkers, iedereen ongeveer hetzelfde aan, molotovcocktails maken, straat open trekken en snel verspreiden om later terug je stinkende krakershol weer in te gaan.

Pro's daar. Moet je ze nageven.
Als Links gaat demonstreren dan komen opdagen met gezichtsbeddenke kleding en kettingen en stokken zodat Politie de linkse demonstratie afblaast vanwege de veiligheid.
Zo kun je goed de mond snoeren van anders denkenden en zelf krijsen om demonstratierecht.
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:03:27 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221067511
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Klopt, op het moment dat ze zelf aangevallen worden verandert eigenlijk direct de geweldsinstructie. Dat heeft weinig te maken met een raar beeld
Ook niet waar.
Zie bijvoorbeeld de 'rellen' bij Ajax-juve in 2019. Die begon zomaar. En dat kwam niet door de familie's en kinderen die daar rondliepen.

En die mensen uit loosdrecht die in hun voortuinen stonden, deden die aan het geweld mee? Beelden spreken van totaal niet.
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:07:56 #48
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221067524
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ook niet waar.
Zie bijvoorbeeld de 'rellen' bij Ajax-juve in 2019. Die begon zomaar. En dat kwam niet door de familie's en kinderen die daar rondliepen.

En die mensen uit loosdrecht die in hun voortuinen stonden, deden die aan het geweld mee? Beelden spreken van totaal niet.
Ik heb geen flauw idee wat er bij Ajax - Juventus in 2019 is voorgevallen. Zoals al aangegeven, ME veegt doorgaans na talrijke waarschuwingen vooraf. Mocht je je dan alsnog in dat gebied begeven dan heb je het er meestal zelf naar gemaakt dat je een rood streepje op je rug hebt de komende dagen. De relschoppers zelf doen daar meestal ook niet zo moeilijk over maar de altijd boze mensen op het internet klaarblijkelijk wel.

Daarbij, hoe irritant ik de blokkades van snelwegen ook vind door dat langharige tuig: ik heb eigenlijk nog nooit beelden gezien dat de ME tijdens die demonstraties met zwaar vuur- of glaswerk wordt bekogeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:13:18 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221067545
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee wat er bij Ajax - Juventus in 2019 is voorgevallen. Zoals al aangegeven, ME veegt doorgaans na talrijke waarschuwingen vooraf. Mocht je je dan alsnog in dat gebied begeven dan heb je het er meestal zelf naar gemaakt dat je een rood streepje op je rug hebt de komende dagen. De relschoppers zelf doen daar meestal ook niet zo moeilijk over maar de altijd boze mensen op het internet klaarblijkelijk wel.

Daarbij, hoe irritant ik de blokkades van snelwegen ook vind door dat langharige tuig: ik heb eigenlijk nog nooit beelden gezien dat de ME tijdens die demonstraties met zwaar vuur- of glaswerk wordt bekogeld.
Zoek maar op, die 'rellen'

En die mensen in hun voortuinen deden nog minder dan een xr'er. Ze stonden letterlijk niemand of niks kwaad te doen. Letterlijk te staan ademen op hun eigen terrein.

Dus nee, me'ers moeten ook gewoon te vinden zijn. Fout gedrag moet ook daar worden aangepakt
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:16:43 #50
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221067560
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zoek maar op, die 'rellen'

En die mensen in hun voortuinen deden nog minder dan een xr'er. Ze stonden letterlijk niemand of niks kwaad te doen. Letterlijk te staan ademen op hun eigen terrein.

Dus nee, me'ers moeten ook gewoon te vinden zijn. Fout gedrag moet ook daar worden aangepakt
Bekijk deze YouTube-video

Vanaf minuut 1 zie je eigenlijk al een oproep te vertrekken waarop de ME wordt bekogeld met vuurwerk _O-

Perfect voorbeeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')