abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:22:39 #26
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221067171
quote:
Vaderlandsliefde deelde een oproep voor identificatieplicht voor ME'ers, waarmee de verantwoordelijkheid voor het geweld bij protesten volledig bij de politie wordt gelegd en vervolging van individuele ME'ers werd bepleit.
Op zich wel een goed idee voor agenten zoals die op het Malieveld toen, die door zijn collega gekalmeerd moest worden.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221067182
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:49 schreef thedeedster het volgende:
En desalniettemin wordt heel rechts Nederland er op aangesproken.
Waar dan?
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:23:52 #28
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_221067190
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 00:05 schreef 111210 het volgende:
Niet heel gek, maar de NOS doet nu alsof het hier om groot onderzoeksjournalistiek gaat.

Alleen zullen ze dit bij XR of bij een willekeurige Pali demo nooit zo groot maken als nu, terwijl ook daar een harde kern uitkeringstrekkers zit die altijd vooraan staan te schreeuwen.

Zo kennen we de NOS…
facebook research _O_
pi_221067202
Als die defendgroepen hier bij ons in het dorp zich zouden komen bemoeien met de lokale politiek denk ik dat ze vrijwel het hele dorp tegenover zich vinden.
pi_221067204
Er zijn dus mensen met het hart op de goede plaats, die ons land willen verdedigen en hun vrije tijd opofferen om waar het kan te demonstreren tegen de slopende immigratie.
pi_221067265
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:28 schreef Kottnauer het volgende:
Er zijn dus mensen met het hart op de goede plaats, die ons land willen verdedigen en hun vrije tijd opofferen om waar het kan te demonstreren tegen de slopende immigratie.
Ik kan je vertellen dat hier die Defendgroepen minder welkom zijn dan een toch redelijk beperkte groep vluchtelingen.
pi_221067277
Uitstekend onderzoek, nu graag bij XR en Kick out Piet hetzelfde onderzoek doen.
pi_221067285
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:32 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik kan je vertellen dat hier die Defendgroepen minder welkom zijn dan een toch redelijk beperkte groep vluchtelingen.
zo dom
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:35:50 #34
3542 Gia
User under construction
pi_221067288
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:46 schreef ems. het volgende:
Niet om in "ja maar zij doen het ook" te vervallen maar dat is toch bij vrijwel elk 'sociaal protest' het geval? Zwarte piet, klimaat, corona, asielzoekers. Je hebt altijd een harde kern die best bereid is om de trein te pakken om kut te zijn.
Klopt hoor. Is ook zo bij linkse protesten. Die hebben zelfs woordvoerders. Vragen je een willekeurige demonstrant om commentaar, dan verwijzen ze door naar de woordvoerders. Die mogen niets zeggen.
pi_221067296
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:27 schreef AntiekeKennis het volgende:
Als die defendgroepen hier bij ons in het dorp zich zouden komen bemoeien met de lokale politiek denk ik dat ze vrijwel het hele dorp tegenover zich vinden.
Anekdotisch bewijs is nooit zo’n sterk argument. Zeker niet als je het zelfs twee keer moet plaatsen.
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:41:23 #36
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221067312
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 05:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Heu heu heu. :')
En naar de mensen die dit hebben geliked ook een dikke :')
Ach, jij wil je politieke tegenstanders ergens in het oosten van het land in een kamp stoppen zonder contact met de buitenwereld.

Dat is pas :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:42:02 #37
3542 Gia
User under construction
pi_221067316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 00:05 schreef 111210 het volgende:
Niet heel gek, maar de NOS doet nu alsof het hier om groot onderzoeksjournalistiek gaat.

Alleen zullen ze dit bij XR of bij een willekeurige Pali demo nooit zo groot maken als nu, terwijl ook daar een harde kern uitkeringstrekkers zit die altijd vooraan staan te schreeuwen.

Zo kennen we de NOS…
En bij deze protesten zie je wel de plaatselijke bevolking voor de microfoon en niet een of andere woordvoerder van de organisatie, zoals bij XR en KOZP wel het geval is. Iedereen kan zich uitspreken voor camera. Niemand die doorverwijst naar 'de woordvoerders'.
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:45:19 #38
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221067332
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:22 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Op zich wel een goed idee voor agenten zoals die op het Malieveld toen, die door zijn collega gekalmeerd moest worden.
Op zich geen slecht idee want me'ers gedragen zich vaak als complete doorgesnoven galbakken. Beetje een gezin die in de voortuin staat naar binnen slaan en daarna nog intimideren ook. Mensen die al weglopen op ruggen slaan...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:47:48 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221067342
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:27 schreef AntiekeKennis het volgende:
Als die defendgroepen hier bij ons in het dorp zich zouden komen bemoeien met de lokale politiek denk ik dat ze vrijwel het hele dorp tegenover zich vinden.
En hebben jullie in je dorp ook zo'n liefdevol verbindingsliedje O+

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:49:00 #40
3542 Gia
User under construction
pi_221067348
Misschien moeten we ook speciaal getrainde agenten op deze protesten afsturen. Zij gaan op een bepaald moment gezichten herkennen die overal opduiken. Zowel bij links als bij rechts. Dus wb politie-apparaat, ook steeds hetzelfde groepje. Geloof me, die gaan het druk genoeg krijgen voor een hele werkweek.
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:49:32 #41
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221067351
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Op zich geen slecht idee want me'ers gedragen zich vaak als complete doorgesnoven galbakken. Beetje een gezin die in de voortuin staat naar binnen slaan en daarna nog intimideren ook. Mensen die al weglopen op ruggen slaan...
Dat is ook het hele idee van de ME, worden eigenlijk altijd ingezet om te vegen nadat er ongeveer 37 waarschuwingen zijn gegeven om te vertrekken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:49:37 #42
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221067352
Het is duidelijk dat Extreem rechts nog veel moet leren van Extreem links.
Gezichtsbedekkende kleding bijvoorbeeld.

Maar ja Rechtse demonstraties is vrij zeldzaam dus snap het wel, ze moeten nog veel leren.
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:58:20 #43
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221067455
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is ook het hele idee van de ME, worden eigenlijk altijd ingezet om te vegen nadat er ongeveer 37 waarschuwingen zijn gegeven om te vertrekken.
Raar beeld schets je hier.

Op xr beelden zijn altijd andere dingen te zien. Maar zodra het gaat om anti corona maatregelen, voetbal of anti azc demo's, dan staan ze wel paraat om direct met de stok te zwaaien en te intimideren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 08:59:35 #44
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221067480
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Raar beeld schets je hier.

Op xr beelden zijn altijd andere dingen te zien. Maar zodra het gaat om anti corona maatregelen, voetbal of anti azc demo's, dan staan ze wel paraat om direct met de stok te zwaaien en te intimideren.
Klopt, op het moment dat ze zelf aangevallen worden verandert eigenlijk direct de geweldsinstructie. Dat heeft weinig te maken met een raar beeld
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:00:43 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221067500
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:49 schreef Zoddie het volgende:
Het is duidelijk dat Extreem rechts nog veel moet leren van Extreem links.
Gezichtsbedekkende kleding bijvoorbeeld.

Maar ja Rechtse demonstraties is vrij zeldzaam dus snap het wel, ze moeten nog veel leren.
Grote vlaggen, gezichtsbedekkers, iedereen ongeveer hetzelfde aan, molotovcocktails maken, straat open trekken en snel verspreiden om later terug je stinkende krakershol weer in te gaan.

Pro's daar. Moet je ze nageven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:02:38 #46
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221067509
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Grote vlaggen, gezichtsbedekkers, iedereen ongeveer hetzelfde aan, molotovcocktails maken, straat open trekken en snel verspreiden om later terug je stinkende krakershol weer in te gaan.

Pro's daar. Moet je ze nageven.
Als Links gaat demonstreren dan komen opdagen met gezichtsbeddenke kleding en kettingen en stokken zodat Politie de linkse demonstratie afblaast vanwege de veiligheid.
Zo kun je goed de mond snoeren van anders denkenden en zelf krijsen om demonstratierecht.
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:03:27 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221067511
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Klopt, op het moment dat ze zelf aangevallen worden verandert eigenlijk direct de geweldsinstructie. Dat heeft weinig te maken met een raar beeld
Ook niet waar.
Zie bijvoorbeeld de 'rellen' bij Ajax-juve in 2019. Die begon zomaar. En dat kwam niet door de familie's en kinderen die daar rondliepen.

En die mensen uit loosdrecht die in hun voortuinen stonden, deden die aan het geweld mee? Beelden spreken van totaal niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:07:56 #48
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221067524
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ook niet waar.
Zie bijvoorbeeld de 'rellen' bij Ajax-juve in 2019. Die begon zomaar. En dat kwam niet door de familie's en kinderen die daar rondliepen.

En die mensen uit loosdrecht die in hun voortuinen stonden, deden die aan het geweld mee? Beelden spreken van totaal niet.
Ik heb geen flauw idee wat er bij Ajax - Juventus in 2019 is voorgevallen. Zoals al aangegeven, ME veegt doorgaans na talrijke waarschuwingen vooraf. Mocht je je dan alsnog in dat gebied begeven dan heb je het er meestal zelf naar gemaakt dat je een rood streepje op je rug hebt de komende dagen. De relschoppers zelf doen daar meestal ook niet zo moeilijk over maar de altijd boze mensen op het internet klaarblijkelijk wel.

Daarbij, hoe irritant ik de blokkades van snelwegen ook vind door dat langharige tuig: ik heb eigenlijk nog nooit beelden gezien dat de ME tijdens die demonstraties met zwaar vuur- of glaswerk wordt bekogeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:13:18 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221067545
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee wat er bij Ajax - Juventus in 2019 is voorgevallen. Zoals al aangegeven, ME veegt doorgaans na talrijke waarschuwingen vooraf. Mocht je je dan alsnog in dat gebied begeven dan heb je het er meestal zelf naar gemaakt dat je een rood streepje op je rug hebt de komende dagen. De relschoppers zelf doen daar meestal ook niet zo moeilijk over maar de altijd boze mensen op het internet klaarblijkelijk wel.

Daarbij, hoe irritant ik de blokkades van snelwegen ook vind door dat langharige tuig: ik heb eigenlijk nog nooit beelden gezien dat de ME tijdens die demonstraties met zwaar vuur- of glaswerk wordt bekogeld.
Zoek maar op, die 'rellen'

En die mensen in hun voortuinen deden nog minder dan een xr'er. Ze stonden letterlijk niemand of niks kwaad te doen. Letterlijk te staan ademen op hun eigen terrein.

Dus nee, me'ers moeten ook gewoon te vinden zijn. Fout gedrag moet ook daar worden aangepakt
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 juni 2026 @ 09:16:43 #50
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221067560
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 09:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zoek maar op, die 'rellen'

En die mensen in hun voortuinen deden nog minder dan een xr'er. Ze stonden letterlijk niemand of niks kwaad te doen. Letterlijk te staan ademen op hun eigen terrein.

Dus nee, me'ers moeten ook gewoon te vinden zijn. Fout gedrag moet ook daar worden aangepakt
Bekijk deze YouTube-video

Vanaf minuut 1 zie je eigenlijk al een oproep te vertrekken waarop de ME wordt bekogeld met vuurwerk _O-

Perfect voorbeeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')