Op zich wel een goed idee voor agenten zoals die op het Malieveld toen, die door zijn collega gekalmeerd moest worden.quote:Vaderlandsliefde deelde een oproep voor identificatieplicht voor ME'ers, waarmee de verantwoordelijkheid voor het geweld bij protesten volledig bij de politie wordt gelegd en vervolging van individuele ME'ers werd bepleit.
Waar dan?quote:Op dinsdag 16 juni 2026 23:49 schreef thedeedster het volgende:
En desalniettemin wordt heel rechts Nederland er op aangesproken.
facebook researchquote:Op woensdag 17 juni 2026 00:05 schreef 111210 het volgende:
Niet heel gek, maar de NOS doet nu alsof het hier om groot onderzoeksjournalistiek gaat.
Alleen zullen ze dit bij XR of bij een willekeurige Pali demo nooit zo groot maken als nu, terwijl ook daar een harde kern uitkeringstrekkers zit die altijd vooraan staan te schreeuwen.
Zo kennen we de NOS…
Ik kan je vertellen dat hier die Defendgroepen minder welkom zijn dan een toch redelijk beperkte groep vluchtelingen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:28 schreef Kottnauer het volgende:
Er zijn dus mensen met het hart op de goede plaats, die ons land willen verdedigen en hun vrije tijd opofferen om waar het kan te demonstreren tegen de slopende immigratie.
zo domquote:Op woensdag 17 juni 2026 08:32 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat hier die Defendgroepen minder welkom zijn dan een toch redelijk beperkte groep vluchtelingen.
Klopt hoor. Is ook zo bij linkse protesten. Die hebben zelfs woordvoerders. Vragen je een willekeurige demonstrant om commentaar, dan verwijzen ze door naar de woordvoerders. Die mogen niets zeggen.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 23:46 schreef ems. het volgende:
Niet om in "ja maar zij doen het ook" te vervallen maar dat is toch bij vrijwel elk 'sociaal protest' het geval? Zwarte piet, klimaat, corona, asielzoekers. Je hebt altijd een harde kern die best bereid is om de trein te pakken om kut te zijn.
Anekdotisch bewijs is nooit zo’n sterk argument. Zeker niet als je het zelfs twee keer moet plaatsen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:27 schreef AntiekeKennis het volgende:
Als die defendgroepen hier bij ons in het dorp zich zouden komen bemoeien met de lokale politiek denk ik dat ze vrijwel het hele dorp tegenover zich vinden.
Ach, jij wil je politieke tegenstanders ergens in het oosten van het land in een kamp stoppen zonder contact met de buitenwereld.quote:Op woensdag 17 juni 2026 05:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Heu heu heu.![]()
En naar de mensen die dit hebben geliked ook een dikke
En bij deze protesten zie je wel de plaatselijke bevolking voor de microfoon en niet een of andere woordvoerder van de organisatie, zoals bij XR en KOZP wel het geval is. Iedereen kan zich uitspreken voor camera. Niemand die doorverwijst naar 'de woordvoerders'.quote:Op woensdag 17 juni 2026 00:05 schreef 111210 het volgende:
Niet heel gek, maar de NOS doet nu alsof het hier om groot onderzoeksjournalistiek gaat.
Alleen zullen ze dit bij XR of bij een willekeurige Pali demo nooit zo groot maken als nu, terwijl ook daar een harde kern uitkeringstrekkers zit die altijd vooraan staan te schreeuwen.
Zo kennen we de NOS…
Op zich geen slecht idee want me'ers gedragen zich vaak als complete doorgesnoven galbakken. Beetje een gezin die in de voortuin staat naar binnen slaan en daarna nog intimideren ook. Mensen die al weglopen op ruggen slaan...quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Op zich wel een goed idee voor agenten zoals die op het Malieveld toen, die door zijn collega gekalmeerd moest worden.
En hebben jullie in je dorp ook zo'n liefdevol verbindingsliedjequote:Op woensdag 17 juni 2026 08:27 schreef AntiekeKennis het volgende:
Als die defendgroepen hier bij ons in het dorp zich zouden komen bemoeien met de lokale politiek denk ik dat ze vrijwel het hele dorp tegenover zich vinden.
Dat is ook het hele idee van de ME, worden eigenlijk altijd ingezet om te vegen nadat er ongeveer 37 waarschuwingen zijn gegeven om te vertrekken.quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op zich geen slecht idee want me'ers gedragen zich vaak als complete doorgesnoven galbakken. Beetje een gezin die in de voortuin staat naar binnen slaan en daarna nog intimideren ook. Mensen die al weglopen op ruggen slaan...
Raar beeld schets je hier.quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is ook het hele idee van de ME, worden eigenlijk altijd ingezet om te vegen nadat er ongeveer 37 waarschuwingen zijn gegeven om te vertrekken.
Klopt, op het moment dat ze zelf aangevallen worden verandert eigenlijk direct de geweldsinstructie. Dat heeft weinig te maken met een raar beeldquote:Op woensdag 17 juni 2026 08:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Raar beeld schets je hier.
Op xr beelden zijn altijd andere dingen te zien. Maar zodra het gaat om anti corona maatregelen, voetbal of anti azc demo's, dan staan ze wel paraat om direct met de stok te zwaaien en te intimideren.
Grote vlaggen, gezichtsbedekkers, iedereen ongeveer hetzelfde aan, molotovcocktails maken, straat open trekken en snel verspreiden om later terug je stinkende krakershol weer in te gaan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:49 schreef Zoddie het volgende:
Het is duidelijk dat Extreem rechts nog veel moet leren van Extreem links.
Gezichtsbedekkende kleding bijvoorbeeld.
Maar ja Rechtse demonstraties is vrij zeldzaam dus snap het wel, ze moeten nog veel leren.
Als Links gaat demonstreren dan komen opdagen met gezichtsbeddenke kleding en kettingen en stokken zodat Politie de linkse demonstratie afblaast vanwege de veiligheid.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grote vlaggen, gezichtsbedekkers, iedereen ongeveer hetzelfde aan, molotovcocktails maken, straat open trekken en snel verspreiden om later terug je stinkende krakershol weer in te gaan.
Pro's daar. Moet je ze nageven.
Ook niet waar.quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, op het moment dat ze zelf aangevallen worden verandert eigenlijk direct de geweldsinstructie. Dat heeft weinig te maken met een raar beeld
Ik heb geen flauw idee wat er bij Ajax - Juventus in 2019 is voorgevallen. Zoals al aangegeven, ME veegt doorgaans na talrijke waarschuwingen vooraf. Mocht je je dan alsnog in dat gebied begeven dan heb je het er meestal zelf naar gemaakt dat je een rood streepje op je rug hebt de komende dagen. De relschoppers zelf doen daar meestal ook niet zo moeilijk over maar de altijd boze mensen op het internet klaarblijkelijk wel.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ook niet waar.
Zie bijvoorbeeld de 'rellen' bij Ajax-juve in 2019. Die begon zomaar. En dat kwam niet door de familie's en kinderen die daar rondliepen.
En die mensen uit loosdrecht die in hun voortuinen stonden, deden die aan het geweld mee? Beelden spreken van totaal niet.
Zoek maar op, die 'rellen'quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wat er bij Ajax - Juventus in 2019 is voorgevallen. Zoals al aangegeven, ME veegt doorgaans na talrijke waarschuwingen vooraf. Mocht je je dan alsnog in dat gebied begeven dan heb je het er meestal zelf naar gemaakt dat je een rood streepje op je rug hebt de komende dagen. De relschoppers zelf doen daar meestal ook niet zo moeilijk over maar de altijd boze mensen op het internet klaarblijkelijk wel.
Daarbij, hoe irritant ik de blokkades van snelwegen ook vind door dat langharige tuig: ik heb eigenlijk nog nooit beelden gezien dat de ME tijdens die demonstraties met zwaar vuur- of glaswerk wordt bekogeld.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 17 juni 2026 09:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoek maar op, die 'rellen'
En die mensen in hun voortuinen deden nog minder dan een xr'er. Ze stonden letterlijk niemand of niks kwaad te doen. Letterlijk te staan ademen op hun eigen terrein.
Dus nee, me'ers moeten ook gewoon te vinden zijn. Fout gedrag moet ook daar worden aangepakt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |