abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221085354
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:20 schreef Montagui het volgende:

[..]
Exact. Met dank aan de NOS weten we nu dat het extreem rechtse probleem (hardnekkig) maar marginaal is.

Het betreft echt maar een klein groepje rondreizende relschoppers. ^O^
Het probleem zit dan natuurlijk ook gewoon vooral in de veel grotere groep die dergelijk geweld steeds vergoelijkt…
  vrijdag 19 juni 2026 @ 08:45:28 #152
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221085448
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:49 schreef thedeedster het volgende:
En desalniettemin wordt heel rechts Nederland er op aangesproken.
Zie de post hierboven. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221085449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:49 schreef thedeedster het volgende:
En desalniettemin wordt heel rechts Nederland er op aangesproken.
Vergelijkbaar dus met dat heel links nederland op xr en andere ontwrichters worden aangesoroken. :D
pi_221085453
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vergelijkbaar dus met dat heel links nederland op xr en andere ontwrichters worden aangesoroken. :D
Ofwel we komen zo geen steek verder
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 19 juni 2026 @ 08:49:27 #155
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221085459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vergelijkbaar dus met dat heel links nederland op xr en andere ontwrichters worden aangesoroken. :D
Is ook niet goed.

Discussie is al lang iets van een verleden tijd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221085503
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:49 schreef thedeedster het volgende:


Discussie is al lang iets van een verleden tijd.
Idd nu is het gewoon kooigevechten invoeren en die de andere ko slaat heeft gewonnen. :D

Dat is toch de laatste uit de VS komende beleidstrend die graag door onze rechts conservatieve lieden als ultiem voorbeeld gebruikt wordt. Nadat discussies kapen met herhalende leugens niet meer zo effectief blijkt te zijn.
pi_221086096
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
[..]
Het is ook nooit goed he. Wanneer er niet over gesproken wordt is het probleem dat men doet alsof heel rechts verantwoordelijk is voor het relschoppen.

En wanneer de NOS dan benoemt dat het eigenlijk maar een klein vast groepje is die zich misdraagt, is het ook niet goed 8)7
Nee hoor, naast dat dat wel heel duidelijk was als je de beelden alleen al bekijkt is het prima dat de NOS dit bericht. Maar mijn punt is vooral dat je diy soort uitgebreidere analyses nooit ziet bij een XR demo, dat is ook een klein groepje tuig wat alleen maar mee doet om te rellen.

Het komt op mij in ieder geval over dat de NOS rechtse demo’s uitgebreider aan bod laat komen dan linkse.

Ook in de manier waarin ze de artikelen beschrijven. Heb dit in een eerder topic al eens laten zien met voorbeelden.
pi_221086249
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 10:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nee hoor, naast dat dat wel heel duidelijk was als je de beelden alleen al bekijkt is het prima dat de NOS dit bericht. Maar mijn punt is vooral dat je diy soort uitgebreidere analyses nooit ziet bij een XR demo, dat is ook een klein groepje tuig wat alleen maar mee doet om te rellen.

Het komt op mij in ieder geval over dat de NOS rechtse demo’s uitgebreider aan bod laat komen dan linkse.

Ook in de manier waarin ze de artikelen beschrijven. Heb dit in een eerder topic al eens laten zien met voorbeelden.
Komt nogal gezocht over dit. Beetje de Calimerogedachte…
pi_221088762
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Komt nogal gezocht over dit. Beetje de Calimerogedachte…
Heb het met voorbeelden al eens genoemd een tijd terug
pi_221089141
Dat is bij alle extreemlinkse wokeprotesten echt 'totaal niet het geval'. :')
pi_221096361
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 19:28 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Zijn 2 verschillende dingen. ik linkte ze ook niet aan elkaar.
Is dit je manier van trollen? Iets beweren en dan glashard liegen dat je het niet beweerde?
What Would Goku Do
pi_221096459
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:25 schreef viagraap het volgende:

[..]
Is dit je manier van trollen? Iets beweren en dan glashard liegen dat je het niet beweerde?
Blijf jij maar lekker volhouden dat je clubje zo vredelievend is.

Daar gaat het om.
Boterzuur aanvallen zijn niet erg niet zo aanstellen.
En gooien met ammoniak aar politie hebben we het maar niet meer over.
Als die vernielingen en intimidatie ook niet.
En nare gevolgen die mensen kunnen hebben met een wegblokkade, hey dat moeten we er maar voor over hebben.

Dat zijn dingen die gebeuren waar jij ook voor opkomt en dan ben ik degene die liegt. :D
pi_221096664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Blijf jij maar lekker volhouden dat je clubje zo vredelievend is.

Daar gaat het om.
Boterzuur aanvallen zijn niet erg niet zo aanstellen.
En gooien met ammoniak aar politie hebben we het maar niet meer over.
Als die vernielingen en intimidatie ook niet.
En nare gevolgen die mensen kunnen hebben met een wegblokkade, hey dat moeten we er maar voor over hebben.

Dat zijn dingen die gebeuren waar jij ook voor opkomt en dan ben ik degene die liegt. :D
Wat loop je te raaskallen? Pleur je altijd woorden in een blender om een punt te maken? Laten we je achterlijke gezever even ontleden, met het risico dat je er met nóg meer bullshit overheen gaat klappen:
- 'Boterzuur aanvallen' is pure aanstellerij. Er is één keer teveel op een winkelvloer gedruppeld wat heftige stankoverlast veroorzaakte
- 'Gooien met ammoniak naar politie hebben we het maar niet meer over' nee behalve iedere fucking keer dat jij er over begint. Dat was geen XR demonstratie.
- 'Al die vernielingen en intimidatie' welke? Benoem eens één moment van XR wat je intimiderend vond zonder wederom over te komen als een aansteller?
- 'Nare gevolgen van een wegblokkade' zoals? Ze worden altijd aangekondigd, ze zijn in het weekend, en ze zijn bedoeld om aandacht te richten op immens grotere problemen waar mensen nadelige gevolgen van ondervinden. Als je 'nare gevolgen' zo'n ding vindt kun je je energie beter in echte oorzaken daarvan steken.

Hoe de fuck je 'argumenten' aantonen dat ik lieg is al helemaal een raadsel voor iedereen die zijn gedachten wel op een rijtje heeft. Ik mag echt hopen dat je beter kunt praten dan schrijven/typen, want dit is bijna zorgwekkend.
What Would Goku Do
pi_221096748
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:21 schreef viagraap het volgende:

[..]
Wat loop je te raaskallen? Pleur je altijd woorden in een blender om een punt te maken? Laten we je achterlijke gezever even ontleden, met het risico dat je er met nóg meer bullshit overheen gaat klappen:
- 'Boterzuur aanvallen' is pure aanstellerij. Er is één keer teveel op een winkelvloer gedruppeld wat heftige stankoverlast veroorzaakte
- 'Gooien met ammoniak naar politie hebben we het maar niet meer over' nee behalve iedere fucking keer dat jij er over begint. Dat was geen XR demonstratie.
- 'Al die vernielingen en intimidatie' welke? Benoem eens één moment van XR wat je intimiderend vond zonder wederom over te komen als een aansteller?
- 'Nare gevolgen van een wegblokkade' zoals? Ze worden altijd aangekondigd, ze zijn in het weekend, en ze zijn bedoeld om aandacht te richten op immens grotere problemen waar mensen nadelige gevolgen van ondervinden. Als je 'nare gevolgen' zo'n ding vindt kun je je energie beter in echte oorzaken daarvan steken.

Hoe de fuck je 'argumenten' aantonen dat ik lieg is al helemaal een raadsel voor iedereen die zijn gedachten wel op een rijtje heeft. Ik mag echt hopen dat je beter kunt praten dan schrijven/typen, want dit is bijna zorgwekkend.
Dus mensen moeten eerst maar in de XR agenda gaan kijken of ze weg kunnen in het weekend. :D

Mijn mening is poten af van mensen en hun bezittingen op wat voor manier dan ook. Ook in het weekend.
En dat geld voor iedereen zowel links als rechts.

Dus ga maar lekker verder met je aanstellerij beschuldigingen, ik ga niet weer een ellenlange discussie met aan, dat heeft toch geen zin.
pi_221097095
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:21 schreef viagraap het volgende:

[..]
Wat loop je te raaskallen? Pleur je altijd woorden in een blender om een punt te maken? Laten we je achterlijke gezever even ontleden, met het risico dat je er met nóg meer bullshit overheen gaat klappen:
- 'Boterzuur aanvallen' is pure aanstellerij. Er is één keer teveel op een winkelvloer gedruppeld wat heftige stankoverlast veroorzaakte
Fout. https://www.ad.nl/binnenl(...)n-opgepakt~a43d3ac7/

quote:
In de H&M in Naaldwijk zijn vrijdagmiddag meerdere mensen onwel geworden, nadat actievoerders van Extinction Rebellion talloze ampullen, met wat zij zelf boterzuur noemen, hebben verspreid. Dat wat een ludieke ‘stinkactie’ moest worden, kreeg een andere wending. Brandweer en ambulance moesten hulp verlenen. Twee personen zijn opgepakt.
quote:
- 'Gooien met ammoniak naar politie hebben we het maar niet meer over' nee behalve iedere fucking keer dat jij er over begint. Dat was geen XR demonstratie.
Correct. Dat was de Pro Palestina demo (die overigens gelieerd is aan XR).

quote:
- 'Al die vernielingen en intimidatie' welke? Benoem eens één moment van XR wat je intimiderend vond zonder wederom over te komen als een aansteller?
Waarom zou je dit een persoonlijk iets willen maken? Het is kwantificeerbaar en objectief te meten:

quote:
Bij acties van Extinction Rebellion (XR) is de afgelopen jaren op diverse locaties in Nederland materiële schade aangericht. Dit varieert van bekladdingen en vernielde vloeren tot geblokkeerde en beschadigde gebouwen
quote:
NOS-gebouw Hilversum: Bij acties rond het Mediapark in september 2025 werd het pand beklad en werd er straatmeubilair beschadigd. De totale schade liep op tot ongeveer ¤ 9.000.

Scholen in Amsterdam: In maart 2026 blokkeerden activisten de toegang van zo'n 35 middelbare scholen door sloten dicht te lijmen en hekken te voorzien van kettingen.

Kantoren en banken: Bij verschillende acties bij onder meer de ING (in Nijmegen en elders) is schade toegebracht aan gebouwen, zoals het beschadigen van vloeren.

Universiteiten: In mei 2026 werd een demonstrant veroordeeld tot een taakstraf en het betalen van bijna ¤ 10.000 aan schadevergoeding voor vernielingen tijdens een protest bij de TU Delft.
quote:
- 'Nare gevolgen van een wegblokkade' zoals? Ze worden altijd aangekondigd, ze zijn in het weekend, en ze zijn bedoeld om aandacht te richten op immens grotere problemen waar mensen nadelige gevolgen van ondervinden. Als je 'nare gevolgen' zo'n ding vindt kun je je energie beter in echte oorzaken daarvan steken.
Ook hier geld weer dat je verweer een puur persoonlijke is; maak het objectief.

quote:
Nee, er is geen exact totaalbedrag bekend voor de schade die een wegblokkade van Extinction Rebellion (XR) aanricht. Dit komt doordat de maatschappelijke en economische kosten over veel verschillende partijen zijn verspreid en complex zijn om te berekenen.

De kosten en schade worden in de praktijk opgedeeld in drie categorieën:

1. Directe fysieke schade (Relatief laag)De daadwerkelijke materiële schade aan de weg zelf is vaak beperkt, omdat XR-activisten doorgaans vreedzaam op het asfalt zitten. Toch zijn er specifieke posten:Schoonmaakkosten: Bij de langdurige A12-blokkades in Den Haag was de gemeente bijvoorbeeld ruim ¤28.000 kwijt aan het verwijderen van graffiti en teksten uit de tunnelbak.

Boetes en claims: Individuele activisten zijn in het verleden door de rechter veroordeeld tot het betalen van duizenden euro's aan schadevergoeding voor vernielingen (zoals verf- of lijmresten).

2. Operationele kosten voor de overheid (Zeer hoog)De grootste directe kostenpost ligt bij de inzet van hulpdiensten.Politie-inzet: Volgens schattingen en berichtgeving rondom de piekdagen van de A12-blokkades kostte de massale politie-inzet (inclusief het wegslepen, de inzet van waterkanons en arrestantenbussen) de samenleving tot wel 1 miljoen euro per dag.

3. Indirecte economische schade (Onbekend)Dit is de moeilijkste post om te becijferen, omdat deze misgelopen inkomsten niet centraal worden geregistreerd:File- en vertragingskosten: Logistieke bedrijven, transporteurs en forensen lopen vertraging op. Dit zorgt voor misgelopen werkuren en vertraagde leveringen.Bereikbaarheid: Winkels en horeca in de directe omgeving van de blokkades kunnen klanten mislopen omdat het centrum van een stad (zoals Den Haag of Utrecht) minder goed bereikbaar is.
quote:
Hoe de fuck je 'argumenten' aantonen dat ik lieg is al helemaal een raadsel voor iedereen die zijn gedachten wel op een rijtje heeft. Ik mag echt hopen dat je beter kunt praten dan schrijven/typen, want dit is bijna zorgwekkend.
Nou, we kunnen wel vaststellen dat je niet objectief de waarheid aan het vertellen bent.
pi_221120627
quote:
Wat is er fout? Dit is die keer waar ik het over heb.
quote:
[..]
[..]
Correct. Dat was de Pro Palestina demo (die overigens gelieerd is aan XR).
Dat weet ik, en bij die acties daar zullen vast mensen die ook bij XR betrokken zijn rondgelopen hebben, maar dat maakt het geen XR actie.
quote:
[..]
Waarom zou je dit een persoonlijk iets willen maken? Het is kwantificeerbaar en objectief te meten:
[..]
[..]
[..]
Ook hier geld weer dat je verweer een puur persoonlijke is; maak het objectief.
[..]
[..]
Nou, we kunnen wel vaststellen dat je niet objectief de waarheid aan het vertellen bent.
Nou je hebt objectief nog geen half miljoen vastgesteld. Daarna kom je met een AI samenvatting waar je de prompt niet van deelt, dus eigenlijk wil ik die negeren. Maar laten we eens die operationele kosten en indirecte schade erbij betrekken. Want zoals ik al vele malen stel in dit soort topics, is de schade in zulke categorieën (naast de directe schade) oneindig veel hoger dan wat XR veroorzaakt. Als 'ik zie geen protesten over Sudan of Jemen' een argument is inzake Gaza, dan is het al helemaal een gotspe dat er nog altijd geen kut gedaan wordt aan de klimaatcrises.
What Would Goku Do
pi_221120688
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:38 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dus mensen moeten eerst maar in de XR agenda gaan kijken of ze weg kunnen in het weekend. :D
Het wordt aangekondigd op allerlei social media en lokale (soms ook landelijke) media.
quote:
Mijn mening is poten af van mensen en hun bezittingen op wat voor manier dan ook. Ook in het weekend.
En dat geld voor iedereen zowel links als rechts.
Ja we weten nu wel wat je mening is, je hoeft niet steeds in herhaling te vallen. Nu moet ik namelijk wéér komen met het feit dat als je zo'n enorm probleem hebt met aan andermans spullen zitten, je boos wordt op de verkeerde mensen.
quote:
Dus ga maar lekker verder met je aanstellerij beschuldigingen, ik ga niet weer een ellenlange discussie met aan, dat heeft toch geen zin.
Dit zeg je ook vaker en daar houd je je nooit aan. Of je nou met random dingen roepen begint, of met pogingen om op mijn argumenten in te gaan, je komt er tot nu toe altijd slecht vanaf.
What Would Goku Do
pi_221122530
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 19:39 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het wordt aangekondigd op allerlei social media en lokale (soms ook landelijke) media.
[..]
Ja we weten nu wel wat je mening is, je hoeft niet steeds in herhaling te vallen. Nu moet ik namelijk wéér komen met het feit dat als je zo'n enorm probleem hebt met aan andermans spullen zitten, je boos wordt op de verkeerde mensen.
[..]
Dit zeg je ook vaker en daar houd je je nooit aan. Of je nou met random dingen roepen begint, of met pogingen om op mijn argumenten in te gaan, je komt er tot nu toe altijd slecht vanaf.
Ik word boos op de verkeerde mensen en jij vind het prima om mensen die nergens wat mee te maken hebben te blokkeren of met boterzuur smijten.

Mijn god zeg. _O- _O- _O-
  maandag 22 juni 2026 @ 22:16:55 #169
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221122577
Het blijft maar over links gaan. Gaat toch echt over rechts die asielprotesten. Fucking zielepoten telkens dat geframe. :')
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')