abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221068291
Er ontstaat een monoloog.

Wat zou daar de reden van zijn?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 17 juni 2026 @ 12:58:56 #77
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221068931
Het achtuurjournaal van de NOS opende gisteravond met dit item. Daar stond ik wel even van te kijken. Mensen herkenbaar uitlichten terwijl ze geen wet hebben overtreden en veroordeeld zijn om een ontzettend eenzijdig, politiek gekleurd punt te maken. Ik zou het volledig begrijpen als die personen dit juridisch oppakken en de NOS hier hard voor op de vingers wordt getikt. Het stinkt naar een heksenjacht, door de staatsomroep. ON is er niets bij.
pi_221068943
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:49 schreef thedeedster het volgende:
En desalniettemin wordt heel rechts Nederland er op aangesproken.
Wil je nou stellen dat dat niet de bedoeling is, een hele groep aanspreken op het gedrag van een paar leden?
What Would Goku Do
pi_221068949
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:10 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dat kan ik me voorstellen, aangezien er in Nederland nauwelijks vluchtelingen zijn. Wel extreem veel immigranten overigens, waar de protesten tegen gericht zijn.
Ben je dom of denk je dat anderen dat zijn?
What Would Goku Do
  woensdag 17 juni 2026 @ 13:02:13 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221068960
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:02 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
We hebben hier ervaring met de opvang van vluchtelingen. Dus geen veiligelanders, maar vluchtelingen uit oorlogsgebied. Dat gaat al jaren goed. Als die lui van Defend hier komen, dan zijn zij degenen die de boel vernaggelen, niet de vluchtelingen. En ja, ook hier wonen mensen die fel tegen asielopvang zijn, maar tot nu toe gedragen die zich normaal en het gevolg is dan ook dat ze gehoord worden en mee mogen praten. Maar dat is afgelopen als hier de stenen uit de straat gaan en er met zwaar vuurwerk gegooid gaat worden.
Dit klopt natuurlijk niet helemaal.

We zien een enorme oververtegenwoordiging van zulke mensen op verscheidene negatieve manieren. Het gaat helemaal niet goed, anders zouden die soort groepjes ook niet staan te rellen en zoveel mensen in Nederland rechts stemmen.

Bovendien hebben ook mensen die stellen te vluchten uit landen op duizenden kilometers afstand hier eigenlijk helemaal niets te zoeken. Zij dienen te problemen in hun eigen land op te lossen en tijdelijk opvang in de regio te zoeken. Dat is iets anders dan oorlog aan te grijpen om voorgoed naar een Westers land te migreren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221068967
quote:
80s.gif Op woensdag 17 juni 2026 12:58 schreef Mano_ het volgende:
Het achtuurjournaal van de NOS opende gisteravond met dit item. Daar stond ik wel even van te kijken. Mensen herkenbaar uitlichten terwijl ze geen wet hebben overtreden en veroordeeld zijn om een ontzettend eenzijdig, politiek gekleurd punt te maken. Ik zou het volledig begrijpen als die personen dit juridisch oppakken en de NOS hier hard voor op de vingers wordt getikt. Het stinkt naar een heksenjacht, door de staatsomroep. ON is er niets bij.
Ik vind het helemaal prima dat fascisten herkenbaar in beeld worden gebracht. Je mag van mij ook allerlei andere soorten demonstranten herkenbaar in beeld brengen, alleen geeft niemand een fuck omdat zij geen gevaar voor de democratie zijn. De sujetten van die de Powned verslaggever belaagden bij Utrecht bijvoorbeeld dus ook.
What Would Goku Do
pi_221068976
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit klopt natuurlijk niet helemaal.

We zien een enorme oververtegenwoordiging van zulke mensen op verscheidene negatieve manieren. Het gaat helemaal niet goed, anders zouden die soort groepjes ook niet staan te rellen en zoveel mensen in Nederland rechts stemmen.

Bovendien hebben ook mensen die stellen te vluchten uit landen op duizenden kilometers afstand hier eigenlijk helemaal niets te zoeken. Zij dienen te problemen in hun eigen land op te lossen en tijdelijk opvang in de regio te zoeken. Dat is iets anders dan oorlog aan te grijpen om voorgoed naar een Westers land te migreren.
Dus het bestaan van racistische mongolen is het bewijs van je stelling? :') Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
What Would Goku Do
  woensdag 17 juni 2026 @ 13:10:02 #83
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221069004
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:04 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dus het bestaan van racistische mongolen is het bewijs van je stelling? :') Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Nee, dat staat er niet. Dit soort groepjes bestaan ook al langer dan vandaag. Het verzet tegen migratie is iets van de afgelopen tien a vijftien jaar (waarschijnlijk al wel langer trouwens).

Veel Nederlanders blijft het onduidelijk waarom Nederland ineens sinds de jaren 1970 structureel kansarme migranten uit niet-Westerse landen moet opvangen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221069028
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat staat er niet.
:?
quote:
Het gaat helemaal niet goed, anders zouden die soort groepjes ook niet staan te rellen en zoveel mensen in Nederland rechts stemmen.
Kun je nu ook je eigen woorden al niet meer goed interpreteren?
quote:
Dit soort groepjes bestaan ook al langer dan vandaag. Het verzet tegen migratie is iets van de afgelopen tien a vijftien jaar (waarschijnlijk al wel langer trouwens).

Veel Nederlanders blijft het onduidelijk waarom Nederland ineens sinds de jaren 1970 structureel kansarme migranten uit niet-Westerse landen moet opvangen.
Dat zal best, maar kun je ook eens proberen om de discussie te voeren zonder de hele tijd vluchtelingen en arbeidsmigranten op één hoop te gooien?
What Would Goku Do
pi_221069440
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit klopt natuurlijk niet helemaal.
Ik woon hier al meer dan 20 jaar maar HowardRoark weer beter dan ik wat voor mensen we hier opvangen en hoe dat gaat. Knap.
pi_221069482
Oh gelukkig, steeds hetzelfde extreem rechtse clubje. Fijn! Ik was al even bang dat bij "normale mensen" het kookpunt inmiddels bereikt was. Het is gelukkig alleen maar extreem rechts, dan hoeven we het niet meer over de inhoudelijke problematiek te hebben. Bedankt NOS.
pi_221069494
"Zelfde groepje actievoerders te zien bij pro-pallie protesten door hele land"
pi_221069510
"Ja maar hullie"
pi_221069688
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:42 schreef Gia het volgende:

[..]
En bij deze protesten zie je wel de plaatselijke bevolking voor de microfoon en niet een of andere woordvoerder van de organisatie, zoals bij XR en KOZP wel het geval is. Iedereen kan zich uitspreken voor camera. Niemand die doorverwijst naar 'de woordvoerders'.
Nou kennelijk is het dus niet de plaatselijke bevolking. Dat is nu juist het nieuwswaardige feitje in dit artikel.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  woensdag 17 juni 2026 @ 14:29:37 #90
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221070060
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:48 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik woon hier al meer dan 20 jaar maar HowardRoark weer beter dan ik wat voor mensen we hier opvangen en hoe dat gaat. Knap.
Ik heb het over de feitelijke realiteit in het hele land, niet alleen waar jij woont.
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:57 schreef RotatoR het volgende:
"Zelfde groepje actievoerders te zien bij pro-pallie protesten door hele land"
Die worden niet onderzocht natuurlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:58 schreef AntiekeKennis het volgende:
"Ja maar hullie"
Nee hoor, het is simpelweg opvallend dat er zo selectief wordt gedaan mbt demonstranten. Waarom de ene groep wel onderzoeken maar de andere groep niet?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 17 juni 2026 @ 14:30:40 #91
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221070064
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:10 schreef knoopie het volgende:

[..]
Nou kennelijk is het dus niet de plaatselijke bevolking. Dat is nu juist het nieuwswaardige feitje in dit artikel.
Dat staat helemaal nergens.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_221070070
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:30 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat staat helemaal nergens.
Dat is letterlijk de eerste zin van het artikel.
quote:
Bij lokale asielprotesten duiken steeds opnieuw dezelfde groepen mensen van buitenaf op. Het gaat om kleine, vaste groepen actievoerders van hooguit tientallen mensen. Zij zijn niet alleen fysiek aanwezig bij protesten, maar plaatsen ook oproepen online om te komen demonstreren.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  woensdag 17 juni 2026 @ 14:35:56 #93
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221070089
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:32 schreef knoopie het volgende:

[..]
Dat is letterlijk de eerste zin van het artikel.
[..]

Waar staat dat de lokale bevolking niet komt??
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 17 juni 2026 @ 14:37:06 #94
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221070101
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:10 schreef knoopie het volgende:

[..]
Nou kennelijk is het dus niet de plaatselijke bevolking. Dat is nu juist het nieuwswaardige feitje in dit artikel.
Maar wat is de nieuwswaardigheid als het dus bij andere demonstraties ook niet zo is? Dan is het toch gewoon in lijn met iedere andere demo?
Life is what you make it.
  woensdag 17 juni 2026 @ 14:40:44 #95
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221070197
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:37 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Maar wat is de nieuwswaardigheid als het dus bij andere demonstraties ook niet zo is? Dan is het toch gewoon in lijn met iedere andere demo?
Dit is uiteraard weer gewoon puur activisme van de NOS. Die Abu een-arm zie je ook overal zijn Hamas-propaganda uitbraken, maar daar is de NOS voor, dus geen nieuws.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221070200
Benieuwd naar de NOS analyse over de extinction rebellion of pro pallie demonstranten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221070217
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waar staat dat de lokale bevolking niet komt??
Nergens, maar begrijpend lezen is blijkbaar niet voldoende ontwikkeld bij 'knoopie' .Bij allerlei milieuprotesten zal ook wel altijd een bepaalde harde kern elke demonstratie aanwezig zijn.
  woensdag 17 juni 2026 @ 14:45:13 #98
3542 Gia
User under construction
pi_221070225
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:10 schreef knoopie het volgende:

[..]
Nou kennelijk is het dus niet de plaatselijke bevolking. Dat is nu juist het nieuwswaardige feitje in dit artikel.
Ik heb gisterenavond toch een heleboel inwoners aan 't woord gezien, en iedereen die een microfoon onder zijn neus kreeg gaf ook gewoon antwoord. Iets wat we bij XR of KOZP nooit zien. Die verwijzen naar de woordvoerder. Mogen niet hun eigen mening zeggen.
pi_221070227
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Waar staat dat de lokale bevolking niet komt??
Dat heb ik niet gezegd. Maar op de camerabeelden uit het artikel zijn dus mensen te zien die bij een heleboel demo's ook opduiken. Dat is letterlijk de manier hoe ze onderzocht hebben dat die mensen overal zijn, door naar de camerabeelden te kijken. Dus ja, een groot deel van die mensen op beeld zijn per definitie niet lokaal. Er zullen zeker ook wel elke keer wat lokale mensen bij lopen.
quote:
2s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:37 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Maar wat is de nieuwswaardigheid als het dus bij andere demonstraties ook niet zo is? Dan is het toch gewoon in lijn met iedere andere demo?
Bij bijvoorbeeld een pro-palestina demo doet niemand alsof het om een lokaal probleem gaat. Als mensen demonstreren tegen een AZC in hun "achtertuin" dan is het wel dubieus als bij een deel van die mensen die achtertuin dus in een andere provincie ligt.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221070236
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 14:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb het over de feitelijke realiteit in het hele land, niet alleen waar jij woont.
[..]
Dan moet je de volgende keer even lezen waar je op reageert.

quote:
Nee hoor, het is simpelweg opvallend dat er zo selectief wordt gedaan mbt demonstranten. Waarom de ene groep wel onderzoeken maar de andere groep niet?
Oh nee dan is het goed. Als het al waar zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2026 14:50:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')