abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2026 @ 10:02:48 #61
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221067877
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:47 schreef Tengano het volgende:

[..]
En hebben jullie in je dorp ook zo'n liefdevol verbindingsliedje O+

Bekijk deze YouTube-video
Ik las verbindingssletje. =|
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221067887
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:47 schreef Tengano het volgende:

[..]
En hebben jullie in je dorp ook zo'n liefdevol verbindingsliedje O+

Bekijk deze YouTube-video
Geen idee. Ik heb die lui hier nog nooit gezien of gehoord en de gemeenschap is hier niet zo heel groot dus ik denk het niet.
pi_221067902
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:02 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik denk dat je even moet opzoeken wat anekdotisch bewijs is. Mijn post was dat niet.
quote:
Anekdotisch bewijs is een bewijsvoering die gebaseerd is op persoonlijke ervaringen en losse verhalen (anekdotes) in plaats van op degelijk, wetenschappelijk onderzoek. Het wordt gezien als een zwakke vorm van onderbouwing omdat het vaak onvolledig en subjectief is.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:27 schreef AntiekeKennis het volgende:
Als die defendgroepen hier bij ons in het dorp zich zouden komen bemoeien met de lokale politiek denk ik dat ze vrijwel het hele dorp tegenover zich vinden.
Vooruit, ik ben de kwaadste niet, je mag zelf kiezen, of je bedoelde met deze opmerking anekdotisch bewijs aan te leveren of je kwam met een hersenscheet over de inwoners van je dorp die iets zouden vinden van een Defend groepering.

Welke kies je?
pi_221067907
Die demo's lijken dus een beetje op dit soort topics: altijd dezelfde mensen die het hardste roepen.
pi_221067908
Geintje, moet kunnen
pi_221067912
Toch?
pi_221067947
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:32 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik kan je vertellen dat hier die Defendgroepen minder welkom zijn dan een toch redelijk beperkte groep vluchtelingen.
Dat kan ik me voorstellen, aangezien er in Nederland nauwelijks vluchtelingen zijn. Wel extreem veel immigranten overigens, waar de protesten tegen gericht zijn.
pi_221067976
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:10 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dat kan ik me voorstellen, aangezien er in Nederland nauwelijks vluchtelingen zijn. Wel extreem veel immigranten overigens, waar de protesten tegen gericht zijn.
Dat er ook profiteurs en veiligelanders tussen de migranten zitten wil niet zeggen dat er geen vluchtelingen zijn. We hebben er hier in de loop der jaren al heel wat opgevangen. Wie hier komt is wel al wat verder in de procedure dus degenen wiens aanvraag is afgewezen (o.a. veiligelanders) zul je hier niet zien. In de aanmeldcentra is dat natuurlijk heel anders.
pi_221067999
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:05 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
[..]
[..]
Vooruit, ik ben de kwaadste niet, je mag zelf kiezen, of je bedoelde met deze opmerking anekdotisch bewijs aan te leveren of je kwam met een hersenscheet over de inwoners van je dorp die iets zouden vinden van een Defend groepering.

Welke kies je?
Het gaat eigenlijk al mis bij het woordje "bewijsvoering". Ik probeer helemaal niks te bewijzen. Ik denk dat ik mijn dorpsgenoten wel een beetje ken en dus schat ik zo in dat ze in meerderheid een pleurishekel aan die Defendgroepen hebben.
pi_221068006
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:17 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Het gaat eigenlijk al mis bij het woordje "bewijsvoering". Ik probeer helemaal niks te bewijzen. Ik denk dat ik mijn dorpsgenoten wel een beetje ken en dus schat ik zo in dat ze in meerderheid een pleurishekel aan die Defendgroepen hebben.
Optie 2 dus. Helder.
pi_221068020
Als je denkt dat iedereen hier altijd alleen maar iets post omdat ze zo graag hun gelijk willen bewijzen dan heb je het gewoon mis. Je kan ook iets schrijven zonder die eeuwige drang om altijd je gelijk te willen bewijzen. Misschien gewoon een keertje accepteren dat er verschillende meningen en inzichten zijn. Zo zit de echte wereld namelijk in elkaar.
pi_221068026
En als jij dat een hersenscheet wil noemen, dan zegt dat meer over jou dan over een ander. Boeit me niks.
pi_221068028
Vraag anders even of het me boeit.
pi_221068031
Hoef je niet echt te doen hoor, het antwoord is: NEE
pi_221068152
pi_221068291
Er ontstaat een monoloog.

Wat zou daar de reden van zijn?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 17 juni 2026 @ 12:58:56 #77
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221068931
Het achtuurjournaal van de NOS opende gisteravond met dit item. Daar stond ik wel even van te kijken. Mensen herkenbaar uitlichten terwijl ze geen wet hebben overtreden en veroordeeld zijn om een ontzettend eenzijdig, politiek gekleurd punt te maken. Ik zou het volledig begrijpen als die personen dit juridisch oppakken en de NOS hier hard voor op de vingers wordt getikt. Het stinkt naar een heksenjacht, door de staatsomroep. ON is er niets bij.
pi_221068943
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 23:49 schreef thedeedster het volgende:
En desalniettemin wordt heel rechts Nederland er op aangesproken.
Wil je nou stellen dat dat niet de bedoeling is, een hele groep aanspreken op het gedrag van een paar leden?
What Would Goku Do
pi_221068949
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:10 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dat kan ik me voorstellen, aangezien er in Nederland nauwelijks vluchtelingen zijn. Wel extreem veel immigranten overigens, waar de protesten tegen gericht zijn.
Ben je dom of denk je dat anderen dat zijn?
What Would Goku Do
  woensdag 17 juni 2026 @ 13:02:13 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221068960
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2026 10:02 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
We hebben hier ervaring met de opvang van vluchtelingen. Dus geen veiligelanders, maar vluchtelingen uit oorlogsgebied. Dat gaat al jaren goed. Als die lui van Defend hier komen, dan zijn zij degenen die de boel vernaggelen, niet de vluchtelingen. En ja, ook hier wonen mensen die fel tegen asielopvang zijn, maar tot nu toe gedragen die zich normaal en het gevolg is dan ook dat ze gehoord worden en mee mogen praten. Maar dat is afgelopen als hier de stenen uit de straat gaan en er met zwaar vuurwerk gegooid gaat worden.
Dit klopt natuurlijk niet helemaal.

We zien een enorme oververtegenwoordiging van zulke mensen op verscheidene negatieve manieren. Het gaat helemaal niet goed, anders zouden die soort groepjes ook niet staan te rellen en zoveel mensen in Nederland rechts stemmen.

Bovendien hebben ook mensen die stellen te vluchten uit landen op duizenden kilometers afstand hier eigenlijk helemaal niets te zoeken. Zij dienen te problemen in hun eigen land op te lossen en tijdelijk opvang in de regio te zoeken. Dat is iets anders dan oorlog aan te grijpen om voorgoed naar een Westers land te migreren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221068967
quote:
80s.gif Op woensdag 17 juni 2026 12:58 schreef Mano_ het volgende:
Het achtuurjournaal van de NOS opende gisteravond met dit item. Daar stond ik wel even van te kijken. Mensen herkenbaar uitlichten terwijl ze geen wet hebben overtreden en veroordeeld zijn om een ontzettend eenzijdig, politiek gekleurd punt te maken. Ik zou het volledig begrijpen als die personen dit juridisch oppakken en de NOS hier hard voor op de vingers wordt getikt. Het stinkt naar een heksenjacht, door de staatsomroep. ON is er niets bij.
Ik vind het helemaal prima dat fascisten herkenbaar in beeld worden gebracht. Je mag van mij ook allerlei andere soorten demonstranten herkenbaar in beeld brengen, alleen geeft niemand een fuck omdat zij geen gevaar voor de democratie zijn. De sujetten van die de Powned verslaggever belaagden bij Utrecht bijvoorbeeld dus ook.
What Would Goku Do
pi_221068976
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit klopt natuurlijk niet helemaal.

We zien een enorme oververtegenwoordiging van zulke mensen op verscheidene negatieve manieren. Het gaat helemaal niet goed, anders zouden die soort groepjes ook niet staan te rellen en zoveel mensen in Nederland rechts stemmen.

Bovendien hebben ook mensen die stellen te vluchten uit landen op duizenden kilometers afstand hier eigenlijk helemaal niets te zoeken. Zij dienen te problemen in hun eigen land op te lossen en tijdelijk opvang in de regio te zoeken. Dat is iets anders dan oorlog aan te grijpen om voorgoed naar een Westers land te migreren.
Dus het bestaan van racistische mongolen is het bewijs van je stelling? :') Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
What Would Goku Do
  woensdag 17 juni 2026 @ 13:10:02 #83
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221069004
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:04 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dus het bestaan van racistische mongolen is het bewijs van je stelling? :') Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Nee, dat staat er niet. Dit soort groepjes bestaan ook al langer dan vandaag. Het verzet tegen migratie is iets van de afgelopen tien a vijftien jaar (waarschijnlijk al wel langer trouwens).

Veel Nederlanders blijft het onduidelijk waarom Nederland ineens sinds de jaren 1970 structureel kansarme migranten uit niet-Westerse landen moet opvangen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221069028
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat staat er niet.
:?
quote:
Het gaat helemaal niet goed, anders zouden die soort groepjes ook niet staan te rellen en zoveel mensen in Nederland rechts stemmen.
Kun je nu ook je eigen woorden al niet meer goed interpreteren?
quote:
Dit soort groepjes bestaan ook al langer dan vandaag. Het verzet tegen migratie is iets van de afgelopen tien a vijftien jaar (waarschijnlijk al wel langer trouwens).

Veel Nederlanders blijft het onduidelijk waarom Nederland ineens sinds de jaren 1970 structureel kansarme migranten uit niet-Westerse landen moet opvangen.
Dat zal best, maar kun je ook eens proberen om de discussie te voeren zonder de hele tijd vluchtelingen en arbeidsmigranten op één hoop te gooien?
What Would Goku Do
pi_221069440
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit klopt natuurlijk niet helemaal.
Ik woon hier al meer dan 20 jaar maar HowardRoark weer beter dan ik wat voor mensen we hier opvangen en hoe dat gaat. Knap.
pi_221069482
Oh gelukkig, steeds hetzelfde extreem rechtse clubje. Fijn! Ik was al even bang dat bij "normale mensen" het kookpunt inmiddels bereikt was. Het is gelukkig alleen maar extreem rechts, dan hoeven we het niet meer over de inhoudelijke problematiek te hebben. Bedankt NOS.
pi_221069494
"Zelfde groepje actievoerders te zien bij pro-pallie protesten door hele land"
pi_221069510
"Ja maar hullie"
pi_221069688
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 08:42 schreef Gia het volgende:

[..]
En bij deze protesten zie je wel de plaatselijke bevolking voor de microfoon en niet een of andere woordvoerder van de organisatie, zoals bij XR en KOZP wel het geval is. Iedereen kan zich uitspreken voor camera. Niemand die doorverwijst naar 'de woordvoerders'.
Nou kennelijk is het dus niet de plaatselijke bevolking. Dat is nu juist het nieuwswaardige feitje in dit artikel.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  woensdag 17 juni 2026 @ 14:29:37 #90
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221070060
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:48 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik woon hier al meer dan 20 jaar maar HowardRoark weer beter dan ik wat voor mensen we hier opvangen en hoe dat gaat. Knap.
Ik heb het over de feitelijke realiteit in het hele land, niet alleen waar jij woont.
quote:
7s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:57 schreef RotatoR het volgende:
"Zelfde groepje actievoerders te zien bij pro-pallie protesten door hele land"
Die worden niet onderzocht natuurlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 13:58 schreef AntiekeKennis het volgende:
"Ja maar hullie"
Nee hoor, het is simpelweg opvallend dat er zo selectief wordt gedaan mbt demonstranten. Waarom de ene groep wel onderzoeken maar de andere groep niet?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')