SPOILER: Aanklacht en rechtzaak verkrachtingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat afschuwelijk voor het meisje. Hopelijk een hoge straf voor deze daders.
[ Bericht 8% gewijzigd door Jippie op 01-07-2026 11:41:18 ]
Ik heb agenten meegemaakt die nog veel beter telepathisch kunnen communiceren dan ik.quote:
Ja, dat de gemiddelde straffen voor verkrachting al jarenlang zo abominabel laag zijn ligt inderdaad aan de premier die er een paar maanden zit.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:24 schreef epicbeardman het volgende:
Niet lang genoeg, moet minstens 25 jaar op staan op verkrachting
Zielige rechtstaat, geen wonder dat vrouwen onveilig zijn in Nederland
Thanks Jetten
Want Jetten heeft de maximale celstraffen voor zedendelinquenten persoonlijk vastgelegd in de wet?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:24 schreef epicbeardman het volgende:
Thanks Jetten
Zelden zo'n onzin gehoord. Alle rechtse mensen vinden dat de straffen veel te laag zijn voor dit soort monsters.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:03 schreef potjecreme het volgende:
Waarom hoor ik rechts Nederland niet over deze zaak?
Aan autochtone Nederlanders kun je weinig aan doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:03 schreef potjecreme het volgende:
Ingrijpende misdrijven die zware en langdurige (zowel fysiek als mentaal) gevolgen voor het slachtoffer hebben, zouden wat mij betreft altijd een bepaalde hoge minimum straf moeten opleveren.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:32 schreef capricia het volgende:
Ben ook zeer voor hogere straffen voor dit soort misdrijven.
Ja. Helemaal eens.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ingrijpende misdrijven die zware en langdurige (zowel fysiek als mentaal) gevolgen voor het slachtoffer hebben, zouden wat mij betreft altijd een bepaalde hoge minimum straf moeten opleveren.
Zaken als verkrachting idd, maar ook zware mishandeling.
En zeker als de dader ook nog eens een bepaalde positie heeft, zoals politieagent, en daar dus misbruik van maakt.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ingrijpende misdrijven die zware en langdurige (zowel fysiek als mentaal) gevolgen voor het slachtoffer hebben, zouden wat mij betreft altijd een bepaalde hoge minimum straf moeten opleveren.
Zaken als verkrachting idd, maar ook zware mishandeling.
Hij lijkt in ieder geval niet voornemens er wat aan te veranderen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want Jetten heeft de maximale celstraffen voor zedendelinquenten persoonlijk vastgelegd in de wet?
Dus gewoon sterker is dan het slachtoffer. In positie of fysieke kracht.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En zeker als de dader ook nog eens een bepaalde positie heeft, zoals politieagent, en daar dus misbruik van maakt.
D66 in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:40 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ja. Helemaal eens.
Welke partijen zijn hiervoor?
Pechtold naar verluidt niet.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zijn die niet zo van vrouwenrechten?
De law and order partij die de afgelopen 20 jaar grotendeels aan de knoppen van MinJenV zat ook niet.quote:
Je mag je alleen een law and order partij noemen als je daar een bewezen trackrecord in hebt. Ik zou zeggen dat de VVD een allesbehalve bewezen trackrecord daarin heeft.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:49 schreef probeer het volgende:
[..]
De law and order partij die de afgelopen 20 jaar grotendeels aan de knoppen van MinJenV zat ook niet.
Positie zeker. Fysieke kracht is één ding, maar een politieagent waarbij je denkt veilig te zijn, want dat is zijn werk, is dubbel verraad.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dus gewoon sterker is dan het slachtoffer. In positie of fysieke kracht.
jawel hoor..quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:03 schreef potjecreme het volgende:
Zo profileren ze zichzelf.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je mag je alleen een law and order partij noemen als je daar een bewezen trackrecord in hebt. Ik zou zeggen dat de VVD een allesbehalve bewezen trackrecord daarin heeft.
Ik denk dat de SGP eerder nog in aanmerking komt voor die titel.
2 middelbare mannen hebben haar bruut verkracht. Maar volgens jou is het haar ouders aan te rekenen? Koekoek hoor. Een meisje van 17 mag gewoon uitgaan, deden wij vroeger ook. Dat hou je as ouders ook echt niet tegen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:48 schreef Viesdik het volgende:
Toch denk ik dat ook de ouders het e.e.a te verwijten valt
meisje is 17.. hoe kan een minderjarig meisje onder invloed zijn? Waarom accepteren haar ouders dat ze in de nacht alleen en onder invloed naar huis fietst in de regen?
Maar wist zij dat hij een agent was? Hij heeft zich daar niet op voor laten staan begreep ik.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Positie zeker. Fysieke kracht is één ding, maar een politieagent waarbij je denkt veilig te zijn, want dat is zijn werk, is dubbel verraad.
Het een heeft niks met het ander te maken sukkel.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:53 schreef Pippalena het volgende:
[..]
2 middelbare mannen hebben haar bruut verkracht. Maar volgens jou is het haar ouders aan te rekenen? Koekoek hoor. Een meisje van 17 mag gewoon uitgaan, deden wij vroeger ook. Dat hou je as ouders ook echt niet tegen.
Mannen moeten hun poten thuis houden. Een meisje hoort gewoon veilig te zijn in de nacht, ook al is ze dronken.
Ik lees het inderdaad.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:54 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Maar wist zij dat hij een agent was? Hij heeft zich daar niet op voor laten staan begreep ik.
Even met victimblaming gooien, deze user doet het gewoon.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:48 schreef Viesdik het volgende:
meisje is 17.. hoe kan een minderjarig meisje onder invloed zijn? Waarom accepteren haar ouders dat ze in de nacht alleen en onder invloed naar huis fietst in de regen?
Je hebt zelf geen puberkind, vermoed ik?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:57 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het een heeft niks met het ander te maken sukkel.
Zolang je kind minderjarig is, ben jij als ouder hoofdverantwoordelijk. Dat houdt ook in dat je de veiligheid van je kind moet waarborgen. Maak duidelijke afspraken. Denk in scenario's.
Als je dochter een mooie aantrekkelijke dame is.. geef haar geld voor een taxi of spreek een tijd af waarop je haar ophaalt.
begrijpend lezen blijft voor onderontwikkelde mensen vaak lastigquote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:57 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Even met victimblaming gooien, deze user doet het gewoon.
Schuldig niet, verwijtbaar welquote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt zelf geen puberkind, vermoed ik?
Hoe dan ook, proberen de ouders hierin te betrekken als deels schuldig of verantwoordelijk is fout.
Er zijn maar twee foute personen in dit geval en dat zijn de daders.
Wat een onzin. Die mannen moesten gewoon hun poten thuishouden.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:48 schreef Viesdik het volgende:
Nee.quote:
Dan zou jij geen goede moeder zijnquote:
Hoe werkt dat in jouw hoofd? Zo volgens jouw logica waren ouders van Marianne Vaatstra ook verantwoordelijk voor haar dood?quote:
Ik ben niet bekend met dat verhaalquote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoe werkt dat in jouw hoofd? Zo volgens jouw logica waren ouders van Marianne Vaatstra ook verantwoordelijk voor haar dood?
Vanwege de sporen bijna een geluk in deze nare zaak.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik lees het inderdaad.
Maar de overige verzwarende omstandigheden zijn ook duidelijk in dit geval.
En ze hebben niet eens condooms gebruikt. Wat een ongelofelijke eikels. Vier jaar is echt te kort wat mij betreft.
Ik ben een moeder. Jij bent geen vader.quote:
Ik wist niet dat je boos werd, sorry manquote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben een moeder. Jij bent geen vader.
Over mijn kwaliteiten als moeder dien jij je mond te houden.
Wil je dat ik het je nog een keer in eenvoudige taal uitleg?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:58 schreef Viesdik het volgende:
[..]
begrijpend lezen blijft voor onderontwikkelde mensen vaak lastig
Meteen terugsturen naar het land van herkomst!!quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:03 schreef potjecreme het volgende:
Nee! Kinderen gaan op stap, met de fiets. Je kunt als ouders niet meegaan en voorkomen dat zoiets gebeurt. Je kunt ze ook niet thuis opsluiten. De enige schuldigen zijn die twee daders. Niet de ouders van dat meisje. En die zijn ook niets te verwijten. Ze was op de fiets, had gewoon naar huis kunnen fietsen, maar deed iets waarvan de ouders waarschijnlijk wel verteld hebben dat nooit te doen. Maar goed van vertrouwen, de ene man werkt bij de politie. Dan zit het wel goed, toch? Dat is toch veilig?quote:
Wat zou rechts Nederland moeten zeggen, dan? 4 jaar gevangenisstraf. Voor een verkrachting is dat ( helaas) veel.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:03 schreef potjecreme het volgende:
HANDEN AF VAN ONZE VROUWEN!quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:42 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Wat zou rechts Nederland moeten zeggen, dan? 4 jaar gevangenisstraf.
Zulke mannen zijn er denk ik genoeg, die zo over verkrachting denken.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:43 schreef potjecreme het volgende:
1 van de mannen vindt het geen verkrachting vanwege het beeld wat hij heeft bij een verkrachting. Dat beeld is dat een vrouw met geweld de bosjes in wordt getrokken
Je hoort de 1 van verdachten spreken in onderstaand reel.
https://www.instagram.com(...)MXBnMGN0ZzhhYXp2MA==
Dat laatste is, als ik de OP goed begrijp, nooit ter sprake gekomen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee! Kinderen gaan op stap, met de fiets. Je kunt als ouders niet meegaan en voorkomen dat zoiets gebeurt. Je kunt ze ook niet thuis opsluiten. De enige schuldigen zijn die twee daders. Niet de ouders van dat meisje. En die zijn ook niets te verwijten. Ze was op de fiets, had gewoon naar huis kunnen fietsen, maar deed iets waarvan de ouders waarschijnlijk wel verteld hebben dat nooit te doen. Maar goed van vertrouwen, de ene man werkt bij de politie. Dan zit het wel goed, toch? Dat is toch veilig?
Als je een vrouw van haar fiets trekt kan ook niemand beweren dat ze hem met "zaadvragende ogen aankeek."quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zulke mannen zijn er denk ik genoeg, die zo over verkrachting denken.
Ze was daar met haar vriendinnen, maar die waren te jong op dat cafe binnen te komen. Staat in het artikel.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:48 schreef Viesdik het volgende:
Ik denk de meerderheid. Dat zie je eigenlijk ook terug in commentaar op de zaak Ali B en Marco Borsato.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zulke mannen zijn er denk ik genoeg, die zo over verkrachting denken.
Mwa, tussen de regels kun je dat er wel uit opmaken vind ik. Ze brengen haar thuis, is de belofte. Ik ga ervan uit dat ze haar hebben verteld dat het veilig is. Misschien hebben ze het van tevoren gehad over wat voor werk de mannen doen. Ik ga er niet vanuit dat ze zomaar bij willekeurige mannen in de auto stapt, maar dit als veilig heeft gezien, mogelijk dus door het beroep van een van de mannen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 14:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat laatste is, als ik de OP goed begrijp, nooit ter sprake gekomen.
quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, tussen de regels kun je dat er wel uit opmaken vind ik. Ze brengen haar thuis, is de belofte. Ik ga ervan uit dat ze haar hebben verteld dat het veilig is. Misschien hebben ze het van tevoren gehad over wat voor werk de mannen doen. Ik ga er niet vanuit dat ze zomaar bij willekeurige mannen in de auto stapt, maar dit als veilig heeft gezien, mogelijk dus door het beroep van een van de mannen.
Maar goed, de reactie ging over de verantwoordelijkheid van de ouders. En die kun je in deze niets verwijten, want je kunt ze niet 24/7 onder controle houden.
Alleen het benoemen ervan zou mi inderdaad al een misplaatst gevoel van vertrouwen kunnen geven.quote:Het feit dat B. voor de politie werkte ten tijde van het incident, wordt niet verzwarend meegerekend. Hij heeft dat niet gebruikt om haar te misleiden, stellen de officieren.
Als hij het benoemd heeft om haar mee te lokken, wel. Maar het kan wel genoemd zijn en haar een gevoel van vertrouwen gegeven hebben, zonder dat dat de bedoeling was.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
[..]
Alleen het benoemen ervan zou mi inderdaad al een misplaatst gevoel van vertrouwen kunnen geven.
Ja idd.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Progressieve rechters maken er een sport van om zo laag mogelijk te straffen.
Ok appelflapquote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:32 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Pannenkoek. Je kunt overduidelijk zien dat jij geen kinderen hebt
Ja, dat doet me denken aan Hengstenbal van het simplistische verbond, waar Koot opschepperig doet over zijn spuitvermogen: “Als ik, met die winterpeen van mijn, voor het open raam gaat staan, dan schiet ik een volwassen vent zo van zijn brommert! En dat niet één keer, maar drie keer! Net zo makkelijk!”quote:Op zaterdag 13 juni 2026 15:57 schreef Qarrad het volgende:
Deze twee weggooiers krijgen hopelijk een hoge straf, helemaal na de opgehangen lulverhalen. "Ik trok mijn ochtenderectie af op de chauffeursstoel en toen schoot het naar de achterbank op haar vest." Kom op man
Terecht. Hopelijk wordt deze agent even flink aangepakt in de gevangenis.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bron
[ x ]
Wat afschuwelijk voor het meisje. Hopelijk een hoge straf voor deze daders.
Dit is doodnormaal, doe ik ook altijd.quote:Van A. verklaart dat hij, nadat hij in de chauffeursstoel in slaap viel, wakker werd met een ochtenderectie en zich aftrok. Zijn sperma zou over zijn schouder richting de achterbank zijn geschoten en zo op het vest van het meisje terecht zijn gekomen.
Hoeveel tweets hebben Geert, Thierry en Joost gewijd aan deze zaak met eisen voor draconische straffen voor alle ex-politiemensen die een misdaad begaan, en ook voor hun families?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:35 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zelden zo'n onzin gehoord. Alle rechtse mensen vinden dat de straffen veel te laag zijn voor dit soort monsters.
Leg dan ook even uit, waarom we nog niet aan deel 4 van dit topic bezig zijn.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Namens rechts Nederland zal ik als woordvoerder dan maar eens de illusie wegnemen dat dit ons ongemoeid laat, als het aan mij ligt krijgen ze bij veroordeling de doodstraf middels een nekschot. Verder volledig eens met GGMM zijn opmerking.
Wij, van links Nederland, vragen ons af wie dat nekschot dan gaat uitvoeren. Voel jij je bereidwillig?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Namens rechts Nederland zal ik als woordvoerder dan maar eens de illusie wegnemen dat dit ons ongemoeid laat, als het aan mij ligt krijgen ze bij veroordeling de doodstraf middels een nekschot. Verder volledig eens met GGMM zijn opmerking.
Had ze als grietje van 17 jaar wel een kans gemaakt tegen een forse man?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:02 schreef potjecreme het volgende:
"Ze maakte geen enkele kans tegen twee grote, forse mannen in een auto", zegt de Officier van Justitie.
Omdat mensen liever 28 delen volpraten over Donald Trump schijnbaar.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Leg dan ook even uit, waarom we nog niet aan deel 4 van dit topic bezig zijn.
Daar kunnen we een loting voor doen, er zullen er vast genoeg mensen zichzelf aanmelden bij een keurige beloning.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wij, van links Nederland, vragen ons af wie dat nekschot dan gaat uitvoeren. Voel jij je bereidwillig?
Hij was geen ex-politieman toen hij dit deed. Nu wel.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hoeveel tweets hebben Geert, Thierry en Joost gewijd aan deze zaak met eisen voor draconische straffen voor alle ex-politiemensen die een misdaad begaan, en ook voor hun families?
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De ex politieman is niet alleen ontslagen maar z’n vrouw heeft ook de scheiding aangevraagd.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:18 schreef potjecreme het volgende:
De ex-politieman zei tijdens de rechtzaak dat hij geen erectie kreeg.![]()
[ x ]
En terecht.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De ex politieman is niet alleen ontslagen maar z’n vrouw heeft ook de scheiding aangevraagd.
Wat ik vreemd is dat de vriendin van de ander wel bij hem blijft.
Als mijn vriend zoiets zou uitvreten was het einde relatie.
Oh, ik weet het wel, maar ik ben gewoon benieuwd hoe de 'woordvoerder van rechts' het wil verklaren.quote:
Dat lokt een fipo zoals dit topic heeft uit natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:36 schreef OllieA het volgende:
Moet zelfs dit onderwerp weer een links/rechts discussie worden? Al heel in het begin gaat het over Jetten en D66, een FA begint over de politieke motieven van de TS..., waar is het goed voor...
Diepdroevig word ik van dit bijdehante gedoe bij een dergelijk tragisch onderwerp. Alsof het vooral leuk is om elkaar af te troeven...
"Ik keur het niet maar het is ook wel een beetje je eigen schuld" aldus user Viesdik op het internet.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:10 schreef Viesdik het volgende:
Dat jij een voorbeeld mag zijn voor andere kwetsbare c.q. naïeve meisjes.
Tijdens de rechtzaak werd besproken hoe dronken ze was. Ze viel af en toe weg tijdens de verkrachting. Als iemand zo dronken is, kan die persoon niet eens toestemming geven. Van een politieman mag je verwachten dat hij dat weet.quote:
Eigen schuld van wat?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 20:34 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
"Ik keur het niet maar het is ook wel een beetje je eigen schuld" aldus user Viesdik op het internet.
Het is een ingewikkelde zaak. Maar of er sprake is van verkrachting is vrijwel niet aan te tonen. Misbruik maken van een kwetsbaar minderjarig meisje is wel aan de orde. Zij zijn volwassen en hebben ernstig misbruik gemaakt van haar kwetsbare positie. Je kan je dan niet verschuilen achter dronkenschap, want dat is ook je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 21:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tijdens de rechtzaak werd besproken hoe dronken ze was. Ze viel af en toe weg tijdens de verkrachting. Als iemand zo dronken is, kan die persoon niet eens toestemming geven. Van een politieman mag je verwachten dat hij dat weet.
Het gezellig hebben, is geen uitnodiging voor seks.
Achter betaalmuur
https://www.gelderlander.(...)machteloos~aaf89d0b/
Insta post over bovenstaand
https://www.instagram.com/p/DZXsLOHoG9Q/?igsh=aWp2a2cwa2RhcTRy
Beloning? Daar hebben we geen geld voor. We zien er eigenlijk meer een verdienmodel in. Bedrijven kunnen (met een riante inschrijfvergoeding) een aanbesteding doen en dan zullen ze worden gekeurd op hun selectieprocedures en betrouwbaarheid. De winnaar van die aanbesteding mag dan, voor wederom een riante vergoeding, de executies uitvoeren. De staat heeft het dan volledig gecommercialiseerd en het bedrijf blijft vruchtbaar door de vele welgestelde mensen die zich aanmelden om voor veel geld iemand om te kunnen leggen.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Daar kunnen we een loting voor doen, er zullen er vast genoeg mensen zichzelf aanmelden bij een keurige beloning.
bruh witte mannen die worden elke keer gepakt in thailandquote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:38 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Aan autochtone Nederlanders kun je weinig aan doen.
Natuurlijk gebeurd het wel eens.
Het gebeurd veel meer bij allochtonen en asielzoekers, daar kan je als land echter wel wat aan doen om het te voorkomen.
Het is heel simpel en dat weet jij zelf ook wel, je was alleen dolblij dat er eindelijk eens een Nederlandse naam stond dat je dit ziet als een 'Gotcha'
wat is hun mening over trump ook alweer?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:35 schreef franske19 het volgende:
[..]
Zelden zo'n onzin gehoord. Alle rechtse mensen vinden dat de straffen veel te laag zijn voor dit soort monsters.
grab her by the pussayquote:Op zaterdag 13 juni 2026 22:39 schreef Edding345 het volgende:
[..]
wat is hun mening over trump ook alweer?
Oververtegenwoordiging door een criminele minderheid, vaak aanhangers van islam. Die wij notabene vaak opvangen ook nog.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh, ik weet het wel, maar ik ben gewoon benieuwd hoe de 'woordvoerder van rechts' het wil verklaren.
Dat wil best uitleggen:quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Verkrachting is een heel groot probleem. Alle aspecten dienen besproken te worden. Je dochters de straat op sturen en zeggen dat ze bang moeten zijn voor asielzoekers maakt het er niet veiliger op voor ze. De meeste verkrachtingen gebeuren namelijk door bekenden. De kans dat Oom Henk aan je dochter zit, is groter dan dat Ali haar in de bosjes trekt.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat wil best uitleggen:
Criminaliteit heb je overal, zo ook in Nederland. In dit geval is dit misdrijf met autochtone daders echter geen onderdeel van een groter probleem, namelijk de énorme oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond in de criminaliteit. Dat is te voorkomen door zulke mensen niet toe te laten hier. Dáár zit het essentiële verschil in waarom sommige zaken wel veel aandacht krijgen en anderen niet.
Ik heb dat in dit topic al eens besproken aan de hand van de statistieke van het CBS. Mensen met een migratieachtergrond zijn wisselend per jaar schuldig aan 40 tot 60% van alle seksuele misdrijven, terwijl deze groep maar 25% van de bevolking betreft. En dat zou je ook nog verder kunnen afpellen door specifiek naar subgroepen migranten te gaan kijken omdat we allemaal wel weten dat het over het algemeen geen Thaise, Franse, Indiase of Amerikaanse migranten of expats betreft.
Statistisch gezien is het dus aantoonbaar dat allochtonen veel vaker dader zijn van een seksueel misdrijf dan autochtonen. En dan hebben we het nog niet eens over lichtere vormen van seksuele intimidatie. De kans is aannemelijk dat het contrast daar nog groter is. Dit soort dingen mag je gerust proberen te ontkennen, maar dan ben je statistische feiten aan het ontkennen.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:53 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Verkrachting is een heel groot probleem. Alle aspecten dienen besproken te worden. Je dochters de straat op sturen en zeggen dat ze bang moeten zijn voor asielzoekers maakt het er niet veiliger op voor ze. De meeste verkrachtingen gebeuren namelijk door bekenden. De kans dat Oom Henk aan je dochter zit, is groter dan dat Ali haar in de bosjes trekt.
Door schreeuwen vanuit de onderbuik lossen we niks op voor vrouwen.
In absolute getallen niet.quote:Op zondag 14 juni 2026 19:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Statistisch gezien is het dus aantoonbaar dat allochtonen veel vaker dader zijn van een seksueel misdrijf dan autochtonen. En dan hebben we het nog niet eens over lichtere vormen van seksuele intimidatie. De kans is aannemelijk dat het contrast daar nog groter is. Dit soort dingen mag je gerust proberen te ontkennen, maar dan ben je statistische feiten aan het ontkennen.
Soms niet, soms wel. Het scheelt niet eens zo veel in sommige jaren. Je moet echter niet naar absolute aantallen kijken, maar naar percentages per groep om een impact te kunnen analyseren.quote:
Ik heb het over en, èn. Niet alleen maar kijken naar een griezel in de bosjes.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Soms niet, soms wel. Het scheelt niet eens zo veel in sommige jaren. Je moet echter niet naar absolute aantallen kijken, maar naar percentages per groep om een impact te kunnen analyseren.
Als je ter voorbeeld een groep hebt die 5% van een samenleving is, maar verantwoordelijk voor 30% van criminaliteit dan is dat wellicht een minderheid van alle criminaliteit, maar een gigantische oververtegenwoordiging wat veel zegt over die groep. Als je dus hypothetisch gezien 5% van de samenleving zou verwijderen, heb je 30% minder criminaliteit. Dat is heel veel.
We kunnen het mooi allemaal verzinnen, maar je kan niet ontkennen dat de straffen in Nederland of zelfs Europa dit niet zodoende toestaan en mensen hierdoor overgaan tot daadwerkelijke daad.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Soms niet, soms wel. Het scheelt niet eens zo veel in sommige jaren. Je moet echter niet naar absolute aantallen kijken, maar naar percentages per groep om een impact te kunnen analyseren.
Als je ter voorbeeld een groep hebt die 5% van een samenleving is, maar verantwoordelijk voor 30% van criminaliteit dan is dat wellicht een minderheid van alle criminaliteit, maar een gigantische oververtegenwoordiging wat veel zegt over die groep. Als je dus hypothetisch gezien 5% van de samenleving zou verwijderen, heb je 30% minder criminaliteit. Dat is heel veel.
Of intrekken verblijfsvergunning.quote:Op zondag 14 juni 2026 20:10 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
We kunnen het mooi allemaal verzinnen, maar je kan niet ontkennen dat de straffen in Nederland of zelfs Europa dit niet zodoende toestaan en mensen hierdoor overgaan tot daadwerkelijke daad.
Wat voor mij ook gewoon heel duidelijk is en problematisch.
Een autochtoon heeft vaak een baan, toekomst, woning en familie en veel te verliezen.
Er worden op dit moment veel mensen geimporteert die niets hebben te verliezen, zeker met de Nederlandse rechtstaat.
Stel je voor dat er minimaal 25 jaar cel op verkrachting stond, in erbarmelijke omstandigheden.
Ja klopt, maar dan gewoon een verbod om EU burger te worden. Welk land dan ook.quote:
Met een naam als Walco B. kun je beter niet dit soort geintjes uithalen. Zijn omgeving weet ongetwijfeld wat hij uitgevreten heeft.quote:Op maandag 15 juni 2026 23:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Weten we overigens wel zeker dat Walco B. een Nederlander autochtoon is? Ik bedoel 'Walco'? Ik heb de naam nog nooit gehoord.
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-in-nieuwegein.htmlquote:Twee mannen zijn dinsdag vrijgesproken van de verkrachting van een zeventienjarig meisje in Nieuwegein. Een van de mannen werkte destijds als politieagent en raakte zijn baan kwijt. Volgens de rechter bevond het meisje zich niet in een bijzonder kwetsbare positie.
Bijzonder inderdaad.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:23 schreef potjecreme het volgende:
Ik ben zo boos
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)e-in-nieuwegein.html
Belachelijk.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:23 schreef potjecreme het volgende:
Ik ben zo boos
[..]
Merendeel zelfs van de vrouwen doet geen aangifte.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Belachelijk.
En het maar gek vinden dat vrouwen niet altijd aangifte doen.
Waar heb je het over man.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:43 schreef HeatWave het volgende:
Waar zijn the usual suspects die als er een keer "D66 rechter" geroepen wordt er als eerste bij zijn dat ze blij zijn dat ze in een rechtstaat leven waar de rechter slechts toetst aan de wet en dus onfeilbaar is?.
Ah, hier dusquote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waar heb je het over man.
Zoek ze anders op als je ze zo mist, talloze topics hiero waar jullie lekker je fittie kunnen uitvechten.
Ik zie hier niemand het opnemen voor die verkrachters.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:59 schreef -Knapzak- het volgende:
Het valt wel op dat bepaalde users in topics waar de daders Hassan of Ali heten pagina's vullen met haatreacties en generalisaties, maar in topics waar de daders Hans of Wouter heten nauwelijks van zich laten horen. En als ze al reageren, wordt de schuld afgeschoven op links of op de rechterlijke macht.
Misschien moet je iets beter lezen, want dat is mijn punt helemaal niet; ik heb het niet over het verdedigen van de verkrachters.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zie hier niemand het opnemen voor die verkrachters.
Het valt heel erg op.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:59 schreef -Knapzak- het volgende:
Het valt wel op dat bepaalde users in topics waar de daders Hassan of Ali heten pagina's vullen met haatreacties en generalisaties, maar in topics waar de daders Hans of Wouter heten nauwelijks van zich laten horen. En als ze al reageren, wordt de schuld afgeschoven op links of op de rechterlijke macht.
Ja klopt, @HeatWave staat bekend als <Knip>quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:59 schreef -Knapzak- het volgende:
Jij bent ook, een helder licht.quote:
Eén van de verkrachters hier was nog politieagent ook. Zelf vermoed ik dat het in zijn voordeel gewerkt heeft, dat de rechter gedacht heeft -een politieman weet wel wat hij doet-, maar het zou juist strafverzwarend moeten werken. Een politieman moet zich extra bewust zijn van de kennis en het overwicht dat hij heeft.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:21 schreef Cupfighter het volgende:
Verkrachters, wat hun identiteit ook is, Immigrant, asielzoeker of autochtoon, rijk of arm, de straffen daarvoor zouden veel hoger moeten zijn
Zeker bij minderjarige slachtoffers
Je kan er maar eentje noemen 🤷♀️quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja klopt, @:heatwave staat bekend als extreem links.
helder licht
Dat is een uitermate teleurstellend oordeel van de rechter danquote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:23 schreef potjecreme het volgende:
Ik ben zo boos
[..]
Waar stel of suggereer ik dat in mijn post? Als je goed leest, beweer ik juist het tegenovergestelde. Over helder licht gesproken.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja klopt, @:heatwave staat bekend als extreem links.
helder licht
Beter gewoon bij dit soort zaken vrouwelijke rechters inschakelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:21 schreef Cupfighter het volgende:
Verkrachters, wat hun identiteit ook is, Immigrant, asielzoeker of autochtoon, rijk of arm, de straffen daarvoor zouden veel hoger moeten zijn
Zeker bij minderjarige slachtoffers
🤦♂️quote:Op dinsdag 30 juni 2026 18:58 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Waar stel of suggereer ik dat in mijn post? Als je goed leest, beweer ik juist het tegenovergestelde. Over helder licht gesproken.
Nee niet waar, ik noemde slechts het meest opvallende anti-voorbeeld.quote:
Ongelofelijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2026 02:25 schreef Viesdik het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)even-gevangenisstraf
Steven van H. en Mathias T., die we nog kennen van toen ze bij Powned-programma Verboden Liefde mochten uithuilen over gristelijke (schoon)moeder Eltje die destijds niet accepteerde dat Mathias en Steven samen heaumeau waren, zijn veroordeeld voor ontucht met kinderen en een hond. De zieke praktijken van de twee kwamen aan het licht door een connectie met een andere misbruikzaak. Mathias en Steven bleken in de kamer van hun pleegzoons (7 en 10 jaar oud) camera's te hebben hangen, waarmee ze filmden hoe ze aan zichzelf en elkaar zaten of seks hadden in de deuropening terwijl de kinderen sliepen of zaten te spelen. Ook werden de kinderen misbruikt onder de douche, allemaal op camera. De kloothommels waren in het bezit van 1.700 afbeeldingen met kinderporno en 540 afbeeldingen van soortgelijke zooi met hun hond. Gad- gad- gadverdamme, Eltje had al die tijd gelijk. Was nou maar teruggekeerd naar je zus, kunnen we achteraf zeggen. Mathias en Steven zijn hartstikke schuldig en gaan dus heel erg lang de bak in. NOT. De ploerten hebben 4,5 maand in voorarrest gezeten en dat is lang genoeg, vindt de rechter. Naast een jaar VOORWAARDELIJKE celstraf van een jaartje mogen ze 240 uur schoffelen. O ja en pas over 5 jaar een nieuwe hond in huis halen. WTF.
Met dit soort uitspraken wordt nog maar eens bevestigd dat vrouwen vogelvrij zijn in Nederland. De rechtspraak is door een door rot en corrupt.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 17:35 schreef MissButterflyy het volgende:
En bizar ook dat een politieagent nota bene, bij een klein tenger meisje dan niet even naar haar ID gaat vragen voor hij er op los denkt te mogen gaan. ‘Maar hij was dronken’.
Dat weegt blijkbaar minder zwaar dan dat niet bewezen kan worden dat het meisje dronken en dus kwetsbaar was.. Ehhh wat?
Dat vind ik ook weer overdreven, uitspraken als dat de rechtspraak corrupt en verrot is in NLquote:Op woensdag 1 juli 2026 14:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met dit soort uitspraken wordt nog maar eens bevestigd dat vrouwen vogelvrij zijn in Nederland. De rechtspraak is door een door rot en corrupt.
Ik denk dat er bij een hoger beroep wellicht nog eens kritisch geekeken kan worden naar met name het stuk van afhankelijk, ze zat immers in een auto tussen 2 mannen in, ze kon niet even haar fiets pakken en zelf naar huis rijden, dit soort uitspraken klinken vaak heel krom maar dat komt omdat wetten nu eenmaal scherp gedefinieerd zijn en dat de meeste rechters ze feitelijk interpreteren, in dit geval heeft de preciese verklaring van het meisje er eigenlijk voor gezorgt dat de mannen vrijgesproken zijn, ik denk dat als ze geen verklaring had afgelegt omdat ze het niet meer wist dat de mannen veroordeeld zouden zijn geworden.quote:De rechtbank vindt de verklaring van het meisje over wat de mannen hebben gedaan betrouwbaar. Haar verklaring wordt ondersteund door wat de mannen in hun eerste verhoren bij de politie hebben verklaard en het aangetroffen DNA-materiaal. De rechtbank gaat er dan ook vanuit dat de seksuele handelingen hebben plaatsgevonden. Voor een bewezenverklaring van de beschuldiging is echter vereist dat het meisje zich in een bijzonder kwetsbare positie bevond. Die bijzonder kwetsbare positie zou volgens het Openbaar Ministerie gelegen zijn in ‘de staat van lichamelijke en/of geestelijke onmacht’ door het gebruik van alcohol en/of in de ‘situatie van afhankelijkheid’ van het meisje.
Op basis van het dossier kan de rechtbank niet vaststellen dat het meisje zodanig onder invloed van alcohol was dat zij in een staat van lichamelijke of geestelijke onmacht verkeerde. Ook kan niet worden vastgesteld dat het meisje in een bijzonder kwetsbare positie verkeerde als gevolg van een situatie van afhankelijkheid. Alle omstandigheden bij elkaar roepen een beeld op waarbij kan worden getwijfeld aan de verhoudingen en de wil van het meisje, maar daarmee is nog geen sprake is van een bijzonder kwetsbare positie of een situatie van afhankelijkheid zoals bedoeld in het Wetboek van Strafrecht. Dat betekent dat de beschuldigingen niet kunnen worden bewezen. Beide mannen worden daarom vrijgesproken.
De rechter volgt gewoon de wet. Het vermeende slachtoffer heeft zich niet verzet zoals ze heeft verklaard bij de politie en heeft zelfs nog om een ijsje gevraagd en gekregen. ik vind niet dat je dan maar misbruik moet maken maar volgens de wet hebben de mannen niets fout gedaan.quote:Op woensdag 1 juli 2026 14:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met dit soort uitspraken wordt nog maar eens bevestigd dat vrouwen vogelvrij zijn in Nederland. De rechtspraak is door een door rot en corrupt.
Wat ben je hier nou weer aan het verzinnen man?quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De rechter volgt gewoon de wet. Het vermeende slachtoffer heeft zich niet verzet zoals ze heeft verklaard bij de politie en heeft zelfs nog om een ijsje gevraagd en gekregen. ik vind niet dat je dan maar misbruik moet maken maar volgens de wet hebben de mannen niets fout gedaan.
Het OM had beter in kunnen zetten op schuldverkrachting.
Goede film wel, Mercy.quote:Op dinsdag 30 juni 2026 19:05 schreef epicbeardman het volgende:
Rechters kan je beter vervangen door AI. Het liefste met Grok
Het geeft aan dat ze bij volle bewustzijn was, daar zit hem nou de kneep, dan is misbruik maken van iemand in een kwetsbare positie nogal lastig te bewijzen....Dat dilemma heeft de rechtbank en ze kunnen het dus niet vaststellen, en dan ga je vrijuit. Zie Borsato.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat ben je hier nou weer aan het verzinnen man?
Ze wilde langs de Mac voor een ijsje en die was dicht, ze is daarna door die twee verkracht.
Als ze 18 wss dan mag dat weer wel?quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:41 schreef Seeburg54 het volgende:
Wat zijn dit voor zwijnen. Hoezo ga je als dikke veertiger met je gore klauwen, en dan ook nog met 2 man tegelijk aan een grietje van 17 zitten smeren.
De rechter is trouwens net zo'n zwijn, hoezo vrijspraak.![]()
Soms denk ik dat dit land gek is geworden.
Dan ben je als dikke veertiger nog steeds een ranzig beest. Zeker op de manier waarop het gegaan is. Lekker in een machtspositie een jonge griet opboren achterin een auto. Als smeris, en als kerel in een relatie. Toppers hoor.quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:46 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Als ze 18 wss dan mag dat weer wel?
Nadat ze 's middags hebben zitten barbecuen met bier, in de auto zijn gestapt naar het café, daar zich verder hebben bezopen en dan zich vergrijpen aan een 17-jarige die ze wel even veilig thuis zullen brengen...quote:Op woensdag 1 juli 2026 17:56 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dan ben je als dikke veertiger nog steeds een ranzig beest. Zeker op de manier waarop het gegaan is. Lekker in een machtspositie een jonge griet opboren achterin een auto. Als smeris, en als kerel in een relatie. Toppers hoor.
Juist ja. En dan ben je nog netjes ook.quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:52 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nadat ze 's middags hebben zitten barbecuen met bier, in de auto zijn gestapt naar het café, daar zich verder hebben bezopen en dan zich vergrijpen aan een 17-jarige die ze wel even veilig thuis zullen brengen...
Niet eens vervolgd voor rijden onder invloed, en vrijgesproken van verkrachting.
Ik heb er wel woorden voor, voor dat soort, en straffen. Chemisch castreren voor twee jaar minimaal.
Dat ze hiervoor niet apart vervolgd zijn vind ik volstrekt onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
En weggekomen met de verklaring dat ze stomdronken zijn gaan autorijden. Ik ken mensen (ik ken mezelf) die voor mindere verklaringen wettig en overtuigend bewezen schuldig zijn verklaard.
Als het recht functioneert zoals het nu doet, waarom zou je dochter bij een taxichauffeur dan wel veilig zijn?quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:57 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het een heeft niks met het ander te maken sukkel.
Zolang je kind minderjarig is, ben jij als ouder hoofdverantwoordelijk. Dat houdt ook in dat je de veiligheid van je kind moet waarborgen. Maak duidelijke afspraken. Denk in scenario's.
Als je dochter een mooie aantrekkelijke dame is.. geef haar geld voor een taxi of spreek een tijd af waarop je haar ophaalt.
Gaan ze vast nog doen, het is immers een easy winquote:Op woensdag 1 juli 2026 19:03 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat ze hiervoor niet apart vervolgd zijn vind ik volstrekt onbegrijpelijk.
Dat moet de politie vast kunnen stellen, dus op heterdaad. De aangifte volgde pas dagen later.quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
En weggekomen met de verklaring dat ze stomdronken zijn gaan autorijden. Ik ken mensen (ik ken mezelf) die voor mindere verklaringen wettig en overtuigend bewezen schuldig zijn verklaard.
Wel opvallend, iemand kan dus wel verklaren dat hij stomdronken was om onder een straf uit te komen. Maar dat stomdronken deelnemen aan het verkeer op zichzelf al strafbaar is, doet er dan weer niet toe.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat moet de politie vast kunnen stellen, dus op heterdaad. De aangifte volgde pas dagen later.
Klopt. Politie heeft dat niet kunnen vaststellen dat hij dronken was. Maar dat hij dronken was doet voor de rechtbank niet ter zake verder en is ook niet relevant voor de uitspraak.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel opvallend, iemand kan dus wel verklaren dat hij stomdronken was om onder een straf uit te komen. Maar dat stomdronken deelnemen aan het verkeer op zichzelf al strafbaar is, doet er dan weer niet toe.
Dat heeft de politie ook vastgesteld, in hun verklaringen. Daar mag het OM dan een mooie dagvaarding voor uitvaardigen en dan mag de rechter zich erover buigen. Zelfs @r_one snapt dit.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat moet de politie vast kunnen stellen, dus op heterdaad. De aangifte volgde pas dagen later.
Waarom chemisch?quote:Op woensdag 1 juli 2026 18:52 schreef OllieA het volgende:
[..]
Chemisch castreren voor twee jaar minimaal.
Alleen, veroordeling wegens een verklaring zal niet lukken, heb je aanvullend bewijs voor nodig, camerabeelden, getuigen etc.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat heeft de politie ook vastgesteld, in hun verklaringen. Daar mag het OM dan een mooie dagvaarding voor uitvaardigen en dan mag de rechter zich erover buigen. Zelfs @:r_one snapt dit.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 1 juli 2026 20:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Alleen, veroordeling wegens een verklaring zal niet lukken, heb je aanvullend bewijs voor nodig, camerabeelden, getuigen etc.
Wanneer het FOK! Forum admins zijn benoemen ze het waarschijnlijk niet expliciet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:53 schreef GGMM het volgende:
Zo apart dat hier zovaak politiemannen bij betrokken zijn. Is dat ook een soort machtsgeil dingetje ofzo?
Uh.. nee dat denk ik ook nietquote:Op woensdag 1 juli 2026 20:59 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Wanneer het FOK! Forum admins zijn benoemen ze het waarschijnlijk niet expliciet.
De hoeveelheid alcohol in het bloed van de bestuurder was bij de aanhouding een paar dagen later niet meer vast te stellen natuurlijk.quote:Op woensdag 1 juli 2026 19:03 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat ze hiervoor niet apart vervolgd zijn vind ik volstrekt onbegrijpelijk.
Doe maar plusje danquote:Op woensdag 1 juli 2026 19:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als het recht functioneert zoals het nu doet, waarom zou je dochter bij een taxichauffeur dan wel veilig zijn?
Over jouw reactie, het is jammer dat we alleen plusjes, en geen minnetjes kunnen geven.
Niet echt, ts vond dat blijkbaar heel belangrijkquote:Op donderdag 2 juli 2026 08:56 schreef incel het volgende:
2 Nederlanders en dan worden de namen groots in het nieuws gebrachtje verzint het niet.
Ja idd want de kans is levensgroot dat de halve garen die altijd vrouwen nafluiten ook elke rechtzaak volgen.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:11 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Iedere agent die vanaf nu fluitende kerels aanspreekt en wil bekeuren heeft natuurlijk grote kans dat hij dit keihard en ongenadig naar zijn harses krijgt.
Ik kan me eerlijk gezegd ook heel goed voorstellen waarom.
Vaak?quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:53 schreef GGMM het volgende:
Zo apart dat hier zovaak politiemannen bij betrokken zijn. Is dat ook een soort machtsgeil dingetje ofzo?
Maar geen signalement. Dan wéét je het welquote:Op donderdag 2 juli 2026 08:56 schreef incel het volgende:
2 Nederlanders en dan worden de namen groots in het nieuws gebrachtje verzint het niet.
Als ik de uitspraak lees, lijkt het erop dat het Openbaar Ministerie min of meer een 'verkeerde' aanklacht heeft ingediend:quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Lees gewoon eens de uitspraak ipv maar van alles te roeptoeteren.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2026:3786
Een dergelijke kwetsbare positie heeft betrekking op iemand die bijvoorbeeld zó dronken of stoned is dat hij/zij geen toestemming meer kan verlenen, of iemand die door bestaande machtsverhoudingen geen keus heeft dan met de seks in te stemmen (en dwang is geen machtsverhouding als bedoeld in deze wet). De rechter heeft geoordeeld dat beide situaties hier niet van toepassing waren, waarmee de daders dus niet schuldig bevonden konden worden aan de gestelde aanklacht.quote:Het Openbaar Ministerie heeft de beschuldiging in de onderhavige zaak als gezegd ingestoken op de artikelen 246 en 245, eerste lid, onderdeel b, Sr. Met deze bepalingen heeft de wetgever beoogd seksuele handelingen met 16- en 17-jarigen in een bijzonder kwetsbare positie strafbaar te stellen.
Met andere woorden, de rechtspraak is hier niet laks of failliet; de verdachten zijn aangeklaagd voor zeer specifieke omstandigheden waar geen sprake van was (of die op zijn minst niet bewezen konden worden), waarmee vrijspraak de enige mogelijke uitkomst is.quote:Wat gebeurd is, roept woede op in de maatschappij, zeker gelet op de terechte aandacht die er tegenwoordig is voor de veiligheid van meisjes en vrouwen. Ook moreel valt er veel te vinden van wat er gebeurd is.
[...]
Echter dat is niet waar de verdachten van beschuldigd worden. In deze zaak gaat het niet om de vraag of [aangeefster] het wilde of niet en of de verdachten dat wisten of hadden moeten weten. Het gaat bij de onderhavige beschuldiging om de beoordeling van de vraag of [aangeefster] zich in ‘een bijzonder kwetsbare positie’ bevond als bedoeld in de artikelen 246 lid 1, onderdeel b, en 245 lid 1, onderdeel b, Sr.
[...]
De beschuldiging in de onderhavige zaak is toegesneden op ‘een staat van lichamelijke of geestelijke onmacht’ en ‘een situatie van afhankelijkheid’. De rechtbank zal zich bij de verdere bespreking hiertoe beperken.
[...]
De rechtbank is van oordeel dat in deze zaak alle omstandigheden bij elkaar - als 17-jarige midden in de nacht in een aangeschoten toestand met twee grotere en oudere mannen in de auto op een parkeerplaats terechtkomen - weliswaar een beeld oproepen waar kan worden getwijfeld aan de verhoudingen en de wil van de minderjarige, maar daarmee is - gelet ook op het lex certa beginsel - nog geen sprake van een bijzonder kwetsbare positie als bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, van de artikelen 245 en 246 Sr.
Nee, hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:18 schreef AFOL het volgende:
minderjarige verkrachten is dus legaal geworden in nederland
Nee. Want als ambtenaar heb je ook nog de plicht om je netjes en volgens bepaalde normen en waarden te gedragen. Ook als het wettelijk legaal is kan je dus ontslagen wordenquote:Op woensdag 1 juli 2026 14:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Is zijn ontslag dan nu onterecht waardoor hij ook nog recht op schadevergoeding heeft?
quote:Het Openbaar Ministerie (OM) gaat hoger beroep instellen in de strafzaak waarin twee mannen verdacht worden van verkrachting van een kwetsbaar 17-jarig meisje op 19 oktober 2025 in Nieuwegein. De rechtbank Midden-Nederland sprak deze mannen afgelopen dinsdag vrij.
Bij het opstellen van de tenlastelegging is destijds een zorgvuldige afweging gemaakt. Daarbij heeft een groot aantal factoren gemaakt dat het OM vond dat er sprake was van een bijzonder kwetsbare positie. Te denken valt aan onder andere de leeftijd, de alcoholinname van het slachtoffer en de afhankelijkheidspositie waarin het slachtoffer door verdachten was gebracht. Uit het vonnis blijkt dat de rechtbank hier anders naar kijkt.
In hoger beroep zal het OM het dossier in het geheel opnieuw beoordelen.
Van mij mogen die twee mannen 100% veroordeeld worden; wat dat meisje is overkomen is natuurlijk afgrijselijk.quote:
Jammer dat castratie verboden is voor dit soort volk.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:24 schreef epicbeardman het volgende:
Thanks Jetten
Ik denk dat 99% van rechts Nederland deze mannen het liefst zonder zuurstof zien. Verder inderdaad een zeer terechte opmerking van @GGMM . Wat ben je dan dieptriest.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 18:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat gek zeg in Nederland, dat die in absolute getallen vaker vertegenwoordig zijn bij misdrijven. Ik heb het idee dat in Spanje, Spanjaarden wel eens in absolute aantallen kunnen winnen en in Zuid-Afrika, Zuid Afrikanen.quote:
Jetten creëert deze samenleving.quote:Op zaterdag 13 juni 2026 13:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want Jetten heeft de maximale celstraffen voor zedendelinquenten persoonlijk vastgelegd in de wet?
Je daar druk om makenquote:Op donderdag 2 juli 2026 08:56 schreef incel het volgende:
Dan krijgt hij veel voor elkaar in nog geen half jaar tijd. Knap wel.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:46 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Jetten creëert deze samenleving.
Zwakke straffen, corrupt systeem en een zieke omgeving
In een half jaar in ieder geval meer dan 'het meest rechtse kabinet ooit' in ruim twee jaar.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan krijgt hij veel voor elkaar in nog geen half jaar tijd. Knap wel.
Maar niet "zwakke straffen, corrupt systeem en een zieke omgeving" zoals de user in kwestie claimt.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In een half jaar in ieder geval meer dan 'het meest rechtse kabinet ooit' in ruim twee jaar.
Nee, die zijn een erfenis van Schoof Iquote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar niet "zwakke straffen, corrupt systeem en een zieke omgeving" zoals de user in kwestie claimt.
En de tig rechtse o nee, linkse (quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, die zijn een erfenis van Schoof I
Bij zo'n uitspraak (enorm versdhil tussen eis en uitspraak) is hogerberoep nagenoeg standaard. Er zijn maar weinig zaken waarbij een of beide partijen niet in beroep gaan. Het OM had in dit geval ingezet op opzetverkrachting en zou waarschijnlijk wel geslaagd zijn bij schuldverkrachting. Te 'hoog' ingezet.quote:Op donderdag 2 juli 2026 21:59 schreef Leshy het volgende:
[..]
Van mij mogen die twee mannen 100% veroordeeld worden; wat dat meisje is overkomen is natuurlijk afgrijselijk.
Ik ben wel benieuwd op basis waarvan het OM denkt dat een hoger beroep kans van slagen gaat hebben. Het oordeel van de rechtbank komt niet slecht onderbouwd over, en het bericht van het OM herhaalt gewoon de al door de rechter afgeschoten argumenten. Voor dat meisje hoop ik dat het gerechtshof het inderdaad anders ziet.
Echt hè, vuile paardenlul.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan krijgt hij veel voor elkaar in nog geen half jaar tijd. Knap wel.
Nee, dat is niet juist. Het OM heeft niet ingezet op opzetverkrachting (Art. 242 Sr), maar op verkrachting (danwel aanranding) van een 16/17-jarige in een bijzonder kwetsbare positie (Art. 246 (danwel 245) 1.b. Sr).quote:Op vrijdag 3 juli 2026 11:05 schreef opgebaarde het volgende:
Het OM had in dit geval ingezet op opzetverkrachting en zou waarschijnlijk wel geslaagd zijn bij schuldverkrachting. Te 'hoog' ingezet.
Welke partij in Nederland is er dan echt voor hele zware straffen voor zulke misdaden (oprechte vraag)?quote:Op vrijdag 3 juli 2026 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En de tig rechtse o nee, linkse () kabinetten die daarvoor de boel verkloot hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |