abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221208805
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:53 schreef GGMM het volgende:
Zo apart dat hier zovaak politiemannen bij betrokken zijn. Is dat ook een soort machtsgeil dingetje ofzo?
Wanneer het FOK! Forum admins zijn benoemen ze het waarschijnlijk niet expliciet.
  Forum Admin woensdag 1 juli 2026 @ 21:01:45 #177
35723 crew  GGMM
pi_221208813
quote:
19s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:59 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Wanneer het FOK! Forum admins zijn benoemen ze het waarschijnlijk niet expliciet.
Uh.. nee dat denk ik ook niet
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_221210431
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2026 19:03 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dat ze hiervoor niet apart vervolgd zijn vind ik volstrekt onbegrijpelijk.
De hoeveelheid alcohol in het bloed van de bestuurder was bij de aanhouding een paar dagen later niet meer vast te stellen natuurlijk.
Geen bewijs -> geen veroordeling.
pi_221210943
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 19:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als het recht functioneert zoals het nu doet, waarom zou je dochter bij een taxichauffeur dan wel veilig zijn?

Over jouw reactie, het is jammer dat we alleen plusjes, en geen minnetjes kunnen geven.
Doe maar plusje dan
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  donderdag 2 juli 2026 @ 08:56:05 #180
483584 incel
they/them
pi_221212849
2 Nederlanders en dan worden de namen groots in het nieuws gebracht _O- je verzint het niet.
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 09:11:50 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221212907
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 08:56 schreef incel het volgende:
2 Nederlanders en dan worden de namen groots in het nieuws gebracht _O- je verzint het niet.
Niet echt, ts vond dat blijkbaar heel belangrijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221213445
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:11 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Iedere agent die vanaf nu fluitende kerels aanspreekt en wil bekeuren heeft natuurlijk grote kans dat hij dit keihard en ongenadig naar zijn harses krijgt.
Ik kan me eerlijk gezegd ook heel goed voorstellen waarom.
Ja idd want de kans is levensgroot dat de halve garen die altijd vrouwen nafluiten ook elke rechtzaak volgen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221213448
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:53 schreef GGMM het volgende:
Zo apart dat hier zovaak politiemannen bij betrokken zijn. Is dat ook een soort machtsgeil dingetje ofzo?
Vaak?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_221214443
quote:
Maar geen signalement. Dan wéét je het wel ;)
  donderdag 2 juli 2026 @ 12:20:10 #185
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_221214512
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Lees gewoon eens de uitspraak ipv maar van alles te roeptoeteren.

https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2026:3786
Als ik de uitspraak lees, lijkt het erop dat het Openbaar Ministerie min of meer een 'verkeerde' aanklacht heeft ingediend:

quote:
Het Openbaar Ministerie heeft de beschuldiging in de onderhavige zaak als gezegd ingestoken op de artikelen 246 en 245, eerste lid, onderdeel b, Sr. Met deze bepalingen heeft de wetgever beoogd seksuele handelingen met 16- en 17-jarigen in een bijzonder kwetsbare positie strafbaar te stellen.
Een dergelijke kwetsbare positie heeft betrekking op iemand die bijvoorbeeld zó dronken of stoned is dat hij/zij geen toestemming meer kan verlenen, of iemand die door bestaande machtsverhoudingen geen keus heeft dan met de seks in te stemmen (en dwang is geen machtsverhouding als bedoeld in deze wet). De rechter heeft geoordeeld dat beide situaties hier niet van toepassing waren, waarmee de daders dus niet schuldig bevonden konden worden aan de gestelde aanklacht.

Ik lees naast bovenstaande quote nog wel een paar opmerkingen in de uitspraak waar de rechter aan lijkt te geven dat deze het ook niet bepaald eens is met de gebeurtenissen, maar de specifieke aanklacht het probleem is:

quote:
Wat gebeurd is, roept woede op in de maatschappij, zeker gelet op de terechte aandacht die er tegenwoordig is voor de veiligheid van meisjes en vrouwen. Ook moreel valt er veel te vinden van wat er gebeurd is.
[...]
Echter dat is niet waar de verdachten van beschuldigd worden. In deze zaak gaat het niet om de vraag of [aangeefster] het wilde of niet en of de verdachten dat wisten of hadden moeten weten. Het gaat bij de onderhavige beschuldiging om de beoordeling van de vraag of [aangeefster] zich in ‘een bijzonder kwetsbare positie’ bevond als bedoeld in de artikelen 246 lid 1, onderdeel b, en 245 lid 1, onderdeel b, Sr.
[...]
De beschuldiging in de onderhavige zaak is toegesneden op ‘een staat van lichamelijke of geestelijke onmacht’ en ‘een situatie van afhankelijkheid’. De rechtbank zal zich bij de verdere bespreking hiertoe beperken.
[...]
De rechtbank is van oordeel dat in deze zaak alle omstandigheden bij elkaar - als 17-jarige midden in de nacht in een aangeschoten toestand met twee grotere en oudere mannen in de auto op een parkeerplaats terechtkomen - weliswaar een beeld oproepen waar kan worden getwijfeld aan de verhoudingen en de wil van de minderjarige, maar daarmee is - gelet ook op het lex certa beginsel - nog geen sprake van een bijzonder kwetsbare positie als bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, van de artikelen 245 en 246 Sr.
Met andere woorden, de rechtspraak is hier niet laks of failliet; de verdachten zijn aangeklaagd voor zeer specifieke omstandigheden waar geen sprake van was (of die op zijn minst niet bewezen konden worden), waarmee vrijspraak de enige mogelijke uitkomst is.

Het ziet er naar uit dat het OM deze zaak anders had moeten insteken; mogelijk heeft de aanklager juist gekozen voor deze aanklacht omdat het slachtoffer zelf verklaard heeft geen nee te hebben gezegd en niet tegen te hebben gestribbeld en er eigenlijk geen sprake is geweest van dwang, wat het lastig maakt om verkrachting te bewijzen.
  donderdag 2 juli 2026 @ 12:36:40 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221214602
quote:
9s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:18 schreef AFOL het volgende:
minderjarige verkrachten is dus legaal geworden in nederland
Nee, hoe kom je daarbij?
Het verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs, twee oudere kerels en een meisje van 17 op een parkeerplaats, maar de vraag is of er verkrachting heeft plaatsgevonden. En dat moet gewoon een objectief feit zijn en niks te maken hebben met jouw 'gevoelens' hierover.
En als dat meisje geen nee gezegd heeft dan wordt dat lastig dus..
The End Times are wild
  donderdag 2 juli 2026 @ 12:37:24 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221214606
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 14:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Is zijn ontslag dan nu onterecht waardoor hij ook nog recht op schadevergoeding heeft?
Nee. Want als ambtenaar heb je ook nog de plicht om je netjes en volgens bepaalde normen en waarden te gedragen. Ook als het wettelijk legaal is kan je dus ontslagen worden
The End Times are wild
pi_221216787
OM gaat in hoger beroep.

quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) gaat hoger beroep instellen in de strafzaak waarin twee mannen verdacht worden van verkrachting van een kwetsbaar 17-jarig meisje op 19 oktober 2025 in Nieuwegein. De rechtbank Midden-Nederland sprak deze mannen afgelopen dinsdag vrij.

Bij het opstellen van de tenlastelegging is destijds een zorgvuldige afweging gemaakt. Daarbij heeft een groot aantal factoren gemaakt dat het OM vond dat er sprake was van een bijzonder kwetsbare positie. Te denken valt aan onder andere de leeftijd, de alcoholinname van het slachtoffer en de afhankelijkheidspositie waarin het slachtoffer door verdachten was gebracht. Uit het vonnis blijkt dat de rechtbank hier anders naar kijkt.

In hoger beroep zal het OM het dossier in het geheel opnieuw beoordelen.
  donderdag 2 juli 2026 @ 17:30:46 #189
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_221216808
Yup, OM moet afstappen van de huidige tenlastelegging en schuldverkrachting bepleiten, meer kans van slagen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 2 juli 2026 @ 21:59:59 #190
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_221219155
quote:
Van mij mogen die twee mannen 100% veroordeeld worden; wat dat meisje is overkomen is natuurlijk afgrijselijk.

Ik ben wel benieuwd op basis waarvan het OM denkt dat een hoger beroep kans van slagen gaat hebben. Het oordeel van de rechtbank komt niet slecht onderbouwd over, en het bericht van het OM herhaalt gewoon de al door de rechter afgeschoten argumenten. Voor dat meisje hoop ik dat het gerechtshof het inderdaad anders ziet.
pi_221221651
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:24 schreef epicbeardman het volgende:
Niet lang genoeg, moet minstens 25 jaar op staan op verkrachting

Zielige rechtstaat, geen wonder dat vrouwen onveilig zijn in Nederland

Thanks Jetten
Jammer dat castratie verboden is voor dit soort volk.
pi_221222052
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 18:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Namens rechts Nederland zal ik als woordvoerder dan maar eens de illusie wegnemen dat dit ons ongemoeid laat, als het aan mij ligt krijgen ze bij veroordeling de doodstraf middels een nekschot. Verder volledig eens met GGMM zijn opmerking.
Ik denk dat 99% van rechts Nederland deze mannen het liefst zonder zuurstof zien. Verder inderdaad een zeer terechte opmerking van @GGMM . Wat ben je dan dieptriest.
pi_221222064
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:59 schreef potjecreme het volgende:

[..]
In absolute getallen niet.
Wat gek zeg in Nederland, dat die in absolute getallen vaker vertegenwoordig zijn bij misdrijven. Ik heb het idee dat in Spanje, Spanjaarden wel eens in absolute aantallen kunnen winnen en in Zuid-Afrika, Zuid Afrikanen.

God wat ben jij dom.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 10:46:26 #194
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_221222175
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Want Jetten heeft de maximale celstraffen voor zedendelinquenten persoonlijk vastgelegd in de wet?
Jetten creëert deze samenleving.

Zwakke straffen, corrupt systeem en een zieke omgeving :r
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_221222198
quote:
Je daar druk om maken
  Moderator vrijdag 3 juli 2026 @ 10:53:34 #196
5428 crew  miss_sly
pi_221222218
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 10:46 schreef Rozevla het volgende:

[..]
Jetten creëert deze samenleving.

Zwakke straffen, corrupt systeem en een zieke omgeving :r
Dan krijgt hij veel voor elkaar in nog geen half jaar tijd. Knap wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 juli 2026 @ 10:56:43 #197
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221222240
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan krijgt hij veel voor elkaar in nog geen half jaar tijd. Knap wel.
In een half jaar in ieder geval meer dan 'het meest rechtse kabinet ooit' in ruim twee jaar. _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator vrijdag 3 juli 2026 @ 10:57:44 #198
5428 crew  miss_sly
pi_221222245
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
In een half jaar in ieder geval meer dan 'het meest rechtse kabinet ooit' in ruim twee jaar. _O-
Maar niet "zwakke straffen, corrupt systeem en een zieke omgeving" zoals de user in kwestie claimt.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 10:58:48 #199
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221222248
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 10:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar niet "zwakke straffen, corrupt systeem en een zieke omgeving" zoals de user in kwestie claimt.
Nee, die zijn een erfenis van Schoof I -O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator vrijdag 3 juli 2026 @ 10:59:35 #200
5428 crew  miss_sly
pi_221222256
quote:
18s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 10:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, die zijn een erfenis van Schoof I -O-
En de tig rechtse o nee, linkse ( :') ) kabinetten die daarvoor de boel verkloot hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')