abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221027530
quote:
Ex-politieman hoort 4 jaar cel eisen voor verkrachting meisje (17): 'Ze maakte geen enkele kans'

Na het uitgaan stapt een meisje van 17 jaar in de auto bij twee mannen die ze die avond heeft ontmoet in een café in IJsselstein: Wouter van A. (48) en politiemedewerker Walco B. (45). Zij brengen haar thuis, is de belofte. Maar voordat dat gebeurt, rijden de mannen met haar naar een afgelegen parkeerplaats bij een gesloten McDonald's. "Ze maakte geen enkele kans tegen twee grote, forse mannen in een auto", zegt de Officier van Justitie.

Het is de nacht van 18 op 19 oktober vorig jaar. Het meisje is uit in Café Bakkers, maar haar vriendinnen worden geweigerd vanwege hun leeftijd. Daarom staat ze er alleen. B. en van A. doen er nog een paar biertjes na een barbecue bij B. thuis, waar volgens de mannen al de nodige drank werd genuttigd.Omdat het meisje alleen, onder invloed en in de kou, naar huis in Nieuwegein moet fietsen, biedt Van A. aan om haar met de auto naar huis te brengen, vertelt hij vandaag in de rechtbank. Onderweg mompelt ze dat ze zin heeft in een ijsje van de McDonald's. Daar rijdt Van A. heen. Volgens de verklaring van het slachtoffer doezelt ze tijdens die rit regelmatig weg en "slaapt ze half".

Wanneer ze aankomen op de parkeerplaats blijkt de McDonald's al gesloten. B. stapt uit en loopt naar een boom om te plassen. Wanneer hij terugkomt, treft hij Van A. en het meisje zoenend aan. Volgens B. heerst er "een gezamenlijk gevoel van erotiek", waarop hij aan de andere kant naast het meisje op de achterbank kruipt.

Tachtig minuten
Wie gedurende de tachtig minuten dat de auto op de parkeerplaats staat precies welke handeling uitvoert, wordt vandaag in de rechtbank niet helemaal duidelijk. B. was naar eigen zeggen "stomdronken" en kan zich er weinig van herinneren, zegt hij.
Van A. vertelt meer. Volgens hem kuste het meisje hem toen hij naast haar op de achterbank kwam zitten, omdat hij het "niet zo gezellig" vond voor haar om daar alleen te zitten. Toen B. aansloot zou Van A. zich gerealiseerd hebben dat hij er niets mee te maken wilde hebben omdat hij in een gelukkige relatie zat. Hij zou hen hun "verzetje" hebben gegund en zou zelf op de chauffeursstoel zijn gaan zitten en in slaap zijn gevallen.

Eén van de drie rechters worstelt met die verklaring, zegt hij, omdat die niet overeenkomt met de eerste politieverhoren van Van A. Daarin zou hij gezegd hebben dat hij haar als eerste een kus gaf omdat ze hem met "zaadvragende ogen aankeek", zou hij gevraagd hebben of ze geil was en zou hij een trio voorgesteld hebben ("cynisch", zo zegt hij vandaag).

Forensisch onderzoek
Bij het 17-jarige slachtoffer is zowel sperma als dna van Walco B. in haar lichaam gevonden. Sperma van Van A. is aangetroffen op het vest dat het meisje die nacht droeg.
B. geeft aan niet meer te weten hoe het precies is gegaan, maar kan "de rekensom wel maken", zegt hij vandaag. Van A. verklaart dat hij, nadat hij in de chauffeursstoel in slaap viel, wakker werd met een ochtenderectie en zich aftrok. Zijn sperma zou over zijn schouder richting de achterbank zijn geschoten en zo op het vest van het meisje terecht zijn gekomen.
Volgens beide mannen zou op geen enkel punt duidelijk zijn geweest dat het slachtoffer geen seks wilde.

'Niets dan leegte'

Het meisje leest vandaag zelf een verklaring voor in de rechtbank. "Ik begrijp niet dat de verdachten aangeven dat ik dit wilde", zegt ze. "De angst die ik voelde was groot, alsof mijn hart naar mijn maag zakte." Ze voelde zich machteloos.
Van die angst heeft ze nog steeds last, vertelt ze. "Het is moeilijk uit te leggen. Ik voel niets behalve leegte." Ze wil dat de verdachten "het hele verhaal toegeven. En dat de verdachten daarvoor worden gestraft."

Eis: vier jaar gevangenisstraf
Volgens de officieren van justitie was het meisje dronken, afhankelijk en zocht zij een manier om veilig thuis te komen. De mannen hebben daar samen grove misbruik van gemaakt, aldus de officieren. De seksuele handelingen die het slachtoffer zijn aangedaan valt hen beiden aan te rekenen, zelfs als niet duidelijk is wie exact wat deed.
De officieren eisen daarom vier jaar gevangenisstraf tegen beide verdachten. Strafverzwarend is de duur van het incident - bijna anderhalf uur - het dronkenschap en de afhankelijkheid van het slachtoffer, het feit dat er geen condooms werden gebruikt, het grote leeftijdsverschil, het verschil in grootte en fysieke verschijning en de samenwerking waarin de mannen handelden.
Het feit dat B. voor de politie werkte ten tijde van het incident, wordt niet verzwarend meegerekend. Hij heeft dat niet gebruikt om haar te misleiden, stellen de officieren.

Uitspraak over drie weken
De advocaten van beide mannen pleiten voor volledige vrijspraak omdat de mannen niet geweten zouden hebben hoe jong en kwetsbaar het meisje was en omdat zij niet doorhadden dat het meisje geen seks wilde. Walco B. is inmiddels ontslagen bij de politie. Ook is zijn huwelijk gestrand. Van A. is nog steeds samen met zijn vriendin.
Normaal gesproken doet de rechtbank over twee weken uitspraak. Maar vandaag is er zoveel gezegd, dat de rechtbank langer de tijd wil nemen. De uitspraak volgt over drie weken, op 30 juni.
Bron

twitter

Wat afschuwelijk voor het meisje. Hopelijk een hoge straf voor deze daders.

[ Bericht 2% gewijzigd door potjecreme op 13-06-2026 13:55:49 ]
pi_221027606
politie tokkies, wie had dat gedacht

[ Bericht 5% gewijzigd door BroerJoost op 13-06-2026 13:18:35 ]
pi_221027640
ALLE POLITIEAGENTEN HET LAND UIT !!!11!1
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:23:29 #4
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221027804
Ex-politie én verkrachter, die zal niet heel populair worden in de bak.

Al valt het in Nederlandse gevangenissen volgens mij wel mee met onderling (zwaar) geweld.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221027817
Niet lang genoeg, moet minstens 25 jaar op staan op verkrachting

Zielige rechtstaat, geen wonder dat vrouwen onveilig zijn in Nederland

Thanks Jetten
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:28:20 #6
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_221027902
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:12 schreef BroerJoost het volgende:
politie tokkies, wie had dat gedacht
Ik heb agenten meegemaakt die nog veel beter telepathisch kunnen communiceren dan ik.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_221027951
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:24 schreef epicbeardman het volgende:

Thanks Jetten
Ja, dat de gemiddelde straffen voor verkrachting al jarenlang zo abominabel laag zijn ligt inderdaad aan de premier die er een paar maanden zit.
  Moderator zaterdag 13 juni 2026 @ 13:30:48 #8
5428 crew  miss_sly
pi_221027952
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:24 schreef epicbeardman het volgende:

Thanks Jetten
Want Jetten heeft de maximale celstraffen voor zedendelinquenten persoonlijk vastgelegd in de wet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 13 juni 2026 @ 13:32:06 #9
236264 crew  capricia
pi_221027964
Ben ook zeer voor hogere straffen voor dit soort misdrijven.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:35:55 #10
21467 franske19
Hit the deck!
pi_221027982
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:03 schreef potjecreme het volgende:
Waarom hoor ik rechts Nederland niet over deze zaak?
Zelden zo'n onzin gehoord. Alle rechtse mensen vinden dat de straffen veel te laag zijn voor dit soort monsters.
pi_221027996
Je zal maar ontmaagd worden door verkrachting. Dat is een litteken dat nooit meer verdwijnt.
Wat mij betreft levenslang opsluiten..
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:38:20 #12
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221028003
quote:
Aan autochtone Nederlanders kun je weinig aan doen.
Natuurlijk gebeurd het wel eens.

Het gebeurd veel meer bij allochtonen en asielzoekers, daar kan je als land echter wel wat aan doen om het te voorkomen.

Het is heel simpel en dat weet jij zelf ook wel, je was alleen dolblij dat er eindelijk eens een Nederlandse naam stond dat je dit ziet als een 'Gotcha' :')
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:38:51 #13
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221028009
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:32 schreef capricia het volgende:
Ben ook zeer voor hogere straffen voor dit soort misdrijven.
Ingrijpende misdrijven die zware en langdurige (zowel fysiek als mentaal) gevolgen voor het slachtoffer hebben, zouden wat mij betreft altijd een bepaalde hoge minimum straf moeten opleveren.

Zaken als verkrachting idd, maar ook zware mishandeling.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221028027
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ingrijpende misdrijven die zware en langdurige (zowel fysiek als mentaal) gevolgen voor het slachtoffer hebben, zouden wat mij betreft altijd een bepaalde hoge minimum straf moeten opleveren.

Ja. Helemaal eens.
Welke partijen zijn hiervoor?
  Moderator zaterdag 13 juni 2026 @ 13:41:40 #15
5428 crew  miss_sly
pi_221028032
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En zeker als de dader ook nog eens een bepaalde positie heeft, zoals politieagent, en daar dus misbruik van maakt.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:42:45 #16
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221028035
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Want Jetten heeft de maximale celstraffen voor zedendelinquenten persoonlijk vastgelegd in de wet?
Hij lijkt in ieder geval niet voornemens er wat aan te veranderen.
pi_221028036
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En zeker als de dader ook nog eens een bepaalde positie heeft, zoals politieagent, en daar dus misbruik van maakt.
Dus gewoon sterker is dan het slachtoffer. In positie of fysieke kracht.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:43:34 #18
396550 Richestorags
pi_221028041
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:40 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ja. Helemaal eens.
Welke partijen zijn hiervoor?
D66 in ieder geval niet.
pi_221028045
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
D66 in ieder geval niet.
Zijn die niet zo van vrouwenrechten?
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:46:40 #20
396550 Richestorags
pi_221028064
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Zijn die niet zo van vrouwenrechten?
Pechtold naar verluidt niet.
pi_221028071
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Die was toch pro abortus? _O-
pi_221028072
Toch denk ik dat ook de ouders het e.e.a te verwijten valt

meisje is 17.. hoe kan een minderjarig meisje onder invloed zijn? Waarom accepteren haar ouders dat ze in de nacht alleen en onder invloed naar huis fietst in de regen?
pi_221028081
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De law and order partij die de afgelopen 20 jaar grotendeels aan de knoppen van MinJenV zat ook niet.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 13:51:01 #24
396550 Richestorags
pi_221028087
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:49 schreef probeer het volgende:

[..]
De law and order partij die de afgelopen 20 jaar grotendeels aan de knoppen van MinJenV zat ook niet.
Je mag je alleen een law and order partij noemen als je daar een bewezen trackrecord in hebt. Ik zou zeggen dat de VVD een allesbehalve bewezen trackrecord daarin heeft.

Ik denk dat de SGP eerder nog in aanmerking komt voor die titel.
  Moderator zaterdag 13 juni 2026 @ 13:51:31 #25
5428 crew  miss_sly
pi_221028089
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:42 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dus gewoon sterker is dan het slachtoffer. In positie of fysieke kracht.
Positie zeker. Fysieke kracht is één ding, maar een politieagent waarbij je denkt veilig te zijn, want dat is zijn werk, is dubbel verraad.
pi_221028094
quote:
jawel hoor..
mijn antwoord is simpel: We hebben onze handen al vol aan onze eigen criminelen.
pi_221028098
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je mag je alleen een law and order partij noemen als je daar een bewezen trackrecord in hebt. Ik zou zeggen dat de VVD een allesbehalve bewezen trackrecord daarin heeft.

Ik denk dat de SGP eerder nog in aanmerking komt voor die titel.
Zo profileren ze zichzelf.

En hej, advocaat van de duivel; deze eis is al 2x hoger dan de standaard richtlijn voor straftoemeting bij verkrachting.

Maar nog steeds veel te fucking laag.
pi_221028101
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:48 schreef Viesdik het volgende:

meisje is 17.. hoe kan een minderjarig meisje onder invloed zijn? Waarom accepteren haar ouders dat ze in de nacht alleen en onder invloed naar huis fietst in de regen?
2 middelbare mannen hebben haar bruut verkracht. Maar volgens jou is het haar ouders aan te rekenen? Koekoek hoor. Een meisje van 17 mag gewoon uitgaan, deden wij vroeger ook. Dat hou je as ouders ook echt niet tegen.
Mannen moeten hun poten thuis houden. Een meisje hoort gewoon veilig te zijn in de nacht, ook al is ze dronken.
pi_221028112
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Positie zeker. Fysieke kracht is één ding, maar een politieagent waarbij je denkt veilig te zijn, want dat is zijn werk, is dubbel verraad.
Maar wist zij dat hij een agent was? Hij heeft zich daar niet op voor laten staan begreep ik.
pi_221028130
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:53 schreef Pippalena het volgende:

[..]
2 middelbare mannen hebben haar bruut verkracht. Maar volgens jou is het haar ouders aan te rekenen? Koekoek hoor. Een meisje van 17 mag gewoon uitgaan, deden wij vroeger ook. Dat hou je as ouders ook echt niet tegen.
Mannen moeten hun poten thuis houden. Een meisje hoort gewoon veilig te zijn in de nacht, ook al is ze dronken.
Het een heeft niks met het ander te maken sukkel.
Zolang je kind minderjarig is, ben jij als ouder hoofdverantwoordelijk. Dat houdt ook in dat je de veiligheid van je kind moet waarborgen. Maak duidelijke afspraken. Denk in scenario's.
Als je dochter een mooie aantrekkelijke dame is.. geef haar geld voor een taxi of spreek een tijd af waarop je haar ophaalt.
  Moderator zaterdag 13 juni 2026 @ 13:57:38 #31
5428 crew  miss_sly
pi_221028133
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:54 schreef Pippalena het volgende:

[..]
Maar wist zij dat hij een agent was? Hij heeft zich daar niet op voor laten staan begreep ik.
Ik lees het inderdaad.
Maar de overige verzwarende omstandigheden zijn ook duidelijk in dit geval.

En ze hebben niet eens condooms gebruikt. Wat een ongelofelijke eikels. Vier jaar is echt te kort wat mij betreft.
pi_221028134
quote:

Even met victimblaming gooien, deze user doet het gewoon.
  Moderator zaterdag 13 juni 2026 @ 13:58:37 #33
5428 crew  miss_sly
pi_221028141
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:57 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het een heeft niks met het ander te maken sukkel.
Zolang je kind minderjarig is, ben jij als ouder hoofdverantwoordelijk. Dat houdt ook in dat je de veiligheid van je kind moet waarborgen. Maak duidelijke afspraken. Denk in scenario's.
Als je dochter een mooie aantrekkelijke dame is.. geef haar geld voor een taxi of spreek een tijd af waarop je haar ophaalt.

Je hebt zelf geen puberkind, vermoed ik?

Hoe dan ook, proberen de ouders hierin te betrekken als deels schuldig of verantwoordelijk is fout.
Er zijn maar twee foute personen in dit geval en dat zijn de daders.
pi_221028143
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:57 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Even met victimblaming gooien, deze user doet het gewoon.
begrijpend lezen blijft voor onderontwikkelde mensen vaak lastig
pi_221028148
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je hebt zelf geen puberkind, vermoed ik?

Hoe dan ook, proberen de ouders hierin te betrekken als deels schuldig of verantwoordelijk is fout.
Er zijn maar twee foute personen in dit geval en dat zijn de daders.
Schuldig niet, verwijtbaar wel
pi_221028150
quote:

Wat een onzin. Die mannen moesten gewoon hun poten thuishouden.
pi_221028153
Waarom doet iedereen zo dom :')
  Moderator zaterdag 13 juni 2026 @ 14:01:38 #38
5428 crew  miss_sly
pi_221028159
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:59 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Nee.
pi_221028163
quote:

[..]
Ook niet.
pi_221028174
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee.
Dan zou jij geen goede moeder zijn
pi_221028198
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:03 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Hoe werkt dat in jouw hoofd? Zo volgens jouw logica waren ouders van Marianne Vaatstra ook verantwoordelijk voor haar dood?
pi_221028202
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hoe werkt dat in jouw hoofd? Zo volgens jouw logica waren ouders van Marianne Vaatstra ook verantwoordelijk voor haar dood?
Ik ben niet bekend met dat verhaal
pi_221028209
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik lees het inderdaad.
Maar de overige verzwarende omstandigheden zijn ook duidelijk in dit geval.

En ze hebben niet eens condooms gebruikt. Wat een ongelofelijke eikels. Vier jaar is echt te kort wat mij betreft.
Vanwege de sporen bijna een geluk in deze nare zaak.
  Moderator zaterdag 13 juni 2026 @ 14:10:55 #44
5428 crew  miss_sly
pi_221028218
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:03 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik ben een moeder. Jij bent geen vader.

Over mijn kwaliteiten als moeder dien jij je mond te houden.
pi_221028227
Blank, dus dan wel gewoon netjes een celstraf. Al had het nog wel iets meer mogen zijn.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_221028228
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 14:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben een moeder. Jij bent geen vader.

Over mijn kwaliteiten als moeder dien jij je mond te houden.
Ik wist niet dat je boos werd, sorry man
pi_221028273
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:58 schreef Viesdik het volgende:

[..]
begrijpend lezen blijft voor onderontwikkelde mensen vaak lastig
Wil je dat ik het je nog een keer in eenvoudige taal uitleg?
  zaterdag 13 juni 2026 @ 14:25:17 #48
3542 Gia
User under construction
pi_221028299
quote:
Meteen terugsturen naar het land van herkomst!!
  zaterdag 13 juni 2026 @ 14:26:38 #49
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_221028306
Krijgen ze ook nog een ontzegging rijbevoegdheid voor het katjelam aan het verkeer deelnemen? Iemand moet hebben gereden, maar daar hoor ik niemand over. Auto ook verbeurd verklaren aub.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zaterdag 13 juni 2026 @ 14:29:22 #50
3542 Gia
User under construction
pi_221028324
quote:

[..]
Nee! Kinderen gaan op stap, met de fiets. Je kunt als ouders niet meegaan en voorkomen dat zoiets gebeurt. Je kunt ze ook niet thuis opsluiten. De enige schuldigen zijn die twee daders. Niet de ouders van dat meisje. En die zijn ook niets te verwijten. Ze was op de fiets, had gewoon naar huis kunnen fietsen, maar deed iets waarvan de ouders waarschijnlijk wel verteld hebben dat nooit te doen. Maar goed van vertrouwen, de ene man werkt bij de politie. Dan zit het wel goed, toch? Dat is toch veilig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')