abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220942855
https://nos.nl/artikel/26(...)-amsterdam-te-worden

quote:
Lahlah verlaat Kamer om wethouder in Amsterdam te worden
Esmah Lahlah verlaat de Tweede Kamer en wordt wethouder in Amsterdam. Dat heeft het GroenLinks-PvdA-Kamerlid bekendgemaakt op sociale media.

Lahlah was de nummer 2 op de kandidatenlijst van haar partij bij de afgelopen verkiezingen. Ze kwam in opspraak toen bleek dat ze niet lang daarvoor had gesolliciteerd naar de functie van burgemeester van Tilburg en haar partij daar niet van op de hoogte had gesteld.



Op X en Instagram zegt Lahlah dat Pro Amsterdam haar heeft voorgedragen als kandidaat-wethouder en dat ze daarom het Kamerlidmaatschap neerlegt.

De Amsterdamse krant Het Parool(opent in nieuw venster) stelt dat ze de portefeuille Onderwijs, Jeugdzorg en Jongerenwerk krijgt en "daarbinnen kansengelijkheid moet vergroten".

'Liever dichtbij mensen'
De afgelopen jaren in Den Haag waren "bijzonder, intens en leerzaam", verklaart Lahlah op Instagram(opent in nieuw venster). "Ik heb mij met hart en ziel ingezet voor bestaanszekerheid, gelijke kansen en een samenleving waarin niemand wordt afgeschreven."

Tegelijkertijd kreeg ze naar eigen zeggen steeds sterker het gevoel dat ze "dicht bij mensen" meer zou kunnen betekenen. Ze noemt Amsterdam "een stad die laat zien dat vrijheid, solidariteit en diversiteit sterker zijn dan cynisme en verdeeldheid".

Burgemeestersposten
Lahlah was eerder wethouder in Tilburg. Ze is sinds eind 2023 Tweede Kamerlid. In oktober werd ze opnieuw gekozen voor een periode van vier jaar.

Het was al langer duidelijk dat ze om zich heen aan het kijken was. Behalve in Tilburg bleek ze gesolliciteerd te hebben naar de burgemeesterspost in Delft. Dat werd later ook gelekt uit een vertrouwelijke procedure. Partijleider Klaver zei daarover wél te zijn geïnformeerd.

Lahlah zegt vandaag in Het Parool dat ze het besluit om de Kamer binnen een jaar na de verkiezingen te verlaten "niet lichtzinnig" heeft genomen. "Maar het is geen geheim dat ik een groot hart heb voor het lokaal bestuur."

Hoofddoekdiscussie
Lahlah kwam in 2023 tijdens het debat over de regeringsverklaring van het kabinet-Schoof ongewild in het middelpunt van de belangstelling te staan, toen premier Schoof zich moest verantwoorden over X-berichten van PVV-kabinetsleden over hoofddoeken.

Hij richtte het woord rechtstreeks tot Lahlah en zei dat het voor hem niet uitmaakte dat ze een hoofddoek om had. "U bent voor mij gewoon een mens." Lalah zei daarop dat het dragen van een hoofddoek "een persoonlijke, bewuste en vrije keuze" is.
Jammer! Goede politica en 1 van de weinigen die ook gewoon persoonlijk in de wijken met mensen in gesprek ging, ook buiten verkiezingstijd.

Slechte partij, maar wel een goede politica.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220942862
quote:
Lahlah kreeg met sociale zaken een zware portefeuille, maar veel indruk maakte ze niet als Kamerlid.
https://www.nu.nl/politie(...)er-in-amsterdam.html

Hier een echt objectief stukje over haar tijd als Kamerlid.
pi_220942875
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:44 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/politie(...)er-in-amsterdam.html

Hier een echt objectief stukje over haar tijd als Kamerlid.
Nu punt anaal en objectief?
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:49:53 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220942896
Weggepromoveerd.

Maar deze dame komt toch uit Tilburg? Heeft PROn Amsterdam niet genoeg "bekwame" leden?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:59:38 #5
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220942952
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:49 schreef thedeedster het volgende:
Weggepromoveerd.

Maar deze dame komt toch uit Tilburg? Heeft PROn Amsterdam niet genoeg "bekwame" leden?
quote:
"Amsterdam (of vul in andere stadsnaam) is een stad die laat zien dat vrijheid, solidariteit en diversiteit sterker zijn dan cynisme en verdeeldheid", schrijft Lahlah. "Juist daarom voelt deze stap voor mij zo vanzelfsprekend."
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:01:23 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220942964
Grappig hoor, maar diversiteit IS verdeeldheid, doek te strak om je kop zeker :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_220942972
Goed kamerlid, helaas in een tijd waarbij kamerleden die nooit bij een debat zijn meer worden gewaardeerd dan een hardwerkend kamerlid.
pi_220942975
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:01 schreef HeatWave het volgende:
Grappig hoor, maar diversiteit IS verdeeldheid, doek te strak om je kop zeker :').
Nou nou nou niet zo islamofoob. Ook jij telt mee in de maatschappij!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:06:48 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220942988
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nou nou nou niet zo islamofoob. Ook jij telt mee in de maatschappij!
Ik heb geen fobie, ik heb een decennialang onderbouwde, op feiten en ervaringen gebaseerde teringhekel aan de islam.

1400 jaar veroveringen, geweld, massamoorden om een begin te maken.

Niets irrationeels aan.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_220943013
Een logische stap.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220943037
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik heb geen fobie, ik heb een decennialang onderbouwde, op feiten en ervaringen gebaseerde teringhekel aan de islam.

1400 jaar veroveringen, geweld, massamoorden om een begin te maken.

Niets irrationeels aan.
Ja.

Zolang je het zelf maar gelooft!
pi_220943083
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ja.

Zolang je het zelf maar gelooft!
Het staat je vrij dit niet te geloven. Geloof niet in allah of de pedofeet en je kop gaat er af bij de door jou zo geliefde islam.
pi_220943130
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:21 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Het staat je vrij dit niet te geloven. Geloof niet in allah of de pedofeet en je kop gaat er af bij de door jou zo geliefde islam.
Vroeg aan de drank?
pi_220943177
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Goed kamerlid, helaas in een tijd waarbij kamerleden die nooit bij een debat zijn meer worden gewaardeerd dan een hardwerkend kamerlid.
Een goed Kamerlid stapt niet na een half jaar al op voor een betere baan. Zeker niet als ze nummer twee op de lijst stond.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:40:38 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220943184
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ja.

Zolang je het zelf maar gelooft!
Geloven doen alleen achterlijken, ik weet zeker. En nou lekker ergens anders de Taqqiya-trol uithangen aub :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:42:35 #16
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220943192
Tja, voor gemeente Amsterdam zal ze een verrijking zijn :D
pi_220943207
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:49 schreef thedeedster het volgende:
Heeft PROn Amsterdam niet genoeg "bekwame" leden?
In Amsterdam heb je een driedubbele waarde als moslimvrouw met een hoofddoekje. Het is net scrabble.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220943221
Lahlah is een kruising tussen een christen en een moslim. Je ziet aan haar welke stroming dominant is.
pi_220943244
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:39 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Een goed Kamerlid stapt niet na een half jaar al op voor een betere baan. Zeker niet als ze nummer twee op de lijst stond.
Een wethouder van een grote gemeente en een Tweede Kamerlid verdienen net zoveel aan salaris.

Een wethouder zal alleen wel constant met peers moeten bewegen om alles goed te laten lopen, een Tweede Kamerlid moet alleen bij vergaderingen zijn (tenzij je FvD of pvv bent)
pi_220943266
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Geloven doen alleen achterlijken, ik weet zeker. En nou lekker ergens anders de Taqqiya-trol uithangen aub :).
Mooi dat je de miljoenen christenen, moslims en joden in dit land over een kam scheert vanuit je eigen bekrompen bias.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:57:34 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220943295
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Mooi dat je de miljoenen christenen, moslims en joden in dit land over een kam scheert vanuit je eigen bekrompen bias.
Ja he, vind ik zelf ook wel prima eigenlijk :).

Alle gelovigen zijn kut maar sommige gelovigen zijn kutter dan anderen :W.

En iemand die alles en dan ook ALLES uit 1 en hetzelfde eeuwenoude kutboek haalt qua "wijsheid" hoeft echt anderen niet bekrompen te noemen lijkt me :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_220943298
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja he, vind ik zelf ook wel prima eigenlijk :).

Alle gelovigen zijn kut maar sommige gelovigen zijn kutter dan anderen :W.

En iemand die alles en dan ook ALLES uit 1 en hetzelfde eeuwenoude kutboek haalt qua "wijsheid" hoeft echt anderen niet bekrompen te noemen lijkt me :').
Volgens mij vindt jij boeken wel vaker kut
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:59:42 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220943309
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Volgens mij vindt jij boeken wel vaker kut
Ah, als alle checklists van het broederschap op zijn ga je gewoon over op de ander dom noemen.

Volgende stap is uiteraard geweld, want "beledigd".
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:00:42 #24
65846 Bocaj
47th President.
pi_220943315
Beter.
Ze zal best goed haar werk hebben gedaan.

Maar in de kamer hoort ook geen hoofddoek. (Mijn mening!)
Ze was ook tegen kernenergie. (Vond ze niet nodig.)
pi_220943317
Wat zal deze vrouw zich hard gemaakt hebben voor onze kernwaarden zoals vrijheid van meningsuiting, eten wat je wilt, trouwen met wie je wilt en behoud van onze fijne cultuur waarin mensen alcohol drinken, varkensvlees eten, homo's hand in hand mogen lopen, etc.
pi_220943353
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah, als alle checklists van het broederschap op zijn ga je gewoon over op de ander dom noemen.

Volgende stap is uiteraard geweld, want "beledigd".
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:40 schreef HeatWave het volgende:
Geloven doen alleen achterlijken, ik weet zeker.
pi_220943656
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Goed kamerlid, helaas in een tijd waarbij kamerleden die nooit bij een debat zijn meer worden gewaardeerd dan een hardwerkend kamerlid.
:')
Ja ja, echt goed hoor..
Zodra ze lucht krijgt dat ze wrs niet meer in de kamer komt, achter de rug van de partij solliciteren op 2 baantjes als burgemeester....
Ze zat alleen maar bij de PvdA om stemmen van de moslimgemeenschap te krijgen....
pi_220943681
Ach, ze past goed in dat linkse bolwerk in A'dam. Halsema zal wel soppen van geluk en persoonlijk ervoor gezorgd hebben dat ze daar wethouder wordt..

Belachelijk dat een wethouder met een hoofddoek aangenomen wordt. Een wethouder moet neutraliteit uitstralen en dat doet zij niet...
Dat geldt voor alle religieuze uitingen voor ik weer voor islamofoob wordt uitgemaakt....
pi_220943687
Lahlah wilde natuurlijk al burgemeester worden in Tilburg, Delft en zo nog wat andere steden, ondanks dat ze op de kieslijst stond voor de tweede kamer.

Dat mislukte, maar nu krijgt ze een kontje van het PN-partijkader. Mag even proefdraaien als wethouder in Amsterdam, om natuurlijk na de volgende verkiezingen, als Frau Halsema weer naar Den Haag terugkeert in het kabinet, haar op te volgen als burgemeester van Amsterdam.
pi_220943709
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:43 schreef Kottnauer het volgende:
als Frau Halsema weer naar Den Haag terugkeert in het kabinet, haar op te volgen als burgemeester van Amsterdam.
Dat zou toch echt schandalig zijn en het zoveelste bericht dat politici totaal onbetrouwbaar zijn....

quote:
Femke Halsema: Ik bemoei me niet meer met politiek
Heftig en een tikje hysterisch, noemt ze de politieke atmosfeer anno nu, 5 jaar na haar eigen vertrek van het Binnenhof. Femke Halsema (49) heeft er afstand van genomen, sluit een ministerpost uit, maar windt zich soms toch nog op over de politiek
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:49:42 #31
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220943732
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:43 schreef Kottnauer het volgende:
Lahlah wilde natuurlijk al burgemeester worden in Tilburg, Delft en zo nog wat andere steden, ondanks dat ze op de kieslijst stond voor de tweede kamer.

Dat mislukte, maar nu krijgt ze een kontje van het PN-partijkader. Mag even proefdraaien als wethouder in Amsterdam, om natuurlijk na de volgende verkiezingen, als Frau Halsema weer naar Den Haag terugkeert in het kabinet, haar op te volgen als burgemeester van Amsterdam.
Dit dus. Kruipt even diep in de reet van Halsema, is dan straks de nieuwe van Adam. Och, och, och, hoe kun je jezelf als land zo verloochenen 🤮🤮
"Hoka Hey!"
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:57:02 #32
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220943781
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:43 schreef Kottnauer het volgende:
Lahlah wilde natuurlijk al burgemeester worden in Tilburg, Delft en zo nog wat andere steden, ondanks dat ze op de kieslijst stond voor de tweede kamer.

Dat mislukte, maar nu krijgt ze een kontje van het PN-partijkader. Mag even proefdraaien als wethouder in Amsterdam, om natuurlijk na de volgende verkiezingen, als Frau Halsema weer naar Den Haag terugkeert in het kabinet, haar op te volgen als burgemeester van Amsterdam.
Amsterdam zag een moslim als burgemeester van New York en dacht "Oh moeten wij over heen, dubbel laten zien dat wij deugen!"
pi_220943788
Ken wel lala guul. Knappe tante is dat
5 Ferrari's op videoband!
pi_220943798
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
:')
Ja ja, echt goed hoor..
Zodra ze lucht krijgt dat ze wrs niet meer in de kamer komt, achter de rug van de partij solliciteren op 2 baantjes als burgemeester....
Ze zat alleen maar bij de PvdA om stemmen van de moslimgemeenschap te krijgen....
- Ze heeft voor de val van het kabinet Schoof gesolliciteerd als burgemeester
- Vervolgens werd ze de nummer twee van de partij
- Toen is er een haatcampagne begonnen
pi_220943801
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:43 schreef Kottnauer het volgende:
Lahlah wilde natuurlijk al burgemeester worden in Tilburg, Delft en zo nog wat andere steden, ondanks dat ze op de kieslijst stond voor de tweede kamer.

Dat mislukte, maar nu krijgt ze een kontje van het PN-partijkader. Mag even proefdraaien als wethouder in Amsterdam, om natuurlijk na de volgende verkiezingen, als Frau Halsema weer naar Den Haag terugkeert in het kabinet, haar op te volgen als burgemeester van Amsterdam.
Jij bent iets op het spoor!
pi_220943803
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Goed kamerlid, helaas in een tijd waarbij kamerleden die nooit bij een debat zijn meer worden gewaardeerd dan een hardwerkend kamerlid.
Ga weg joh, een compleet mislukt kamerlidmaatschap.

Kun je nagaan hoe erg het met Amsterdam gesteld is als dit soort figuren daar aan de bak komen in het bestuur.
-
pi_220943815
Volgens Kotnauer komt PRO de volgende verkiezingen in het kabinet, wordt Halsema minister en wordt Lahlah burgemeester van Amsterdam

Deze man weet dingen.
pi_220943816
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:01 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ga weg joh, een compleet mislukt kamerlidmaatschap.

Kun je nagaan hoe erg het met Amsterdam gesteld is als dit soort figuren daar aan de bak komen in het bestuur.
Wat vindt je er mislukt aan?
pi_220943817
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
- Ze heeft voor de val van het kabinet Schoof gesolliciteerd als burgemeester
Dus met voorbedachte rade zonder dat haar partij het wist...
quote:
- Vervolgens werd ze de nummer twee van de partij

Ja, dan blijft ze wel als ze geen lucratief baantje als burgemeester is geworden...
Alles voor het pluche....
:')
pi_220943824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat vindt je er mislukt aan?
Wat vond je er goed aan?
pi_220943840
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:02 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dus met voorbedachte rade zonder dat haar partij het wist...
[..]
Ja, dan blijft ze wel als ze geen lucratief baantje als burgemeester is geworden...
Alles voor het pluche....
:')
Waarom zou haar partij moeten weten dat ze ergens op solliciteert?

Dus ze solliciteert ergens op zonder hulp te vragen om vervolgens beschuldigd te worden van vriendjespolitiek
pi_220943844
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:03 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Wat vond je er goed aan?
Ho ho. Zo werkt het niet he. Jij stelt dat het slecht was. Geef maar een onderbouwing waarom en antwoord op de vraag
pi_220943857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:01 schreef matigeuser het volgende:
Wat zal deze vrouw zich hard gemaakt hebben voor onze kernwaarden zoals vrijheid van meningsuiting, eten wat je wilt, trouwen met wie je wilt en behoud van onze fijne cultuur waarin mensen alcohol drinken, varkensvlees eten, homo's hand in hand mogen lopen, etc.
kan me niet herinneren ooit een bijdrage of motie van haar gezien te hebben die daar tegen was.

Voor dingen willen verbieden moet je toch doorgaans kijken naar een PVV.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220943886
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ho ho. Zo werkt het niet he. Jij stelt dat het slecht was. Geef maar een onderbouwing waarom en antwoord op de vraag
Nou, ze heeft niks bereikt in de kamer misschien? Behalve in haar slachtofferrol kruipen?
:')
pi_220943896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarom zou haar partij moeten weten dat ze ergens op solliciteert?

Dus ze solliciteert ergens op zonder hulp te vragen om vervolgens beschuldigd te worden van vriendjespolitiek
Hier, van Wiki

quote:
Na de coalitieonderhandelingen na de gemeenteraadsverkiezingen van 2026 maakte ze op 2 juni zelf bekend dat ze wethouder zou worden in Amsterdam namens Progressief Nederland, ofschoon fractievoorzitter Jesse Klaver had bezworen dat ze de volledige periode in de Kamer zou blijve
In de politiek werkt het iets anders dan in het bedrijfsleven he?
Je kan niet dit zeggen en dan stiekem iets anders doen in de politiek.

Dat noemt men;
Onbetrouwbaar!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:28:07 #46
117098 Hathor
Effe niet
pi_220943981
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220944057
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:01 schreef matigeuser het volgende:
Wat zal deze vrouw zich hard gemaakt hebben voor onze kernwaarden zoals vrijheid van meningsuiting, eten wat je wilt, trouwen met wie je wilt en behoud van onze fijne cultuur waarin mensen alcohol drinken, varkensvlees eten, homo's hand in hand mogen lopen, etc.
We moeten ook rekening houden met de moslims. Veel van hun komen uit een ander cultuur en werelddeel.
Corporate translator
pi_220944134
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:14 schreef Toine51 het volgende:

In de politiek werkt het iets anders dan in het bedrijfsleven he?
Je kan niet dit zeggen en dan stiekem iets anders doen in de politiek.

Dat noemt men;
Onbetrouwbaar!
Ja, in het bedrijfsleven zie je inderdaad nooit dat mensen tegen hun manager zeggen te blijven en ondertussen elders te solliciteren. Scherp.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220944311
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:39 schreef HSG het volgende:

[..]
We moeten ook rekening houden met de moslims. Veel van hun komen uit een ander cultuur en werelddeel.
Lal.

Nee, die moeten zich hier aanpassen. Net zoals blanke infidels zich ook moeten aanpassen als ze naar Saudi-Arabië gaan.

Of denk je dat er daar ooit een partij zou zijn die zou strijden voor meer 'rekening houden met kafir's'.

Lal.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 17:25:38 #50
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220944352
Ja, opvallend dat dat soort landen niet verrijkt hoeven te worden met diversiteit, integendeel zelfs vaak, die prachtcultuur moet in stand gehouden worden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 18:10:28 #51
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220944604
Ach, Islamsterdam.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 2 juni 2026 @ 18:11:57 #52
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220944613
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:44 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/politie(...)er-in-amsterdam.html

Hier een echt objectief stukje over haar tijd als Kamerlid.
"Objectief"
Wanneer het jou goed uitkomt waarschijnlijk.
Nu.nl wordt jarenlang gebasht in NWS. Is volgens sommigen een extreem links nieuwsplatform.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 18:12:29 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220944616
Ik wens Lahlah veel succes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220944634
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:39 schreef HSG het volgende:

[..]
We moeten ook rekening houden met de moslims. Veel van hun komen uit een ander cultuur en werelddeel.
Ja klopt, als zij dan ook eens wat meer deden aan zelfreflectie.
pi_220944641
Ze doet haar best maar, maar Amsterdam is allang verloren. Het is een links paradijs geworden dat losstaat van de rest van Nederland. Zie ik niet meer als Nederlandse stad.
greetings and salutations
  dinsdag 2 juni 2026 @ 18:18:05 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220944643
Lijkt me een goede move. In de kamer ging ze weinig meer klaarspelen denk ik en ze is meer type lokaal bestuurder.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 18:29:01 #57
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_220944733
Alsof het nog niet erg genoeg was in Amsterdam. Nog zo'n linkse flop erbij
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_220945183
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:01 schreef matigeuser het volgende:
Wat zal deze vrouw zich hard gemaakt hebben voor onze kernwaarden zoals vrijheid van meningsuiting, eten wat je wilt, trouwen met wie je wilt en behoud van onze fijne cultuur waarin mensen alcohol drinken, varkensvlees eten, homo's hand in hand mogen lopen, etc.
Ja. 1 van de kamerleden die wel gewoon meeloopt bij de pride i.p.v. enkel een fotomoment.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:42:07 #59
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220945244
Dus je stelt jezelf verkiesbaar, je wordt verkozen en je gaat die commitment aan voor 4 jaar. Na 7 maanden zeg je tabee omdat je een makkelijker baantje kan krijgen.
Ok. Lekker persoontje ben je dan.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 19:44:10 #60
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220945263
Tsja. Competent of loyaal is deze vrouw natuurlijk niet en in de kamer doe je die doek ook maar lekker af.

Maar goed, bij Amsterdam past dat helemaal, incompetent, onbetrouwbaar en de juiste boxes checken.
pi_220945296
Past perfect daar in Islamistan.
pi_220945333
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarom zou haar partij moeten weten dat ze ergens op solliciteert?

Dus ze solliciteert ergens op zonder hulp te vragen om vervolgens beschuldigd te worden van vriendjespolitiek
En jij denkt serieus dat ze in Amsterdam als beste kandidaat uit een serieuze procedure is gekomen?

Het enige wat deze mevrouw heeft gepresteerd is het scoren van wat exposure als partij-hoofddoek.
Mogelijk is dat voor Amsterdam ook wel aantrekkelijk want echte inhoudelijke kwaliteit speelt daar geen rol.

Waarschijnlijker is het echter dat ze binnen de partij als blok aan het been gezien wordt want geen inhoud en voortdurend in het nieuws als onbetrouwbare volksvertegenwoordiger. Via een leuk een-tweetje tussen Jesse en Femke is deze oplossing gevonden.
-
pi_220945339
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik heb geen fobie, ik heb een decennialang onderbouwde, op feiten en ervaringen gebaseerde teringhekel aan de islam.

1400 jaar veroveringen, geweld, massamoorden om een begin te maken.

Niets irrationeels aan.
Koekoek.
pi_220945419
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik denk dat je PRO verwart met de PVV waar alleen je strafblad en of je goed kan kontenlikken telt.

Er lopen genoeg talenten rond in de partij van PRO. Wat jij doet is speculeren op basis van onderbuikgevoel zonder enige kennis over deze mevrouw te hebben.

Deze mevrouw heeft zichzelf gewerkt tot wethouder in Tilburg zonder bij een partij te zitten en door hard te werken. Ze heeft gesolliciteerd op functies zonder het anderen te laten weten.

Maar het enige wat er uit je toetsenbord komt is: MuH hOoFdOeK!!!111

Als het een andere vrouw was dan had ze zich vast omhoog geneukt, volgens jou. Dezelfde mensen die Kaag maar niks vinden want...
Het gaat hier om mevrouw Lalah en haar "verdiensten" en capaciteiten waarbij ik prima bij het onderwerp blijf.

Je sleept er van alles bij wat totaal niet relevant is maar het geeft ons wel een inkijkje in wat je bezig houdt naast de PVV.
En hou ajb op met het roepen van de "volgens jou" dingen.
-
pi_220945442
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:59 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het gaat hier om mevrouw Lalah en haar "verdiensten" en capaciteiten waarbij ik prima bij het onderwerp blijf.

Je sleept er van alles bij wat totaal niet relevant is maar het geeft ons wel een inkijkje in wat je bezig houdt naast de PVV.
En hou ajb op met het roepen van de "volgens jou" dingen.
Vertel hoe schopt iemand het als wethouder van Tilburg zonder bij een partij te zitten? Want je claimt dat ze niet de kwaliteiten heeft om het zover te schoppen als wethouder van Amsterdam terwijl ze dit werk al gedaan heeft.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 20:03:35 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220945463
Maar de muffe stinkzolder in Boerenschijthol meldt zich weer hoe vreselijk Amsterdam wel niet is. :')
pi_220945711
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Ja, in het bedrijfsleven zie je inderdaad nooit dat mensen tegen hun manager zeggen te blijven en ondertussen elders te solliciteren. Scherp.
Je leest verkeerd, kan gebeuren...
pi_220945735
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:03 schreef Hexagon het volgende:
Maar de muffe stinkzolder in Boerenschijthol meldt zich weer hoe vreselijk Amsterdam wel niet is. :')
Het stinkt in Amsterdam op straat meer dan in het gemiddelde boerendorp tegenwoordig hoor. Het is een grote vuilnisbelt in het centrum op straat :P
pi_220946387
twitter


Een mislukt Kamerlid _O-
pi_220946413
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Een mislukt Kamerlid _O-
Verdorie ik had toch echt verwacht dat de Telegraaf een kritisch maar ook opbouwend artikel zou schrijven over een linkse progressieve politica met een hoofddoek. Een beetje wat ze ook doen over rechtse kamer leden. ;s

Nou toch maar Russia Today openen voor een kritisch opinie artikel over Putin
pi_220946456
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Verdorie ik had toch echt verwacht dat de Telegraaf een kritisch maar ook opbouwend artikel zou schrijven over een linkse progressieve politica met een hoofddoek. Een beetje wat ze ook doen over rechtse kamer leden. ;s

Nou toch maar Russia Today openen voor een kritisch opinie artikel over Putin
FvD en Gidi kreeg er laatst ook flink van langs.
pi_220946487
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:36 schreef RotatoR het volgende:

[..]
FvD en Gidi kreeg er laatst ook flink van langs.
Hmmm dat heb ik dan gemist
pi_220946778
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Vover een linkse progressieve politica met een hoofddoek.
Hoe werkt dit precies?

Altijd fascinerend een kijkje in de gedachten van de Maroc.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220946906
Waarom in de kamer gaan zitten als je hand in hand met Femke in Adam's Pro-Palestina optochten kunt gaan lopen?
pi_220947033
quote:
80s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 19:42 schreef Mano_ het volgende:
Dus je stelt jezelf verkiesbaar, je wordt verkozen en je gaat die commitment aan voor 4 jaar. Na 7 maanden zeg je tabee omdat je een makkelijker baantje kan krijgen.
Ok. Lekker persoontje ben je dan.
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral.
pi_220947039
Als ze nu eerst even publiekelijk die doek van haar hoofd trekt en wegsmijt, dan zou dat een mooi gebaar zijn richting alle moslima’s die onderdrukt worden.

Dat zou een eerste goede daad zijn als wethouder die haar veel krediet zou opleveren.
  woensdag 3 juni 2026 @ 01:37:53 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220947068
ja ze past daar keurig bij ,

kan ze ook soep gaan maken in t voedselbos voor illegale moslims
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220948123
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 17:19 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Lal.

Nee, die moeten zich hier aanpassen. Net zoals blanke infidels zich ook moeten aanpassen als ze naar Saudi-Arabië gaan.

Of denk je dat er daar ooit een partij zou zijn die zou strijden voor meer 'rekening houden met kafir's'.

Lal.
Maar dat is anders. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 18:16 schreef torentje het volgende:

[..]
Ja klopt, als zij dan ook eens wat meer deden aan zelfreflectie.
In de islam liggen fouten altijd bij een ander. Hou daar rekening mee.
Corporate translator
  woensdag 3 juni 2026 @ 09:23:37 #79
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220948152
Past prima in open inrichting Amsterdam 🍉🍉🍉.

:W
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  woensdag 3 juni 2026 @ 09:53:35 #80
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220948671
Tweede op de lijst en toch praktisch onzichtbaar.

Begrijpelijk.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:01:39 #81
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220948723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 22:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Een mislukt Kamerlid _O-
Groen Links vind wel een nieuw hoofddoekje in het voedselbos
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220948789
quote:
"Ik heb mij met hart en ziel ingezet voor bestaanszekerheid, gelijke kansen en een samenleving waarin niemand wordt afgeschreven."
Nou dat is dan mooi niet gelukt. :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220948793
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Nou dat is dan mooi niet gelukt. :')
De inzet was er, het resultaat niet. Ongeschikt dus prima dat ze ervoor kiest een stapje lager te opereren.
pi_220948809
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:03 schreef Hexagon het volgende:
Maar de muffe stinkzolder in Boerenschijthol meldt zich weer hoe vreselijk Amsterdam wel niet is. :')
Zoals de beroemde Gijp al eens zei; als 60.000 man roept dat je moeder een hoer is, zal er vast een kern van waarheid in zitten.

Amsterdam is 1 grote put van teleurstelling en non-resultaat. Het enige goede is dat de mooiste club van Nederland er voetbalt - de rest is marginaal en irrelevant en zou gewoon opgedoekt moeten worden. Hebben we niks aan, missen we ook niks aan.

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:15:40 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220948818
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:14 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Zoals de beroemde Gijp al eens zei; als 60.000 man roept dat je moeder een hoer is, zal er vast een kern van waarheid in zitten. Amsterdam is 1 grote put van verdriet.

Bekijk deze YouTube-video
Lekker een beetje roepen vanaf het eenzame zoldertje.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:16:20 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220948820
Amsterdam :')
pi_220948838
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lekker een beetje roepen vanaf het eenzame zoldertje.
Mwoah, iedereen buiten Amsterdam kan gewoon zien dat er niet zoveel is om als stad Amsterdam trots op te zijn. Het laatste kampioenschap van Ajax is eigenlijk het enige wapenfeit waar je als Amsterdammer over zou mogen beginnen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 10:36:05 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220948920
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:21 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Mwoah, iedereen buiten Amsterdam kan gewoon zien dat er niet zoveel is om als stad Amsterdam trots op te zijn. Het laatste kampioenschap van Ajax is eigenlijk het enige wapenfeit waar je als Amsterdammer over zou mogen beginnen.
Gezien de huizenprijzen wil men er graag wonen.
  woensdag 3 juni 2026 @ 16:00:08 #89
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220951163
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gezien de huizenprijzen wil men er graag wonen.
huizenprijs is geen reden om ergens wel of niet te gaan wonen

een rivier vlakbij in de buurt wel
ik zou wel in de Filipijnen willen wonen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220951453
Lahlah krijgt als wethouder de portefeuille “kansenongelijkheid”.

Hoe cynisch is dat. Lahlah zelf is het prototype van kansenongelijkheid. Niets kunnen en niets doen, en dan toch de kans krijgen om naar eigen believen volksvertegenwoordiger of wethouder te worden.

Hoe ongelijk is dat voor mensen die wel competenties hebben, maar geen hoofddoek.
pi_220951526
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:42 schreef Kottnauer het volgende:
Lahlah krijgt als wethouder de portefeuille “kansenongelijkheid”.

Hoe cynisch is dat. Lahlah zelf is het prototype van kansenongelijkheid. Niets kunnen en niets doen, en dan toch de kans krijgen om naar eigen believen volksvertegenwoordiger of wethouder te worden.

Hoe ongelijk is dat voor mensen die wel competenties hebben, maar geen hoofddoek.
Hoeveel universitaire studies heb jij meer gedaan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220951640
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 16:55 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Hoeveel universitaire studies heb jij meer gedaan.
Bedoel je pretstudies zoals Lahlah of serieuze studies?
pi_220951645
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:12 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Bedoel je pretstudies zoals Lahlah of serieuze studies?
Beide.

@kalinhos en ik zijn benieuwd :)
pi_220951657
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:12 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Bedoel je pretstudies zoals Lahlah of serieuze studies?
Ze is gepromoveerd doctorandus maar ongetwijfeld kan ze niet in jouw schaduw staan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:16:01 #95
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220951660
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 01:06 schreef Kottnauer het volgende:
Als ze nu eerst even publiekelijk die doek van haar hoofd trekt en wegsmijt, dan zou dat een mooi gebaar zijn richting alle moslima’s die onderdrukt worden.

Dat zou een eerste goede daad zijn als wethouder die haar veel krediet zou opleveren.
Deze mevrouw met hoofddoek is lid van een partij die zich afficheert als progressief. :D

Praat dat maar eens recht.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:18:14 #96
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220951670
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:12 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Bedoel je pretstudies zoals Lahlah of serieuze studies?
ik heb niet z n hoge pet op van die hoofddoek juf, van heel elitair groen links niet trouwens
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220951686
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:14 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Zoals de beroemde Gijp al eens zei; als 60.000 man roept dat je moeder een hoer is, zal er vast een kern van waarheid in zitten.

Amsterdam is 1 grote put van teleurstelling en non-resultaat. Het enige goede is dat de mooiste club van Nederland er voetbalt - de rest is marginaal en irrelevant en zou gewoon opgedoekt moeten worden. Hebben we niks aan, missen we ook niks aan.

Bekijk deze YouTube-video
Maar als je die redenatie volgt: als er 700k mensen (willen) wonen zal het best een gewilde plek zijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220951712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 10:14 schreef William_Papadin het volgende:
Zoals de beroemde Gijp al eens zei; als 60.000 man roept dat je moeder een hoer is, zal er vast een kern van waarheid in zitten.
:') _O-

Wat is dit dan voor een beredenering.
  woensdag 3 juni 2026 @ 17:30:25 #99
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220951733
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
:') _O-

Wat is dit dan voor een beredenering.
Een hele slechte. Moet je niet te veel woorden aan vuil maken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220951877
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:15 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ze is gepromoveerd doctorandus maar ongetwijfeld kan ze niet in jouw schaduw staan.
Doctorandus in wat?
Dus als je deze titel hebt, dan heb je het monopolie op de waarheid en alle kennis die er bestaat?

Wat een kul...

Ik heb MBO en spreek 5 talen. Zij vast niet...
pi_220951960
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:54 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Doctorandus in wat?
Dus als je deze titel hebt, dan heb je het monopolie op de waarheid en alle kennis die er bestaat?

Wat een kul...

Ik heb MBO en spreek 5 talen. Zij vast niet...
Waar zeg ik dat zij het monopolie heeft op de waarheid en op alle kennis die er bestaat?

Ik reageerde op Knottnauer die vol overtuiging beweerde dat ze niks kan. Vaak komen zulke opmerkingen van mensen die fiets nog met een d schrijven.
Nou heb ik niet op haar gestemd en kan die hele overstap me niet enorm boeien, maar je kan ook niet objectief beweren dat iemand die doctorandus is en gepromoveerd is niks kan. Das gewoon objectief niet waar.

Leuk dat je 5 talen spreekt, begin eens met een Nederlandse tekst te lezen en te lezen wat er wel en ook wat er niet staat. ^O^
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220951974
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:15 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ze is gepromoveerd doctorandus maar ongetwijfeld kan ze niet in jouw schaduw staan.
Ongetwijfeld is ze bij de studie en promotie ook in het zadel geholpen. De diversiteitsdrang heeft het onderwijs grote schade toegebracht en het niveau laten zakken.
pi_220951984
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Beide.

@:Kalinhos en ik zijn benieuwd :)
In mijn tijd bestonden serieuze studies nog uit vijf studiejaren (nominaal), dus reken maar uit.
pi_220951985
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:10 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat zij het monopolie heeft op de waarheid en op alle kennis die er bestaat?

Ik reageerde op Knottnauer die vol overtuiging beweerde dat ze niks kan. Vaak komen zulke opmerkingen van mensen die fiets nog met een d schrijven.
Nou heb ik niet op haar gestemd en kan die hele overstap me niet enorm boeien, maar je kan ook niet objectief beweren dat iemand die doctorandus is en gepromoveerd is niks kan. Das gewoon objectief niet waar.

Leuk dat je 5 talen spreekt, begin eens met een Nederlandse tekst te lezen en te lezen wat er wel en ook wat er niet staat. ^O^
Ze zal vast wat kunnen, maar in de politiek heeft ze niks te zoeken.
Wat heeft ze überhaupt betekent in haar korte carrière in de politiek?

Ze zat alleen maar een bij de PvdA om stemmen uit de moslimgemeenschap te krijgen...
pi_220952001
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:14 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
In mijn tijd bestonden serieuze studies nog uit vijf studiejaren (nominaal), dus reken maar uit.
Geen antwoord dus
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:20:11 #106
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220952006
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:15 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ze is gepromoveerd doctorandus maar ongetwijfeld kan ze niet in jouw schaduw staan.
Academisch geschoold zijn en een hoofddoek dragen is een contradictio in terminis.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 3 juni 2026 @ 18:21:08 #107
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220952014
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 17:54 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Doctorandus in wat?
Dus als je deze titel hebt, dan heb je het monopolie op de waarheid en alle kennis die er bestaat?

Wat een kul...

Ik heb MBO en spreek 5 talen. Zij vast niet...
Als doctorandus denk ik niet dat je extra tijd hebt om ook even je MBO te halen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220952031
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:15 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ze zal vast wat kunnen, maar in de politiek heeft ze niks te zoeken.
Wat heeft ze überhaupt betekent in haar korte carrière in de politiek?

Ze zat alleen maar een bij de PvdA om stemmen uit de moslimgemeenschap te krijgen...
Korte carriere?

Ze was jaren geleden voordat ze bij GL kwam wethouder in Tilburg.
pi_220952033
En ze blijven zich maar afvragen waarom ze zetels verliezen. Waarom ze zo iemand ooit op nummer 2 zouden zetten zou een raadsel moeten zijn, maar is dat niet.
pi_220952037
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:24 schreef MoreDakka het volgende:
En ze blijven zich maar afvragen waarom ze zetels verliezen. Waarom ze zo iemand ooit op nummer 2 zouden zetten zou een raadsel moeten zijn, maar is dat niet.
Volgens de peilingen van De Hong stijgt GL-PVDA al een tijdje en zijn ze nu de grootste
pi_220952038
Blijft ook apart dat er altijd toch weer verdedigers zijn van dit soort onzin. Je mag kritiek hebben op je favoriete partij hoor. Niemand is perfect.
pi_220952043
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Korte carriere?

Ze was jaren geleden voordat ze bij GL kwam wethouder in Tilburg.
Wauw!
5 jaar.....

Lang hoor....

:')
pi_220952048
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:25 schreef MoreDakka het volgende:
Blijft ook apart dat er altijd toch weer verdedigers zijn van dit soort onzin. Je mag kritiek hebben op je favoriete partij hoor. Niemand is perfect.
Dan moet de kritiek wel op de inhoud zijn.

"korte carriere" wat niet klopt want ze zit al jaren in de politiek en was voordat ze zich bij GL aansloot wethouder in Tilburg.

Voor sommige is zich inlezen en kritisch zijn op de materie geen vereiste om dom te stellen en over haar hoofddoek te vallen
pi_220952056
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:26 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Wauw!
5 jaar.....

Lang hoor....

:')
Rechts Nederland:

>Timmermans zit te lang in de politiek
>Klaver heeft nog nooit een echte baan gehad

Ook rechts Nederland:
"Wauw 5 jaar maar"
pi_220952071
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:25 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Volgens de peilingen van De Hong stijgt GL-PVDA al een tijdje en zijn ze nu de grootste
Ja, peilingen zijn ook zo betrouwbaar...

Meneer Hong zal het wel weten...
pi_220952080
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Rechts Nederland:

>Timmermans zit te lang in de politiek
>Klaver heeft nog nooit een echte baan gehad

Ook rechts Nederland:
"Wauw 5 jaar maar"
Klopt idd.
Je noemt er ook 2 op zeg...

Teringjantje...
_O-
pi_220952098
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:


en over haar hoofddoek te vallen
Logisch toch?
Een politica met hoofddoek straalt geen objectieviteit en neutraliteit uit.
Zeker in deze tijd niet, zie Iran.

Daarom dragen ze bij de politie ook geen religieuze uitingen...

Maar nogmaals,dat geldt voor elke religie..
pi_220952149
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:37 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Logisch toch?
Een politica met hoofddoek straalt geen objectieviteit en neutraliteit uit.
Zeker in deze tijd niet, zie Iran.

Daarom dragen ze bij de politie ook geen religieuze uitingen...

Maar nogmaals,dat geldt voor elke religie..
Politicus hoeft - in tegenstelling tot de politie uiteraard - helemaal niet neutraal te zijn natuurlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220952158
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:10 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat zij het monopolie heeft op de waarheid en op alle kennis die er bestaat?

Ik reageerde op Knottnauer die vol overtuiging beweerde dat ze niks kan. Vaak komen zulke opmerkingen van mensen die fiets nog met een d schrijven.
Nou heb ik niet op haar gestemd en kan die hele overstap me niet enorm boeien, maar je kan ook niet objectief beweren dat iemand die doctorandus is en gepromoveerd is niks kan. Das gewoon objectief niet waar.

Leuk dat je 5 talen spreekt, begin eens met een Nederlandse tekst te lezen en te lezen wat er wel en ook wat er niet staat. ^O^
Dat Lahlah niets kan (in politiek) opzicht is gebleken uit haar onzichtbaarheid in de tweede kamer waar ze haar op de tweede plaats hadden geparachuteerd, ná de partijleider Timmermans. Normaal gesproken is zo’n tweede positie enorm belangrijk in een politieke partij, maar Lahlah viel slechts op door onzichtbaarheid en afwezigheid.

Ze is een boekengeleerde. Ik heb haar studies even opgezocht. Drs in de kinderpsychologie en gepromoveerd in de rechtsgeleerdheid op basis van een onderzoek naar geweld van Marokkaanse jongeren.

Oordeel zelf:

https://www.triaspedagogi(...)nvisible_Victims.pdf

Ik heb deze dissertatie even snel doorgelezen. Het bestaat na een inleidend hoofdstuk uit 5 onderzoeken, elk beschreven in een eigen hoofdstuk, gevolgd door een afsluiting met conclusie.

Onduidelijk is wat Lahlah nu precies zélf heeft gedaan. Bij elk onderzoek staat niet alleen haar naam vermeld maar ook die van haar promotor en copromotor. En soms ook nog van andere medewerkers.

Het lijkt meer een groepsopdracht waarbij Lahlah de zaak aan elkaar geschreven heeft.

De conclusie is interessant. Marokkaanse jongeren zijn gewelddadiger dan Nederlanders jongeren (goh!). Hoe komt dat? Omdat er in Marokkaanse gezinnen meer geweld is dan in Nederlandse gezinnen. Dus die jongeren zijn eigenlijk ook slachtoffer. Aanbeveling: meer onderzoek.
pi_220952183
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Academisch geschoold zijn en een hoofddoek dragen is een contradictio in terminis.
Academisch geschoold en dan bewust kiezen voor een persoonlijke uitstraling als die van een ongeschoolde, onmondige en onderdrukte broedkip uit een achtergebleven dorp in het rifgebergte. Niet te geloven.
-
pi_220952194
De doelpalen verschuiven. We gaan van “ze kan niks” naar “ze kan niks in de politiek”

Nog 2 pagina’s en de nuance komt dat ze niks kan in specifieke debatten op dinsdagmiddag.


Overigens was en ben ik ook niet onder de indruk van haar bijdrages als kamerlid, maar als dát de meetlat is kan je praktisch de hele PVV, de halve VVD en nog genoeg de toegang wel ontzeggen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220952282
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:54 schreef kalinhos het volgende:
De doelpalen verschuiven. We gaan van “ze kan niks” naar “ze kan niks in de politiek”

Nog 2 pagina’s en de nuance komt dat ze niks kan in specifieke debatten op dinsdagmiddag.


Overigens was en ben ik ook niet onder de indruk van haar bijdrages als kamerlid, maar als dát de meetlat is kan je praktisch de hele PVV, de halve VVD en nog genoeg de toegang wel ontzeggen.
Je hebt gelijk, ik ben na het diagonaal lezen van dat proefschrift een piepklein beetje gedraaid. Ze is zelf half-Marokkaans en is zich gaan verdiepen in de vraag waarom Marokannen veel vaker betrokken zijn bij (gewelds-)misdrijven. Haar intenties zijn vermoedelijk zuiver, hoewel het de vraag blijft of ze wel echt wetenschappelijk kan oordelen over een gemeenschap waartoe ze zelf ook behoort.
pi_220952288
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:54 schreef kalinhos het volgende:
De doelpalen verschuiven. We gaan van “ze kan niks” naar “ze kan niks in de politiek”

Nog 2 pagina’s en de nuance komt dat ze niks kan in specifieke debatten op dinsdagmiddag.

Dat ze niks kan in de landelijke politiek is natuurlijk inmiddels keihard bewezen :D Waarom ze zo iemand op plek 2 zetten blijft de vraag.
pi_220952306
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juni 2026 09:21 schreef HSG het volgende:
In de islam liggen fouten altijd bij een ander. Hou daar rekening mee.
Ja. Waar komt dat toch vandaan?
pi_220952368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Politicus hoeft - in tegenstelling tot de politie uiteraard - helemaal niet neutraal te zijn natuurlijk.
Als je lid van een partij bent die zich progressief noemt, dan hoort daar zeker geen hoofddoek bij...
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:30:08 #126
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220952448
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:16 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Als je lid van een partij bent die zich progressief noemt, dan hoort daar zeker geen hoofddoek bij...
in de visie van elitair PRO wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220952548
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:16 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Als je lid van een partij bent die zich progressief noemt, dan hoort daar zeker geen hoofddoek bij...
Natuurlijk kan dat prima als het idee is dat je dat zelf als individu bepaalt en niet de staat.

Waar bv een partij als DENK meer naar dat laatste neigt. Kennelijk vond Lahlah zelf dat ze beter bij GL/Pro paste dan bij DENK.

[ Bericht 10% gewijzigd door kalinhos op 03-06-2026 19:45:35 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 3 juni 2026 @ 19:41:54 #128
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220952560
Wie geeft een neuk?
pi_220953211
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Natuurlijk kan dat prima als het idee is dat je dat zelf als individu bepaalt en niet de staat.

Waar bv een partij als DENK meer naar dat laatste neigt. Kennelijk vond Lahlah zelf dat ze beter bij GL/Pro paste dan bij DENK.
DENK wil geen vrouwen natuurlijk....
:')
pi_220954661
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:07 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ja. Waar komt dat toch vandaan?
Door kolonialisme, slavernij, witte privileges, racisme, discriminatie, zionisme en meer door westerse landen.
Corporate translator
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:32:16 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220954699
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:41 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Wie geeft een neuk?
Een hoop mensen hier gezien alle totaal verzuurde reacties over iemand waar ze toch niet op gestemd hebben.
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:39:24 #132
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220954922
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:40 schreef kalinhos het volgende:

Kennelijk vond Lahlah zelf dat ze beter bij GL/Pro paste dan bij DENK.
maar nu is ze weg bij PRO
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 3 juni 2026 @ 22:40:48 #133
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220954952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar nu is ze weg bij PRO
Nee hoor, ze is nog steeds lid maar dan met een andere baan.

Een andere baan zoeken als je niet optimaal functioneert dat zouden meer mensen moeten doen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 02:44:47 #134
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220955627
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 18:54 schreef kalinhos het volgende:
De doelpalen verschuiven. We gaan van “ze kan niks” naar “ze kan niks in de politiek”

Nog 2 pagina’s en de nuance komt dat ze niks kan in specifieke debatten op dinsdagmiddag.


Overigens was en ben ik ook niet onder de indruk van haar bijdrages als kamerlid, maar als dát de meetlat is kan je praktisch de hele PVV, de halve VVD en nog genoeg de toegang wel ontzeggen.
Denk je dat die wel veel respect hebben hier?
  donderdag 4 juni 2026 @ 02:45:56 #135
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220955629
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:07 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Ja. Waar komt dat toch vandaan?
Zit ingebakken in de Koran. De onderdrukking van de eerste moslims.
pi_220955811
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Goed kamerlid
Wat maakte van haar volgens jou een goed kamerlid?
  donderdag 4 juni 2026 @ 07:48:53 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220955913
Lahlah is vooral een voorbeeld van een bestuurder die het lokaal wel goed deed, in Tilburg waren ze erg tevreden over haar, maar die als volksvertegenwoordiger niet uit de verf kwam. Prima dus dat ze dan ergens heen schuift waar ze het waarschijnlijk beter zal doen.

Dus al dat onnozele gekrijs van verzuurde rechtse types, die toch nooit op PRO stemmen, is ook weer een staaltje treurigheid ten top.
pi_220955946
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 07:48 schreef Hexagon het volgende:
Lahlah is vooral een voorbeeld van een bestuurder die het lokaal wel goed deed, in Tilburg waren ze erg tevreden over haar, maar die als volksvertegenwoordiger niet uit de verf kwam. Prima dus dat ze dan ergens heen schuift waar ze het waarschijnlijk beter zal doen.

Dus al dat onnozele gekrijs van verzuurde rechtse types, die toch nooit op PRO stemmen, is ook weer een staaltje treurigheid ten top.
Buiten medelijden met Amsterdam (al is die stad al reddeloos verloren) zal het mij jeuken waar deze kattenmepster onderdak vindt.

Maar je kan toch moeilijk net doen alsof deze move doodnormaal is na alle ophef over haar sollicitaties en de bezwering van Palestinapijpers Nederland dat ze nu echt de 4 jaar vol ging maken? Klaver staat gewoon weer voor lul en deze kattenmepster heeft duidelijk schijt aan de kiezer.

Van de andere kant: aangezien D66 ook een verzameling baantjesjagers is die eigenbelang eerst voorstaat snap ik wel dat jij dit soort kiezersbedrog recht wenst te praten.
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:03:37 #139
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220955953
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2026 22:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Een hoop mensen hier gezien alle totaal verzuurde reacties over iemand waar ze toch niet op gestemd hebben.
Waarom word het dan in het nieuws gegooid en met welke verwachtingen?
Zodat mensen verplicht moeten janken zoals in Noord Korea?

[ Bericht 5% gewijzigd door Joopklepzeiker op 04-06-2026 08:40:54 ]
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:27:55 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220956019
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Buiten medelijden met Amsterdam (al is die stad al reddeloos verloren) zal het mij jeuken waar deze kattenmepster onderdak vindt.

Maar je kan toch moeilijk net doen alsof deze move doodnormaal is na alle ophef over haar sollicitaties en de bezwering van Palestinapijpers Nederland dat ze nu echt de 4 jaar vol ging maken? Klaver staat gewoon weer voor lul en deze kattenmepster heeft duidelijk schijt aan de kiezer.

Van de andere kant: aangezien D66 ook een verzameling baantjesjagers is die eigenbelang eerst voorstaat snap ik wel dat jij dit soort kiezersbedrog recht wenst te praten.
Ik heb vooralsnog geen PRO stemmer gezien die zich hier druk om maakt. Enkel hypocriet gebrul van types die daar toch nooit op stemmen maar je verder nooit hoort als iemand van hun kant tussentijds een ander baantje zoekt.
pi_220956032
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb vooralsnog geen PRO stemmer gezien die zich hier druk om maakt. Enkel hypocriet gebrul van types die daar toch nooit op stemmen maar je verder nooit hoort als iemand van hun kant tussentijds een ander baantje zoekt.
Heb jij voor mij 3 vergelijkbare voorbeelden van ‘iemand van hun kant’?
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:33:07 #142
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220956044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Buiten medelijden met Amsterdam (al is die stad al reddeloos verloren) zal het mij jeuken waar deze kattenmepster onderdak vindt.

nou ze past wel in die stad

wat een bende daar zeg
haal die universiteit maar weg daar dan kan het wat normaliseren

sowieso zulke instituten afschaffen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 4 juni 2026 @ 08:35:07 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220956053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb jij voor mij 3 vergelijkbare voorbeelden van ‘iemand van hun kant’?
De opstap en wachtgeld carrousel van de FvD bijvoorbeeld.
pi_220956616
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou ze past wel in die stad

wat een bende daar zeg
haal die universiteit maar weg daar dan kan het wat normaliseren

sowieso zulke instituten afschaffen
Dat ze past in het antisemitische extreemlinkse pulleke daar ben ik met je eens.

Maar dat doet niet af aan het feit dat ze overduidelijk niet de 2e kamer in wilde, maar toch op plek 2 werd gezet en de partij daar over heeft gelogen.

Keer op keer op keer.
pi_220956619
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De opstap en wachtgeld carrousel van de FvD bijvoorbeeld.
Hoe is dat vergelijkbaar en welke gevallen bedoel je precies?
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:54:08 #146
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220956655
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2026 19:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Natuurlijk kan dat prima als het idee is dat je dat zelf als individu bepaalt en niet de staat.

Waar bv een partij als DENK meer naar dat laatste neigt. Kennelijk vond Lahlah zelf dat ze beter bij GL/Pro paste dan bij DENK.
Nee, ze vond GL/Pro beter geschikt voor haar baantjesambitie terwijl ze natuurlijk met die doek conservatisme uitstraalt en een klap naar alle vrouwen in Iran en Afghanistan.
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:55:30 #147
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220956669
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De opstap en wachtgeld carrousel van de FvD bijvoorbeeld.
Wow ja FvD is echt een springplank voor je baantje in het Shell Commissariaat.
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:56:14 #148
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220956675
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Buiten medelijden met Amsterdam (al is die stad al reddeloos verloren) zal het mij jeuken waar deze kattenmepster onderdak vindt.

Maar je kan toch moeilijk net doen alsof deze move doodnormaal is na alle ophef over haar sollicitaties en de bezwering van Palestinapijpers Nederland dat ze nu echt de 4 jaar vol ging maken? Klaver staat gewoon weer voor lul en deze kattenmepster heeft duidelijk schijt aan de kiezer.

Van de andere kant: aangezien D66 ook een verzameling baantjesjagers is die eigenbelang eerst voorstaat snap ik wel dat jij dit soort kiezersbedrog recht wenst te praten.
Kattenmepster?
pi_220956695
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee, ze vond GL/Pro beter geschikt voor haar baantjesambitie terwijl ze natuurlijk met die doek conservatisme uitstraalt en een klap naar alle vrouwen in Iran en Afghanistan.
Zij werd eerst wethouder en pas daarna is ze gevraagd lid te worden.

Ik zie het punt niet zo. Ene kant snap ik dat er 100k+ mensen zijn die op haar gestemd hebben. Tegelijkertijd, dat gebeurt continu dat mensen kort na verkiezingen alsnog weggaan. Marijnissen, Balkenende, Timmermans, Dijkstal, noem ze maar op.
Of iedereen moet liever hebben dat ze nog 3,5jaar fuckall gaat doen, beetje backbencheren en stom meestemmen met PRO en verder niks uitvoeren terwijl ze weet dit is misschien niet de ideale match.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220956700
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Kattenmepster?
Mensen uit Helmond hebben die bijnaam.

Mocht ze uit Zwolle komen had hij haar blauwvinger kunnen noemen natuurlijk, maar kattenmepster is het ideale scheldwoord en tegelijkertijd kan je zeggen ja maar das nou eenmaal hoe ze die mensen uit Helmond noemen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220956718
Wethouder in Amsterdam verdient nou eenmaal meer dan in tweede kamer zitten.

140 versus 180 per jaar.
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:08:21 #152
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220956813
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wethouder in Amsterdam verdient nou eenmaal meer dan in tweede kamer zitten.

140 versus 180 per jaar.
dat is het

een baantjes jaagster eerste klas die hoofddoek dame
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:11:46 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220956826
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe is dat vergelijkbaar en welke gevallen bedoel je precies?
Tja ze stappen zomaar op om onduidelijke redenen, en dan hebben ze niet eens een nieuwe baan, maar gaan een beetje strategisch rondcirkelen om wachtgeld te trekken.

Maargoed, als we het hebben over andere rechtse kamerleden die tussentijds weg gingen zonder dat daar topics vol schuimbekkende figuren voor waren dan kunnen we denken aan Lilian Helder of Christianne van der Wal.
pi_220956993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja ze stappen zomaar op om onduidelijke redenen, en dan hebben ze niet eens een nieuwe baan, maar gaan een beetje strategisch rondcirkelen om wachtgeld te trekken.

Maargoed, als we het hebben over andere rechtse kamerleden die tussentijds weg gingen zonder dat daar topics vol schuimbekkende figuren voor waren dan kunnen we denken aan Lilian Helder of Christianne van der Wal.
Tussen 2012 en 2025 zijn er 18 kamerleden tussentijds gestopt om burgemeester danwel wethouder te worden bron.

Een paar voorbeelden zijn Foort van Oosten, Sharon Dijksma, Michiel van Veen, Linda Voortman, Liesbeth van Tongeren en Senna Maatoug.

Maar ik neem aan dat alle critici het meer terecht gevonden hadden wanneer mevrouw Lahlah vanaf de vorige verkiezingen wachtgeld getrokken had?
  donderdag 4 juni 2026 @ 10:52:07 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220957063
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:

Maar ik neem aan dat alle critici het meer terecht gevonden hadden wanneer mevrouw Lahlah vanaf de vorige verkiezingen wachtgeld getrokken had?
Nee die zjin pas tevreden als ze achter de kassa bij de Albert Heijn zit.
pi_220957720
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Kattenmepster?
Zo noemen we in Eindhoven een Hellemonder.
pi_220958690
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:58 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Zij werd eerst wethouder en pas daarna is ze gevraagd lid te worden.

Ik zie het punt niet zo. Ene kant snap ik dat er 100k+ mensen zijn die op haar gestemd hebben. Tegelijkertijd, dat gebeurt continu dat mensen kort na verkiezingen alsnog weggaan. Marijnissen, Balkenende, Timmermans, Dijkstal, noem ze maar op.
Of iedereen moet liever hebben dat ze nog 3,5jaar fuckall gaat doen, beetje backbencheren en stom meestemmen met PRO en verder niks uitvoeren terwijl ze weet dit is misschien niet de ideale match.
Het punt zit in dat ze vooraf al wist dat ze helemaal geen trek had in het kamerlidmaatschap. Dan moet je dat communiceren en lekker lijstduwer worden.
pi_220958712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja ze stappen zomaar op om onduidelijke redenen, en dan hebben ze niet eens een nieuwe baan, maar gaan een beetje strategisch rondcirkelen om wachtgeld te trekken.

Maargoed, als we het hebben over andere rechtse kamerleden die tussentijds weg gingen zonder dat daar topics vol schuimbekkende figuren voor waren dan kunnen we denken aan Lilian Helder of Christianne van der Wal.
Als die twee jouw voorbeelden zijn, dan heb je dus kennelijk niet 1 vergelijkbaar voorbeeld.
pi_220958717
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Tussen 2012 en 2025 zijn er 18 kamerleden tussentijds gestopt om burgemeester danwel wethouder te worden bron.

Een paar voorbeelden zijn Foort van Oosten, Sharon Dijksma, Michiel van Veen, Linda Voortman, Liesbeth van Tongeren en Senna Maatoug.

Maar ik neem aan dat alle critici het meer terecht gevonden hadden wanneer mevrouw Lahlah vanaf de vorige verkiezingen wachtgeld getrokken had?
Het gaat om het keer op keer op keer liegen en bedriegen.
pi_220958724
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee die zjin pas tevreden als ze achter de kassa bij de Albert Heijn zit.
Met een hoofddoekje??? No way!

Maar goed, dat is het dus helemaal niet en dat snap je zelf best.
  donderdag 4 juni 2026 @ 14:50:00 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220958764
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als die twee jouw voorbeelden zijn, dan heb je dus kennelijk niet 1 vergelijkbaar voorbeeld.
Waarom is dat niet vergelijkbaar? Ze stappen vroegtijdig op voor een andere baan. Of om gewoon wachtgeld te gaan trekken.
pi_220958811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het punt zit in dat ze vooraf al wist dat ze helemaal geen trek had in het kamerlidmaatschap. Dan moet je dat communiceren en lekker lijstduwer worden.
Dan had iedereen dat prima gevonden idd, als ze na haar eerste termijn gestopt was en maanden later iets anders gevonden had.

Ik ben het niet eens echt oneens met je trouwens, juist omdat zij al 2x op een burgemeester functie had gesolliciteerd; prima, je bent kennelijk niet op je plek. Maar dan is t wel gek om op nr2 te gaan staan.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220959021
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 08:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb jij voor mij 3 vergelijkbare voorbeelden van ‘iemand van hun kant’?
Je hebt tussentijdse vertrekken zoals Theo Hiddema (FvD), je hebt Leendert de Lange (VVD) en Foort van Oosten(VVD) die burgemeester werden en dan nog een Jeanine Hennis (VVD), Pieter Duisenberg (VVD), Femke Zeedijk(NsC) en Rosanna Hertzberger (NsC).

Dat dit bij de PVV amper voorkomt zou natuurlijk kunnen liggen aan het hondstrouwe karakter van deze leden of aan het totale gebrek aan bestuurders netwerk. De recente afsplitsing van DNA lijkt antwoord twee het meest plausible te maken.
pi_220959412
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom is dat niet vergelijkbaar? Ze stappen vroegtijdig op voor een andere baan. Of om gewoon wachtgeld te gaan trekken.
Omdat zij niet voorafgaand aan de verkiezingen bezig waren met een andere baan en daar leugen na leugen in de ether over hebben gegooid.
pi_220959419
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 14:58 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dan had iedereen dat prima gevonden idd, als ze na haar eerste termijn gestopt was en maanden later iets anders gevonden had.

Ik ben het niet eens echt oneens met je trouwens, juist omdat zij al 2x op een burgemeester functie had gesolliciteerd; prima, je bent kennelijk niet op je plek. Maar dan is t wel gek om op nr2 te gaan staan.
Dat laatste dus.
pi_220959420
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 15:39 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je hebt tussentijdse vertrekken zoals Theo Hiddema (FvD), je hebt Leendert de Lange (VVD) en Foort van Oosten(VVD) die burgemeester werden en dan nog een Jeanine Hennis (VVD), Pieter Duisenberg (VVD), Femke Zeedijk(NsC) en Rosanna Hertzberger (NsC).

Dat dit bij de PVV amper voorkomt zou natuurlijk kunnen liggen aan het hondstrouwe karakter van deze leden of aan het totale gebrek aan bestuurders netwerk. De recente afsplitsing van DNA lijkt antwoord twee het meest plausible te maken.
Het gaat helemaal niet om vroegtijdig vetrekken sec.
pi_220959434
De vrouw gaat gewoon voor het geld, dat bewijst ook wel dat ze eerder op burgemeester van Tilburg had gesolliciteerd zonder de partij in te lichten.

En dat is prima, daar doen we het allemaal voor, maar zeg dat dan ook gewoon.
pi_220959536
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet om vroegtijdig vetrekken sec.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Tussen 2012 en 2025 zijn er 18 kamerleden tussentijds gestopt om burgemeester danwel wethouder te worden bron.

Een paar voorbeelden zijn Foort van Oosten, Sharon Dijksma, Michiel van Veen, Linda Voortman, Liesbeth van Tongeren en Senna Maatoug.

Maar ik neem aan dat alle critici het meer terecht gevonden hadden wanneer mevrouw Lahlah vanaf de vorige verkiezingen wachtgeld getrokken had?
Waar gaat het wel om dan?
pi_220959558
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:38 schreef AToontje87 het volgende:
De vrouw gaat gewoon voor het geld, dat bewijst ook wel dat ze eerder op burgemeester van Tilburg had gesolliciteerd zonder de partij in te lichten.

En dat is prima, daar doen we het allemaal voor, maar zeg dat dan ook gewoon.
Licht jij je werkgever altijd in wanneer je op een andere functie solliciteerd?

Er waren voor de functie van burgemeester van Tilburg 17 kandidaten. Het lijkt mij niet uniek dat kamerleden die graag burgemeester willen worden op meerdere posten solliciteren, ga je dit dan echt elke keer aan je werkgever vertellen?
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:29:56 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220959680
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:01 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Licht jij je werkgever altijd in wanneer je op een andere functie solliciteerd?

Er waren voor de functie van burgemeester van Tilburg 17 kandidaten. Het lijkt mij niet uniek dat kamerleden die graag burgemeester willen worden op meerdere posten solliciteren, ga je dit dan echt elke keer aan je werkgever vertellen?
Inderdaad, vrijwel iedereen doet dit zo wanneer ze een andere baan willen.
pi_220961712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Waar gaat het wel om dan?
Hier is een idee: lees eens wat ik schrijf!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 11:55:10 #172
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_220964712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:01 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Licht jij je werkgever altijd in wanneer je op een andere functie solliciteerd?

Er waren voor de functie van burgemeester van Tilburg 17 kandidaten. Het lijkt mij niet uniek dat kamerleden die graag burgemeester willen worden op meerdere posten solliciteren, ga je dit dan echt elke keer aan je werkgever vertellen?
Er is op zichzelf niets mis met solliciteren voor positie als burgemeester.

Echter, als je als persoon en nummer 2 bezig bent een mandaat van de burger los te krijgen en 6 dagen voor de verkiezingen solliciteer je stiekem op een ander baantje dan hou je in principe 13 miljoen stemgerechtigden voor de gek en je eigen partij.

Als dan blijkt dat je eerder dat jaar ook al op een burgemeesterspositie in Delft hebt gesolliciteerd en je dus donders goed weet dat je helemaal niet in de Tweede Kamer wilt zitten en desondanks toch nog tegen je fractieleider zegt dat je de gehele kabinetsperiode in de Tweede Kamer blijft zitten en hij dat landelijk aankondigt.

En dan ga je NOG solliciteren op baantjes buiten de Tweede Kamer totdat er 1 hapt en vertrek je, dan ben je wel echt een ontiegelijk achterbaks teringwijf.
pi_220965177
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:01 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Licht jij je werkgever altijd in wanneer je op een andere functie solliciteerd?

Er waren voor de functie van burgemeester van Tilburg 17 kandidaten. Het lijkt mij niet uniek dat kamerleden die graag burgemeester willen worden op meerdere posten solliciteren, ga je dit dan echt elke keer aan je werkgever vertellen?
Iets met een klok en een klepel.

Probeer het nog eens.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:09:08 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220965189
Maar is er bij alle boze mensen hier ook iemand die daadwerkelijk op haar heeft gestemd?
pi_220965245
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:09 schreef Hexagon het volgende:
Maar is er bij alle boze mensen hier ook iemand die daadwerkelijk op haar heeft gestemd?
Dus je mag alleen onbegrip hebben wanneer je op iemand hebt gestemd?

In dat geval zou je trouwens WEL kunnen stellen dat dit een (extreem)rechts forum is :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:37:56 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220965396
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dus je mag alleen onbegrip hebben wanneer je op iemand hebt gestemd?

In dat geval zou je trouwens WEL kunnen stellen dat dit een (extreem)rechts forum is :D
Waarom zou je je druk maken hoe lang Esmah Lahlah in de kamer zit, terwijl je er toch niet op stemt? Wat heb je verder met haar te schaften?

De meesten mensen die zich erover op lopen te winden zijn degenen die haar en haar partij toch al uitkotsten. Maar ik heb er nog geen enkele gezien die ook daadwerkelijk op haar gestemd heeft.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:53:18 #177
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_220965502
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom zou je je druk maken hoe lang Esmah Lahlah in de kamer zit, terwijl je er toch niet op stemt? Wat heb je verder met haar te schaften?

De meesten mensen die zich erover op lopen te winden zijn degenen die haar en haar partij toch al uitkotsten. Maar ik heb er nog geen enkele gezien die ook daadwerkelijk op haar gestemd heeft.
Zou niet moeten uitmaken of je op haar gestemd heb of niet. Het vertrouwen in de politiek is al erg laag, met reden, en dit soort dingen dragen daar niet aan bij. Het is toch bizar dat bij een partij die 20 zetels haalt bij de verkiezingen na 9 maanden al zowel de #1 als de #2 op de lijst weg zijn terwijl dat de mensen zijn die de kar moeten trekken.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:56:00 #178
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220965518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:53 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Zou niet moeten uitmaken of je op haar gestemd heb of niet. Het vertrouwen in de politiek is al erg laag, met reden, en dit soort dingen dragen daar niet aan bij. Het is toch bizar dat bij een partij die 20 zetels haalt bij de verkiezingen na 9 maanden al zowel de #1 als de #2 op de lijst weg zijn terwijl dat de mensen zijn die de kar moeten trekken.
laat die meid lekker daar wat gaan doen , ze valt niet op daar en dat ze maar geen ruzie maakt met Zita over knappe Syrische heren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')