dat is hetquote:Op donderdag 4 juni 2026 10:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wethouder in Amsterdam verdient nou eenmaal meer dan in tweede kamer zitten.
140 versus 180 per jaar.
Tja ze stappen zomaar op om onduidelijke redenen, en dan hebben ze niet eens een nieuwe baan, maar gaan een beetje strategisch rondcirkelen om wachtgeld te trekken.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe is dat vergelijkbaar en welke gevallen bedoel je precies?
Tussen 2012 en 2025 zijn er 18 kamerleden tussentijds gestopt om burgemeester danwel wethouder te worden bron.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja ze stappen zomaar op om onduidelijke redenen, en dan hebben ze niet eens een nieuwe baan, maar gaan een beetje strategisch rondcirkelen om wachtgeld te trekken.
Maargoed, als we het hebben over andere rechtse kamerleden die tussentijds weg gingen zonder dat daar topics vol schuimbekkende figuren voor waren dan kunnen we denken aan Lilian Helder of Christianne van der Wal.
Nee die zjin pas tevreden als ze achter de kassa bij de Albert Heijn zit.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:
Maar ik neem aan dat alle critici het meer terecht gevonden hadden wanneer mevrouw Lahlah vanaf de vorige verkiezingen wachtgeld getrokken had?
Het punt zit in dat ze vooraf al wist dat ze helemaal geen trek had in het kamerlidmaatschap. Dan moet je dat communiceren en lekker lijstduwer worden.quote:Op donderdag 4 juni 2026 09:58 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Zij werd eerst wethouder en pas daarna is ze gevraagd lid te worden.
Ik zie het punt niet zo. Ene kant snap ik dat er 100k+ mensen zijn die op haar gestemd hebben. Tegelijkertijd, dat gebeurt continu dat mensen kort na verkiezingen alsnog weggaan. Marijnissen, Balkenende, Timmermans, Dijkstal, noem ze maar op.
Of iedereen moet liever hebben dat ze nog 3,5jaar fuckall gaat doen, beetje backbencheren en stom meestemmen met PRO en verder niks uitvoeren terwijl ze weet dit is misschien niet de ideale match.
Als die twee jouw voorbeelden zijn, dan heb je dus kennelijk niet 1 vergelijkbaar voorbeeld.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja ze stappen zomaar op om onduidelijke redenen, en dan hebben ze niet eens een nieuwe baan, maar gaan een beetje strategisch rondcirkelen om wachtgeld te trekken.
Maargoed, als we het hebben over andere rechtse kamerleden die tussentijds weg gingen zonder dat daar topics vol schuimbekkende figuren voor waren dan kunnen we denken aan Lilian Helder of Christianne van der Wal.
Het gaat om het keer op keer op keer liegen en bedriegen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tussen 2012 en 2025 zijn er 18 kamerleden tussentijds gestopt om burgemeester danwel wethouder te worden bron.
Een paar voorbeelden zijn Foort van Oosten, Sharon Dijksma, Michiel van Veen, Linda Voortman, Liesbeth van Tongeren en Senna Maatoug.
Maar ik neem aan dat alle critici het meer terecht gevonden hadden wanneer mevrouw Lahlah vanaf de vorige verkiezingen wachtgeld getrokken had?
Met een hoofddoekje??? No way!quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee die zjin pas tevreden als ze achter de kassa bij de Albert Heijn zit.
Waarom is dat niet vergelijkbaar? Ze stappen vroegtijdig op voor een andere baan. Of om gewoon wachtgeld te gaan trekken.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als die twee jouw voorbeelden zijn, dan heb je dus kennelijk niet 1 vergelijkbaar voorbeeld.
Dan had iedereen dat prima gevonden idd, als ze na haar eerste termijn gestopt was en maanden later iets anders gevonden had.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het punt zit in dat ze vooraf al wist dat ze helemaal geen trek had in het kamerlidmaatschap. Dan moet je dat communiceren en lekker lijstduwer worden.
Je hebt tussentijdse vertrekken zoals Theo Hiddema (FvD), je hebt Leendert de Lange (VVD) en Foort van Oosten(VVD) die burgemeester werden en dan nog een Jeanine Hennis (VVD), Pieter Duisenberg (VVD), Femke Zeedijk(NsC) en Rosanna Hertzberger (NsC).quote:Op donderdag 4 juni 2026 08:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb jij voor mij 3 vergelijkbare voorbeelden van ‘iemand van hun kant’?
Omdat zij niet voorafgaand aan de verkiezingen bezig waren met een andere baan en daar leugen na leugen in de ether over hebben gegooid.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is dat niet vergelijkbaar? Ze stappen vroegtijdig op voor een andere baan. Of om gewoon wachtgeld te gaan trekken.
Dat laatste dus.quote:Op donderdag 4 juni 2026 14:58 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dan had iedereen dat prima gevonden idd, als ze na haar eerste termijn gestopt was en maanden later iets anders gevonden had.
Ik ben het niet eens echt oneens met je trouwens, juist omdat zij al 2x op een burgemeester functie had gesolliciteerd; prima, je bent kennelijk niet op je plek. Maar dan is t wel gek om op nr2 te gaan staan.
Het gaat helemaal niet om vroegtijdig vetrekken sec.quote:Op donderdag 4 juni 2026 15:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je hebt tussentijdse vertrekken zoals Theo Hiddema (FvD), je hebt Leendert de Lange (VVD) en Foort van Oosten(VVD) die burgemeester werden en dan nog een Jeanine Hennis (VVD), Pieter Duisenberg (VVD), Femke Zeedijk(NsC) en Rosanna Hertzberger (NsC).
Dat dit bij de PVV amper voorkomt zou natuurlijk kunnen liggen aan het hondstrouwe karakter van deze leden of aan het totale gebrek aan bestuurders netwerk. De recente afsplitsing van DNA lijkt antwoord twee het meest plausible te maken.
quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om vroegtijdig vetrekken sec.
Waar gaat het wel om dan?quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tussen 2012 en 2025 zijn er 18 kamerleden tussentijds gestopt om burgemeester danwel wethouder te worden bron.
Een paar voorbeelden zijn Foort van Oosten, Sharon Dijksma, Michiel van Veen, Linda Voortman, Liesbeth van Tongeren en Senna Maatoug.
Maar ik neem aan dat alle critici het meer terecht gevonden hadden wanneer mevrouw Lahlah vanaf de vorige verkiezingen wachtgeld getrokken had?
Licht jij je werkgever altijd in wanneer je op een andere functie solliciteerd?quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:38 schreef AToontje87 het volgende:
De vrouw gaat gewoon voor het geld, dat bewijst ook wel dat ze eerder op burgemeester van Tilburg had gesolliciteerd zonder de partij in te lichten.
En dat is prima, daar doen we het allemaal voor, maar zeg dat dan ook gewoon.
Inderdaad, vrijwel iedereen doet dit zo wanneer ze een andere baan willen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Licht jij je werkgever altijd in wanneer je op een andere functie solliciteerd?
Er waren voor de functie van burgemeester van Tilburg 17 kandidaten. Het lijkt mij niet uniek dat kamerleden die graag burgemeester willen worden op meerdere posten solliciteren, ga je dit dan echt elke keer aan je werkgever vertellen?
Er is op zichzelf niets mis met solliciteren voor positie als burgemeester.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Licht jij je werkgever altijd in wanneer je op een andere functie solliciteerd?
Er waren voor de functie van burgemeester van Tilburg 17 kandidaten. Het lijkt mij niet uniek dat kamerleden die graag burgemeester willen worden op meerdere posten solliciteren, ga je dit dan echt elke keer aan je werkgever vertellen?
Iets met een klok en een klepel.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Licht jij je werkgever altijd in wanneer je op een andere functie solliciteerd?
Er waren voor de functie van burgemeester van Tilburg 17 kandidaten. Het lijkt mij niet uniek dat kamerleden die graag burgemeester willen worden op meerdere posten solliciteren, ga je dit dan echt elke keer aan je werkgever vertellen?
Dus je mag alleen onbegrip hebben wanneer je op iemand hebt gestemd?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:09 schreef Hexagon het volgende:
Maar is er bij alle boze mensen hier ook iemand die daadwerkelijk op haar heeft gestemd?
Waarom zou je je druk maken hoe lang Esmah Lahlah in de kamer zit, terwijl je er toch niet op stemt? Wat heb je verder met haar te schaften?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dus je mag alleen onbegrip hebben wanneer je op iemand hebt gestemd?
In dat geval zou je trouwens WEL kunnen stellen dat dit een (extreem)rechts forum is
Zou niet moeten uitmaken of je op haar gestemd heb of niet. Het vertrouwen in de politiek is al erg laag, met reden, en dit soort dingen dragen daar niet aan bij. Het is toch bizar dat bij een partij die 20 zetels haalt bij de verkiezingen na 9 maanden al zowel de #1 als de #2 op de lijst weg zijn terwijl dat de mensen zijn die de kar moeten trekken.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom zou je je druk maken hoe lang Esmah Lahlah in de kamer zit, terwijl je er toch niet op stemt? Wat heb je verder met haar te schaften?
De meesten mensen die zich erover op lopen te winden zijn degenen die haar en haar partij toch al uitkotsten. Maar ik heb er nog geen enkele gezien die ook daadwerkelijk op haar gestemd heeft.
laat die meid lekker daar wat gaan doen , ze valt niet op daar en dat ze maar geen ruzie maakt met Zita over knappe Syrische herenquote:Op vrijdag 5 juni 2026 13:53 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Zou niet moeten uitmaken of je op haar gestemd heb of niet. Het vertrouwen in de politiek is al erg laag, met reden, en dit soort dingen dragen daar niet aan bij. Het is toch bizar dat bij een partij die 20 zetels haalt bij de verkiezingen na 9 maanden al zowel de #1 als de #2 op de lijst weg zijn terwijl dat de mensen zijn die de kar moeten trekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |