abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:43:32 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_220942855
https://nos.nl/artikel/26(...)-amsterdam-te-worden

quote:
Lahlah verlaat Kamer om wethouder in Amsterdam te worden
Esmah Lahlah verlaat de Tweede Kamer en wordt wethouder in Amsterdam. Dat heeft het GroenLinks-PvdA-Kamerlid bekendgemaakt op sociale media.

Lahlah was de nummer 2 op de kandidatenlijst van haar partij bij de afgelopen verkiezingen. Ze kwam in opspraak toen bleek dat ze niet lang daarvoor had gesolliciteerd naar de functie van burgemeester van Tilburg en haar partij daar niet van op de hoogte had gesteld.

Op X en Instagram zegt Lahlah dat Pro Amsterdam haar heeft voorgedragen als kandidaat-wethouder en dat ze daarom het Kamerlidmaatschap neerlegt.

De Amsterdamse krant Het Parool(opent in nieuw venster) stelt dat ze de portefeuille Onderwijs, Jeugdzorg en Jongerenwerk krijgt en "daarbinnen kansengelijkheid moet vergroten".

'Liever dichtbij mensen'
De afgelopen jaren in Den Haag waren "bijzonder, intens en leerzaam", verklaart Lahlah op Instagram(opent in nieuw venster). "Ik heb mij met hart en ziel ingezet voor bestaanszekerheid, gelijke kansen en een samenleving waarin niemand wordt afgeschreven."

Tegelijkertijd kreeg ze naar eigen zeggen steeds sterker het gevoel dat ze "dicht bij mensen" meer zou kunnen betekenen. Ze noemt Amsterdam "een stad die laat zien dat vrijheid, solidariteit en diversiteit sterker zijn dan cynisme en verdeeldheid".

Burgemeestersposten
Lahlah was eerder wethouder in Tilburg. Ze is sinds eind 2023 Tweede Kamerlid. In oktober werd ze opnieuw gekozen voor een periode van vier jaar.

Het was al langer duidelijk dat ze om zich heen aan het kijken was. Behalve in Tilburg bleek ze gesolliciteerd te hebben naar de burgemeesterspost in Delft. Dat werd later ook gelekt uit een vertrouwelijke procedure. Partijleider Klaver zei daarover wél te zijn geïnformeerd.

Lahlah zegt vandaag in Het Parool dat ze het besluit om de Kamer binnen een jaar na de verkiezingen te verlaten "niet lichtzinnig" heeft genomen. "Maar het is geen geheim dat ik een groot hart heb voor het lokaal bestuur."

Hoofddoekdiscussie
Lahlah kwam in 2023 tijdens het debat over de regeringsverklaring van het kabinet-Schoof ongewild in het middelpunt van de belangstelling te staan, toen premier Schoof zich moest verantwoorden over X-berichten van PVV-kabinetsleden over hoofddoeken.

Hij richtte het woord rechtstreeks tot Lahlah en zei dat het voor hem niet uitmaakte dat ze een hoofddoek om had. "U bent voor mij gewoon een mens." Lalah zei daarop dat het dragen van een hoofddoek "een persoonlijke, bewuste en vrije keuze" is.
Jammer! Goede politica en 1 van de weinigen die ook gewoon persoonlijk in de wijken met mensen in gesprek ging, ook buiten verkiezingstijd.

Slechte partij, maar wel een goede politica.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_220942862
quote:
Lahlah kreeg met sociale zaken een zware portefeuille, maar veel indruk maakte ze niet als Kamerlid.
https://www.nu.nl/politie(...)er-in-amsterdam.html

Hier een echt objectief stukje over haar tijd als Kamerlid.
pi_220942875
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:44 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/politie(...)er-in-amsterdam.html

Hier een echt objectief stukje over haar tijd als Kamerlid.
Nu punt anaal en objectief?
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:49:53 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220942896
Weggepromoveerd.

Maar deze dame komt toch uit Tilburg? Heeft PROn Amsterdam niet genoeg "bekwame" leden?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 13:59:38 #5
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220942952
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:49 schreef thedeedster het volgende:
Weggepromoveerd.

Maar deze dame komt toch uit Tilburg? Heeft PROn Amsterdam niet genoeg "bekwame" leden?
quote:
"Amsterdam (of vul in andere stadsnaam) is een stad die laat zien dat vrijheid, solidariteit en diversiteit sterker zijn dan cynisme en verdeeldheid", schrijft Lahlah. "Juist daarom voelt deze stap voor mij zo vanzelfsprekend."
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:01:23 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220942964
Grappig hoor, maar diversiteit IS verdeeldheid, doek te strak om je kop zeker :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_220942972
Goed kamerlid, helaas in een tijd waarbij kamerleden die nooit bij een debat zijn meer worden gewaardeerd dan een hardwerkend kamerlid.
pi_220942975
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:01 schreef HeatWave het volgende:
Grappig hoor, maar diversiteit IS verdeeldheid, doek te strak om je kop zeker :').
Nou nou nou niet zo islamofoob. Ook jij telt mee in de maatschappij!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:06:48 #9
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220942988
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nou nou nou niet zo islamofoob. Ook jij telt mee in de maatschappij!
Ik heb geen fobie, ik heb een decennialang onderbouwde, op feiten en ervaringen gebaseerde teringhekel aan de islam.

1400 jaar veroveringen, geweld, massamoorden om een begin te maken.

Niets irrationeels aan.
Get woke, go broke!
pi_220943013
Een logische stap.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220943037
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik heb geen fobie, ik heb een decennialang onderbouwde, op feiten en ervaringen gebaseerde teringhekel aan de islam.

1400 jaar veroveringen, geweld, massamoorden om een begin te maken.

Niets irrationeels aan.
Ja.

Zolang je het zelf maar gelooft!
pi_220943083
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ja.

Het staat je vrij dit niet te geloven. Geloof niet in allah of de pedofeet en je kop gaat er af bij de door jou zo geliefde islam.
pi_220943130
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:21 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Het staat je vrij dit niet te geloven. Geloof niet in allah of de pedofeet en je kop gaat er af bij de door jou zo geliefde islam.
Vroeg aan de drank?
pi_220943177
quote:
Goed kamerlid, helaas in een tijd waarbij kamerleden die nooit bij een debat zijn meer worden gewaardeerd dan een hardwerkend kamerlid.
Een goed Kamerlid stapt niet na een half jaar al op voor een betere baan. Zeker niet als ze nummer twee op de lijst stond.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:40:38 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220943184
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:14 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ja.

Geloven doen alleen achterlijken, ik weet zeker. En nou lekker ergens anders de Taqqiya-trol uithangen aub :).
Get woke, go broke!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:42:35 #16
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220943192
Tja, voor gemeente Amsterdam zal ze een verrijking zijn :D
pi_220943207
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:49 schreef thedeedster het volgende:
Heeft PROn Amsterdam niet genoeg "bekwame" leden?
In Amsterdam heb je een driedubbele waarde als moslimvrouw met een hoofddoekje. Het is net scrabble.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220943221
Lahlah is een kruising tussen een christen en een moslim. Je ziet aan haar welke stroming dominant is.
pi_220943244
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:39 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Een goed Kamerlid stapt niet na een half jaar al op voor een betere baan. Zeker niet als ze nummer twee op de lijst stond.
Een wethouder van een grote gemeente en een Tweede Kamerlid verdienen net zoveel aan salaris.

Een wethouder zal alleen wel constant met peers moeten bewegen om alles goed te laten lopen, een Tweede Kamerlid moet alleen bij vergaderingen zijn (tenzij je FvD of pvv bent)
pi_220943266
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Geloven doen alleen achterlijken, ik weet zeker. En nou lekker ergens anders de Taqqiya-trol uithangen aub :).
Mooi dat je de miljoenen christenen, moslims en joden in dit land over een kam scheert vanuit je eigen bekrompen bias.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:57:34 #21
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220943295
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:54 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Mooi dat je de miljoenen christenen, moslims en joden in dit land over een kam scheert vanuit je eigen bekrompen bias.
Ja he, vind ik zelf ook wel prima eigenlijk :).

Alle gelovigen zijn kut maar sommige gelovigen zijn kutter dan anderen :W.

En iemand die alles en dan ook ALLES uit 1 en hetzelfde eeuwenoude kutboek haalt qua "wijsheid" hoeft echt anderen niet bekrompen te noemen lijkt me :').
Get woke, go broke!
pi_220943298
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja he, vind ik zelf ook wel prima eigenlijk :).

Alle gelovigen zijn kut maar sommige gelovigen zijn kutter dan anderen :W.

En iemand die alles en dan ook ALLES uit 1 en hetzelfde eeuwenoude kutboek haalt qua "wijsheid" hoeft echt anderen niet bekrompen te noemen lijkt me :').
Volgens mij vindt jij boeken wel vaker kut
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:59:42 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220943309
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Volgens mij vindt jij boeken wel vaker kut
Ah, als alle checklists van het broederschap op zijn ga je gewoon over op de ander dom noemen.

Volgende stap is uiteraard geweld, want "beledigd".
Get woke, go broke!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:00:42 #24
65846 Bocaj
47th President.
pi_220943315
Beter.
Ze zal best goed haar werk hebben gedaan.

Maar in de kamer hoort ook geen hoofddoek. (Mijn mening!)
Ze was ook tegen kernenergie. (Vond ze niet nodig.)
pi_220943317
Wat zal deze vrouw zich hard gemaakt hebben voor onze kernwaarden zoals vrijheid van meningsuiting, eten wat je wilt, trouwen met wie je wilt en behoud van onze fijne cultuur waarin mensen alcohol drinken, varkensvlees eten, homo's hand in hand mogen lopen, etc.
pi_220943353
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah, als alle checklists van het broederschap op zijn ga je gewoon over op de ander dom noemen.

Volgende stap is uiteraard geweld, want "beledigd".
quote:
13s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:40 schreef HeatWave het volgende:
Geloven doen alleen achterlijken, ik weet zeker.
pi_220943656
quote:
:')
Ja ja, echt goed hoor..
Zodra ze lucht krijgt dat ze wrs niet meer in de kamer komt, achter de rug van de partij solliciteren op 2 baantjes als burgemeester....
Ze zat alleen maar bij de PvdA om stemmen van de moslimgemeenschap te krijgen....
pi_220943681
Ach, ze past goed in dat linkse bolwerk in A'dam. Halsema zal wel soppen van geluk en persoonlijk ervoor gezorgd hebben dat ze daar wethouder wordt..

Belachelijk dat een wethouder met een hoofddoek aangenomen wordt. Een wethouder moet neutraliteit uitstralen en dat doet zij niet...
Dat geldt voor alle religieuze uitingen voor ik weer voor islamofoob wordt uitgemaakt....
pi_220943687
Lahlah wilde natuurlijk al burgemeester worden in Tilburg, Delft en zo nog wat andere steden, ondanks dat ze op de kieslijst stond voor de tweede kamer.

Dat mislukte, maar nu krijgt ze een kontje van het PN-partijkader. Mag even proefdraaien als wethouder in Amsterdam, om natuurlijk na de volgende verkiezingen, als Frau Halsema weer naar Den Haag terugkeert in het kabinet, haar op te volgen als burgemeester van Amsterdam.
pi_220943709
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:43 schreef Kottnauer het volgende:
als Frau Halsema weer naar Den Haag terugkeert in het kabinet, haar op te volgen als burgemeester van Amsterdam.
Dat zou toch echt schandalig zijn en het zoveelste bericht dat politici totaal onbetrouwbaar zijn....

quote:
Femke Halsema: Ik bemoei me niet meer met politiek
Heftig en een tikje hysterisch, noemt ze de politieke atmosfeer anno nu, 5 jaar na haar eigen vertrek van het Binnenhof. Femke Halsema (49) heeft er afstand van genomen, sluit een ministerpost uit, maar windt zich soms toch nog op over de politiek
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:49:42 #31
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220943732
quote:
Lahlah wilde natuurlijk al burgemeester worden in Tilburg, Delft en zo nog wat andere steden, ondanks dat ze op de kieslijst stond voor de tweede kamer.

Dat mislukte, maar nu krijgt ze een kontje van het PN-partijkader. Mag even proefdraaien als wethouder in Amsterdam, om natuurlijk na de volgende verkiezingen, als Frau Halsema weer naar Den Haag terugkeert in het kabinet, haar op te volgen als burgemeester van Amsterdam.
Dit dus. Kruipt even diep in de reet van Halsema, is dan straks de nieuwe van Adam. Och, och, och, hoe kun je jezelf als land zo verloochenen 🤮🤮
"Hoka Hey!"
  dinsdag 2 juni 2026 @ 15:57:02 #32
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220943781
quote:

Amsterdam zag een moslim als burgemeester van New York en dacht "Oh moeten wij over heen, dubbel laten zien dat wij deugen!"
pi_220943788
Ken wel lala guul. Knappe tante is dat
5 Ferrari's op videoband!
pi_220943798
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja ja, echt goed hoor..
Zodra ze lucht krijgt dat ze wrs niet meer in de kamer komt, achter de rug van de partij solliciteren op 2 baantjes als burgemeester....
Ze zat alleen maar bij de PvdA om stemmen van de moslimgemeenschap te krijgen....
- Ze heeft voor de val van het kabinet Schoof gesolliciteerd als burgemeester
- Vervolgens werd ze de nummer twee van de partij
- Toen is er een haatcampagne begonnen
pi_220943801
quote:

Jij bent iets op het spoor!
pi_220943803
quote:
Ga weg joh, een compleet mislukt kamerlidmaatschap.

Kun je nagaan hoe erg het met Amsterdam gesteld is als dit soort figuren daar aan de bak komen in het bestuur.
-
pi_220943815
Volgens Kotnauer komt PRO de volgende verkiezingen in het kabinet, wordt Halsema minister en wordt Lahlah burgemeester van Amsterdam

Deze man weet dingen.
pi_220943816
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:01 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ga weg joh, een compleet mislukt kamerlidmaatschap.

Kun je nagaan hoe erg het met Amsterdam gesteld is als dit soort figuren daar aan de bak komen in het bestuur.
Wat vindt je er mislukt aan?
pi_220943817
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
- Ze heeft voor de val van het kabinet Schoof gesolliciteerd als burgemeester
Dus met voorbedachte rade zonder dat haar partij het wist...
quote:
- Vervolgens werd ze de nummer twee van de partij

Ja, dan blijft ze wel als ze geen lucratief baantje als burgemeester is geworden...
Alles voor het pluche....
pi_220943824
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:02 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat vindt je er mislukt aan?
Wat vond je er goed aan?
pi_220943840
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:02 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Dus met voorbedachte rade zonder dat haar partij het wist...
[..]
Ja, dan blijft ze wel als ze geen lucratief baantje als burgemeester is geworden...
Alles voor het pluche....
Waarom zou haar partij moeten weten dat ze ergens op solliciteert?

Dus ze solliciteert ergens op zonder hulp te vragen om vervolgens beschuldigd te worden van vriendjespolitiek
pi_220943844
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:03 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Wat vond je er goed aan?
Ho ho. Zo werkt het niet he. Jij stelt dat het slecht was. Geef maar een onderbouwing waarom en antwoord op de vraag
pi_220943857
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:01 schreef matigeuser het volgende:
Wat zal deze vrouw zich hard gemaakt hebben voor onze kernwaarden zoals vrijheid van meningsuiting, eten wat je wilt, trouwen met wie je wilt en behoud van onze fijne cultuur waarin mensen alcohol drinken, varkensvlees eten, homo's hand in hand mogen lopen, etc.
kan me niet herinneren ooit een bijdrage of motie van haar gezien te hebben die daar tegen was.

Voor dingen willen verbieden moet je toch doorgaans kijken naar een PVV.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220943886
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ho ho. Zo werkt het niet he. Jij stelt dat het slecht was. Geef maar een onderbouwing waarom en antwoord op de vraag
Nou, ze heeft niks bereikt in de kamer misschien? Behalve in haar slachtofferrol kruipen?
pi_220943896
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Waarom zou haar partij moeten weten dat ze ergens op solliciteert?

Dus ze solliciteert ergens op zonder hulp te vragen om vervolgens beschuldigd te worden van vriendjespolitiek
Hier, van Wiki

quote:
Na de coalitieonderhandelingen na de gemeenteraadsverkiezingen van 2026 maakte ze op 2 juni zelf bekend dat ze wethouder zou worden in Amsterdam namens Progressief Nederland, ofschoon fractievoorzitter Jesse Klaver had bezworen dat ze de volledige periode in de Kamer zou blijve
In de politiek werkt het iets anders dan in het bedrijfsleven he?
Je kan niet dit zeggen en dan stiekem iets anders doen in de politiek.

Dat noemt men;
Onbetrouwbaar!
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:28:07 #46
117098 Hathor
Effe niet
pi_220943981
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220944057
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:01 schreef matigeuser het volgende:
We moeten ook rekening houden met de moslims. Veel van hun komen uit een ander cultuur en werelddeel.
Corporate translator
pi_220944134
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:14 schreef Toine51 het volgende:

In de politiek werkt het iets anders dan in het bedrijfsleven he?
Je kan niet dit zeggen en dan stiekem iets anders doen in de politiek.

Dat noemt men;
Onbetrouwbaar!
Ja, in het bedrijfsleven zie je inderdaad nooit dat mensen tegen hun manager zeggen te blijven en ondertussen elders te solliciteren. Scherp.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220944311
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:39 schreef HSG het volgende:

[..]
We moeten ook rekening houden met de moslims. Veel van hun komen uit een ander cultuur en werelddeel.
Lal.

Nee, die moeten zich hier aanpassen. Net zoals blanke infidels zich ook moeten aanpassen als ze naar Saudi-Arabië gaan.

Of denk je dat er daar ooit een partij zou zijn die zou strijden voor meer 'rekening houden met kafir's'.

Lal.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 17:25:38 #50
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_220944352
Ja, opvallend dat dat soort landen niet verrijkt hoeven te worden met diversiteit, integendeel zelfs vaak, die prachtcultuur moet in stand gehouden worden :').
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')